Sisoft Sandra CPU benchmark beneden verwachting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

hallo mede tweakers
ik heb een probleem met mijn net nieuwe pentium 4c 3.0ghz.
ik heb mijn mobo is7-e al een tijdje en heb net mijn oude pentium 4 b 2.4 vervangen voor de 3 gig en nu loop ik tegen een probleem aan in sandra sisoft 2003 en 2004
me memorybus is van ongeveer 3200mb/s naar 4500mb/s gegaan dus dat klopt wel maar me proc benchmark is gewoon ronduit slecht te noemen ook pakt sisoft de hypertreading niet terwijl me bios wel zegt bij het opstarten ik zou eigenlijk zo`n 9000 punten moeten halen maar kom nu niet verder dan 7000 punten iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen
me comp specs zijn : os windows 2000 pro
proc pentium 4c 3gig
geheugen 1.5gig geil pc3200 ultra
moederbord Abit is7-E
videokaart RADEON 9100
verder niks geclocked of wat dan ook alles standaard

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 23:57
Welke bios versie draai je?

Ik zal vanavond ff wat testjes draaien met sisoft. Ik heb een IS7-E met een 2.8C

[ Voor 62% gewijzigd door EdwinB op 11-05-2004 17:48 ]

Verwijderd

Ik heb bios 1.6
Ik heb format c:\ gedaan :P
en nu is alles perfect op een of andere manier kon ik niet mijn oude proc met deze nieuwe vervangen zonder problemen helaas....
ik vindt wel dat de proc temp hoog is zo`n 48 idle... hebben meer mensen dat met de is7-e of is dat wel normaal voor een 3 gig
mijn aopen 300 watt voeding trekt me geheugen niet meer hehe dus een nieuwe tagan 380 watt gehaald zal toch wel genoeg zijn ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:01:
....ook pakt sisoft de hypertreading niet terwijl me bios wel zegt bij het opstarten ik zou eigenlijk zo`n 9000 punten moeten halen maar kom nu niet verder dan 7000 punten iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ...
Ik vermoed dat je beter XP installeert. Er is een verschil tussen Win2K en XP hoe deze hyperthreading aanpakken. Ik dacht iets in de genre van: 2K denkt dat het effectief een SMP systeem is? Kortom: XP moet je gebruiken bij een P4C.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 23:57
48 graden idle is geen probleem en een herkenbaar iets als je weinig airflow in je kast hebt. Mag je blij zijn dat je geen Prescott hebt gekocht. Dat zijn pas heethoofdjes...

Ik zou je iig aanraden om de nieuwste bios (1.9) te installeren aangezien er een flinke ljist aan fixes is gedaan ondertussen (http://www2.abit.com.tw/p...cket%20478&pPRODINFO=BIOS).

Het testen van mijn systeem ben ik nog niet aan toegekomen...

Verwijderd

Ik de bios nu op 1.9
Ik heb me voeding en een zalman fancontroller binnen en alles aangesloten de scores kloppen nu wel maar....
de boxed cooler die ik heb trekt het gewoon niet.
terwijl ik twee zestig millimeter 5000 rounds/pmfans vlak achter me cpu zitten die constant lucht aanvoeren ,en voor twee tachtig millimeter 2500rounds/pm fans die lucht afvoeren.
Ik die boxed cooler eraf gerukt ,zit er een koper rondje onder die net iets onder me cooler uitkomt en niet de gehele procesor bedekt samen met die pasta zooi dus dat kon ik eerst niet zien.
dus ik moet nieuwe cooler halen iemand nog een idee voor een hele goeie cooler .
Ik heb zelf een zalman 7000 alcu liggen en die maar erop gezet maar daarmee wordt hij ook te heet (is ook voor 3.06 533 proc max ) dus dat is niet vreemd , is zo`n zalman cu veel beter of niet of heeft iemand nog een idee voor een goeie lucht processor cooler ik heb nu maar me staande cooler 30cm diameter erop gericht met de kast open en dan wordt ie niet warmer dan 65 graden .
ik hoor het wel en als alles lekker gekoelt is en me radeon 9800 pro binnen is zal ik wat scores ongetweaked posten :)
greetz beef

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24

Tao

DPC DE_KOMETEN

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 01:56:
Ik de bios nu op 1.9
de boxed cooler die ik heb trekt het gewoon niet.
Ik die boxed cooler eraf gerukt ,zit er een koper rondje onder die net iets onder me cooler uitkomt en niet de gehele procesor bedekt samen met die pasta zooi dus dat kon ik eerst niet zien.
dus ik moet nieuwe cooler halen iemand nog een idee voor een hele goeie cooler .
Probeer ook eens andere koelprut? Arctic Silver III of zoiets.
Mijn boxed Intel koeler doet het goed genoeg
Mijn 2.6@3,38 loopt 24/7 stressed op 55 graden :)

En nog ff over dat HT-gedoe: indien je van een non-HT cpu naar een HT-cpu gaat moet je je Windowskernel (HAL) vervangen, anders wordt HT niet herkend.
Dat geldt zowel voor W2k als XP.

Diablo3

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Ik heb de bovenstaande berichten uit [rml]Abit IS7 (-E,-G) I865PE [ Ervaringen][/rml] in dit topic gezet. Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in een oud topic te posten, al helemaal niet in oude Ervaringentopics. Zie ook Welkom op Processors, Mobo's & Geheugen! » Beleid tav Ervaringentopics :)

Verwijderd

oh ok ik dacht dat het mischien met me mobo te maken had vandaar in het is7 topic gepost mischien waren er meer mensen met dezelfde mobo die de zelfde dingen hadden ervaren.
want ik had al meerdere topics over de 865 pe chipset gelezen en daar stond in dat er problemen waren met de tempratuur aflezing van het mobo.
dat van windows en van non ht naar een ht proc wist ik nog niet weer wat geleerd :P thanks
Hij draait als een zonnetje alleen de koeler nog en maar hopen dat niet me proc nog te heet wordt zal het soms stiekem een preshot vermomt als nortwood zijn hehe jaja we blijven lachen :)

sorry voor de foute post greetz beef

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hoe heb je die boxed intel cooler eraf gekregen beef182? Heb namelijk dezelfde CPU als jou, maar die van mij zit aardig vast..was dat bij jou ook het geval? Of heb je em er gewoon met alle kracht afgetrokken?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

de pasta die er tussen zat was nog niet hard dus ik kon em er makkelijk afhalen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26
BvK P4 schreef op 15 mei 2004 @ 14:35:
Hoe heb je die boxed intel cooler eraf gekregen beef182? Heb namelijk dezelfde CPU als jou, maar die van mij zit aardig vast..was dat bij jou ook het geval? Of heb je em er gewoon met alle kracht afgetrokken?
Als je de proc inderdaad al een tijdje gebruikt dan is de pasta op de proc gaan vacuum trekken en zal je hem dus wat lichtjes van links naar rechts moeten bewegn en dan met een klein schroevendraaiertje de 4 klemmetjes los moeten klikken, nog wat draaien en zachtjes trekken et voila!
Pagina: 1