<!--Okay, ik moet toch ff weten hoe het nou zit met die STARS want ik snap het niet... Vectors of geen vectors op Vatsim: ik wil het gewoon snappen! Dus... leg ik jullie ff mijn probleem voor MET illustraties (waarop ik de ND ff lelijk mar functioneel naast de FMC heb gezet...

)...
Ik sta dus klaar op EHAM, RW27, voor vertrek naar EBBR (hoe de vlucht verder gaat is niet van belang: het gaat me alleen om de waypoints van de STAR bij EBBR). Hier sta ik dan:
Een tijd later hang ik in de lucht met alleen Woody nog voor me. Vanaf Woody ga ik rechtsreeks naar EBBR en dat wil niet, dus...
...kies ik de runway 25R en de bijbehorende STAR (ik vergeet de TRANS maar ff want ik heb geen idee welke ik moet kiezen):
Ik EXEC alles en krijg een rare paarse lijn (vind ik dan...) plus een paar DISCO's:
Het lijkt me het beste de DISCO op te ruimen door op LSK4L te klikken (waardoor WOODY op de scratchpad komt)...
...en vervolgens op LSK1L. Ik vervang het standaard waypoint WOODY dus door de WOODY uit de STAR, zal ik maar zeggen.
In PLAN view zie ik nu een idiote HELE SCHERPE bocht van FIX2 naar KERKY, waarna alles ophoudt (want daarna komt BUB48: het aanvlieg punt van de runway)...
Nu kan je wel zeggen dat ik vanaf dat punt vectors krijg richting RW25, maar die scherpe hoek vind ik wel heel idioot en bovendien zit ik nu aan de verkeerde kant van de baan!
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik vanaf dat punt 'met de hand' richting right downwind moet vliegen (maar dan had ik graag wel al onder een betere hoek gezeten die alvast parallel loopt aan de runway), om vervolgens voorbij de runway een bocht naar rechts te maken en zo hopelijk goed voor de runway uit te komen (dus op BUB48 en dan op de goede koers)... Klopt dit? Zo ja, hoe zit het dan met die gekke scherpe hoek? En waarom laat die STAR me niet beter uitkomen om meteen de LOC te kunnen intercepten...?
Ik heb hetzelfde geleuter met EGLL gehad: er worden opeens 3 of 4 pagina's met waypoints in de FMC gepleurd met allemaal DISCO's en ik heb geen idee wat en hoe en wie en waar...
Als ik overigens daarna de DISCO na de runway wil opruimen (zodat de Missed Approach ook netjes geprogrammeer is), krijg ik een keiharde lijn richting BUB48.
Logisch, maar lastig, want voor je het weet zit je ff te lang in LNAV of zo en ga je helemaal verkeerd... Misschien is het de bedoeling om de DISCO die de MA oplevert pas in orde te maken als je al op final zit...? Ik vind het er allemaal maar rommelig en vreemd uitzien...
Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik het niet helemaal snap....

HELP!-->
[
Voor 1% gewijzigd door
moto-moi op 12-10-2004 20:38
]