Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
zoek maar eens op de GOT search naar dit type , is een van de goedkoopste en tegelijk beste mp3 spelers op de markt verkrijgbaar voor in de auto met een afneembaar frontje.
Overigens een goedkope winkel is rondevries.nl
succes!
slimmehotspot.nl
Ik ben er erg tevreden over, hiervoor had ik zo'n medion mp3 autoradio maar dit is echt een stuk beter.
volume knop is handig alleen moet je hem 1 keer indrukken om hem eruit te laten springen voor je kan draaien. bij een vriend die een duurdere versie heeft kan je ook goed draaien als hij ingedrukt zit. Maar dit is verder geen probleem en draaien gaat echt veel beter als op die knopjes proberen te drukken tijden het rijden.
Een nadeel vind ik dat als je shuffle gebruikt bij een mp3 speler en je gaat handmatig naar het volgende nr je niet een random nr krijgt maar gewoon het volgende, aan het eind van een nr wordt er wel een random nr gekozen.
Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht bij www.digitalo.de, was daar toen 160,- terwijl hier bij mediamarkt en halfords meer dan 250,- was
Geluid klinkt iig een stuk beter als mijn oude medion radio maar heb verder geen vergelijkings materiaal en zijn ook niet echt top speakers in mijn auto.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
die JVC is alweer een oud model...xdc schreef op 14 mei 2004 @ 10:25:
KD-LH70r jvc
zoek maar eens op de GOT search naar dit type , is een van de goedkoopste en tegelijk beste mp3 spelers op de markt verkrijgbaar voor in de auto met een afneembaar frontje.
succes!
de huidige modellen hebben weer nieuwere technieken, zoals S-drive
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb de JVC KD-S891r een tijdje terug aangeschaft. Ook bij Ron de Vries, die inderdaad vrij goedkoop is. Geluid is echt top. Ook de bediening is goed. Fijn display waarin zowel titel van albums als nummers weergegeven kunnen worden.xdc schreef op 14 mei 2004 @ 10:25:
KD-LH70r jvc
succes!
Aanrader, zeker voor het geld. Zag dat je er nu ook afstandsbediening bijkrijgt (nut zie ik niet helemaal, maar goed)
Geen commentaar
Verwijderd
Pioneers hebben de super mofset versteker, echt veel beter geluid dan Sony en Clarion.
Anywayz, see for yourself, zolang je maar niet een alles-in-één knop hebt voor volume hard-zacht, links-rechts zoeken en enter. Dat is de grootste bagger-uitvinding ooit voor radio's in de auto!
Beter als clarionVerwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:12:
Pioneer DEH-P3600MP!!! € 198,- (zie www.hifisystems.nl, super heb ik hem ook vandaan) Of de DEH-P77 MP als je toch geld teveel hebt, is niet kermis iig!
Pioneers hebben de super mofset versteker, echt veel beter geluid dan Sony en Clarion.
Anywayz, see for yourself, zolang je maar niet een alles-in-één knop hebt voor volume hard-zacht, links-rechts zoeken en enter. Dat is de grootste bagger-uitvinding ooit voor radio's in de auto!
www.rondevries.nl
clarion DXZ638RMP
Beste koop voor 219 euro.
BlaBlaBla
Verwijderd
Ja, inderdaad, maar in Nederland schrijven we beter DAN.Strider schreef op 14 mei 2004 @ 13:59:
[...]
Beter als clarion![]()
www.rondevries.nl
clarion DXZ638RMP
Beste koop voor 219 euro.
Die Clarionprullen spelen niet eens CD-R's af, en op die site die je opgeeft komt ie niet voor.
kan bij zo'n Pioneer de verlichting van de knoppen van kleur gewijzigd worden? Dat kan ik nergens vinden (wel staat overal de kleur van het scherm vermeldt, maar het plaatje zegt al genoeg wat dat betreft)
Zou die Pioneer wel willen hebben, maar met GROEN verlichte knoppen (en zwarte behuizing)
[ Voor 44% gewijzigd door Stefke op 30-08-2004 23:17 ]
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik denk het niet, vooral omdat pioneer vaak twee types verkoopt. bijv. de 3600 en de 3630 of de 5600 en de 5630... enige verschil tussen deze twee is de verlichting en de de kleur van de behuizing.stefijn schreef op 30 augustus 2004 @ 18:44:
Tis wat laat, maar lijkt me niet nodig om voor mij vraag een nieuw topic te openen:
kan bij zo'n Pioneer de verlichting van de knoppen van kleur gewijzigd worden? Dat kan ik nergens vinden (wel staat overal de kleur van het scherm vermeldt, maar het plaatje zegt al genoeg wat dat betreft)
Zou die Pioneer wel willen hebben, maar met GROEN verlichte knoppen (en zwarte behuizing)
Zelf wacht ik op mijn bestelling van digitalo.de, heb de Pioneer DEH-5600 besteld, incl verzendkosten 190
In Nederland betaal je hier gewoon 150 euro meer voor die radio, alleen is die nog steeds niet verstuurd, heb hem vorige week zaterdag besteld en gelijk geld overgemaakt. Geld was maandag van mijn rekening, ik zou denken dat ze het geld nu wel zouden moeten hebben (rabobank).
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
^^^ met stom...wouter37 schreef op 02 september 2004 @ 15:50:
ik heb de pioneer 5530-MP een perfecte autoradio speelt mp3 en wma af. en er kan een bus-systeem opaangesloten worden voor allerlei apparatuur!!
bijna dan,
* Chillz is in het bezit van de Pioneer 5500
mp3's en wma's zonder problemen
1 nadeel:
Als Pioneer's op Shuffle staan, en je skipt de track zelf, dan ga je gewoon naar de volgende op volgorde... dus eigen geskipte tracks worden niet meegeshuffelt
1 tip:
Brand je cd's op lage snelheid!
ik gebruik altijd cd-RW's die ik eens in de paar weken leeggooi en weer vul met nieuwe nummers. Deze worden niet sneller gebakken als 4 speed, maar ik bak ze meestal op 2 speed...
De autoradio moet namelijk elk nummer laden (en de hele cd-format zodra je je cd erin steekt) en ik heb gemerkt dat, hoe sneller je je cd's bakt hij er steeds iets langer over gaat doen
Leeg - Sinds 20180907
Thanks voor de info, ik weet niet of de 5600 serie hier ook last van heeft, maar als ik er last van heb weet ik waar het aan ligtChillz schreef op 02 september 2004 @ 19:03:
1 tip:
Brand je cd's op lage snelheid!
ik gebruik altijd cd-RW's die ik eens in de paar weken leeggooi en weer vul met nieuwe nummers. Deze worden niet sneller gebakken als 4 speed, maar ik bak ze meestal op 2 speed...
De autoradio moet namelijk elk nummer laden (en de hele cd-format zodra je je cd erin steekt) en ik heb gemerkt dat, hoe sneller je je cd's bakt hij er steeds iets langer over gaat doen
Laat even weten als je m binnen hebt, ik denk erover daar de Pioneer DEH-P3630mp te kopen voor 139 euro.Xof schreef op 02 september 2004 @ 15:02:
[...]
Ik denk het niet, vooral omdat pioneer vaak twee types verkoopt. bijv. de 3600 en de 3630 of de 5600 en de 5630... enige verschil tussen deze twee is de verlichting en de de kleur van de behuizing.
Zelf wacht ik op mijn bestelling van digitalo.de, heb de Pioneer DEH-5600 besteld, incl verzendkosten 190
In Nederland betaal hier gewoon 150 euro meer voor die radio, alleen is die nog steeds niet verstuurd, heb hem vorige week zaterdag besteld en gelijk geld overgemaakt. Geld was maandag van mijn rekening, ik zou denken dat ze het geld nu wel zouden moeten hebben (rabobank).
Alhoewel, met Pick2Pay scheelt dat incl verzendkosten maar 10 euro...bij Pick2Pay kan ik m zo op laten halen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 02-09-2004 23:41 ]
Pioneer DEH-P3630mp

Heeft deze unit nou een normale frontlader CD-speler? Geen sleuf, hoe moet je daar de CD's indoen dan? Moet dan het paneel eraf? Of klapt die naar voren met een knoppie?
Ik heb deze gehad in mijn Volkswagen Polo huurmobiel en was er erg over te spreken, redelijk geluid, makkelijke bediening, redelijk wat mogelijkheden kwa uitgangen, RCA, ed. Aardig wat radio voor niet teveel centen, echter ben ik nu gezwicht voor de Alpine 9812RR, weinig beters gehoord de laatste tijd in die prijsklasse
btw voor een vergrote afbeelding van de DEH-3630MP
Ik heb een mail gekregen dat mijn betaling binnen is en dat mijn bestelling gereed word gemaakt voor verzending
[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 03-09-2004 10:26 ]
Maar ga toch deze wel kopen, eerst maar eens in de winkel kijken hoe grijs/groen in het echt uitziet.
Maar ik zit steeds naar die afbeelding te kijken.. je moet wat als je hem nog niet hebt, maar ik begin die zilveren steeds mooier te vinden
http://www.eu.aiwa.com/nl...ducts/cdc-r30mp__1vl2.jpg
Aiwa is door Sony overgenomen. Prijs door mij betaald: € 129,- Houd je nog wat € over voor cd's
Succes!
Marcel Wagenaar
Mijn pakketje is nu verstuurd via UPS en is volgens de trackingsite onderweg naar NL, nu maar hopen dat ik hem morgen binnenkrijg
Smaken verschillen
[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 05-09-2004 16:10 ]
Hij is idd mooi.. ik vind de xx00 serie mooier dan de xx30 seriestefijn schreef op 05 september 2004 @ 16:09:
Heb gisteren de zilvergrijs/zwart met groene verlichting Pioneer bekeken en die is toch mooier in het echt dan ik dacht. DIe wordt het dus (3600mp)
Ach en waarom zou het niet bij de auto passen, bijna iedereen heeft toch een zwarte dashboard?
Ik heb gekozen voor de JVC KD-SX997r
Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
1-bits DAC (24-bits resolutie)
Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
MP3-CD compatible
4 V lijnuitgang
6 kanaals vergulde lijnuitgangen (front / rear / sub )
4 V lijnuitgangen
Instelbare AUX IN op het front
CD wisselaar bediening
DAB Control
Volledig, afneembaar kantelfront
Rotary Encoder Multi-Control
Inclusief infrarood afstandsbediening
Dit omdat ik later wil kunnen uitbreiden en dat is erg goed mogelijk met deze headunit.
Hij's btw nu in de aanbieding bij rondevries.nl voor 169,- euro ipv 199,- euro
Hoop dat ik een goeie keus heb gemaakt
maar de verlichting in het dashboard is niet in elke auto gelijk...Xof schreef op 05 september 2004 @ 16:21:
Ach en waarom zou het niet bij de auto passen, bijna iedereen heeft toch een zwarte dashboard?
ik heb voornamelijk groene verlichting in m'n auto
dan staat het ook wel netjes als de verlichting van m'n radio daarbij meekleurt
zo zijn er ook auto's met voornamelijk rode verlichting (denk aan Golf, rood/blauw)
en dan is een radio met rode verlichting weer beter passend in het geheel
Leeg - Sinds 20180907
Daar heb je idd weer gelijk inChillz schreef op 05 september 2004 @ 23:12:
[...]
maar de verlichting in het dashboard is niet in elke auto gelijk...
ik heb voornamelijk groene verlichting in m'n auto
dan staat het ook wel netjes als de verlichting van m'n radio daarbij meekleurt
zo zijn er ook auto's met voornamelijk rode verlichting (denk aan Golf, rood/blauw)
en dan is een radio met rode verlichting weer beter passend in het geheel
Ik heb niet zo'n kleurvolle auto (peugeot 205), dus opzich kan ik er alles wel in kwijt.
@ xtr3me: Hij heeft leuke opties, maar ik vind het design wat minder, maarja dat is kwestie van smaak

ben zeer tevreden van het ding... ook doet de equalizer het zéér zuiver... (waar winamp "ruis" geluid geeft bij gebruik van de equalizer (bv alles bass omhoog) blijft deze radio netjes zuiver geluid produceren)
het toestel speelt zowel wma als mp3 af en heeft een front loader (slot-in).
tevens heeft het toestel ook verschillende isntellingen voor verschillende speakerformaten.
voor ik het vergeet; het gaat dus over de KDC-W4527G, met witte letters op een zwarte achtergrond (echt hip!). Het toestel kan je ook krijgen met groen/rode letters (kleurverandering is enkel mogelijk met het groen/amber toestel)
[ Voor 20% gewijzigd door bogy op 06-09-2004 14:19 . Reden: type toevoegen ]
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Ik heb deze speakers icm pioneer TS-H1303 speakers, tis een hele goede combo
Alleen mijn achterspeakers werken nog niet (met versterker) maarja dat zal wel een instelling zijn, want er zijn nogal wat instellingen.. zit gewoon een nl handleiding bij
En het zilver/zwart pas heel goed bij mijn dashboard.. ik vind hem er erg netjes uitzien
[ Voor 12% gewijzigd door Xof op 06-09-2004 16:38 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Jah ik von em ook wat minder...( het design, maar die opties zijn wel zo chillXof schreef op 05 september 2004 @ 23:32:
[...]
Daar heb je idd weer gelijk in
Ik heb niet zo'n kleurvolle auto (peugeot 205), dus opzich kan ik er alles wel in kwijt.
@ xtr3me: Hij heeft leuke opties, maar ik vind het design wat minder, maarja dat is kwestie van smaak
Iemand goeie ideen voor een sub / composet.. of heeft daar een mooie uitleg over
snap er nog geen reet van
Ik ga deze voor mijn broer bestellen, hij wilde niet zo'n dure mp3 radio en wilde absoluut niet het openklap gebeuren zoals bij pioneer als je er een cd in wilt doen.bogy schreef op 06 september 2004 @ 14:18:
ik heb onlangs een kenwood gekocht voor in de auto...
[afbeelding]
ben zeer tevreden van het ding... ook doet de equalizer het zéér zuiver... (waar winamp "ruis" geluid geeft bij gebruik van de equalizer (bv alles bass omhoog) blijft deze radio netjes zuiver geluid produceren)
het toestel speelt zowel wma als mp3 af en heeft een front loader (slot-in).
tevens heeft het toestel ook verschillende isntellingen voor verschillende speakerformaten.
voor ik het vergeet; het gaat dus over de KDC-W4527G, met witte letters op een zwarte achtergrond (echt hip!). Het toestel kan je ook krijgen met groen/rode letters (kleurverandering is enkel mogelijk met het groen/amber toestel)
Ook heeft hij liever de G versie dan de gewone versie..
Ook deze wordt uit Duitsland besteld voor 140 euro incl. verzendkosten.
Overgang van de ene MP3 naar de andere moet vlot gaan. geen seconde laadtijd zoals bij een sony mp3 autoradio van een vriend van me. Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel niet bij alle modellen zo zijn, maar het zorgde toch voor de nodige frustraties bij gemixte CD's
Zelf heb ik een kenwood (type ff vergeten) en ik ben er zeer tevreden over.
Verwijderd
Waarom?????
Omdat:
De cd-schijven in de JVC-spelers minder warm worden tijdens het afspelen. De schijven gaan langer mee.
De JVC heeft een ingebouwde interne cooler met als gevolg dat de schijven minder warm worden.
Tweede keus zou de Pioneer zijn.
Alle andere zou ik maar wegpleuren.
Probeer maar eens een mp3 schijf af te spelen in de Sony. Na een uur is de schijf bijna heet en blauw geworden. wil je dat?
Beeeetje overdreven hoorVerwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:15:
Alle andere zou ik maar wegpleuren.
Probeer maar eens een mp3 schijf af te spelen in de Sony. Na een uur is de schijf bijna heet en blauw geworden. wil je dat?
En ook al wordt een cd heet, is nog niets verkeerd aan. Die dingen doen het zelfs nog prima als ze 60 graden zijn.... Als een cd een paar uur speelt, wordt hij in het slechte geval nog maar zo'n 45/50 graden.
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 08-09-2004 14:00 ]
zoals ik hierboven ergens al schrijf,beriz schreef op 08 september 2004 @ 09:41:
Iets waar je zeker op moet letten bij aankoop van zo'n toestel:
Overgang van de ene MP3 naar de andere moet vlot gaan. geen seconde laadtijd zoals bij een sony mp3 autoradio van een vriend van me.
kan dit ook te maken hebben met de snelheid waarmee je je cd'tje brand
uit eigen ervaring is dat bij mijn pioneer zo
cdrW gebakken op 2 speed leest duidelijk sneller als een cd gebakken op bijvoorbeeld 12 speed
Leeg - Sinds 20180907
ik heb in mijn golfje een pioneer cd-wisselaar zitten en ebn dus van plan een mp3 autoradio te halen. Is het dan ook mogelijk mp3cd;s in de wisselaar te doen? en kan ik ook een ander merk dan pioneer op mijn cd-wisselaar aansluiten ?
Pioneer wisselaar moet op Pioneer radioStoney187 schreef op 08 september 2004 @ 20:21:
misschien een stomme vraag maar heb er de ballen verstand van
ik heb in mijn golfje een pioneer cd-wisselaar zitten en ebn dus van plan een mp3 autoradio te halen. Is het dan ook mogelijk mp3cd;s in de wisselaar te doen? en kan ik ook een ander merk dan pioneer op mijn cd-wisselaar aansluiten ?
anders passen de stekkertjes niet
of je moet voor heel duur een wannabee-convertor kopen...
MP3cd's in je wisselaar gaat alleen als je een MP3cd-wisselaar hebt
(klinkt bijna logisch toch?
dus als je een gewone wisselaar hebt (waarschijnlijk), dan moeten daar de gewone cdtjes in en in je hoofdunit dan dus de mp3-cdtjes
Leeg - Sinds 20180907
Euh ik speelde in mijn Clarion gewoon alles af hoorVerwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:23:
[...]
Ja, inderdaad, maar in Nederland schrijven we beter DAN.
Die Clarionprullen spelen niet eens CD-R's af, en op die site die je opgeeft komt ie niet voor.
Overigens is de keuze best wel afhankelijk van de voorkeur die je hebt voor geluid. Ik vond mijn Clarion veel beter klinken dan de Sony die ik nu heb (Sony's hebben eigenlijk altijd teveel bass, iets wat hun midi sets ook hebben). Pioneer is wel aardig, maar minder helder dan Clarion imo. Die mosfet amps van Pioneer halen trouwens nog steeds maar 4x17w RMS dacht ik , t.o.v. 4x27w en hoger van de meeste andere merken en dat is een verschil wat je toch zeker wel merkt.
[ Voor 30% gewijzigd door Bigs op 08-09-2004 23:36 ]
Verwijderd
http://www.jvc.nl/images/photo/kd-s901r.jpg
had eerst een Kingstech maar die ging na 3 jaar kapot
op de pioneer site word nergens gesproken over mp3 ondersteuning bij de cd wisselaars. betekent dit dat die er van pioneer nog niet zijn ?Chillz schreef op 08 september 2004 @ 23:28:
[...]
Pioneer wisselaar moet op Pioneer radio
anders passen de stekkertjes niet
of je moet voor heel duur een wannabee-convertor kopen...
MP3cd's in je wisselaar gaat alleen als je een MP3cd-wisselaar hebt
(klinkt bijna logisch toch?)
dus als je een gewone wisselaar hebt (waarschijnlijk), dan moeten daar de gewone cdtjes in en in je hoofdunit dan dus de mp3-cdtjes
http://www.pioneer.nl/nl/..._id=221&taxonomy_id=25-32
De pioneer die ik heb heeft gewoon 4x27watt RMSBigs schreef op 08 september 2004 @ 23:34:
[...]
Overigens is de keuze best wel afhankelijk van de voorkeur die je hebt voor geluid. Ik vond mijn Clarion veel beter klinken dan de Sony die ik nu heb (Sony's hebben eigenlijk altijd teveel bass, iets wat hun midi sets ook hebben). Pioneer is wel aardig, maar minder helder dan Clarion imo. Die mosfet amps van Pioneer halen trouwens nog steeds maar 4x17w RMS dacht ik , t.o.v. 4x27w en hoger van de meeste andere merken en dat is een verschil wat je toch zeker wel merkt.
Die zijn er idd blijkbaar nog niet, maar is dat nu echt nodig als je mp3's op cd kan hebben? Dan zie ik het nut van een cd wisselaar iig niet inStoney187 schreef op 08 september 2004 @ 23:52:
[...]
op de pioneer site word nergens gesproken over mp3 ondersteuning bij de cd wisselaars. betekent dit dat die er van pioneer nog niet zijn ?
http://www.pioneer.nl/nl/..._id=221&taxonomy_id=25-32
Af en toe es een cdtje wisselen is nou ook alweer geen ramp
Ok, dan heb ik niks gezegd
By the way: ik heb gemerkt dat een hoop MP3 autoradios geen enkele vorm van buffering hebben en dus gewoon over kunnen slaan bij slechte cd's (ook met MP3's). Heel irritant en IMHO onnodig.
[ Voor 4% gewijzigd door GA!S op 09-09-2004 00:47 ]
de betaler vervuilt
oneens...GA!S schreef op 09 september 2004 @ 00:47:
By the way: ik heb gemerkt dat een hoop MP3 autoradios geen enkele vorm van buffering hebben en dus gewoon over kunnen slaan bij slechte cd's (ook met MP3's). Heel irritant en IMHO onnodig.
ik had eerst een cheapy-cheap Marquant mp3-autoradio
en nu dus een Pioneer
en bij beiden merk ik dat het draaien van mp3cd's gecombineerd met het rijden op bijvoorbeeld 'kinderkoppen' (bijna) geen problemen opleverd, terwijl een audio-cd in zo'n geval gelijk begint over te slaan
wel degelijk een buffer dus, zou ik zeggen
(bij de Pioneer een betere als bij de Marquant, maar dat spreekt bijna vanzelf
Leeg - Sinds 20180907
Maar ik was vandaag dus aan het rijden.. slaat een bepaald nummer gewoon echt totaal over (op een normale autoweg) pak ik een volgende nummer niks aan de hand.. Het zal wel een mp3 zijn geweest met VBR, dat zal die waarschijnlijk dan niet ondersteunen.
- CD/MP3 speler
- RDS Tuner
- Hoog vermogen: 4 x 50 Watt
- 30 voorkeuze zenders
- telefoon mute
- 2 kanaalslijnuitgang
- vooringestelde soundsettings
- CD-R & CD-RW Compatibel
- RDS Klok ( Exacte Timing)
- Volledig Afneembaar frontpaneel
- Omschakelbare display verlichting
(rood en groen omschakelbaar
Adviesprijs 189,00 en nu 129.00
Maar op de site van VDO kan ik er niks over vinden, heeft iemand ervaring met deze ?
http://www2.vdo.com/vdo/e..._and_fza=_and_ID=851.aspx
VDO is iets anders als VDO Dayton he
Hmm, die speelt volgens de site alleen CD-R af en geen CDRW. Mijn oude VDO cd521 (die na 3 dagen gejat was) speelde in elk geval wel CDRW.QSYS schreef op 21 september 2004 @ 10:34:
Ik lees hier juist iets over een VDO RDS Tuner/CD/MP3 Speler CD139MP3 voor 129 Euro, maar ik kan er niet veel over vinden op internet..
- CD/MP3 speler
- RDS Tuner
- Hoog vermogen: 4 x 50 Watt
- 30 voorkeuze zenders
- telefoon mute
- 2 kanaalslijnuitgang
- vooringestelde soundsettings
- CD-R & CD-RW Compatibel
- RDS Klok ( Exacte Timing)
- Volledig Afneembaar frontpaneel
- Omschakelbare display verlichting
(rood en groen omschakelbaar
Adviesprijs 189,00 en nu 129.00
Maar op de site van VDO kan ik er niks over vinden, heeft iemand ervaring met deze ?
Verwijderd
http://img83.exs.cx/img83/4351/autoradio.jpg
Zal perfect passen bij den dashboard van mijn nieuwe wagen....golf 5
1 F***ing probleem: Ik heb mijn wagen NOG niet, komt pas half oktober binnen
Btw: las ergens begin deze thread dat er sommigen van jullie die radio aan minder dan 200 euro gekocht hebben... ik heb hem 299 betaald... en in geen enkele winkel was die goedkoper te verkrijgen...
Lol...ik heb dezelfde gekocht - maar dan met groene verlichting - voor 149 euroVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 20:26:
Heb vandaag telefoontje gehad dat die binnen was:![]()
http://img83.exs.cx/img83/4351/autoradio.jpg
Zal perfect passen bij den dashboard van mijn nieuwe wagen....golf 5![]()
1 F***ing probleem: Ik heb mijn wagen NOG niet, komt pas half oktober binnen![]()
![]()
Btw: las ergens begin deze thread dat er sommigen van jullie die radio aan minder dan 200 euro gekocht hebben... ik heb hem 299 betaald... en in geen enkele winkel was die goedkoper te verkrijgen...Is die aan die lage prijs mss alleen via het net te bestellen?
[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 27-09-2004 20:57 ]
Daarmee kun je een van de duurdere versies van pioneer kopen..
Ik heb dus 190 euro betaald incl verzendkosten voor een type hoger dan die van jou en ik ben er nog steeds heel erg blij mee
Verwijderd
Maar, wie van jullie weet hoe het komt dat die prijzen ZO verschillen...voor een en dezelfde toestel??
Wat zijn zoal jullie bevindingen van dit toestel (pioneer deh-3600mp) en vooral... wat zijn de minpunten of waaraan ergeren julie zich het meest...
Ook zou ik graag weten hoe jullie je MP3 CD's indeelt om het makkelijk en overzichtelijk te houden? Lijkt me niet praktisch als je lang moet zoeken achter 1 bepaald nr terwijl je rijdt...
Idd heeft die van mij wel iets van een buffer volgens mij (pioneer deh-7600mp oid).. Waar ik me alleen over verbaas is dat ik nogsteeds geen enkele autoradio heb gevonden die het volgende nummer alvast gaat bufferen (terwijl het huidige nog niet afgelopen is)...Bigs schreef op 09 september 2004 @ 01:03:
Klopt, alleen de duurdere modellen hebben een buffer. Maarja van de andere kant zijn de loopwerken tegenwoordig ook wel erg goed. Ik heb nu een Sony (niet-MP3) radio zonder shock-protect (iig in het boekje staat er niks over) en die is echt nog nooit overgesprongen, terwijl ik me radio's van 5-6 jaar geleden kan herinneren die echt bij elk hobbeltje de kluts kwijt waren.
Daardoor is het dus niet mogelijk om mixes te luisteren, zonder wat stilte te hebben tussen de nummers
Vorige week even zitten spelen met die Pioneer 3600. Ding is erg snel met herkennen van de cd en het doorspelen van nummers, maar echt zaligmakend is het wat mij betreft niet:
[zeikmodus]
Folders worden ingelezen als f01-xx geen folder names dus
ID3 tages, file info wordt wel ingelezen maar:
- Domme display is maar 1 regel met 8 (of 10?) karakters dus ding is altijd aan het scrollen
- Wat de display laat zien leek vrij arbitrair filename, artist. Hij zou moeten eindigen met een scrollende tracktitel wat mij betreft. Dat doet ie dus niet.
- Ondersteuning filename maar een beperkt aantal karakters waardoor je van bijvoorbeeld een album de hele tijd dezelfde info te zien krijgt.
Ik heb nou alweer bijna 2,5 jaar zo'n Iriver IMP450 MP3 cd speler waarbij ik op de afstandbediening in 3-4 regels alle nodig info te zien krijg - map naam, track title, bitrate, lengte bestand, noem maar op. Waarom krijgen ze dat in zo'n autoradio niet fatsoenlijk gedaan? Hetzelfde probleem geldt voor een hoop flashplayers die net zo hopeloos onpraktisch lijken te zijn.
[/zeikmodus]
Maar ach aan de andere kant - Je 'kan' mp3 cd's afspelen in zo'n ding, ze hebben de moeite genomen je door folders te laten skippen en je 'kan' met wat druk in prutswerk je tracktitle bekijken. Ik denk dat ze daarmee 95% van de markt weer tevreden hebben gesteld en dat je nou van die zeikerds zoals ik hebt rondlopen.... tja pech voor mij denk ik dan maar.
Waarschijnlijk is die I-river MP3 speler al duurder dan die Pioneer 3600, terwijl die ook nog eens CD's en radio aankan, en 4x50w uitsturen. Als je duurdere autoradio's koopt komt er een hele kermis op je scherm, mar dat wil ik juist NIETdelorean7 schreef op 28 september 2004 @ 15:20:
Waardeloze markt - MP3 autoradio's. Fabrikanten waren er al vrij snel bij met een vage Kenwood speler een aantal jaren terug, maar van echte ontwikkeling is geen sprake.
Vorige week even zitten spelen met die Pioneer 3600. Ding is erg snel met herkennen van de cd en het doorspelen van nummers, maar echt zaligmakend is het wat mij betreft niet:
[zeikmodus]
Folders worden ingelezen als f01-xx geen folder names dus
ID3 tages, file info wordt wel ingelezen maar:
- Domme display is maar 1 regel met 8 (of 10?) karakters dus ding is altijd aan het scrollen
- Wat de display laat zien leek vrij arbitrair filename, artist. Hij zou moeten eindigen met een scrollende tracktitel wat mij betreft. Dat doet ie dus niet.
- Ondersteuning filename maar een beperkt aantal karakters waardoor je van bijvoorbeeld een album de hele tijd dezelfde info te zien krijgt.
Ik heb nou alweer bijna 2,5 jaar zo'n Iriver IMP450 MP3 cd speler waarbij ik op de afstandbediening in 3-4 regels alle nodig info te zien krijg - map naam, track title, bitrate, lengte bestand, noem maar op. Waarom krijgen ze dat in zo'n autoradio niet fatsoenlijk gedaan? Hetzelfde probleem geldt voor een hoop flashplayers die net zo hopeloos onpraktisch lijken te zijn.
[/zeikmodus]
Maar ach aan de andere kant - Je 'kan' mp3 cd's afspelen in zo'n ding, ze hebben de moeite genomen je door folders te laten skippen en je 'kan' met wat druk in prutswerk je tracktitle bekijken. Ik denk dat ze daarmee 95% van de markt weer tevreden hebben gesteld en dat je nou van die zeikerds zoals ik hebt rondlopen.... tja pech voor mij denk ik dan maar.
Daarbij...ik weet toch wel welk liedje er speelt, want ik heb mn MP3-CD zelf samengesteld, zal de TAG-functies niet missen
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 28-09-2004 18:16 ]
Diezelfde MP3 discman kost nu onder de 100 euro dus die vlieger gaat niet echt op.stefijn schreef op 28 september 2004 @ 18:09:
[...]
Waarschijnlijk is die I-river MP3 speler al duurder dan die Pioneer 3600, terwijl die ook nog eens CD's en radio aankan, en 4x50w uitsturen. Als je duurdere autoradio's koopt komt er een hele kermis op je scherm, mar dat wil ik juist NIET
Daarbij...ik weet toch wel welk liedje er speelt, want ik heb mn MP3-CD zelf samengesteld, zal de TAG-functies niet missen
En duurdere autoradio's zijn vaak een kermisattractie door de zinloze visualisers en disco verlichting. Zelfs een dure Alpine die ik laatst langs zag schuiven in een plaatje kon maar een beperkt aantal karakters laten zien. Maar misschien heb ik het mis en moet ik verder kijken - kent iemand nog MP3 autoradio's (mogen wat duurder zijn) die wel veel info laten zien?
delorean7 schreef op 29 september 2004 @ 14:54:
[...]
Diezelfde MP3 discman kost nu onder de 100 euro dus die vlieger gaat niet echt op.
En duurdere autoradio's zijn vaak een kermisattractie door de zinloze visualisers en disco verlichting. Zelfs een dure Alpine die ik laatst langs zag schuiven in een plaatje kon maar een beperkt aantal karakters laten zien. Maar misschien heb ik het mis en moet ik verder kijken - kent iemand nog MP3 autoradio's (mogen wat duurder zijn) die wel veel info laten zien?
En als je dat scrollen een probleem vind (duurdere modellen gaan automatisch scrollen overigens).. sja.. dan heb je idd flink je "zeikmodus" aanstaanPioneer MP3 players all support multi-session discs and are compatible with ISO9660 Level 1 & 2 and Romeo & Joliet file systems, with file names and titles of up to 32 characters.
Een display met vaste digits kan maar beperkte info geven...delorean7 schreef op 29 september 2004 @ 14:54:
- kent iemand nog MP3 autoradio's (mogen wat duurder zijn) die wel veel info laten zien?
Maar "organic" display's daarentegen, daar kunnen veel meer tekens en regels op
Leeg - Sinds 20180907
Ook de goedkope versies van pioneer scrollen automatisch..MrBarBarian schreef op 29 september 2004 @ 15:03:
[...]
[...]
En als je dat scrollen een probleem vind (duurdere modellen gaan automatisch scrollen overigens).. sja.. dan heb je idd flink je "zeikmodus" aanstaan
Maar ik vind het zelf ook jammer dat niet elk nummer van tevoren wordt gebufferd zodat je mixes kan luisteren
Ben dit ook nog nooit met een standalone mp3 speler tegengekomen btw..
Oneens!Xof schreef op 29 september 2004 @ 22:14:
Ook de goedkope versies van pioneer scrollen automatisch..
* Chillz heeft een Pioneer 5500mp3
en deze scrolt niet automatisch
als ik de volledige titel wil zien, moet ik een knopje vasthouden, zodat hij daardoor 1x scrollt
Leeg - Sinds 20180907
Lol, nee scrollen vind ik prima, maar het zijn 2 andere zaken die storend zijn. Namelijk een display met zo weinig karakters dat er geen titel op kan en het feit dat die pioneer nu juist de track title, waar het om gaat, niet scrolled zonder handmatig ingrijpen.MrBarBarian schreef op 29 september 2004 @ 15:03:
[...]
[...]
En als je dat scrollen een probleem vind (duurdere modellen gaan automatisch scrollen overigens).. sja.. dan heb je idd flink je "zeikmodus" aanstaan
En ja dat is zeiken. Maar ontwikkel dan ook eens iets behoorlijk.
Een optie is om het front om te klappen, dan speelt ie gewoon door, en dan schijnt ie niet in je gezicht, maar liever natuurlijk gewoon dimmen...
Heb er toch ff opgelet en je hebt gelijk.. het is alleen de eerste keer dat die scrolledChillz schreef op 29 september 2004 @ 23:13:
[...]
Oneens!
* Chillz heeft een Pioneer 5500mp3
en deze scrolt niet automatisch
als ik de volledige titel wil zien, moet ik een knopje vasthouden, zodat hij daardoor 1x scrollt
Daarna blijft die gewoon staan, maarja vind ik niet erg, ik kijk er toch niet naar.
als het goed is (tenminste: Bij de meeste Pioneers is het wel zo) zit er een dim-functie opstefijn schreef op 03 oktober 2004 @ 19:04:
Effe een vraagje over de Pioneer 3600 serie (en andere). De display is ERG fel in het donker, schijnt behoorlijk in je gezicht 's nachts, kun je de helderheid instellen? Kan het niet vinden in de manual.
Een optie is om het front om te klappen, dan speelt ie gewoon door, en dan schijnt ie niet in je gezicht, maar liever natuurlijk gewoon dimmen...
moet je even in je boekje zoeken als je het zeker wilt weten
Dit wil zeggen dat je autoradio aangesloten staat op je autolampen;
Zodra je dan je licht aanzet (dus: "het is donker), dan dimt de display van de autoradio, zodat het er niet uitziet als een baken in het donker
Leeg - Sinds 20180907
Daar kan ik niks over vinden helaas. Kan me anders toch bijna niet voorstellen dat het er niet op zit? Ik meen dat er ook geen kabeltje voor achterin zat...misschien toch maar weer es loshalen danChillz schreef op 03 oktober 2004 @ 20:22:
[...]
als het goed is (tenminste: Bij de meeste Pioneers is het wel zo) zit er een dim-functie op
moet je even in je boekje zoeken als je het zeker wilt weten
Dit wil zeggen dat je autoradio aangesloten staat op je autolampen;
Zodra je dan je licht aanzet (dus: "het is donker), dan dimt de display van de autoradio, zodat het er niet uitziet als een baken in het donker
misschien moet je even in de menuutjes van je radio zelf kijken...stefijn schreef op 03 oktober 2004 @ 21:14:
Daar kan ik niks over vinden helaas. Kan me anders toch bijna niet voorstellen dat het er niet op zit? Ik meen dat er ook geen kabeltje voor achterin zat...misschien toch maar weer es loshalen dan
want ook daarin zit ergens de functie waar je Dimmer On/ Off kan zetten
en precies: het werkt met weer een extra draadje aan de achterkant
* Chillz weet alleen verder niet welke of hoe het werkt
dus daar kan ik niet mee helpen
Leeg - Sinds 20180907
Me to. Erg mooi afgewerkt ook.Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 21:27:
ik heb een Sony CDRX3300, is ook MP3 en doet het perfecto!
Make Memories
Zit niet in de menu's, maar ik herinner me volgens mij toch wel een draadje "Illuminate" oid, dat moet m dan zijn volgens mij, kan er echter in de manual niks ovr vinden terwijl ie er dan wel zou zijn, beetje vreemd danChillz schreef op 03 oktober 2004 @ 21:23:
[...]
misschien moet je even in de menuutjes van je radio zelf kijken...
want ook daarin zit ergens de functie waar je Dimmer On/ Off kan zetten
en precies: het werkt met weer een extra draadje aan de achterkant
* Chillz weet alleen verder niet welke of hoe het werkt
dus daar kan ik niet mee helpen
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 03-10-2004 22:05 ]
Weet je zeker dat je geen rare tekens in die map hebt staan of de artiest?stefijn schreef op 04 oktober 2004 @ 14:55:
Nog iets vreemds trouwens, deze radio speelt van MP3 CD's de eerste map niet afHij begint elke keer op map 2 (op verschillende CD's dus)
Zo had ik dus DJ Tiësto, maarja dat wilde hij dus niet lezen ivm de puntjes op de e
Het zou ook kunnen dat je verkeerd kijkt...stefijn schreef op 04 oktober 2004 @ 14:55:
Nog iets vreemds trouwens, deze radio speelt van MP3 CD's de eerste map niet afHij begint elke keer op map 2 (op verschillende CD's dus)
Pioneer ziet de root van je cd namelijk als Folder 1
Vervolgens is de eerste map die je op je cd gezet hebt Folder 2 (enzoverder)
't is maar een idee
Leeg - Sinds 20180907
Wat er echter NIET op zit
De "oranje" aansluiting op de stekker achterin de radio is dus leeg, maar er zit wel een pinnetje op de radio, dus ik zou eventueel zelf een draadje kunnen leggen (een draadje van de lichtschakeling - 12v - naar die aansluiting waar volgens de DIN stekker het "illumination" zou moeten zitten. Maar is dat wel veilig?
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 11-10-2004 12:45 ]
Ik hoop dat het aan de cd lag, dus ik ga het vandaag even op een betere kwaliteit cd branden en hopen dat ik morgen nergens last van heb. Je zou verwachten dat mp3 minder problemen zou geven op slechtere cd's.
@stefijn, staat hier niet iets over in de handleiding?
Dus gebruik je een .cue bestand werkt ideaal, bij Winamp ook, even een plugin erbij en hij herkent .cue bestanden. Kun je mooi naar de nummers scrollen.
Concreet mijn vraag: weet iemand van jullie of er ook mp3 autoradio's die .cue bestanden ondersteunen? Dat zou m.i. een mooie feature zijn
Andere mogelijkheden om gemixte cd's op mp3 mooi over te laten lopen en toch apart naar de nummers te kunnen klikken zijn ook welkom!
Dat gaat jammergenoeg niet, vind het ook vreemd dat er geen fabrikant op het idee is gekomen om tijd tussen het wisselen van nummers op 0 sec te zetten (dus ook echt 0 sec).Pitchin schreef op 11 oktober 2004 @ 20:17:
Even een klein vraagje over gemixte mp3 cd's. Als je ze als losse mp3's op cd zet dan loopt het niet goed over, da's bekend.
Dus gebruik je een .cue bestand werkt ideaal, bij Winamp ook, even een plugin erbij en hij herkent .cue bestanden. Kun je mooi naar de nummers scrollen.
Concreet mijn vraag: weet iemand van jullie of er ook mp3 autoradio's die .cue bestanden ondersteunen? Dat zou m.i. een mooie feature zijn
Andere mogelijkheden om gemixte cd's op mp3 mooi over te laten lopen en toch apart naar de nummers te kunnen klikken zijn ook welkom!
Maar het gaat nog wel even duren voordat er een fabrikant gebruik gaat maken van cue's of iets soortgelijks.
daar zullen ze vast wel aan gedacht hebben,Xof schreef op 11 oktober 2004 @ 21:23:
Dat gaat jammergenoeg niet, vind het ook vreemd dat er geen fabrikant op het idee is gekomen om tijd tussen het wisselen van nummers op 0 sec te zetten (dus ook echt 0 sec).
maar misschien is het nog te lastig te realiseren ofzo...
elk nummer moet gebufferd worden en daar hebben ze net dat stukje tijd voor nodig...
(maar ja, als ruimdenkend persoon zou ik zeggen: doe alvast tijdens het laatste stuk van je huidige nummer een deel van je volgende nummer vooruit-bufferen...
Leeg - Sinds 20180907
Vandaag dus maar even een nieuwe cd gebrand en in de auto gedaan, en nu geen last van nummers die blijven steken en dan overslaan naar het volgende nummer. Het ligt dus wel aan de cd die je gebruikt, ik heb nu een MAM (mitsui) gebruiktXof schreef op 11 oktober 2004 @ 19:14:
Ik was vandaag even niet zo blij met mijn mp3spelertje... hij kapte er gewoon mee op de helft van een nummer (soms eerder) en ging hij naar het volgende nummer en sloeg af en toe over
Ik hoop dat het aan de cd lag, dus ik ga het vandaag even op een betere kwaliteit cd branden en hopen dat ik morgen nergens last van heb. Je zou verwachten dat mp3 minder problemen zou geven op slechtere cd's.
@stefijn, staat hier niet iets over in de handleiding?
Ik heb de cd ook maar langzaam gebrand (4x) en misschien heeft dit ook wel geholpen (wat hier al eerder werd gezegd).
Graag wat uitleg hierover!
Alvast bedankt!
Dat zit er op, maar volgens mij stuurt ie de lage tonen in meer of minder (instelbare) mate naar de achterspeakers, die over het algemeen wat zwaarder zijn.nvanthoff schreef op zondag 13 februari 2005 @ 03:34:
Ik ben van plan de Pioneer P3630Mp of de Pioneer 4700MP te kopen, ik begreep namelijk dat Pioneer over het leuek trukje beschikt dat ik alle lage tonen (bas) via mijn sub-woofer kan laten lopen, zodat ik mijn normale 4 boxen harder kan zetten zonder aliteitsverlief, weet iemand hier iets van? Die vriend heeft namelijk een standaard Nissan met de originele boxen en een cheap-ass subwoofer. Die van mij is van Sony.
Graag wat uitleg hierover!
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 05-02-2006 17:55 ]
Heb ondertussen alweer een andere radio, de Pioneer DEH-P6800MP. Deze hoort bij de nieuwe modellen van 2006 (wat dus de 8 inhoud, 2005 stond voor 7). Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, wat vooral leuk is dat je niet meer de keuze hoeft te maken welke kleur verlichting je wil. Deze is namelijk in te stellen waardoor je of een rode of een groene verlichting kan krijgen.
Geluid klinkt is natuurlijk weer super zoals ik gewend ben van pioneer.
Deze kost ong. 250 euro.
En het is idd mogelijk om bij Pioneer de bass via de subwoofer te laten verlopen, als ik deze optie aanzet dan hoor ik alleen hoge geluiden uit mijn speakers komen.
Hier stond een dode link.