MP3-autoradio ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik ben van plan een nieuwe autoradio te kopen met MP3 ondersteuning.
Max. prijs is 200 euro. Eis is dat hij er niet te kermis-achtig uit ziet (oftewel: niet teveel knopjes en lampjes)

Ik heb al wat onderzoek gedaan en ben tot deze mdellen gekomen:

Sony R3300 (149 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.carmedia.nl/Kleine_plaatjes/2004/Sony/cdxr3000_klein.jpg

Sony F5500 (199 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.carmedia.nl/plaatjes/fotos%20groot/2004/Sony/cdxf5500_site.jpg

Clarion 348 (155 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.carmedia.nl/plaatjes/fotos%20groot/2004/Clarion/DB348RMP.jpg

Pioneer 3630 (194 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1073914399006deh3630mp_detailpage.jpg

JVC 402 (159 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.carmedia.nl/plaatjes/fotos%20groot/2004/JVC/Jvc_KD-G402.jpg

Heeft iemand ervaringen met (één van) deze autoradio's?
Of kan iemand mij een ander model aanraden?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Tweaker.nu

we all float down here

Ik heb die bovenste (sony r3300) en die doet het perfect !
Speelt al 'm mp3 cd's, kan shufflen per disk, per album. Er komt voor dat geld een berg geluid uit. Ik heb 'm nog niet over horen slaan, zelfs niet op flinke hobbels in de weg.
Ook de tuner doet het stukken beter als m'n vorige ( ik ontvang in Rotterdam radio Donna uit Belgie kristalhelder....)

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:52
ik ben ook zeeeer tevreden van de Sony R3300

Helder en zuiver geluid, lees alle cd'tjes, heeft een goed navigatie systeem door de mp3's en goede instellingen!

Kortom een echte aanrader!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ik denk dat de Clarion klankmatig er het beste uit komt. JVC vind ik teveel scherpe randjes hebben in het hoog en Sony vind ik gewoon niet bijzonder klinken. Denk dat Pioneer een goede 2e is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mooody
ja ik neig toch het meest naar de Pioneer, mede doordat hij een draaiknop voor het volume heeft (erg handig)

ook spreekt het design me aan van de Pioneer (ook trouwens van beide Sony's)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• JT

JT

VETAK y0

Dan zou ik voor de Pioneer gaan, als je de Clarion niet wilt. Maar volgens mij heeft de Clarion ook een volume knop.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Mooody
dat wel, maar de Clarion oogt minder praktisch...

weet iemand toevallig of Mediamarkt ook Clarion verkoopt, dan ga ik morgen ff kijken in de stad :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik meen van wel, maar ik kan het je niet met zekerheid zeggen...

Ecodan warmtepomp

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 12:44
JVC is het beste denk ik, want die zijn al twee keer in een jaar uit m'n auto gejat
:( :( :(

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 03:44

xdc

KD-LH70r jvc

zoek maar eens op de GOT search naar dit type , is een van de goedkoopste en tegelijk beste mp3 spelers op de markt verkrijgbaar voor in de auto met een afneembaar frontje.

Overigens een goedkope winkel is rondevries.nl

succes!

slimmehotspot.nl

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:00

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb de pioneer 3620, is met groene verlichting.

Ik ben er erg tevreden over, hiervoor had ik zo'n medion mp3 autoradio maar dit is echt een stuk beter.

volume knop is handig alleen moet je hem 1 keer indrukken om hem eruit te laten springen voor je kan draaien. bij een vriend die een duurdere versie heeft kan je ook goed draaien als hij ingedrukt zit. Maar dit is verder geen probleem en draaien gaat echt veel beter als op die knopjes proberen te drukken tijden het rijden.

Een nadeel vind ik dat als je shuffle gebruikt bij een mp3 speler en je gaat handmatig naar het volgende nr je niet een random nr krijgt maar gewoon het volgende, aan het eind van een nr wordt er wel een random nr gekozen.

Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht bij www.digitalo.de, was daar toen 160,- terwijl hier bij mediamarkt en halfords meer dan 250,- was

Geluid klinkt iig een stuk beter als mijn oude medion radio maar heb verder geen vergelijkings materiaal en zijn ook niet echt top speakers in mijn auto.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Mooody
xdc schreef op 14 mei 2004 @ 10:25:
KD-LH70r jvc

zoek maar eens op de GOT search naar dit type , is een van de goedkoopste en tegelijk beste mp3 spelers op de markt verkrijgbaar voor in de auto met een afneembaar frontje.

succes!
die JVC is alweer een oud model...
de huidige modellen hebben weer nieuwere technieken, zoals S-drive

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 14:56

robbydw

live your life

xdc schreef op 14 mei 2004 @ 10:25:
KD-LH70r jvc

succes!
Ik heb de JVC KD-S891r een tijdje terug aangeschaft. Ook bij Ron de Vries, die inderdaad vrij goedkoop is. Geluid is echt top. Ook de bediening is goed. Fijn display waarin zowel titel van albums als nummers weergegeven kunnen worden.

Aanrader, zeker voor het geld. Zag dat je er nu ook afstandsbediening bijkrijgt (nut zie ik niet helemaal, maar goed)

Geen commentaar

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 15:48
Welke van deze radio´s kan ook WMA files afspelen?

Verwijderd

Pioneer DEH-P3600MP!!! € 198,- (zie www.hifisystems.nl, super heb ik hem ook vandaan) Of de DEH-P77 MP als je toch geld teveel hebt, is niet kermis iig! :)

Pioneers hebben de super mofset versteker, echt veel beter geluid dan Sony en Clarion.

Anywayz, see for yourself, zolang je maar niet een alles-in-één knop hebt voor volume hard-zacht, links-rechts zoeken en enter. Dat is de grootste bagger-uitvinding ooit voor radio's in de auto!

• Strider
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:12:
Pioneer DEH-P3600MP!!! € 198,- (zie www.hifisystems.nl, super heb ik hem ook vandaan) Of de DEH-P77 MP als je toch geld teveel hebt, is niet kermis iig! :)

Pioneers hebben de super mofset versteker, echt veel beter geluid dan Sony en Clarion.

Anywayz, see for yourself, zolang je maar niet een alles-in-één knop hebt voor volume hard-zacht, links-rechts zoeken en enter. Dat is de grootste bagger-uitvinding ooit voor radio's in de auto!
Beter als clarion :X

www.rondevries.nl

clarion DXZ638RMP

Beste koop voor 219 euro.

BlaBlaBla

Verwijderd

Strider schreef op 14 mei 2004 @ 13:59:
[...]

Beter als clarion :X

www.rondevries.nl

clarion DXZ638RMP

Beste koop voor 219 euro.
Ja, inderdaad, maar in Nederland schrijven we beter DAN.

Die Clarionprullen spelen niet eens CD-R's af, en op die site die je opgeeft komt ie niet voor.

• Stefke
  • Laatst online: 20-02 08:33
Tis wat laat, maar lijkt me niet nodig om voor mij vraag een nieuw topic te openen:

kan bij zo'n Pioneer de verlichting van de knoppen van kleur gewijzigd worden? Dat kan ik nergens vinden (wel staat overal de kleur van het scherm vermeldt, maar het plaatje zegt al genoeg wat dat betreft)

Zou die Pioneer wel willen hebben, maar met GROEN verlichte knoppen (en zwarte behuizing)

[ Voor 44% gewijzigd door Stefke op 30-08-2004 23:17 ]

• dapluiz
  • Laatst online: 20-02 13:54
Ik heb zelf een VDO Dayton CD 2703, ook een perfect radio-tje :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

stefijn schreef op 30 augustus 2004 @ 18:44:
Tis wat laat, maar lijkt me niet nodig om voor mij vraag een nieuw topic te openen:

kan bij zo'n Pioneer de verlichting van de knoppen van kleur gewijzigd worden? Dat kan ik nergens vinden (wel staat overal de kleur van het scherm vermeldt, maar het plaatje zegt al genoeg wat dat betreft)

Zou die Pioneer wel willen hebben, maar met GROEN verlichte knoppen (en zwarte behuizing)
Ik denk het niet, vooral omdat pioneer vaak twee types verkoopt. bijv. de 3600 en de 3630 of de 5600 en de 5630... enige verschil tussen deze twee is de verlichting en de de kleur van de behuizing.

Zelf wacht ik op mijn bestelling van digitalo.de, heb de Pioneer DEH-5600 besteld, incl verzendkosten 190 :)
In Nederland betaal je hier gewoon 150 euro meer voor die radio, alleen is die nog steeds niet verstuurd, heb hem vorige week zaterdag besteld en gelijk geld overgemaakt. Geld was maandag van mijn rekening, ik zou denken dat ze het geld nu wel zouden moeten hebben (rabobank).

• Stefke
Hmm..dat is wel een goed idee ja, in het buitenland kopen. Ga ook daar maar eens shoppen.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25
ik heb de pioneer 5530-MP een perfecte autoradio speelt mp3 en wma af. en er kan een bus-systeem opaangesloten worden voor allerlei apparatuur!!

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 18:39
wouter37 schreef op 02 september 2004 @ 15:50:
ik heb de pioneer 5530-MP een perfecte autoradio speelt mp3 en wma af. en er kan een bus-systeem opaangesloten worden voor allerlei apparatuur!!
^^^ met stom...

bijna dan,
* Chillz is in het bezit van de Pioneer 5500

mp3's en wma's zonder problemen _o_

1 nadeel:
Als Pioneer's op Shuffle staan, en je skipt de track zelf, dan ga je gewoon naar de volgende op volgorde... dus eigen geskipte tracks worden niet meegeshuffelt

1 tip:
Brand je cd's op lage snelheid!
ik gebruik altijd cd-RW's die ik eens in de paar weken leeggooi en weer vul met nieuwe nummers. Deze worden niet sneller gebakken als 4 speed, maar ik bak ze meestal op 2 speed...
De autoradio moet namelijk elk nummer laden (en de hele cd-format zodra je je cd erin steekt) en ik heb gemerkt dat, hoe sneller je je cd's bakt hij er steeds iets langer over gaat doen

Leeg - Sinds 20180907

• Xof

Xof

Chillz schreef op 02 september 2004 @ 19:03:
1 tip:
Brand je cd's op lage snelheid!
ik gebruik altijd cd-RW's die ik eens in de paar weken leeggooi en weer vul met nieuwe nummers. Deze worden niet sneller gebakken als 4 speed, maar ik bak ze meestal op 2 speed...
De autoradio moet namelijk elk nummer laden (en de hele cd-format zodra je je cd erin steekt) en ik heb gemerkt dat, hoe sneller je je cd's bakt hij er steeds iets langer over gaat doen
Thanks voor de info, ik weet niet of de 5600 serie hier ook last van heeft, maar als ik er last van heb weet ik waar het aan ligt :)

• Stefke
Xof schreef op 02 september 2004 @ 15:02:
[...]

Ik denk het niet, vooral omdat pioneer vaak twee types verkoopt. bijv. de 3600 en de 3630 of de 5600 en de 5630... enige verschil tussen deze twee is de verlichting en de de kleur van de behuizing.

Zelf wacht ik op mijn bestelling van digitalo.de, heb de Pioneer DEH-5600 besteld, incl verzendkosten 190 :)
In Nederland betaal hier gewoon 150 euro meer voor die radio, alleen is die nog steeds niet verstuurd, heb hem vorige week zaterdag besteld en gelijk geld overgemaakt. Geld was maandag van mijn rekening, ik zou denken dat ze het geld nu wel zouden moeten hebben (rabobank).
Laat even weten als je m binnen hebt, ik denk erover daar de Pioneer DEH-P3630mp te kopen voor 139 euro.

Alhoewel, met Pick2Pay scheelt dat incl verzendkosten maar 10 euro...bij Pick2Pay kan ik m zo op laten halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 02-09-2004 23:41 ]

• Stefke
Effe een (domme?) vraag:

Pioneer DEH-P3630mp

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1073914399006deh3630mp_detailpage.jpg

Heeft deze unit nou een normale frontlader CD-speler? Geen sleuf, hoe moet je daar de CD's indoen dan? Moet dan het paneel eraf? Of klapt die naar voren met een knoppie?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Front klapt naar voren, met de button boven de draaiknop en dan kan je zo cd erin doen :)
Ik heb deze gehad in mijn Volkswagen Polo huurmobiel en was er erg over te spreken, redelijk geluid, makkelijke bediening, redelijk wat mogelijkheden kwa uitgangen, RCA, ed. Aardig wat radio voor niet teveel centen, echter ben ik nu gezwicht voor de Alpine 9812RR, weinig beters gehoord de laatste tijd in die prijsklasse :)

• Xof

Xof

Nu je het het zegt ja, was mij niet eens opgevallen dat er standaard geen gleef op het frontje zit.. vraag me af hoe het mechanisme precies werkt als je de cd erin wil doen.. het frontje kan 90 graden naar voren klappen?

btw voor een vergrote afbeelding van de DEH-3630MP

Ik heb een mail gekregen dat mijn betaling binnen is en dat mijn bestelling gereed word gemaakt voor verzending :9

• eX0duS
  • Laatst online: 16-02 21:16
Heb zelf ook de Pioneer DEH-3630MP, ben er heel tevreden mee. :)

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 03-09-2004 10:26 ]

• Stefke
Vind het alleen jammer dat er geen zwarte versie is met groene knoppen (alleen rood/zwart met wit scherm, rood/zwart met blauw scherm, en groen/grijs met wit scherm).

Maar ga toch deze wel kopen, eerst maar eens in de winkel kijken hoe grijs/groen in het echt uitziet.

• Xof

Xof

Nou ik heb toch voor zilver gekozen, vooral omdat die groene verlichting heeft, en ach zilver is een keer eens wat anders. Het zal vast niet lelijk zijn anders verkopen ze het niet ;)
Maar ik zit steeds naar die afbeelding te kijken.. je moet wat als je hem nog niet hebt, maar ik begin die zilveren steeds mooier te vinden :D

• Stefke
Ja, mar ik denk niet dat dat zo mooi in het dash van mn Delta past als een zwarte (met groene verlichting)

• marfra944
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2025

marfra944

Marcel

Ik heb een Aiwa CDC-R30MP: strakke cd/mp3 speler en goed geluid.

http://www.eu.aiwa.com/nl...ducts/cdc-r30mp__1vl2.jpg

Aiwa is door Sony overgenomen. Prijs door mij betaald: € 129,- Houd je nog wat € over voor cd's

Succes!

Marcel Wagenaar

• Stefke
Aiwa is niet slecht voor zover ik weet, maar die past ZEKER niet bij het dash van mn auto! ;)

• ConZito
En hij is in mijn ogen (NOFI) buitengewoon lelijk :)

• Xof

Xof

Hij is idd niet echt mooi, maarja 129 euro is ook niet superveel voor een autoradio (tenminste hier in nederland ;)) dus dan hoef je van het design ook niet al teveel te verwachten.
Mijn pakketje is nu verstuurd via UPS en is volgens de trackingsite onderweg naar NL, nu maar hopen dat ik hem morgen binnenkrijg :9

• ConZito
Ach ik heb 400 euro betaald voor een foeilelijke radio in de ogen van sommige mensen ;)
Smaken verschillen :D

• Mooody
De Pioneer 3600MP blijft toch een van de mooiere radio's....en is ook niet al te duur...

• Stefke
Heb gisteren de zilvergrijs/zwart met groene verlichting Pioneer bekeken en die is toch mooier in het echt dan ik dacht. DIe wordt het dus (3600mp)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 05-09-2004 16:10 ]

• Xof

Xof

stefijn schreef op 05 september 2004 @ 16:09:
Heb gisteren de zilvergrijs/zwart met groene verlichting Pioneer bekeken en die is toch mooier in het echt dan ik dacht. DIe wordt het dus (3600mp)
Hij is idd mooi.. ik vind de xx00 serie mooier dan de xx30 serie :)
Ach en waarom zou het niet bij de auto passen, bijna iedereen heeft toch een zwarte dashboard?

• xtr3me
  • Niet online
Ik heb net vanmiddag er 1 besteld.. en hoop dat ik em dinsdag / woensdag binnen krijg :)

Ik heb gekozen voor de JVC KD-SX997r
Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
1-bits DAC (24-bits resolutie)
Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
MP3-CD compatible
4 V lijnuitgang
6 kanaals vergulde lijnuitgangen (front / rear / sub )
4 V lijnuitgangen
Instelbare AUX IN op het front
CD wisselaar bediening
DAB Control
Volledig, afneembaar kantelfront
Rotary Encoder Multi-Control
Inclusief infrarood afstandsbediening

Dit omdat ik later wil kunnen uitbreiden en dat is erg goed mogelijk met deze headunit.
Hij's btw nu in de aanbieding bij rondevries.nl voor 169,- euro ipv 199,- euro :)

Hoop dat ik een goeie keus heb gemaakt ;)

• Chillz
Xof schreef op 05 september 2004 @ 16:21:
Ach en waarom zou het niet bij de auto passen, bijna iedereen heeft toch een zwarte dashboard?
maar de verlichting in het dashboard is niet in elke auto gelijk... :)

ik heb voornamelijk groene verlichting in m'n auto
dan staat het ook wel netjes als de verlichting van m'n radio daarbij meekleurt

zo zijn er ook auto's met voornamelijk rode verlichting (denk aan Golf, rood/blauw)
en dan is een radio met rode verlichting weer beter passend in het geheel

Leeg - Sinds 20180907

• Xof

Xof

Chillz schreef op 05 september 2004 @ 23:12:
[...]

maar de verlichting in het dashboard is niet in elke auto gelijk... :)

ik heb voornamelijk groene verlichting in m'n auto
dan staat het ook wel netjes als de verlichting van m'n radio daarbij meekleurt

zo zijn er ook auto's met voornamelijk rode verlichting (denk aan Golf, rood/blauw)
en dan is een radio met rode verlichting weer beter passend in het geheel
Daar heb je idd weer gelijk in :)
Ik heb niet zo'n kleurvolle auto (peugeot 205), dus opzich kan ik er alles wel in kwijt.

@ xtr3me: Hij heeft leuke opties, maar ik vind het design wat minder, maarja dat is kwestie van smaak :)

Verwijderd

Zijn er ook al radio's die Ogg ondersteunen?

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik heb onlangs een kenwood gekocht voor in de auto...

Afbeeldingslocatie: http://kenwood.nl.nt.ims.hr/grafika/products/car/velike/kdc-w4527g.gif

ben zeer tevreden van het ding... ook doet de equalizer het zéér zuiver... (waar winamp "ruis" geluid geeft bij gebruik van de equalizer (bv alles bass omhoog) blijft deze radio netjes zuiver geluid produceren)

het toestel speelt zowel wma als mp3 af en heeft een front loader (slot-in).

tevens heeft het toestel ook verschillende isntellingen voor verschillende speakerformaten.

voor ik het vergeet; het gaat dus over de KDC-W4527G, met witte letters op een zwarte achtergrond (echt hip!). Het toestel kan je ook krijgen met groen/rode letters (kleurverandering is enkel mogelijk met het groen/amber toestel)

[ Voor 20% gewijzigd door bogy op 06-09-2004 14:19 . Reden: type toevoegen ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Xof

Xof

Ik heb vandaag de Pioneer DEH-P5600MP binnen gekregen, damn he wat een mooi geluid komt daar uit. Ik had eerst een blaupunkt san remo cd32 radio, maar vergeleken met de pioneer is deze gewoon 10x beter :D
Ik heb deze speakers icm pioneer TS-H1303 speakers, tis een hele goede combo :)

Alleen mijn achterspeakers werken nog niet (met versterker) maarja dat zal wel een instelling zijn, want er zijn nogal wat instellingen.. zit gewoon een nl handleiding bij :)

En het zilver/zwart pas heel goed bij mijn dashboard.. ik vind hem er erg netjes uitzien :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xof op 06-09-2004 16:38 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

paar weken geleden heb ik de Sony CDX-F5700 gekocht, perfect dingetje en niet te veel toets en bellen en het mp3 geluid is perfect :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rondevries.nl/catalog/images/CDXF5700_.jpg

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• xtr3me
  • Niet online
Xof schreef op 05 september 2004 @ 23:32:
[...]

Daar heb je idd weer gelijk in :)
Ik heb niet zo'n kleurvolle auto (peugeot 205), dus opzich kan ik er alles wel in kwijt.

@ xtr3me: Hij heeft leuke opties, maar ik vind het design wat minder, maarja dat is kwestie van smaak :)
Jah ik von em ook wat minder...( het design, maar die opties zijn wel zo chill :9 >:) )
Iemand goeie ideen voor een sub / composet.. of heeft daar een mooie uitleg over :) ?
snap er nog geen reet van ;)

• Xof

Xof

bogy schreef op 06 september 2004 @ 14:18:
ik heb onlangs een kenwood gekocht voor in de auto...

[afbeelding]

ben zeer tevreden van het ding... ook doet de equalizer het zéér zuiver... (waar winamp "ruis" geluid geeft bij gebruik van de equalizer (bv alles bass omhoog) blijft deze radio netjes zuiver geluid produceren)

het toestel speelt zowel wma als mp3 af en heeft een front loader (slot-in).

tevens heeft het toestel ook verschillende isntellingen voor verschillende speakerformaten.

voor ik het vergeet; het gaat dus over de KDC-W4527G, met witte letters op een zwarte achtergrond (echt hip!). Het toestel kan je ook krijgen met groen/rode letters (kleurverandering is enkel mogelijk met het groen/amber toestel)
Ik ga deze voor mijn broer bestellen, hij wilde niet zo'n dure mp3 radio en wilde absoluut niet het openklap gebeuren zoals bij pioneer als je er een cd in wilt doen.
Ook heeft hij liever de G versie dan de gewone versie..
Ook deze wordt uit Duitsland besteld voor 140 euro incl. verzendkosten. :)

• beriz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05-2021
Iets waar je zeker op moet letten bij aankoop van zo'n toestel:
Overgang van de ene MP3 naar de andere moet vlot gaan. geen seconde laadtijd zoals bij een sony mp3 autoradio van een vriend van me. Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel niet bij alle modellen zo zijn, maar het zorgde toch voor de nodige frustraties bij gemixte CD's

Zelf heb ik een kenwood (type ff vergeten) en ik ben er zeer tevreden over.

Verwijderd

Ik zou adviseren de JVC te kopen.
Waarom?????

Omdat:
De cd-schijven in de JVC-spelers minder warm worden tijdens het afspelen. De schijven gaan langer mee.
De JVC heeft een ingebouwde interne cooler met als gevolg dat de schijven minder warm worden.

Tweede keus zou de Pioneer zijn.
Alle andere zou ik maar wegpleuren.
Probeer maar eens een mp3 schijf af te spelen in de Sony. Na een uur is de schijf bijna heet en blauw geworden. wil je dat?

• Mooody
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:15:
Alle andere zou ik maar wegpleuren.
Probeer maar eens een mp3 schijf af te spelen in de Sony. Na een uur is de schijf bijna heet en blauw geworden. wil je dat?
Beeeetje overdreven hoor :)

En ook al wordt een cd heet, is nog niets verkeerd aan. Die dingen doen het zelfs nog prima als ze 60 graden zijn.... Als een cd een paar uur speelt, wordt hij in het slechte geval nog maar zo'n 45/50 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 08-09-2004 14:00 ]

• Chillz
beriz schreef op 08 september 2004 @ 09:41:
Iets waar je zeker op moet letten bij aankoop van zo'n toestel:
Overgang van de ene MP3 naar de andere moet vlot gaan. geen seconde laadtijd zoals bij een sony mp3 autoradio van een vriend van me.
zoals ik hierboven ergens al schrijf,
kan dit ook te maken hebben met de snelheid waarmee je je cd'tje brand

uit eigen ervaring is dat bij mijn pioneer zo
cdrW gebakken op 2 speed leest duidelijk sneller als een cd gebakken op bijvoorbeeld 12 speed

Leeg - Sinds 20180907

• rewind.
  • Laatst online: 14-02 22:20
misschien een stomme vraag maar heb er de ballen verstand van

ik heb in mijn golfje een pioneer cd-wisselaar zitten en ebn dus van plan een mp3 autoradio te halen. Is het dan ook mogelijk mp3cd;s in de wisselaar te doen? en kan ik ook een ander merk dan pioneer op mijn cd-wisselaar aansluiten ?

• Chillz
Stoney187 schreef op 08 september 2004 @ 20:21:
misschien een stomme vraag maar heb er de ballen verstand van

ik heb in mijn golfje een pioneer cd-wisselaar zitten en ebn dus van plan een mp3 autoradio te halen. Is het dan ook mogelijk mp3cd;s in de wisselaar te doen? en kan ik ook een ander merk dan pioneer op mijn cd-wisselaar aansluiten ?
Pioneer wisselaar moet op Pioneer radio
anders passen de stekkertjes niet ;)

of je moet voor heel duur een wannabee-convertor kopen...

MP3cd's in je wisselaar gaat alleen als je een MP3cd-wisselaar hebt
(klinkt bijna logisch toch? :))
dus als je een gewone wisselaar hebt (waarschijnlijk), dan moeten daar de gewone cdtjes in en in je hoofdunit dan dus de mp3-cdtjes

Leeg - Sinds 20180907

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:23:
[...]

Ja, inderdaad, maar in Nederland schrijven we beter DAN.

Die Clarionprullen spelen niet eens CD-R's af, en op die site die je opgeeft komt ie niet voor.
Euh ik speelde in mijn Clarion gewoon alles af hoor :? Hoe kom je er nou weer bij dat Clarion prul is? Het is imo echt wel een van de betere merken, helaas is hun huidige lijn op de 948 na niet echt vernieuwend t.o.v. de vorige.

Overigens is de keuze best wel afhankelijk van de voorkeur die je hebt voor geluid. Ik vond mijn Clarion veel beter klinken dan de Sony die ik nu heb (Sony's hebben eigenlijk altijd teveel bass, iets wat hun midi sets ook hebben). Pioneer is wel aardig, maar minder helder dan Clarion imo. Die mosfet amps van Pioneer halen trouwens nog steeds maar 4x17w RMS dacht ik , t.o.v. 4x27w en hoger van de meeste andere merken en dat is een verschil wat je toch zeker wel merkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Bigs op 08-09-2004 23:36 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Erg jammer dat de goedkope radio's een goedkoop uitziend displaytje hebben met van die vage lettertjes. Als je een mooier displaytje wilt hebben dan moet je al gauw 300 euro neerleggen.

Verwijderd

ik heb een JVC KD-S901R. En ik ben tevreden mee. Het geluid is goed en de de mp3 speler kan directories lezen.

http://www.jvc.nl/images/photo/kd-s901r.jpg

had eerst een Kingstech maar die ging na 3 jaar kapot :(

• rewind.
Chillz schreef op 08 september 2004 @ 23:28:
[...]

Pioneer wisselaar moet op Pioneer radio
anders passen de stekkertjes niet ;)

of je moet voor heel duur een wannabee-convertor kopen...

MP3cd's in je wisselaar gaat alleen als je een MP3cd-wisselaar hebt
(klinkt bijna logisch toch? :))
dus als je een gewone wisselaar hebt (waarschijnlijk), dan moeten daar de gewone cdtjes in en in je hoofdunit dan dus de mp3-cdtjes
op de pioneer site word nergens gesproken over mp3 ondersteuning bij de cd wisselaars. betekent dit dat die er van pioneer nog niet zijn ?

http://www.pioneer.nl/nl/..._id=221&taxonomy_id=25-32

• Xof

Xof

Bigs schreef op 08 september 2004 @ 23:34:
[...]
Overigens is de keuze best wel afhankelijk van de voorkeur die je hebt voor geluid. Ik vond mijn Clarion veel beter klinken dan de Sony die ik nu heb (Sony's hebben eigenlijk altijd teveel bass, iets wat hun midi sets ook hebben). Pioneer is wel aardig, maar minder helder dan Clarion imo. Die mosfet amps van Pioneer halen trouwens nog steeds maar 4x17w RMS dacht ik , t.o.v. 4x27w en hoger van de meeste andere merken en dat is een verschil wat je toch zeker wel merkt.
De pioneer die ik heb heeft gewoon 4x27watt RMS :)

• Xof

Xof

Stoney187 schreef op 08 september 2004 @ 23:52:
[...]

op de pioneer site word nergens gesproken over mp3 ondersteuning bij de cd wisselaars. betekent dit dat die er van pioneer nog niet zijn ?

http://www.pioneer.nl/nl/..._id=221&taxonomy_id=25-32
Die zijn er idd blijkbaar nog niet, maar is dat nu echt nodig als je mp3's op cd kan hebben? Dan zie ik het nut van een cd wisselaar iig niet in :)
Af en toe es een cdtje wisselen is nou ook alweer geen ramp :)

• rewind.
Das waar ik denk dat ik een pioneer mp3 speler haal en gewone cd's in de wisselaar druk die ik bij de auto kreeg :) evenals de pioneer boxen

• Bigs
  • Niet online
Xof schreef op 08 september 2004 @ 23:52:
[...]

De pioneer die ik heb heeft gewoon 4x27watt RMS :)
Ok, dan heb ik niks gezegd :) Weet iig dat het de laatste keer dat ik zat te twijfelen tussen een Pioneer en 2 andere kandidaten het nog wel zo was.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarom zetten ze niet direct een DVD lezer in die apparaten, heb je helemaal geen wisselaar meer nodig. Snap niet dat die stap met CD's eerst nog gemaakt moet worden.

By the way: ik heb gemerkt dat een hoop MP3 autoradios geen enkele vorm van buffering hebben en dus gewoon over kunnen slaan bij slechte cd's (ook met MP3's). Heel irritant en IMHO onnodig.

[ Voor 4% gewijzigd door GA!S op 09-09-2004 00:47 ]

de betaler vervuilt

• Bigs
  • Niet online
Klopt, alleen de duurdere modellen hebben een buffer. Maarja van de andere kant zijn de loopwerken tegenwoordig ook wel erg goed. Ik heb nu een Sony (niet-MP3) radio zonder shock-protect (iig in het boekje staat er niks over) en die is echt nog nooit overgesprongen, terwijl ik me radio's van 5-6 jaar geleden kan herinneren die echt bij elk hobbeltje de kluts kwijt waren.

• Chillz
GA!S schreef op 09 september 2004 @ 00:47:
By the way: ik heb gemerkt dat een hoop MP3 autoradios geen enkele vorm van buffering hebben en dus gewoon over kunnen slaan bij slechte cd's (ook met MP3's). Heel irritant en IMHO onnodig.
oneens...

ik had eerst een cheapy-cheap Marquant mp3-autoradio
en nu dus een Pioneer

en bij beiden merk ik dat het draaien van mp3cd's gecombineerd met het rijden op bijvoorbeeld 'kinderkoppen' (bijna) geen problemen opleverd, terwijl een audio-cd in zo'n geval gelijk begint over te slaan

wel degelijk een buffer dus, zou ik zeggen
(bij de Pioneer een betere als bij de Marquant, maar dat spreekt bijna vanzelf :P)

Leeg - Sinds 20180907

• Xof

Xof

Ik heb ook het idee dat de pioneer even nodig heeft om te laden, dus hij zal het wel in de buffer zetten ja. :)

Maar ik was vandaag dus aan het rijden.. slaat een bepaald nummer gewoon echt totaal over (op een normale autoweg) pak ik een volgende nummer niks aan de hand.. Het zal wel een mp3 zijn geweest met VBR, dat zal die waarschijnlijk dan niet ondersteunen.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik lees hier juist iets over een VDO RDS Tuner/CD/MP3 Speler CD139MP3 voor 129 Euro, maar ik kan er niet veel over vinden op internet..

- CD/MP3 speler
- RDS Tuner
- Hoog vermogen: 4 x 50 Watt
- 30 voorkeuze zenders
- telefoon mute
- 2 kanaalslijnuitgang
- vooringestelde soundsettings
- CD-R & CD-RW Compatibel
- RDS Klok ( Exacte Timing)
- Volledig Afneembaar frontpaneel
- Omschakelbare display verlichting
(rood en groen omschakelbaar

Adviesprijs 189,00 en nu 129.00

Maar op de site van VDO kan ik er niks over vinden, heeft iemand ervaring met deze ?

• Bigs
  • Niet online
Ik zie hem gewoon op de site staan hoor:

http://www2.vdo.com/vdo/e..._and_fza=_and_ID=851.aspx

VDO is iets anders als VDO Dayton he :) (en Siemens VDO)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ja ik zie het nu, ik had het nog niet gezien.. ik dacht dat dat altijd samenviel bij VDO Dayton ofzo.. dus niet zo..

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
QSYS schreef op 21 september 2004 @ 10:34:
Ik lees hier juist iets over een VDO RDS Tuner/CD/MP3 Speler CD139MP3 voor 129 Euro, maar ik kan er niet veel over vinden op internet..

- CD/MP3 speler
- RDS Tuner
- Hoog vermogen: 4 x 50 Watt
- 30 voorkeuze zenders
- telefoon mute
- 2 kanaalslijnuitgang
- vooringestelde soundsettings
- CD-R & CD-RW Compatibel
- RDS Klok ( Exacte Timing)
- Volledig Afneembaar frontpaneel
- Omschakelbare display verlichting
(rood en groen omschakelbaar

Adviesprijs 189,00 en nu 129.00

Maar op de site van VDO kan ik er niks over vinden, heeft iemand ervaring met deze ?
Hmm, die speelt volgens de site alleen CD-R af en geen CDRW. Mijn oude VDO cd521 (die na 3 dagen gejat was) speelde in elk geval wel CDRW.

Verwijderd

Heb vandaag telefoontje gehad dat die binnen was: :9

http://img83.exs.cx/img83/4351/autoradio.jpg

Zal perfect passen bij den dashboard van mijn nieuwe wagen....golf 5 :*)

1 F***ing probleem: Ik heb mijn wagen NOG niet, komt pas half oktober binnen :( :'(

Btw: las ergens begin deze thread dat er sommigen van jullie die radio aan minder dan 200 euro gekocht hebben... ik heb hem 299 betaald... en in geen enkele winkel was die goedkoper te verkrijgen... 8)7 Is die aan die lage prijs mss alleen via het net te bestellen? :?

• Stefke
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 20:26:
Heb vandaag telefoontje gehad dat die binnen was: :9

http://img83.exs.cx/img83/4351/autoradio.jpg

Zal perfect passen bij den dashboard van mijn nieuwe wagen....golf 5 :*)

1 F***ing probleem: Ik heb mijn wagen NOG niet, komt pas half oktober binnen :( :'(

Btw: las ergens begin deze thread dat er sommigen van jullie die radio aan minder dan 200 euro gekocht hebben... ik heb hem 299 betaald... en in geen enkele winkel was die goedkoper te verkrijgen... 8)7 Is die aan die lage prijs mss alleen via het net te bestellen? :?
Lol...ik heb dezelfde gekocht - maar dan met groene verlichting - voor 149 euro :) via internet inderdaad. Volgens mij is dat ook uit dit topic te halen. Zonde van die 150 euro zou ik zeggen

[ Voor 53% gewijzigd door Stefke op 27-09-2004 20:57 ]

• Xof

Xof

damn he 299 euro :o
Daarmee kun je een van de duurdere versies van pioneer kopen..
Ik heb dus 190 euro betaald incl verzendkosten voor een type hoger dan die van jou en ik ben er nog steeds heel erg blij mee :)

Verwijderd

Dedju eneje,.... 150 euro in den poubelle... :'( maar ja, aan de andere kant zal die geinstalleerd worden, en moest ik ooit problemen hebben, dan kan ik steeds in de winkel terecht, wat volgens mij veel moeilijker lijkt als je die via het internet gekocht hebt... :*)

Maar, wie van jullie weet hoe het komt dat die prijzen ZO verschillen...voor een en dezelfde toestel?? :?

Wat zijn zoal jullie bevindingen van dit toestel (pioneer deh-3600mp) en vooral... wat zijn de minpunten of waaraan ergeren julie zich het meest...
Ook zou ik graag weten hoe jullie je MP3 CD's indeelt om het makkelijk en overzichtelijk te houden? Lijkt me niet praktisch als je lang moet zoeken achter 1 bepaald nr terwijl je rijdt...

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Bigs schreef op 09 september 2004 @ 01:03:
Klopt, alleen de duurdere modellen hebben een buffer. Maarja van de andere kant zijn de loopwerken tegenwoordig ook wel erg goed. Ik heb nu een Sony (niet-MP3) radio zonder shock-protect (iig in het boekje staat er niks over) en die is echt nog nooit overgesprongen, terwijl ik me radio's van 5-6 jaar geleden kan herinneren die echt bij elk hobbeltje de kluts kwijt waren.
Idd heeft die van mij wel iets van een buffer volgens mij (pioneer deh-7600mp oid).. Waar ik me alleen over verbaas is dat ik nogsteeds geen enkele autoradio heb gevonden die het volgende nummer alvast gaat bufferen (terwijl het huidige nog niet afgelopen is)...

Daardoor is het dus niet mogelijk om mixes te luisteren, zonder wat stilte te hebben tussen de nummers :(

iRacing Profiel

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 10:21

delorean7

Let's take the Aston toni

Waardeloze markt - MP3 autoradio's. Fabrikanten waren er al vrij snel bij met een vage Kenwood speler een aantal jaren terug, maar van echte ontwikkeling is geen sprake.

Vorige week even zitten spelen met die Pioneer 3600. Ding is erg snel met herkennen van de cd en het doorspelen van nummers, maar echt zaligmakend is het wat mij betreft niet:

[zeikmodus]

Folders worden ingelezen als f01-xx geen folder names dus

ID3 tages, file info wordt wel ingelezen maar:
- Domme display is maar 1 regel met 8 (of 10?) karakters dus ding is altijd aan het scrollen
- Wat de display laat zien leek vrij arbitrair filename, artist. Hij zou moeten eindigen met een scrollende tracktitel wat mij betreft. Dat doet ie dus niet.
- Ondersteuning filename maar een beperkt aantal karakters waardoor je van bijvoorbeeld een album de hele tijd dezelfde info te zien krijgt.

Ik heb nou alweer bijna 2,5 jaar zo'n Iriver IMP450 MP3 cd speler waarbij ik op de afstandbediening in 3-4 regels alle nodig info te zien krijg - map naam, track title, bitrate, lengte bestand, noem maar op. Waarom krijgen ze dat in zo'n autoradio niet fatsoenlijk gedaan? Hetzelfde probleem geldt voor een hoop flashplayers die net zo hopeloos onpraktisch lijken te zijn.

[/zeikmodus]

Maar ach aan de andere kant - Je 'kan' mp3 cd's afspelen in zo'n ding, ze hebben de moeite genomen je door folders te laten skippen en je 'kan' met wat druk in prutswerk je tracktitle bekijken. Ik denk dat ze daarmee 95% van de markt weer tevreden hebben gesteld en dat je nou van die zeikerds zoals ik hebt rondlopen.... tja pech voor mij denk ik dan maar.

• Stefke
delorean7 schreef op 28 september 2004 @ 15:20:
Waardeloze markt - MP3 autoradio's. Fabrikanten waren er al vrij snel bij met een vage Kenwood speler een aantal jaren terug, maar van echte ontwikkeling is geen sprake.

Vorige week even zitten spelen met die Pioneer 3600. Ding is erg snel met herkennen van de cd en het doorspelen van nummers, maar echt zaligmakend is het wat mij betreft niet:

[zeikmodus]

Folders worden ingelezen als f01-xx geen folder names dus

ID3 tages, file info wordt wel ingelezen maar:
- Domme display is maar 1 regel met 8 (of 10?) karakters dus ding is altijd aan het scrollen
- Wat de display laat zien leek vrij arbitrair filename, artist. Hij zou moeten eindigen met een scrollende tracktitel wat mij betreft. Dat doet ie dus niet.
- Ondersteuning filename maar een beperkt aantal karakters waardoor je van bijvoorbeeld een album de hele tijd dezelfde info te zien krijgt.

Ik heb nou alweer bijna 2,5 jaar zo'n Iriver IMP450 MP3 cd speler waarbij ik op de afstandbediening in 3-4 regels alle nodig info te zien krijg - map naam, track title, bitrate, lengte bestand, noem maar op. Waarom krijgen ze dat in zo'n autoradio niet fatsoenlijk gedaan? Hetzelfde probleem geldt voor een hoop flashplayers die net zo hopeloos onpraktisch lijken te zijn.

[/zeikmodus]

Maar ach aan de andere kant - Je 'kan' mp3 cd's afspelen in zo'n ding, ze hebben de moeite genomen je door folders te laten skippen en je 'kan' met wat druk in prutswerk je tracktitle bekijken. Ik denk dat ze daarmee 95% van de markt weer tevreden hebben gesteld en dat je nou van die zeikerds zoals ik hebt rondlopen.... tja pech voor mij denk ik dan maar.
Waarschijnlijk is die I-river MP3 speler al duurder dan die Pioneer 3600, terwijl die ook nog eens CD's en radio aankan, en 4x50w uitsturen. Als je duurdere autoradio's koopt komt er een hele kermis op je scherm, mar dat wil ik juist NIET

Daarbij...ik weet toch wel welk liedje er speelt, want ik heb mn MP3-CD zelf samengesteld, zal de TAG-functies niet missen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 28-09-2004 18:16 ]

• delorean7

delorean7

stefijn schreef op 28 september 2004 @ 18:09:
[...]

Waarschijnlijk is die I-river MP3 speler al duurder dan die Pioneer 3600, terwijl die ook nog eens CD's en radio aankan, en 4x50w uitsturen. Als je duurdere autoradio's koopt komt er een hele kermis op je scherm, mar dat wil ik juist NIET

Daarbij...ik weet toch wel welk liedje er speelt, want ik heb mn MP3-CD zelf samengesteld, zal de TAG-functies niet missen :)
Diezelfde MP3 discman kost nu onder de 100 euro dus die vlieger gaat niet echt op.
En duurdere autoradio's zijn vaak een kermisattractie door de zinloze visualisers en disco verlichting. Zelfs een dure Alpine die ik laatst langs zag schuiven in een plaatje kon maar een beperkt aantal karakters laten zien. Maar misschien heb ik het mis en moet ik verder kijken - kent iemand nog MP3 autoradio's (mogen wat duurder zijn) die wel veel info laten zien?

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
delorean7 schreef op 29 september 2004 @ 14:54:
[...]

Diezelfde MP3 discman kost nu onder de 100 euro dus die vlieger gaat niet echt op.
En duurdere autoradio's zijn vaak een kermisattractie door de zinloze visualisers en disco verlichting. Zelfs een dure Alpine die ik laatst langs zag schuiven in een plaatje kon maar een beperkt aantal karakters laten zien. Maar misschien heb ik het mis en moet ik verder kijken - kent iemand nog MP3 autoradio's (mogen wat duurder zijn) die wel veel info laten zien?
Pioneer MP3 players all support multi-session discs and are compatible with ISO9660 Level 1 & 2 and Romeo & Joliet file systems, with file names and titles of up to 32 characters.
En als je dat scrollen een probleem vind (duurdere modellen gaan automatisch scrollen overigens).. sja.. dan heb je idd flink je "zeikmodus" aanstaan

iRacing Profiel

• Chillz
delorean7 schreef op 29 september 2004 @ 14:54:
- kent iemand nog MP3 autoradio's (mogen wat duurder zijn) die wel veel info laten zien?
Een display met vaste digits kan maar beperkte info geven...

Maar "organic" display's daarentegen, daar kunnen veel meer tekens en regels op :)

Leeg - Sinds 20180907

• Xof

Xof

MrBarBarian schreef op 29 september 2004 @ 15:03:
[...]

[...]

En als je dat scrollen een probleem vind (duurdere modellen gaan automatisch scrollen overigens).. sja.. dan heb je idd flink je "zeikmodus" aanstaan
Ook de goedkope versies van pioneer scrollen automatisch..

Maar ik vind het zelf ook jammer dat niet elk nummer van tevoren wordt gebufferd zodat je mixes kan luisteren :(
Ben dit ook nog nooit met een standalone mp3 speler tegengekomen btw..

• Chillz
Xof schreef op 29 september 2004 @ 22:14:
Ook de goedkope versies van pioneer scrollen automatisch..
Oneens!

* Chillz heeft een Pioneer 5500mp3
en deze scrolt niet automatisch

als ik de volledige titel wil zien, moet ik een knopje vasthouden, zodat hij daardoor 1x scrollt

Leeg - Sinds 20180907

• delorean7

delorean7

MrBarBarian schreef op 29 september 2004 @ 15:03:
[...]

[...]

Lol, nee scrollen vind ik prima, maar het zijn 2 andere zaken die storend zijn. Namelijk een display met zo weinig karakters dat er geen titel op kan en het feit dat die pioneer nu juist de track title, waar het om gaat, niet scrolled zonder handmatig ingrijpen.

En ja dat is zeiken. Maar ontwikkel dan ook eens iets behoorlijk.

• Stefke
Effe een vraagje over de Pioneer 3600 serie (en andere). De display is ERG fel in het donker, schijnt behoorlijk in je gezicht 's nachts, kun je de helderheid instellen? Kan het niet vinden in de manual.

Een optie is om het front om te klappen, dan speelt ie gewoon door, en dan schijnt ie niet in je gezicht, maar liever natuurlijk gewoon dimmen...

• Xof

Xof

Chillz schreef op 29 september 2004 @ 23:13:
[...]

Oneens!

* Chillz heeft een Pioneer 5500mp3
en deze scrolt niet automatisch

als ik de volledige titel wil zien, moet ik een knopje vasthouden, zodat hij daardoor 1x scrollt
Heb er toch ff opgelet en je hebt gelijk.. het is alleen de eerste keer dat die scrolled :)
Daarna blijft die gewoon staan, maarja vind ik niet erg, ik kijk er toch niet naar. :)

• Chillz
stefijn schreef op 03 oktober 2004 @ 19:04:
Effe een vraagje over de Pioneer 3600 serie (en andere). De display is ERG fel in het donker, schijnt behoorlijk in je gezicht 's nachts, kun je de helderheid instellen? Kan het niet vinden in de manual.

Een optie is om het front om te klappen, dan speelt ie gewoon door, en dan schijnt ie niet in je gezicht, maar liever natuurlijk gewoon dimmen...
als het goed is (tenminste: Bij de meeste Pioneers is het wel zo) zit er een dim-functie op

moet je even in je boekje zoeken als je het zeker wilt weten

Dit wil zeggen dat je autoradio aangesloten staat op je autolampen;
Zodra je dan je licht aanzet (dus: "het is donker), dan dimt de display van de autoradio, zodat het er niet uitziet als een baken in het donker :P

Leeg - Sinds 20180907

• Stefke
Chillz schreef op 03 oktober 2004 @ 20:22:
[...]

als het goed is (tenminste: Bij de meeste Pioneers is het wel zo) zit er een dim-functie op

moet je even in je boekje zoeken als je het zeker wilt weten

Dit wil zeggen dat je autoradio aangesloten staat op je autolampen;
Zodra je dan je licht aanzet (dus: "het is donker), dan dimt de display van de autoradio, zodat het er niet uitziet als een baken in het donker :P
Daar kan ik niks over vinden helaas. Kan me anders toch bijna niet voorstellen dat het er niet op zit? Ik meen dat er ook geen kabeltje voor achterin zat...misschien toch maar weer es loshalen dan

• Chillz
stefijn schreef op 03 oktober 2004 @ 21:14:
Daar kan ik niks over vinden helaas. Kan me anders toch bijna niet voorstellen dat het er niet op zit? Ik meen dat er ook geen kabeltje voor achterin zat...misschien toch maar weer es loshalen dan
misschien moet je even in de menuutjes van je radio zelf kijken...

want ook daarin zit ergens de functie waar je Dimmer On/ Off kan zetten

en precies: het werkt met weer een extra draadje aan de achterkant
* Chillz weet alleen verder niet welke of hoe het werkt
dus daar kan ik niet mee helpen

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

ik heb een Sony CDRX3300, is ook MP3 en doet het perfecto!

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 21:27:
ik heb een Sony CDRX3300, is ook MP3 en doet het perfecto!
Me to. Erg mooi afgewerkt ook.

Make Memories

• Stefke
Chillz schreef op 03 oktober 2004 @ 21:23:
[...]

misschien moet je even in de menuutjes van je radio zelf kijken...

want ook daarin zit ergens de functie waar je Dimmer On/ Off kan zetten

en precies: het werkt met weer een extra draadje aan de achterkant
* Chillz weet alleen verder niet welke of hoe het werkt
dus daar kan ik niet mee helpen
Zit niet in de menu's, maar ik herinner me volgens mij toch wel een draadje "Illuminate" oid, dat moet m dan zijn volgens mij, kan er echter in de manual niks ovr vinden terwijl ie er dan wel zou zijn, beetje vreemd dan

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 03-10-2004 22:05 ]

• Stefke
Nog iets vreemds trouwens, deze radio speelt van MP3 CD's de eerste map niet af :? Hij begint elke keer op map 2 (op verschillende CD's dus)

• Xof

Xof

stefijn schreef op 04 oktober 2004 @ 14:55:
Nog iets vreemds trouwens, deze radio speelt van MP3 CD's de eerste map niet af :? Hij begint elke keer op map 2 (op verschillende CD's dus)
Weet je zeker dat je geen rare tekens in die map hebt staan of de artiest?
Zo had ik dus DJ Tiësto, maarja dat wilde hij dus niet lezen ivm de puntjes op de e :s

• Stefke
Hmm dat zou kunnen, maar wel toevallig dan op 2 CD's net de eerste map...maar wie weet

• Chillz
stefijn schreef op 04 oktober 2004 @ 14:55:
Het zou ook kunnen dat je verkeerd kijkt...

Pioneer ziet de root van je cd namelijk als Folder 1
Vervolgens is de eerste map die je op je cd gezet hebt Folder 2 (enzoverder)

't is maar een idee :)

Leeg - Sinds 20180907

• Stefke
Dat klopt, ik dacht dat map 1 een bepaald album was, maar dat stond er niet op (blijkbaar niet gebrand). Folder 1 is inderdaad de root, folder 2 het eerste album.

Wat er echter NIET op zit :'( is de dimmer op het scherm. Het "illum"-draadje dat ik dacht te zien zat op de DIN-stekker die ik gekocht had, maar is niet aangesloten achterin de radio, geen draadje stekker achterin de radio.

De "oranje" aansluiting op de stekker achterin de radio is dus leeg, maar er zit wel een pinnetje op de radio, dus ik zou eventueel zelf een draadje kunnen leggen (een draadje van de lichtschakeling - 12v - naar die aansluiting waar volgens de DIN stekker het "illumination" zou moeten zitten. Maar is dat wel veilig? :/

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 11-10-2004 12:45 ]

• Xof

Xof

Ik was vandaag even niet zo blij met mijn mp3spelertje... hij kapte er gewoon mee op de helft van een nummer (soms eerder) en ging hij naar het volgende nummer en sloeg af en toe over :s
Ik hoop dat het aan de cd lag, dus ik ga het vandaag even op een betere kwaliteit cd branden en hopen dat ik morgen nergens last van heb. Je zou verwachten dat mp3 minder problemen zou geven op slechtere cd's.

@stefijn, staat hier niet iets over in de handleiding? :)

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 20:43
Even een klein vraagje over gemixte mp3 cd's. Als je ze als losse mp3's op cd zet dan loopt het niet goed over, da's bekend.
Dus gebruik je een .cue bestand werkt ideaal, bij Winamp ook, even een plugin erbij en hij herkent .cue bestanden. Kun je mooi naar de nummers scrollen.

Concreet mijn vraag: weet iemand van jullie of er ook mp3 autoradio's die .cue bestanden ondersteunen? Dat zou m.i. een mooie feature zijn :)

Andere mogelijkheden om gemixte cd's op mp3 mooi over te laten lopen en toch apart naar de nummers te kunnen klikken zijn ook welkom!

• Xof

Xof

Pitchin schreef op 11 oktober 2004 @ 20:17:
Even een klein vraagje over gemixte mp3 cd's. Als je ze als losse mp3's op cd zet dan loopt het niet goed over, da's bekend.
Dus gebruik je een .cue bestand werkt ideaal, bij Winamp ook, even een plugin erbij en hij herkent .cue bestanden. Kun je mooi naar de nummers scrollen.

Concreet mijn vraag: weet iemand van jullie of er ook mp3 autoradio's die .cue bestanden ondersteunen? Dat zou m.i. een mooie feature zijn :)

Andere mogelijkheden om gemixte cd's op mp3 mooi over te laten lopen en toch apart naar de nummers te kunnen klikken zijn ook welkom!
Dat gaat jammergenoeg niet, vind het ook vreemd dat er geen fabrikant op het idee is gekomen om tijd tussen het wisselen van nummers op 0 sec te zetten (dus ook echt 0 sec).
Maar het gaat nog wel even duren voordat er een fabrikant gebruik gaat maken van cue's of iets soortgelijks.
Pagina: 1 2 Laatste