Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort verhoogt roaming tarieven per 1 juni 2004

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Nee dat is niet verplicht en je kan je er ook niet op beroepen bij voortijdige opzegging.

Het is voor een telecomprovider niet te doen om de klanten per brief te informeren over alle prijs-veranderingen bij buitenlandse providers. Er zijn waanzinnig veel telecomproviders op de wereld en iedere provider veranderd nog weleens van tarief. Hierdoor zijn er dagelijks wijzigingen.

offtopic:
Tip: ga voor je op vakantie gaat altijd even na op de website van je telecomprovider wat de tarieven zijn van de providers in je vakantieland. Kies vervolgens na aankomst aldaar op je telefoon het netwerk die het goedkoopst is.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

weeraanmelden schreef op 22 juni 2004 @ 23:10:
misschien hier een beetje vreemde vraag

Als telfort nu de tarieven verlaagt???
(ik zag een actie bij Oranje en BCC met een 15 GB i-pod gratis...)
Dan kom je er niet onderuit :+
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 08:41:
Nee dat is niet verplicht en je kan je er ook niet op beroepen bij voortijdige opzegging.
Als je nou even zou lezen dan zou je zien dat in de algemene voorwaarden alleen wordt gesproken van een meldingsplicht en niet over wat er dan met klanten moet gebeuren die weg willen omdat ze de nieuwe tarieven te hoog vinden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Zucht.... miere*eu*e* ij ook weer hé!?

Meestal begint men hier zo'n topic over wijziging van tarieven (in nadeel van consument) om z'n gelijk te krijgen en een bedrijf aan te schrijven om op te zeggen. Er staat in de alg. NOOIT wat er met een klant "moet gebeuren" indien tarieven te hoog worden bevonden.

Ik deelde wat kennis hierover met de GoT-gebruikers. Werk zelf bij een telecombedrijf en weet dus ongeveer wel op welke manier er omgegaan wordt met dit soort situaties.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 10:03:
Ik deelde wat kennis hierover met de GoT-gebruikers. Werk zelf bij een telecombedrijf en weet dus ongeveer wel op welke manier er omgegaan wordt met dit soort situaties.
Alsof we nog niet weten wat er in dit soort situaties gebeurt :P

Als je vaak in het buitenland verblijft lijkt dat me wel reden tot opzegging hoor. Stel dat je elk jaar 3 maanden in Australië zit. Vroeger kon je dan voor 59 cent per minuut bellen. Nu voor 2,25... :{ Is wat anders dan een opzegtermijn die van 1 naar 2 maanden gaat of het tarief voor bellen naar andere mobieltjes dat van 22 naar 25 cent per minuut gaat me dunkt... (fictieve voorbeelden)

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44
V-Ray, ondanks dat je in de telecombusiness zit (ik ook) zou ik je toch willen verwijzen naar de gevolgen van de roaming wijzigingen van Vodafone en Orange. Beide providers boden de mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen. Geef dan eens een reden waarom Telfort met misleidende informatie bij aanschaf weg kan komen met deze wijziging ?

Ik dacht vroeger ook dat roaming tarieven dagelijks konden wijzigen, dit blijkt achteraf echter niet zo te zijn. Sterker nog... roaming is een melkkoetje voor providers !

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Stephane schreef op 30 juni 2004 @ 22:43:
Ik dacht vroeger ook dat roaming tarieven dagelijks konden wijzigen, dit blijkt achteraf echter niet zo te zijn. Sterker nog... roaming is een melkkoetje voor providers !
Nou, het kan wel... tot op zekere hoogte, bij een bepaalde groep providers (sommigen maken vaste prijsafspraken).
Alleen in dit geval heeft Telfort wel heel transparant en opzichtig haar prijzen zo gelijkgetrokken om meer winst te kunnen maken. Slecht... :N

Ik kijk nog steeds het liefst per land welke operator het goedkoopst is hoor...

• Stephane
@ V-ray Er staat weliswaar niet in de algemene voorwaarden wat er met een klant moet gebeuren als de algemene voorwaarden wijzigen, maar wanneer er een wijziging plaats vindt, en de provider zich niet aan de contractuele verplichtingen houdt, dan is er sprake van contractbreuk waardoor de klant het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Dit is in het verleden heel vaak gebleken, ook bij wijzigingen van de roaming tarieven.

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 22:39

Hero

Duck power!

Stephane schreef op 01 juli 2004 @ 12:36:
@ V-ray Er staat weliswaar niet in de algemene voorwaarden wat er met een klant moet gebeuren als de algemene voorwaarden wijzigen, maar wanneer er een wijziging plaats vindt, en de provider zich niet aan de contractuele verplichtingen houdt, dan is er sprake van contractbreuk waardoor de klant het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Dit is in het verleden heel vaak gebleken, ook bij wijzigingen van de roaming tarieven.
In de AV hoeft ook helemaal niet te staan wat er met een klant moet gebeuren wanneer er een wijziging van de AV is. Er is namelijk wettelijk bepaald dat er, bij een wijziging nadelig voor de klant, de mogelijkheid moet bestaan om het contract te ontbinden. Op het forum heeft Wekkel dit vaak goed onderbouwd weergegeven. Zoek even op Wekkel in oa het topic over T-Mobile AV-wijzigingen van begin dit jaar en je wordt heel wat wijzer!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Freshbie schreef op 01 juli 2004 @ 23:56:
[...]

In de AV hoeft ook helemaal niet te staan wat er met een klant moet gebeuren wanneer er een wijziging van de AV is. Er is namelijk wettelijk bepaald dat er, bij een wijziging nadelig voor de klant, de mogelijkheid moet bestaan om het contract te ontbinden. Op het forum heeft Wekkel dit vaak goed onderbouwd weergegeven. Zoek even op Wekkel in oa het topic over T-Mobile AV-wijzigingen van begin dit jaar en je wordt heel wat wijzer!
Dan moet je zelf ook even zoeken naar Wekkel, want zo simpel ligt het natuurlijk allemaal niet. Er is niet specifiek wettelijk bepaald dat je bij wijziging mag opzeggen, wat wel zo is dat je niet zomaar kunt wijzigen, je zult inderdaad toestemming moeten hebben van de klant. Maar het moeilijke in het verhaal is hoe het nu zit met prijswijziging is dat "contractbreuk" en verder zijn er in AV's vaak juist wel bepalingen over opgenomen. De vraag is nu of die bepalingen nu wel of niet mogen, daar is geen jurisprudentie over dus het is nog onduidelijk.
Telfort heeft onduidelijke bepalingen hierover en ze claimen natuurlijk zelf dat ze duidelijk zijn en dat ze mogen wijzigen. Het BW bepaalt echter dat onduidelijke bepalingen in het voordeel van de klant uitgelegd moeten worden.
Bij T-Mobile ging het de vorige keer heel duidelijk om een wijziging van de AV (opzegtermijn naar 3 maanden) en dus niet over prijswijzigingen zoals nu bij Telfort. Want zijn de prijzen onderdeel van de AV?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-07-2004 00:33 ]

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar: klopt :P Maar zelfs als je in je AV zegt dat je prijzen moet wijzigen en dat de klant hier altijd mee akkoord moet gaan... zelfs dàn kun je niet zomaar je prijzen (extreem) verhogen omdat de burger ook wel min of meer tegen zichzelf in bescherming zal worden genomen (zal vast wel jurisprudentie over zijn op één of andere manier?)

Hoop dat ik duidelijk genoeg uitleg wat ik bedoel met m'n slaperige kop :P

• Stephane
Uiteindelijk heeft Telfort wel gewonnen. Want wie heeft hier nog meer een klachtenbrief naar GCT gestuurd ? Ben ik de enige ?

Dus door het geblaat van Telfort waarbij 99% uiteindelijk geen zin heeft moeilijk te doen na die eerste opzegging, heeft Telfort dus als "winst" ?

Lekker makkelijk is dat.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb een tweede brief gestuurd, en wacht nog op reactie. Ondertussen ben jij al bezig met de procedure en weet ik hopelijk snel wat het resultaat van de GCT zal zijn.

Maar je hebt helemaal gelijk dat Telfort er vanuit hun oogpunt goed aan heeft gedaan de poot stijf te houden.

Verwijderd

Ook ik ben bezig bij de GCT (officieël sinds 9 juni 2004).
Telfort heeft op 15 juni 2004 een maand de tijd gekregen om tot een oplossing met mij te komen (onderling). Tot op heden heb ik nog niks van ze gehoord. Ik moet dus zowieso tot 15 juli 2004 wachten, mocht ik dan nog niks gehoord hebben van Telfort dan prikt de GCT een zittingsdatum... :)

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Stephane schreef op 07 juli 2004 @ 10:44:
Uiteindelijk heeft Telfort wel gewonnen. Want wie heeft hier nog meer een klachtenbrief naar GCT gestuurd ? Ben ik de enige ?

Dus door het geblaat van Telfort waarbij 99% uiteindelijk geen zin heeft moeilijk te doen na die eerste opzegging, heeft Telfort dus als "winst" ?

Lekker makkelijk is dat.
Euh, je bedoelt dat ze ermee weg komen? Toch niet dat ze bij de GCT hebben gewonnen he? :?
Sorry, ben beetje vaag :P

Verwijderd

Ja dat bedoeld hij. Het meerendeel van de mensen zal nu afgehaakt zijn.
Alleen de "harde kern " ;) gaat door tot de GCT... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 17:25 ]

• Stephane
Wat ik bedoel is het volgende:

Ten eerste zal waarschijnlijk maar 1% van de gebruikers die een brief gestuurd heeft naar de GCT stappen. Ze krijgen dus slechts van 1% hete adem in hun nek. 99% haakt af, dus feitelijk hebben ze al gewonnen. De enige extra kosten die die 1% nog met zich meebrengen als wij winnen, is die 35 euro klachtengeld.

Met andere woorden... het maakt voor Telfort weinig uit wat de GCT er van vindt, feitelijk hebben ze al gewonnen en op een hele laffe manier een extreme prijsverhoging door kunnen voeren.

Over de kans van slagen vermoed ik dat het niet makkelijk gaat worden. Het gebied is grijs, maar volgens verschillende juristen die tot nu toe op deze zaak gereageerd hebben via fora, of mensen die ik hierover gesproken heb en tevens rechten studeren of hebben gestudeerd zal het best wel spannend kunnen worden. Belanghebbenden kunnen zich op verschillende theorieen beroepen.

Nou ja... wie niet waagd wie niet wint zullen we maar zeggen. Opgeven zonder mijn tanden te hebben laten zien is niks voor mij, dus spijt van die 35 extra eurotjes zal ik waarschijnlijk niet hebben.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hulde voor jou Stephane _/-\o_

Het is inderdaad allemaal een grijs gebied waar het hier om gaat. Voordeel is wel dat het om consumentenkoop gaat en je dus sterk staat bij de uitleg van de AV. Deze zal snel in jouw voordeel uitgelegd moeten worden (staat in het BW).

Je zegt dat Telfort de winnaar is, daar ben ik het idd mee eens, maarrrr mocht je toch winnen dan heeft dat best wel gevolgen. De volgende keer zullen heel wat meer mensen naar de GCT stappen, omdat er dan wel meer duidelijkheid is over dit onderwerp :)

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar Mopperkont schreef op 07 juli 2004 @ 21:09:
Het is inderdaad allemaal een grijs gebied waar het hier om gaat. Voordeel is wel dat het om consumentenkoop gaat en je dus sterk staat bij de uitleg van de AV. Deze zal snel in jouw voordeel uitgelegd moeten worden (staat in het BW).
Consument zal, indien hij/zij kan aantonen vaker mobiel te bellen vanuit het buitenland, vrij makkelijk (en terecht!) z'n gelijk kunnen behalven via de geschillencommissie denk ik ;)

• Stephane
Vergeet niet dat het om een geschillencommissie gaat, niet om een rechter.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik neem toch aan dat ook een geschillencommissie zijn uitspraken doet op basis van het Nederlands recht :)

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar Mopperkont schreef op 08 juli 2004 @ 00:16:
Ik neem toch aan dat ook een geschillencommissie zijn uitspraken doet op basis van het Nederlands recht :)
Dat klopt... en op basis van redelijkheid voor zover de wet onduidelijk is... en dan blijft er weinig hoop over voor Telfort :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-07-2004 01:34 ]

• Stephane
Brief ontvangen van Geschillencommissie. Uitspraak waarschijnljk eind augustus of begin september.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Stephane schreef op 22 juli 2004 @ 16:52:
Brief ontvangen van Geschillencommissie. Uitspraak waarschijnljk eind augustus of begin september.
Ben benieuwd :)
*topic in de gaten houdt*

Neem overigens aan dat alleen mensen die nu al hebben geklaagd, recht hebben op beëindiging?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb nog steeds niks gehoord van mijn tweede brief... Terwijl ze wel netjes een sms hadden gestuurd dat ze hem ontvangen hebben.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bel ik ze net, zijn ze de brief kwijtgeraakt, stelletje :X

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

onzin... die brief scannen ze in bij TF en zetten het dan in hun systeem

• Stephane
Op telecomvergelijker lees ik dat een aantal mensen uiteindelijk toch nog met terugwerkende kracht zijn afgesloten en krijgen hun abonnementsgeld van een bepaalde periode retour.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Stephane schreef op 04 augustus 2004 @ 21:11:
Op telecomvergelijker lees ik dat een aantal mensen uiteindelijk toch nog met terugwerkende kracht zijn afgesloten en krijgen hun abonnementsgeld van een bepaalde periode retour.
Voorspelde ik al *)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

n00bs schreef op 04 augustus 2004 @ 16:35:
onzin... die brief scannen ze in bij TF en zetten het dan in hun systeem
Dat hebben ze mij ook verteld. Maar de enige brief de in systeem stond was van 4 juni (eerste brief), van tweede brief kreeg ik 29 juni ontvangstbevestiging per sms, maar toch staat hij niet in systeem... Ze vonden het allemaal heel raar. Toen ik zei dat het op zijn minst slordig was, kreeg ik alleen maar wat gestommel te horen.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Oscar Mopperkont schreef op 04 augustus 2004 @ 22:06:
[...]

Dat hebben ze mij ook verteld. Maar de enige brief de in systeem stond was van 4 juni (eerste brief), van tweede brief kreeg ik 29 juni ontvangstbevestiging per sms, maar toch staat hij niet in systeem... Ze vonden het allemaal heel raar. Toen ik zei dat het op zijn minst slordig was, kreeg ik alleen maar wat gestommel te horen.
lol, meen je niet. Ik ben wel benieuwd eig'k wie je gesproken hebt bij TF, en wat die precies gezegd heeft. kun je me per mail contacten ofzo? miss dat ik morgen die brief wel kan vinden (ik werk @ TF klantenservice)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

_Mystikal_ schreef op 04 augustus 2004 @ 22:54:
[...]

lol, meen je niet. Ik ben wel benieuwd eig'k wie je gesproken hebt bij TF, en wat die precies gezegd heeft. kun je me per mail contacten ofzo? miss dat ik morgen die brief wel kan vinden (ik werk @ TF klantenservice)
Mail verstuurd :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Altijd handig interne connecties op GOT :)

Verwijderd

Misschien dat _Mystikal_ dan ook duidelijkheid zou kunnen verschaffen over het feit dat Telfort verschillende klanten die bezwaar hebben gemaakt een verschillende "oplossing" hebben geboden. De eerste mag opzeggen (kosteloos), de volgende krijgt op papier dat die oude tarieven mag behouden, en weer de volgende (waaronder ik) moeten naar de Geschillencommissie Telecommunicatie toe om hun gelijk te halen... :(

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 14:48:
Misschien dat _Mystikal_ dan ook duidelijkheid zou kunnen verschaffen over het feit dat Telfort verschillende klanten die bezwaar hebben gemaakt een verschillende "oplossing" hebben geboden. De eerste mag opzeggen (kosteloos), de volgende krijgt op papier dat die oude tarieven mag behouden, en weer de volgende (waaronder ik) moeten naar de Geschillencommissie Telecommunicatie toe om hun gelijk te halen... :(
ik zou willen dat ik dat kon :/ t is gelukkig mijn baan niet, klachten afhandeling :X

Verwijderd

zo, telfort heeft nu een duidelijk beleid ivm opzeggen.
Iedereen die schriftelijk heeft gereageerd voor 1 juni kan opzeggen,MAAR het toestel dient terug gestuurd te worden, dan zal pas de opzegging van kracht worden.

Gezien de buitenland tarieven van de andere providers lijkt het me niet aantrekkelijk het abo te annuleren en vervolgens over te stappen.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:12:
zo, telfort heeft nu een duidelijk beleid ivm opzeggen.
Iedereen die schriftelijk heeft gereageerd voor 1 juni kan opzeggen,MAAR het toestel dient terug gestuurd te worden, dan zal pas de opzegging van kracht worden.

Gezien de buitenland tarieven van de andere providers lijkt het me niet aantrekkelijk het abo te annuleren en vervolgens over te stappen.
dus dit zou betekenen dat als je een 3310 hebt en die terugstuurt dat je van je abonnement af bent? :?

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:12:
Vodafone (en eerder al KPN) hebben ook lekker zitten verhogen inderdaad. Zie bijvoorbeeld (goede maatstaf) tarieven Australië.

T-Mobile is voor mensen die veel in het buitenland bellen nu veruit het goedkoopst.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

In de markt voor mobiele telefonie ziet OPTA toe op de tarieven die mobiele aanbieders elkaar in rekening brengen voor het afleveren van telefoonverkeer op het netwerk van de andere aanbieder.

bron: opta.nl

Iemand die al contact heeft gehad met de Opta ?

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

MVC schreef op 12 augustus 2004 @ 12:43:
In de markt voor mobiele telefonie ziet OPTA toe op de tarieven die mobiele aanbieders elkaar in rekening brengen voor het afleveren van telefoonverkeer op het netwerk van de andere aanbieder.

bron: opta.nl

Iemand die al contact heeft gehad met de Opta ?
Denk het niet. Ben wel benieuwd van wat ze vinden van dat Telfort 2,25 vraagt voor Bellen van Australië naar Nederland terwijl het hun maar zo'n 50 cent kost... om nog niet te spreken over gebeld worden...

Heb de opta even gemaild :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-08-2004 13:30 ]

• Stephane
Yessssssssssssssss, Zojuist gebeld door Telfort voor een schikkingsvoorstel. Ongelofelijk dit, want het uitstel van de geschillencommissie zou vandaag of morgen aflopen !!!

Eerst kwam ze met een schikkingsvoorstel van 1 maand. Even later toch maar de beloofde 4 maanden ! Dus 4 x 45 = 180 euro + klachtengeld + kosten voor 2 aangetekende brieven.

Ik ben heel blij dat het ook zo kan. Toch ben ik benieuwd wat de geschillencommissie zou hebben gezegd. Op zich zullen ze niet voor niks geschikt hebben.

Daarnaast hebben ze nog meer fouten gemaakt. Het nummerporteren heeft 4 weken langer geduurd dan de bedoeling was aan het begin van het contract, ook daarvoor 1 maand restitutie gekregen.

Telfort heeft eigenlijk ook wel veel goede kanten. Het is goedkoop (ook zonder al die claims ;)) de dekking is best o.k. Ze mogen organisatorisch alleen wel e.e.a. veranderen ! Het personeel spreekt elkaar tegen, klanten krijgen tegenstrijdige antwoorden op brieven en het personeel heeft duidelijk geen cursus "hoe sta ik mijn klanten te woord" gehad. Verder denken ze dat ze van alles zijn en veranderen tarieven onder het mom van "het mag volgens de voorwaarden", terwijl ze vergeten dat de wet boven de alg. voorwaarden staat !

Opmerkelijk... slechts 12 abonnees van Telfort hebben geklaagd bij de GcT, dus zijn er maar 12 schikkingsvoorstellen uit gekomen. Zo heeft Telfort toch nog gewonnen.

Ik ga in ieder geval bier drinken op de schikkingsvergoeding van Telfort ;)

Verwijderd

Goed geregeld! Kan me wel voorstellen dat niet ieder1 bij de GC aan de bel gaat trekken, maarja wie niet waagt....

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Stephane schreef op 19 augustus 2004 @ 16:44:
....verhaal Stephane dat hij heeft gewonnen van Telfort....
Feli! :)

Ben nog steeds te laks geweest om mijn tweede brief opnieuw op de bus te doen, maar dat ga ik nu dan maar eens doen. Weet ik nog beter dat ik in mijn recht sta :)

[ Voor 70% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-08-2004 18:19 ]

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

De Opta vindt terugmailen te moeilijk...

Overigens ben ik in Frankrijk geweest en heb ik daar volgens Telfort 3 minuten gebeld. Wordt het overgaan van de telefoon ook meegerekend ofzo? Er werd omgerekend namelijk 1,08 per minuut incl. BTW gerekend terwijl ik via Orange (80 cent per minuut dacht ik toch?) belde!
Waren 3 gesprekken (gemiddeld 1 minuut per gesprek dus).

Of hebben ze ineens forse starttarieven ingevoerd, of ronden ze weer naar 1 minuut af, wat ze volgens hun foldertje niet meer zouden doen?

GPRS-datagebruik in Frankrijk is ook totaal niet in stapjes van 75 kB gebeurd als ik naar het eindbedrag kijk. Ik begin het idee te krijgen dat ze een beetje sjoemelen op rekeningen en zit eraan te denken binnenkort een topic erover te openen om te zien of ik de enige ben.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 14:41

BS

Begrijp ik nu goed dat als je een brief hebt gestuurd voor 1 Juni je alsnog kan opzeggen.

Wie kan mij hier iets meer duidelijkheid in geven gewoon weer een tweede brief sturen?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik had al 2e brief gestuurd, maar daar was nooit op gereageerd... Heb vorige week opnieuw die brief gepost, en heb weer ontvangstbevestiging gekregen dus hopen dat het nu goed gaat.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

BS schreef op 31 augustus 2004 @ 18:47:
Begrijp ik nu goed dat als je een brief hebt gestuurd voor 1 Juni je alsnog kan opzeggen.

Wie kan mij hier iets meer duidelijkheid in geven gewoon weer een tweede brief sturen?
het opnieuw sturen van een brief, en daarin verwijzen naar je eerdere brief, en reactie daarop is t meest praktische wat je kunt doen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het blijven toch wel prutsers bij Telfort. Ik krijg 31 augustus volgende sms:
Geachte klant,

We hebben uw brief in goede orde ontvangen. U kunt onze reactie binnen 10 werkdagen verwachten. Het referentienummer is: xxxxxxx
Bel ik dus vandaag op, 12 dagen na dato, en blijkt dat ze een achterstand hebben, last van onderbezetting blah blah blah. Kortom nog niks. :(

Stuur dan geen sms met de melding dat ik binnen 10 dagen reactie mag verwachten :/

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Week later inmiddels. Brief ligt nog steeds bij de klachtencommissie, ze kunnen er niks aan doen... Prutsers :(

Denk maar een tweede brief schrijven dat het nu lang geduurd heeft, tezamen met een conceptbrief voor de geschillencommissie, weten ze meteen waar ze aan toe zijn.

• Magnolia
  • Laatst online: 16-11 15:17
Stephane schreef op 19 augustus 2004 @ 16:44:
Yessssssssssssssss, Zojuist gebeld door Telfort voor een schikkingsvoorstel. Ongelofelijk dit, want het uitstel van de geschillencommissie zou vandaag of morgen aflopen !!!

Eerst kwam ze met een schikkingsvoorstel van 1 maand. Even later toch maar de beloofde 4 maanden ! Dus 4 x 45 = 180 euro + klachtengeld + kosten voor 2 aangetekende brieven.

Ik ben heel blij dat het ook zo kan. Toch ben ik benieuwd wat de geschillencommissie zou hebben gezegd. Op zich zullen ze niet voor niks geschikt hebben.

Daarnaast hebben ze nog meer fouten gemaakt. Het nummerporteren heeft 4 weken langer geduurd dan de bedoeling was aan het begin van het contract, ook daarvoor 1 maand restitutie gekregen.

Telfort heeft eigenlijk ook wel veel goede kanten. Het is goedkoop (ook zonder al die claims ;)) de dekking is best o.k. Ze mogen organisatorisch alleen wel e.e.a. veranderen ! Het personeel spreekt elkaar tegen, klanten krijgen tegenstrijdige antwoorden op brieven en het personeel heeft duidelijk geen cursus "hoe sta ik mijn klanten te woord" gehad. Verder denken ze dat ze van alles zijn en veranderen tarieven onder het mom van "het mag volgens de voorwaarden", terwijl ze vergeten dat de wet boven de alg. voorwaarden staat !

Opmerkelijk... slechts 12 abonnees van Telfort hebben geklaagd bij de GcT, dus zijn er maar 12 schikkingsvoorstellen uit gekomen. Zo heeft Telfort toch nog gewonnen.

Ik ga in ieder geval bier drinken op de schikkingsvergoeding van Telfort ;)
Ten eerst mijn complimenten ;) Zelf heb ik ook eind mei een opzeggingsbrief gestuurd, maar kreeg enkele weken later een standaardbriefje terug met daarin gemeld dat de roaming tariefen een uitzondering vormde wat bepaald was in de AV.

Daarna ben ik er niet meer achter aangegaan, wat nu toch wel de moeite waard bleek te zijn. Nu wil ik dit als nog doen, aangezien ik behoorlijk ontevreden ben over de dekking van Telforts netwerk.

Mijn vraag was, kan ik een beroep doen op deze uitkomst? (die van Stephane) en hoe kan ik dat 't beste aanpakken....graag advies

Ontspan.

• Stephane
't is een zaak tussen jou en Telfort... normaliter dien je binnen 1 maand na kennisgeving te reageren, maar Telfort heeft klanten volgens mij nooit op de hoogste gesteld van de wijzigingen, dus daar zou je op kunnen doorhameren.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Niemand die de oude buitenlandtarieven mocht blijven hanteren?

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-10-2004 11:06 ]

• Magnolia
Stephane schreef op 04 oktober 2004 @ 22:54:
't is een zaak tussen jou en Telfort... normaliter dien je binnen 1 maand na kennisgeving te reageren, maar Telfort heeft klanten volgens mij nooit op de hoogste gesteld van de wijzigingen, dus daar zou je op kunnen doorhameren.
ik heb gereageerd binnen 1 maand, maar dat werd afgewezen. Dus aan de voorwaardige 'De Contractant dient tijdig op te zeggen' heb ik voldaan denk ik zo. Ik ben nu bezig met een 2e brief op te stellen o.a. met de onderbouwing van wekkel (BW 6:238 lid 2) Als die klaar is post ik hem als word doc.

Ontspan.

• Magnolia
De brief is af. Te downloaden vanaf -> http://www.bbb.demon.nl/Brief%20telfort.doc

Deze is voornamelijk gebaseerd op het werk van wekkel. Ik heb hem vandaag op de bus gedaan.

Ontspan.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben zojuist gebeld door Telfort met de mededeling dat ik idd kan ontbinden, maar dan zou ik mijn telefoon moeten terugsturen....

Maar goed, blijk nou, heb ik helemaal geen telefoon van Telfort! Dus ze bellen me nog wat en hoe.

Verwijderd

Waarom trappen mensen uberhaupt nog in Telfort, ik ben al sinds 2000 in conclaaf over spookrekeningen wegens een simswap. Dat bedrijf heeft zijn zaakjes echt niet voor elkaar :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben net gebeld door Telfort, mijn abo is opgezegd en wordt zsm omgezet in prepaid. Nu dus even een nieuwe provider vinden :)

Meteen gevraagd of ik eventueel weer terugkon naar Telfort, maar dat kon waarschijnlijk niet. Jammer natuurlijk, daar ze op het moment verreweg het goedkoopst zijn. Dan maar naar T-Mobile, een goede nummer twee.

Trouwens nog ff vraagje, daar Telfort toch wel iets van 90 euro goedkoper is, zijn er mensen die zich hebben laten afsluiten die weer Telfort hebben genomen en waar dat dus is gelukt?

[ Voor 22% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-10-2004 11:35 ]

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar: WAAROM zeg je in GODSNAAM op als je meteen daarna weer Telfort wilt nemen?????

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Punt 1:
Ik sluit met Telfort een contract af en dan zie ik niet graag dat zij tussentijds eenzijdig de tarieven wijzigen, zonder mij iets van een tegemoedkoming te bieden. Ik zeg ook niet ineens tegen Telfort: "Weet je wat, ik verlaag het abonnementsgeld naar 15,- in de maand" Als ik het niet kan, mogen zij het ook niet.

Punt 2:
Nu kan ik eerder gebruik maken van de cashback/telefoon bij het afsluiten van een nieuw abonnement.

Punt 3:
Ik kan van tevoren ook niet ruiken wie op het moment van afsluiten het beste abo zal hebben.

Dit was trouwens de bevestigingsmail die ik net heb gekregen:
Beste heer Mopperkont,

Bij deze een bevestiging van hetgeen telefonisch door ons is besproken.

U wilt ontbinden ivm de gewijzigde roaming tarieven van 1 juni 2004. U hebt
dit tijdig kenbaar gemaakt. Bij deze bevestig ik dan ook de ontbinding van
uw contract vanaf het moment van het laatste gesprek dat u hebt gevoerd.

Uw simkaart wordt omgezet naar een Prepaid-account zodat u uw nummer kunt
behouden.

Het spreekt voor zich dat een eventueel verzoek tot een nieuw abonnement bij
Telfort niet kan worden ingewilligd, aangezien daarmee de grond voor
ontbinding zou komen te vervallen.

U ontvangt nog een eindafrekening met de eventueel openstaande rekeningen
danwel een nog aan u uit te betalen bedrag. U hoeft de resterende maanden
van uw contract niet af te kopen.

Hebt u nog vragen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op
telefoonnummer 06 xxxxxxxx.

Met vriendelijke groet,

Telfort BV
Wat ze zeggen over een nieuw abo klopt trouwens inhoudelijk natuurlijk niet. Ik was het niet eens met dat ze zomaar wijzigden. Als ik nu een nieuw abo afsluit dan kan ik de voordelen van de aanbieding ineens voldoende vinden dat ik de tarieven wel goed vind. Bij behoud van mijn abo zou ik nergens genoegdoening uit krijgen. Maar goed, als ze me niet willen dan ga ik toch lekker naar de concurrent. Worden we beide niet beter van, maar goed dat is hun keuze.

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Gokje... dan hield hij er een leuke telefoon aan over en hoefde hij niet nog anderhalf jaar dertig euro te betalen, maar kan hij nu gewoon een goedkoper sim-only abo nemen!?

Toch?

Verwijderd

Yes! Ik heb de brief van Magnolia 13 oktober op de bus gedaan. Vandaag kreeg ik een telefoontje van Telfort; mijn abonnement wordt ontbonden! Ik wil Wekkel en Magnolia bedanken voor hun inzet.

• Stephane
Goeie brief trouwens ! Ik hoop dat de rest de moed ook niet opgeeft. Als gevolg van ons werk heeft telfort sinds 1 september nieuwe algemene voorwaarden opgesteld. Ben blij dat het niet bij 12 opzeggingen blijft.

Wat een bedrijf... echt hoor :|

Verwijderd

Ik vind t echt te gek voor woorden wat voor moeite je moet doen om je gelijk te halen, en dat terwijl je echt in je recht staat. Snap niet dat zoiets niet breed de publiciteit heeft gehaald, dan had Telfort door zn knieeen moeten gaan. Nu komen ze er makkelijk vanaf...

Verwijderd

Ik las dat telfort telefoons terugvraagd.

mijn telefoon is overleden. wat nu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 22:27:
Ik las dat telfort telefoons terugvraagd.

mijn telefoon is overleden. wat nu?
die telefoon vragen ze alleen maar terug als die deel uitmaakte van de overeenkomst met telfort zelf.

in dat geval kun je proberen om gewoon garantie te claimen bij telfort (de leverancier immers) en dan alsnog ontbinden.
of ze dat pikken weet ik niet.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Hmm, het is nu zeker te laat om nog te proeberen om op te zeggen...
of niet?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Stephane
Normaal gesproken zou je dik te laat zijn. Telfort heeft de wijziging echter nooit officieel aangekondigd, dus zou je een kans kunnen maken wanneer je nu plotseling ontdekt op je factuur dat kosten in het buitenland ineens gestegen zijn in jouw geval.

Verwijderd

Ik had in mei dit jaar al een brief geschreven, mijn verzoek tot ontbinding werd afgezezen door Telfort. Ik wist dat een aantal mensen naar de GC zouden stappen, ik heb besloten de uitkomst hiervan af te wachten. Toen Telfort met een schikking kwam en Magnolia de brief op GoT had gezet, was het voor mij een koud kunstje om mijn gelijk nog even te halen. Sinds afgelopen maandag ben ik van mijn Telfort abonnementje af (met behoud van mijn € 320,- cashback!).

• Magnolia
hehe ik zie dat al een aantal mensen van mijn brief gebruik gemaakt hebben :P Vanmiddag kwam ook voor mij het verlossende telefoontje van Telfort. GoT was toen down dus heb ik het gepost op -> http://www.telecomvergeli..._offset=380&post_limit=20

De vrouw die ik aan de lijn kreeg zei echter wel dat ik mijn toestel diende te retourneren. Ik zei daarop dat ik daarover nog even moest nadenken (lees; uitzoeken of dit wel rechtvaardig was) Na wat gepost op 't forum van telecomvergelijker.nl raakte ik echter ervan overtuigd dat de telefoon mijn eigendom was (ik bezit immers een factuur, wat als eigendoms- en garantiebewijs dient) Dus ik heb haar teruggebeld (na 15min in de wacht gestaan te hebben :X) En die mevrouw zei, 'ja nu begin ik ook te twijfelen', ik vroeg haar waarop Telfort het recht baseerde dat ik de telefoon diende terug te sturen. Dat wist ze niet en zou ze voorleggen aan de afdeling 'Legal'. Morgen of vrijdag zou zij mij hierover terug bellen.

Dus ik ben benieuwd met welke argumentatie de afdeling legal op de proppen komt.

Ik heb nu eigenlijk ook wel zin om net als Stephane de verstreken maanden waarin niet aan mijn ontbindingsverzoek is voldaan met terugwerkende kracht terug te eisen. Aangezien ze nu ook al moeilijk gaan doen met het retourneren van mijn telefoon. Maar goed ik wacht wel even af wat ik van die vrouw hoor, misschien dat ik dan aardig blijf :9

[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 27-10-2004 18:00 ]

Ontspan.

Verwijderd

Heb 27-10 briefje van magnolia op de post gedaan. week verder inmideld en nog niks gehoord.

Hoelang zal het ongeveer duren? ben telefort echt helemaal zat!
nu ook al weer dit grapje: AV Telfort per 1 september gewijzigd

• Stephane
Ze hebben trouwens die 200 euro ook niet betaald. Ik heb al contact gehad met een deurwaarder en Telfort een ultimatum van aanstaande vrijdag gegeven. Vrijdag niet op mijn rekening = in gebreke stellen en incassokosten + rente toevoegen (dat doet mijn deurwaarderskantoor).

2,5 maand geleden is er geschikt. Anderhalve maand geleden de eindafrekening ontvangen waar zwart op wit staat dat betaling binnen 4 weken zal geschieden. Ik vind 2,5 maand waarvan 2 weken echt te laat is gewoon te lang duren.

Mijn deurwaarder garandeerde mij op basis van de stukken die ik in mijn bezit had, dat het mij geen cent extra zou kosten, dus dat is mooi !

Verwijderd

Haha mooi zo. Wil die gezichten bij TF dan wel eens zien. Als ze klanten zo asociaal behandelen ( in sommige gevallen) dan doen we ook hard terug :-)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Magnolia schreef op 27 oktober 2004 @ 17:57:
Dus ik ben benieuwd met welke argumentatie de afdeling legal op de proppen komt.
Van wie heb je de telefoon gehad? Van Telfort of van een tussenpersoon? Als hij van Telfort komt dan is het argument dat het abonnement ontbonden wordt en er dus ongedaanmakingsovereenkomsten onstaan. Hoe dat zit bij een abo-telefoon combinatie zou ik niet weten. Je ontbindt namelijk niet per het begin vanje contract, maar vanaf later. Lastig, ik ben benieuwd hoe legal het gaat onderbouwen, maar ze kunnen wel een puntje hebben.

• Stephane
Ik had iemand van afdeling incasso aan de telefoon... dat is dan ook exact het argument dat ik voerde... bij Telfort worden klanten eerst afgesloten en krijgen ze een week later een deurwaarder op de stoep. Een particulier heeft ten opzichte van Telfort dezelfde rechten. (alleen jammer dat een particulier in dit geval niet kan dreigen om de stekker uit Telfort te trekken :P Maar daar zou je te veel mensen mee duperen :))
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:42:
Haha mooi zo. Wil die gezichten bij TF dan wel eens zien. Als ze klanten zo asociaal behandelen ( in sommige gevallen) dan doen we ook hard terug :-)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Krijg ik van die harken van Telfort een brief over verlenging omdat ze mij zo'n fijne vaste klant vinden, terwijl mij bij opzeggen nog werd gezegd dat ze mij voorlopig niet als klant terugwilden.

Maar goed ik bewaar de brief, mocht ik ooit terugwillen naar Telfort is het wel handig als ze me willen weigeren. :)

Het blijven natuurlijk wel sukkels :P

• Stephane
Dacht ik al... Jij bent -Wouter- :)

Vergeet niet... ze mogen zelf bepalen met wie ze zaken doen !

Verwijderd

Haha das aardig van Telfort. Zou die brief idd wel bewaren! Ben benieuwd hoe het met deurwaarder afloopt Stephane, je geeft ze nog tot morgen de tijd he.
Ga je de kosten van de deurwaarder ook op hun verhalen neem ik aan? Hoop dat je die dan wel terugkrijgt van het leuke Telfort.

• Magnolia
ah er zijn al weer wat nieuwe ontwikkelingen zie ik. Ik ben inmiddels ook ontbonden, ben van het netwerk afgesloten en mocht -na veel touwgetrek- toch mijn toestel houden, ook al vonden zij dat niet in overeenstemming met hun 'policy' (De afdeling Legal had ook juridische niks zinnigs te melden -> policy)

Ik zit inmiddels bij vodafone ( http://www.bestelmaar.nl/...ab_agid=4&M5NoArtRel=True ) En wacht op mijn eerste negatieve factuur van Telfort (krijg 6 maanden abonnementsgeld terug is mij toegezegd) Ik ben benieuwd of ik hetzelfde gezeik krijg als Stephane.

[ Voor 13% gewijzigd door Magnolia op 07-11-2004 17:31 ]

Ontspan.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom krijg je 6 maanden abo geld terug?

• Magnolia
Omdat ik (samen met alle andere contractanten die onder de vorige AV vielen) recht heb op contractsontbinding vanaf het moment dat de tariefswijziging wordt ingevoerd (1 juni 2004).

Ik heb na die datum gewoon maandelijks (onterecht) mijn abonnementsgeld betaalt, en die krijg ik nu dus met terugwerkende kracht terug. (maanden juni t/m november)

p.s. Ik heb al mijn gesprekken gevoerd met Nathalie van den Voorden (als ik het me goed herinner) zij is hoofd contractbeheer van Telfort. Ik was te spreken over haar behulpzaamheid :)

[ Voor 23% gewijzigd door Magnolia op 07-11-2004 17:46 ]

Ontspan.

Verwijderd

Heb nog steeds geen bericht van telfort gehad.
zijn inmiddels alweer bijna 2 weken verder en ga morgen dus ook maar eens even bellen.

En ga die 6 maanden abbo geld ook maar eens terug proberen te eisen! en als 1 iemand dat lukt, moet dat mij ook lukken :D

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Magnolia schreef op 07 november 2004 @ 17:38:
Omdat ik (samen met alle andere contractanten die onder de vorige AV vielen) recht heb op contractsontbinding vanaf het moment dat de tariefswijziging wordt ingevoerd (1 juni 2004).

Ik heb na die datum gewoon maandelijks (onterecht) mijn abonnementsgeld betaalt, en die krijg ik nu dus met terugwerkende kracht terug. (maanden juni t/m november)

p.s. Ik heb al mijn gesprekken gevoerd met Nathalie van den Voorden (als ik het me goed herinner) zij is hoofd contractbeheer van Telfort. Ik was te spreken over haar behulpzaamheid :)
Hmm, dat ze daar dan weer wel intrappen. Mij is het namelijk ook gelukt, maar niet met terugwerkenden kracht. Zou dat wel het geval zijn, dan zouden ze me namelijk onverschuldigd de diensten hebben geleverd en zou ik daar alsnog voor moeten betalen. Proberen ze overal onderuit te komen bij Telfort, hebben ze dat weer niet door.... Is natuurlijk mooi voor jou, maar nu baal ik ervan dat ik ook niet he ge-eist om het met terugwerkende kracht te doen |:(

• Magnolia
juridisch sta ik in mijn gelijk, heeft niks met 'intrappen' te maken. Als ik contractontbinding eis, -wat later mijn goed recht blijkt te zijn!- en zij gaan vervolgens niet op mijn verzoek in, lijkt mij het logisch dat ik dan achteraf alsnog mijn ontbinding krijg, en daarmee het gepaarde geld.

De gebruikskosten moest ik overigens wel gewoon betalen (leek mij ook niet meer dan redelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 08-11-2004 00:22 ]

Ontspan.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Magnolia schreef op 08 november 2004 @ 00:21:
juridisch sta ik in mijn gelijk, heeft niks met 'intrappen' te maken. Als ik contractontbinding eis, -wat later mijn goed recht blijkt te zijn!- en zij gaan vervolgens niet op mijn verzoek in, lijkt mij het logisch dat ik dan achteraf alsnog mijn ontbinding krijg, en daarmee het gepaarde geld.
Dat het tot op dat punt ontbonden wordt is ook logisch, maar je hebt ondertussen wel gebeld en dus gebruik gemaakt van diensten van Telfort, die ze je dus dan zonder vergoeding hebben geleverd. Daar kunnen ze dus dan geld voor vragen
De gebruikskosten moest ik overigens wel gewoon betalen (leek mij ook niet meer dan redelijk)
Daar doelde ik dus op, op de gebruikskosten. Wat brengen ze je daar dan voor in rekening? Ik kan me voorstellen dat ze daar een bedrag voor rekenen dat dicht ligt bij de tarvieven in je abo.

• Magnolia
als je binnen je abonnement blijft, dus in mijn geval maandelijks niet meer dan 100 minuten bellen en 60 smsjes versturen kost mij dat nu inderdaad niets.

Alles wat ik eroverheen ga moet ik wel betalen (dat zijn de gebruikskosten die in tegenstelling tot de abonnementskosten pas achteraf betaald dienen te worden)

Aanvankelijk zat ik ook te denken, dat betekent eigenlijk dat ik een half jaar gratis gebeld heb :P Maarja het is hun eigen fout, hadden ze maar aan mijn verzoek moeten voldoen! De Geschillencommissie Telecommunicatie werkt ook met vonnissen bindende adviezen met terugwerkende kracht vandaar dat Telfort hiermee kwam denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 08-11-2004 11:26 ]

Ontspan.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Magnolia schreef op 08 november 2004 @ 11:23:
als je binnen je abonnement blijft, dus in mijn geval maandelijks niet meer dan 100 minuten bellen en 60 smsjes versturen kost mij dat nu inderdaad niets.

Alles wat ik eroverheen ga moet ik wel betalen (dat zijn de gebruikskosten die in tegenstelling tot de abonnementskosten pas achteraf betaald dienen te worden)

Aanvankelijk zat ik ook te denken, dat betekent eigenlijk dat ik een half jaar gratis gebeld heb :P Maarja het is hun eigen fout, hadden ze maar aan mijn verzoek moeten voldoen! De Geschillencommissie Telecommunicatie werkt ook met vonnissen bindende adviezen met terugwerkende kracht vandaar dat Telfort hiermee kwam denk ik.
Volgens mij hadden ze daar dus nog wel moeilijk over kunnen doen en ik had het ook zeker wel verwacht. Maar goed ze doen het niet en dat is dus mooi voor jou :) en jammer voor mij dat ik daar niet meer mee gedaan heb :/

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik heb een reactie van telfort gehad waarin ze ingaan op de verandering van 1 september. Nu moet ik dus gaan verduidelijken dat het om de wijziging van 1 juni gaat.
Heeft iemand van de mensen die succes heeft gehad misschien een case nummer ofzo dat ik mag gebruiken om aan te halen als voorbeeld? Dat zou me een hoop helpen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Magnolia
1 juni gingen de tariefswijzigingen in, 1 sep de nieuwe AV. Wellicht hebben ze dat verward?

Ontspan.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Magnolia schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:06:
1 juni gingen de tariefswijzigingen in, 1 sep de nieuwe AV. Wellicht hebben ze dat verward?
Daar lijkt het wel op ja. Het zou fijn zijn als ik naar een case van een van de opeggers kan verwijzen dat scheelt een hele tijd van argumenten gooien ;)

Verwijderd

Ok,

ben vandaag dan eindelijk gebeld door die sufkoppen.

Ik kan dan onder mijn abbonoment uit als ik mijn telefoon retour stuur. Ik was op dat moment aan het werk en heb gezecht dat ik niet in de gelegenheid was om daar op dat moment op te reageren omdat ik aan het werk was.

Nu probeer ik vanavond telfort even te bellen hierover,
1e muts: Oww ja,Raar verhaal, nog nooit gehoord dat u telefoon moet inleveren, maar uhh dan moet u bij afdeling blaat zijn,
ik: ow, en hoe kom ik daar?
1e muts: even het menu goed volgen meneer
ik: GRR, heb ik gedaan, maar ga dat nog een keer proberen.

2e muts: ja idd, u mag ontbinden mits u de tefefoon inleverd.
ik: waarom dan? waar staat dat dan?
2e muts: ja daarom, dat zijn de regels nu eenmaal
ik: Weet u wat ik denk? Telfort probeert mij te laten afzien van het ontbinden omdat ik mijn telfoon natuurlijk niet kwijt wil.
2e muts: ja idd, uhhhhhhhh ja dan moet u toch even met afdeling BLAAT2 bellen. maar die is alleen berreikbaar tussen 9 en 5.

Maargoed. ondertussen nog geen steek verder, ga morgen weer bellen.

Motivaties die ik ga gebruiken om mijn telfoon te behouden:

1: Waaorm dan?
2: heb aankoopbewijs
3: heb een x bedrag betaald voor telefoon
4: bij andere wel zo opgelost
5: Heb al zo lang gewacht
6: telfort probeerd mij te laten afzien van contracktontbinding, wat moet telfort anders met een 2e hands telefoon.

andere tips?

• Magnolia
Je moet de rollen omdraaien, zolang hun niet kunnen aantonen dat zij wetmatige eigenaar van het toestel zijn, is het jouw bezit (jij hebt overigens de aankoopsfactuur dus Telfort heeft deze beleidsregel ingevoerd om de doorzetters als nog mogelijk af te laten zien van ontbinding) Ik heb mijn toestel mogen houden omwille van de volgende redenering:

Telfort: Het toestel is pas van de klant als hij of zij de volledige abonnementsduur heeft uitgediend, bij voortijdige ontbinding vervalt dit recht.

Klant: aha, maar ik heb inmiddels al 13/24 uitgediend van mijn abonnementsduur, dat ben ik toch ook 13/24 eigenaar van dit toestel (volgens u beredenering) ? Dan wil ik dus ook 13/24 van de nieuwkoopwaarde destijds.

Telfort: 2 dagen later, na "overleg" goed nieuws voor u Meneer, u mag het toestel bij hoge exceptie toch houden.

Klant: Ja? vreemd dat jullie "policy" in 2 dagen zo'n 180 graden ommezwaai maakt ;)

Samengevat: telefoontoestel is gewoon van jou ze proberen echter op alle mogelijke manieren klanten stelselmatig van hun volledige recht op ontbinding te weerhouden.

[ Voor 11% gewijzigd door Magnolia op 26-11-2004 15:48 ]

Ontspan.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij mij wilden ze het toestel ook terughebben. Toen heb ik dus verteld dat ik van hun helemaal geen toestel gehad heb (klopt overigens ook, daar ik een cashback van bestelmaar had gehad). Toen ik dat zei lieten ze het meteen varen.

Ik betwijfel dus of ze uberhaupt wel weten aan wie ze een telefoon gegeven hebben. Verder weet ik niet of je je telefoon direct bij telfort hebt gehaald of bij de Belcompany ofzo. Als het laatste het geval is dan heb je de telefoon van Belcompany gekregen en niet van Telfort. Dan houdt het verhaal dus al sneller op. En je kunt natuurlijk ook nog voor verhaal Magnolia gaan :)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik ben ook net gebeld. Nu wordt me vertled dat ik de procedure eerder had moeten starten.
Als ik me beroep op het feit dat ik niet ben geinformeerd over deze wijziging wordt me verteld dat dit in kranten en op de website heeft gestaan.
Heeft iemand eigenlijk ooit zoiets in de krant zien staan?
Ik kan me er iig niets van herinneren.
Als ik verder wil zal ik iig naar de GCT moeten.

Verwijderd

Je heb destijds idd een bercicht moeten sturen. Dus voor 01-06-04. Als je dat niet gedaan heb, staat telfort in zijn recht.

Ik heb wacht nog steeds op reactie van afdeling klachten. Moet binnen 3 dagen reactie krijgen. (vis sms bericht gehad dat ze binnen 10 dagen reactie zouden geven.)

• Stephane
Normaal gesproken zou je voor 1 juni of uiterlijk 30 dagen na bekendmaking van nieuwe tarieven moeten reageren ja... in dit geval maakt Telfort een extra fout... het niet officieel bekend maken van de nieuwe tarieven !!!

Ofwel... je komt terug van vakantie en ontdekt dat de prijzen plotseling zijn gestegen. Telfort heeft dit nooit in de kranten vermeldt, dus maak je in dit geval gewoon kans denk ik.

• Magnolia
Nou morgen is de laatste dag die Telfort heeft om mij het resterende abonnementsgeld terug te betalen.

Ik heb net als Stephane een eindfactuur gekregen waarop stond dat ik het bedrag binnen 4 weken op mijn rekening gestort zou krijgen. Waarschijnlijk gaan ze daar net als bij Stephane gewoon overheen. Tevens klopte die factuur ook niet geheel, ik zou namelijk 5 maanden terug krijgen, maar omdat de november rekening (van 2004) kruiste met mijn ontbinding heb ik de maand november ook nog betaald.

Zodoende had ik recht op 6 maanden, maar dat stond ook weer niet op de eindrekening. Omdat ik langzamerhand behoorlijk de %%$#%$# krijg van Telfort had ik graag wat advies/informatie van Stephane of hij het geld inmiddels wel al teruggestort heeft gekregen en hoe hij het geregeld heeft met (zijn?) deurwaarde.

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 06-01-2005 23:53 ]

Ontspan.

Verwijderd

Laat me het ook even weten, dan kan ik eventueel alsnog een brief de deur uit gooien richting Telfort. Ik heb namelijk nog geen brief gestuurd voor restitutie abonnementsgelden.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Heeeeeeeeeeel erg oud topic intussen, maar ik heb weer wat nieuws hierover te melden (wat overigens al een tijdje van toepassing is):

Een klein voorbeeldje van de tarievenverschillen van zakelijke klanten en consumenten:

CONSUMENT:
België voordeelnetwerk: € 0,80 (bellen/gebeld worden)
België niet-voordeelnetwerk: € 1,15 (bellen/gebeld worden)
Rusland: € 2,95 (bellen/gebeld worden)
SMS wereldwijd: € 0,45

ZAKELIJK (inclusief BTW):
België voordeelnetwerk bellen: € 0,86
België voordeelnetwerk gebeld worden: € 0,50
België niet-voordeelnetwerk bellen: € 1,00
België niet-voordeelnetwerk gebeld worden: € 0,50
Rusland bellen: € 1,90
Rusland gebeld worden: € 1,55!!!
SMS in Europa: € 0,30
SMS buiten Europa: € 0,45

Wat een consumentenafzetters zeg :D

PS: Moet wel zeggen dat ze door deze zet voor zakelijke abonnees nu wel de goedkoopste keus zijn. Zelfs T-Mobile is nog duurder, terwijl die tijdenlang het goedkoopst waren voor zakelijke klanten in het buitenland.

[ Voor 28% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2005 13:14 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

was dit een nieuwe verhoging of een resultaat van de oude?

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:11:
PS: Moet wel zeggen dat ze door deze zet voor zakelijke abonnees nu wel de goedkoopste keus zijn. Zelfs T-Mobile is nog duurder, terwijl die tijdenlang het goedkoopst waren voor zakelijke klanten in het buitenland.
Datzelfde geldt voor Orange. De zakelijke tarieven zijn daar ook 'laag' (het blijft natuurlijk veel te duur). Ze zijn hetzelfde als Telfort maar soms goedkoper. Zo is bellen in Europa op alle netwerken € 0,85 dus niet alleen op het voordeelnetwerk. En sms is overal € 0,35. Daarnaast heeft Orange meer roamingovereenkomsten.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

rajackar schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:53:
was dit een nieuwe verhoging of een resultaat van de oude?
Een nieuwe verlaging ;)

Orange is nog steeds ook zakelijk een stukje duurder dan Telfort. Heeft idd wel meer roamingovereenkomsten, maar als je alleen in de EU en Noord-Amerika komt boeit dat niet.

KPN heeft pas een klein jaartje een roamingovereenkomst met een Mexicaanse GSM-provider (voorheen alleen iDen), dus je moet voordat je een abo neemt gewoon ff checken of je wel kunt bellen waar je wilt (voor zover dat te overzien is) met je provider.

Pagina: 1 2 3 Laatste