Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort verhoogt roaming tarieven per 1 juni 2004

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44
Ik denk dat opzeggen mogelijk is.

Zie de discussie op Telecomvergelijker http://www.telecomvergelijker.nl/thread/4813

oude tarieven:
http://www.telfort.nl/prive/abonnement/buitenland/bellenin/

nieuwe tarieven:
http://www.telfort.nl/actie/voordeelnetwerk/tarieven/

voorwaarden (met name artikel 1,3):
http://www.telfort.nl/med...aarden_016-001_2003_7.pdf

Update: Vandaag (21 mei) heeft Telfort mij schriftelijk medegedeeld dat het volgens hen niet mogelijk is om vroegtijdig kosteloos op te zeggen in verband met de tariefswijzigingen. In mijn ogen dus een schriftelijke oorlogsverklaring. Mijn reactie op hun afwijzing is inmiddels per aangetekende brief onderweg naar Telfort, evenals mijn klachtenformulier naar de geschillencommissie. Ik hou jullie op de hoogte.

Update 2 (19 augustus) Yesssssss, Telfort heeft gebeld en geschikt ! Zo zie je maar... de aanhouder wint ! Toch wel stoer om als kleine consument zonder advokaat te winnen van een groot bedrijf vol juristen, hoewel Telfort indirect wel gewonnen heeft... slechts 12 mensen zijn naar de geschillencommissie gestapt, en dat op al die miljoenen abonnementen waar een prijswijziging doorgevoerd !!!

[ Voor 58% gewijzigd door Stephane op 19-08-2004 16:51 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:07

FastBunny

Give it the Works !

Opzeggen zal alleen gaan als ze de regels meteen toepassen, dat hoeft niet, kan ook alleen voor nieuwe klanten zijn. En de algemene voorwaarden staat daar in onder welk bedrag er gebeld kan worden?
Verder is er net een topic over Orange geweest voor vrijwel hetzelfde.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Stephane
Dit gaat om Telfort en geen Orange, Vodafone heeft vorig jaar de eurocall tarieven toegepast en die doen minder moeilijk over een opzegging. Telfort zal andere trucs toepassen om onder een voortijdige opzegging onderuit te komen. Lijkt me dus zeker wel zinnig om ook hier een lijntje over te openen.

Daarnaast is inmiddels duidelijk dat de nieuwe tarieven voor iedereen gaan gelden, ook bestaande klanten dus. Dit hebben medewerkers van Telfort klantenservice volgens de discussie op TelecomVergelijker inmiddels bevestigd (ook aan mij).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

FUCK ! Had ik nou maar vorige week dat contract met cashdeal afgesloten....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:07

FastBunny

Give it the Works !

Stephane schreef op 13 mei 2004 @ 13:29:
Dit gaat om Telfort en geen Orange, Vodafone heeft vorig jaar de eurocall tarieven toegepast en die doen minder moeilijk over een opzegging. Telfort zal andere trucs toepassen om onder een voortijdige opzegging onderuit te komen. Lijkt me dus zeker wel zinnig om ook hier een lijntje over te openen.

Daarnaast is inmiddels duidelijk dat de nieuwe tarieven voor iedereen gaan gelden, ook bestaande klanten dus. Dit hebben medewerkers van Telfort klantenservice volgens de discussie op TelecomVergelijker inmiddels bevestigd (ook aan mij).
De verwijzing naar het Orange topic was meer vanwege de sluiting ervan ;) Gebruik je het bellen in het buitenland? Zo niet dat vind ik het niet eerlijk als je dan nu eist om eronderuit te komen.. maar dat is mijn mening

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Stephane
Ik heet geen JT ;)

Heb genoeg gezeur met Telfort gehad om nu eindelijk van die gasten af te kunnen. Ik beken, niet alleen die 25 cent verhoging voor gebeld worden in het buitenland zijn een punt van ergernis, maar het verhelpen van problemen met mijn voicemail (3 maanden) wijzigen van mijn adres (2 maanden), slecht bereik en daar een hele hoop correspondentie over zijn voor mij voldoende reden om zonder schuldgevoel de boel op te zeggen.

Verwijderd

offtopic: wat ik nou niet snap: waarom nemen alle telco's nou niet gewoon een regeltje in de AV op dat ze altijd (redelijk) mogen wijzigen :?

zo hebben al die cash-back deals toch geen zin meer?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:56:
offtopic: wat ik nou niet snap: waarom nemen alle telco's nou niet gewoon een regeltje in de AV op dat ze altijd (redelijk) mogen wijzigen :?

Omdat de wet de AV overtreft en daardoor die regel nutteloos zou zijn?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:56:

Omdat jij niet tekent voor die kosten!
En wat is redelijk? Moet je daar weer grenzen gaan trekken...

Tis gewoon simpel, zij veranderen de voorwaarden en als jij daar niet mee akkoord wenst te gaan, dan ga je weg als klant!

zou toch wat zijn zeg, als ze ineens de geprekstkosten 2x zo duur maken onder t mom van 'redelijk'

Verwijderd

bombadil schreef op 13 mei 2004 @ 14:36:
[...]

Omdat de wet de AV overtreft en daardoor die regel nutteloos zou zijn?
waarom zou de wet die AV overtreffen? bij sommige abo's is dat namelijk wel degelijk zo. net als bij allerlei andere langlopende diensten in de maatschappij.

Verwijderd

moeten ze maar niet om de haverklap de tarieven en/of AV wijzigen. Blijkbaar is dat toch voordeeliger voor hun als al die opzeggingen.

Verwijderd

erg interesant, zijn er al mensen die contact met Telfort hebben gehad ???
Ik zal morgen middag eens gaan bellen en laat het hier dan even weten wat Telfort hier over zegt !!!

• w0w
  • Laatst online: 14-11 19:30

w0w

waarom zou de wet die AV overtreffen? bij sommige abo's is dat namelijk wel degelijk zo. net als bij allerlei andere langlopende diensten in de maatschappij.
Dit is dus niet waar. Inderdaad zetten sommige firma's in hun AV dat ze op elk tijdstip zonder of met inlichting van de consument hun voorwaarden (en dus ook tarieven) mogen veranderen. Helaas (voor hun) is dit absoluut niet rechtsgeldig.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

w0w schreef op 13 mei 2004 @ 17:42:
[...]

Dit is dus niet waar. Inderdaad zetten sommige firma's in hun AV dat ze op elk tijdstip zonder of met inlichting van de consument hun voorwaarden (en dus ook tarieven) mogen veranderen. Helaas (voor hun) is dit absoluut niet rechtsgeldig.
Een goed voorbeeld hiervan is Debitel. Zij hebben dat idd in hun AV staan.
Een poosje geleden (half jaar) was er over hun ook een soort gelijkwaardige topic.

39

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk dat de algemen voorwaarden zoals de TS al zegt behoorlijk duidelijk zijn. Ik denk dat ik dus binnenkort weer kan opzeggen >:)

En dan ga ik maar eens voor een Neukia 6230 :9

Ik heb Telfort trouwens ook maar alvast gemaild. Zo ook eens even bellen :)

Gebeld:

Telfort:
Sorry, roaming tarieven vallen niet onder de algemene voorwaarden omdat Telfort hiervoor afhankelijk is van andere maatschappijen.

Ik:
Sorry, maar waar staat dat in de algemene voorwaarden? In artikel 1.3 wordt immers over alle voorwaarden gesproken inclusief aanvullende, bijzondere of actievoorwaarden. Daar vallen die tarieven natuurlijk ook onder.

Telfort:
Volgens ons niet.

Ik:
Waar staat dat dan?

Telfort:
Weet ik niet, personen die dat weten zijn niet aanwezig. U kunt een brief schrijven naar:
Telfort
Afdeling cr
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam

Dat moet dan maar eens gebeuren!

[ Voor 78% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-05-2004 18:21 ]

• Stephane
Pffffffffffff, wat is het toch altijd met mensen die maar bellen en mailen...

Bellen: je krijgt te maken met iemand aan de andere kant van de lijn die geen toezeging mag doen en ook al doe hij/zij dat dan is dat mondeling en niet te bewijzen. Over het algemeen heb je te maken met laag opgeleid personeel dat alleen kleine probleempjes op weet te lossen.

E-mail: niet rechtsgeldig en vaak krijg je ook geen of een heel laat antwoord.

Uiteindelijk krijg je toch altijd te horen dat het schriftelijk opgezegd moet worden, waarom doe je dan nog moeilijk ? En om aan te tonen dat zij die brief echt wel ontvangen hebben is het belangrijk dat je die brief aangetekend verzendt.

Doe dan geen moeite door KS te bellen, tenzij het om informatie gaat, maar stuur gewoon meteen een aangetekende brief !

• Stephane
Heb mooie is ook dat Vodafone 1 jaar geleden de eurocall tarieven heeft doorgevoerd en er geen probleem van heeft gemaakt als men op wilde zeggen om die reden.

Orange heeft in eerste instantie tegen gestribbeld (zie ander topic) maar het lijkt er op dat hier ook zonder problemen opzeggingen plaats kunnen vinden.

Nu is Telfort dus waarschijnlijk "de lul".

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Stephane schreef op 13 mei 2004 @ 18:21:

Doe dan geen moeite door KS te bellen, tenzij het om informatie gaat, maar stuur gewoon meteen een aangetekende brief !
Hoeveel kost het sturen van een aangetekende brief dan?

Ik ga morgen ook eens even mijn abbo opzeggen ivm de tarieven in het buitenland.
Hier stuur ik het heen,

Telfort BV
t.a.v. customer relations
De Entree 222
1101 EE Amsterdam-Zuidoost

Hoe werkt dat eigenlijk met Telfort als je dan weer opnieuw een ander abbo afsluit? Sta je dan op een zwarte lijst ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door Bram op 13-05-2004 18:37 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Stephane schreef op 13 mei 2004 @ 18:21:

Bellen: je krijgt te maken met iemand aan de andere kant van de lijn die geen toezeging mag doen en ook al doe hij/zij dat dan is dat mondeling en niet te bewijzen. Over het algemeen heb je te maken met laag opgeleid personeel dat alleen kleine probleempjes op weet te lossen.

E-mail: niet rechtsgeldig en vaak krijg je ook geen of een heel laat antwoord.

Uiteindelijk krijg je toch altijd te horen dat het schriftelijk opgezegd moet worden, waarom doe je dan nog moeilijk ? En om aan te tonen dat zij die brief echt wel ontvangen hebben is het belangrijk dat je die brief aangetekend verzendt.

Ik vind het gewoon prettig om van te voren te weten waar ik aan toe ben. Vodafone zegt bij de KS gewoon wel dat je kunt opzeggen en geven je alle info die je nodig hebt en werken mee.
Bij Telfort heeft de KS al te horen gekregen dat ze het er op gaan gooien dat het niet onder de AV valt. Dus kun je je daar mentaal op instellen (het gaat niet makkelijk worden) en je kunt je brief er al op inrichten.

Verder is het zo gebeurd! En dat e-mail niet rechtsgeldig is zeg jij! Overeenkomsten kunnen in elke vorm gesloten worden dus ook per e-mail, als ze vervolgens uitleg geven over de uitleg van de AV en het is gunstig voor jou dan geldt dat ook gewoon ook als ze dat per e-mail doen.

• w0w
  • Laatst online: 14-11 19:30

w0w

Ik ben het totaal met de TS eens.
Ik snap eignelijk niet zo goed waar deze discussie nu (weer?) nodig is. Zij veranderen hun tarieven, als je er niet mee akkoord gaat stuur je een brief, aangetekend of niet, naar de firma, legt uit dat je de nieuwe voorwaarde onacceptabel vind en zij kunnen niks anders dan jou je zin geven en je af te sluiten van het netwerk. Daarbij is geen email of telefoontje of wat dan ook nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door w0w op 13-05-2004 18:53 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm net ook even gebeld en dat haalt dus niks uit.

De, overigens chagrijnige wordende vrouw, van de afdeling contractbeheer (die telefonisch bereikbaar is), zegt alleen de bevoegdheid te hebben om contracten te beëindigen op de einddatum van je contract.
Wijzigingen van algemene voorwaarden hebben ze niks mee van doen. Daarvoor moet je bij de eerder genoemde afdeling Customer Relations zijn en die is telefonisch (ook op aandringen) niet bereikbaar.

Beetje vreemd dus, maargoed, ik ga 'm toch opzeggen. Ipv 1,07 (volgens mij al behoorlijk aan de prijs), ga ik komende zomer maar liefst naar de 2,95 per minuut. Nou dacht het dus niet :(

• Stephane
Dus jij vind het niet vreemd dat Telfort je minimaal een beetje moeite laat doen voordat je van ze af bent ? ;) Als het mijn bedrijf zou zijn zou ik ook hopen op zo veel mogelijk afvallers in de strijd.

't is heel simpel... Ik eis opzeggen per 1 juni, als ze dat weigeren, gaat er diezelfde dag een brief naar de Geschillen Commissie. Duurt misschien een maand of 5 of zo, maar het betekent wel het verschil aan abo kosten terugkrijgen + het klachtengeld.

Ik haat het als bedrijven verhogingen op die manier door de neus boren !

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:37
iemand een voorbeeldbriefje maybe?
dan fax ik morgen ook :P

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Verwijderd

Even nog over kort die actie bij Debitel vorig jaar, die heeft wel degelijk effect gehad, weliswaar niet het gewenste, maar de wijzigingen zijn voor bestaande klanten toen niet doorgegaan.

Het heeft wel degelijk zin om hier even achteraan te gaan.

En natuurlijk zijn er heel veel mensen die hier verschillende meningen over hebben. Wat wel en niet kan. In principe oefen je je recht uit als klant, gebruik, consument of whatever. Dat anderen zich hier niet in kunnen vinden vind ik prima. Als die tevreden zijn over hun provider, of niet weg willen ook goed. Maar hier is dus even dat de vraag niet. Waar het om gaat is dat er een enkelzijdige wijziging heeft plaatsgevonden van de overeenkomst die men met Telfort heeft afgesloten. Dus zijn er mogelijkheden om deze overeenkomst te ontbinden.

En dat mag best wel ff uitgezocht worden.

Verwijderd

Ik heb nu een abbo mijn telfort op mijn vaders naam.

Ik ben inmidels 18, zou ik na het opzeggen van mijn vaders abbo op mijn naam een nieuw aboo kunnen afsluiten zonder gezijk te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:12:
Ik heb nu een abbo mijn telfort op mijn vaders naam.

Ik ben inmidels 18, zou ik na het opzeggen van mijn vaders abbo op mijn naam een nieuw aboo kunnen afsluiten zonder gezijk te krijgen?
moet je wel snel wezen. telfort gebruikt geen experian, maar een apart bedrijf. dwz: het record op je adres zal redelijk schoon zijn.

als jij nou een abo aanvraagt voordat de opzegging van je vader geregd staat, lijkt me er zeker weinig aan de hand.

on topic: ik vind wel dat telfort behoorlijk aan het zeuren is. die AV hebben ze zelf geschreven, die cash back acties hebben ze ook zelf uitgeschreven.
bedrijfsmatig uitermate onhandig van ze, maar iedereen die nou wil opzeggen moet dat gewoon kunnen.

alhoewel ik me afvraag waarom je bij telfort weg zou moeten. met een fatsoenlijke telefoon is het bereik goed, bellen is niet duur, en GPRS is spotgoedkoop.
tenzij je zo'n sim helemaal niet gebruikt natuurlijk, maar da's lame

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:57:
[...]

moet je wel snel wezen. telfort gebruikt geen experian, maar een apart bedrijf. dwz: het record op je adres zal redelijk schoon zijn.
Wat bedoel je hier mee? Ik heb al een keer zo'n zelfde geintje uitgehaald bij Vodafone.
Bedoel je te zeggen dat ik kans heb niet meer als klant aangenomen te worden? Zo nee, hoe zit het dan bij andere providers waar niemand van ons gezin ooit klant is geweest?

En als mijn zusje over een jaar of wat een abbo wil aflsuiten, krijgt zij dan ook problemen hier mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:03:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Ik heb al een keer zo'n zelfde geintje uitgehaald bij Vodafone.
Bedoel je te zeggen dat ik kans heb niet meer als klant aangenomen te worden? Zo nee, hoe zit het dan bij andere providers waar niemand van ons gezin ooit klant is geweest?

En als mijn zusje over een jaar of wat een abbo wil aflsuiten, krijgt zij dan ook problemen hier mee?
ey chillen joh. nooit gehoord van het puntensysteem?
of telco's iemand wel of geen abo geven hang af van een soort waarderingssysteem. zitten veel dingen in, uit mijn hoofd oa: BKR registratie, wanbetalers op je adres/in je buurt, aantal cash-back abo's, aantal "economische" opzeggingen, etc.

alle providers gebruiken daar hetzelfde bedrijf voor: experian. dus ook je verleden bij andere providers kunnen ze opvragen.
alleen telfort doet niet mee, die gebruiken EDR. dunno why btw.

Verwijderd

Nee had ik dus nog nooit van gehoord.

Maar goed, dat betekend dus dat ik beter even rustig aan kan gaan doen. Wil ook niet rest van het gezin abo ontnemen. En mezelf in de toekomst natuurlijk ook niet.

Verwijderd

Die nieuwe tarieven zijn gewoon niet leuk meer. Wie gaat er nou tussen de 80 ct-115 cent betalen om gebeld te worden!! Dit is echt niet redelijk.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het tarief om gebeld te worden is voor bepaalde landen gewoon met bijna 100% gestegen! Dat zijn idd geen grappen meer :/

Zit trouwens de AV door te nemen en met name art. 6.3 is een vervelend artikel. Daar staat dat Telfort wijzigingen in de roaming tarieven niet hoeft te melden aan de klant en dat tarieven uberhaupt gewijzigd mogen worden.

Echter er is in dit geva geen sprake van dat een buitenlandse provider zijn buitenlandse tarieven heeft gewijzigd. Telfort heeft alle tarieven voor roaming compleet gewijzigd. Het is vrijwel uitgesloten dat alle providers in het buitenland gelijktijdig hun tarieven hebben gewijzigd. Dus er is hier niet sprake van zomaar een wijziging van een roaming tarief, waar Telfort zich kennelijk op beroept.

[ Voor 78% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-05-2004 23:22 ]

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Wat dachten we hier van?

[Naam]
enz
enz

Telfort B.V.
t.a.v. Contractbeheer
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam

Betreft : Opzegging i.v.m. tariefswijziging

Geachte Mevrouw/Meneer,

Naar aanleiding van de door Telfort aangekondigde tariefswijzigingen per 1 juni, deel ik u middels dit schrijven mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst tussen ondergetekende en Telfort B.V. Het betreft hier de tariefswijzigingen voor gebeld worden in het buitenland en specifiek de verhoging hiervan.

Hierbij deel ik u dan ook mede dat ik per direct mijn abonnement wens op te zeggen bij Telfort. Het gaat hierbij om een [soort abonnement], met telefoonnummer [gsm nr] en klantnummer [nr].

Op grond van deze tariefswijziging kan het abonnement per direct worden ontbonden. De verdere abonnementskosten mogen niet meer in rekening worden gebracht, uiteraard met uitzondering van de reeds gemaakte kosten.

Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

[Naam]

Bijlage : Kopie legitimatie

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijs nog even naar artikel 1.3 en zeg dat 6.3 niet van toepassing is.

Weet iemand trouwens al hoe het zit met de nieuwe telecomwet? Die zou dacht ik in december 2003 worden/zijn ingevoerd, maar ik kan hier zo snel weinig over terugvinden. Ik meende dat daar ook info overin stond wat er gebeurd bij wijziging van tarieven.

[ Voor 64% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-05-2004 23:24 ]

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stel dat ik zou opzeggen bij Telfort en naar KPN overstap, hoe gaat het dan in zijn werk met nummerbehoud?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Fest schreef op 14 mei 2004 @ 00:48:
Stel dat ik zou opzeggen bij Telfort en naar KPN overstap, hoe gaat het dan in zijn werk met nummerbehoud?
Als je aangeeft dat je je nummer wilt behouden en je stapt snel genoeg over dan gaat alles goed.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
Wanneer geldt dit nu? Is dit ook als je je abo al langer dan 6 maanden hebt? Want dat vind ik in veel van deze gevallen onduidelijk. Ik wil van Telfort af omdat ik op mijn woonadres gewoon GEEN bereik heb, en dat werkt gewoon niet...

- hardware always changes.. -

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jester schreef op 14 mei 2004 @ 08:43:
Wanneer geldt dit nu? Is dit ook als je je abo al langer dan 6 maanden hebt? Want dat vind ik in veel van deze gevallen onduidelijk. Ik wil van Telfort af omdat ik op mijn woonadres gewoon GEEN bereik heb, en dat werkt gewoon niet...
ALS het geldt dan geldt het voor iedereen die voor die aanknodging al een abonnement had. Jij dus ook, als ik het goed begrijp.

Maar goed Telfort gaat denk ik niet meewerken, dus er is zeker geen garantie dat het lukt.

Opmerkingen dat het niet mag volgens de wet (wat Telfort doet) zou ik graag onderbouwd zien ipv lukraak roepen.

Verwijderd

Jester schreef op 14 mei 2004 @ 08:43:
heb je al geklaagd bij telfort? als er genoeg klachten zijn zetten ze vanzelf een mast neer (staat ergens een formulier op die website).

als dat niet lukt: bij veel telco's (weet niet of dat ook voor telfort geldt, maar je kunt het proberen) is slecht bereik op je eigen adres (waar dus de facturen naartoe gaan) altijd een reden om op te zeggen.

Verwijderd

1. ALGEMENE AFSPRAKEN

1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een wijziging niet accepteert, kan hij de overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De Contractant dient tijdig op te zeggen.
6. TARIEVEN

6.3. Telfort mag de tarieven wijzigen. Als de tarieven hoger worden, dient Telfort de Contractant hiervan tijdig op de hoogte te stellen. Een uitzondering hierop zijn de roaming tarieven, die veelal worden vastgesteld door de lokale operator. Voor de beschikbaarheid en de tarieven in het buitenland dient men de internet site van Telfort of de klantenservice te raadplegen.
In art. 6:236 sub i BW staat :
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding [...] dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden
Kortom : Heb je nog geen drie maanden geleden een abonnement afgesloten, dan mag je de bepaling 6.3 van de algemene voorwaarden nietig verklaren. Telfort mag dan geen prijsverhoging doorvoeren, wat waarschijnlijk zal leiden tot het honoreren van je verzoek tot ontbinding de overeenkomst.

edit:
Ik ben benieuwd of Wekkel nog een mogelijkheid weet te vinden voor abonees die langer dan drie maanden een abonnement hebben lopen, een mailtje naar hem is inmiddels de deur uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 14:08 ]

• Stephane
Wanneer je artikel 1,3 en 6,3 goed leest, kun je de tekst ook anders interpreteren. In 6,3 staat dat Telfort de tarieven mag wijzigen... prima ! Moeten ze vooral doen, in 1,3 staat wat dat voor mogelijke consequenties kan hebben voor het contract, namelijk kosteloze tussentijdse ontbinding op verzoek van de klant.

Daarnaast dient Telfort bij een tariefswijziging de klant op tijd schrijftelijk op de hoogte te stellen tenzij het om roaming gaat. Ook prima, maar ook dit staat los van artikel 1,3.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:34:
[...]

[...]
In art. 6:236 sub i BW staat :
[...]

Kortom : Heb je nog geen drie maanden geleden een abonnement afgesloten, dan mag je de bepaling 6.3 van de algemene voorwaarden nietig verklaren. Telfort mag dan geen prijsverhoging doorvoeren, wat waarschijnlijk zal leiden tot het honoreren van je verzoek tot ontbinding de overeenkomst.

edit:
Ik ben benieuwd of Wekkel nog een mogelijkheid weet te vinden voor abonees die langer dan drie maanden een abonnement hebben lopen, een mailtje naar hem is inmiddels de deur uit :)
Daar heb je helemaal gelijk in!

Maar ik hoorde dat 19 mei ook nog de nieuwe telecomwet in werking treed en daar staan ook nog eens goede bepalingen in schijnt :)

Heb trouwens ook contact gehad met Kassa! ze vroegen me weer contact met ze op te nemen, kan geen kwaad een beetje publiciteit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2004 22:12 ]

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:00:
Even nog over kort die actie bij Debitel vorig jaar, die heeft wel degelijk effect gehad, weliswaar niet het gewenste, maar de wijzigingen zijn voor bestaande klanten toen niet doorgegaan.

Het heeft wel degelijk zin om hier even achteraan te gaan.

En natuurlijk zijn er heel veel mensen die hier verschillende meningen over hebben. Wat wel en niet kan. In principe oefen je je recht uit als klant, gebruik, consument of whatever. Dat anderen zich hier niet in kunnen vinden vind ik prima. Als die tevreden zijn over hun provider, of niet weg willen ook goed. Maar hier is dus even dat de vraag niet. Waar het om gaat is dat er een enkelzijdige wijziging heeft plaatsgevonden van de overeenkomst die men met Telfort heeft afgesloten. Dus zijn er mogelijkheden om deze overeenkomst te ontbinden.

En dat mag best wel ff uitgezocht worden.
[off]
Ey pik! ik dacht dat jij niet op GoT zat? :P
[/off]

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Yuri schreef op 15 mei 2004 @ 01:30:

Ey pik! ik dacht dat jij niet op GoT zat? :P
Niet off-topic Leidsch lullen als je uit de regio Kampen/Zwolle komt, onderonsjes kunnen per e-mail geregeld worden... :+

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 15:17
even het briefje aangepast.

naam
adres
woonplaats & postcode

Telfort B.V.
t.a.v. Contractbeheer
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam

Betreft : Opzegging i.v.m. tariefswijziging

Geachte Mevrouw/Meneer,

Naar aanleiding van de door Telfort aangekondigde tariefswijzigingen per 1 juni, deel ik u middels dit schrijven mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst tussen ondergetekende en Telfort B.V. Het betreft hier de tariefswijzigingen voor gebeld worden in het buitenland en specifiek de verhoging hiervan. Op grond van deze tariefswijziging kan het abonnement per direct worden ontbonden. De verdere abonnementskosten mogen niet meer in rekening worden gebracht, uiteraard met uitzondering van de reeds gemaakte kosten. Om dit te onderbouwen citeer ik het volgende uit de gesloten overeenkomst;

6. TARIEVEN
6.3. Telfort mag de tarieven wijzigen. Als de tarieven hoger worden, dient Telfort de Contractant hiervan tijdig op de hoogte te stellen. Een uitzondering hierop zijn de roaming tarieven, die veelal worden vastgesteld door de lokale operator. Voor de beschikbaarheid en de tarieven in het buitenland dient men de internet site van Telfort of de klantenservice te raadplegen.

Volgens artikel 6.3 heeft uw bedrijf het recht om de tarieven te wijzigen, als ik als klant daar echter niet mee instem kan ik volgens artikel 1.3 het contract schriftelijk opzeggen.

1. ALGEMENE AFSPRAKEN
1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een wijziging niet accepteert, kan hij de overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De Contractant dient tijdig op te zeggen.

Hierbij deel ik u dan ook mede dat ik per direct mijn abonnement wens op te zeggen bij Telfort. Het gaat hierbij om een belbundel xxx minuten + sms-bundel xx sms, met telefoonnummer 06-xxxxxxxx en klantnummer xxxxxx.

Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het ontvangen van dit schrijven.

Afwachtend op uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

naam

Bijlage : Kopie legitimatie

Ontspan.

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 14 mei 2004 @ 22:04:
Maar ik hoorde dat 19 mei ook nog de nieuwe telecomwet in werking treed en daar staan ook nog eens goede bepalingen in schijnt :)
Misschien dat ze daarom juist voor 19 mei nog even komen met die tariefwijziging...? Ik zal begin volgende week even rondneuzen in de SDU Wettenbank om deze vraag te kunnen beantwoorden...

Misschien is het intressant om even na te gaan of voormalige O2-abonnees nu de dupe worden van het feit dat MMO2 (het Britse moederbedrijf van voormalig O2 Nederland, thans Telfort B.V.) minder gunstige roaming tarieven berekend aan Telfort B.V. Over het algemeen proberen moederbedrijven dochterondernemingen niet leeg te zuigen. Nu Telfort B.V. door MMO2 is afgestoten, kan ik me best voorstellen dat MMO2 het opeens hard gaat spelen en hogere roaming tarieven vraagt (aan Telfort B.V). Nu is aan de klanten van voormalig O2 Nederland beloofd dat er niets zou veranderen na de overname. Deze toezegging lijkt onwaar te zijn : De buitenland tarieven worden immers verhoogd!

@ Magnolia : Vergeet de handtekening niet in je brief.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 03:50 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oproep
Heb net contact gehad met Kassa Ze willen er aandacht aan besteden in het programma en het lijkt ze leuk als er iemand langskomt om te zeggen wat ze er van vinden. Nu heb ik daar niet zo'n trek in om vanuit Groningen naar hilversum heen en weer te gaan. Dus vroegen ze mij of ik iemand anders wist. Dat weet ik wel!

Als een van jullie geinteresseerd is om langs te komen in de studio as zaterdag neem dan zsm contact op met kassa via de mail:
kassa@vara.nl

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ben ik de enige die geen stijging ziet?
€1.10 naar €0.80?
Ok bij gebeld worden... Maarja zoveel zit ik toch niet in het buitenland.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

insan1ty schreef op 15 mei 2004 @ 15:03:
Ben ik de enige die geen stijging ziet?
€1.10 naar €0.80?
Ok bij gebeld worden... Maarja zoveel zit ik toch niet in het buitenland.
Op de voordeelnetwerken ja.

Bij gebeld worden in de "rest van de wereld" stijgt het van 1,50 naar 2,95!!!! Als dat geen stijging is dan weet ik het ook niet meer :/

Verwijderd

Ik lees hier al wat langer mee op GoT, maar vond het toch maar is tijd om te reageren,

Wat betreft het opzeggen nav de algemene voorwaarden, de afdeling Contractbeheer bepaald dit niet maar Customer Relations, daar kun je ook het beste je brief naar toe sturen/faxen.
Als je brief hebt gefaxt kun je naar 24 uur contact openemen met de klanterservice,deze kunnen zien of je fax is aangekomen, deze wordt namelijk binnen 24 uur in het systeem gezet bij je mobiele nummer.
Op de klantenservice is de tariefswijziging wel bekend maar over het opzeggen zelf nog niks, dus bellen heeft geen zin zoals al eerder aangegeven werd.

Zodra er meer bekend is op de klanterservice over het opzeggen zal ik dit wel laten weten.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Werk je op de klantenservice?

Verwijderd

Jupz

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Shit dat is een behoorlijke verhoging zeg... ben ik lekker klaar mee :(
FF kijken of we het contract kunnen ontbinden

• Stephane
Op zich hou ik er niet van om me druk te maken en doe mijn best om de boel zo zwart-wit mogelijk te zien:

1. Aangetekende brief sturen (heel belangrijk en vergeet het maar met fax of email)

2. antwoord kan zijn:
- accoord (waarschijnljk niet) dus opgelost
- niet accoord (waarschijnlijk wel)

3. indien geen accoord: 35 euro overmaken naar geschillencommissie en 3 of 4 maanden lang geduld hebben.

4. mogelijk:
- zaak gewonnen: 3 of 4 maanden abo geld + klachtengeld terugeisen
- zaak verloren: jammer dan.

Ik heb zo'n vermoeden dat het tot punt 4 zal uitkomen en de zaak naar alle waarschijnlijkheid gewonnen gaat worden, tenzij ze tussentijds willen schikken.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De vraag is alleen, als ik nu wegga bij TF, where to go... Orange (aka Dutchtone) wil ik echt niets mee te maken hebben. Vodafone is super maar wel erg duur, KPN werk ik zelf bij en wil ik niet bij :p (te duur), T-Mobile (geen ervaring mee). En naar TF terug tja ;) dat zal wel niet gaan he :D

Verwijderd

Hoelang mag je geen klant meer worden van telfort? jaartje ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:55:
Hoelang mag je geen klant meer worden van telfort? jaartje ofzo?
dat ligt eraan hoevaak je op dit soort manieren onder je contract uit gekomen bent denk ik. over 1 keertje zullen ze niet zo moeilijk doen (omzet=omzet), maar als je het 3 keer gedaan hebt zul je waarschijnlijk nooit meer klant mogen worden :)

Verwijderd

Mar dan blijft voor mij de vraag staan. Wanneer ik mijn vaders abo opzeg, paar dagen later nieuw telfort aanmaak (op mijn eigen naam). Zou dit dan gaan?

Ik kan nergens een éénduidig antwoord vinden.

Verwijderd

nee, dat antwoord kan niemand je ook geven. als iedereen dat precies wist, was telfort natuurlijk in no time failliet :)
het is gewoon gokken en afgaan op ervaringen van anderen (kijk eens op www.telecomvergelijker.nl )

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er eens over na zitten denken. Het blijkt iedere keer weer lastige materie te zijn. Dat komt omdat er een aantal zaken door elkaar lopen.

Allereerst heb je het contract met Telfort zelf. Dat sluit iedere consument met zijn eigen gedachten en overwegingen erbij. De een heeft interactie gehad met een verkoper in de winkel, de ander heeft telefonisch inlichtingen gezocht en gekregen. Een ander heeft weer direct via internet gehandeld. Zo kan via vele fronten een overeenkomst met Telfort aangegaan zijn met iedere keer weer andere feitelijke omstandigheden. Die omstandigheden kunnen van belang zijn bij een inhoudelijke bespreking van de overeenkomst met Telfort. Het is echter natuurlijk niet mogelijk om de omstandigheden van ieder individueel geval erbij te betrekken.

De wettelijke regeling voor algemene voorwaarden fietst er weer op een andere manier doorheen. Daar spelen de twee vragen (i) of de AV van toepassing zijn en, zo ja, (ii) of de bedingen of een beding in de AV vernietigbaar is of niet vanwege (iia) niet terhand gestelde AV of (iib) de algemene toetsregel voor bedingen in AV of (iic) strijd met de grijze of zwarte lijst.

Voor mensen met een combinatie van een abonnement met telefoon gaat het algemene overeenkomstenrecht naast het kooprecht spelen. Hebben ze eigenlijk wel een telefoon gekocht of is de inhoud van hun overeenkomst met Telfort iets anders?

Wat heeft Telfort verder gecommuniceerd over de prijswijziging en is dat relevant?

Het lijkt mij dat de (inhoud van de) overeenkomst het startpunt moet zijn. Uit dit topic zal ik moeten halen wat de inhoud van een (standaard) Telfort overeenkomst is. Ik heb geen Telfort abonnement en weet dus niet uit eigen ervaring hoe het afsluiten daarvan in zijn werk gaat. Normaliter zal een overeenkomst met Telfort in ieder geval het abonnement betreffen. De consument krijgt een SIM kaart en toegang tot diensten van Telfort. Het kan best zo zijn dat er ook een telefoon beschikbaar wordt gesteld, maar dat laat ik even voor wat het is. De een (consument) betaalt geld voor toegang tot diensten, de ander (Telfort) stelt de diensten beschikbaar en ‘leent’ daarvoor een SIM uit. Als het goed is, heeft Telfort de AV van toepassing verklaard. Dat zou betekenen dat naast deze genoemde basale inhoud van de overeenkomst tevens de AV van toepassing zouden zijn. De link in de startpost wijst naar AV van Telfort. We gaan er maar even van uit dat een ieder met deze AV te maken heeft. Eventuele wijzigingen uit het verleden laten we even voor wat het is.

De relevante bepalingen uit de AV zijn (deels) reeds aan bod gekomen. Ik post ze hieronder:
"Aanvullende of Bijzondere voorwaarden"
de voorwaarden voor een specifieke Dienst. Deze gelden in aanvulling op deze Algemene Voorwaarden.

"Dienst"
een door Telfort geleverde mobiele telecommunicatiedienst zoals vastgelegd in de Overeenkomst. Deze dienst betreft het directe transport van spraak en data van mobiele gebruikers van en naar aansluitpunten op het mobiele netwerk of naar aansluitpunten op het vaste telefoonnet. maken komen voor rekening van de Contractant. Als Telfort dit noodzakelijk acht, kunnen de Aansluiting(en) buiten gebruik worden gesteld.

"Overeenkomst"
de overeenkomst tussen Telfort en de Contractant waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.

1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De Contractant dient tijdig op te zeggen.

5.3. Telfort kan de roaming in andere landen wijzigen. De Contractant kan gebruikmaken van het aangegeven mobiele netwerk. Daarbij gelden de gebruiksmogelijkheden, kwaliteitskenmerken en voorschriften van het betreffende land en/ of netwerkaanbieders. Voor internationale gesprekken (inclusief o.a. bellen naar en afluisteren van voicemail) en dataverkeer gelden internationale tarieven.

6. TARIEVEN
6.1. Vanaf de datum waarop de Aansluiting tot stand is gebracht, is de Contractant aan Telfort vergoedingen verschuldigd. Die vergoedingen gelden volgens de tarieven die daarvoor zijn vastgesteld en bekendgemaakt.
6.2. Om te bepalen welke bedragen de Contractant volgens artikel 6.1 aan Telfort verschuldigd is, zijn de gegevens van Telfort beslissend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens fout zijn.
Als je art. 6.3 nauwkeurig leest, staat er letterlijk dat Telfort een consument niet tijdig op de hoogte hoeft te stellen van een wijziging van de roaming tarieven. Dat maakt in dit geval weinig uit, omdat jullie er zelf achter zijn gekomen. Als je nu kijkt in art. 1.3 zie je dat een wijziging van ‘de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden ’ een reden kan zijn de Overeenkomst op te zeggen per de datum van ingang van de wijziging. De vraag is alleen waaronder tarieven dan vallen.

Het blijft onduidelijk waaronder tarieven te scharen zijn. Vormen zij deel van de Overeenkomst (als gedefinieerd in de AV), de AV of bijzondere AV of zijn zij wederom iets aparts? Ik kan het niet echt vaststellen op grond van de inhoud van de AV. Het woord tarieven komt wel voor, maar een definitie wordt er niet aan gegeven. De AV spreken over ‘tarieven die daarvoor zijn vastgesteld en bekendgemaakt’. Uit de bewoordingen van de AV lijkt voort te vloeien dat deze tarieven weer een aparte voorwaardenlijst vormt o.i.d. Ze worden immers vastgesteld en bekendgemaakt. Het lijkt er dus op dat het een aparte tak van sport is. Bij het sluiten van het abonnement zal een consument veelal wel weten wat de tarieven zijn, omdat hij daar nog wel eens zijn keuze voor een provider op baseert, maar ogenschijnlijk is dit in een aparte voorwaardenlijst geregeld en niet zozeer in de Overeenkomst. Van de omschrijving van Aanvullende of Bijzondere voorwaarden worden we ook niet wijzer. Je zou kunnen stellen dat de tarieven zijn begrepen in de Aanvullende Voorwaarden als de (tarief)voorwaarden voor een specifieke Dienst zoals aangegeven in de AV. In ieder geval is het in de tarieven waar de wijziging plaatsvindt. Of het nou een wijziging in de Overeenkomst betreft of een wijziging in de overeenkomst ‘als geheel’, een voorwaarde of bepaling wordt klaarblijkelijk door Telfort gewijzigd.

De eerste stap is het wel en wee van de AV. Op basis van artikel 6.3 AV zou Telfort de tarieven kunnen wijzigen. Dan is van belang of de AV wel van toepassing zijn. De allereerste stap die je moet maken als je het over AV gaat hebben en je contract met Telfort is de vraag of de AV van toepassing zijn op je overeenkomst. Om algemene voorwaarden van toepassing te laten zijn zal Telfort ze van toepassing moeten hebben verklaard. Dat gaat in de meeste gevallen wel goed, maar controleer het gewoon in je overeenkomst. Als de van toepassing verklaring er niet in staat, zijn de AV niet van toepassing.

Stap twee is de terhandstelling. Ik maak hier en daar gebruik van al eerder geposte teksten om het tikwerk wat te beperken.
Artikel 6:233 BW
Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar
a.
[etc]; of
b.
indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.

Artikel 6:234 BW

1. De gebruiker heeft aan de wederpartij de in artikel 233 onder b bedoelde mogelijkheid geboden, indien hij
a.
hetzij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld,
b.
hetzij, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel en Fabrieken of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.
2.
Indien de voorwaarden niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij zijn ter hand gesteld, zijn de bedingen tevens vernietigbaar indien de gebruiker de voorwaarden niet op verzoek van de wederpartij onverwijld op zijn kosten aan haar toezendt.
3.
Het in de leden 1 onder b en 2 omtrent de verplichting tot toezending bepaalde is niet van toepassing, voor zover deze toezending redelijkerwijze niet van de gebruiker kan worden gevergd.
Het systeem van ter hand stellen staat letterlijk in de wet. Als hoofdregel staat daar "voor of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand stellen". Pas als dat redelijkerwijze niet mogelijk is, komt je via lid 1 sub b bij ter inzage legging bij KvK of rechtbank. Lid 2 vormt een correctie op lid 1 sub b, naast lid 1 sub a heeft zij immers geen bestaansrecht (let op het woordje "tevens").

Nu we het systeem van ter hand stellen kort uit de doeken hebben gedaan, kunnen we na gaan denken over de praktische uitwerking. Hoofdregel is dus ter hand stellen, en, indien redelijkerwijze niet mogelijk, dan pas verwijzingen naar ter inzage gelegde AV. De eerste toets is dus feitelijke ter hand stelling. Als uitzondering wordt door de wetgever dan wel literatuur genoemd een telefonisch gesloten overeenkomst, overeenkomsten gesloten via een automaat of AV van nutsbedrijven die vaak AV zo dik als boekwerken hebben. Dat zijn de standaardvoorbeelden van uitzonderingen op de eis van ter hand stelling. De Hoge Raad heeft in dit verband een belangrijke uitspraak gedaan: HR 6 april 2001, RvdW 2001, 7 (VNP Parkeersystemen/Havrij). In deze zaak volstond de gebruiker van AV met een regeltje onderaan zijn offerte/contract dat er AV van toepassing waren op de overeenkomst, en dat deze ter inzage lagen bij de Kamer van Koophandel of Rechtbank (dat weet ik niet meer precies) en kosteloos opgestuurd zouden worden op eerste verzoek. Je raadt het al, de HR veegt de vloer aan met deze aanpak. Ter hand stellen is ter hand stellen. De gebruiker had in dit geval gewoon de AV bij die offerte moeten stoppen.

Nu Telfort. Heeft Telfort geen mogelijkheid om redelijkerwijze de AV ter hand te stellen bij of voor het sluiten van de overeenkomsten met consumenten? Ik zie het probleem niet echt om dat ter hand stellen feitelijk vorm te geven. In een winkel kan de winkelier (in Telfort taal: de Wederverkoper) als eerste een kopietje overhandigen, via internet kunnen ze over het scherm vliegen en wat mij betreft zelfs als popup als 'Save as' naar voren worden gehaald. Kortom, Telfort kan in principe gewoon de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst met de consument ter hand stellen, al dan niet gevat in cyberspace omgeving.

In dat geval kan Telfort voor of bij het sluiten van de overeenkomst met een consument de AV ter hand stellen. Indien dat niet is gebeurd, staat de consument de sanctie van vernietigbaarheid van de AV ter beschikking. Vernietiging kan vormvrij, een briefje volstaat. Voor sommigen kan dit dus de eerste mogelijkheid zijn om deze tariefwijziging te ontgaan.

Als de AV wel ter hand zijn gesteld en dus de AV netjes volgens de wet "onaantastbaar, tenzij onredelijk bezwarend" van toepassing zijn, dan kan je een ander verhaal ophangen. We zagen net dat uit art. 6.3 van de AV slechts voortvloeit dat een wijziging van de roaming tarieven niet bekend gemaakt hoeft te worden. Dat is geen enkel probleem, omdat je deze wijziging in tarieven zelf al hebt opgemerkt. Als je dan stelt dat het wijzigen van de roaming tarieven plaatsvindt binnen het kader van art. 1.3 (Aanvullende Voorwaarden), kan je op grond van art. 1.3 van de AV opzeggen per de datum van het ingaan van de nieuwe AV. Dat is mooi, want dan kan je alle leerstukjes en stokpaardjes over onredelijk bezwarende bedingen gewoon in de kast laten. De AV zelf bieden dan al een uitweg. Daarvoor is dus wel zeer relevant dat een tariefswijziging een wijziging van Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden moet zijn. Je zou wellicht met de uitlegregel van 6:238 lid 2 BW aan de slag kunnen gaan.

Er zijn nog wel meer gedachten te spuien over dit vraagstuk (zoals algemeen aangestipt aan het begin), maar spijkers met koppen lijkt mij het handigste. De AV zelf lijken een uitstekende exit te bieden, dus verder zou ik niet willen filosoferen. Ik zou het volgende stappenplan neer willen leggen:

1. Zijn de AV van toepassing verklaard?
Nee -> brief met blok 1
Ja -> ga verder met 2.

2, Zijn de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand gesteld?
Nee -> brief met blok 2 en 3
Ja -> brief met blok 3
Bij deze reageer ik op uw voorgestelde wijziging van uw roaming tarieven per 1 juni 2004. Ik ga niet akkoord met deze wijziging, hetgeen ik hieronder zal toelichten.

Op of omstreeks <*> heb ik een overeenkomst met Telfort [,destijds genaamd O2,] gesloten. [blok 1]Op deze overeenkomst zijn geen algemene voorwaarden van toepassing verklaard. Onze overeenkomst kent geen mogelijkheid tot wijziging van tarieven voor de dienstverlening. Derhalve verzoek ik u mij schriftelijk te berichten dat u (i) de huidige tarieven gestand zal doen of (ii) met goedkeuring van mijn kant onze overeenkomst opzegt per <*>.[blok 2] Ik heb voor of bij het sluiten van mijn overeenkomst met Telfort[, destijds O2,] geen exemplaar van de [destijds] geldende algemene voorwaarden (“AV”) mogen ontvangen. Derhalve heb ik geen kennis kunnen nemen van de inhoud van de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst. Op grond van artikel 6:233 sub b BW zijn bedingen in AV vernietigbaar indien er geen redelijke mogelijkheid is geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen. Uit artikel 6:234 lid 1 sub a en b BW vloeit voort dat feitelijke ter hand stelling de hoofdregel is. Slechts indien ter hand stelling redelijkerwijs niet mogelijk is, kan worden volstaan met een verwijzing naar ter inzage liggende AV. Ter hand stelling van de AV was in mijn geval redelijkerwijs gewoon mogelijk en had derhalve plaats moeten vinden.

Mede in het licht van bovenstaande ben ik derhalve van mening dat mij geen redelijke mogelijkheid is geboden om van de AV kennis te nemen, en dat ik daarmee een beroep kan doen op artikel 6:233 sub b BW terzake van bedingen uit de AV. Bij deze vernietig ik dan ook het beding (art. 6.3 AV) op basis waarvan Telfort de huidige (roaming) tarieven op basis van de AV wenst te wijzigen. Verder behoud ik mij het recht voor op enig moment vernietiging van andere bepalingen uit de AV te vorderen.

[[behoort nog bij blok 2]Subsidiair stel ik het volgende.] [blok 3]Volgens artikel 1.3 van de AV kan Telfort de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als ik een wijziging niet accepteer, kan ik de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. Mijns inziens vormt de wijziging van de roaming tarieven een wijziging van de Aanvullende Voorwaarden (als nader omschreven onder "Aanvullende of Bijzondere voorwaarden" in de AV). Voor zover een en ander in dit verband door u anders wordt beoordeeld wijs ik u op artikel 6:238 lid 2 BW. Bij deze zeg ik de overeenkomst met u op in overeenstemming met art. 1.3 van de AV. Graag ontvang ik daarvan een schriftelijke bevestiging.

[algemeen]Ik zie uw schriftelijke reactie graag per omgaande tegemoet.

Met vriendelijke groet,

<*>
Je moet maar wegstrepen of aanvullen wat voor jouw geval van belang is. Uiteraard geef ik geen enkele garantie over het resultaat. Deze brief houdt ook geen rekening met de feitelijke omstandigheden van jouw geval en laat een aantal mogelijkheden (bewust) onbenut. Gebruik voor eigen risico ;)

Verwijderd

Wekkel heeft er (weer) werk van gemaakt! Insturen die brieven! Verder hoor ik graag van sirhc of hij al iets meer weet over de opzegpolicy van Telfort

• Magnolia
  • Laatst online: 16-11 15:17
kwil ook best die brief van wikkel insturen, maar 't scheelt dat ik net de helft begrijp wat er staat :P en dat gaat nog wel rechten studeren :P haha

[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 17-05-2004 11:45 ]

Ontspan.

Verwijderd

Zow, vandaag een brief gefaxt naar CR, binnen 2 uur een bevestigings sms dat mijn brief in behandeling is :)
Ik hoop toch wel binnen 48 uur een antwoord te hebben, dat moet normaal gesproken wel mogelijk zijn, en anders zal ik er intern maar is ff naar toe bellen.

• Stephane
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:27:
Zow, vandaag een brief gefaxt naar CR, binnen 2 uur een bevestigings sms dat mijn brief in behandeling is :)
Ik hoop toch wel binnen 48 uur een antwoord te hebben, dat moet normaal gesproken wel mogelijk zijn, en anders zal ik er intern maar is ff naar toe bellen.
Wat is het fax nummer van CR ?

Verwijderd

fax nummer CR: 020- 200 5445

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:27:
Jij werkt bij TF en gaat ook gebruik maken van deze mogelijkheid om je contract te ontbinden???
En als dat zo is, is de daadwerkelijke reden ook het roaming gedeelte of om andere zaken ;)

En kan jij mij ook vertellen als een persoon zijn contract daadwerkelijk kan ontbinden of hij/zij wel weer klant kan worden bij TF en binnen welk tijdsbestek

Verwijderd

Ik zal zeker met contract ontbinden als dat mogelijk is ivm buitenland tarieven, en dat is niet omdat de service/kwaliteit van telfort slecht is, die is de afgelopen 2 jaar echt vooruit gegaan.
Als ik op dit moment zie hoe problemen opgelost worden,dat gaat echt de goede kant op. Er zijn natuurlijk altijd gevallen waarin fouten gemaakt worden, maar dat gebeurd bij elk bedrijf.
Als ik zie hoeveel mensen er van Orange overstappen naar telfort, dat zijn er nog al wat.
Maargoed ,wat het betreft het aanvragen van een nieuw abbo, dat kan per direct weer. Je bent tenslotte geen wanbetaler en je komt niet een bepaald systeem geregistreerd te staan.
Ik ga ook gelijk weer een abo bij telfort afsluiten met een mooie cashback 8)

Verwijderd

en je komt niet een bepaald systeem geregistreerd te staan.
toch wel. bij EDR in het geval van telfort. en een voortijds opgezegd abo (hoe terecht misschien ook) kost je punten bij je beoordeling.

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Lees net bij Debitel dat zij de buitenland roaming-tarieven aanhouden van Telfort.
In principe gaan die dus ook mee omhoog en kunnen die abo's ook opgezegd worden.
Iemand die hier meer van weet toevallig?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Bij EDR kom je alleen geregistreerd te staan ivm wanbetaling, schulden etc.
Ik heb al eerder een abo bij telfort opgezegd ivm wijziging algeme voorwaarden, direct daarna weer een abo afgesloten en dit gaf geen problemen.

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

effe een algemene vraag, als je je contract opzegt, behoud je je nummer dan nog wel?
Zo ja, kan ik die dan weer op een pre-pay kaart krijgen?

Before me there were many, after me there will be none

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:10:
Bij EDR kom je alleen geregistreerd te staan ivm wanbetaling, schulden etc.
zeggen ze. maar ze registreren echt veel meer hoor, telfort moet simpelweg geen onrendabele klanten. ga eens een tijdje in een telecomwinkel werken, dan krijg je door hoe ze werken
je kunt zelfs geweigerd worden omdat je buren iets "fout" hebben gedaan.
Ik heb al eerder een abo bij telfort opgezegd ivm wijziging algeme voorwaarden, direct daarna weer een abo afgesloten en dit gaf geen problemen.
je kunt mazzel hebben. ook wel 2 of 3 keer. zeker als je voor de rest voldoende punten scoort. maar er zit een eind aan.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

OK dat is mooi dan, ik wacht dan wel even op de eerste reacties waarbij de opzegging mogelijk is. Ik ben wel weer toe aan een nieuwe telefoon, had laatst de E700 gekocht dus ;)
(nee mooi telefoontje hoor :) ) Wat wel mooi is, dat TF nu die nieuwe dienst heeft dat Vodafone al jaren heeft. SMSje als je gebeld bent en je onbereikbaar was/toestel uit oid met het nummer, datum en tijd van de beller. (Dat is voor mij wel een reden om weer bij TF te gaan en op zich zou ik ook wel een ander mooi toestel erbij willen hebben).

Verwijderd

haha, dus het bestond al?

telfort stuurde een folder waarin ze de indruk wekten dat ze iets nieuws hadden bedacht...
KPN heeft het iig niet.

maar idd: superhandig!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jah ik had het vroeger bij Libertel al ;)
Maar ik vind die service uberhandig :) aangezien er zat mensen zijn die je proberen te bellen, maar geen moeite willen doen om een voicemail in te spreken en weet je toch nog wie en wanneer je gebeld heeft. Overigens is het voicemail van TF ook goed, aangezien dit gratis is binnen NL :)

Als nu de Samsung E800 snel uitkomt :p

• PowerFlower
  • Laatst online: 15:30

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Wekkel schreef op 16 mei 2004 @ 20:19:
Ik heb er eens over na zitten denken. Het blijkt iedere keer weer lastige materie te zijn.
[...]
_/-\o_ Heb ik me toch jaren rechten gestudeerd, en dan werk ik ook nog eens bij de uni op de afdeling waar elke vrijdag al die advocaten en andere juristen rondlopen, die dit soort algemene voorwaarden doordeweeks voor die Telco's in elkaar knutselen, zit ik vorige week nog een beetje in de nieuwe TW te bladeren en wat doe ik in dit geval? Gewoon even doorlezen wat Wekkel schrijft ;)
Overigens vrees ik dat we in dit geval vrijwel direct vrolijk door kunnen naar blok 3. Bij alle Telfort abonnementen die ik op welke manier ook afsloot moest ik tekenen voor de AV ;)

Overigens zou ik op deze manier graag even snel van mijn 2-jarig abo afkomen, maar ik wil geen andere provider dan Telfort (goedkope GPRS!), en ik weet uit persoonlijke ervaring dat de nummerportering Telfort-Telfort tegenwoordig iets minder soepel gaat dan vroeger (uchum) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door PowerFlower op 18-05-2004 00:26 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

PowerFlower schreef op 18 mei 2004 @ 00:21:
Overigens vrees ik dat we in dit geval vrijwel direct vrolijk door kunnen naar blok 3. Bij alle Telfort abonnementen die ik op welke manier ook afsloot moest ik tekenen voor de AV ;)
Tekenen, of kreeg je ze ook echt voor of bij het afsluiten van je abonnement?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz ik twijfel nog wel om over te stappen... kan nu namelijk gratis GPRS'en :p don't ask me how... I dunno :) vind het wel best zo, TF heeft mij bij een vorig abbo. flink genaaid voor 150 euries... dus die GPRS ik wel weer terug ;)

• PowerFlower
  • Laatst online: 15:30

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Wekkel schreef op 18 mei 2004 @ 09:22:
[...]
Tekenen bij afsluiten, daarna kreeg ik ze nog een keer opgestuurd (laatste keer dat ik een abo afsloot, was via Internet); bij Belcompany moest ik ze tekenen, plus kreeg ik ze mee (vroegere abo's). Elaas ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Een provider is volgens mij niet wettelijk verplicht om de AV te laten ondertekenen noch mee te leveren oid bij het tekenen van een contract. Het moet zover ik weet alleen inzichtelijk zijn

• Paitor

Paitor

Wekkel schreef op 18 mei 2004 @ 09:22:
[...]

Je krijgt dat ding altijd mee, in een mapje waar ook je simkaart bij in zit.
In de disclaimer staat ook áltijd dat je akkoord gaat met algemene voorwaarden.
(dit is iig zo vanaf 5-2003, toen ik in een telecom winkel begon te werken.)

• BoerHarm
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

n00bs schreef op 18 mei 2004 @ 10:19:
Een provider is volgens mij niet wettelijk verplicht om de AV te laten ondertekenen noch mee te leveren oid bij het tekenen van een contract. Het moet zover ik weet alleen inzichtelijk zijn
In je contract dat je tekent staat toch zoiets van: de klant heeft inzage gehad in de algemene voorwaarden van Telfort... of zelfs gelezen en is akkoord gegaan met.
Ik heb bij contract tekenen geen voorwaarden gehad.. Heb er wel om gevraagd maar ze konden ze me niet tonen.

Zonder toen al te veel ophef te maken heb ik maar getekend..

Ik weet niet of ik wel wil opzeggen. Alhoewel dit wel een aardige prijsstijging is.

[ Voor 5% gewijzigd door BoerHarm op 18-05-2004 10:40 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wat ik zie is dat een consument een redelijke mogelijkheid geboden moet worden om kennis te nemen van de AV in het beginsel. Als dit redelijkerwijze niet mogelijk is, kan er worden verwezen naa een depot bij een kamer van koophandel, de griffie van een rechtbank of de website van de leverancier (artikel 6:233 en 6:234 BW). Als hier niet aan voldaan is zou het mogelijk zijn om bepaalde zaken uit de AV te vernietigen.

• Paitor

Paitor

BoerHarm schreef op 18 mei 2004 @ 10:39:
[...]

In je contract dat je tekent staat toch zoiets van: de klant heeft inzage gehad in de algemene voorwaarden van Telfort... of zelfs gelezen en is akkoord gegaan met.
Ik heb bij contract tekenen geen voorwaarden gehad.. Heb er wel om gevraagd maar ze konden ze me niet tonen.

Zonder toen al te veel ophef te maken heb ik maar getekend..

Ik weet niet of ik wel wil opzeggen. Alhoewel dit wel een aardige prijsstijging is.
Weet je zeker dat je ze ook niet bij je simkaart hebt gehad?
Tegenwoordig worden ze daar altijd bij gegeven namelijk.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens ook geen AV gezien, maar had die via het internet ook besteld. Ook geen verwijzingen naar het AV oid

• Stephane
Ben bang dat het een kwestie van speculeren gaat worden, kwestie van opsturen en afwachten dus. Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste personen die een reactie hebben ontvangen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik neem aan dat Telfort moet bewijzen dat ik de AV wel gezien heb? Want ik kan het me eigenlijk niet herinneren en ik heb via internet besteld. (bestelmaar).

Maar goed ook zonder het ter hand stellen verhaal sta je nog wel redelijk sterk denk ik, sowieso als je binnen de 3 maanden zit (wat ik helaas niet zit). Het enige probleem is dat e een verschil zit tussen geljik hebben en geljik krijgen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hen via 2Call besteld maar zie wel op de TF pagina van hen, onderaan in het klein dit staan: Algemene voorwaarden Telfort: Klik hier http://www.2call.nl/help/algvoorw%20Telfort.pdf

Op basis van die AV heb ik het vermoeden dat men geen zaak heeft om te kunnen winnen. Wat staat er precies in de telecomwet? die is natuurlijk ook van toepassing. Want die prijswijzigingen van roaming services mogen dus gewoon omhoog gaan in prijs zonder de klant hiervan op de hoogte te brengen. En het feit dat je geen AV gezien hebt bij ondertekening is denk ik een veel te zwak argument.

[ Voor 52% gewijzigd door n00bs op 18-05-2004 11:11 ]

• BoerHarm
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Paitor schreef op 18 mei 2004 @ 10:58:
[...]

Weet je zeker dat je ze ook niet bij je simkaart hebt gehad?
Tegenwoordig worden ze daar altijd bij gegeven namelijk.
ja, dat weet ik wel zeker...
ik heb er nog expliciet om gevraagd bij het afsluiten van mijn abbo..

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja maarja die schuld ligt bij jou ;) jij hebt op dat moment de keuze om niet te tekenen...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nee, de gebruiker van AV heeft de keuze om alsnog zijn verplichting tot terhandstelling na te komen of het contract af te sluiten zonder terhandstelling met het risico van vernietiging van de AV.

Belangrijk, krijg je de sim met voorwaarden pakket nadat je je poot hebt gezet of krijg je voor het feitelijke tekenen de mogelijkheid om die AV eens in te kijken? Anders is het natuurlijk alsnog niet voor of bij het sluiten van de ovk.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb net even gekeken op www.2call.nl op mijn TF bestelling uit december en er staat in het contract:
Ondertekening
Door ondertekening van deze Overeenkomst accepteert u de Algemene Voorwaarden Telfort B.V. voor Abonnement van Telfort en voor Samenbellen van Telfort, welke deel uitmaken van deze Overeenkomst. U verklaart op de hoogte te zijn van het feit dat Telfort B.V. een risicoanalyse uitvoert en afhankelijk van de uitkomst van deze risicoanalyse de aansluiting(en) in werking stelt. Tevens verklaart u kennis genomen te hebben van de bij de Overeenkomst behorende 'Actievoorwaarden' van Telfort.
De AV is op 2call.nl o.a. in te zien

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

'accepteren' lijkt mij nog niet 'ter hand gesteld'. Uit het riedeltje blijkt niet of de AV je ook ter hand zijn gesteld. Alleen voor de Actievoorwaarden wordt iets dergelijks gesteld, maar je moet maar afwachten of dat in voorkomende gevallen daadwerkelijk is gebeurd.

Overigens heeft rechtbank Leeuwarden volgens mij een voorgeprinte standaardregel 'ondergetekende verklaart een exemplaar van de AV ontvangen te hebben' pas geleden behandeld als een bewijsbeding en vernietiging daarvan toegestaan. Alhoewel dogmatisch niet juist, geeft dat m.i. wel aan hoe men met zo'n standaardzinnetje om zou kunnen gaan in de rechtspraak.

Het is voor de praktijk een moeizame regel, het ter hand stellen. Edoch, het is een duidelijke regel en daarmee is de praktijk juist gebaat.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lastige materie ;)
Ik snap wel wat jij bedoeld, maar wat ik toch bezwaarlijk hierop vind is het feit dat je ondertekent accoord te gaan met de AV. En dat "kennis genomen" tja dat vind ik wel een HELE wazige omschrijving, dat kan net zo goed mijn buurman zijn die iets blaat ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kreeg de AV netjes opgestuurd bij het contract :)

Gisteren heb ik m'n opzegbrief de deur uit gegaan, en voornamelijk om de volgende redenen:
-veel buitenland-tarieven zijn flink omhoog gegaan
-dit zonder de klanten daar persoonlijk van op de hoogte te stellen (ook al is dat niet verplicht, service is alles!)
-en dat vlak voor de vakantie
-waardoor je *of* duur uit bent op vakantie, zonder dat je het weet
-*of* je belt niet op vakantie, omdat ze net voor je vakantie even meer willen vangen
-verder heb ik bij m'n ouders totaal geen bereik, dus ik zal Telfort wat dat betreft ook niet missen

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik vroeg mij even af hè, ik heb besloten mijn abbo bij telfort op te zeggen, en nu wil ik morgen de aangetekende brief bij het postkantoor op de post doen, maar mag ik in mijn brief eisen om binnen 48 uur na ontvangst op de hoogte gesteld te worden van het antwoord?

Dit omdat ik gebruik wil gaan maken van een aanbieding die geldig is tot de 23e....

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

48 uur is niet redelijk... je kan wel zelf opbellen na 1 a 2 dagen en vragen of de brief ontvangen is en in behandeling.

• Stephane
48 zou ik zeker niet eisen ! Zo werkt dat ook niet ! Ga er maar vanuit dat als ze moeilijk gaan doen (en die kans is groot bij TF) het nog wel ff kan duren. Bij Orange (tijdens de naamswijziging) veranderde ook flink wat tarieven. Alleen degene die naar het via de geschillencommissie hebben geregeld hebben uiteindelijk gelijk gekregen... in het ergste geval gaat het dus 3 of 4 maanden duren.

• Stephane
Op telecomvergelijker.nl is de eerste afwijzing inmiddels een feit.
Heb vorige week ook een brief gestuurd en heb vandaag een brief gekregen waarin stond dat ik niet kosteloos kon opzeggen, het enige wat er stond was dat mijn reden niet geldig was en dat ik het contract alleen kon afkopen. Ik heb een oude Telfort abonnement dus het zou toch moeten kunnen??
Zoals ik al verwacht had gaat Telfort moeilijk doen. Het is aan jullie om te besluiten of je het risico neemt of niet, maar ik denk zelf dat ik het als volgt ga aanpakken:

Zodra telfort een afwijzing stuurt, gaan er 2 brieven de deur uit:
- 1 naar de geschillencommissie
- 1 naar telfort waarin alsnog verzocht wordt dat ik voortijdig kan opzeggen, aangevuld met een vergoeding voor het klachtengeld + 2 keer de kosten van het versturen van een aangetekende brief = 35+11.50=46.50

Mocht het niet baten, dan heeft de hele grap me dus 46.50 gekost, maar ik vind het wel spannend om die confrontatie aan te gaan. Officieel wordt mijn contract op 9 septermber geporteerd naar vodafone. Mocht dat naar 1 juni verplaats worden, dan is dat mooi meegenomen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Geschillencommissie is het mij niet waard... Maar: als 1 persoon z'n klacht wordt toegewezen, zijn ze dan niet verplicht alle opzeggingen te accepteren, ook achteraf?

• Stephane
Bij Orange bleek dat alleen te gelden voor diegenen die tot het bittere einde hebben gestreden (klinkt lekker prehisterisch :P) Ik lees net op de site van de geschillencommissie dat de gemiddelde behandelingsduur (volgens hun snel) 7 maanden bedraagt. Maak je borst maar nat ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste