Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort verhoogt roaming tarieven per 1 juni 2004

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ga mij zeker niet beroepen op een geschillencommissie... allemaal geen tijd voor dat soort geintjes. IK wacht dit keer maar eens af en zie wel wat de ontwikkelingen zijn op dit topic. Mocht het zo zijn dat iemand toezegging krijgt dan zal ik ook mijn brief de deur uit doen, maar ik denk persoonlijk dat er geen kans van winnen is op basis van de AV en het getekende contract.

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 18:19
Ik bel net met telfort over een mogelijke verlenging van mijn abbo...krijg ik te horen dat dat kan.

Toen ik vroeg hoe dat zat met de tariefverhoging kreeg ik een knaap van de klantenservice aan de lijn en die wist mij in eerste instantie te vertellen dat zij de roaming tarieven mochten verhogen, ZONDER dat men daarbij mocht opzeggen. artikel 6.? Toen ik em wees op artikel 1.3 ging hij even wat navragen en kwam terug met de boodschap dat de tarieven juist omlaag gaan per 1 juni 2004 :S

I'm confused...

http://500px.com/Abd3licious

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

uhm... ja sommige tarieven gaan omlaag... maar over de gehele linie bekeken is er een forse stijging van de prijs. Bel gewoon nog een keer met de nieuwe tarieven vermeld en verwijs hem/haar naar de EIGEN site

Nieuwe Tarieven: Zone1 (west europa)

Voordeel Netwerk
Bellen: € 0,80
Gebeld worden: € 0,80
SMS: € 0,45

Alternatief Netwerk
Bellen: € 1,15
Gebeld worden: € 1,15

Oude Tarieven: Zone1 (west europa)

Elk? Netwerk
Bellen: € 1,10
Gebeld worden: € 0,55

Ga er van uit dat je meestal geen gebruik maakt van de voordeel netwerken, aangezien de meeste telefoontoestellen ingesteld zijn op auto. netwerk search en deze de sterkste netwerken pakt. Voordeel netwerken zijn meestal kwalitatief mindere netwerken.

Het enige wat in zone 1 echt duidelijk duurder wordt in ELKE situatie is gebeld worden, tot 110% duurder!!!

Nieuwe Tarieven: Zone2 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € 1,75
Gebeld worden: € 1,75

Oude Tarieven: Zone2 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € ?
Gebeld worden: € 1,00

Nieuwe Tarieven: Zone3 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € 2,40
Gebeld worden: € 2,40

Oude Tarieven: Zone3 (west europa)

Elk Netwerk

Nieuwe Tarieven: Zone4 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € 2,95
Gebeld worden: € 2,95

Oude Tarieven: Zone4 (west europa)

Elk Netwerk
Gebeld worden: € 1,50

Duidelijk is te zien wat er wel en niet duurder is geworden. Het bellen in de oude situatie is lastig te vergelijken voor zone 2 t/m4 omdat dit variabel was per locatie.

In ieder geval is gebeld worden in ALLE situaties VEEL duurder geworden en het is absoluut niet aannemelijk dat ALLE providers in de wereld hun kosten naar TF toe omhoog hebben gegooid. Dat is simpelweg niet realistisch

[ Voor 255% gewijzigd door n00bs op 19-05-2004 13:16 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
don_appie schreef op 19 mei 2004 @ 12:13:
Ik bel net met telfort over een mogelijke verlenging van mijn abbo...krijg ik te horen dat dat kan.

Toen ik vroeg hoe dat zat met de tariefverhoging kreeg ik een knaap van de klantenservice aan de lijn en die wist mij in eerste instantie te vertellen dat zij de roaming tarieven mochten verhogen, ZONDER dat men daarbij mocht opzeggen. artikel 6.? Toen ik em wees op artikel 1.3 ging hij even wat navragen en kwam terug met de boodschap dat de tarieven juist omlaag gaan per 1 juni 2004 :S

I'm confused...
Aloude truc, werkt nog steeds voor 90 % van de bevolking: tarieven verhogen, en zeggen dat het goedkoper wordt! De overheid is daar ook goed in :)
Oftewel opzeggen is mogelijk, maar ze proberen je met leugens er vanaf te krijgen... Volhouden dus!

• don_appie
n00bs schreef op 19 mei 2004 @ 12:42:
uhm... ja sommige tarieven gaan omlaag... maar over de gehele linie bekeken is er een forse stijging van de prijs. Bel gewoon nog een keer met de nieuwe tarieven vermeld en verwijs hem/haar naar de EIGEN site

Nieuwe Tarieven: Zone1 (west europa)

Voordeel Netwerk
Bellen: € 0,80
Gebeld worden: € 0,80

Alternatief Netwerk
Bellen: € 1,15
Gebeld worden: € 1,15

Oude Tarieven: Zone1 (west europa)

Elk? Netwerk
Bellen: € 1,10
Gebeld worden: € 0,55

Ga er van uit dat je meestal geen gebruik maakt van de voordeel netwerken, aangezien de meeste telefoontoestellen ingesteld zijn op auto. netwerk search en deze de sterkste netwerken pakt. Voordeel netwerken zijn meestal kwalitatief mindere netwerken.

Het enige wat in zone 1 echt duidelijk duurder wordt in ELKE situatie is gebeld worden, tot 110% duurder!!!

Nieuwe Tarieven: Zone2 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € 1,75
Gebeld worden: € 1,75

Oude Tarieven: Zone2 (west europa)

Elk Netwerk

Nieuwe Tarieven: Zone3 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € 2,40
Gebeld worden: € 2,40

Oude Tarieven: Zone3 (west europa)

Elk Netwerk

Nieuwe Tarieven: Zone4 (west europa)

Elk Netwerk
Bellen: € 2,95
Gebeld worden: € 2,95

Oude Tarieven: Zone4 (west europa)

Elk Netwerk
Gebeld worden: € 1,50

Duidelijk is te zien wat er wel en niet duurder is geworden. Het bellen in de oude situatie is lastig te vergelijken voor zone 2 t/m4 omdat dit variabel was per locatie.

In ieder geval is gebeld worden in ALLE situaties VEEL duurder geworden en het is absoluut niet aannemelijk dat ALLE providers in de wereld hun kosten naar TF toe omhoog hebben gegooid. Dat is simpelweg niet realistisch
Ik zie t man, die knaap had t over bellen naar t buitenland en in t buitenland. De tarieven van gebeld worden IN t buitenland gaan omhoog...ik wordt vaker gebeld in t buitenland dan dat ik zelf bel dus is dit wel degelijk een stijging...voor mij dan.

tnx voor de opheldering!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
ook ik heb mijn brief ingestuurd (aangetekend), ik hoop dat ze het zullen accepteren, zoniet dan ga ik nog wel een keertje naar de klantenservice bellen en goed ze met de neus op de feiten drukken. de geschillencommissie ga ik niet aan beginnen dat is me teveel werk...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Stephane
  • Laatst online: 18-10 08:44
Kijk, en die laatste zin... daar speculeren ze op. Overigens kan ik je melden dat "even de klantenservice flink de waarheid vertellen" net zo goed tegen de muur kan. De klantenservice bestaat uit een groot team van mensen die getraind worden in het uitleggen hoe je simpele vragen kunt beantwoorden, en zodra het ingewikkeld wordt de klanten vriendelijk verzoeken een brief te sturen. Waarom denkt iedereen telefonisch altijd alles te kunnen regelen ? Bij Vodafone of Orange kan dit vaak wel, maar van bedrijven als T-mobile, Telfort en Debitel hoef je niet te verwachten dat de klantenservice ook maar enige bevoegdheid heeft !

Verwijderd

Zow gister een reactie gehad op mijn fax, ze geven aan dat ik niet kan opzeggen omdat geen samenbellen abo heb *zucht* ik heb een telfort 200 abo. Lezen is ook een kunst, ze halen 2 dingen door elkaar, samenbellen wordt ook verhoogd maar had duidelijk in de brief aangegeven dat het om de buitenland tarieven gaat.
Gelijk maar ff een mailtje gestuurd dat ze me vrijdag of maandag moeten terug bellen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wat een nerds zeg... niet eens normaal een brief doorlezen |:(
Ik zou dat dus wel ff aanhalen in je mail

• Painxiom
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 11:13:
Zow gister een reactie gehad op mijn fax, ze geven aan dat ik niet kan opzeggen omdat geen samenbellen abo heb *zucht* ik heb een telfort 200 abo. Lezen is ook een kunst, ze halen 2 dingen door elkaar, samenbellen wordt ook verhoogd maar had duidelijk in de brief aangegeven dat het om de buitenland tarieven gaat.
Gelijk maar ff een mailtje gestuurd dat ze me vrijdag of maandag moeten terug bellen.
Zeg je nou dat alleen mensen met samenbellen op mogen zeggen?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• RemcoDelft
Painxiom schreef op 20 mei 2004 @ 13:32:
[...]

Zeg je nou dat alleen mensen met samenbellen op mogen zeggen?
Ik heb "Samenbellen 500", maar wordt daar, los van het buitenland, dan NOG meer aan verhoogd?!

Verwijderd

De verhoging van het buitenland geld voor alle abo's.
Van de nieuwe samenbellen abo;s is het standaard tarief gewijzigd van 0,15 naar 0,20 p/m.

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 21:29:
Van de nieuwe samenbellen abo;s is het standaard tarief gewijzigd van 0,15 naar 0,20 p/m.
Geldt dat ook voor bestaande abonnementen?

• Painxiom
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 21:29:
Dus even samengevat:
- Buitenland tarieven voor iedereen omhoog.
- Voor Samenbellen abonnees gaat het standaard tarief omhoog naar 0.20€
- In de fax die je terugkreeg stond geschreven dat je alleen als samenbellen abonnee kunt opzeggen.

Klopt dit?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:41
Painxiom schreef op 21 mei 2004 @ 11:32:
[...]

Dus even samengevat:
- Buitenland tarieven voor iedereen omhoog.
- Voor Samenbellen abonnees gaat het standaard tarief omhoog naar 0.20€
- In de fax die je terugkreeg stond geschreven dat je alleen als samenbellen abonnee kunt opzeggen.

Klopt dit?
Alleen nieuwe Samenbellen-abonnees gaan 20 cent per minuut betalen. De oude blijven gewoon het oude tarief betalen, zo zorgt Telfort ervoor dat de oude abonnees niet weg kunnen omdat de tarieven stijgen :Y)

• Maasluip
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oscar Mopperkont schreef op 15 mei 2004 @ 15:04:
[...]

Op de voordeelnetwerken ja.
Is er ook ergens op de Telfort site te vinden wat de voordeelnetwerken zijn? Als ik daat zoek op 'voordeelnetwerk' krijg ik geen resultaten.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Ik heb verder geen fax/brief terug gehad dat zal nog wel ff duren, kheb op werk ff direct in systeem gekeken wat het antwoord was, en daar stond in vermeld dat ik geen samenbellen abo heb, en daardoor niet kan opzeggen.
Toen heb ik intern een mail gestuurd naar de afdeling CR dat ze contact met me moeten opnemen ivm verkeerde afhandeling.
Dat zal waarschijnlijk maandag worden aangezien ze vrijdag een lage bezetting hebben.

En wat betreft de tariefsverhoging van de samenbellen abo's, dat geld iid alleen voor nieuwe abo's.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm iemand die ik ken heeft Samenbellen sinds begin Jan. 2004, geldt dat voor die persoon dan ook? (de verhoging)

• Painxiom
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 12:42:
Ik heb verder geen fax/brief terug gehad dat zal nog wel ff duren, kheb op werk ff direct in systeem gekeken wat het antwoord was, en daar stond in vermeld dat ik geen samenbellen abo heb, en daardoor niet kan opzeggen.
Toen heb ik intern een mail gestuurd naar de afdeling CR dat ze contact met me moeten opnemen ivm verkeerde afhandeling.
Dat zal waarschijnlijk maandag worden aangezien ze vrijdag een lage bezetting hebben.

En wat betreft de tariefsverhoging van de samenbellen abo's, dat geld iid alleen voor nieuwe abo's.
Maar ik heb dus wel een samenbellen abbo, betekend dit dat ik dus wel kan opzeggen? En wat is er dan voor verschil tussen onze abbo's dat ik het wel op zou kunnen zeggen? die wijzigingen gelden toch voor jou ook?

• Stephane
Painxiom, ik denk dat een medewerker van Telfort een foutje heeft gemaakt of iemand het verkeerd begrepen heeft. Voor iedere Telfort klant wijzigt het tarief voor roaming, voor NIEUWE samen bellen abbonnees geldt een tarief van 20 cent per minuut buiten de bundel, voor OUDE 15 cent.

Conclusie:
Telfort is tot op heden van mening dat met deze wijziingen NIEMAND kan opzeggen. Aan ons om al dan niet middels de geschillencommissie of iets dergelijks aan te tonen dat men WEL op kan zeggen.

met andere woorden: jij kunt NIET opzeggen.

• Painxiom
Stephane schreef op 21 mei 2004 @ 16:45:
Painxiom, ik denk dat een medewerker van Telfort een foutje heeft gemaakt of iemand het verkeerd begrepen heeft. Voor iedere Telfort klant wijzigt het tarief voor roaming, voor NIEUWE samen bellen abbonnees geldt een tarief van 20 cent per minuut buiten de bundel, voor OUDE 15 cent.

Conclusie:
Telfort is tot op heden van mening dat met deze wijziingen NIEMAND kan opzeggen. Aan ons om al dan niet middels de geschillencommissie of iets dergelijks aan te tonen dat men WEL op kan zeggen.

met andere woorden: jij kunt NIET opzeggen.
Oké dank je, ik begreep er al niets meer van...
naja ik blijf gewoon nog ff hoop houden, optimisten hebben de wereld!

• Stephane
Ik kreeg de volgende reactie van Telfort:

Datum: 19 mei 2004

Geachte heer xxx,

In uw brief van 13 mei 2004 hebt u aangegeven dat u het niet eens bent met de tariefswijziging. Graag willen wij hierop ingaan.

De tariefswijziging die vanaf 1 juni 2004 geldt voor het bellen en gebeld worden in het buitenland is geen reden tot opzegging. Wij willen u hiervoor verwijzen naar artikel 6.3 van de Algemene Voorwaarden. Wij zullen dan ook niet ingaan op uw verzoek om uw abonnement vroegtijdig te beëindigen.

Uit onzze gegevens is gebleken dat uw abonnemen tis ingegaan op 12 september 2003 en zal op 12 september 2004 beëindigd worden. Indien u eerder uitgeporteerd wenst te worden, zal dit niet kosteloos geschieden.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Hebt u nog vragen, dan kunt u contact met ons opnemen op 0800-444 44 44 of via 1200 via uw mobiele telefoon.

Met vriendelijke groet,

Telfort B.V.

Klantenservice
Met andere woorden (even plat gezegd): een schriftelijke oorlogsverklaring.

[ Voor 10% gewijzigd door Stephane op 21-05-2004 19:26 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Stephane schreef op 21 mei 2004 @ 19:21:
Ik kreeg de volgende reactie van Telfort:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Datum: 19 mei 2004

Geachte heer xxx,

Wij als Telfort zijnde menen dat wij de AV altijd in ons voordeel mogen uitleggen.
Zelfs als dit kennelijk onredelijk is en op gespannen voet staat met het BW.
Daarom vinden wij dat u niet mag opzeggen.

Met vriendelijke groet,

Telfort B.V.

Klantenservice

Met andere woorden (even plat gezegd): een schriftelijke oorlogsverklaring.
Juistem! It's on! Ik gaat binnenkort ook een mooie brief schrijven, waarin ik uiteraard meteen aangeef dat ze zich niet kunnen beroepen op art 6.3 Daar staat alleen dat ze er geen mededeling over hoeven te doen. Daarnaast is het artikel ervoor omdat tarieven van buitenlandse operators aan wijzigingen onderhevig zijn., hier gaat het duidelijk om een verandering in de tariefstructuur. Hetgeen een verandering in de bertalingsvoorwaarden is wat dus weer onder artikel 1.3 van (ovrige voorwaarden) en waardoor het abonnement dus kosteloos opgezegd kan worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-05-2004 19:29 ]

• RemcoDelft
Is het niet mogelijk om gesamenlijk naar de geschillencommissie te stappen? 't Is toch redelijk zinloos dat die commissie simpelweg dik geld verdiend, omdat ze 1 keer een besluit nemen, en dat daarna voor iedereen laten gelden? Tenslotte komt het voor iedereen op hetzelfde neer....
En met 30 man 35 euro lappen is geen probleem :)

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 15:17
ja idd goed plan!

Ontspan.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 14:41

BS

Nog ff een rare vraag tussendoor

er heeft iemand van de week gezegd dat KASSA (programma van de VARA) er aandacht zou besteden is dit ook zo?????

Verwijderd

deze week was het niet,
Felix Meurders vertelde dat volgende week aandacht besteed zou worden aan mobiel bellen in het buitenland. Niet specefiek over telfort.

• Orcie
  • Laatst online: 15-11 13:21
iemand inmiddels al wat meer info?

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:37
Orcie schreef op 24 mei 2004 @ 20:50:
iemand inmiddels al wat meer info?
ik denk t niet ben ik bang :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Painxiom
Telfort probeerd ons te laten geloven, dat ze niet duurder worden; ze worden niet goedkoper alleen overzichtelijker, lees:
-------------------------------------------------------------------
woensdag 19 mei 2004
Telfort met gelijke buitenlandse tarieven

Telfort vereenvoudigt de tarieven in het buitenland. Vanaf 1 juni a.s. wordt het bellen in het buitenland overzichtelijker en transparanter door de introductie van vier tariefzones en gelijke tarieven voor bellen en gebeld worden.

Voor West-Europa introduceert Telfort bovendien een groot aantal voordeelnetwerken en ook wordt het starttarief in het buitenland afgeschaft.

Met de nieuwe tariefstructuur van gelijke tarieven voor bellen en gebeld worden in het buitenland, wil Telfort klanten meer greep geven op de belkosten. Telfortbellers willen liever zelf controle houden door zelf te bellen dan gebeld te worden in het buitenland, zo zou uit eigen onderzoek zijn gebleken.

In combinatie met de voordeelnetwerken wordt zelf bellen voor zowel consumenten als zakelijke klanten daardoor aanzienlijk voordeliger. De kosten voor gebeld worden gaan als gevolg hiervan iets omhoog.

Telfort noemt het afluisteren van voicemail een interessant alternatief voor gebeld worden in het buitenland. Als argument wordt genoemd dat 'het afluisteren op het voordeelnetwerk immers eveneens goedkoper wordt'. Toch blijft Vakantiebellen.com van mening dat u beter uw voicemail uit kunt schakelen, zoals in onze checklist staat!

Het meeste belverkeer van Telfort's klanten in het buitenland vindt plaats in West-Europa. Daarom heeft Telfort voor deze landen voordeelnetwerken geselecteerd, die klanten handmatig op hun telefoon kunnen instellen. Bellen en gebeld in West Europa via het voordeelnetwerk van Telfort kost een klant met een abonnement per 1 juni € 0,80 per minuut.

Ook prepay-klanten van Telfort zijn met de voordeelnetwerken voordeliger uit. Daarnaast hoeven zij niet langer gebruik te maken van terugbelcodes. Vanaf deze zomer kunnen ook zij in West-Europa rechtstreeks een nummer kiezen.

De nieuwe tarieven (geldig per 1 juni a.s.) i en voordeellanden en -netwerken staan inmiddels op Vakantiebellen.com.

Bron: http://www.bellen.com/

----------------------------------------------------------------------------------

Het lijkt erop dat ze hoe dan ook onder een massale contractbreuk uit willen komen, door ons te laten geloven dat het goedkoper wordt....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

:r

Wat een leugens. De kosten voor gebeld worden "IETS" omhoog n00bs in "Telfort verhoogt roaming tarieven per 1 ..."
In sommige situaties zelfs bijna 2.5 keer duurder dan de oude situatie en dat noemen ze IETS...

Ik denk dat we met dit statement en de feiten wel wat kunnen om actie te ondernemen tegen TF. Daarnaast zijn de tarieven dus niet verandert wegens tariefsverhoging bij de buitelandseproviders (roaming diensten), maar vanuit TF zelf. Dit is niet opgenomen in de AV. Dus ik denk dat we nu wel een sterk argument hebben om onder ons contract uit te komen.
Bellen en gebeld in West Europa via het voordeelnetwerk van Telfort kost een klant met een abonnement per 1 juni € 0,80 per minuut.
En idd. ik was mij allang bewust dat het meeste roaming telefonieverkeer zich in zone 1 bevind. Wat TF hierbij vergeet te vermelden dat dit de meest gunstige situatie is. De oude situatie was 1.10 bellen naar NL. En in de nieuwe situatie 0.80 met een voordeelnetwerk. De meeste mensen hebben totaal geen verstand hoe dit in zijn werk gaat en een telefoon staat normaal op AUTO. netwerkfind en niet MANUAL. AUTO. houdt in het sterkste signaal = DUURSTE netwerk en dus is bellen in buiteland niet 0.80 voor de meeste personen maar 1.15!

Dus bellen in zone 1 zal in het algemeen hoger uitvallen en gebeld worden zal rond de 110% hoger uitvallen, wanneer men gebeld wordt en gebruik maakt van een normaal netwerk, maar zelfs een voordeel netwerk is 0.80 tov 0.55 in de oude situatie

Telfort :r

[ Voor 46% gewijzigd door n00bs op 25-05-2004 09:57 ]

• Stephane
Wat denk je zelf ? de webmaster van Bellen.com (Ben) heeft ongetwijfeld bakken geld aangeboden gekregen door Telfort voor het plaatsen van dat artikel. Hij is zogenaamd entousiast over de verhoging omdat hem dat is aangepraat. Die gast is wel slim bezig hoor, da's snel verdient natuurlijk !

Denk dat het voor de hand ligt... kan in 't bakkie... deze zaak winnen we met gemak van Telfort !

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik kreeg zojuist heuse kotsneigingen bij het lezen over deze tariefsverhoging.

De Telfort-tariefsverhoging houdt in:

Tarief bellen vanuit Australië gaat omhoog van 59 cent naar 2,95. Bellen vanuit Tunesië en andere omliggende vakantielanden idem (naar 1,95 geloof ik), bellen vanuit en vooral gebeld worden in de VS wordt ook fors duurder. Rond de bovenstaande getallen voor de grap eens af naar gewoon 3 en 2 euro, dan schrik je een stuk harder.

Daar komt nog bij dat ze bij GPRS, anders dan bijvoorbeeld Vodafone, per 75 kB per SESSIE rekenen. Ff mail checken kost je dus 75 kB (à 14,88 per MB).

DAAR komt nog eens bij dat je in Mexico en Brazilië met Telfort als enige operator totaal niet kunt bellen!

Nee, nu is het dik genoeg... Ik zeg zsm op en ga dan naar een fatsoenlijke operator.

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-05-2004 13:52 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

n00bs schreef op 25 mei 2004 @ 09:43:
:r

Wat een leugens. De kosten voor gebeld worden "IETS" omhoog n00bs in "Telfort verhoogt roaming tarieven per 1 ..."
In sommige situaties zelfs bijna 2.5 keer duurder dan de oude situatie en dat noemen ze IETS...
59 cent naar 2,95 verhogen is 5 keer duurder hoor.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Sorcerer8472 schreef op 25 mei 2004 @ 13:54:
[...]

59 cent naar 2,95 verhogen is 5 keer duurder hoor.
Nee, dat is vier keer duurder (oftewel 5 keer zoveel als 0,59) </mierenneukmode> :Y)

Maar om maar eens een oude voetbalwijsheid te verdraaien: bij Telfort is ieder "voordeel" uiteindelijk een nadeel :P

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie O Wie doet weer een poging tot een goede brief met duidelijke en beknopte inhoud mbt de nieuw gepubliceerde informatie... ik vind het nogal valse marketing van TF.

• Painxiom
Tja toen ik dit vanochtend als (in het AD) was ik ook aardig verbaasd...
maarja ik heb net een sms'je gekregen dat mijn brief inbehandeling is, maar ik verwacht er weinig van.
Misschien is het een idee als we alvast een plan gaan maken om met z'n allen naar de geschillencommossie te gaan, één klacht (à 35€) voor ons allen maar wel namens ons allen, ik denk dat het dan wel wat sneller moet gaan dan 7 maanden....

• don_appie
Painxiom schreef op 25 mei 2004 @ 15:10:
Tja toen ik dit vanochtend als (in het AD) was ik ook aardig verbaasd...
maarja ik heb net een sms'je gekregen dat mijn brief inbehandeling is, maar ik verwacht er weinig van.
Misschien is het een idee als we alvast een plan gaan maken om met z'n allen naar de geschillencommossie te gaan, één klacht (à 35€) voor ons allen maar wel namens ons allen, ik denk dat het dan wel wat sneller moet gaan dan 7 maanden....
Lijkt me een goed idee, daar sluit ik me in ieder geval bij aan. Een briefje op de post doen of op de fax kan natuurlijk wel, maar als je kijkt naar de reacties...
Daar word je dus niet vrolijk van en t neigt gewoon naar pure oplichterij. Ze mogen de AV zo interpreteren dat ze altijd in het voordeel van Telfort zijn.
:-S. Zo kan ik t natuurlijk ook. Naar de geschillencommissie dus!

Verwijderd

Aan geschillencommissie-samenwerk-actie wil ik ook wel meedoen. Mail svp ff nielsbom bij hotmail enzo.

Ik zal eerst morgen even een briefje sturen, moet dat perse aangetekend?
Is faxen net zo rechtsgeldig?

Ik heb sinds januari Telfort, ben eigenlijk rete-tevreden, veruit de goedkoopste provider, goede service enzo, maar een extra cashbackje is natuurlijk nooit weg!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

don_appie schreef op 25 mei 2004 @ 17:08:
[...]

Lijkt me een goed idee, daar sluit ik me in ieder geval bij aan. Een briefje op de post doen of op de fax kan natuurlijk wel, maar als je kijkt naar de reacties...
Daar word je dus niet vrolijk van en t neigt gewoon naar pure oplichterij. Ze mogen de AV zo interpreteren dat ze altijd in het voordeel van Telfort zijn.
:-S. Zo kan ik t natuurlijk ook. Naar de geschillencommissie dus!
Dat wordt nergens gezegd dat ze dat mogen. Iemand die iemand anders quotte vond het nodig om dat zo te bewerken. Krijgen we dat gezanik weer...

Algemene voorwaarden dienen duidelijk te zijn. Zijn ze dat niet dan bekijkt een geschillencommissie of rechter de zaak, en dan besluit die partij wat er dient te geschieden en wat wel of niet waar is.

Overigens denk ik, met de beperkte kennis die ik heb, dat gebruikers hun contract wel mogen ontbinden bij deze onevenredige tariefsverhoging die voor de rest niets te maken heeft met artikel 6.3. Ten eerste is dit duidelijk geen verhoging vanwege verhogingen van lokale operators, maar is dit een verhoging om meer geld te gaan verdienen. Ten tweede wordt in 6.3 geen woord gerept over opzeggen, maar hebben ze het alleen over de klant inlichten.

Even in het kort: stel je voor dat je vaker in het buitenland verblijft met je net 2 maanden geleden aangesloten Telfort-abo en je wordt zakelijk wel redelijk vaak gebeld (say 10 minuten per maand). Dan betaalde je vroeger 55 euro daarvoor. Nu zou je dan ineens 115 euro moeten betalen. Vervolgens zegt Telfort dat dat geen reden tot ontbinding mag zijn terwijl er niets duidelijk over in de AVW staat... Nou, die zaak is voor mij wel duidelijk :P

Overigens moet je de geschillencommissie duidelijk maken dat je wilt ontbinden omdat je vaker in het buitenland bent. Het moet niet zo lijken dat je alleen maar onder je 2-jarige contract dat je net hebt afgesloten uit wilt komen. Noch Telfort, noch een geschillencommissie heeft overigens geen recht om je rekeningen in te zien om te kijken of je daadwerkelijk vaak in het buitenland blijft.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 19:20:
Ik heb sinds januari Telfort, ben eigenlijk rete-tevreden, veruit de goedkoopste provider, goede service enzo, maar een extra cashbackje is natuurlijk nooit weg!
Ik wil eronderuit omdat ik wel vaker in het buitenland zal zijn dit jaar en dan graag ook tegen een normaal tarief bel. Jouw motief is alleen om om te kotsen :r

• Orcie
Sorcerer8472 schreef op 25 mei 2004 @ 21:23:
[...]

Ik wil eronderuit omdat ik wel vaker in het buitenland zal zijn dit jaar en dan graag ook tegen een normaal tarief bel. Jouw motief is alleen om om te kotsen :r
daar wil ik mij bij aansluiten

ik raad je dan ook aan niet in de brief te zetten dat dat je motief is

• don_appie
Sorcerer8472 schreef op 25 mei 2004 @ 21:23:
[...]

Ik ben maar 1 keer in t buitenland, maar dan ook 5-6 weken achtereen. Dus als ik bereikbaar wil zijn, ben ik behoorlijk veel geld kwijt. Daarom wil ik t contract ontbinden...die telfort medewerkers blijven maar verwijzen naar artikel 6.3, volgens mij lezen ze zelf dus echt niet :?

• Orcie
Orcie schreef op 26 mei 2004 @ 14:13:
[...]

daar wil ik mij bij aansluiten

ik raad je dan ook aan niet in de brief te zetten dat dat je motief is
heeft iemand trouwens een brief ergens en een evtueel faxnummer van de custumer relations afdeling

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

don_appie schreef op 26 mei 2004 @ 14:23:
[...]

Ik ben maar 1 keer in t buitenland, maar dan ook 5-6 weken achtereen. Dus als ik bereikbaar wil zijn, ben ik behoorlijk veel geld kwijt. Daarom wil ik t contract ontbinden...die telfort medewerkers blijven maar verwijzen naar artikel 6.3, volgens mij lezen ze zelf dus echt niet :?
Ja, bij mij verwezen ze daar ook naar, terwijl dat eigenlijk niets zegt over ontbinding (staat wel doodleuk in dat tarieven kunnen wijzigen doordat lokale operators tarieven wijzigen - da's hier overduidelijk niet het geval). Ik vind dat eigenlijk min of meer misleiding... Jammer dat ik zaterdag niet echt in de gelegenheid ben om naar Hilversum te komen, want ik had die jongen wel ff op hun plaats gezet 8-)

Heb ze weer teruggemaild met uitgebreidere reactie + verzoek om inhoudelijk reageren ipv standaardmailtje over helderdere tarifering.

Verwijderd

Ik heb niet alles gelezen, maar kan gewoon iedereen nu zijn abbo opzeggen ??

• Stephane
@ Kenyar je kunt al raden dat hier niemand antwoord op gaat geven. Doe es normaal en lees het topic maar lekker door. Zie o.a. startpost !

Verwijderd

is er nog nieuws van het front ???

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:51:
is er nog nieuws van het front ???
Ja, ben ook wel benieuwd, vooral over of er wat in Kassa te zien zal zijn morgen :)

• weeraanmelden
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[knip]
(beter lezen)

update
Waarom zou verhogen van buitenland tarieven geen rede tot opzeggen zijn.

Stel:
ik ben van plan om over 6 maanden een wereld reis te maken.
En ik had dit plan al 6 maanden geleden voorbereid, en juist daarom telfort uitgekozen, voor de ( want dat hebben ze) lage tarieven.
Dan zou een verhoging van het buitenland toch een hele goede rede zijn.
Dat kan telfort toch niet op afstand bepalen.
Immers, als ik een opzeg brief stuur, dan vertel ik alleen dat ik opzeg.

( en zijn ze helemaal..)

Ps, aan de post van [b]wekkel te lezen is het dubieus of het nu kan.
Ik weet niet of ik zoveel moeite wil doen voor een nieuwe GSM..

[ Voor 86% gewijzigd door weeraanmelden op 28-05-2004 17:00 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

weeraanmelden schreef op 28 mei 2004 @ 15:46:
update
Waarom zou verhogen van buitenland tarieven geen rede tot opzeggen zijn.

Stel:
ik ben van plan om over 6 maanden een wereld reis te maken.
En ik had dit plan al 6 maanden geleden voorbereid, en juist daarom telfort uitgekozen, voor de ( want dat hebben hadden ze) lage tarieven.
Dan zou een verhoging van het buitenland toch een hele goede rede zijn.
Dat kan telfort toch niet op afstand bepalen.
Immers, als ik een opzeg brief stuur, dan vertel ik alleen dat ik opzeg.

( en zijn ze helemaal..)

Ps, aan de post van [b]wekkel te lezen is het dubieus of het nu kan.
Ik weet niet of ik zoveel moeite wil doen voor een nieuwe GSM..
Ja, wat jij zegt bedoelde ik dus ook... Zelfs voor het geval dat je in een noodgeval langer in het buitenland moet zijn en gewoon de zekerheid wilt hebben tegen redelijke tarieven te bellen vind ik dat.

Er zijn trouwens wel mensen die zoveel moeite doen voor een nieuwe GSM... :{

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoorde net voor het eerst dat je gewoon betaalt als je voicemail alleen al wordt ingesproken!!!! WTF :X Telfort gaat dus dik centjes verdienen aan de mensen die naar Turkije gaan, die lekker 2,95 per minuut mogen betalen.

Mijn brief zit zo in de brievenbus. It's on! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-05-2004 20:25 ]

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Oscar Mopperkont schreef op 29 mei 2004 @ 20:25:
Hoorde net voor het eerst dat je gewoon betaalt als je voicemail alleen al wordt ingesproken!!!! WTF :X Telfort gaat dus dik centjes verdienen aan de mensen die naar Turkije gaan, die lekker 2,95 per minuut mogen betalen.

Mijn brief zit zo in de brievenbus. It's on! >:)
Wat is dat nou voor een reactie?
Dat je voicemail in Nederland gratis is , is logisch, maar je voicemail kan best wat kosten in het buitenland.
( je sluit toch een abbo af voor bellen in nederland)
Ik denk niet dat ze daar alleen mee akkoord zullen gaan.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Voicemail in het buitenland kost volgens mij bij elke provider geld hoor... da's normaal, maar die verhoging is me toch echt in het verkeerde keelgat geschoten }:|

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sorcerer8472 schreef op 30 mei 2004 @ 00:59:
Voicemail in het buitenland kost volgens mij bij elke provider geld hoor... da's normaal, maar die verhoging is me toch echt in het verkeerde keelgat geschoten }:|
Ik heb serieus nooit geweten dat als voicemail ingesproken wordt dat je al betaalt, ik wist alleen dat afluisteren geld kost. Daarom zijn het dus streken van Telfort dat ze nu ineens bij iedereen de voicemail geactiveerd hebben nadat ze de tarieven flink opgehoogd hebben.

Verwijderd

offtopic:
maar stel dat je nou uiteindelijk van je cashdeal af komt: hiep hoi. wat doe je dan?
volgens mij is geen enkele andere telco echt significant goedkoper of duurder dan telfort

• RemcoDelft
En geldt er bij dat voicemail inspreken ook betalen per 1e minuut, en daarna per halve minuut?
Iemand wil je bereiken, je neemt niet op omdat dat 3 euro per minuut kost, en je bent alsnog 3 euro kwijt omdat-ie "hoi" zegt op de voicemail?!

Verwijderd

Weet je wat wel leuk is overigens... Je kan websms-en op www.telfort.nl , maar volgens mij wordt dat niet verrekend... Zie het in ieder geval nergens staan op mijn rekening, zou dus inhouden dat gratis sms weer mogelijk is. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Verwijderd

RemcoDelft schreef op 30 mei 2004 @ 10:18:
En geldt er bij dat voicemail inspreken ook betalen per 1e minuut, en daarna per halve minuut?
Iemand wil je bereiken, je neemt niet op omdat dat 3 euro per minuut kost, en je bent alsnog 3 euro kwijt omdat-ie "hoi" zegt op de voicemail?!
tarieven weet ik niet, maar wat ik je wel kan vertellen, en dat geldt bij alle telco's:

word je gebeld in het buitenland je neemt op:
beller betaalt tot de nederlandse grens,
jij betaalt vanaf de nederlandse grens naar waar je bent.

word je bebeld in het buitenland en je neemt niet op:
beller betaalt tot de nederlandse grens,
jij betaat vanaf de nederlandse grens naar waar je bent, en het telefoontje wordt weer doorgeschakeld naar nederland. ergo: je betaalt tegelijkertijd ook nog eens een compleet internationaal gesprek van waar je nu bent naar je voicemail in nederland.
wil je die voicemail gaan afluisteren, dan betaal je daarvoor natuurlijk ook een compleet internationaal gesprek.

• Painxiom
De reactie die ik kreeg..
---------------------------------------------------

Geachte ......,

In uw brief van mei 2004 heeft u aangegeven dat u het abonnement wil opzeggen ivm. de roaming tariefwijziging. Graag willen wij hierop ingaan.

Telfort verwijst u naar artikel 6.3 van de algemene voorwaarden. Daarin wordt vermeld dat de roaming tarieven een uitzondering zijn en dat u dus bij deze wijziging het abonnement niet kunt opzeggen.

Hebt u nog vragen dan kan u contact met ons opnemen op 0800- 444 44 44 of 1200 via uw mobiele telefoon.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

--------------------------------------

Ik ga hier toch nog maar even telefonisch op reageren.

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Painxiom schreef op 30 mei 2004 @ 12:58:
De reactie die ik kreeg..
---------------------------------------------------

standaard antwoord telfort
--------------------------------------

Ik ga hier toch nog maar even telefonisch op reageren.
Niet doen, helpt niets.
Schriftelijk is het enige wat werkt.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 10:37:
Weet je wat wel leuk is overigens... Je kan websms-en op www.telfort.nl , maar volgens mij wordt dat niet verrekend... Zie het in ieder geval nergens staan op mijn rekening, zou dus inhouden dat gratis sms weer mogelijk is. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Onder 'Premium diensten' of 'Premium sms-diensten' wordt dat verrekend *)

• RemcoDelft
16 mei heb ik m'n opzeg-brief gestuurd, sindsdien had ik nog niets gehoord.
Vandaag heb ik de klantenservice gebeld, en de brief was op de verkeerde afdeling ("Contractbeheer" i.p.v. "Customer Relations" terechtgekomen.
De brief is vandaag (na mijn bellen) pas naar de juiste afdeling gegaan (wat werken daar voor idioten op de postafdeling???), want dat konden ze niet eerder zelf verzinnen...
Oftewel het klinkt heel erg als een excuus om mij af te poeieren!
Ik kreeg nu te horen dat er "maximaal 1 maand" staat voor het reageren op mijn brief, en dat de opzegging niet meer per 1 juni kan, maar per latere datum (als ze het al accepteren dus)...

Mijn dilemma nu:
-Ik zit met een abonnement dat al opgezegd had moeten zijn, oftewel als ik nu bel, terwijl m'n bundel niet meer geldig is, ga ik heel duur uitkomen...
-Als ze m'n opzegging om wat voor reden (smoesje) dan ook niet accepteren, heb ik m'n bundel niet gebruikt, en er wel voor betaald!

Ik dacht dat bij een "normale" geschillencommissie ook het bedrijf die 35 euro moest betalen; is dat in de telecombranche ook zo? Dat zou dan misschien wat meer motivatie zijn voor Telfort om het zelf op te lossen...

• RemcoDelft
Telfort verwijst voor buitenland-tarieven altijd naar de website, op de website is (zoek eens met de zoek-functie op "turkije") niets te vinden voor bepaalde landen....
Oftewel ze breken wel meer regels daar...

• PowerFlower
  • Laatst online: 15:30

PowerFlower

être diable et jouer fleur

RemcoDelft schreef op 01 juni 2004 @ 10:29:
Mijn dilemma nu:
-Ik zit met een abonnement dat al opgezegd had moeten zijn, oftewel als ik nu bel, terwijl m'n bundel niet meer geldig is, ga ik heel duur uitkomen...
-Als ze m'n opzegging om wat voor reden (smoesje) dan ook niet accepteren, heb ik m'n bundel niet gebruikt, en er wel voor betaald!
Als je abo niet opgezegd is en je dus kunt bellen, heb je je bundel nog; als het opgezegd is, kun je niet meer bellen, en heb je ook geen bundel. Hoe kom je er bij dat je nog wel een abo zou hebben maar geen bundel meer? Je bent nu echt moedwillig een probleem aan het genereren dat er dus niet is hoor :P

• RemcoDelft
PowerFlower schreef op 01 juni 2004 @ 11:14:
[...]

Als je abo niet opgezegd is en je dus kunt bellen, heb je je bundel nog; als het opgezegd is, kun je niet meer bellen, en heb je ook geen bundel. Hoe kom je er bij dat je nog wel een abo zou hebben maar geen bundel meer? Je bent nu echt moedwillig een probleem aan het genereren dat er dus niet is hoor :P
Ik bedoelde, dat als mijn brief voor 1 juni binnen is, Telfort mij per 1 juni moet afsluiten.
Oftewel achteraf zouden ze het nog per 1 juni kunnen doen, en dan had ik inderdaad geen bundel meer....
Het feit dat ze een maand de tijd nemen om te reageren, terwijl tariefsverhogingen minimaal 2 weken van te voren worden aangekondigd, vind ik niet echt netjes...

Edit: aan de ene kant logisch dat ze het niet met terugwerkende kracht zouden doen, aan de andere kant schunnig dat ze het niet per 1-6 doen, als ik daar op tijd om verzocht heb; zo verdienen ze toch weer een maandje extra...

Voor mij nooit meer Telfort in ieder geval!

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 01-06-2004 11:54 ]

• RemcoDelft
Iemand op http://www.telecomvergeli..._offset=140&post_limit=20 :
De brief is nog steeds in behandeling, maar als de opzegging wordt goedgekeurd dan gebeurt dat met terugwerkende kracht. Dus abo-kosten hoef ik dan niet meer te betalen vanaf 1 juni.
Oftewel weer iets anders dan ik te horen kreeg, mij werd verteld dat het dan natuurlijk niet met terugwerkende kracht gaat...
Anyway, Telfort heeft het door hun eigen ranzigheid voor elkaar dat ik m'n abbo nu niet kan gebruiken, zonder te weten of het ook daadwerkelijk gaat worden opgeheven! Vind ik knap aso...

Verwijderd

Heeft iemand het nu al wel voor elkaar gekregen om z'n abbo op te zeggen ??

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:33:
Heeft iemand het nu al wel voor elkaar gekregen om z'n abbo op te zeggen ??
Volgens mij niet. Ik denk dat als het al lukt we wel een paar weken verder zijn. Want in eerste instantie wijzen ze iedereen af. Ik weet niet hoe dat zit als je doorgaat met brieven sturen. Bij T-Mobile is het ook wel eens geweest dat alleen de mensen die bleven zeuren het lukte om de zaak op te zeggen. Ik blijf dus gewoon brieven sturen. Is toch een antwoordnummer!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Turkije is ineens 1,50 ipv 2,95 :+
Amerika 1,50 ipv 1,75 :+

Australië en Marokko echter nog steeds 2,95 waar ze vroeger een stuk goedkoper waren. Europese tarieven is ook niks aan veranderd. *zucht*

• Stephane
Laatste nieuws:

Van Telfort 2e afwijzing binnen. Gevolg -> Steef naar geschillencommissie.
Krijg inmiddels wel twijfels als ik in het Topic van Orange lees dat zij hun klanten "uit coulance" laten gaan, maar dit niet doen op basis van een of ander recht dat verband houdt met de AV.

Ach, we merken het wel. Mijn 35 euro zijn overgemaakt. Als alles goed gaat verdien ik 135 euro afkoopsom + 35 klachtengeld terug. In het ergste geval ben ik dat geld dus definitief kwijt.

• Magnolia
  • Laatst online: 16-11 15:17
ik wacht even af hoe 't bij Stephane gaat, kben benieuwd. mits het hem lukt ga ik ook actie ondernemen (mijn 1e brief is ook afgewezen)

Ontspan.

• Stephane
@ Magnolia

Dat heeft dus geen zin. De uitspraak zal gemiddeld 7 maanden op zich laten wachten. Het grappige is dat ik ze een fax heb gestuurd waarin ik heb verklaard onder protest accoord te gaan met een afkoopsom die ik via de GCT zal verhalen. Wonder boven wonder heb ik daar nu (na 2 weken) nog geen antwoord op gehad. Ik denk dat zij wachten op een bevestiging van de GCT om te testen of ik bluf of niet. Pas dan zullen ze denk ik met een schikkingsvoorstel komen.

Mocht je de gok dus willen wagen, dan adviseer ik je niet om op dit moment te bezuinigen op die 35 euro klachtengeld en denk ik dat je beter gewoon een klachtenformulier kunt invullen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb nu ook brief van Telfort gekregen. Standaard briefje. Ze zeggen dat het om twee redenen niet kan:

1. Ik ben tijdig op de hoogte gebracht
2. Roaming tarieven vallen buiten de verplichting om te melden

Dus ik ga zo maar even een briefje terugsturen. Aangezien ze kennelijk inzien dat artikel 6.3 alleen gaat over wel of niet melden van veranderingen. En ik opzeg omdat ze veranderen, niet omdat ze nagelaten zouden hebben het te melden.

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

misschien hier een beetje vreemde vraag

Als telfort nu de tarieven verlaagt???
(ik zag een actie bij Oranje en BCC met een 15 GB i-pod gratis...)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 22 juni 2004 @ 14:19:
Heb nu ook brief van Telfort gekregen. Standaard briefje. Ze zeggen dat het om twee redenen niet kan:

1. Ik ben tijdig op de hoogte gebracht
2. Roaming tarieven vallen buiten de verplichting om te melden

Dus ik ga zo maar even een briefje terugsturen. Aangezien ze kennelijk inzien dat artikel 6.3 alleen gaat over wel of niet melden van veranderingen. En ik opzeg omdat ze veranderen, niet omdat ze nagelaten zouden hebben het te melden.
Jah, zelfde hier. Als je trouwens op telecomvergelijker kijkt in de thread over de tariefsverhoging van Telfort, lijkt het ook allemaal weinig uit te halen.. In ieder geval heb ik het ook voor een tweede keer geprobeerd..
weeraanmelden schreef op 22 juni 2004 @ 23:10:

prepaid opzeggen?

lezen... :O

Verwijderd

RemcoDelft schreef op 01 juni 2004 @ 10:36:
Telfort verwijst voor buitenland-tarieven altijd naar de website, op de website is (zoek eens met de zoek-functie op "turkije") niets te vinden voor bepaalde landen....
Oftewel ze breken wel meer regels daar...
Ff verder zoeken....

http://www.telfort.nl/prive/abonnement/buitenland/bellenin/

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:40

rajackar

Blood Minister

wat vreemd, ik heb hier nooit een brief over ontvangen. Had ik die wel moete krijgen van telfort?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Nee dat is niet verplicht en je kan je er ook niet op beroepen bij voortijdige opzegging.

Het is voor een telecomprovider niet te doen om de klanten per brief te informeren over alle prijs-veranderingen bij buitenlandse providers. Er zijn waanzinnig veel telecomproviders op de wereld en iedere provider veranderd nog weleens van tarief. Hierdoor zijn er dagelijks wijzigingen.

offtopic:
Tip: ga voor je op vakantie gaat altijd even na op de website van je telecomprovider wat de tarieven zijn van de providers in je vakantieland. Kies vervolgens na aankomst aldaar op je telefoon het netwerk die het goedkoopst is.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

weeraanmelden schreef op 22 juni 2004 @ 23:10:

Dan kom je er niet onderuit :+
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 08:41:
Nee dat is niet verplicht en je kan je er ook niet op beroepen bij voortijdige opzegging.
Als je nou even zou lezen dan zou je zien dat in de algemene voorwaarden alleen wordt gesproken van een meldingsplicht en niet over wat er dan met klanten moet gebeuren die weg willen omdat ze de nieuwe tarieven te hoog vinden.

Verwijderd

Zucht.... miere*eu*e* ij ook weer hé!?

Meestal begint men hier zo'n topic over wijziging van tarieven (in nadeel van consument) om z'n gelijk te krijgen en een bedrijf aan te schrijven om op te zeggen. Er staat in de alg. NOOIT wat er met een klant "moet gebeuren" indien tarieven te hoog worden bevonden.

Ik deelde wat kennis hierover met de GoT-gebruikers. Werk zelf bij een telecombedrijf en weet dus ongeveer wel op welke manier er omgegaan wordt met dit soort situaties.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 10:03:
Ik deelde wat kennis hierover met de GoT-gebruikers. Werk zelf bij een telecombedrijf en weet dus ongeveer wel op welke manier er omgegaan wordt met dit soort situaties.
Alsof we nog niet weten wat er in dit soort situaties gebeurt :P

Als je vaak in het buitenland verblijft lijkt dat me wel reden tot opzegging hoor. Stel dat je elk jaar 3 maanden in Australië zit. Vroeger kon je dan voor 59 cent per minuut bellen. Nu voor 2,25... :{ Is wat anders dan een opzegtermijn die van 1 naar 2 maanden gaat of het tarief voor bellen naar andere mobieltjes dat van 22 naar 25 cent per minuut gaat me dunkt... (fictieve voorbeelden)

• Stephane
V-Ray, ondanks dat je in de telecombusiness zit (ik ook) zou ik je toch willen verwijzen naar de gevolgen van de roaming wijzigingen van Vodafone en Orange. Beide providers boden de mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen. Geef dan eens een reden waarom Telfort met misleidende informatie bij aanschaf weg kan komen met deze wijziging ?

Ik dacht vroeger ook dat roaming tarieven dagelijks konden wijzigen, dit blijkt achteraf echter niet zo te zijn. Sterker nog... roaming is een melkkoetje voor providers !

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stephane schreef op 30 juni 2004 @ 22:43:
Ik dacht vroeger ook dat roaming tarieven dagelijks konden wijzigen, dit blijkt achteraf echter niet zo te zijn. Sterker nog... roaming is een melkkoetje voor providers !
Nou, het kan wel... tot op zekere hoogte, bij een bepaalde groep providers (sommigen maken vaste prijsafspraken).
Alleen in dit geval heeft Telfort wel heel transparant en opzichtig haar prijzen zo gelijkgetrokken om meer winst te kunnen maken. Slecht... :N

Ik kijk nog steeds het liefst per land welke operator het goedkoopst is hoor...

• Stephane
@ V-ray Er staat weliswaar niet in de algemene voorwaarden wat er met een klant moet gebeuren als de algemene voorwaarden wijzigen, maar wanneer er een wijziging plaats vindt, en de provider zich niet aan de contractuele verplichtingen houdt, dan is er sprake van contractbreuk waardoor de klant het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Dit is in het verleden heel vaak gebleken, ook bij wijzigingen van de roaming tarieven.

• Hero
  • Laatst online: 16-11 22:39

Hero

Duck power!

Stephane schreef op 01 juli 2004 @ 12:36:
@ V-ray Er staat weliswaar niet in de algemene voorwaarden wat er met een klant moet gebeuren als de algemene voorwaarden wijzigen, maar wanneer er een wijziging plaats vindt, en de provider zich niet aan de contractuele verplichtingen houdt, dan is er sprake van contractbreuk waardoor de klant het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Dit is in het verleden heel vaak gebleken, ook bij wijzigingen van de roaming tarieven.
In de AV hoeft ook helemaal niet te staan wat er met een klant moet gebeuren wanneer er een wijziging van de AV is. Er is namelijk wettelijk bepaald dat er, bij een wijziging nadelig voor de klant, de mogelijkheid moet bestaan om het contract te ontbinden. Op het forum heeft Wekkel dit vaak goed onderbouwd weergegeven. Zoek even op Wekkel in oa het topic over T-Mobile AV-wijzigingen van begin dit jaar en je wordt heel wat wijzer!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Freshbie schreef op 01 juli 2004 @ 23:56:
[...]

In de AV hoeft ook helemaal niet te staan wat er met een klant moet gebeuren wanneer er een wijziging van de AV is. Er is namelijk wettelijk bepaald dat er, bij een wijziging nadelig voor de klant, de mogelijkheid moet bestaan om het contract te ontbinden. Op het forum heeft Wekkel dit vaak goed onderbouwd weergegeven. Zoek even op Wekkel in oa het topic over T-Mobile AV-wijzigingen van begin dit jaar en je wordt heel wat wijzer!
Dan moet je zelf ook even zoeken naar Wekkel, want zo simpel ligt het natuurlijk allemaal niet. Er is niet specifiek wettelijk bepaald dat je bij wijziging mag opzeggen, wat wel zo is dat je niet zomaar kunt wijzigen, je zult inderdaad toestemming moeten hebben van de klant. Maar het moeilijke in het verhaal is hoe het nu zit met prijswijziging is dat "contractbreuk" en verder zijn er in AV's vaak juist wel bepalingen over opgenomen. De vraag is nu of die bepalingen nu wel of niet mogen, daar is geen jurisprudentie over dus het is nog onduidelijk.
Telfort heeft onduidelijke bepalingen hierover en ze claimen natuurlijk zelf dat ze duidelijk zijn en dat ze mogen wijzigen. Het BW bepaalt echter dat onduidelijke bepalingen in het voordeel van de klant uitgelegd moeten worden.
Bij T-Mobile ging het de vorige keer heel duidelijk om een wijziging van de AV (opzegtermijn naar 3 maanden) en dus niet over prijswijzigingen zoals nu bij Telfort. Want zijn de prijzen onderdeel van de AV?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-07-2004 00:33 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar: klopt :P Maar zelfs als je in je AV zegt dat je prijzen moet wijzigen en dat de klant hier altijd mee akkoord moet gaan... zelfs dàn kun je niet zomaar je prijzen (extreem) verhogen omdat de burger ook wel min of meer tegen zichzelf in bescherming zal worden genomen (zal vast wel jurisprudentie over zijn op één of andere manier?)

Hoop dat ik duidelijk genoeg uitleg wat ik bedoel met m'n slaperige kop :P

• Stephane
Uiteindelijk heeft Telfort wel gewonnen. Want wie heeft hier nog meer een klachtenbrief naar GCT gestuurd ? Ben ik de enige ?

Dus door het geblaat van Telfort waarbij 99% uiteindelijk geen zin heeft moeilijk te doen na die eerste opzegging, heeft Telfort dus als "winst" ?

Lekker makkelijk is dat.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb een tweede brief gestuurd, en wacht nog op reactie. Ondertussen ben jij al bezig met de procedure en weet ik hopelijk snel wat het resultaat van de GCT zal zijn.

Maar je hebt helemaal gelijk dat Telfort er vanuit hun oogpunt goed aan heeft gedaan de poot stijf te houden.

Verwijderd

Ook ik ben bezig bij de GCT (officieël sinds 9 juni 2004).
Telfort heeft op 15 juni 2004 een maand de tijd gekregen om tot een oplossing met mij te komen (onderling). Tot op heden heb ik nog niks van ze gehoord. Ik moet dus zowieso tot 15 juli 2004 wachten, mocht ik dan nog niks gehoord hebben van Telfort dan prikt de GCT een zittingsdatum... :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stephane schreef op 07 juli 2004 @ 10:44:
Uiteindelijk heeft Telfort wel gewonnen. Want wie heeft hier nog meer een klachtenbrief naar GCT gestuurd ? Ben ik de enige ?

Dus door het geblaat van Telfort waarbij 99% uiteindelijk geen zin heeft moeilijk te doen na die eerste opzegging, heeft Telfort dus als "winst" ?

Lekker makkelijk is dat.
Euh, je bedoelt dat ze ermee weg komen? Toch niet dat ze bij de GCT hebben gewonnen he? :?
Sorry, ben beetje vaag :P

Verwijderd

Ja dat bedoeld hij. Het meerendeel van de mensen zal nu afgehaakt zijn.
Alleen de "harde kern " ;) gaat door tot de GCT... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 17:25 ]

• Stephane
Wat ik bedoel is het volgende:

Ten eerste zal waarschijnlijk maar 1% van de gebruikers die een brief gestuurd heeft naar de GCT stappen. Ze krijgen dus slechts van 1% hete adem in hun nek. 99% haakt af, dus feitelijk hebben ze al gewonnen. De enige extra kosten die die 1% nog met zich meebrengen als wij winnen, is die 35 euro klachtengeld.

Met andere woorden... het maakt voor Telfort weinig uit wat de GCT er van vindt, feitelijk hebben ze al gewonnen en op een hele laffe manier een extreme prijsverhoging door kunnen voeren.

Over de kans van slagen vermoed ik dat het niet makkelijk gaat worden. Het gebied is grijs, maar volgens verschillende juristen die tot nu toe op deze zaak gereageerd hebben via fora, of mensen die ik hierover gesproken heb en tevens rechten studeren of hebben gestudeerd zal het best wel spannend kunnen worden. Belanghebbenden kunnen zich op verschillende theorieen beroepen.

Nou ja... wie niet waagd wie niet wint zullen we maar zeggen. Opgeven zonder mijn tanden te hebben laten zien is niks voor mij, dus spijt van die 35 extra eurotjes zal ik waarschijnlijk niet hebben.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hulde voor jou Stephane _/-\o_

Het is inderdaad allemaal een grijs gebied waar het hier om gaat. Voordeel is wel dat het om consumentenkoop gaat en je dus sterk staat bij de uitleg van de AV. Deze zal snel in jouw voordeel uitgelegd moeten worden (staat in het BW).

Je zegt dat Telfort de winnaar is, daar ben ik het idd mee eens, maarrrr mocht je toch winnen dan heeft dat best wel gevolgen. De volgende keer zullen heel wat meer mensen naar de GCT stappen, omdat er dan wel meer duidelijkheid is over dit onderwerp :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar Mopperkont schreef op 07 juli 2004 @ 21:09:
Het is inderdaad allemaal een grijs gebied waar het hier om gaat. Voordeel is wel dat het om consumentenkoop gaat en je dus sterk staat bij de uitleg van de AV. Deze zal snel in jouw voordeel uitgelegd moeten worden (staat in het BW).
Consument zal, indien hij/zij kan aantonen vaker mobiel te bellen vanuit het buitenland, vrij makkelijk (en terecht!) z'n gelijk kunnen behalven via de geschillencommissie denk ik ;)

• Stephane
Vergeet niet dat het om een geschillencommissie gaat, niet om een rechter.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik neem toch aan dat ook een geschillencommissie zijn uitspraken doet op basis van het Nederlands recht :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oscar Mopperkont schreef op 08 juli 2004 @ 00:16:
Ik neem toch aan dat ook een geschillencommissie zijn uitspraken doet op basis van het Nederlands recht :)
Dat klopt... en op basis van redelijkheid voor zover de wet onduidelijk is... en dan blijft er weinig hoop over voor Telfort :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-07-2004 01:34 ]

• Stephane
Brief ontvangen van Geschillencommissie. Uitspraak waarschijnljk eind augustus of begin september.
Pagina: 1 2 3 Laatste