Releasedate is ingesteld op 30 juni 2005
![]() | ||
![]() | ![]() Battlefield 2, aangekondigd door Electronic Arts (EA) als dé officiële opvolger van Battlefield 1942. Battlefield 2 (BF2) zal zich afspelen in de ‘modern warfare’. Ik zou alle geplande features in een verhaalvorm kunnen vertellen maar het lijkt me practischer om het gewoon op te sommen voor de overzichtelijkheid. Geplande features zoals ze nu op de officiële site staan: • 3 militaire eenheden te weten; United States, China en de Middle East Coalition. • 30+ voertuigen. • 64 (online) spelers (in het inleidende verhaaltje op de officiële BF2 site wordt nog wel gesproken over 100+ spelers). • Character growth (een systeem van stijgen in rank en unlocken van medailles en nieuwe wapens). • Nieuwe game engine (naam nog onbekend bij mij). • Material penetration (als bij CounterStrike bijvoorbeeld). • Gedetailleerde verwoestbare omgevingen. • Verschillende grotes van mappen, afhankelijk van het aantal spelers. • Commander mode mogelijkheid (een RTS achtig systeem). • Je uitrusting heeft effect op de voertuig die je gebruikt. Bijvoorbeeld een medic in een truck zal een mobiele heal plaats worden. Of een engineer in een helicopter zal ammo crates kunnen droppen. • Realistische physics. • Dynamic lightning. • O.a. de volgende classes voor soldiers; Assault, Sniper, Special Ops, Combat Engineer, Medic, Heavy Weapons en Anti-Tank units. • Wire-guided missiles en designated bombs. • Voice-over IP (ik gok op een chat mogelijkheid ingame ala TeamSpeak). • Stats tracking (ala bftracks.com nu is gok ik). | ![]() |
![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() Officiële sites • EA games battlefield 2 Nieuws related • totalbf2.com – goede site met actueel nieuws, heeft naar mijn idee een grote kans van slagen om één van de betere BF2 related sites te worden. • planetbattlefield.com – site dat onderdeel is van gamespy die vervolgens weer goede banden heeft met EA en daardoor soms wat minder objectief is. • ampednews.com – was de oude bf42.com website. • bfnation.net – niet echt altijd actief de laatste nieuws maar toch een vermelding waard, ook dankzij het onderdeel Comical Weapons. Fora • planetbattlefield.com • totalbf2.com • cebf.ws – één van de oudste BF related fora, niet echt actief maar toch een vermelding hierom waard. • bfnation.net • ampednews.com oud bf42.com forum. Links naar andere Battlefield related GoT topics • Battlefield 1942 topic deel XIV • Battlefield: Vietnam deel V • Battlefield 1942 mod: Pirates • Eve Of Destruction [Bf-1942 mod] • Battlefield 1942 Modding Topic • G.I. Joe Mod [Battlefield 1942] • [BF1942 mod] Forgotten Hope • Desert Combat: Battlefield 1942 Modification (deel III) | ![]() |
![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() Previews • NorthernBrigade.com – Engels. • bf-news.de teil 1 – Duits, ook beschikbaar in het Engels. • bf-news.de teil 2 – Duits, ook beschikbaar in het Engels. • gamekult.com – Frans. • gamesradar.msn.co.uk – Engels. • gamesdomain.yahoo.com – Engels. • gamespot.com – Engels. • pc.gamepsy.com – Engels. • pc.ign.com – Engels. • gamespot.com map preview – Engels. Interviews • bf2.se – Engels. • battlefieldcentral.com – Engels. • bfcentral.ca – Engels. • totalbf2.com – Engels. • bf2.2ds-network.de – Engels. • bfcentral.ca – Engels. • eagames.com – Engels. • eagames.com – Engels. • bf-2.de – Engels. • bfcentral.se – Engels. • battlefield2.info – Engels. Screenshots Er zijn al heel wat screenshots verschenen van Battlefield 2 waarvan sommige veel mooier zijn dan onderstaande. Maar om de keuze voor mijzelf makkelijk te houden heb ik alleen de official screenshots neergezet van de BF2 EA site. Video’s • First person footage (23,2 MB) • Raket door helicopter (7,02 MB) – Quicktime codec nodig! • E3 video (12,61 MB) – Quicktime codec nodig! • Gameplay video (8,02 MB) – Quicktime codec nodig! Wallpapers Ik zal alleen de grootste formaat dat ik heb gevonden posten met het idee van dat dit de beste kwaliteit is en je zelf naar je gewenste formaat kunt resizen. • Wallpaper 1 – 1600x1200 • Wallpaper 2 – 727x900 (artwork) • Wallpaper 3 – 1600x1200 • Wallpaper 4 – 1600x1200 • Wallpaper 5 – 1024x768 • Wallpaper 6 – 1600x1200 • Wallpaper 7 – 1200x900 | ![]() |
![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() Onderstaande faq zal behalve de veelgestelde vragen ook mogelijk andere interessante weetjes bevatten. Ik heb de faq’s en de weetjes samengesteld uit de diverse interviews waarvan de bron vermeldt staat bij elk kopje. Wat is de releasedate van Battlefield 2? De huidige releasedate staat op 24 maart 2005 voor Amerika. 25 maart 2005 voor Nederland. Houdt er rekening mee dat releasedates nooit zeker zijn! Bronnen: 1 | 2 Wat zijn de systeemeisen? 1.5 Ghz 512 MB RAM 128 MB videokaart Videokaart moet 1.4 shaders ondersteunen, ondersteunen is wat anders dan dat het niet gespeelt zou kunnen worden. Bron: 1 Zal er een demo komen? Ja, alleen de releasedate van de demo is nog niet bekend. Wel is bekend dat dit een multiplayer demo zal worden. Bronnen: 1 | 2 Zullen er ook zee battles in BF2 voorkomen? Niet zoals in Battlefield 1942. Als reden wordt vertelt dat de ‘modern warfare’ zich voornamelijk afspeelt op het land en in de lucht. Wel zullen er kleine hovercrafts (en andere bootjes) zijn en carriers die als homebase dienen. Bron: 1 Hoe werkt die zogenaamde commander rol in BF2? De commander zal zijn squad opdrachten kunnen geven om ergens heen te laten gaan. De commander zal mensen kunnen inviten en kicken uit een squad, als ik het goed begrijp zal de commander niet mensen kunnen kicken van de server zelf. Ook zal een commander niet de toegang kunnen ontzeggen tot voertuigen. De commander kan ook gekilled worden door zowel friendly fire als enemy fire. Als er een gevaar dreigd dat friendly fire op hem afkomt dat krijgt de commander tijdig een waarschuwing. Een squad zal kunnen bestaan uit maximaal 6 man. Bronnen: 1 | 2 | 3 | 4 Zal BF2 FSAA en AF ondersteunen? FSAA = Full scene anti-aliasing AF = Anisotropic filtering FSAA zal BF2 ondersteunen en AF niet. Bron: 1 Zullen de voertuigen in BF2 ook muziek hebben? Nee. Bron: 1 Zal BF2 verkocht worden met een headset? Hoewel BF2 een ingame teamspeak achtig systeem zal hebben, zal het waarschijnlijk niet verkocht gaan worden met een headset. Maar in het interview staat dat het ook nog niet helemaal duidelijk is. Sommige retailers kunnen gaan besluiten dit toch te doen. Bron: 1 Zal er in BF2 Capture The Flag zitten? Nee, vanwege de releasedate zal het niet mogelijk zijn dit er nog in te zetten. Er is wel een goede mogelijkheid dat dit als ‘free content’ later zal worden geleverd. Bron: 1 Hoe zit dat precies met het tracken van de stats? Er worden statistieken van je speelervaring bijgehouden om bijvoorbeeld medals en wapens te unlocken. Om dit systeem zo eerlijk (cheatvrij) mogelijk te houden zal dit alleen mogelijk zijn op official EA servers. Bron: 1 Wat wordt er gedaan om BF2 cheatvrij te houden? Punkbuster zal meegeleverd worden bij release en er wordt geclaimt dat er nieuwe technologiën zijn ontwikkeld om cheaters te weren. Veel meer details wil men niet vrijgeven vanwege security reasons. Bronnen: 1 | 2 Kunnen voertuigen nu meer dan 6 spelers bevatten? Nee, de limiet van 6 spelers is nog steeds gehandhaaft. Bron: 1 Er waren geruchten over een zogenaamde BF:TV? Dat klopt, op de official EA site wordt er niet echt over gesproken maar her en der in interviews lees je wel wat terug hierover. Zo is bijvoorbeeld te lezen dat een zogenaamde Battle Recorder (BR) erin zal zitten. Deze BR werkt serverside. Dat wil zeggen dat de server alle actie op de battlefield zal recorden en dat de speler de optie krijgt om deze recorded files te downloaden van de server. Er wordt nog bijvertelt dat deze files zeer klein zijn in omvang zodat het niet teveel van de bandbreedte zal vragen. Er moet wel onderscheid worden gemaakt tussen BF:TV en Battle Recorder. BF:TV zal gaan lijken zoals HalfLifeTV. Wat de Battle Recorder doet is hierboven reeds uitgelegd. Bronnen: 1 | 2 Zal er een downloadoptie komen in BF2 voor bijvoorbeeld custom maps? Nee, de grootte van de maps zijn nog steeds de reden dat dit er niet in zal zitten. Bron: 1 Zal je met touwen uit de helicopters kunnen gaan? Nee, hoewel er screenshots bestaan waarop dit wel te zien is zal het er dus niet inzitten. Dit vanwege de balance tussen beide teams. Volgens de geinterviewde ziet het er leuk uit op de screenshots maar is het werkelijk nut ingame de feature niet waard. Bron: 1 Nu had ik gehoord over het weer tot leven maken van teammates? Ja dit zal kunnen. maar alleen door de medic. De medic zal hiervoor ervaringspunten krijgen en het voordeel van het weer tot leven wekken van je teammate is dat je geen ticket zal verliezen als team. Bron: 1 Zullen er mod/editting tools komen? Ja, er wordt beloofd dat er bepaalde editors meegelevrd gaan worden bij release die DICE zelf ook heeft gebruikt. Bron: 1 Zal BF2 ook een singleplayer mode bevatten? Ja, men claimt weer dat het beter moet zijn dan Battlefield 1942. Maar goed naar mijn mening koop je geen Battlefield titel voor de singleplayer ervaring Bron: 1 Pay2play was ook één van de geruchten? Is niets van waar! Bron: 1 Zal BF2 alleen maar desert maps bevatten? Nee, er zijn ook andere scenerio’s beschikbaar zoals jungles, gebergte en moerassen. Bron: 1 Zal BF2 de Havoc physics gebruiken? Nee, een eigen ontwikkelde physics systeem is ontwikkeld. Bron: 1 Hoe zit dat precies met de mapgroottes? Vrijwel alle maps zullen in drie versies komen: geschikt voor 16, 32 en 64 (online) spelers. Dit zal afhangen van de server en de client hardware. Bron: 1 Hoe zit dat precies met de viewdistance? De viewdistance is in dit geval hoe ver je kunt kijken als speler als in wanneer de voertuigen/spelers/gebouwen etc. ‘opduiken’. Globaal kun je zeggen dat hiervoor 2 ‘trucs’ worden gebruikt: de eerste maakt gebruik van een zogenaamde mist waarvan de kleur er dan uitziet als een kleur die bij de omgeving past. De tweede ‘truc’ is dat er gebruikt wordt gemaakt van zogenaamde LOD’s (Level Of Detail). Simpel gezegt moet je voorstellen dat ieder model (speler/gebouw/voertuig/whatever) bestaat uit meerdere modellen. Afhankelijk van wat je hardware is en hoe het softwarematig (in de code van de Battlefield mappen) is ingestelt zal je een bepaalde LOD model zien. Laten we zeggen dat een voertuig uit 6 LOD’s bestaat (6 keer dezelfde voertuig in 1 zeg maar maar ze hebben allemaal verschillende soorten polygoon counts). Hoe dichter bij het model is des te gedetailleerder het model zal worden (kost meer polygonen en daardoor ook meer performance). Hoe verder weg hoe minder polygonen er te zien zal zijn en dus een minder gedetailleerde model. Als een model zo ver van je verwijderd is zal de Battlefield engine deze niet meer laten zien omdat er dan gewoon niet meer LOD’s zijn. Dit hele verhaal van die LOD modellen heeft ook te maken met ‘truc’ 1 van de mist zeg maar. Deze twee moeten vrij nauwkeurig op elkaar af zijn gestelt om een beetje realistisch over te komen. Waarom dan dit hele verhaal? Nou om een beetje begrip te krijgen hoe het werkt in Battlefield (andere games gebruiken ook soortgelijke ‘trucs’ om performance omhoog te krikken). Nu zou je zeggen ik heb een dikke CPU en GPU ik heb die ‘trucs’ niet nodig ! Je zult misschien die trucs niet nodig hebben om het goed te kunnen draaien maar bedenk je dat er ook mensen zijn met mindere systemen en om te voorkomen dat mensen hardware-voordeel zouden kunnen krijgen om te kunnen winnen is dit systeem daar ook uitermate geschikt voor. Nu is in Battlefield Vietnam een gras geintroduceerd waarin je kunt verbergen voor de vijand maar wat bleek nou in de praktijk; mensen die de graphics settings op laag zetten deden konden gewoon de mensen zien in het gras die dachten veilig verborgen te zijn. Nu dit systeem hoort volgens EA/DICE verbeterd te zijn dat iedereen met verschillende systemen nu gebruik kan maken van dit soort gras om je erin te verbergen zonder bang te zijn dat iemand je kan zien. Bron: 1 | en eigen verhaal. Gaat er nog wat worden gedaan aan het zogenaamde pixelshooting? Voor wie niet weet wat ‘pixelshooting’ is: bijvoorbeeld met artillery wapens op een bepaald punt richten op de map die vrijwel altijd ‘statisch’ is. Veel voorkomende ‘mikpunten’ zijn de wolken (lucht) omdat deze stil staan (statisch dus). Ik kan niet echt concluderen dat DICE hier wat aan heeft gedaan maar ik denk dat je mag aannemen dat hier (nog) niets mee gedaan wordt. Bronnen: 1 Wat is het nou 64 spelers of 100+? De officiële EA BF2 site zegt 64 spelers maar in het inleidende verhaal hebben ze het nog over 100+ spelers. In diverse previews en interviews komen steeds deze verschillen weer terug. Ik weet het daarom ook niet zeker. Maar ik denk dat we mogen aannemen dat het maximaal 64 spelers zullen worden aangezien de mapdesign (waar men het ook veel over heeft) daarvoor ontworpen is. Bron: 1 | ![]() |
![]() |
![]() | ||||||
![]() | ![]() Een vast onderdeel van mijn startposts is de regeltjes gedeelte Screenshots posten Soms worden er screenshots gepost waardoor de lay-out van het forum ‘verpest’ wordt en het navigeren er ietwat moeilijker op maakt. Dit kan soms tot wat irritatie leiden. Met de nieuwe tweakers layout heeft GoT nu een mogelijkheid om screenshots automatisch te resizen. Mooi en handig zal je denken, true Daarom moet het een kleine moeite zijn om =575 toe te voegen aan je img tag. code: Die 575 wordt dan de breedte van het plaatje. Zo verpest je de lay-out van de ‘oude’ en de nieuwe template niet.
Het mooiste zou zijn als je ook nog een thumbnail zou maken van het plaatje (denk aan de gebruikers met niet zo’n dikke verbinding als jij hebt). Die code wordt dan: code: Die =575 hoeft dan in principe niet meer in de img tag omdat je thumbnail dan al de juiste grootte hoort te hebben.
Illegale zaken Bepaalde zaken horen niet op GoT. Als je niet zeker van je zaak bent over wat je wel en niet mag posten lees dan het volgende eens door: Als het niet mag, haal het dan maar weg Algemene policy Spielerij faq Vervolgens zijn er altijd wel ‘grijze’ gebieden. Neem dan, in dit geval, contact op met een SP mod, voor contact info: De organistatie achter GoT Clan zaken Het is regel dat er op GoT in principe niet over clanzaken wordt gesproken m.b.t. het oprichten ervan. HELP!!!!111!!11!!!! ik heb een probleem met Battlefield 2 Hoe hard het misschien mag klinken maar dit topic is niet bedoeld om je problemen op te lossen. Spielerij Problemen en vragen (SPV) bestaat om problemen met je spellen op te lossen om de boel overzichtelijk te houden. LET OP! Vaak zijn het problemen die al vaak zijn voorgekomen. - Neem de startpost van dit Battlefield 2 topic door. - Eventueel een startpost van een vorig Battlefield 2 topic. Een klein vraagje tussendoor als in ‘hoe kan ik mijn FPS zien’ kan natuurlijk best. Maar let wel op dat dit ook irritatie kan geven omdat een vraag als deze ook bijvoorbeeld te vinden is in de FAQ (dit is dan als voorbeeld genoemd omdat BF2 nog niet uit is). Wees er verder zeker van dat je de stickies leest van SPV om er zeker van te zijn dat je een goede en duidelijke topicstart maakt zodat jouw probleem snel opgelost kan worden. Zie ook: Spielerij: Eerste hulp bij problemen | ![]() | ||||
![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() Battlefield 2 ... • ... zal ik meteen kopen na release! • ... afhankelijk van demo/warez versie! • ... gaat niets worden voor mij! Ook een poll maken? Klik hier | ![]() |
![]() |
Topicstart gemaakt door Lighteye
[ Voor 110% gewijzigd door Sv3n op 10-03-2005 10:24 ]