Toon posts:

externe VGA -> TV oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fellow tweakers, Ik moet een beroep doen op jullie kennis.<P>

Trust ( please don't get me started |:( ) heeft een extern kastje op de markt gebracht, genaamd de <A HREF="http://www.trust.com/press/pressrelease.htm?id=100">Televiewer</A>. Dit apparaat maakt het mogelijk om op een videokaart of laptop zonder TV out toch op een TV aan te sluiten. Het converteert een VGA signaal naar een RGB/SCART, S-VIDEO/SVHS of Composiet/Tulp signaal.<P>

Degene die ik had gekocht om uit te proberen heb ik helaas terug moeten brengen omdat het SCART gedeelte niet werkte. :( Ik had het op zowel een oude als op een heel nieuwe TV getest, dus daar lag het niet aan.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring met dit apparaatje is, mede omdat toevallig iemand had gesproken die er ook een had gekocht en hij die OOK moest terugbrengen omdat er iets mis was. Daarnaast hoor ik graag van vergelijkbare producten van betere kwaliteit, maar wel voor een nog altijd schappelijke prijs (de Televiewer kostte zo'n 200 piek).

Voordelen externe VGA2TV module: geen Macrovision >:), ALLES is op TV te tonen (niet alleen MPEG1/2, zoals bij DVD kaarten) :P, op alle computers/laptops (ook zonder TV out) te te gebruiken :9. (Klopt het trouwens dat er geen Macrovision op zit? Volgens de website kun je het TV signaal met een VCR opnemen.)

Maar goed, graag wat info en gebruikerservaringen hierover... :?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik vergat nog een voordeel: je hoeft nooit te wachten voor een speciale TV-out versie van de nieuwste driver: je kunt bijvoorbeeld voor Je Geforce gerust de nieuwste Detonator drivers downloaden, zonder bang te zijn dat je de TV out feature verliest...

Maar goed, wie had nogmaals wat info en/of ervaringen met dit soort externe modules?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De televiewer is geen kaart, het is een externe VGA -> TV convertor. Je signaal wordt uit je monitor-uitgang in het kastje omgezet naar een voor de TV begrijpbaar signaal. Is dus pure hardware en compleet systeem onafhankelijk.
Heb het ding zelf ook voor mijn vader gekocht. Werkt redelijk, je moet alleen wel ff je best doen om hem fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Zo werkt inderdaad de SCART niet op de manier die beschreven staat (heb hem wel aan de praat gekregen, weet alleen ff niet zo snel hoe (hee het is laat ja!)). Wat trouwens ook heel erg veel scheelt is om er een setje behoorlijke kabels bij te kopen. Je beeld zal er zienbaar enorm op vooruit gaan.

Nadeel van trust hoef ik hier natuurlijk niet te gaan noemen. Service is nol komma niksnie en de afwerking (bekabeling etc.) laat zwaar te wensen over. Toch is het geen slechte keuze, al was het alleen maar omdat de proffesionele kastjes ruim 4x zo duur zijn en practisch onvindbaar. De trust kun je op iedere hoek van de straat krijgen en kost zoŽn 200,-.

de betaler vervuilt

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:41
De televiewer is al eens eerder aan bod geweest:
gathering.tweakers.net/showtopic/81750
gathering.tweakers.net/showtopic/67438

Maar niemand heeft mij kunnen vertellen hoe de beeldkwaliteit is...

Iemand?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Beeldkwaliteit is onvoldoende tot redelijk met de standaard kabeltjes en redelijk tot voldoende met betere kabels.

de betaler vervuilt