WTF.... user is al zijn berichten aan het verwijderen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Waarom niet het volgende:

Er komt een tijdslock van bijv. 72 uur, of eventueel zelfs 168 uur (=1week) waarbij alleen de topic start posts tot onbeperkte tijd geedit kunnen worden.

Ik zie niet in waarom je, je eigen posts van langer dan een week terug nog moet kunnen editten. Als je echt iets in gezegt hebt wat je later niet terug wilt zien of waarvan je niet wilt dat anderen het terug kunnen lezen spreek je er een modje aan. Maar die edit-functie voor posts van ouder dan een week lijkt me niet echt zinvol, zeker niet als je weet dat dit soort incidenten op minder grote schaal ook voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Maar de startpost is juist van groot belang in veel topics, door de maatregel die jij voorstelt verlicht je de pijn maar een klein beetje ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zolang dit soort wause acties van het massaal weg-editen van posts uniek ende eenmalig blijven zoals nu het geval is, is het invoeren van een tijdslock verspilde moeite en overbodig.

Het percentage aangepaste (waardevolle) posts in vergelijking met de totale GoT-postcount is serieus verwaarloosbaar, waardoor de moeite die in het toevoegen van zo'n tijdslock aan de React-software niet in verhouding staat tot wat het op zou leveren :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
zelf een post verwijderen? hmmm, wist niet eens dat dat kon :D

rtfm? :X

edit: hmm... gewoon editen en oude bericht wegtyfen

[ Voor 27% gewijzigd door meelmark op 09-05-2004 12:40 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Remy schreef op 09 mei 2004 @ 12:25:
Het percentage aangepaste (waardevolle) posts in vergelijking met de totale GoT-postcount is serieus verwaarloosbaar, waardoor de moeite die in het toevoegen van zo'n tijdslock aan de React-software niet in verhouding staat tot wat het op zou leveren :)
Die is er al, alleen zou je die nog aan moeten zetten ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tempelman.nu/hosting/locking.jpg

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Waarom zou een user posts willen editten van meer dan een week oud?
Wat ik me kan bedenken:
- Overijverige user die dode plaatjes/links, foutive tekst hersteld
- Je wilt niet dat een domme opmerking van 'vroeger' zichtbaar zijn voor iedereen
- Verbergen van info waarvan je niet wilt dat deze nog langer op 't internet staat
- Opzettelijk het forum verkloten

Afhankelijk van hoe zwaar de crew vind dat die vier punten wegen moet het wel/niet mogelijk zijn om oude posts te editten.

Mijn mening is dat als je wat gepost hebt, je destijds beter had moeten nadenken bij het posten. En als je echt info weg wilt halen van vroeger, moet dit mogelijk zijn via een modje. Zo'n request zal waarschijnlijk zeer sporadisch voorkomen, en je filtert er meteen iedereen uit die z'n posts edit omdat ie het niet 'cool' vind dat iedereen z'n domme opmerkingen van zijn n00btijdperk kan zien.

En de groep die edit om de posts up2date te laten zijn: erg netjes. De vraag is hoe nuttig het is. Een dood linkje of plaatje maakt vaak niet uit. De meeste info adv de info om de post heen en de url zelf, geven genoeg mogelijkheden om via google toch de juiste site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 17:07:
Waarom is het überhaupt mogelijk om zulke oude posts te editen?
Vroegâh was dat nog niet :)
Nou in dit soort gevallen is het inderdaad een heel goed idee om een limiettijd aan de edit mogelijkheid te stellen.

Echter in het geval van Faq's of juist uitgebreidde startposts is de mogelijkheid om te editten van levensbelang.

Ik zou willen zeggen dat dit zo incidentieel voorkomt dat het meer rompslomp met zich mee brengt dan het voorkomt, en daarom dat het niet nuttig is hier tijd in te steken. Maar ik had laatst een akkefietje met een user die in een boze bui z'n posts verwijderde. De schade viel mee, maar dat had beter voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Alfredt schreef op 09 mei 2004 @ 12:40:
[...]

Die is er al, alleen zou je die nog aan moeten zetten ;)

[afbeelding]
Dan nog is het de vraag of het eingelijk wel wenselijk is, gezien de verscheidene redenen om ook oudere posts te kunnen editen :)

Dit tot nu toe unieke incident zou niet de trigger moeten zijn om het zo even in te voeren :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klopt. Maar ik kan me wel eerdere incidenten herinneren waarbij dit soort dingen in 1 topic gebeurden. (Dus startpost helemaal weg opeens...) Dat was eigenlijk meer voor mij de reden dan dit 'hilarische' gedoe ;)

Maar inderdaad er zitten meer haken en ogen aan dan ik mij in eerste instantie gerealiseerd heb.... Toch blijf ik voorlopig voorstander van mijn voorstel. Zeker omdat het denk ik genoegzaam bekend is dat ook 'slecht voorbeeld doet volgen'.....
En ik denk dat die TR's voldoende waarborg bieden voor goede topicstarts/zeer behulpzame posts. En de rest is binnen 3 dagen echt wel aan te passen door de poster zelf.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1 2 Laatste