Mijn tactiek:

Neem een Pritt Glue-It.
Het is een soort blancoroller, maar dan met een dun filtertje lijm van ongeveer een centimeter breed.
Ik had de mijne gestolen van mijn werk, ze krijgen hem echt wel weer terug
Zorg dat je papiertjes vlak en droog zijn.
Dit doe je bij voorkeur door ze met een laserjet of nog luxere machine uit te printen

, dat bespaart je inkt en het papier blijft gewoon plat en steviger.
Lijm nu de papiertjes rij voor rij aan elkaar.
Mijn print had het voordeel dat er veel zwart in zat. Veel herkenning en duidelijke randen dus. De printmarges waren overal zo'n 5 milimeter. Een goede tip vooraf: kijk vast in welke richting het licht van je lamp / van buiten op je poster valt. Ik heb mijn papiertjes met de overlap naar de muur geplakt, zodat wanneer het licht erop valt, je amper randjes ziet.
Houd deze overlap voor alle blaadjes hetzelfde, dat geeft het netste effect.
Dan nu het inPritten: Dat is even goed lezen!
Leg twee (horizontaal) opeenvolgende blaadjes naast elkaar, in volgorde
toptop. Linker blaadje met printkant naar onder, rechter blaadje met de printkant naar boven. Houd ze met je hand strak tegen elkaar aan (dit is een kutklusje, gelukkig dat het A4'tjes zijn, want ze schuiven als ijsschotsen uit elkaar). Trek nu een streep precies over het midden heen. Doe het, als het moeilijk gaat, in twee keer.
Mocht je scheef gaan, wijk dan uit naar het papiertje dat met zn ruggezijde boven ligt, en niet naar je geprintte-kant-blaadje

Je zult hierna je papier van je (bij voorkeur houten) vloer af moeten trekken, maargoed... lijm zit erop! En flinterdun en niet soppigmakend.
Keer nu het opsekoppe blaadje om, leg ze
top top naast elkaar en leg je ene blaadje voorzichtig vijf milimeter (precies printmarge) op de ander. Het schuift een beetje maar dat komt doordat je 2 lagen lijm op elkaar legt, en geen laagje lijm op papier. Schuif nu snel in één keer de rand van je ene blaadje precies tegen de rasterpunten op je andere blaadje.
Doe dit tot je hele poster klaar is. Succes!
Ah, mn date komt eraan. Adios!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs