Je kunt natuurlijk ook de afbeelding rasterbaten en de PDF weer in illustrator openen?
Overigens kun je dat met die plankjes heel simpel doen. Goedkoop hout en spuitlijm is het enige wat je nodig hebt. Gebruik géén behanglijm en ook géén doorgaanse hobbylijm!
Koop een forsche plank of allemaal kleine plankjes.
Nou zou je ze logischerwijs gezien op maat kunnen zagen,
29.7 x 21.0 voor de A4'tjes
42.0 x 29.7 voor de A3'tjes
máár! Die dingen hebben witmarge!.
Rasterbator dus eerst één donkergrijs plaatje op één A4/A3tje en laat er een lijntje omheen zetten.
Snij dit uit en meet op wat je overhoudt. Ga je plankjes op deze maat zagen.
Volgens mij kun je beter bij een bouwmarkt of groothandel grote borden boardplaat kopen dan dat je foamplaten gaat inslaan, want die dingen zijn duur, niet grappig meer. Hoe je het aan de wand bevestigt moet je mij niet vragen, maar ik zat te denken aan een kliksysteem met bijvoorbeeld van die beige/grijze kabelhoudertjes in de muur, en een buisje achterop je houtplaatje lijmen/schroeven.
Zorg idd zoals mijn voorganger al zei, dat de schroeven op je plaatje platkoppig en natuurlijk iets verzonken zijn!
Uitprinten kan ook bij een printshop - dit is voor zwart/wit vaak maar 7 tot 5 cent per blad A4 (dubbele voor A3), en het voordeel is dat je toner hebt en geen inkt, en toner kan tegen een spatje water (het papier niet dus hou wel een föhn achter de hand!). Voor kleurenafdrukken zou ik me wel twee keer bedenken, doe dat lekker op je kleurenprinter thuis, het zal ongeveer hetzelfde kosten uiteindelijk maar je voelt het minder in je portemonnee....
Spuitlijm is een lijmsoort die vrolijk wegsprayt in nevel zoals verf. Het plakt goed en maakt je papier niet nattig. Zeker aan te raden, wel eerst de verpakking lezen! Je kunt het voor een euro of 8 halen bij een hobbywinkel en het is heel lang te gebruiken voor meerdere doeleinden dan die poster.
Ik heb op mijn kamer nu niet echt plek over, maar ik zou wel weer een mooie rasterbation willen. Mijn No Doubt-in-het-veld ligt nu achter mijn bed... geen plek meer voor.
Ohja, last but not least! Achter zo'n witte, dottige poster hoort natuurlijk een muur met een lekkere felle donkere kleur he!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs