De Grote GoT FotoContest [Mei '04]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Erg leuke belichting, en leuke compositie, hoewel ik denk dat daar nog wel wat valt te winnen. Kijk waar je oog naar wordt getrokken. Je oog gaat vanaf die groene stronk naar de tomaat en dan naar het centrum van het licht. Hier is echter niets te zien. Probeer, zonder veel te veranderen, dat centrum iets beter te vullen zonder het mysterieuse eraf te halen.

Daarnaast heb ik nog een vraagje over de witte achtergrond. Heb je de schaal uit een foto geknipt of is die achtergrond echt zo wit? Als het een heel bewuste keuze is om bijvoorbeeld je oog van het wit af te laten bewegen dan is het prima. Mijn voorkeur zou uitgaan naar iets wits met een kleine doortekening, waardoor het natuurlijker overkomt, bijvoorbeeld een licht gerimpeld laken oid.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:24:
Erg leuke belichting, en leuke compositie, hoewel ik denk dat daar nog wel wat valt te winnen. Kijk waar je oog naar wordt getrokken. Je oog gaat vanaf die groene stronk naar de tomaat en dan naar het centrum van het licht. Hier is echter niets te zien. Probeer, zonder veel te veranderen, dat centrum iets beter te vullen zonder het mysterieuse eraf te halen.
I got your point! Bedank voor de complimenten en tips! Ga één dezer dagen even een nieuwe compositie maken...
Daarnaast heb ik nog een vraagje over de witte achtergrond. Heb je de schaal uit een foto geknipt of is die achtergrond echt zo wit? Als het een heel bewuste keuze is om bijvoorbeeld je oog van het wit af te laten bewegen dan is het prima. Mijn voorkeur zou uitgaan naar iets wits met een kleine doortekening, waardoor het natuurlijker overkomt, bijvoorbeeld een licht gerimpeld laken oid.
Bij deze testfoto heb ik het nog bewerkt! Maar bij de definitieve wil ik het goed belichten en dan gewoon met een echt wit oppervlak werken!

Default blanke hetero

Verwijderd

Acqua schreef op 08 mei 2004 @ 11:40:
Dan is mijn foto iig origineel
Naam van de foto: Typisch
Daarnaast vraag ik me af of het een crime is om het tijdstip op de foto te laten staan... heeft namelijk echt een toegevoegde waarde aan het 'verhaal'.

[afbeelding]

genomen om 05.00 sochtend in shoarmatent "het afgelikte berbertje"

edit:

ik ga het zo ook eens proberen
Shoarma Cleopatra om precies te zijn.. na een topavond Sinners.
Ben alleen bang dat het kwalitatief niet veel voorsteld. Of krijg je bonuspunten als je alcoholpromilage hoog genoeg is :)

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nieuwe contest is aangemaakt op de site, sorry dat het zo lang heeft moeten duren. Ik volgde de laatste contest(s) niet echt, en was in de veronderstelling dat de contest wel draaiende werd gehouden.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36

nimm2

.

Afbeeldingslocatie: http://www.rogier.luna.nl/foto/frankrijk/images/0007.jpg

Verwijderd

Mensen, ik denk dat ik ook wel namens de winnaar (en bedenker van dit thema) spreek, hou het een beetje ontopic. Die foto met die druppels en die kat die zit te eten vind ik wat ver gezocht en dus niet echt in dit thema thuispassen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:14:
Mensen, ik denk dat ik ook wel namens de winnaar (en bedenker van dit thema) spreek, hou het een beetje ontopic. Die foto met die druppels en die kat die zit te eten vind ik wat ver gezocht en dus niet echt in dit thema thuispassen.
Dat ben ik niet met je eens. Die druppels kan ik me nog iets bij voorstellen, maar die kat zit te eten, z'n dagelijkse prak. Als dat geen dagelijks eten is, weet ik het ook niet meer.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Even brainstormen, dit onderwerp ligt me wel. Morgen een WIP :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 21:02

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:22:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Die druppels kan ik me nog iets bij voorstellen, maar die kat zit te eten, z'n dagelijkse prak. Als dat geen dagelijks eten is, weet ik het ook niet meer.
Het wat meer 'dicht bij huis houden' (menselijk eten dus ;)) lijkt me toch wel zo fijn. Zie ook de post van Mooooody:
Denk aan het voedsel en/of drinken wat je dagelijks eet/drinkt en voorgezet krijgt.

Probeer de essentie te captiveren dmv bv een "stil leven"

Neem dus je camera mee naar een restaurant, etentje of welke ocassie dan ook om het ideale eet/drink moment vast te leggen.
:)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Remy schreef op 11 mei 2004 @ 14:35:
Het wat meer 'dicht bij huis houden' (menselijk eten dus ;)) lijkt me toch wel zo fijn. Zie ook de post van Mooooody:
:)
Jullie kunnen het gewoon niet hebben dat ik de winnende foto al geplaatst heb :)

Maar goed, als je het zo stelt ga ik op zoek naar een ander onderwerp.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 21:02

Remy

I usually get 100% accuracy

Pas op met dat soort uitspraken De Generaal: de maand is nog lang niet om, en zoiets komt wel een beetje arrogant over ;) Wie weet post er morgen iemand een veel betere foto, dus tja :)

LinkedIn
Instagram

• supakeen
Remy schreef op 11 mei 2004 @ 14:38:
Pas op met dat soort uitspraken De Generaal: de maand is nog lang niet om, en zoiets komt wel een beetje arrogant over ;) Wie weet post er morgen iemand een veel betere foto, dus tja :)
Toeval, morgen komt mijn wip >:) ;) :*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:22:
[...]

Het gaat hier niet om iemand die zit te eten al dan niet een kat of een hond, maar het eten en drinken zelf. Dus ook geen foto van spuitende fontein in de trant van het water dat we altijd drinken of een een foto waarop alleen een kat is te zien en niet het eten zelf, maar bijvoorbeeld een stilleven van fruit of half glas bier met een lekkere schuimkraag.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
Afbeeldingslocatie: http://jevandit.nl/eten.jpg

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Erg onscherp en niet netjes in het midden en niet echt optimaal belicht! Wel leuk idee!!!

Default blanke hetero

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:36:
[...]

Jullie kunnen het gewoon niet hebben dat ik de winnende foto al geplaatst heb :)

Maar goed, als je het zo stelt ga ik op zoek naar een ander onderwerp.
als niemand op jouw foto zou stemmen win je alsnog niet :P

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-12 11:25

Weeds

what is a weed...

Dit is een heerlijk toetje wat ik vorig weekend van mijn schoonmoeder te eten kreeg(geloof niet dat ze et zo leuk vond dat ik 10min aan et fotograferen ben geweest).
Maargoed, ik wordt dus regelmatig verwend met lekker eten! Daarom heb ik deze aan dit draadje toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mcbh/GOT/Heerlijk%20appeltoetje_resize.jpg

Verwijderd

Het moet mij even van het hart na het lezen van een aantal reacties hier direct boven.

Ik lees het fotocontest gebeuren regelmatig even door om te zien wat er instaat, reageer ook als ik dat wil, maar wat mij deze en ook vorige maand opvalt is de nogal autoritaire houding van een aantal figuren. Persoonlijk ben ik van mening dat de winnaar van de vorige contest een thema mag uitzoeken. Het thema deze maand is dagelijks eten. De invulling van dat thema moet gebeuren door de fotografen en niet door anderen. Het is ok om een richting te geven door voorbeelden te geven, maar niet door te zeggen dat een bepaalde foto niet aan het thema voldoet. Laat de stemmers maar bepalen of een foto aan een thema voldoet. Bovendien heeft de fotograaf de mogelijkheid om een toelichting te geven bij zijn foto.

Voorbeeld: Ik zag een kraan met druppels water langskomen. Dit is weleenswaar geen directe foto van eten, maar ik vind dit veel creatiever dan een doorgezaagde sinaasappel. Water wordt door velen namelijk gedronken bij het (dagelijks) eten en is derhalve onderdeel van dit eten. Bovendien fotografeert de fotograaf niet zomaar water in een sloot oid, maar heel bewust kraanwater (hetgeen in Nederland volkomen drinkbaar is).

Daarnaast wordt ieder idee dat afwijkt van een stilleven van een bord met wat mensen zien als een maaltijd afgedaan als niet on topic of buiten het thema. Volstrekte onzin! Een etende kat of ander dier is net zo goed volledig bovenop het thema. Voor die kat is het zijn dagelijks eten. Ikzelf zit al een tijdje te azen op een reiger die aan het vissen is, maar het licht buiten is nog niet naar mijn zin (bewolkt) of ik heb geen tijd om als het licht wel goed is ('s avonds voor zonsondergang) die reiger te vereren met een bezoek. Door het commentaar op de invulling van het thema houd ik mij echter voorlopig nog even afzijdig.

Bottom line: ik vind dat je de creativiteit van de fotograaf geen strobreed in de weg mag leggen. Wat in mijn ogen wel gewenst is, is het leveren van opbouwende kritiek op een foto.

PS. ik vind eigenlijk ook dat sommige kandidaten eens heel goed naar hun foto moeten kijken voordat ze hem plaatsen en voor zichzelf eens moeten zeggen waarom zij een foto mooi vinden. Pas als je kunt aangeven waarom je de foto zelf mooi vind, zou je hem aan anderen moeten laten zien!

Verwijderd

Ah, hierzo nog een plaatje van mij... zag al eerder wat over m&m's op het forum, dus ik dacht doe er ook wat mee. De foto is gefocust op de gele m&m (maar dat zagen jullie natuurlijk al :P )

Het leuke aan deze foto vind ik dat er geen strakke boog in zit en het grote contrast tussen de gekleurde m&m's en het grijs/blauwe tapijt.

De foto is onbewerkt, alleen geknipt in een wat kleiner formaat. Deze foto is gemaakt met een Nikon CP 4300 met manuele instellingen.

Geef aub wat feedback over deze foto, misschien leer ik er nog wat van. :*)

Afbeeldingslocatie: http://img40.photobucket.com/albums/v124/sabonator/MMbig.jpg

Ow jah, en voor de slimme jongens onder ons..... ik eet idd elke dag wat m&m's ja! :Y)

edit: Op aanraden van de Generaal ff plaatje verkleint en gehost op een snellere server.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 22:00 ]

Verwijderd

Neem een iets lager standpunt zodat je de lijn automatisch volgt met je oog en geef de kijker iets spannends mee als je klaar bent met kijken.

Nog een gratis tip: host je foto's ff op een snellere server ;)

Verwijderd

Remy schreef op 11 mei 2004 @ 14:38:
Als iemand niet begrijpt dat dat een grapje was, dan kom ik maar arrogant over hoor. :)

Sjaok: Die foto is dan ook niet het thema.. dat is een foto van een lege verpakking van een c'ote-dor chocotoff (of hoe het ook heet) en ik heb nog nooit iemand een verpakking van een chocotoff zien eten..

Die foto met de M&M's vind ik erg mooi. Ik heb het gevoel dat er nog iets mis is met het scherpstellen, maar de kleuren en de lijn..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 21:22 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Hier is mijn wipje :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/giroldi/IMG_0067.JPG
Hier nog 1tje: Link
Gemaakt met een 300D, sluitertijd 1/200.
Kep mijn camera nog niet eens een dag.

Jah ik weet de achtergrond is fout, water is niet speciaal, etc :D
Maar ik probeer dingen ;) morgen eens bij daglicht kijken of ik het met melk kan doen. Dat was ook eigenlijk mijn idee, maar had de camera er nog niet voor.

edit: tips en/of commentaar zijn welkom natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Capa op 11-05-2004 22:15 ]

• salutem
  • Laatst online: 16-12 08:54
Even ter verduidelijking van alle op en aanmerkingen.
Start post van moooody is prima, maar dit hoort er zeker bij.

voorbeeld 1

http://img7.imageshack.us/img7/9669/DSC01087.jpg

voorbeeld 2

http://img7.imageshack.us/img7/5076/DSC01349.jpg

Mijn idee voor dit thema is voedsel dus daar hoort ook drank bij.

Maar om nou alleen maar een bord met eten vast te leggen is misschien een beetje saai.

Dus vandaar de opmerking over ideale situatie.

Zorg dus voor een eet of drink foto waar jij zelf gewoon zin in krijgt, vanwege de sfeer of het eten / drinken dat je ziet.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
shameblaster schreef op 10 mei 2004 @ 13:59:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dagelijks drinken we water, (tenminste ik)
Ik weet aleen nog niet welke ik in zal sturen, en past dit een beetje bij het thema

Kmoet ook nog ff de borders verwijderen, maarja dat komt wel met uploaden
ik breek graag af, en doe dat hier dan ook. Aan deze fotos is niks. Ja, jij hebt gewoon 256mb volgeschoten voor een lekkende kraan en wat met de focus geknoeid en dit waren de 3 beste pics. Voila.
Kan ik ook http://vanvyve.be/convweb/drop.jpg . En het thema is zo ver gezocht. Ik kan nu even een vuilbak trekken en zeggen dat het het dagelijks eten is van een zwerver 8)7 8)7

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

_/-\o_ erg coole foto! Leuk bedacht die lijn en de kleuren komen er mooi uit. Maaaaaarrrr zoals eerder gezegd misschien de eerste M&M focussen! Maar hij zou op deze manier al 5 punten krijgen van mij!

[ Voor 68% gewijzigd door Ebayzo op 11-05-2004 23:06 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:56:
Het thema deze maand is dagelijks eten. De invulling van dat thema moet gebeuren door de fotografen en niet door anderen. Het is ok om een richting te geven door voorbeelden te geven, maar niet door te zeggen dat een bepaalde foto niet aan het thema voldoet.
Amen.

Precies dat is waarom ik de weekly contests op bijvoorbeeld fredmiranda.com met meer plezier volg dan de foto contests hier. Daar wordt een onderwerp door middel van een kreet aangeduid en hoe dat opgevat wordt mag de fotograaf zelf weten. Er worden daar ook de meest uiteenlopende plaatjes ingeleverd, waarbij sommige echt vergezocht zijn en anderen juist geniaal van eenvoud. Juist door het hameren op de thema's hier wordt de creativiteit enorm beperkt.

'Dagelijks eten' zou een mooi thema zijn, als de restrictie 'waar je zelf trek van krijgt' er niet op zou zitten. Ik kan nu bijvoorbeeld niet een foto van een graan- of maisveld insturen omdat die niet aan 'het thema voldoet', terwijl graan toch wel het meest dagelijkse eten is van allemaal, zij het niet in pure graanvorm. Het vorige topic, 'sexy/erotisch' zou ook succesvol geweest kunnen zijn, als de restrictie 'erotisch' er niet bij was gehaald en er enkel bij 'sexy' gebleven was. Een boel 'dingen' kunnen sexy zijn zonder erotisch te zijn (denk aan bijvoorbeeld de vormgeving van een auto)...

Persoonlijk zou ik graag mee doen met dit soort topics, als ik wat met het onderwerp kan en het wat vrijheid laat en gelegenheid laat tot 'spannende' foto's (waarbij misschien zelfs een heel klein beetje moet worden nagedacht waar het raakvlak met het thema zit)...

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/hop.jpg
Dit is een plaatje van 'hop', een van de ingredienten van bier. Voldoet volgens mij aan het thema, maar volgens de dirigenten hier juist weer niet... Jammer, hoe breder een onderwerp hoe beter, imho.

Verwijderd

salutem schreef op 11 mei 2004 @ 22:20:
Zorg dus voor een eet of drink foto waar jij zelf gewoon zin in krijgt, vanwege de sfeer of het eten / drinken dat je ziet.
Tsja, van kattenvoer krijgt niemand trek..
ik vind eigenlijk ook dat sommige kandidaten eens heel goed naar hun foto moeten kijken voordat ze hem plaatsen en voor zichzelf eens moeten zeggen waarom zij een foto mooi vinden. Pas als je kunt aangeven waarom je de foto zelf mooi vind, zou je hem aan anderen moeten laten zien!
Momenteel vind ik mijn foto mooi, domweg omdat 't mijn kat, niet vanwege de foto. Dat de foto zelf vrij ruk is, zie ik ook wel. Dat andere bakje moet weg, z'n eigen bak moet schoon zijn, een andere ondergrond/achtergrond. Net zoals jij zit te azen op je reiger, zit ik te azen op het juiste moment bij mijn kat. Katten kunnen visueel heel goed gevoelens overbrengen.. en eten is een enorm geluksmoment voor die dikzak van mij :P

Verwijderd

@Sauron-XP: Leuk idee, maar probeer een wat andere achtergrond er staan te veel storende dingen zoals de fluitketel ;)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07
ik snap niet al die ophef over het thema dagelijks eten. Het is superduidelijk, het gaat namelijk om dat wat in je maag komt en er via je anus uit gaat. Eten != drinken. En als drinken wel mag, dan moet het thema aangepast worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 12-05-2004 12:38 ]

Verwijderd

Daar is juist de ophef over... zo'n onderwerp laat toch weinig creativiteit over. 'Goh.. eens kijken wie het mooiste bord eten fotografeert'. Stelling: Onduidelijke onderwerpen zijn beter.

• Capa
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 09:52:
@Sauron-XP: Leuk idee, maar probeer een wat andere achtergrond er staan te veel storende dingen zoals de fluitketel ;)
Ik zei toch al:
Jah ik weet de achtergrond is fout, water is niet speciaal, etc :P
Het was een probeersel, ik had die camera net een halve dag :)

Verwijderd

Ten eerste bedankt voor je feedback :D , ik ben altijd benieuwd wat anderen van een foto vinden. Hieronder heb ik beschreven waarom ik het gedaan heb.
EbAyzo schreef op 11 mei 2004 @ 23:05:
[...]

_/-\o_ erg coole foto! Leuk bedacht die lijn en de kleuren komen er mooi uit. Maaaaaarrrr zoals eerder gezegd misschien de eerste M&M focussen! Maar hij zou op deze manier al 5 punten krijgen van mij!
Dit heb ik ook geprobeerd, maar naar mijn mening maakte het de foto minder spannend, omdat je dan een kleiner verloop krijgt naar het focuspunt.

Tis gewoon net wat anders geschoten dan dat de meesten mensen zullen doen, daarom heb ik ook deze gepost en niet de andere met de focus op de eerste m&m. 8)7

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 15:09:
Ten eerste bedankt voor je feedback :D , ik ben altijd benieuwd wat anderen van een foto vinden. Hieronder heb ik beschreven waarom ik het gedaan heb.

[...]

Dit heb ik ook geprobeerd, maar naar mijn mening maakte het de foto minder spannend, omdat je dan een kleiner verloop krijgt naar het focuspunt.

Tis gewoon net wat anders geschoten dan dat de meesten mensen zullen doen, daarom heb ik ook deze gepost en niet de andere met de focus op de eerste m&m. 8)7
Kun je anders degene met de focus op de eerste ook posten?

Default blanke hetero

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 00:26:
[...]

Amen.

Precies dat is waarom ik de weekly contests op bijvoorbeeld fredmiranda.com met meer plezier volg dan de foto contests hier. Daar wordt een onderwerp door middel van een kreet aangeduid en hoe dat opgevat wordt mag de fotograaf zelf weten. Er worden daar ook de meest uiteenlopende plaatjes ingeleverd, waarbij sommige echt vergezocht zijn en anderen juist geniaal van eenvoud. Juist door het hameren op de thema's hier wordt de creativiteit enorm beperkt.

'Dagelijks eten' zou een mooi thema zijn, als de restrictie 'waar je zelf trek van krijgt' er niet op zou zitten. Ik kan nu bijvoorbeeld niet een foto van een graan- of maisveld insturen omdat die niet aan 'het thema voldoet', terwijl graan toch wel het meest dagelijkse eten is van allemaal, zij het niet in pure graanvorm. Het vorige topic, 'sexy/erotisch' zou ook succesvol geweest kunnen zijn, als de restrictie 'erotisch' er niet bij was gehaald en er enkel bij 'sexy' gebleven was. Een boel 'dingen' kunnen sexy zijn zonder erotisch te zijn (denk aan bijvoorbeeld de vormgeving van een auto)...

Persoonlijk zou ik graag mee doen met dit soort topics, als ik wat met het onderwerp kan en het wat vrijheid laat en gelegenheid laat tot 'spannende' foto's (waarbij misschien zelfs een heel klein beetje moet worden nagedacht waar het raakvlak met het thema zit)...

Voorbeeldje:
[afbeelding]
Dit is een plaatje van 'hop', een van de ingredienten van bier. Voldoet volgens mij aan het thema, maar volgens de dirigenten hier juist weer niet... Jammer, hoe breder een onderwerp hoe beter, imho.
Laat je nou niet gek maken door iedereen die zijn of haar mening wil ventileren over wat wel en niet mag. Als jij je eigen foto vindt passen binnen het thema dan upload je die en zie je vanzelf of de stemmers het met je eens waren.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/IMG_0547.JPG

hot 'n spicy

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Biertje? ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~mgjvanes/pics/sol.jpg

Verwijderd

Is dat bier dan? Is niet echt te zien nl.. het idee was goed, maar ik vind de foto minder.. hij lijkt me niet helemaal scherp?

//edit
ik kijk er wat langer na, en zie het.. het flesje is het enige wat scherp is, maar door de belichting zie je het flesje amper.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 23:01 ]

• salutem
Prachtige pic,

Houden zo straalt idd het ideale biertje moment uit.
Waar heb je die pic genomen ? in Mexico ? :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brainrot/melon.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 00:39 . Reden: foto is aangemeld 8) ]

• Capa
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/giroldi/melk.jpg
Klikbaar natuurlijk :)

Verwijderd

Leuk verzonnen, maar waarom niet in portretstand en een iets betere achtergrondverlichting? Ik weet niet hoeveel melk je nog over hebt, maar probeer het nog eens. Erg leuk idee en een aardig resultaat iig.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
@sauron-xp - ik vind het idee heel goed, maar ik zou proberen om wat meer contrast te krijgen tussen het onderwerp en de achtergrond (bijvoorbeeld zwarte achtergrond). Vervolgens belichting nog wat aanpassen en je hebt een toppertje!

• Capa
* Capa gaat even opzoek naar iets zwarts voor de achtergrond en een knap lichie. :)

edit:
Zooi mooi als de vorige lukt niet meer qua klodders :)
Ben iets van 15 minuten bezig geweest, maar steeds een simpel plaatje.
Eindelijk gelukt, maar iets minder als de vorige qua vormen in de melk.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/giroldi/melkde2e.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Capa op 13-05-2004 11:56 ]

• salutem
leuk, helemaal alles zwart en hij is af :P

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
idd :) De ondergrond ook zwart en het is een stuk beter :)

• Capa
Vrieskist schreef op 13 mei 2004 @ 13:37:
idd :) De ondergrond ook zwart en het is een stuk beter :)
De ondergrond glimt omdat die zeiknat is van de melk :P
Ik heb best wel veel gemorst ;)
Zie hier: http://members.chello.nl/giroldi/melk_knoei.jpg
http://members.chello.nl/giroldi/melk_mis.jpg

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
hehe :) sponsje er maar bij :D weer terug in het pak of kan uitknijpen en dan maar weer ;)

• salutem
`die laatse melk mis is goed !!!

Dat met een zwarte ondergrond das cooool

Verwijderd

Hmm jammer dat we hier geen Guinness op de tap hebben... is nl ook een maaltijd en kan er van dichtbij heel cool uitzien.
Zal vanavond mijn mooiste cocktail eens fotograferen....

Verwijderd

IK denk dat ik ook maar eens wat instuur. wat vinden jullie hier van

Afbeeldingslocatie: http://www.janodink.gdva.com/drop.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 19:06 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 14:46

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:04:
IK denk dat ik ook maar eens wat instuur. wat vinden jullie hier van

[afbeelding]
Mooi, alleen rechtsboven in de hoek is ie donkerder

Cons:::BB4E

Verwijderd

zo weg gesoept :P

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Aldi-reuze-snoep-bak powerrrr :P

• wisselwerking
  • Nu online
Wil ik even een fotouploaden naar mijn ftp-server ben ik het wachtwoord kwijt (tja dat heb je met een verhuizing)

• supakeen
Morgen dan maar die foto's schieten, gister niet echt eten. Morgen dingen kopen 8)

• wisselwerking
  • Nu online
Het wachtwoord gevonden! Even uppen en tada...

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/senseo.JPG

Wat zou je moeten zonder koffie.

[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 14-05-2004 08:53 ]

Verwijderd

we gaan van de week eens kijken.

loop tenslotte stage in een restaurant dus eten en drinken genoeg alleen nog even een ideetje op doen

Verwijderd

Zoals beloofd... mijn cocktailtje... Een KeeWee'tini!!!
Zal hier niet gaan spammen, maar locatie waar je m kan bestellen op aanvraag :)
Naam: "Vitamines"
http://home.student.uva.nl/jelle.tromp/kiwi.jpg

edit: Ik weet dat de garnering niet scherp is, maar ik kreeg niet alles tegelijk scherp....
edit2: Ik heb de foto maar weer even weggehaald, want hij was een beetje groot geworden toen ik m had aangepast voor de contest. Staat nu ook op de fotosite.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 10:49 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 11:11

Yoozer

minimoog

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/crap/tom600.jpg. Ook al geupt op de fotocontest site ;).

teveel zooi, te weinig tijd

• wisselwerking
  • Nu online
Ik heb het idee dat de deelnemers voor deze contest eens niet eens in hun archief duiken maar even een nieuw plaatje schieten (speciaal voor de contest).

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

xzoticate schreef op 14 mei 2004 @ 08:52:
Ik heb het idee dat de deelnemers voor deze contest eens niet eens in hun archief duiken maar even een nieuw plaatje schieten (speciaal voor de contest).
Ja idd _/-\o_

Je ziet mensen echt compositie's maken e.d. gelukkig post iedereen nu ook gewoon alles wat ze willen! Dan valt er nog wat te zien in het topic...

Default blanke hetero

Verwijderd

xzoticate schreef op 14 mei 2004 @ 08:52:
grappig dat je het zegt want mijn accu's waren dood, dus ik moest er wel 1 uit het archief halen :*)

Verwijderd

foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 10:48 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:35:
[...]

grappig dat je het zegt want mijn accu's waren dood, dus ik moest er wel 1 uit het archief halen :*)
Ja er moeten altijd uitzonderingen zijn :+

Default blanke hetero

• wisselwerking
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:35:
[...]

Dan ben je bij deze uitgesloten van de contest met de desbetreffende foto ;)

Verwijderd

xzoticate schreef op 14 mei 2004 @ 11:03:
[...]

Dan ben je bij deze uitgesloten van de contest met de desbetreffende foto ;)
maar goed dak nieuwe accus heb dan

edit: waar staat dat het per se een nieuw genomen foto moet zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 11:11 ]

• wisselwerking
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 11:09:
[...]

maar goed dak nieuwe accus heb dan

edit: waar staat dat het per se een nieuw genomen foto moet zijn?
Nergens. Maar dat is natuurlijk wel zo leuk!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 11:09
Even een klein vraagje over de contest site...
Waar kan ik zien welke foto de meeste stemmen heeft gehad?
Een soort lijstje met welke foto er 1 staat en welke er laatste staat zegmaar??

iRacing Profiel

• Capa

Verwijderd

xzoticate schreef op 14 mei 2004 @ 11:19:
[...]

Nergens. Maar dat is natuurlijk wel zo leuk!
Is 'uitgesloten' dan niet een groot woord?

Voor de geinterreseerden komt hier het recept van Le Melon, want het word weer zomer!

Voordat je kan beginnen leg je klaar: Een watermeloen zonder rotte plekken, een blikje 7up, een fles vodka, 2 rietjes, 1 oud t-shirt (liever zonder zweetvlekken.. maarja smaken verschillen), een mes en een schaal.. een lepel ook wel handig.
Ok daar gaan we dan...
- Snij de top van de meloen af (zie foto).
- Schep met je lepel het vruchtvlees uit de meloen en leg dit in de schaal.
- Je hebt dus een lege meloen en een schaal vol brokken vruchtvlees. Leg steeds een hoopje vruchtvlees op het t-shirt, en knijp deze uit boven de meloen, zodat het uitgeperste sap in de meloen beland. Tip: Doe ook een paar hele stukken vruchtvlees bij het sap in de meloen -- deze stukjes zuigen zichzelf vol wodka en zijn weldra zeer smakelijk :)
- Giet de 7up erbij.
- Tot de rand opvullen met vodka.... yummie.
- Maak nu een aantal gaten in de top van de meloen en steek de rietjes er doorheen.

Dan zijn we er wel geloof ik... even het dekseltje met de rietjes erop leggen en het feest kan beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brainrot/dicht.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brainrot/open.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 13:05 ]

Verwijderd

straider schreef op 05 mei 2004 @ 22:24:
[afbeelding]

Ideale eetmoment: Dat alles nog heel is en je er eigenlijk gelijk een hap in kan zetten :9

Reacties plz :)
krijg je wel honger van zeg :9~

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Topicstart

• wisselwerking
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:38:
[...]

Is 'uitgesloten' dan niet een groot woord?
Uitgesloten met een ;)

Of moet ik dat nog gaan uitleggen 8)7

Maar kunnen we hier weer een beetje ontopic gaan. Anders kan het zijn dat de modjes voorbij komen.

[ Voor 21% gewijzigd door wisselwerking op 14-05-2004 13:38 ]

• Game-Freak
  • Laatst online: 14-12 11:09
Ok, dan ben ik dus verkeerd begrepen door Sauron-XP...

Ik wilde graag weten WAAR je de stemmen kunt bekijken, dus welke foto er op 1 staat en welke op 2, etc. etc.

En dat natuurlijk OP de http://digicontest.concept-q.biz/contest/0.got site.

iRacing Profiel

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/T865ZAFJ1E94

En hier is dan mijn inzending. Hij is bewerkt zodat de meeste kleuren er wat meer uitspringen en dat was nodig omdat het orgineel erg flets is. Het is nog een vrij lastig onderwerp. Misschien dat de volgende contest tot meer ideetjes in mijn hoofd leidt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• salutem
Ik doe ook mee met zeevruchten :)

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/3895/3365.jpg

Onbewerkt zo uit de cam, een ouwetje :P
Een Olympus C-2100 UZ 2MP 10 X optisch.

[ Voor 32% gewijzigd door salutem op 14-05-2004 16:26 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik weet niet of ik em erg goed vind, ga nog m'n best doen een betere te maken...
Vind de kleuren een beetje lafjes... :/
Maar ik kreeg vandaag van een kennis deze heerlijke Armeense gebakjes :)

Afbeeldingslocatie: http://remie.regioproviders.nl/temp/lekkers.jpg

:P

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

ReCreator schreef op 15 mei 2004 @ 20:57:
Ik weet niet of ik em erg goed vind, ga nog m'n best doen een betere te maken...
Vind de kleuren een beetje lafjes... :/
Maar ik kreeg vandaag van een kennis deze heerlijke Armeense gebakjes :)

[afbeelding]

:P
ik kan niet stoppen met kijken naar dat opgerolde ding! yummie!

• Capa
:9~
Ziet er idd zeer lekker uit. Veel kan je met de kleuren niet doen denk ik, misschien een andere ondergrond?

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 15:43:
[...]

ik kan niet stoppen met kijken naar dat opgerolde ding! yummie!
mee eens, en heb net gegeten, maar krijg dr zo weer zin in als ik dat opgerolde ding zie liggen :)

Wat is het eigenlijk en waar zou je zoiets kunnen kopen??

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Een andere ondergrond zou idd wel kunnen jah... :) Helaas zijn de gebakjes al op...

Helaas zijn ze niet te koop want die armeense kennis van me had ze zelf laten maken (door zijn vrouw)...

Die rol is heel zacht en erg zoet :) met aarbeien jam enzo :P
Een hele krijg ik nie op iig :P

Die bolletjes heb ik nog niet op...

Maar bedankt voor de tips ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Zo, mijn inzending staat erbij.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vanwa029/Pinda2.jpg

Hier een linkje naar de grote NUTS! :P

http://home.planet.nl/~vanwa029/Pinda1.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 18:38 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.hiphopsakee.nl/~aschakel/_dump/photos/broodrooster.jpg

Geroosterde Broodjes

Afbeeldingslocatie: http://www.hiphopsakee.nl/~aschakel/_dump/photos/eitje.jpg

Gekookt Eitje

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Het ei vind ik mooi alleen stoort de achtergrond wat. Het broodje is verkeerd belicht en heeft nog wat aandacht nodig.

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

BBrunekreeft

Dus...

Nou, een van mijn eerste foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bbrunekr/got/Dsc00808_1.jpg

Ziet er wel lekker uit, toch?
Het is bolognese chips, mijn favoriet.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Mmmh, lijkt nogal op een van mijn experimentfoto's :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/tmp/IMG_3327.jpg
Klik!

[ Voor 23% gewijzigd door Josh op 20-05-2004 01:07 ]

Verwijderd

GsJosh schreef op 20 mei 2004 @ 01:06:
Mmmh, lijkt nogal op een van mijn experimentfoto's :+

[afbeelding]
Klik!
er zit een vieze haar op je chips !

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

BBrunekreeft

Dus...

GsJosh schreef op 20 mei 2004 @ 01:06:
Mmmh, lijkt nogal op een van mijn experimentfoto's
Nee hoor, dat van jou is paprika chips ;)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Wat er tot nu toe op de contest site staat , vind ik De ''vlaai'' en die drop foto de mooiste :)
Krijg je egt honger van vooral die rollen hier iets boven

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 10:23:
[...]

er zit een vieze haar op je chips !
Hahahah, ik zie het :D. Khep ook gewoon een handje chips op me bureau gegooid en toen ff een macro geschoten ;).

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:15

Tourniquet

Hiya, fellas!

Poging:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/gebakjes_tn.jpg

Wat denken jullie?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Wat denk je zelf? mischien een onderbouwing van je onderwerp...vind het nogal saai en makkelijk zo

Default blanke hetero

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
Afbeeldingslocatie: http://www.sunergos.nl/kneiter/koffiebarcak.jpg

Hier is mijn waarschijnlijke inzending. Het is simpelweg een kopje koffie. Wat ik er zo mooi aan vind is de simpelheid en de felle zon die het in een helder licht plaatst. De suiker die je op de creme aan de bovenkant ziet is een leuk detail.
Kritiek is welkom.

Verwijderd

Kneiter Ar schreef op 20 mei 2004 @ 22:01:
[afbeelding]

Hier is mijn waarschijnlijke inzending. Het is simpelweg een kopje koffie. Wat ik er zo mooi aan vind is de simpelheid en de felle zon die het in een helder licht plaatst. De suiker die je op de creme aan de bovenkant ziet is een leuk detail.
Kritiek is welkom.
Hij was denk ik leuker geweest als je de foto had gemaakt met een meer 'toegankelijke' hoek, wat meer uitgezoomd en met wat meer perspectief :)
Ook zou een beetje contrast tussen het grijs (lepel), wit (heel wit, tafel) en de koffie wel apart zijn. En de schaduw kan misschien wat donkerder? :)

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kneiter Ar schreef op 20 mei 2004 @ 22:01:
[afbeelding]

Kritiek is welkom.
1. Tafelhoek linksboven wegsoepen.
2. Als je simpelheid wil uitdrukken moet je het onderwerp van verderaf fotograferen met daaromheen een simpele achtergrond zoals een wit tafelblad.
Voor dat recept krijg je mijn stem!! Helaas is het een fotocontest :P

[ Voor 13% gewijzigd door -DarkShadow- op 20-05-2004 23:30 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:58:
Ah, hierzo nog een plaatje van mij... zag al eerder wat over m&m's op het forum, dus ik dacht doe er ook wat mee. De foto is gefocust op de gele m&m (maar dat zagen jullie natuurlijk al :P )

Het leuke aan deze foto vind ik dat er geen strakke boog in zit en het grote contrast tussen de gekleurde m&m's en het grijs/blauwe tapijt.

De foto is onbewerkt, alleen geknipt in een wat kleiner formaat. Deze foto is gemaakt met een Nikon CP 4300 met manuele instellingen.

Geef aub wat feedback over deze foto, misschien leer ik er nog wat van. :*)

afbeelding

Ow jah, en voor de slimme jongens onder ons..... ik eet idd elke dag wat m&m's ja! :Y)

edit: Op aanraden van de Generaal ff plaatje verkleint en gehost op een snellere server.
Wat ik aan deze zo leuk vind, is dat rode m&m-etje dat net een stukje uit de lijn ligt. Doordat je een stukje van de 'm' ziet, is het net of hij even opzij leunt om naar voren te kunnen kijken.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• YouKnow
  • Niet online
Deze foto is onbewerkt, en mijn eerste poging iets voor deze contest te maken. Net voordat we aan tafel gingen, viel mijn oog hierop en wilde ik hier een foto van maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/got/fotocontest/mei.jpg

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

YouKnow schreef op 22 mei 2004 @ 14:20:
Deze foto is onbewerkt, en mijn eerste poging iets voor deze contest te maken. Net voordat we aan tafel gingen, viel mijn oog hierop en wilde ik hier een foto van maken.

[afbeelding]
Dat voorwerp in de rechterbovenhoek is storend...ook liggen de broodjes erg saai!

Default blanke hetero

Verwijderd

Excuseer mijn oprechtheid, maar dit is een zeer saaie manier om dit onderwerp te tonen. Als je dan toch iets met die broodjes wil doen, dan had je misschien beter kunnen denken aan een macro-foto of in ieder geval meer focus leggen op de broodjes zelf, want die vallen nu een beetje in het niets qua onderwerp zijnde.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.