De Grote GoT FotoContest [Mei '04]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03
De Grote GOT FotoContest 21-de editie: Mei 2004

Namens mij welkom in dit topic :)

Thema
Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digitala fotografie.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.
Teveel soepen lijdt meestal wel tot afbreuk van de foto. Vergeet niet dat dit een foto-contest is en niet een Photoshop-contest!

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
Salutem was de winnaar van april, dus hij mocht het thema van deze maand bedenken.

Dit is het geworden:
Na zeer lang twijfelen is mijn keuze toch gevallen op iets wat makkelijk te fotograferen valt, maar wat wel enige creativiteit vereist.

Nieuw thema is : "Dagelijks eten"

Denk aan het voedsel en/of drinken wat je dagelijks eet/drinkt en voorgezet krijgt.

Probeer de essentie te captiveren dmv bv een "stil leven"

Neem dus je camera mee naar een restaurant, etentje of welke ocassie dan ook om het ideale eet/drink moment vast te leggen.
Succes allemaal namens Salutem en mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 04-05-2004 09:20 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:17
* Charly heeft al een fijn idee.

Nou hopen dat ik dit keer ook genoeg tijd heb om het uit te voeren :X

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 04-05-2004 11:45 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hmm misschien wil ik ook wel een poging wagen als beginnende :)
Ik heb de camera (Canon Powershot G5) nog niet binnen, maar die komt als het goed is deze week...

Ik heb misschien ook al wat leuke ideeen...

succes iedereen..

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Mn ouders hebben een Aldi digicam gekocht dus ik ga me hiermee eens uitleven, misschien kom ik op een leuk idee voor de contest. Kan ik eindelijk eens meedoen :).

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
binnenkort gaan we gourmetten, hangt altijd supergezellige sfeer :)

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Hmm door de omschrijving is het thema een beetje onduidelijk geworden vind ik.
Het thema is 'dagelijks eten', maar in de omschrijving wordt opeens gesproken over de 'ideale' siutuatie.
Ik ben maar een arme student ;) dus die twee vallen niet altijd samen....
Is het nu straks de bedoeling onder anderen te beoordelen op de herkenning, een beetje de sleur misschien, of inleving in de ideale situatie??

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12 08:54
voorbeeld 1

http://img7.imageshack.us/img7/9669/DSC01087.jpg

voorbeeld 2

http://img7.imageshack.us/img7/5076/DSC01349.jpg

Mijn idee voor dit thema is voedsel dus daar hoort ook drank bij.

Maar om nou alleen maar een bord met eten vast te leggen is misschien een beetje saai.

Dus vandaar de opmerking over ideale situatie.

Zorg dus voor een eet of drink foto waar jij zelf gewoon zin in krijgt, vanwege de sfeer of het eten / drinken dat je ziet.

[ Voor 60% gewijzigd door salutem op 05-05-2004 15:41 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 14:46

shameblaster

BB4E^Cons

Ik ga nu ook wat proberen,
Gewoon patatje oorlog macrootje :D
Nee ik ga wat verzinnen

Cons:::BB4E

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
:( :( Maarja, toch iets proberen...

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik vraag me af wanneer de eerste big mac voorbij komt :9

• The-Source
  • Laatst online: 14:14
Zit zelf aan 2 foto's te denken van de laatste vakantie.
Ik vind ze alleen allebei niet super gelukt :/
Hier onder zie je 2 gecropte plaatje (35% van origineel)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/the-source/cam/oostenrijk/TOostenrijk%20058.JPG
De bedienster welke 2 van dit soort schotels kwam brengen

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/the-source/cam/oostenrijk/TOostenrijk%20059.JPG
Close up van de schotel

Owja 1 zo'n schotel was voor 3 personen en vooraf kreeg je een salade en achteraf kwam er nog een bakje friet en 2 stukken snitzel bij omdat dat er niet op paste :p

Comment are welcome

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mag het ook niet dagelijks eten zijn? Hoewel, wel dagelijks eten, alleen niet in NL

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/userpics/travel/hongkong/hongkong_2002/hongkong_food/normal_IMG_2205.jpg

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

klaasbram schreef op 04 mei 2004 @ 22:53:
Zit zelf aan 2 foto's te denken van de laatste vakantie.
Ik vind ze alleen allebei niet super gelukt :/
Hier onder zie je 2 gecropte plaatje (35% van origineel)
[afbeelding]
De bedienster welke 2 van dit soort schotels kwam brengen

[afbeelding]
Close up van de schotel

Owja 1 zo'n schotel was voor 3 personen en vooraf kreeg je een salade en achteraf kwam er nog een bakje friet en 2 stukken snitzel bij omdat dat er niet op paste :p

Comment are welcome
Uhmm...maak nieuwe foto's naar aanleiding van dit onderwerp en trek niet zomaar iets uit je archief? :X

offtopic:
Ik krijg honger van die schotel :) zeker mixed grill ofzo?

Default blanke hetero

• salutem
EbAyzo schreef op 04 mei 2004 @ 22:59:
[...]

Uhmm...maak nieuwe foto's naar aanleiding van dit onderwerp en trek niet zomaar iets uit je archief? :X
Idd zeker vanwege het dagelijks gehalte zou het wel zo leuk zijn om idd geen stock foto's te gebruiken maar gewoon een nieuwe pic, speciaal voor deze contest.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• The-Source
EbAyzo schreef op 04 mei 2004 @ 22:59:
[...]

offtopic:
Ik krijg honger van die schotel :) zeker mixed grill ofzo?
Archief, hij is 30 april genomen tijdens een Sarah dineetje.
Genomen in Oosterijk bij restaurant Bergland :9
Het was een soort van Bergland Teller + snitzel en hoop groenten.
Origineel is te downloaden via klik op de foto (dus met exif info)

Ps de foto's staan pas sinds vandaag op de computer (ben sinds zondag avond pas terug in NL)

[ Voor 18% gewijzigd door The-Source op 04-05-2004 23:39 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Aangepast omdat deze foto's niet aan de contest meedoen

gewoon dampend bord lekker eten

en dit kan je ook zien als eten

P.s. nog met de oude Canon A10 van 1 megapixel geschoten

[ Voor 26% gewijzigd door Pinin op 05-05-2004 15:34 ]

www.casarodriguillo.com

• gvdh81
  • Laatst online: 12-12 15:00

gvdh81

To got or not to got..

Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen!
En aangezien jullie allemaal zeggen; "We weten niet welke we willen..." Verpest je het topic dus met dit soort foto's. Plaats dan een linkje naar je album dat is wat beter voor het algehele overzicht.

@Opgezetfan; Mjah, vind het een beetje jammer Mooooody in de startpost regels op gaat stellen waar niemand zich aan houd. (Zelfs diegene die het onderwerp mocht uitkiezen niet)

[ Voor 29% gewijzigd door gvdh81 op 05-05-2004 13:51 ]

Verwijderd

@Xces: volkomen gelijk, hou het een beetje ontopic ;)

Verwijderd

Ha leuk, ik doe weer eens mee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitallyactive.com/public/Locations/Meijendel%20Wassenaar%202/IMG_6725.jpg

met 10D en 180mm macro :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:54:

[afbeelding]

Ziet er lekker uit! En de Limburgse vlaai mag er ook zijn :Y)

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
alleen nog even de stemsite updaten, het nieuwe thema is nog niet verwerkt.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

gvdh81 schreef op 05 mei 2004 @ 09:04:
Verpest je het topic dus met dit soort foto's. Plaats dan een linkje naar je album dat is wat beter voor het algehele overzicht.
Aangepast 8)

www.casarodriguillo.com

• salutem
gvdh81 schreef op 05 mei 2004 @ 09:04:
En aangezien jullie allemaal zeggen; "We weten niet welke we willen..." Verpest je het topic dus met dit soort foto's. Plaats dan een linkje naar je album dat is wat beter voor het algehele overzicht.

@Opgezetfan; Mjah, vind het een beetje jammer Mooooody in de startpost regels op gaat stellen waar niemand zich aan houd. (Zelfs diegene die het onderwerp mocht uitkiezen niet)
Ow sorry hoor ! :P

was maar om een indruk te geven.

Sjonge jonge wat een ophef om een paar voorbeeldjes.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

klaasbram schreef op 04 mei 2004 @ 23:20:
[...]

Het was een soort van Bergland Teller + snitzel en hoop groenten.
Origineel is te downloaden via klik op de foto (dus met exif info)

Ps de foto's staan pas sinds vandaag op de computer (ben sinds zondag avond pas terug in NL)
Dus archief! Deze contest is begonnen op Dinsdag 4 Mei 2004 09:18 (Topicstart) dus je had de foto al gemaakt...

Default blanke hetero

• Mooody
klaasbram schreef op 04 mei 2004 @ 23:20:
[...]

is dat niet in Pertisau? :D

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 16:11
Dit is mijn foto.

het is op de dominicaanse republiek dit jaar.
elke 2 dagen hadden ze op het strand een LOBSTER party (kreeft feest),
die kreeften kon je meteen als lunch nuttigen!

p.s.: de foto is gefotosoept zodat de aandacht ok alleen op het eten afgaat ;)

Afbeeldingslocatie: http://fotolink.powergate.nl/pic.php?foto=4021c32d503b9e3b6381e973fb376bb1

Etuuuuuh!

• Charly
  • Laatst online: 15:17
Crypter schreef op 05 mei 2004 @ 19:48:
Dit is mijn foto.

het is op de dominicaanse republiek dit jaar.
elke 2 dagen hadden ze op het strand een LOBSTER party (kreeft feest),
die kreeften kon je meteen als lunch nuttigen!

p.s.: de foto is gefotosoept zodat de aandacht ok alleen op het eten afgaat ;)

[afbeelding]
Waarom zouden de koks er dan niet bij mogen staan :?
smaken verschillen maar ik vind die streepjes eerder storen dan helpen.

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mastertje/Pict0054.jpg

Ideale eetmoment: Dat alles nog heel is en je er eigenlijk gelijk een hap in kan zetten :9

Reacties plz :)

[ Voor 81% gewijzigd door straider op 05-05-2004 22:29 ]

Verwijderd

Wat vind je er zelf van? :X

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

Sjnirk

Hie vrieve

straider schreef op 05 mei 2004 @ 22:24:
[afbeelding]

Ideale eetmoment: Dat alles nog heel is en je er eigenlijk gelijk een hap in kan zetten :9

Nou..

Als ik eerlijk mag zijn, mijn ogen gaan van links naar rechts zonder echt een onderwerp te zien op de foto. Ik zie eigenlijk alleen maar pizza.

Een beetje snapshot, niet iets waar ik meer dan 2 seconden naar kan kijken.

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Hmm... Ik had wel een idee, maar het is er niet zo mooi uitgekomen als ik in gedachten had...

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/Orange.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/forumpics/Orange2.jpg

(Geschoten met flits in een verder donkere ruimte)

Slecht he :o :/

• wisselwerking
Niet erg spannend en bovendien zou ik de vork uit beeld halen. Wel een mooi contrast met de achtergrond.

Verwijderd

die vork is juist geweldig.

• wisselwerking
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:36:
die vork is juist geweldig.
Vork kan geweldig zijn. Maar dan moet je de vork wel meer bij de foto betrekken. Nu is het net alsof de vork er per ongeluk ook bij opgekomen is.

Verwijderd

Een meng van rust/ochtend/eten.

Deze foto gemaakt van een leeg bord wat ongeveer 1 uur voor de foto nog vol lag met 4 crackers.

1 lichtstraal door de lamellen heen belicht het bord.

Afbeeldingslocatie: http://www.tdjproductions.com/Img/brood.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 23:51 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 23:50:

Deze foto gemaakt van een leeg bord wat ongeveer 1 uur voor de foto nog vol lag met 4 crackers.

[afbeelding]
Jammer dat de bovenkant van het bord zo onscherp is (misschien de bedoeling geweest?) en op zich ook vrij saaie compositie.

De strook licht vind ik ook lichtelijk irritant...te groot contrast!

[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 07-05-2004 00:08 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Dit is 1 van mn eerste close-up foto;s ik moet de instellingen nog een beetje leeren, en ik heb op andere dingen mooiere fotos gemaakt (Netwerk kaarten etc)

Ik post in dit topic wel weer eens wat als ik dr wat bter mee kan omgaan :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 23:50:

[afbeelding]
Nice photo mate! Goed concept ook, nagedacht over wat anders dan gewoon een bord eten ..

Let niet op het subjectieve gebral van menig mensen in here .. net als dat geblaat over de vork omg .. Dit zijn het soort mensen dat van menig kunstwerk zeggen 'Hoa da kan muh kleine broertje ook' .. :O

Verwijderd

[afbeelding]

Ik weet niet of het komt omdat ik nu honger heb, maar je foto doet het water me in de mond lopen .. kan zo op de doos van de pizza geplakt worden .. mjummmmm ..

(ik ga maar eens wat eten) :Y) ..

..

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 07:43:
[...]

Nice photo mate! Goed concept ook, nagedacht over wat anders dan gewoon een bord eten ..

Let niet op het subjectieve gebral van menig mensen in here .. net als dat geblaat over de vork omg .. Dit zijn het soort mensen dat van menig kunstwerk zeggen 'Hoa da kan muh kleine broertje ook' .. :O
Uhmmm...als iemand een foto hier post vraagt hij om meningen! En die geef ik dan ook (onderbouwd)! Een foto kan leuk bedacht zijn (wat deze dus ook is) maar slecht uitgevoerd (Deze foto is ook niet helemaal goed uitgevoerd)

Ik gaf hem alleen wat opmerkingen/tips zodat de uitvoering misschien wat beter wordt!

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 07-05-2004 09:52 ]

Default blanke hetero

• wisselwerking
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 07:43:
[...]

Een foto beoordelen zit altijd een gedeelte subjectiviteit in. Volledig objectief een foto beoordelen kan naar mijn idee niet, omdat iedereen een andere definitie heeft van wat mooi is.
Maar natuurlijk is het wel van belang om aan te geven waarom je het (niet) mooi vindt. Daar kan de fotograaf wat mee.

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Drinken hoort er ook bij (toch? :P) :Y).

Mijn eerste deelname. Momenteel is mijn host niet beschikbaar. Jullie zullen het dus tijdelijk moeten doen met een heel erg compressed JPGje.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S2K0P0KZIS4Z/p.jpeg
*Klik :)
Canon Powershot A80
1/160 sec
F2,8

Commentaar heel erg welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Josh op 10-05-2004 12:00 ]

Verwijderd

[afbeelding]

Ziet er erg lekker uit :P.
GsJosh schreef op 07 mei 2004 @ 14:18:

Mijn eerste deelname. Momenteel is mijn host niet beschikbaar. Jullie zullen het dus tijdelijk moeten doen met een resized, compressed JPGje.
[afbeelding]
Canon Powershot A80
1/160 sec
F2,8

Ik vind het een erg mooie foto, leuk zo met die kleuren.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 15:01 ]

• Capa
  • Laatst online: 12:11
edit:
werkt al weer

[ Voor 96% gewijzigd door Capa op 07-05-2004 15:03 ]

Verwijderd

Mijn eerste deelname. Momenteel is mijn host niet beschikbaar. Jullie zullen het dus tijdelijk moeten doen met een resized, compressed JPGje.
[afbeelding]
Canon Powershot A80
1/160 sec
F2,8

Ik vind de kleurtjes wel leuk, maar de bovenkant en de donkere (zwarte) stukjes niet zo mooi.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[afbeelding]
Canon Powershot A80
1/160 sec
F2,8

Leuke foto...alleen misschien het lichte gedeelte nog meer belichten en het logo gewoon goed (niet spiegelbeeld) erop?

* Ebayzo heeft al veel opmerkingen gegeven! Even zelf wat bedenken om in te sturen O-)

Default blanke hetero

• marsian
  • Laatst online: 05-12 17:17
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 23:25:
Hmm... Ik had wel een idee, maar het is er niet zo mooi uitgekomen als ik in gedachten had...

1:
[afbeelding]

2:
[afbeelding]

(Geschoten met flits in een verder donkere ruimte)

Slecht he :o :/
Heb een keer iets soortgelijks gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.weij/fotos/citroenclick.jpg

• The-Source
Mooooody schreef op 05 mei 2004 @ 17:03:
[...]

is dat niet in Pertisau? :D
Ik weet niet precies hoe het daar heette maar in ieder geval niet het gene wat jij noemt :P
Het zou best FlieB of FieB (B is zo'n duitse ringel S)
En FlieB en FieB zijn allebei verschillende plaatsen die bij elkaar in de buurt liggen.
Ik was "gestationeerd" in örgen en het restaurant was de berg tegenover dat dorp gelegen.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

[afbeelding]

Dit geeft de druppel, ik ga inbreken bij de multi vlaai ;)
mooi plaatje, maar heb liever trek in taart!

• Capa
Je kunt die taart toch opeten nadat je een foto hebt gemaakt? :P
Ziet er zeker lekker uit hoor :9 ik heb vandaag lekker 2 stukjes gehad ;)

• MacDokie
  • Laatst online: 12:03
[afbeelding]

Dit is een Big American met Tonijn en rode ui :9~

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

[afbeelding]

uhhm ... jah is wel appart ...
maar toch heel simpel :Y)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn inzending deze maand. Beetje stylistisch, maar wel dagelijks :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/foto/got_mei_appels_small.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/281/422/5/pics/0.jpg

Dit is me eerste foto die mee doet aan een contest hoop dat jullie um mooi vinden :9
en reactie`s zijn natuurlijk altijd welkom :*)
_/-\o_ Gegroet :9

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 16:11
Dit is een foto genomen in een restaurant in Delft :)

Afbeeldingslocatie: http://fotolink.powergate.nl/pic.php?foto=3d76c7746bea23c66cbb4712c7eb614d

Etuuuuuh!

• airliner

airliner

Swell

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 00:35:
[afbeelding]

Dit is me eerste foto die mee doet aan een contest hoop dat jullie um mooi vinden :9
niet echt een scherpe foto naar mijn idee, en kaders zijn niet toegestaan dacht ik met de contest

nog ff een andere vraag, ik weet dat fruit eten is, maar het thema fruit is toch al eens voorbij gekomen? is het niet leuk om dan wat anders te fotograferen, nu krijg je allemaal van die door de helft gesneden citrus vruchten :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 16:29
mijn inzending

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/dpz/willemstad/002.jpg

• MacDokie
LoneGunman schreef op 08 mei 2004 @ 00:21:

[afbeelding]
Errug mooi hoor.
Ook heel mooi alleen iets te donker vind ik. Maar goed dat heeft niets met de kwaliteit te maken maar met smaak. Een ander kan het juist mooier vinden.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Zou het thema niet beter "fruit/desert" zijn..? Ga ook eens denken

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14

[afbeelding]
Is deze foto van jou? Want ik herriner me zo'n half jaar geleden dezelfde foto gezien tehebben!

Verwijderd

Dan is mijn foto iig origineel :)
Naam van de foto: Typisch
Daarnaast vraag ik me af of het een crime is om het tijdstip op de foto te laten staan... heeft namelijk echt een toegevoegde waarde aan het 'verhaal'.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/jelle.tromp/typisch.jpg

Verwijderd

[afbeelding]

ik vind hem niet mooi scherp

Verwijderd

[afbeelding]

Niet scherp inderdaad, maar ik weet ook zo net nog niet of citroenen en aarbeien wel samen gaan :D

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
straider schreef op 08 mei 2004 @ 10:18:
[...]

Is deze foto van jou? Want ik herriner me zo'n half jaar geleden dezelfde foto gezien tehebben!
Goed opgelet jochie: Willem169 op 21/4/04 in topic "Negatiefscanner" :D

Ik vind het trouwens een mooie foto. Kleine imperfectie in mijn ogen is de onscherpte in de voorste mandarijn.

Edit:
LoneGunman schreef op 08 mei 2004 @ 14:03:
[...]
Volgens mij reageerde hij op mijn post.
Oh, ok. Had ook de post van Willem kunnen zijn though 8)
Dit is me eerste foto die mee doet aan een contest hoop dat jullie um mooi vinden
Nou, hij had heel mooi kunnen zijn...Hij is erg onscherp, zoals al opgemerkt is. Daarnaast is de belichting niet optimaal waardoor het beeld wat donker en flets is. Met Photoshop zou je hier overigens best wat aan kunnen doen, maar ik weet zo 123 niet of dat de bedoeling is ihkv deze contest.

[ Voor 46% gewijzigd door koraks op 09-05-2004 00:29 ]

Verwijderd

airliner schreef op 08 mei 2004 @ 01:59:
[...]
nu krijg je allemaal van die door de helft gesneden citrus vruchten :?
Niks mis met doorgesneden citrusvruchten ja! :( :+ >:)

(Ik vind de 'bord eten' foto's juist weer niet zo spectaculair. Dat soort foto's zijn eigenlijk alleen van waarde voor de persoon die ze genomen heeft en zijn vaak niet 'mooi' ofzo. Fruit laat zich in dat opzicht veel beter fotograferen; je kan er een mooi stilleven van maken, maar ook de wat intensere kleuren van fruit lenen zich beter voor foto's. Daarom ook mijn experiment met de sinaasappel (knalgeel) op een donker zwarte achtergrond...)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 13:41 ]

• LoneGunman
  • Niet online
straider schreef op 08 mei 2004 @ 10:18:
[...]

Helemaal. Ik heb nog ongeveer 30 dezelfde foto's, die net niet helemaal goed zijn.

• LoneGunman
  • Niet online
koraks schreef op 08 mei 2004 @ 11:55:
[...]

Goed opgelet jochie: Willem169 op 21/4/04 in topic "Negatiefscanner" :D

Ik vind het trouwens een mooie foto. Kleine imperfectie in mijn ogen is de onscherpte in de voorste mandarijn.
Volgens mij reageerde hij op mijn post.

• airliner

airliner

Swell

okay... dan is dit mijn entry:

Afbeeldingslocatie: http://images.airliner.nl/lime_thumb.jpg

niet echt boeiend, maar iedergeval iets

[ Voor 4% gewijzigd door airliner op 08-05-2004 15:40 ]

Verwijderd

-verwijderd, sorry-

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:15 ]

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
airliner schreef op 08 mei 2004 @ 15:40:
okay... dan is dit mijn entry:

[afbeelding]

niet echt boeiend, maar iedergeval iets
Jammer dat je bij de grote versie nogal vertekening in de hoeken ziet, maar dat zal wel aan het miniminiminilensje van de ixus liggen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• marsian
  • Laatst online: 05-12 17:17
abrakadaver schreef op 08 mei 2004 @ 18:24:
[...]

Jammer dat je bij de grote versie nogal vertekening in de hoeken ziet, maar dat zal wel aan het miniminiminilensje van de ixus liggen.
En jammer genoeg ook niet echt origineel, is namelijk de derde al met doorgesnede citrusvruchten......

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik heb eindelijk een id :) alleen is het eten niet dagelijks uit mijn opzicht!

Vanmiddag even een test shotje maken...

Het is in iedergeval wel origineel

Default blanke hetero

• Capa
Kep ook een idee'tje, alleen de camera heb ik er niet voor. Kan de sluitertijd niet instellen, en die moet voor dat ideetje zeer kort zijn.
Iemand die mijn idee wil proberen? Mail mij even dan hoor je het, ik wil niet dat iedereen het weet :P mocht het een goed idee zijn :X
Dis adres: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/62440/AAAAE6/000000/1
edit:

toevoegen op msn mag ook :)

[ Voor 23% gewijzigd door Capa op 09-05-2004 13:47 ]

• airliner

airliner

Swell

marsian schreef op 09 mei 2004 @ 12:41:
[...]

En jammer genoeg ook niet echt origineel, is namelijk de derde al met doorgesnede citrusvruchten......
je hebt mijn commentaar eerder zeker niet gelezen.... dat is het punt nl

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Dagelijks hamster diner
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/contest-mei.jpg

Klein probeersel! Omdat iedereen al met citrustvruchten enzo aankomt ben ik voor het dagelijkse eten van mijn hamster gegaan! Idee moet nog iets beter uitgewerkt worden! Reacties?

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 10-05-2004 09:22 ]

Default blanke hetero

• Tourniquet
  • Laatst online: 12:00

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen stilleven, en ook geen digi-foto, maar denken jullie dat deze kan meedoen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/Chinatown_tn.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

ik probeer na lange tijd weer een keertje mee te doen maar klopt het dat op de upload site de vorige contest nog loopt ? ik kan voor deze maand niks uploaden en ik zie ook het topic van deze maand niet staan

edit/ voorlopige inzending.. ben er nog niet helemaal uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31163/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 19:22 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 19:16:
ik probeer na lange tijd weer een keertje mee te doen maar klopt het dat op de upload site de vorige contest nog loopt ? ik kan voor deze maand niks uploaden en ik zie ook het topic van deze maand niet staan

edit/ voorlopige inzending.. ben er nog niet helemaal uit :)

[afbeelding]
Volgens mij zijn M&M's veel feller qua kleur! Probeer nog een paar shots te maken of evt beter belichten / fotoshoppen

Default blanke hetero

• marteltor
  • Laatst online: 10:07
en eventueel indirect licht op m&m's te laten schijnen :) nu zie je zo een duidelijk lamp erin :o

(edit: wat een spelfout maakte ik 8)7 )

[ Voor 30% gewijzigd door marteltor op 09-05-2004 22:42 ]

• marteltor
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/ton.derouw/bananen2.jpg

Lekkere bananen :)
Dit zal waarschijnlijk mijn inzending worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 10-05-2004 01:12 ]

• salutem
Komt de upload site nog een keer met een update ?

Hij staat nu nog steeds op sexy/erotiek.

Verwijderd

[afbeelding]
Canon Powershot A80
1/160 sec
F2,8

Fok zeg!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Goede sfeer! Mooi ander aanzicht dan normaal het logo, terwijl IEDEREEN het herkent .. Kleur is heerlijk, compositie mooi ..

Kortom .. ik vind hem geloof ik wel aardig ;)

..

Verwijderd

[afbeelding]
Deze hebben we al eerder gezien ..

..

Verwijderd

Staat nog steeds op Sexy idd word nu wel tijd om deze te veranderen het is al de 10de.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Onder het motto, alles kan altijd beter (vorige Cola-shot was gewoon voor de lol genomen) ben ik weer bezig geweest met een origineel Colaglas met inhoud :9.

Jammergenoeg zijn de resultaten minder dan eerst, het is nog vrij moeilijk om een mooi shot hiervan te maken :|.

Zoals je hier kan zien, was het aantal bubbels bij de vorige keer aardig groot
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/KW9A6N39Q584/picserver.jpeg
Dit is het mooiste shot wat er tussen zat vorige keer.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S2K0P0KZIS4Z/p.jpeg

Tijd voor verbetering (niet dat ik nog niet trots was :P)
Deze keer wilde ik proberen een 'zweet'-effect krijgen op het glas (zoals je wel ziet in die bier reclames :9). Dat leek mij een kwestie van het glas met inhoud kouder maken dan de omgeving. Makkelijk was het niet. Het glas besloeg wel maar niet genoeg om er druppels door te krijgen. Bovendien was de prik uit de Cola omdat ik er ijsklontjes in had gesmeten :/.

Testopstelling met normaal glas
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RF1U32416Z8Z/picserver.jpeg
Houd de Cola Koud :9
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/79HFD66J5834/picserver.jpeg
Het Glas begon wel te zweten maar meer dan dit kwam er niet
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TJXBGHL06J43/p.jpeg
Dit is het beste shot dat ik er dit keer uit kon halen. Geen bubbels, onscherp en geen juiste belichting :/. Dan maar geen Zwetend glas :(.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8F2ZH24S5G49/picserver.jpeg
En dat terwijl de Plastik bewaarkan wel begon te zweten :(. Was mijn cola niet koud genoeg?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/B4I0X7A5QTO4/picserver.jpeg

Volgende keer maar druppelen met een pipet ofzo? Zodat er druppels gaan lopen. En Cola gebruiken zonder ijs anders gaat de prik eruit.

[ Voor 12% gewijzigd door Josh op 10-05-2004 12:04 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

GsJosh schreef op 10 mei 2004 @ 11:52:
Volgende keer maar druppelen met een pipet ofzo? Zodat er druppels gaan lopen. En Cola gebruiken zonder ijs anders gaat de prik eruit.
Wat dacht je van een good old plantenspuit met vernevelfunctie? Daarmee kan je volgens mij het `zweetmoment' aardig zelf bepalen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

Een 'zwetend' glas maak je gewoon met een plantenspuit :)

(te laat :( )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 12:28 ]

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb het even uitgetest. Je kan inderdaad beter druppels krijgen. Maar het echte 'ijskoude' effect is mij nog niet gelukt. Hiervoor moet je glas namelijk ook onder het vriespunt zijn. To Be Continued

Dit effect bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/26FW7L8T4P17/picserver.jpeg

[ Voor 51% gewijzigd door Josh op 10-05-2004 12:40 ]

• Capa
Zo'n zweet effect zoals jij het noemt komt omdat het glas kouder wordt dan de omgevingstemperatuur. Zet hem dus in de koelkast voordat je hem vol giet. In de vriezer is het te koud en bevriest het water / de condens.
Maar als je deze weer een tijdje laat staan ondooit het, je moet maar even kijken wat het mooiste effect geeft.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 14:46

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/Zomaar%20022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/Zomaar%20027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto/Zomaar%20028.jpg

Dagelijks drinken we water, (tenminste ik)
Ik weet aleen nog niet welke ik in zal sturen, en past dit een beetje bij het thema

Kmoet ook nog ff de borders verwijderen, maarja dat komt wel met uploaden

[ Voor 10% gewijzigd door shameblaster op 10-05-2004 14:01 ]

Cons:::BB4E

Verwijderd

Ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling is, er is al een thema water geweest, daar had deze beter ingepast.

Verwijderd

Mijn eerste poging:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31196/full.jpg

Niemand kan zo enorm een gevoel van geluk en welbevinden uitstralen tijdens een toch vrij onsmakelijk fenomeen als eten (om naar te kijken dan) als een kat.

Natuurlijk was meneer niet van zins om mee te werken aan deze foto, dit heeft al heel wat geduld gekost. Ik hoop nog een betere te maken.

De foto is gemaakt met een Powershot A75, daarna geresized naar 1024x768 en via GoT-tags naar 640x480. De exif info:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31197/full.jpg

Verwijderd

@ shameblaster:

probeer eens wat van de achtergrond te maken en doe eens creatief met je belichting. Met de achtergrond bedoel ik, bepaal je compositie. Een goede compositie heeft niet alleen betrekking tot je onderwerp, maar ook je achtergrond is heel belangrijk. In ieder geval: weg met die schuurspons!. Daarnaast probeer een compositie te kiezen waarbij we een interessant deel van de keuken zien, en probeer je shot horizontaal te nemen. Probeer als de compositie niet interessant is eens een kunstmatige achtergrond te creeeren. Verander daarnaast je belichting. Beetje mikken met wat spots via plafond/ muren etc. Er zit potentie in het idee, nu de uitvoering nog even!

• MacDokie
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:40:
Dan is mijn foto iig origineel :)
Naam van de foto: Typisch
Daarnaast vraag ik me af of het een crime is om het tijdstip op de foto te laten staan... heeft namelijk echt een toegevoegde waarde aan het 'verhaal'.

[afbeelding]
genomen om 05.00 sochtend in shoarmatent "het afgelikte berbertje" 8)

edit:
ik ga het zo ook eens proberen

[ Voor 9% gewijzigd door MacDokie op 10-05-2004 15:32 ]

• marteltor
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:03:
Ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling is, er is al een thema water geweest, daar had deze beter ingepast.
En dat geldt net zo goed voor het cola glas :) dagelijks eten...
genomen om 05.00 sochtend in shoarmatent "het afgelikte berbertje
5.00 uur is 's nachts en dus geen dagelijks eten >:) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door marteltor op 10-05-2004 16:44 ]

• salutem
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:03:
idd en deze foto geeft mij zowieso geen zin in om eens een lekker glas water te halen.

T'is een mooie macro maar straalt nix uit.

Verwijderd

marteltor schreef op 10 mei 2004 @ 16:42:
En dat geldt net zo goed voor het cola glas :) dagelijks eten...
Als ik naar de post kijkt waar het thema in staat:
Denk aan het voedsel en/of drinken wat je dagelijks eet/drinkt en voorgezet krijgt.
Lijkt mij dat het wel mag?

//edit
niemand iets over mijn foto? Damn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 17:03 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 17:03:
//edit
niemand iets over mijn foto? Damn :P
ik wil wel ff reageren hoor :P

Kattenpics zijn altijd leuk :>
Klimt je kat nog steeds met 5 andere katten in één boom 8)7

Als je kat jaagt zou je een mooie foto kunnen proberen te maken dattie aan komt lopen met een muis in z'n bek. (geduld is een schone zaak ;) )
Dat zou een hele andere wending geven aan het thema 'dagelijks eten'

"man is not truly one, but truly two,"

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mensen ook graag even reacties op mijn foto! Dan weet ik of ik er nog verder mee moet gaan:

[rml]EbAyzo in "De Grote GoT FotoContest [ Mei '04]"[/rml]

Default blanke hetero

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.