Mij lijkt een Apple / non-x86 forum ook heel handig.
Een paar weken geleden heb ik een iBook (12" ich 768MB, etc

) gekocht, maar ik kan er niet echt over meepraten op GoT omdat er geen stekje is, wat IMHO jammer is. We hebben ook een Fotografie forum en een Audio, Video & HiFi Forum, welken beiden ook niet echt met computers te maken hebben. De fotografietopics passen redelijk goed in GT, en voor het audio forum is ook wel een plaatsje te vinden, maar naar mijn gevoel is Fotografie een stuk groter geworden nadat het een apart forum is geworden.
Wat is nu het verschil tussen een Fotografie forum en een Apple forum? Het verschil is dat het Fotografie forum is ontstaan uit noodzaak, omdat Gadgettalk volliep met fotografie-topics. Hetzelfde is met B&V gebeurd, die is ook gecreeerd uit noodzaak.
Betekent dit nu dat een Apple-forum nutteloos is? Mijn inziens, nee. Of we nou een Apple-forum over 3 jaar maken, als er meer apple-users zijn, of nu, als het nog een kleine groep is, maakt volgens mij weinig uit. Sterker nog, als je met een kleinere groep begint kun je het forum makkelijker de vorm geven die je wilt, zodat het geen grote chaos wordt waar van alles in wordt gepost wat er al dan niet mee te maken heeft. Verder is het een stuk gezelliger om onder de mac-fanaten te zitten dan bij de geirriteerde non-windows users of de bijdehandte OH-ventjes

.
Ik denk dat het op zijn minst mooi zou zijn om er eens naar te kijken. Maak er een thema-forum van en kijk hoe dat loopt. Loopt het slecht? Dan gaat hij richting trashcan en is niemand gewond. Loopt hij goed? Dan kan hij een plekje krijgen bij de rest van de forums.
Het forum is dan misschien een buitenbeentje op GoT, maar dat is DPC ook, en die zitten ook vrolijk in hun eigen hol. Met een eigen forum is het bijvoorbeeld makkelijker om nieuwe ontwikkelingen in de Mac-wereld te posten zonder dat er meerdere discussies door elkaar lopen waardoor het geheel onoverzichtelijk wordt en ik weet zeker dat het animo om te posten in een forum waar alles een stuk duidelijker is een stuk hoger is dan nu.