Welke DJ koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Topicstarter
Nadat mijn (niet lachen) Sony V300 kapot was gegaan, heb ik nu een nieuwe koptelefoon nodig. :)
Ik wilde eigenlijk de Sony V600, want dat was gewoon de V900 met kleinere drivers, maar die kan ik nergens meer vinden, en ik heb de hoop op dat kreng een beetje opgegeven. :/
Dus ik zoek een andere. Ik heb al op GoT gezocht, maar daar staan alleen maar hele oude topics, en ik neem aan dat de markt voor headphones in 2 jaar wel is verbeterd.
Ik zoek dus een nieuwe, mijn budget is ongeveer 150 euro, en de voornaamste eis is dat ie langer mee gaat dan die V300 met z'n plastic ophanginkje.
Ik zat zlef te denken aan een sennheiser, maar ik heb niks aan specs, ik wil ervaringen horen van mensen. :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
How to become a Dj... deel IX
Genoeg DJ's met koptelefoonervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die Sony V-dingen zijn kut. Ik durf er niet eens meer naar te luisteren. Geluid klinkt alsof het door drie aluminium blikjes heen komt. Met uitzondering van de V6, trouwens, die wel goed schijnt te klinken. Al ben ik die zelf nog nergens tegen gekomen. (Da's dus een andere dan de V600!)

Als je een hoofdtelefoon wilt die echt stevig is, goed klinkt en waarvan alle onderdelen vervangbaar zijn zit je aan een Beyerdynamic PRO model. Denk aan de DT770PRO, of met wat betere afsluiting en een lagere impendantie de DT770M. Nadeel is dat deze bij de meeste winkels boven je budget uitstijgen, maar met een beetje zoeken kun je ze een stuk goedkoper vinden :)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 02-05-2004 15:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uhmm... CyBeR.... Weleens de MDR-V900 gehoord? Dat is dus een studiomonitor van Sony, met een topgeluidje. Kost een gigantische klauw met geld, maar dan heb je ook wel wat.

Zelf heb ik hem nu een paar maanden, ding is onverwoestbaar (niet dat ik er grof mee omga), hij sluit perfect af en het geluid is spatjezuiver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

de V700 van sony heb ik, en ik vind het een goede koptelefoon, hij zit makkelijk, stevig, zn klank is goed, en hij gaat erg hard. Eigenlijk de perfecte DJ koptelefoon. Nogal wat mensen schijnen hem te breken, maar daar heb ik nog geen last van gehad.

De HD 25 van Sennheiser is ook een heel goed ding is kleiner maar zit ook makkelijk, zn klank is ook ok..

Pioneer HDJ-1000 is men ook positief over, maar deze is een beetje duurder, ik vind hem persoonlijk iets te groot..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TimMer schreef op 02 mei 2004 @ 16:08:
Uhmm... CyBeR.... Weleens de MDR-V900 gehoord? Dat is dus een studiomonitor van Sony, met een topgeluidje. Kost een gigantische klauw met geld, maar dan heb je ook wel wat.

Zelf heb ik hem nu een paar maanden, ding is onverwoestbaar (niet dat ik er grof mee omga), hij sluit perfect af en het geluid is spatjezuiver. :)
Daar hoor je ook de minste klachten over uit die reeks, inderdaad ;) Maar iets vertelt me dat je nog nooit een MDR-CD3000 op hebt gehad, wat toch nog een stukje verder gaat. En die klauw geld valt ook wel mee, gezien dat die CD3K rond de 500 euro kost. Die V900 kost nog niet de helft ;) Oh, als we toch bij sony blijven. Hun echte topmodel is de MDR-R10. A 4000+ euro. Handgemaakt van speciaal hout waarvan de naam me even ontgaat.

'Studiomonitor' zegt niets. Ik kan op m'n vivanco (bleh, echt) ook wel een Studiomonitor sticker plakken, het ding blijft klote (serieus, het kreng heet brainblaster maar om bass te produceren heeft 'ie een batterij nodig). Anyway. Feit is dat de MDR-VX00 modellen het gewoon niet halen bij modellen in dezelfde prijsklasse van Sennheiser, Beyerdynamic, AKG, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Hier ook een Sony MDR-V700. Ontzettend fijn ding IMHO. Maar ik zit al wel op nummer 3 doordat-ie inderdaad niet zo stevig is op het belangrijkste scharnierpunt. En ik ga er absoluut niet ruw mee om. Niet aan te raden dus, maar persoonlijk zit-ie mij gewoon te lekker om de oortjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb zelf de Zalman Surround Sound Headphones "Theatre 6" (ZM-RS6F, dat 5.1 ding) en bevalt fantastisch. Nou weet ik dat het niet de eerste keus is voor een echte DJ, maar als je een PC-DJ bent is dit misschien tog wel één van de beste keuze's.

Pricewatchlinkje:
http://www.tweakers.net/pricewatch/64464
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/46346-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heb hier de sennheiser expression line HD320 *nergens meer leverbaar.
geluid is niet als een strakke lijn, maar net op de juiste frequenties wat meer of wat minder. klinkt geweldig bij alle soorten muziek.

naar aanleding van mijn koptelefoon is een audiofiele vriend van mij ook overgestapt op sennheiser

als je een bassfreak bent, kun je er ook een enorme, volle bas uit krijgen zonder veel moeite. maar daarvoor heb ik em niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door powerflux op 02-05-2004 17:01 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als DJ heb je niets aan een audiofiele koptelefoon, meestal gaan ze niet luid genoeg. Dat suround geval is al helemaal belachelijk...

Nog een tipje bij het kiezen: probeer hem in verschillende posities op je hoofd te zetten, in je nek te leggen etc. zorg dat de koptel die je neemt in heel veel richtingen verdraaibaar is. Hoofdtelefoons waarvan je de oren niet kan draaien zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Ik heb DEZE beyerdynamic, kost net onder de €200 en klinkt geweldig.
Ik heb ook een aantal sennheisers van dezelfde prijsklasse beluisterd, maar deze steekt er met kop en schouder (bass, helderheid, stemmen enz.) boven uit.

Ik zou zeggen, koop een beyer, maarja ik gebruik hem alleen voor thuis en niet het dj-werk. (alhoewel deze wel wordt verkocht alszijnde een dj-geval).
En als het om bass gaat.... ik kan hem op mijn Onkyo-reciever zo hard zetten dat hij op je oren gaat springen (letterlijk!) en ik heb hem nog niet kunnen betrappen op vervormen.

Maar of hij met 94 db bij 250 Ohm hard genoeg gaat, dat kan ik eerlijk gezegd niet zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 02-05-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

kijk eens naar de sennheiser hd 25 .
ik heb deze ook, en volgens mij kan je m nu onder de 200 euro krijgen.

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/02976

voordeel van deze koptelefoon is dat ie lekker flexibel is, je kan de oorschelpen wegdraaien, en hij sluit goed af zonder dat je een hele grote schelp nodig heb. Dus het volume hoeft ook niet zo hard te staan.

Zelf ben ik al jaren fan van Sennheiser, omdat het geluid zo strak is...
en als er een kabel stuk gaat of een oorschelpkussentje , dan kan je dit gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

half offtopic: even een reactie op leffe_blond
hij kan ook Hard hoor :D

ik vind het in iedergeval belangrijk dat het goed klinkt. als je echt alleen voor hard gaat kun je net zo goed een kruitvat(tm) 2 eypo ding kopen.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

nog ff verder op dat hard:

veel "cheapo" hoofdtelefoontjes (het 50-80 eur type) gaan ook hard, maar op de een of andere manier kan je het nooit erg lang volhouden op een hard volume. De meeste goede dj koptelefoons gaan erg hard, zonder een geluid te produceren waarvan je na 2 uurtjes draaien pijn aan je oren hebt. Die sony V700 kan ik gerust 6h aan een stuk ophebben (hard) zoder pijn aan mn oren (ja ervaring). De goedkope "kruidvat dingetjes" produceren een type geluid dat na een tijdje gewoon pijn doet aan de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op 02 mei 2004 @ 16:23:
[...]

Daar hoor je ook de minste klachten over uit die reeks, inderdaad ;) Maar iets vertelt me dat je nog nooit een MDR-CD3000 op hebt gehad, wat toch nog een stukje verder gaat.
Nope, maar dat is ook niet interessant voor DJ's. Maar ik blijf erbij dat het geluid van de V900 geweldig is, hij wordt niet voor niets al jaren gebruikt bij radio- en televisiestations en in geluidsstudio's.
En die klauw geld valt ook wel mee, gezien dat die CD3K rond de 500 euro kost. Die V900 kost nog niet de helft ;)
Ik weet niet of jij een geldboom hebt staan, maar ik vind 260 euro voor een koptelefoon redelijk prijzig. ;)
Oh, als we toch bij sony blijven. Hun echte topmodel is de MDR-R10. A 4000+ euro. Handgemaakt van speciaal hout waarvan de naam me even ontgaat.
Dat vind ik dus gewoon totaal bezopen. Ik zie het ook niet zo snel gebeuren dat die prijs/prestatieverhouding echt goed is...
'Studiomonitor' zegt niets. Ik kan op m'n vivanco (bleh, echt) ook wel een Studiomonitor sticker plakken, het ding blijft klote (serieus, het kreng heet brainblaster maar om bass te produceren heeft 'ie een batterij nodig). Anyway.
Er zit geen sticker op met studiomonitor erop, hij wordt alleen veel gebruikt als studiomonitor, onder andere voor het controleren op foutjes in masters. En daarvoor heb je toch een redelijk goed geluidje nodig dacht ik zo...
Feit is dat de MDR-VX00 modellen het gewoon niet halen bij modellen in dezelfde prijsklasse van Sennheiser, Beyerdynamic, AKG, etc.
Dat is totaal geen feit, hooguit een mening. Zelf vind ik de Sennheisers helemaal niet mooi klinken, in ieder geval niet in de prijsklasses tot 250 euro. Beyerdynamic en AKG heb ik nooit gehoord, die schijnen inderdaad goed te klinken, maar dat is weer niks voor DJ's. Vergeet niet dat dit topic over DJ-koptelefoons gaat en niet over audiofiel spul van 4.000 euro voor een koptelefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leffe_blond schreef op 02 mei 2004 @ 17:37:
nog ff verder op dat hard:

veel "cheapo" hoofdtelefoontjes (het 50-80 eur type) gaan ook hard, maar op de een of andere manier kan je het nooit erg lang volhouden op een hard volume. De meeste goede dj koptelefoons gaan erg hard, zonder een geluid te produceren waarvan je na 2 uurtjes draaien pijn aan je oren hebt. Die sony V700 kan ik gerust 6h aan een stuk ophebben (hard) zoder pijn aan mn oren (ja ervaring). De goedkope "kruidvat dingetjes" produceren een type geluid dat na een tijdje gewoon pijn doet aan de oren.
dan ga ik ook even door over het hard moeten gaan van koptelefoons. :+

waarom wil een dj een koptelefoon die hard gaat?
meest logische antwoord is natuurlijk, omdat het zaalvolume/monitorsysteem hard staan, en om hiermee te levelen gooi je het geluid van je koptelefoon omhoog en je kan je over een aantal jaar aansluiten bij het def dj possy, en ik ken er genoeg van hier in amsterdam.

wat je ook kan proberen, is :

zaal volume uit, maar dat lijkt me geen geslaagd plan,

of je monitor een stuk zachter zetten.

ik zelf probeer voor optie 3 te gaan, toch weet ik uit ervaring dat het niet altijd zo makkelijk gaat. meestal drink ik een paar biertjes en dan vervagen je grenzen en principes een beetje, maar om nu te stoppen met drinken.... . dacht het niet!!!!!

wat ik zelf probeer en dat is echt moeilijk, is proberen je gehoor te trainen met lagere volumes van je monitor en je koptelefoon. na elke mix de monitor uitgooien, en het volume van je koptelefoon terugdraaien, ook de output van de kanalen weer terugzetten. Het kutte van werken met lagere volumes is dat het zaalgeluid zich meer gaat mengen met je monitor/koptelefoon, maar geef het tijd. na een tijd kan je echt veel beter concentreren op wat je wilt horen, en das je monitor en koptelefoon. Leer ook tijdens het mixen meer te focussen op ritmes en highhats, das net zo goed en simpel als op de beat mixen.

ik wil hier niet de moraal ridder uithangen, maar het is gewoon zonde om je oren te verkloten. als je eenmal doof bent, dan blijf je dat, kortom een onomkeerbaar proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Anoniem: 40772 schreef op 02 mei 2004 @ 17:55:
ik wil hier niet de moraal ridder uithangen, maar het is gewoon zonde om je oren te verkloten. als je eenmal doof bent, dan blijf je dat, kortom een onomkeerbaar proces.
Goed idee, maar ik denk dat zelfs al zet je de monitor e.d. zachter, dat na een jaar of 10 á 20 draaien en in discotheeken staan er nog steeds weinig overblijft van je gehoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 06:12

smallboy

N/A

Nou ben ik geen DJ en heb ik ook weinig vergelijkingsmateriaal, maar ik heb de Stanton DJ PRO 2000S. Kan volgens mij hard genoeg. Ik vind er een heel mooi geluid in zitten, en daarbij kan ik hem ook nog eens lang op hebben zonder hem zat te worden.

Enige nadeel is dat je oren wat warm worden, maar dat is vrij logisch.

O ja, hij kost ongeveer 90 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door smallboy op 02-05-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939 schreef op 02 mei 2004 @ 18:00:
[...]
Goed idee, maar ik denk dat zelfs al zet je de monitor e.d. zachter, dat na een jaar of 10 á 20 draaien en in discotheeken staan er nog steeds weinig overblijft van je gehoor. :)
tuurlijk zal je luisteroor wel een klap krijgen na een aantal jaar draaien, en minder hoge tonen kunnen horen, maar het is altijd minder dan sommige mafkezen hun oren misbruiken.

Als ik moet draaien, en het overneem van mijn voorganger, dan moet ik meestal de monitorknop helemaal terugdraaien, en staat het volume van de koptelefoon zo kneiterhard... dat kan gewoon niet gezond zijn.

wat ik eigenlijk hiermee wilde vertellen, is dat een koptelefoon goed moet kunnen afsluiten, zodat je het volume naar beneden kan halen. en ik ben zo blij met mijn sennheiser :) ik kan m vanharte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als dj kan je moeilijk om hard heen, en er is veel gelegen aan de monitors die je ter beschikking hebt. Mixen op hihats (of snares) is zowizo veel beter dan op de bass (corecter)

TS wat je ook koopt: bespaar niet op een koptel, een slechte zal je oren nog veel sneller verwoesten dan een goeie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Ik heb er een gevonden die volgens mij wel goed is ;)
De Pioneer SE-DJ5000
Ik heb al op google naar reviews gezocht, maar ik kan ze niet vinden. :?
DE specs zien er goed uit, het enige wat ik nu nog wil weten: is de ophanging van plastic of metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 13:02

momania

iPhone 30! Bam!

* momania zweert bij de Technics DJ1210

Afbeeldingslocatie: http://www.decks.co.uk/images/products/technics/RP-DJ1210E-S_4.jpg/resize?width=420&maxheight=330

Goed geluid, kan onwijs hard en sluit goed omgevings geluid af.
En hij is redelijk stevig, al moet je er wel natuurlijk een beetje normaal mee omgaan.

Dat top dj ding van pioneer heb ik ook eens geprobeerd.
Deze dus, de HDJ-1000:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/products/djaccessories/pioneer/1033466253430hdj_1000_detailpage.jpg

Maar wat een crappy ding is dat zeg, voelt enorm goedkoop en breekbaar aan en geluid is nou ook niet echt veel beter dan anderen.
Was in een winkel aan het kijken voor nieuwe koptelefoon en deze was ook de enige die in het rek al stuk was. En dat terwijl er ook veel sennheisers hingen, die normaal bij een beetje ruig gebruik al snel stuk zijn, en die waren allemaal nog heel :P

Verder is het meereen persoonlijke smaak wat je een lekkere koptelefoon vind, dus zou ik gewoon naar een winkel gaan en er een paar uitproberen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 15-05-2004 13:02 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Zal ik ook ff een kleine roundup doen.

Ik heb zelf de V700, erg lekker koptelefoon, erg grote schelpen die toch niet helemaal top sluiten. Hij kan lekker hard een heeft echte bass. De behuizing is sterker dan de andere V-series. Slijt alleen op het draaipunt van de schelpen.

Ik werk zelf heel vaak met de Sennheiser HD-25 (SP) dit is een erg prettige koptelefoon. Sluit erg goed aan je oren en heeft een erg groot dynamisch bereik wat te horen is, maar dit is mede door de goede afsluiting. Behuizing is erg flexibel en gaat lang mee. Pas op: Je hebt de HD-25 en de HD-25 SP (deze is goedkoper en minder van grote, kwaliteit e.dm maar nog steeds erg goed.

Pioneer HDJ-1000 is erg strakke design koptelefoon, misschien daardoor wat kitsch, hier heb ik zelf geen echte ervaring mee qua geluid, maar hij sluit ook niet supergeweldig, geluid kan wel errug hard (getest) Verder zie je hem niet al te veel opduiken in het pro circuit.

Pioneer HDJ-1210 is een vergelijkend product als de V-500 of HD-25 SP. Goeie koptelefoon, sluit erg dicht, maar heeft het net niet. Bereik en slagvermogen is net niet optimaal, wel een aanrader als je budget niet erg groot is.

Pioneer SE HDJ-5000. Vergelijkbaar met de 1210 alleen dan iets dikker. Het is z'n opvolger.

Stanton 2000S, de hoofdtelefoon van Tiesto. (Dit komt ook alleen maar omdat zn winkel Stanton voor hem sponsord :O ) Erg klemmende hoofdtelefoon, heeft veel hoog en midhoog, maar veel minder slagbass als de V700. Het is maar net waar je op mixed. Sluit goed af, maar net niet optimaal. Wel een aanrader voor je budget.

Nu moet je zelf een keuze maken, maar hier is mijn top 3:

HD-25
V700
2000S

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Topicstarter
Hmmz... ik zoek een koptelefoon die near-indestructible is, dus de HDJ-1000 valt af.
Het feit dat tiesto de 2000S heeft is reden genoeg om nooit meer iets van stanton te kopen, dus die valt ook af. :P
De HD-25 is bijna 200 euro, en dat vind ik veel te veel.
Het wordt dus waarschijnlijk de DJ1210, want die is er al voor 149 euro.:)

Pagina: 1