[TV-OUT] Grijs beeld met GF3 VIVO -> Sony Wega

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:07
Ik durf het bijna niet te posten hier, omdat ik bang ben dat het iets doms is. Toch heb ik de FAQ helemaal doorgelezen, me rot gezocht hier naar de oplossing, maar nix gevonden.

Het zit zo. Ik heb een Gainward GeForce 3 Golden Sample ViVO. Vanuit die ViVO uitgang gaat er een convertor kabeltje naar het s-video uiteinde van de video+audio kabel, die weer eindigt in een scartblok (kan ik nix aan veranderen, dat blok zit eraan vast gemonteerd).

Dit is het convertor kabeltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/3521/gainward_750xp_005.jpg

Dan nu het probleem:
Mijn beeld ziet er duidelijk uit, maar is zwart-wit. Ja ik heb hem op PAL staan, verschillende resoluties geprobeerd. Met TVTool gewerkt, maar precies hetzelfde verhaal.
Ik snap er echt nix meer van, mensen van mijn ICQ/MSN list wisten het ook al niet. Het enige wat iemand zei was "gebruik een andere kabel, bijv composite".
Maar dit moet toch werken? Diezelfde kabel sluit ik beneden aan op een andere pc met GF4 Ti 4200 en het werkt. Het enige wat het verschil is is dat die GF4 ipv een ViVO een S-video uitgang heeft, waardoor dat convertor kabeltje niet nodig is.
Ook heb ik alle scart uitgangen geprobeerd, maar geen resultaat. De kabel plat gestreken, dat las ik ook ergens, maar maakte ook nix uit.

Ik kom er echt niet meer uit.

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Als ik het goed begrijp heb je dus een Svideo aansluiting van de videokaart naar de tv. Mischien kan je tv het niet aan? maw geen S-Video?

[ Voor 12% gewijzigd door Thunde® op 02-05-2004 00:59 . Reden: typo ]

Mijn spec's | Modelbouwforum

• benchMarc
Sony Wega ding, kan die geen s-video aan? Lijkt me sterk. En waarom werkt het wel wanneer ik hem gewoon met s-video in die GF4 stop?

• Thunde®

Thunde®

O je doet dat dus op de zelfde tv? Ik dacht dat je de GF 4 op een andere tv probeerde.

• benchMarc
Ja het is allemaal op dezelfde TV geprobeerd. Ik snap er echt geen hout van :( Niemand van de tweak-guru's in m'n list heeft een oplossing :(

• Thunde®

Thunde®

Hmm, zit er geen PAL <-> NTSC jumper op je kaart? Deze heb ik namelijk wel (ati 9600pro) kan best zijn dat ie op NTSC staat, omdat de andere kaart wel op die tv werkt.

• benchMarc
Nope, zover ik weet zit er geen jumper op. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Op onze vorige tv had ik gewoon beeld, in kleur en alles. Dus toen werkte hij gewoon op PAL.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
benchMarc schreef op 02 mei 2004 @ 01:02:
Sony Wega ding, kan die geen s-video aan? Lijkt me sterk.
Leuk dat je dat aanneemt, zoek dat eerst maar even uit. Vaak kunnen TV's maar S-video (Y/C) op één scart.
En waarom werkt het wel wanneer ik hem gewoon met s-video in die GF4 stop?
Onder andere omdat een GeForce 'composite-over-svideo' kan. Dus gewoon het composite-signaal over een svideo kabel sturen, als je driver op autodetect staat en je TV kan geen svideo dan werkt het toch. Door die converter-kabel wordt het composite signaaal waarschijnlijk gescheiden (omdat je nu meer pootjes hebt wordt voor composite geen svideo pootje meer gebruikt).

• benchMarc
Jake schreef op 02 mei 2004 @ 13:12:
[...]

Leuk dat je dat aanneemt, zoek dat eerst maar even uit. Vaak kunnen TV's maar S-video (Y/C) op één scart.
Die kabel is s-video, vanuit die GF4 wordt dat s-video verstuurt naar de tv, en dan heb ik kleur. Dus s-video ondersteunt ie.
Onder andere omdat een GeForce 'composite-over-svideo' kan. Dus gewoon het composite-signaal over een svideo kabel sturen, als je driver op autodetect staat en je TV kan geen svideo dan werkt het toch. Door die converter-kabel wordt het composite signaaal waarschijnlijk gescheiden (omdat je nu meer pootjes hebt wordt voor composite geen svideo pootje meer gebruikt).
Dit laatste snap ik niet echt? Ik gebruik geen composite, het is puur de vivo ingang die wordt omgezet naar s-video. Dat is het enige. Met m'n GF3 wil het niet, en de GF4 wel? Het enige verschil is dus dat convertkabeltje. Die video kabel die naar de TV gaat is in beiden gevallen gebruikt.

Verwijderd

Je geforce kaart kan hetzelfde signaal dat uit je composite uitgang komt, uit je s-video uitgang laten komen, ondersteund je video dan geen s-video dan krijgt hij het composite signaal nog wel binnen. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je wega geen s-video ondersteund.

Ik heb in een soortgelijk topic niet zo heel lang geleden gelezen dat het kabeltje dat in je geforce past ook in je ati past, maar dat ze toch niet identiek zijn. Er was iemand die daardoor zwart-wit had, maar je moet ff zoeken.

edit: ik heb het olgende topic gevonden: Ati Radeon & Zwart-wit TVOUT

in één van de eerste reacties wordt gezegd dat de kabels van een ati en een nvidia kaart niet gelijk zijn en dat klopt. Een ati geeft meer signalen door door die s-vhs aansluiting en je hebt een kabel nodig die al die signalen ondersteund. Dat wil zeggen 7 in plaats van 5-pins aansluiting.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 01:20 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n svideo via een SCART blok, het schijnt dat maar 1 op de 100 tv's dit in kleur kunnen weergeven, stop je de kabel rechtstreeks svideo -> svideo dan zal dit wel gewoon werken...

edit: deze informatie heb ik via een of ander bedrijf uit het zuiden des lands (naam ff kwijt) en werd bevestigt door Dynabyte Assen (waar ik zelf woon) en het is eigen ervaring met een Sony Wega Breedbeeld en een creative GF FX5200 64mb

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 01:32 ]

• benchMarc
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 01:29:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n svideo via een SCART blok, het schijnt dat maar 1 op de 100 tv's dit in kleur kunnen weergeven, stop je de kabel rechtstreeks svideo -> svideo dan zal dit wel gewoon werken...

edit: deze informatie heb ik via een of ander bedrijf uit het zuiden des lands (naam ff kwijt) en werd bevestigt door Dynabyte Assen (waar ik zelf woon) en het is eigen ervaring met een Sony Wega Breedbeeld en een creative GF FX5200 64mb
Maar waarom werkt het met de GF4 van svideo -> scart dan wel?

• benchMarc
Jammer. Ik dacht dat ik misschien een klein foutje zou maken oid, maar schijnbaar weet niemand wat het kan zijn :(

Verwijderd

Oh man, jij hebt zeker ook al die nieuwe Nvidia drivers geinstalleerd? Zij blijken namelijk vergeten wat SVIDEO ook alweer was :P

Misschien dat deze topic helpt: dualscreen zwart-wit
Pagina: 1