ik heb een MSI Geforce4 ti 4200 waar ik naast een monitor ook een tv heb aangesloten. Alleen nu geeft hij op de tv een zwart-wit beeld met de laaste nvidia drivers. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
De grote tv-out FAQ
En een ander recent topic met hetzelfde probleem:
Zwart wit tv-in
Oftewel, loop zulke topics eerst door, danwel zeg het als je de tv-out faq al hebt doorgenomen.
Geef tevens aan welke bekabeling je gebruikt.
Zo moet je bij een s-video kabel met verloopjes er wel aan denken dat je tv het ook moet ondersteunen.
En een ander recent topic met hetzelfde probleem:
Zwart wit tv-in
Oftewel, loop zulke topics eerst door, danwel zeg het als je de tv-out faq al hebt doorgenomen.
Geef tevens aan welke bekabeling je gebruikt.
Zo moet je bij een s-video kabel met verloopjes er wel aan denken dat je tv het ook moet ondersteunen.
{signature}
FX5900XT Tv-out probleem.
misschien kan je hier wat nuttige dingen vinden.
bij je tv instellingen moet ie denk op compostie video-out staan. (samengestelde video-uit.)
misschien kan je hier wat nuttige dingen vinden.
bij je tv instellingen moet ie denk op compostie video-out staan. (samengestelde video-uit.)
Canon Digital Ixus V2
ok hij deed het voorheen wel maar nu heb ik me hd geformat en alles opnieuw geinstalleerd daarom snap ik niet waarom hij het nu niet meer doet.
Zeg dat dan meteen.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:22:
ok hij deed het voorheen wel maar nu heb ik me hd geformat en alles opnieuw geinstalleerd daarom snap ik niet waarom hij het nu niet meer doet.
Maar dan nog is extra info niet erg.
Het is blijkbaar een driverinstelling probleem, maar als je niet precies zegt wat je al gedaan hebt, kan ik alsnog de hele waslijst instellingen opsommen.
{signature}
nvidia drivers geinstalleerd dan heb je in tray nvidia setting staan. dan bij nView Display Mode - Clone - Analog Display + TV.
Zoals ik al zei, voorheen werkte dit maar nu niet meer.
Zoals ik al zei, voorheen werkte dit maar nu niet meer.
Verwijderd
Probleem:
Wanneer je windows opnieuw installed en dan de nieuwe nvidia drivers installed dan staat het tweede beeld op zwartwit.
Wat te doen:
- Rechtermuisknop op je desktop en dan 'Properties'
- Dan naar 'Settings'-folder
- Klik op het 2e scherm en klik op de 'Advanced'-button
- Dan naar de 'Geforce 2 MX'-folder (iig de naam van jou video kaart)
- Ga in het linker menu naar het kopje 'nView Display Mode'
- Klik je op het 2e scherm en klik op de 'Device settings'-button -> 'Select TV format' -> 'Advanced'
- Je ziet dan 2 pulldown menu's. De onderste (video output format) zet je op 'Composite Video-Out'
Conclusie:
Je gebruikt SVIDEO maar toch moet ie op Composiet staan om kleur te krijgen.
Ook maar met toeval ontdekt na uren te kloten met al die rot menu's van Nvidia.
Wanneer je windows opnieuw installed en dan de nieuwe nvidia drivers installed dan staat het tweede beeld op zwartwit.
Wat te doen:
- Rechtermuisknop op je desktop en dan 'Properties'
- Dan naar 'Settings'-folder
- Klik op het 2e scherm en klik op de 'Advanced'-button
- Dan naar de 'Geforce 2 MX'-folder (iig de naam van jou video kaart)
- Ga in het linker menu naar het kopje 'nView Display Mode'
- Klik je op het 2e scherm en klik op de 'Device settings'-button -> 'Select TV format' -> 'Advanced'
- Je ziet dan 2 pulldown menu's. De onderste (video output format) zet je op 'Composite Video-Out'
Conclusie:
Je gebruikt SVIDEO maar toch moet ie op Composiet staan om kleur te krijgen.
[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 00:51 ]
Klopt mile, omdat als je een scart verloopje gebruikt en het zo instelt, de tv ook gewoon een composiet signaal binnenkrijgt.
Zwart-wit wordt vaak veroorzaakt door het niet ondersteunen van s-videosignaal (1 aderpaar voor helderheid en 1 voor kleur -> kleursignaal wordt niet gebruikt dan -> zwart-wit).
Mede daarom vroeg ik naar de instellingen van TS.
Ik wist het echter niet meer, omdat TS zei, dat ie alles hetzeflde ingesteld had en dat had ooit wel gewerkt heeft.
Misschien dat die setting bij deze driverversie default anders stond...
Zwart-wit wordt vaak veroorzaakt door het niet ondersteunen van s-videosignaal (1 aderpaar voor helderheid en 1 voor kleur -> kleursignaal wordt niet gebruikt dan -> zwart-wit).
Mede daarom vroeg ik naar de instellingen van TS.
Ik wist het echter niet meer, omdat TS zei, dat ie alles hetzeflde ingesteld had en dat had ooit wel gewerkt heeft.
Misschien dat die setting bij deze driverversie default anders stond...
[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 08-05-2004 01:06 ]
{signature}
Pagina: 1