[verzamel/discussie] Apple Topic - Part III

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:12:
HOLY YEAH...

Mijn powerbook 17 inch is binnen...
Dit ding is perfect!

Morgen begin ik mijn review
vetja!!! waar had je hem bestelt met een beeetje mazzel komt mijn PB morgen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 22-05-2004 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

black_eye schreef op 21 mei 2004 @ 15:39:
Ik heb ff een vraag over bluetooth. De nieuwe iBooks ondersteunen dit, de mijne (G3) nog niet. Omdat ik hem nog snel genoeg vind, is een nieuwe kopen niet nodig. Maar ik mis de BT functie wel. Is er geen airportkaart met als extra deze functie of een ander adaptortje dat goed werklt met Apple?
Iedere USB BT dongle werkt in principe prima. Ik heb vorige week een el-cheapo dongletje er in gedrukt en het werkte prima met Salling Clicker icm een Nokia 6600, echt ontzettend gaaf.
Je kan iTunes, iDvd, Keynote en meer direct bedienen vanaf je foon, ook zie je de tracknamen en coverart op je telefoon. Zelf kan je ook nog een zooi extra aanvullen, werkt echt mooi :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Qorne schreef op 22 mei 2004 @ 00:27:
[...]

vetja!!! waar had je hem bestelt met een beeetje mazzel komt mijn PB morgen :D
hebben we nou opeens allemaal een nieuwe PB deze week ;)

ik moet zeggen dat het verlichten toetsenbord zeer handig is voor beginnende apple gebruikers. ik kan nu die speciale keys makkelijk vinden in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas krijg ik net te horen dat mijn baas zeer ontevreden is over mijn eindverslag en hij wil voor morgen een nieuwe draft versie zien ;(
Ik kan dus geen review maken (en ik weet ook niet hoe ik open office installeer op het bakkie, dus ik kan hem vandaag even niet gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

eenvoudige vraag wellicht, maar kan je op een IBOOK werken in dual monitor mode? zo ja, in verschillende resoluties en moet je daarvoor een apple monitor hebben of mag dat ook een PC monitor zijn...

tnx

hoop deze vakantie te kunnen bestellen..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
leffe_blond schreef op 22 mei 2004 @ 21:58:
eenvoudige vraag wellicht, maar kan je op een IBOOK werken in dual monitor mode? zo ja, in verschillende resoluties en moet je daarvoor een apple monitor hebben of mag dat ook een PC monitor zijn...

tnx

hoop deze vakantie te kunnen bestellen..
Ja hoor, werkt ook op de nieuwste iBook's, is een klein hackje voor.
Monitor maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Resolutie maakt idd ook niks uit, kan je zelf varieren tot vrij hoog naar ik meen.
Zoek maar eens naar 'Spanninghack' en je vind zat.

Enne, mensen met een LCD, wat voor kleurenprofiel gebruiken jullie ? Gewoon het producteigen profiel ? Ik weet namelijk niet of ik er wel helemaal tevreden mee ben. Denk dat ik maar eens een calibratiespider van school meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hydraulik-Phunk schreef op 22 mei 2004 @ 23:03:
Resolutie maakt idd ook niks uit, kan je zelf varieren tot vrij hoog naar ik meen.
Zoek maar eens naar 'Spanninghack' en je vind zat.

Enne, mensen met een LCD, wat voor kleurenprofiel gebruiken jullie ? Gewoon het producteigen profiel ? Ik weet namelijk niet of ik er wel helemaal tevreden mee ben. Denk dat ik maar eens een calibratiespider van school meeneem.
Heb zelf de calibratie ding van school gebruikt op m'n PB en de kleurprofiel eruit kwam neigte naar groen terwijl de standaard profiel wat blauwer is.

Gekke is als ik eerst op color LCD klik en dan op Adobe RGB dan zien ze hetzelfde eruit maar als ik nou eerst op de aangemaakte profiel klik en dan op Adobe RGB dan lijken deze twee weer op elkaar. :S

[ Voor 26% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-05-2004 02:14 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Over virtual machines nog even: heb er geen ervaring mee maar Bochs schijnt een leuke virtual machine proggie te zijn. Just to let u guys know....

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update.

Omdat ik toch wat werkzaamheden moest doen, heb ik maar Openoffice en Eclipse geinstalleerd.
Wat me meteen opviel was hoe het geheugenbeheer van OSX veel beter is dan Windows.

In windows als ik ga lunchen, dan wordt mijn complete werkomgeving weggeswapped en moet hij ongeveer 30 seconden laden voor alles weer werkt.

Met MacOSX is er geen vertraging..
Heel netjes.

Is het trouwens in orde als je de powerbook altijd in sleep zet ipv uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Daar heb ik geen last van op mijn XP Pro machines, systemen gaan binnen paar sec in standby en komen eruit in 1seconde.
Laat ffies een picje zien van powerbookje :) hoe is het scherm? geen dode pixels? geen gezoem wanneer je op full speed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
dolby schreef op 23 mei 2004 @ 09:09:
Daar heb ik geen last van op mijn XP Pro machines, systemen gaan binnen paar sec in standby en komen eruit in 1seconde.
Laat ffies een picje zien van powerbookje :) hoe is het scherm? geen dode pixels? geen gezoem wanneer je op full speed werkt?
dat gezoem kan je uitzetten als je op full speed werkt. dit kan met het programma CHUD wat je in de Application/installers/xcode/packages
nadat je dat heb geinstalleerd is het handig omhem te updaten in /developer/application/performance tools

zodra je dit heb gedaan krijg je in system preferences een OTHER (HARDWARE) knop daar kan je de NAP functie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor wie het nog niet weet: er komt een tijdelijk apple-forum hier op GOT dat na 2 maanden wordt geevalueerd.

plan: Nieuw forum: Apple Talk, GoT's thuishonk voor Apple-eters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik heb zo'n voorgevoel dat deze thread daarbij dan ook dicht gaat. :)

APL!!!! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Sage op 23-05-2004 12:00 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
rico_fxp schreef op 23 mei 2004 @ 10:11:
[...]

dat gezoem kan je uitzetten als je op full speed werkt. dit kan met het programma CHUD wat je in de Application/installers/xcode/packages
nadat je dat heb geinstalleerd is het handig omhem te updaten in /developer/application/performance tools

zodra je dit heb gedaan krijg je in system preferences een OTHER (HARDWARE) knop daar kan je de NAP functie uitzetten.
Dacht dat dat gezoem aan m'n PB lag. Ik heb net CHUD geinstalleerd en zit te kijken in de preferences. Maar wat houd Nap eigenlijk in dan? En bij L2 chace staat ie op none. Ik kan 512 kiezen hier. Waarom staat deze niet standaard op 512?

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-05-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Sage schreef op 23 mei 2004 @ 11:59:
Ik heb zo'n voorgevoel dat deze thread daarbij dan ook dicht gaat. :)

APL!!!! _/-\o_
maakt niet uit :P dan krijgen we eindelijk goeie topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 23 mei 2004 @ 12:25:
[...]

Dacht dat dat gezoem aan m'n PB lag. Ik heb net CHUD geinstalleerd en zit te kijken in de preferences. Maar wat houd Nap eigenlijk in dan? En bij L2 chace staat ie op none. Ik kan 512 kiezen hier. Waarom staat deze niet standaard op 512?
Wat voor pb heb je? want het rare is dat niet alle pb's er last van hebben, zelfs de laatste serie hebben sommige het wel, andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Alpha-sphere schreef op 23 mei 2004 @ 12:25:
[...]

heb je die update ook gedaan zoals ik heb beschreven ? dan staat 512 ook aan. je hebt in de dev tools ook nog wat bench software zitten

die nap functie laat de cpu slapen als ie niet wordt gebruikt alleen dit gebeurd een aantal keer per seconde. daardoor krijg je dat geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
dolby schreef op 23 mei 2004 @ 12:53:
[...]

Wat voor pb heb je? want het rare is dat niet alle pb's er last van hebben, zelfs de laatste serie hebben sommige het wel, andere niet.
Ik heb de 1,25 Ghz versie
rico_fxp schreef op 23 mei 2004 @ 16:45:
[...]
heb je die update ook gedaan zoals ik heb beschreven ? dan staat 512 ook aan. je hebt in de dev tools ook nog wat bench software zitten

die nap functie laat de cpu slapen als ie niet wordt gebruikt alleen dit gebeurd een aantal keer per seconde. daardoor krijg je dat geluid
Nee ik heb nog niet geupdate want bij mij is /developer/application/performance tools
er niet. CHUD heb ik ook niet bij Application/installers/xcode/packages gevonden maar bij Application/installers/Developer Tools/Packages/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat foto's ;)

Sorry voor de wat belabberde kwaliteit, ik ben niet zo goed met foto's
Site courtesy to .Mac _/-\o_

Foto's hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Lees je mail eens joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Overige Hardware > Apple Talk :Y)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die linuxers nog een eigen forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:11

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
@Beathoven, kom jij maar naar IRC :P

gotharnl, nice pics alleen hij is zo huge

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt goed te doen hoor :)
Vooral op schoot is hij fijn

En zo hey...om een of andere reden motiveert deze machine mij om harder te werken, want ik heb vandaag enorm veel werk af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:11

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
nee je wilt er gewoon achter werken :P ik heb mijn definitieve order laten maken bij verschillende winkels. Dit word het:

Powerbook 15" combo + backlit keyboard
512 DDR Extra
Apple Mouse
Apple Keyboard
iCurve
SecondSkin
Screensaver

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nou moet ik weer ff wat kwijt hoor...

Mijn oude iBookje had net een week lekker gedraaid met de nieuwe HD, nu is bij het loskoppelen van de (versleten) batterij een weerstandje op het moederbord doorgebrand :|

Nu sta ik voor de keuze: of een nieuw moederbord erin (487 euro volgens Van Lelieveld) of meteen wat nieuwers kopen. Misschien dat ik toevallig ergens tegen een pBook of iBook aan kan lopen waarvan de HD stuk is... dan hoef ik niet alles weer overnieuw te installeren. 'k Zal ook ff in het ruilforum kijken... als iemand hier een tip heeft, of iets met de onderdelen kan, mail me maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Na goed geholpen te zijn, heb ik de mogelijkheid mn iBookje goed te verkopen en een PB te kopen. Ze heeft de volgende specs en moet 1050 opleveren. Is dat een goede prijs?

Processor: G4 - 667 MHz Geheugen: 512 MB Harddisk: 30 GB
Poorten: USB FireWire UTP VGA
Als nieuw. 15" MacOSX10.3 + standaard prog. CD/DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
black_eye schreef op 24 mei 2004 @ 13:19:
Ze heeft de volgende specs en moet 1050 opleveren.
Ter vergelijking: mijn leverancier had een nieuwe iBook uit oude voorraad 933Mhz/40GB voor 1186 euro, maar da's exclusief BTW.

Mmja, die aanbieding was al weg zie ik nu. :X Uit een iets nieuwere serie: 1278 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

DIt was altijd een leuk forum, is iedereen overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:18
Na goed geholpen te zijn, heb ik de mogelijkheid mn iBookje goed te verkopen en een PB te kopen. Ze heeft de volgende specs en moet 1050 opleveren. Is dat een goede prijs?

Ik zou dan ff 200 euro doorsparen en een nieuwe iBook 12" kopen. Is sneller en gaat langer mee op batterij aangezien de accu nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41

LJS heeft een aanbieding lopen voor een nieuwe iBook 12" 800MHz voor 999,- inc.
Misschien is dat wel het overwegen waard? Hij is toch wel sneller dan de PowerBook die jij op het oog had maar heeft als enigste nadeel een kleiner scherm. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omdat we nu een mooi nieuw forum hebben hiervoor (Apple Talk), zie ik het nut van het open laten van dit topic niet echt meer. Een groot deel van de onderwerpen die hier aangesneden zijn, kunnen wat mij betreft in nieuwe topics geopend worden hier, bij twijfel kun je wel even contact opnemen met chem of mij.

Zwerver

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.