[verzamel/discussie] Apple Topic - Part III

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:23:
Kijk, dat ie mooi is weten ze al ;)
Het zijn nogal saaie types...

Trouwens, ik hoop wel dat ze bij de Mac toko eerst even laten checken voor ik hem meeneem.
Doen ze er trouwens niet moeilijk om als ik de helft bij bestelling en de helft bij afhalen betaal?

Postbank heeft namelijk een pin limiet van 2500 euri per dag en ik heb weinig zin om met geld over straat te gaan in Rotterdam :X
Ik ga een CTO ibook in Eindhoven kopen en daar moet ik dus 50% aanbetalen. Ik denk dus dat dit in Rotterdam ook geen probleem zal zijn

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is 50% maximaal wat je als winkelier van te voren kan vragen.
Ik zelf vind het wel redelijk voor beide partijen (en het komt wel mooi uit)
Misschien dat ik hem dan volgende week kan gaan bestellen als mijn loon al binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Wat ik wel erg vervelend vind is de lange levertijden. Alles moet uit Azie komen
Eigenlijk zouden ze een locatie hier in Europa moeten hebben :)

Alleen standaard versie zijn meestal op vooraad, maar de meeste willen er toch extra optie aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
HJR schreef op 14 mei 2004 @ 13:26:
[...]

Die grijns is van hun gezicht af zodra ze de laptop zien. IEDEREEN die ik ben tegengekomen vind de Powerbook echt de mooiste laptop die ze ooit hebben gezien. Laat ze dan ook nog even werken met OSX. (even een testaccount aanmaken, zonder admin rechten) en ze zullen alleen nog maar jaloers zijn.

@Sage
Bij Macstore Rotterdam wilde ze dat dus niet doen, omdat de doos verzegeld was en dergelijke. En dat ze de doos dus niet open mochten maken, voordat er betaald was. Vond ik dus een slechte service, maar ik wilde dat ding gewoon perse om dat moment hebben :P

Dus er zijn dus ook Mac stores die wel toestaan de laptop eerst te bekijken en daarna pas te kopen? Hoe zit het dan als je een custom besteld, dus bijvoorbeeld een Powerbook met CDRW/DVD combo en backlit toetsenbord. Dat ding komt na twee weken binnen bij jullie en de persoon wil kijken of de laptop goed is voordat hij betaald.

Hij maakt de doos open. Dood pixel in scherm en weigert de laptop. Hoe gaan jullie daar dan mee om? Wordt er een nieuwe besteld voor de klant?
Bij een CTO is het natuurlijk erg lastig. Ik denk dat we het in dat geval niet doen aangezien het dan voor ons een aardig duur geintje kan worden. Stel er zit een dode pixel op dan kunnen wij hem niet terugsturen omdat er te weinig dode pixels opzitten en zitten wij dus met een computer die wij niet kwijt kunnen. Dat is natuurlijk niet te doen voor ons.

De meeste computers die wij verkopen zijn toch wel stock modellen waar bijna altijd geheugen bij word gezet en/of software en leuke accesoires. Af en toe komt er iemand die inderdaad een CTO wil hebben maar dan zijn wij net zo duur als de AppleStore en vinden de meeste mensen het onzin, onterecht overigens, om het dan via ons te doen. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik vind het een beetje dom eigenlijk.
Wat als er een vet rode pixel op het scherm zit (ik zeg niet dat jullie fout zitten, maar dit is de standaard mentaliteit onder de computer verkopers)
Kijk, de klant kan er niets aan doen dat die LCD schermen dode pixels kunnen hebben.
Nu is een dode pixel niet het einde van de wereld, maar een full intensity rode pixel midden op je scherm maakt zo'n 3000 euro investering toch een stuk minder waard in iemands ogen.

Eigenlijk wel jammer, want ik wil hem bestellen met een 128 mb beeldkaart en 5400 rpm disk.
Zal de gok maar wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:13:
Wat als er een vet rode pixel op het scherm zit (ik zeg niet dat jullie fout zitten, maar dit is de standaard mentaliteit onder de computer verkopers)
Kijk, de klant kan er niets aan doen dat die LCD schermen dode pixels kunnen hebben.
Nu is een dode pixel niet het einde van de wereld, maar een full intensity rode pixel midden op je scherm maakt zo'n 3000 euro investering toch een stuk minder waard in iemands ogen.

Eigenlijk wel jammer, want ik wil hem bestellen met een 128 mb beeldkaart en 5400 rpm disk.
Zal de gok maar wagen
Of op apple.nl bestellen. Niet goed geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ken schreef op 14 mei 2004 @ 15:06:
Wat ik wel erg vervelend vind is de lange levertijden. Alles moet uit Azie komen
Eigenlijk zouden ze een locatie hier in Europa moeten hebben :)

Alleen standaard versie zijn meestal op vooraad, maar de meeste willen er toch extra optie aan toevoegen.
Ik snap dat ook niet helemaal, volgens mij is het duurder om een iBook te maken zonder bluetooth, als een met Bluetooth met optie voor een paar euro. daar kan je het vast niet voorversturen.

Ik denk dat het goedkoper is om ze standaard met bluetooth te leveren.

dit heb ik een tijdje met Acer notebooks gedaan
ik leverde de bluetooth versie voor de zelfde prijs, was goedkoper als appart bestellen (verzendkosten + levertijd enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:13:

Zal de gok maar wagen
Wij maken de computers niet, wij zijn maar een tussenpersoon. Als ik de computers eigenhandig in elkaar zou schroeven ok, maar in dit geval kan een dealer er ook gewoon zeer weinig aan doen. En ja, het is een dure investering, en ja, er is een risico dat als je een computer neemt met TFT dat er een dode pixel tussen zit. Kan de fabrikant als enigste iets aan veranderen. Lees anders de policy van Apple er op na wat die te melden heeft met dode pixels bij aankoop. Sta je in ieder geval goed in je schoenen als je een dode pixel hebt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
hoe vaak zou het voorkomen dat een apple een dooie pixel heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem het de tussenhandel ook niet kwalijk, maar ik vind het een beetje jammer dat het in de industrie al als acceptabel wordt beschouwd mensen een scherm te verkopen dat eigenlijk niet deugt.

De tussenhandel zit weer met de ontevreden klanten opgescheept.
Ik zal wel proberen de goederen in de winkel te mogen bekijken, maar als het niet kan, dan niet ;)

Heb je een link naar deze pixel specificatie?

@Rico, waarschijnlijk niet zo vaak hoor :)
Maarja, het is maar een gokje wagen (ik heb bijvoorbeeld 2 TFT's die perfect zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:27:
Ik neem het de tussenhandel ook niet kwalijk, maar ik vind het een beetje jammer dat het in de industrie al als acceptabel wordt beschouwd mensen een scherm te verkopen dat eigenlijk niet deugt.

De tussenhandel zit weer met de ontevreden klanten opgescheept.
Ik zal wel proberen de goederen in de winkel te mogen bekijken, maar als het niet kan, dan niet ;)

Heb je een link naar deze pixel specificatie?

@Rico, waarschijnlijk niet zo vaak hoor :)
Maarja, het is maar een gokje wagen (ik heb bijvoorbeeld 2 TFT's die perfect zijn)
Het komt eigenlijk bijna nooit meer voor. Ik heb er bijvoorbeeld maar eentje gezien in de tijd dat ik bij een Apple Dealer werk. Ik zal eens kijken of ik die link kan vinden. Als ik hem niet kan vinden mag je zelf gaan zoeken ;).

[edit]
Link

[ Voor 8% gewijzigd door Sage op 14-05-2004 17:50 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
want ik heb ook een dikke bestelling staan bij apple voor een powerbook. zou zuur zijn als daar nou net een dooie pixel in zit.

hoe lang werk je al bij een apple store sage??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb trouwens 2 dode pixels (out of the box) , niet dat ik er ooit iets van heb gemerkt :)
Ik had geen zin te gaan zeiken bij Apple, en ze zitten beide zo'n 1 en 2 cm uit de kant rechtsonderin. Wat mij betreft geen probleem zolang 't niet erger wordt.

Enne, hoe zou BT eigenlijk in de iMacs gebouwd worden ? Misschien kan ik zelf nog aan de slag :Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 14 mei 2004 @ 18:10:
Ik heb trouwens 2 dode pixels (out of the box) , niet dat ik er ooit iets van heb gemerkt :)
Ik had geen zin te gaan zeiken bij Apple, en ze zitten beide zo'n 1 en 2 cm uit de kant rechtsonderin. Wat mij betreft geen probleem zolang 't niet erger wordt.

Enne, hoe zou BT eigenlijk in de iMacs gebouwd worden ? Misschien kan ik zelf nog aan de slag :Y)
BT zit op het mobo dan... denk een soort van MINI PCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hydraulik-Phunk schreef op 14 mei 2004 @ 18:10:

Nouja, je kan proberen of je bij een Service Provider een nieuwe logicboard kan krijgen met een bluetooth chippie erop. Maar ik denk eigenlijk dat dat een beetje zonde zou zijn van het geld. ;)

Ik denk dat het makkelijker is om bijvoorbeeld de Keyspan USB module te kopen. Werkt net zo goed als de module van Apple alleen zit het aan de achterkant van je iMac. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Misschien aardig voor de ibook en powerbook gebruikers:

Ik kende het zelf niet maar struikelde er toevallig over:

Sidetrack

Het is een driver voor je trackpad zodat je met je trackpad kunt scrollen (horizontaal en verticaal) en nog wat extra aardige dingentjes kunt doen.

http://www.versiontracker...&mode=feedback&vid=138425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Even een vraagje

Op de Apple site staat:

Level 2-cache 512 KB op 1 GHz (Geldt voor de ibook) en bij de Powerbook staat 512 KB SRAM Level 2 "on-chip"-cache
Is hier nog verschil in of is het gewoon hetzelfde? Is het allebei SRAM, on chip??

Staat er een beetje verwarrend op namelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door ken op 14-05-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
ken schreef op 14 mei 2004 @ 21:30:
Even een vraagje

Op de Apple site staat:

Level 2-cache 512 KB op 1 GHz (Geldt voor de ibook) en bij de Powerbook staat 512 KB SRAM Level 2 "on-chip"-cache
Is hier nog verschil in of is het gewoon hetzelfde? Is het allebei SRAM, on chip??

Staat er een beetje verwarrend op namelijk :)
Nouja, bij de iBook werkt het dus blijkbaar altijd op 1GHz, wat mij overigens vreemd lijkt. En bij de PowerBook werkt het op de snelheid van de processor.
Misschien willen ze de PowerBook gewoon stoerder overlaten komen? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Sage schreef op 14 mei 2004 @ 21:54:
[...]

Nouja, bij de iBook werkt het dus blijkbaar altijd op 1GHz, wat mij overigens vreemd lijkt. En bij de PowerBook werkt het op de snelheid van de processor.
Misschien willen ze de PowerBook gewoon stoerder overlaten komen? :P
Daar dacht ik dus ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
ken schreef op 14 mei 2004 @ 21:57:
[...]

Ik heb de tech specs van beide nog een keer bekeken en bij de iBook 1,2GHz draait de 512K SRAM op 1,2GHz. Oftewel het cache loopt gewoon op dezelfde snelheid. Waarom het nou zo'n verschil in notatie is.... beetje vaag. Zie je ook terug als je bij oudere tech specs kijkt. Beetje vreemd als je het mij vraagt. B)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

hey ik heb eens een vraagje: ik weet zelf eigenlijk helemaal niks van Apples, maar ik moet voor een klant een interne cd-brander bestellen. Apple zelf levert geloof ik geen interne modellen he? Zijn die er wel voor G4's?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:18
ken schreef op 14 mei 2004 @ 21:57:
[...]

misschien omdat de nieuwe powerbooks kunnen 'clockthrottlen' ? (of hoe je dat ook schrijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

markclausing schreef op 15 mei 2004 @ 11:10:
[...]

misschien omdat de nieuwe powerbooks kunnen 'clockthrottlen' ? (of hoe je dat ook schrijft)
hmm, wat bedoel je hiermee? Dat de Powerbook de snelheid van de CPU kan aanpassen?? Dat kan de ibook ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

oeps, dubbel post :)

[ Voor 89% gewijzigd door ken op 15-05-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij is helemaal gek van Mac. Hij heeft er thuis dan ook een aantal, en als we bij hem een beetje op internet kijken dan zitten we achter een G4 Cube. Heel mooi zo allemaal, werkt ook nog ;) . Dat wil ik ook wel eens proberen. Mijn huidige pc wil ik nog niet weg doen, maar ik denk dat mijn vader het niet zo flex vind als er 2 computers op mijn kamertje staan B) Een laptop zou denk ik wel mogen, een laptop brengen veel mensen toch in verband met studie enzo :P

Dus ik had al zo rond gekeken op tweedehandsmac.nl voor een laptop, en dat valt dan toch ff tegen. Maargoed denken jullie dat je op een Powerbook G3 met pakweg 350 MHz en 256 MB ram MacOS 10.3 kunt draaien (beetje internetten, msn'en, muziekje draaien en typen voor school)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 12:41:
Een vriend van mij is helemaal gek van Mac. Hij heeft er thuis dan ook een aantal, en als we bij hem een beetje op internet kijken dan zitten we achter een G4 Cube. Heel mooi zo allemaal, werkt ook nog ;) . Dat wil ik ook wel eens proberen. Mijn huidige pc wil ik nog niet weg doen, maar ik denk dat mijn vader het niet zo flex vind als er 2 computers op mijn kamertje staan B) Een laptop zou denk ik wel mogen, een laptop brengen veel mensen toch in verband met studie enzo :P

Dus ik had al zo rond gekeken op tweedehandsmac.nl voor een laptop, en dat valt dan toch ff tegen. Maargoed denken jullie dat je op een Powerbook G3 met pakweg 350 MHz en 256 MB ram MacOS 10.3 kunt draaien (beetje internetten, msn'en, muziekje draaien en typen voor school)?
Kan wel, is alleen niet aan te raden. Ik werk zelf op een iMac, zie sig, en daar loopt OSX wel op maar ik zou zelf toch iets sneller willen. Vanaf 400MHz is het al stukken beter te doen. Kan dus wel, maar werkt net niet lekker. :)

Over die interne brander, die moet je bij Apple zelf bestellen en dat kan je niet zomaar. Ik denk dat het makkelijker is als de klant naar een service provider gaat bij hem/haar in de buurt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 12-09 15:18
kan wel, maar ik zou ff doorsparen en voor zo'n 600 euro een leuke tweedehands 700mhz iBook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 12:41:
OS X is een memory hog, neem wat meer ram.
Tevens zou ik voor een machine gaan die quartz extreme compatible is, OS X maakt daar goed gebruik van, dus een machine met een video kaart van minimaal 16mb.
Kijk naar een iBook die hieraan voldoet, succes met de aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

BaRF schreef op 15 mei 2004 @ 08:16:
hey ik heb eens een vraagje: ik weet zelf eigenlijk helemaal niks van Apples, maar ik moet voor een klant een interne cd-brander bestellen. Apple zelf levert geloof ik geen interne modellen he? Zijn die er wel voor G4's?
Je kan in principe iedere brander inbouwen in een Mac, een G4 heeft er als het goed is wel ruimte voor.
Of het frontje nog past is een tweede punt, trek de kast ff los en je kan het wel beoordelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pff, ik was net ff een beetje aan het kijken naar gebruikte PB's en iB's op marktplaats enzo.

Appleprijzen hier in NL zijn echt zwaar overdreven, voor een oude 867 Powerbook wordt nog meer gevraagd (en geboden!) dan een goedkopere en snellere NIEUWE iBook, of bijna een nieuwe Powerbook.
Als je verkoopt is het geen probleem natuurlijk (doe het zelf ook, de gekken bieden wel), maar ik vind echt dat 't hier allemaal een beetje overgewaardeerd wordt. De prijzen in Duitsland liggen een stuk gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Nu online
Iemand al wel eens problemen gehad met de sluiting van de PB? Haal hem net uit m'n tas, zie een soort van deuk links naast de gleuf waar het palletje in gaat, en hij klappert nu als hij dicht zit. Er is dus een soort van speling in gekomen waardoor je dat scherm naar beneden kan drukken (daarna komt hij weer iets omhoog) als hij dichtgeklapt zit. Ook het tikje dat hij dicht zit is anders geworden :/

Zou dit garantie zijn, of valt het onder user-abuse? Moet wel zeggen dat ik er toch echt weinig raars mee heb gedaan dan travellend in mijn tas zitten, iets waarvoor hij toch gemaakt zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op de apple forums wel zoiets over case warping.
De case schijnt door hitte/abuse maar ook normaal gebruikt te kunnen "warpen" (vervormen)

In een enkel geval wordt het inderdaad onder user abuse geschoven, wel wat jammer, maar eerlijk gezegd is het moeilijk te zien waardoor dit is onstaan.
Als het echt ernstig is, zou je langs je Apple dealer kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 16:58:
Ik las op de apple forums wel zoiets over case warping.
De case schijnt door hitte/abuse maar ook normaal gebruikt te kunnen "warpen" (vervormen)

In een enkel geval wordt het inderdaad onder user abuse geschoven, wel wat jammer, maar eerlijk gezegd is het moeilijk te zien waardoor dit is onstaan.
Als het echt ernstig is, zou je langs je Apple dealer kunnen gaan.
Ik ken iemand waarbij hij af en toe zijn powerbook recht moet buigen omdat hij door het typen begint te 'klapperen'. (als een toetsenbord dat op een pen ligt ofzo). Ik zou echter verwachten dat dit met die nieuwe dingen over zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al bekend, maar http://wsmanager.sourceforge.net/ is een hele prettige en gratis virtual desktop manager (zodat je meerdere desktops kunt hebben). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Q schreef op 14 mei 2004 @ 20:52:
Misschien aardig voor de ibook en powerbook gebruikers:

Ik kende het zelf niet maar struikelde er toevallig over:

Sidetrack

Het is een driver voor je trackpad zodat je met je trackpad kunt scrollen (horizontaal en verticaal) en nog wat extra aardige dingentjes kunt doen.

http://www.versiontracker...&mode=feedback&vid=138425
Ik denk dat het wel leuk zou zijn als deze tip in de startpost zou worden opgenomen. Dit is echt grandioos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nu nog wachten op de muis met trackpadje om te scrollen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik moet ff wat kwijt hoor....

Mijn harde schijf van de iBook is vanmorgen stukgegaan. De r/w kop ging ineens constant tegen de kant aan slaan... klapperdeklapper... met als gevolg de grootste problemen om iets te kunnen lezen.

Ik had dit weekend een hoop werk gedaan, wat dus nog niet gebackupt was. Ik heb direct geprobeerd naar alles naar de nieuwe Powerbook van m'n vriendin te kopiëren, maar dat ging al niet meer. Telkens ging de Finder hangen, of deze veranderde zelfs in een zombie (voor niet-Linux mensen: een proces wat je niet kunt stoppen).

Toen maar vanuit Linux gestart (ik had er ooit met voorbedachten rade een heel klein Debian systeempje bij op gezet), dat werkte een stuk beter maar schreef wel het scherm vol met toegangsfouten bij het benaderen van de gegevenspartitie. Ook met Linux kon ik uiteindelijk niet veel bereiken. Ik moest eigenlijk kunnen werken vanaf een andere schijf. Maar ja, met de bijgeleverde MacOSX cd kun je alleen maar installeren en geen Finder draaien om bestanden over het netwerk te backuppen.

Uiteindelijk herinnerde ik me dat je een iBook ook als FireWire disk kan gebruiken. Opgestart met de t-toets ingedrukt, FireWire kabeltje tussen de iBook en de PowerBook, een paar keer loshalen en opnieuw inpluggen, en ja hoor... op een gegeven moment weet ie weer een paar partities te mounten. Stukje bij beetje kan ik de belangrijkste mappen kopiëren, met tussendoor veel geklapper van de harde schijf, lockups van de Finder (wanneer maken ze bij Apple nou eens een Finder die netjes een dochterproces afsplitst voor elke kopieeropdracht?) en herstarts van beide computers.

Ik heb nou het witte achterpaneel van de iBook vast losgemaakt om de harde schijf te kunnen gaan wisselen. Maar tsjonge zeg, zo mooi als ie van buiten is, zo lelijk is ie van binnen! Het paneel kun je maar net loskrijgen zonder beschadigingen. Daaronder zit een metalen paneel met plakband en schroefjes over het moederbord heen gefrot. Als je die ook los hebt, denk je er te zijn, maar helaas, geen harde schijf in zicht. Die zit verstopt achter het moederbord. Misschien moet ik het van de andere kant af proberen open te krijgen, maar zo te zien is ie niet zo in elkaar gezet...

Ik laat 't nu maar even liggen, eerst m'n werk klaarmaken voor morgenvroeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benoni schreef op 17 mei 2004 @ 01:26:
Ik laat 't nu maar even liggen, eerst m'n werk klaarmaken voor morgenvroeg :X
Misschien dat je hier wat aan hebt: http://uk.geocities.com/ibookupgrade/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Wooaa!! Ik was nog niet eens op de helft dus... Goed dat ik per laag de schroefjes apart had gelegd. Dank je voor de link! Ik zet er inderdaad ook meteen een beter schijfje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Q schreef op 16 mei 2004 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat het wel leuk zou zijn als deze tip in de startpost zou worden opgenomen. Dit is echt grandioos.
Dit is inderdaad echt super! De scrollbalkjes staan standaard wel iets te breed, maar nu met wat finetuning is het echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Maar wat had je dan ook verwacht bij zo'n kleine laptop? Het zit allemaal zo in elkaar dat het allemaal natuurlijk net past. Om de bijv HD te vervangen in een PowerBook moet je gewoon de hele PowerBook uit elkaar halen. Dus bottom case, top case, optical drive, aardig wat kabeltjes en dan kan je pas bij de HD. Het is inderdaad wel handig om je schroefjes op volgorde te leggen. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Sage op 17-05-2004 12:05 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Sage schreef op 17 mei 2004 @ 12:05:
Maar wat had je dan ook verwacht bij zo'n kleine laptop?
Om een ingekort verhaal weer lang te maken ;)

Meestal zag je bij Apple wel allerlei slimmigheidjes om de boel toegankelijk te houden. Tenminste bij de desktop Apples. Moederbordlades, omhoogklappende schijvenstations... de geinigste oplossingen kwam je tegen.
Als je dan voor het eerst je iBookje openmaakt verwacht je ook stiekem toch wel van die genieuze vondsten. Maar ahum... schroefjes op onmogelijke plaatsen, plakbandjes erover? Een Yoko walkman is netter en toegankelijker :X En dan die kabeltjes die zich langs allerlei scherpe hoeken wringen om bij je beeldscherm te kunnen komen :'(
OK, de muizen en toetsenborden van Apple zijn ook hopeloos om te repareren, maar daarbij zou je nog kunnen bedenken dat Apple het nut daarvan niet heeft ingezien omdat je ze beter als geheel zou kunnen vervangen. Maar zouden ze dat ook denken van m'n iBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sage schreef op 17 mei 2004 @ 12:05:
[...]

Maar wat had je dan ook verwacht bij zo'n kleine laptop? Het zit allemaal zo in elkaar dat het allemaal natuurlijk net past. Om de bijv HD te vervangen in een PowerBook moet je gewoon de hele PowerBook uit elkaar halen. Dus bottom case, top case, optical drive, aardig wat kabeltjes en dan kan je pas bij de HD. Het is inderdaad wel handig om je schroefjes op volgorde te leggen. ;)
Dit is wel aanzienlijk minder ingewikkeld dan hetzelfde bij een iBook hoor... vind ik althans..

edit:
Ik heb er natuurlijk wel begrip voor dat in een laptop niet veel ruimte over is, en het (de)monteren daarom wat ingewikkelder is, maar er zijn toch wel wat mogelijkheden om bijvoorbeeld het verwisselen van de hdd makkelijker te maken(maar daar kan ook een prijskaartje aan hangen). Voor het toevoegen van RAM zijn gelukkig niet zoveel handelingen nodig.

Voor de geduldige zoeker schijnen trouwens erg veel montagehandleidingen voor Power- en iBooks op internet te vinden te zijn ... waaronder originele van Apple...

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 17-05-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
begintmeta schreef op 17 mei 2004 @ 12:55:
Dit is wel aanzienlijk minder ingewikkeld dan hetzelfde bij een iBook hoor... vind ik althans..
Inderdaad.

De uitleg daar kwam ik niet helemaal uit, maar dat was ook niet echt nodig ;)

Het is wel een oudere generatie zie ik, dat toetsenbord zit nu anders. Maar als het bij de nieuwere modellen ook zo netjes is opgebouwd kan het je wel de doorslag geven om een PowerBook te kopen in plaats van een iBook. Al vind ik de iBook wel iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
begintmeta schreef op 17 mei 2004 @ 12:55:
[...]

Dit is een ander model dan ik bedoelde. ;) Er zit nogal een groot verschil in de verschillende modellen iBook's en PowerBook's hoe ze zijn opgebouwd. Bovendien gaat het argument dat Apple hier op de meest onmogelijke plaatsen schroefjes plaatst niet echt op. Het is namelijk geen desktop waar je gewoon echt ruimte over hebt. De PowerBook's en iBook's zijn niet voor niks altijd al behoorlijke dunne laptops geweest. Het is gewoon niet aan te raden om het zelf allemaal uit en in elkaar te zetten mits je een goede handleiding hebt en daar ben je zelf achter gekomen. ;)

Leuke site trouwens met interessante benchmarks: www.barefeats.com
Ze testen bijvoorbeeld ook de LaCie BigDisk en de snelste boot HD voor de PowerMac G5. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sage op 17-05-2004 13:13 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ik krijg als het goed is morgen een nieuwe 80 GB binnen, en een nieuwe batterij.
Tot zolang mag ik op de nieuwe Powerbook G4 van m'n vriendin werken 8)
Morgenavond dus verder prutsen en eigenwijs proberen om 't iets netter in elkaar te krijgen dan 't was (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Bigs schreef op 17 mei 2004 @ 08:22:
[...]

Dit is inderdaad echt super! De scrollbalkjes staan standaard wel iets te breed, maar nu met wat finetuning is het echt ideaal.
Ik heb het meteen rondgemaild naar een aantal bekenden, de meeste kenden het nog niet en waren zeer blij verast.

Ik wil niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sage, jij als Apple techneut.

Zijn er mogelijke problemen die ik kan tegenkomen bij het aanschaffen van een 17 inch versie of zijn alle bugs van de vorige revisie verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:39:
@Sage, jij als Apple techneut.

Zijn er mogelijke problemen die ik kan tegenkomen bij het aanschaffen van een 17 inch versie of zijn alle bugs van de vorige revisie verholpen?
Is nu nog moeilijk te zeggen. Maar wat ik wel kan zeggen is dat de PowerBook 17" eigenlijk zeer weinig mankementen vertoond en vertoonde. Het is nu inmiddels revisie C en in de derde revisies zitten eigenlijk in het algemeen heel weinig kinderziekten in. Ik zou het iig zonder zorg kopen. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op de Apple forums dat er vooral problemen zijn met het geluid na de iTunes 4.5 update.
Vind het een beetje vaag, maar het verhaal verteld niet echt welke 17 inchers het zijn :)

Ja denk wel dat het snor zit hoor, maar jij als TD medewerker zou als eerste de problemen zien.
De 17 inch is moooooooi :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op de PC heb ik idd problemen met geluid in 4.5, maar ook in games dus ik weet niet precies waar het aan ligt.

Vandaag ben ik op de Drupa beurs in Dusseldorf geweest trouwens, heel veel Apple gezien en op de Applestand even met een dual 2 ghz G5 met 2.5 gb gespeeld.
Gvd, wát een snelheid. Photoshop en (een lege) iPhoto is een kwestie van seconden, om over de rest maar te zwijgen. Dan dat 23" scherm wat er aan hing :9~

Verder vond ik de stand wel erg kaal, paar 20" iMacjes, stuk of 25 G5's, 2 pBooks en 2 XServe's en 2 Raid's. Ik wilde 2 muismatjes scoren maar dat zat er niet in.
Maar goed, de G5 blijft echt godse geil zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

welke iTunes problemen? dat je MP3tjes gaan piepen enzo??
allemaal rare geluiden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 17 inch powerbooks stopt bij sommige het geluid na de update.
We hebben het hier dan over een complete einde oefening (dus niet software matig)

Ik vraag me alleen af in hoeverre dit waar is.
Maar als er waarheid in zit, doe ik geen update natuurlijk ;)

http://discussions.info.a...8.RrziaocHmf5.0@.6892c9da

Natuurlijk kan het alles zijn en kan het ook heel goed zijn dat dit oudere revisies zijn, daarom vraag ik het eerst ;)
Er zijn namelijk ook threads van mensen die een oudere 17 inch powerbook hebben die opeens geen geluid (zonder de update)

Doet me een beetje denken aan mijn SB pro van vroeger...die kapte er ook opeens mee :D
*nostalgie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Qorne, het lijkt net of er constant stukjes worden weggelaten. Lijkt me een probleem met de latency.
Je hoort nog vaag de muziek, maar het is eigenlijk een en al geknisper en geknetter van het geluid. Kzal es graven in de registry, misschien dat daar wat te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 23:10:
Ik lees op de Apple forums dat er vooral problemen zijn met het geluid na de iTunes 4.5 update.
Vind het een beetje vaag, maar het verhaal verteld niet echt welke 17 inchers het zijn :)

Ja denk wel dat het snor zit hoor, maar jij als TD medewerker zou als eerste de problemen zien.
De 17 inch is moooooooi :D
Het is natuurlijk een heel nieuw model. Ik denk eigenlijk dat we hem nog maar weinig hebben verkocht. Ik werk deze hele maand niet ivm school examens en de 17" konden we pas deze maand leveren. Als hij dus bij ons op de TD ligt dan denk ik dat niet eens weet. Bovendien worden de nieuwe computers denk ik met iTunes 4.5 geleverd. Denk ik, ik heb er dus nog nooit eentje geïnstalleerd ook. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou best kunnen hoor...in ieder geval niet zo'n probleem :)
Zaterdag ga ik kijken en waarschijnlijk bestel ik hem

(met 128 mb ram op de beeldkaart en 5400 rpm disk)

Hopelijk kan ik de helft betalen bij bestellen en de andere bij het afhalen, want mijn loon staat er pas maandag op ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

beetje offtopic , maar voor mensen die powerbooks willen kopen via marktplaats even opletten want er zitten wat engelse oplichters die powerbooks/ibooks verkopen via de western union geld constructie.

opgelet dus als je een 2e hands ibook/powerbook gaat kopen!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het zoiezo nooit vertrouwen als ik in Nederland een *Book koop en ze willen het geld via Western Union hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb ze gister gezien idd, prijzen zijn ook te laag, en versturen vanuit Amerika lijkt me nu ook niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:33:

Hopelijk kan ik de helft betalen bij bestellen en de andere bij het afhalen, want mijn loon staat er pas maandag op ;)
een aanbetaling was voor mij niet nodig, ik heb besteld bij applecentre CS in amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
rico_fxp schreef op 18 mei 2004 @ 21:49:
[...]
een aanbetaling was voor mij niet nodig, ik heb besteld bij applecentre CS in amsterdam
Bij elk AppleCentre kan je achteraf betalen zover ik weet. Dus als je de bestelling komt halen hoef je pas te betalen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sage op 18-05-2004 21:54 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:33:

Volgens de nieuwe mac winkel duurt het 3-7 weken voordat mijn bto 17" er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 tot 7 weken? :'(

Nee, dat meen je niet...
Ik wilde juist nu een laptopje scoren voor de zomer goed en wel begonnen was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 23:20:
3 tot 7 weken? :'(

Nee, dat meen je niet...
Ik wilde juist nu een laptopje scoren voor de zomer goed en wel begonnen was :'(
Neem dan een standaard uitvoering, die is op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 5400 rpm nodig omdat ik vaak code moet compilen (en terwijl dit niet lang is, is het iritant als om elke keer te moeten wachten...5400 RPM compileert een stuk sneller)

De 128 mb ATI vind ik eigenlijk wel standaard op zo'n mooie high end laptop.
Tja, ik zal het eerst eens lokaal vragen hoe het zit met de levertijden.
Ik kan mij voorstellen dat de 5400 rpm disk door hun in te bouwen is en niet zo'n levertijd heeft, maar zolang we niet Nvidia's nieuwe laptop techniek hebben, zal een 3d accelerator er niet zomaar uit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 09:58:
Ik heb de 5400 rpm nodig omdat ik vaak code moet compilen (en terwijl dit niet lang is, is het iritant als om elke keer te moeten wachten...5400 RPM compileert een stuk sneller)

De 128 mb ATI vind ik eigenlijk wel standaard op zo'n mooie high end laptop.
Tja, ik zal het eerst eens lokaal vragen hoe het zit met de levertijden.
Ik kan mij voorstellen dat de 5400 rpm disk door hun in te bouwen is en niet zo'n levertijd heeft, maar zolang we niet Nvidia's nieuwe laptop techniek hebben, zal een 3d accelerator er niet zomaar uit gaan
Geen enkele dealer, ook al is het een ServiceProvider, mag zelf zoiets inbouwen in een laptop. Je kan het wel proberen natuurlijk. Maar het mag in principe niet. We doen het bijvoorbeeld wel na aankoop. Maar dan heb je natuurlijk weer extra kosten. Extra HD en arbeidsuren. Ik zou het gewoon vragen bij jou in de buurt. Misschien heb je wel geluk. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geluk.
Beste dames en heren, ik heb zojuist een 17 inch powerbook besteld.

Z0AF04AMT CTO PowerBook 17" 1,5ghz 1GB ram, 80GB HD (5400rpm) 128mb ATI videocard SD, BT

De levertijd is volgens de winkel minimaal 1.5 week, maar ik zou op zo'n 2-3 weken kunnen rekenen.
Daarom heb ik hem maar meteen via email besteld en ga ik vrijdag wel wat dingen regelen.

Ook heb ik eerlijk verteld dat ik studeer, maar binnenkort afstudeer.
Dat maakt hun niets uit, zolang de student kaart geldig is als het systeem koop ;)

Nu maar wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Hydraulik-Phunk schreef op 15 mei 2004 @ 18:45:
[...]

Je kan in principe iedere brander inbouwen in een Mac, een G4 heeft er als het goed is wel ruimte voor.
Of het frontje nog past is een tweede punt, trek de kast ff los en je kan het wel beoordelen denk ik.
ok bedankt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 11:43:
Ik heb geluk.
Beste dames en heren, ik heb zojuist een 17 inch powerbook besteld.

Z0AF04AMT CTO PowerBook 17" 1,5ghz 1GB ram, 80GB HD (5400rpm) 128mb ATI videocard SD, BT

De levertijd is volgens de winkel minimaal 1.5 week, maar ik zou op zo'n 2-3 weken kunnen rekenen.
Daarom heb ik hem maar meteen via email besteld en ga ik vrijdag wel wat dingen regelen.

Ook heb ik eerlijk verteld dat ik studeer, maar binnenkort afstudeer.
Dat maakt hun niets uit, zolang de student kaart geldig is als het systeem koop ;)

Nu maar wachten _/-\o_
Zo! Gefeliciteerd! Als je hem binnen hebt moet je ff een foto reportage van het uitpakken maken enzo. Kan iedereen mee genieten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik zeker doen :)
En ik zal een kleine review posten in het CSL forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
goltharnl, nice man :D en pics vereist :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Slagroom schreef op 19 mei 2004 @ 13:03:
[...]
Zo! Gefeliciteerd! Als je hem binnen hebt moet je ff een foto reportage van het uitpakken maken enzo. Kan iedereen mee genieten :9~
Van het uitpakken hoeft niet zo zeer als er het mooie PB foto's zijn. Uitpak foto's kom je echt overal tegen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale camera en veel webruimte, dus wees maar niet bang, ik zal zeker pictures posten.

Misschien dat jullie alvast suggesties hebben van dingen die ik alvast kan gaan downloaden (freeware applicaties) voor dat ik hem heb.
Gelukkig heb ik een externe Firewire disk (FAT 32 kan toch?) dus ook dat is vet in orde :)

Oh en ik krijg ook nog een prachtige iMok kado...had ik net zo goed niet een nieuwe mok voor op mijn werk kunnen kopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:25:
Digitale camera en veel webruimte, dus wees maar niet bang, ik zal zeker pictures posten.

Misschien dat jullie alvast suggesties hebben van dingen die ik alvast kan gaan downloaden (freeware applicaties) voor dat ik hem heb.
Gelukkig heb ik een externe Firewire disk (FAT 32 kan toch?) dus ook dat is vet in orde :)

Oh en ik krijg ook nog een prachtige iMok kado...had ik net zo goed niet een nieuwe mok voor op mijn werk kunnen kopen :z
- Sailing Clicker (Mac besturen met Palm of smartphone)
- USB overdrive (Voor als je de muis van OSX niet lekker vind aanvoelen)
- aMSN (MSN client met user avatar ondersteuning)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een powerbook 12" geworden eh hij rockt hard!

Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8728.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8729.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8730.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8731.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8732.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8733.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8734.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8735.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sheeponfire.nl/photos/powerbook/IMG_8736.JPG

Ik ben web developer, iemand tips welke software fijn zijn om oa php in te onwikkelen, het liefst project georienteerd. Ik ben al bezig met laatste versies apache, php, mysql te compilen, O+ @ terminal. Oh en alle andere handige en fijne programma's zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
En bevalt ie? :D geen dode pixeltjes?
Ehm mensen, ik zit te stoeien met Office 2004 en ik moet zeggen, het Mac development team van MS heeft een leuk pakket gemaakt, zeker een aanradertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor alle messenger netwerken vind ik Aduim het beste. Als je hem download en voor het eerst op start dan weet je wel waarom. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:25:

Wat leuke apps?
Camino of Firefox voor web-browsing
Thunderbird voor email
Transmit voor ftp
mac the ripper voor dvd's te rippen en lekker op je harde schijf kijken als je lange vlucht hebt.
Transparentdock om je dock transparant te maken.
APMtunerX om je harde schijf zijn energiesaving mode te veranderen, minder herrie, parkeert koppen niet zo snel.
Roxio Toast 6 wat Nero is voor pc is Toast voor je mac.
Cocktail, onderhoud simpel gemaakt, hoef je niet met terminal te stoeien.
Supercal, calibratie voor je tft scherm, erg handig.
Audion3, leuke mp3 speler en nog meer.
Candybar, maak je eigen toolbars
Pixadex, je eigen icoontjes, in je eigen stijl
Colloquy voor irc
Voor de rest moet je maar op versiontracker ofzo kijken

[ Voor 8% gewijzigd door dolby op 19-05-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, nu moet ik alleen nog sparen om bepaalde games te kopen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:25:
Het is een powerbook 12" geworden eh hij rockt hard!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben web developer, iemand tips welke software fijn zijn om oa php in te onwikkelen, het liefst project georienteerd. Ik ben al bezig met laatste versies apache, php, mysql te compilen, O+ @ terminal. Oh en alle andere handige en fijne programma's zijn welkom.
nice :D ik verwacht hem next week :)

welk model heb je?

op macfreak.nl staat een mooi PHP progje ben de naam ff kwijt schijnt beter te zijn als BBedit, ik ga hem morgen wel even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor php..

Ik gebruik zelf Eclipse voor programeren (http://www.eclipse.org)
Daarnaast kun je van http://www.phpeclipse.de/tiki-view_articles.php een php plugin voor eclipse downloaden.
Ondersteunt projecten ed.

Misschien is het wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik ben bezig mn iBookje te upgraden. Meer geheugen en snelle en grotere HD.
Dit is vrij eenvoudig te doen. Maar ik wil meer. Kan je de standaard 16 Mb ATI kaart vervangen en ik wil ook mn DVD/CD-RW upgraden naar een DVD en CD brander. Dit moet in een iBook 700Mhz.

Iemand die weet waar je de onderdelen kan kopen of het zelf al gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
black_eye schreef op 20 mei 2004 @ 16:47:
Kan je de standaard 16 Mb ATI kaart vervangen en ik wil ook mn DVD/CD-RW upgraden naar een DVD en CD brander. Dit moet in een iBook 700Mhz.

Iemand die weet waar je de onderdelen kan kopen of het zelf al gedaan heeft?
Videokaart kan niet.
Dvdburnertje zou kunnen, maar een externe is handiger denk ik, cheaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Omdat Windows in Virtual PC niet echt super draait wilde ik eens de mogelijkheden van Darwine gaan bekijken. Echter hiervoor is de X11 SDK voor nodig. Nu zou deze op de Panther developer cd staan. Maar waar kan ik deze vinden ? Moet ik deze ergens kopen of zitten deze standaard bij Mac OSX (ik heb ze in ieder geval niet bij mijn Mac OSX zitten).
Of weet iemand waar ik de X11 SDK kan downloaden. Het enige wat ik tegenkom is X11 maar nergens kan ik de SDK hiervan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door AP3X op 20-05-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
heb je panther gekocht of stond het al op een mac? als het er al op stond staat het onder applications/installers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
dolby schreef op 20 mei 2004 @ 20:08:
heb je panther gekocht of stond het al op een mac? als het er al op stond staat het onder applications/installers
Ik heb 2e hands een iBook G4 800 overgenomen en daarop stond Mac OSX geinstalleerd. Volgens de verkoper is deze Mac OSX vanaf de Mac OSX installatie cd's die ik er ook bij heb gekregen geinstalleerd.
Die applications/installers staan er ook niet op. Wel heb ik in de directory applications/utilities het programma "Installer" staan maar dit is volgens mij niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
applications/installers/developer tools
Doe eens een search op je hd van "developer" misschien staat de package ergens anders ofzo.
Via http://connect.apple.com kun je het ook gratis downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door dolby op 20-05-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
dolby schreef op 20 mei 2004 @ 20:17:
applications/installers/developer tools
Doe eens een search op je hd van "developer" misschien staat de package ergens anders ofzo.
Via http://connect.apple.com kun je het ook gratis downloaden.
Thanx het is inmiddels gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Nu online
Hoelang duurt het opstarten van een redelijk G4 machientje nou bij jullie? Kwam er net achter dat G4 - 256mb er bij mij 2:53 over doet om compleet werkend op te starten, wat ik toch redelijk lang vind ik eigenlijk. Nu restart je dat ding natuurlijk wel niet veel, maar de keren dat het toch moet wegens een install oid erger je je er wel aan...

Nog ff over dat SideTrack trouwens, geniaal _/-\o_ Zit ook een optie voor de mouse-acceleration bij, "Redmond switcher acceleration". Nou, het probleem van een te trage muis in OS X is ook gelijk opgelost, de muis vliegt weer door het scherm heen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Rickbv schreef op 20 mei 2004 @ 23:58:
Hoelang duurt het opstarten van een redelijk G4 machientje nou bij jullie? Kwam er net achter dat G4 - 256mb er bij mij 2:53 over doet om compleet werkend op te starten, wat ik toch redelijk lang vind ik eigenlijk. Nu restart je dat ding natuurlijk wel niet veel, maar de keren dat het toch moet wegens een install oid erger je je er wel aan...
Stop er 512 xtra ram bij, X vreet geheugen, te weinig ram gaat X al swappen voordat je wat doet.
Kan ook zo zijn dat je veel apps bij het inloggen opstart, kijk eens onder accounts,opstarten en het kan zijn dat je hd schijf aardig volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Rickbv schreef op 20 mei 2004 @ 23:58:

Nog ff over dat SideTrack trouwens, geniaal _/-\o_ Zit ook een optie voor de mouse-acceleration bij, "Redmond switcher acceleration". Nou, het probleem van een te trage muis in OS X is ook gelijk opgelost, de muis vliegt weer door het scherm heen :D
Ik heb een redelijk kaal systeem maar ik denk dat mijn computertje, zie sig, ook niet echt vergelijkbaar is met de jouwe. ;) Ik haal met booten tot ik mijn dekstop voor mijn neus heb ongeveer in 1,5 min. Ik weet natuurlijk niet wat voor G4 je hebt, maar als het een oude laptop is zou het best wel kunnen hoor. Iig niet iets om je zorgen over te maken. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Nu online
Sage schreef op 21 mei 2004 @ 10:57:
[...]

Ik heb een redelijk kaal systeem maar ik denk dat mijn computertje, zie sig, ook niet echt vergelijkbaar is met de jouwe. ;) Ik haal met booten tot ik mijn dekstop voor mijn neus heb ongeveer in 1,5 min. Ik weet natuurlijk niet wat voor G4 je hebt, maar als het een oude laptop is zou het best wel kunnen hoor. Iig niet iets om je zorgen over te maken. :P
Nou ja, dan zou m'n G4 1ghz toch sneller moeten starten dan 1,5min zou je zeggen? Het duurde bij mij al 110 sec voordat het 'welkomscherm' van X op het scherm kwam. Dat moet toch sneller kunnen zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege veiligheids redenen mag ik de laptop niet in het netwerk op mijn werk gebruiken, het feit dat andere mensen via VPN het netwerk op mogen met hun eigen spullen wordt uiteraard vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Ik ben opzoek naar de instuctieset voor de G4 processor. Ik kan op de apple site hier niets over vinden. Dit om de kijken hoe de RISC processor verschilt van de P4 o.a.
Heeft iemand deze gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:07

RVW

Kan kloppen, aangezien de G4 door Motorola is ontworpen. Check dus even bijvoorbeeld deze pagina

Daar staan genoeg leuke PDFjes, denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Rickbv schreef op 21 mei 2004 @ 13:06:
[...]

Nou ja, dan zou m'n G4 1ghz toch sneller moeten starten dan 1,5min zou je zeggen? Het duurde bij mij al 110 sec voordat het 'welkomscherm' van X op het scherm kwam. Dat moet toch sneller kunnen zou je zeggen?
Het kan ook sneller. Er is geval bekend waarbij er een file mist en MacOSX een tijdje blijft zoeken naar dat bestand. Het bestand is wel aanwezig maar het staat niet in de goede folder. Na lang zoeken vind MacOSX het dan wel en boot verder.

Toen ik het bestand had verplaatst naar de goede folder scheelde het bij mij iets van 30s bij andere mensen scheelde het meer dan een minuut. Het enigste probleem is, is dat het artikel niet meer kan vinden op macosxhints en macosx.nl.

Ik ga nog even verder met zoeken.

[edit]
Gevonden!!! MacOSXHintsLink
En daarbij nog meer gevonden dat dit opgelost moet zijn in MacOSX 10.3.3....voor niks gezocht. ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Sage op 21-05-2004 15:14 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Ik heb ff een vraag over bluetooth. De nieuwe iBooks ondersteunen dit, de mijne (G3) nog niet. Omdat ik hem nog snel genoeg vind, is een nieuwe kopen niet nodig. Maar ik mis de BT functie wel. Is er geen airportkaart met als extra deze functie of een ander adaptortje dat goed werklt met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
black_eye schreef op 21 mei 2004 @ 15:39:
Ik heb ff een vraag over bluetooth. De nieuwe iBooks ondersteunen dit, de mijne (G3) nog niet. Omdat ik hem nog snel genoeg vind, is een nieuwe kopen niet nodig. Maar ik mis de BT functie wel. Is er geen airportkaart met als extra deze functie of een ander adaptortje dat goed werklt met Apple?
Er zijn meerdere USB Bluetooth adapters beschikbaar. Degene die het beste werkt is die van Keyspan. Deze kan je online bij Apple kopen of anders wel bij een dealer bij jou op de hoek. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Hmm wilde laatst een OpenGL applicatie starten (Fish) en deze wilde niet starten.
Je ziet wil in de Dock dat hij het programma wilt starten maar voordat het programma icoontje in de Dock verschijnt resized de Dock al weer terug. Nu dacht ik dat dit aan het programma lag maar GL Golf heeft dit ook.
Ik kan dus geen enkele OpenGL applicatie opstarten!
Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe ik uit kan zoeken waar het aan ligt?
In de console staat ook niets vreemds.

edit:
Benner net achtergekomen dat het toch niet aan OpenGL zelf ligt.
Islands mini golf draait ook op OpenGL en deze doet het wel goed.
Toch vreemd dat die andere 2 games niet werken.
Die GL Golf werkte overigens een maand geleden ofzo wel.
Zou dit iets met een update van Mac OSX te maken hebben ofzo ?

[ Voor 25% gewijzigd door AP3X op 21-05-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOLY YEAH...

Mijn powerbook 17 inch is binnen...
Dit ding is perfect!

Morgen begin ik mijn review
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.