Hey medetweakers,
wil nu toch echt aan mijn tweede mod beginnen. Mijn vorige mod was een Chieftec matrix bigtower met waterkoeling van NextCool. de radiateur was uit een auto. verder nog veel frutsels en dergelijke. Koolace bovenkantje. het geheel was zilverkleurig met blauwe verlichting (imo de geilste combinatie
). het ding schreeuwt performance (visueel maar hij kan ook als een F16 klinken met de fancontroller open) ik wil nu toch echt compleet wat anders. ik wil voor een wat meer ingetogen "expensive" look.
voor autokenners: je kan het vergelijken met de overgang van een compleet uitgebouwde Honda Civic naar een Mercedes Benz SL65 AMG.
---> 
De setup moet weer de combinatie zilver blauw gaan krijgen. maar nu met de kasten van echt aluminium. niet zilvergespoten staal. verder zijn er natuurlijk nog enkele andere eisen aan het systeem.
- Het systeem moet up to date zijn.
- Het systeem moet een klasse apart zijn
- Het systeem moet fluisterstil zijn
- Het systeem moet snel zijn
- Het systeem moet geautmatiseerde koeling hebben
Het systeem moet up to date zijn.
Dit zal niet zo'n punt worden. mijn huidige hardware wil ik namelijk meenemen naar mijn volgende setup. ik zal voor alle duidelijkheid het hele zooitje even opsommen
- Asus P4P800
- Intel P4 3.0 Ghz 800fsb @ 3.32Ghz
- A-data Vitesta DDR500 512mb x 2 in dual channel
- ATi Radeon 9800 PRO @ XT Speeds
- Wester Digital Raptor 36GB 10.000tpm x 2 in Raid striped (ICH5R)
- Maxtor DiamondMax 9 120GB 7.200tpm
- Hitatchi 80GB 7.200tpm
- Aopen DRw4410 DVD fikker 4speed
- Cyberdrv. 16x cd fikker (jaja ik weet het
)
- Levicom 450watt met papst fans
Het systeem moet een klasse apart zijn
Om dit te bereiken wil ik graag prijzige HTPC kasten gaan gebruiken. Ja, je leest het goed, kastEN. ik wil namelijk genoeg ruimte hebben voor mijn waterkoeling en updates aan het systeem. bovendien geven losse componenten een extra waarde aan mijn setup. Ik heb al rondgekeken naar zilveren Home Theatre PC-kasten waar een Standaard ATX moederbord in past. ik ben uitgekomen Combinaties van de volgende kasten, ik zou ook 2 exact dezelfde kunnen doen maar dat staat nutteloos vind ik (wie heeft er een mening?):
Dign HTPC 4E Zilver met VFD-Display en erbovenop een Dign HTPC HV5
De HV5
meer info
De 4E
meer info
Silverstonetek SST-LC03 met een SST-LC03(v)
De SST-LC03
een plaatje van de zilveren SST-LC03(v) kon ik niet vinden. hij is hetzelfde model, maar dan met linksbovenin een VFD-Display. een zwarte versie kun je hier bekijken http://www.silverstonetek.com/products-enclosure.htm
Als Scherm heb ik een Samsung Syncmaster 192N 19" TFT gekozen. deze heb ik inmiddels al besteld voor het geweldige prijsje van 531,80 inclusief verzend & rembourskosten. deze monitor heef teen extreem dunne rand zodat ik er later een tweede bij kan kopen.
(uit de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/73/top
1 Samsung Syncmaster 191N 19" TFT zilver € 601,- 26-01
19 Samsung Syncmaster 192N 19" TFT € 629,- 30-04
5UP3RG3IL
http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/192n.asp
p.s. ik heb de zilveren versie
Het systeem moet fluisterstil zijn
Jullie weten al dat ik dit met mijn waterkoeling wil gaan bereiken. een grotere radiateur is natuurlijk een must. ik wil namelijk mijn schijven ook gaan koelen met de waterkoeling en ik wil de fans kunnen laten draaien op een heel laag toerental. Mijn plan was om 3x een 12cm fan te 'sandwichen' tussen 2 radiateurs. hiervoor gaat de achterkant van 1 van de kasten eruit om zo een Airplex EVO 360 eraan te maken, daarop 3 fans (die de kast UIT-blazen) en daarop weer eenzelfde radiateur. hiermee heb ik een groot oppervlak met zo min mogelijk fans.
De Evo 360
Afmetingen: Lang 403mm, Breed 130mm, Hoog 51mm. (ik heb ook aan de zalman reserator gedacht maar dat past er in mijn ogen tocht niet echt bij.
Ik dacht dat ik mijn harde schijven nooit stil zou krijgen, vooral die raptors niet. en om ze nu in een silentdrive te plaatsen oid is natuurlijk ook niet erg slim. met het idee achter silentdrive en waterkoeling in mijn achterhoofd ging ik op zoek naar een oplossing. ik heb er een gevonden. het is een Silentstar Dual HDD Cooler. het bestaat ui 2 dikke koperen blokken, waaraan 2 schijven bevestigd worden. dit geheel wordt geplaatst in een aluminium "doos" die van binnen is bekleed met een speciaal foam wat de geluidsgolven tegenhoud. het doosje is overigens even groot als 2 5,25 inch schachten, en hiervan ga ik er tot nu toe 2 nodig hebben
Silentstar dual
Stille pomp kan ik natuurlijk ook niet overslaan. ik wil graag een 12volt-versie. op caseking.de heb ik de volgende oplossing gevonden:
12-volt pomp
het mooie aan deze pomp is dat hij is ontwikkeld door eheim & aquacomputer. je kan er dus van uitgaan dat dit kwaliteit is. hij werkt ook bij een zwakke 12volt (tot 10,5) en er zit een tachosignaal bij om op je moederbord aan te sluiten. om eventuele trillingen nog tegen te gaan is er dit ontkoppelsetje

omdat ik nu gebruik maak van en reservoir en pomp ineen moet ik er ook een reservoir bij hebben. ik weet nog niet of ik er een aquatube in wil zetten of hem gewoon geheel uit het zicht wil laten. hier is een foto van de aquatube inclusief verlichting enzo.
Aquatube
Het systeem moet snel zijn
Als het systeem niet al te ver van nu in elkaar wordt gezet dan is het niet een probleem. kijk maar even naar mijn specs iets hierboven
Het systeem moet geautmatiseerde koeling hebben
Hierbij zat ik eerst te denken aan een digitaldoc ofzo. maar dan heb moet ik het hardwarematig instellen eerst. ik wil als het moet de fanspeeds snel even kunnen aanpassen dus dan kom je uit bij een softwarematige fancontroller. ik zat te denken aan een Matrix Orbital MX324 Display (zonder de knoppen, aluminium versie) hier kan ik 4 temp probes en 3 fans op aansluiten als het goed is.. kan iemand dit even ophelderen. ik weet ook niet welke software hierbij wordt gebruikt. ik dacht LCDC. maar dit staat op de site (klik) niet vermeld.
MX324
een video-review van een iets oudere versie van deze matrix orbital (met knoppen en geen VFD maar LCD) vind je hier klik
ok nou wil ik graag van jullie kant serieuze reacties. ik ben namelijk er lang beziggeweest met de startpost. vooral ben ik op zoek naar betere oplossingen en kritiek is natuurlijk ook welkom, mits nuttig en duidelijk omschreven.
wil nu toch echt aan mijn tweede mod beginnen. Mijn vorige mod was een Chieftec matrix bigtower met waterkoeling van NextCool. de radiateur was uit een auto. verder nog veel frutsels en dergelijke. Koolace bovenkantje. het geheel was zilverkleurig met blauwe verlichting (imo de geilste combinatie
voor autokenners: je kan het vergelijken met de overgang van een compleet uitgebouwde Honda Civic naar een Mercedes Benz SL65 AMG.
---> 
De setup moet weer de combinatie zilver blauw gaan krijgen. maar nu met de kasten van echt aluminium. niet zilvergespoten staal. verder zijn er natuurlijk nog enkele andere eisen aan het systeem.
- Het systeem moet up to date zijn.
- Het systeem moet een klasse apart zijn
- Het systeem moet fluisterstil zijn
- Het systeem moet snel zijn
- Het systeem moet geautmatiseerde koeling hebben
Het systeem moet up to date zijn.
Dit zal niet zo'n punt worden. mijn huidige hardware wil ik namelijk meenemen naar mijn volgende setup. ik zal voor alle duidelijkheid het hele zooitje even opsommen
- Asus P4P800
- Intel P4 3.0 Ghz 800fsb @ 3.32Ghz
- A-data Vitesta DDR500 512mb x 2 in dual channel
- ATi Radeon 9800 PRO @ XT Speeds
- Wester Digital Raptor 36GB 10.000tpm x 2 in Raid striped (ICH5R)
- Maxtor DiamondMax 9 120GB 7.200tpm
- Hitatchi 80GB 7.200tpm
- Aopen DRw4410 DVD fikker 4speed
- Cyberdrv. 16x cd fikker (jaja ik weet het
- Levicom 450watt met papst fans
Het systeem moet een klasse apart zijn
Om dit te bereiken wil ik graag prijzige HTPC kasten gaan gebruiken. Ja, je leest het goed, kastEN. ik wil namelijk genoeg ruimte hebben voor mijn waterkoeling en updates aan het systeem. bovendien geven losse componenten een extra waarde aan mijn setup. Ik heb al rondgekeken naar zilveren Home Theatre PC-kasten waar een Standaard ATX moederbord in past. ik ben uitgekomen Combinaties van de volgende kasten, ik zou ook 2 exact dezelfde kunnen doen maar dat staat nutteloos vind ik (wie heeft er een mening?):
Dign HTPC 4E Zilver met VFD-Display en erbovenop een Dign HTPC HV5
De HV5 meer info
De 4E meer info
Silverstonetek SST-LC03 met een SST-LC03(v)
De SST-LC03 een plaatje van de zilveren SST-LC03(v) kon ik niet vinden. hij is hetzelfde model, maar dan met linksbovenin een VFD-Display. een zwarte versie kun je hier bekijken http://www.silverstonetek.com/products-enclosure.htm
Als Scherm heb ik een Samsung Syncmaster 192N 19" TFT gekozen. deze heb ik inmiddels al besteld voor het geweldige prijsje van 531,80 inclusief verzend & rembourskosten. deze monitor heef teen extreem dunne rand zodat ik er later een tweede bij kan kopen.
(uit de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/73/top
1 Samsung Syncmaster 191N 19" TFT zilver € 601,- 26-01
19 Samsung Syncmaster 192N 19" TFT € 629,- 30-04
5UP3RG3IL http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/192n.asp
p.s. ik heb de zilveren versie
Het systeem moet fluisterstil zijn
Jullie weten al dat ik dit met mijn waterkoeling wil gaan bereiken. een grotere radiateur is natuurlijk een must. ik wil namelijk mijn schijven ook gaan koelen met de waterkoeling en ik wil de fans kunnen laten draaien op een heel laag toerental. Mijn plan was om 3x een 12cm fan te 'sandwichen' tussen 2 radiateurs. hiervoor gaat de achterkant van 1 van de kasten eruit om zo een Airplex EVO 360 eraan te maken, daarop 3 fans (die de kast UIT-blazen) en daarop weer eenzelfde radiateur. hiermee heb ik een groot oppervlak met zo min mogelijk fans.
De Evo 360 Afmetingen: Lang 403mm, Breed 130mm, Hoog 51mm. (ik heb ook aan de zalman reserator gedacht maar dat past er in mijn ogen tocht niet echt bij.
offtopic:
Met zo'n groot koeloppervlak kan ik in de toekomst mijn voeding(en) ook op de kringloop aansluiten.
Met zo'n groot koeloppervlak kan ik in de toekomst mijn voeding(en) ook op de kringloop aansluiten.
Ik dacht dat ik mijn harde schijven nooit stil zou krijgen, vooral die raptors niet. en om ze nu in een silentdrive te plaatsen oid is natuurlijk ook niet erg slim. met het idee achter silentdrive en waterkoeling in mijn achterhoofd ging ik op zoek naar een oplossing. ik heb er een gevonden. het is een Silentstar Dual HDD Cooler. het bestaat ui 2 dikke koperen blokken, waaraan 2 schijven bevestigd worden. dit geheel wordt geplaatst in een aluminium "doos" die van binnen is bekleed met een speciaal foam wat de geluidsgolven tegenhoud. het doosje is overigens even groot als 2 5,25 inch schachten, en hiervan ga ik er tot nu toe 2 nodig hebben
Silentstar dual Stille pomp kan ik natuurlijk ook niet overslaan. ik wil graag een 12volt-versie. op caseking.de heb ik de volgende oplossing gevonden:
12-volt pomphet mooie aan deze pomp is dat hij is ontwikkeld door eheim & aquacomputer. je kan er dus van uitgaan dat dit kwaliteit is. hij werkt ook bij een zwakke 12volt (tot 10,5) en er zit een tachosignaal bij om op je moederbord aan te sluiten. om eventuele trillingen nog tegen te gaan is er dit ontkoppelsetje

omdat ik nu gebruik maak van en reservoir en pomp ineen moet ik er ook een reservoir bij hebben. ik weet nog niet of ik er een aquatube in wil zetten of hem gewoon geheel uit het zicht wil laten. hier is een foto van de aquatube inclusief verlichting enzo.
AquatubeHet systeem moet snel zijn
Als het systeem niet al te ver van nu in elkaar wordt gezet dan is het niet een probleem. kijk maar even naar mijn specs iets hierboven
Het systeem moet geautmatiseerde koeling hebben
Hierbij zat ik eerst te denken aan een digitaldoc ofzo. maar dan heb moet ik het hardwarematig instellen eerst. ik wil als het moet de fanspeeds snel even kunnen aanpassen dus dan kom je uit bij een softwarematige fancontroller. ik zat te denken aan een Matrix Orbital MX324 Display (zonder de knoppen, aluminium versie) hier kan ik 4 temp probes en 3 fans op aansluiten als het goed is.. kan iemand dit even ophelderen. ik weet ook niet welke software hierbij wordt gebruikt. ik dacht LCDC. maar dit staat op de site (klik) niet vermeld.
MX324een video-review van een iets oudere versie van deze matrix orbital (met knoppen en geen VFD maar LCD) vind je hier klik
ok nou wil ik graag van jullie kant serieuze reacties. ik ben namelijk er lang beziggeweest met de startpost. vooral ben ik op zoek naar betere oplossingen en kritiek is natuurlijk ook welkom, mits nuttig en duidelijk omschreven.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 18:25 . Reden: typo's, linkjes, monitor ]

ook erg mooi afgewerkt (gerenderd denk ik). Jammer dat al dat moois vaak niet gewoon in NL te krijgen is, wel een paar kasten van Silverstone tegen gekomen en DIGN maar dat is het ongeveer.
.
.