Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meningen over een dure casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers,

wil nu toch echt aan mijn tweede mod beginnen. Mijn vorige mod was een Chieftec matrix bigtower met waterkoeling van NextCool. de radiateur was uit een auto. verder nog veel frutsels en dergelijke. Koolace bovenkantje. het geheel was zilverkleurig met blauwe verlichting (imo de geilste combinatie :P ). het ding schreeuwt performance (visueel maar hij kan ook als een F16 klinken met de fancontroller open) ik wil nu toch echt compleet wat anders. ik wil voor een wat meer ingetogen "expensive" look.

voor autokenners: je kan het vergelijken met de overgang van een compleet uitgebouwde Honda Civic naar een Mercedes Benz SL65 AMG.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/Civic.jpg ---> Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/SL.jpg

De setup moet weer de combinatie zilver blauw gaan krijgen. maar nu met de kasten van echt aluminium. niet zilvergespoten staal. verder zijn er natuurlijk nog enkele andere eisen aan het systeem.

- Het systeem moet up to date zijn.
- Het systeem moet een klasse apart zijn
- Het systeem moet fluisterstil zijn
- Het systeem moet snel zijn
- Het systeem moet geautmatiseerde koeling hebben

Het systeem moet up to date zijn.
Dit zal niet zo'n punt worden. mijn huidige hardware wil ik namelijk meenemen naar mijn volgende setup. ik zal voor alle duidelijkheid het hele zooitje even opsommen
- Asus P4P800
- Intel P4 3.0 Ghz 800fsb @ 3.32Ghz
- A-data Vitesta DDR500 512mb x 2 in dual channel
- ATi Radeon 9800 PRO @ XT Speeds
- Wester Digital Raptor 36GB 10.000tpm x 2 in Raid striped (ICH5R)
- Maxtor DiamondMax 9 120GB 7.200tpm
- Hitatchi 80GB 7.200tpm
- Aopen DRw4410 DVD fikker 4speed
- Cyberdrv. 16x cd fikker (jaja ik weet het :/ )
- Levicom 450watt met papst fans

Het systeem moet een klasse apart zijn
Om dit te bereiken wil ik graag prijzige HTPC kasten gaan gebruiken. Ja, je leest het goed, kastEN. ik wil namelijk genoeg ruimte hebben voor mijn waterkoeling en updates aan het systeem. bovendien geven losse componenten een extra waarde aan mijn setup. Ik heb al rondgekeken naar zilveren Home Theatre PC-kasten waar een Standaard ATX moederbord in past. ik ben uitgekomen Combinaties van de volgende kasten, ik zou ook 2 exact dezelfde kunnen doen maar dat staat nutteloos vind ik (wie heeft er een mening?):

Dign HTPC 4E Zilver met VFD-Display en erbovenop een Dign HTPC HV5
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/HV5.jpg De HV5
meer info
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/4E.jpg De 4E
meer info

Silverstonetek SST-LC03 met een SST-LC03(v)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/sst.jpg De SST-LC03
een plaatje van de zilveren SST-LC03(v) kon ik niet vinden. hij is hetzelfde model, maar dan met linksbovenin een VFD-Display. een zwarte versie kun je hier bekijken http://www.silverstonetek.com/products-enclosure.htm

Als Scherm heb ik een Samsung Syncmaster 192N 19" TFT gekozen. deze heb ik inmiddels al besteld voor het geweldige prijsje van 531,80 inclusief verzend & rembourskosten. deze monitor heef teen extreem dunne rand zodat ik er later een tweede bij kan kopen.

(uit de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/73/top
1 Samsung Syncmaster 191N 19" TFT zilver € 601,- 26-01
19 Samsung Syncmaster 192N 19" TFT € 629,- 30-04

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/tft.jpg 5UP3RG3IL
http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/192n.asp
p.s. ik heb de zilveren versie

Het systeem moet fluisterstil zijn
Jullie weten al dat ik dit met mijn waterkoeling wil gaan bereiken. een grotere radiateur is natuurlijk een must. ik wil namelijk mijn schijven ook gaan koelen met de waterkoeling en ik wil de fans kunnen laten draaien op een heel laag toerental. Mijn plan was om 3x een 12cm fan te 'sandwichen' tussen 2 radiateurs. hiervoor gaat de achterkant van 1 van de kasten eruit om zo een Airplex EVO 360 eraan te maken, daarop 3 fans (die de kast UIT-blazen) en daarop weer eenzelfde radiateur. hiermee heb ik een groot oppervlak met zo min mogelijk fans.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/evo360.jpg De Evo 360
Afmetingen: Lang 403mm, Breed 130mm, Hoog 51mm. (ik heb ook aan de zalman reserator gedacht maar dat past er in mijn ogen tocht niet echt bij.
offtopic:
Met zo'n groot koeloppervlak kan ik in de toekomst mijn voeding(en) ook op de kringloop aansluiten.

Ik dacht dat ik mijn harde schijven nooit stil zou krijgen, vooral die raptors niet. en om ze nu in een silentdrive te plaatsen oid is natuurlijk ook niet erg slim. met het idee achter silentdrive en waterkoeling in mijn achterhoofd ging ik op zoek naar een oplossing. ik heb er een gevonden. het is een Silentstar Dual HDD Cooler. het bestaat ui 2 dikke koperen blokken, waaraan 2 schijven bevestigd worden. dit geheel wordt geplaatst in een aluminium "doos" die van binnen is bekleed met een speciaal foam wat de geluidsgolven tegenhoud. het doosje is overigens even groot als 2 5,25 inch schachten, en hiervan ga ik er tot nu toe 2 nodig hebben
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/hdcool.jpg Silentstar dual

Stille pomp kan ik natuurlijk ook niet overslaan. ik wil graag een 12volt-versie. op caseking.de heb ik de volgende oplossing gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/pomp.jpg 12-volt pomp
het mooie aan deze pomp is dat hij is ontwikkeld door eheim & aquacomputer. je kan er dus van uitgaan dat dit kwaliteit is. hij werkt ook bij een zwakke 12volt (tot 10,5) en er zit een tachosignaal bij om op je moederbord aan te sluiten. om eventuele trillingen nog tegen te gaan is er dit ontkoppelsetje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/ontkoppel.jpg
omdat ik nu gebruik maak van en reservoir en pomp ineen moet ik er ook een reservoir bij hebben. ik weet nog niet of ik er een aquatube in wil zetten of hem gewoon geheel uit het zicht wil laten. hier is een foto van de aquatube inclusief verlichting enzo.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/aquatube.jpg Aquatube

Het systeem moet snel zijn
Als het systeem niet al te ver van nu in elkaar wordt gezet dan is het niet een probleem. kijk maar even naar mijn specs iets hierboven

Het systeem moet geautmatiseerde koeling hebben
Hierbij zat ik eerst te denken aan een digitaldoc ofzo. maar dan heb moet ik het hardwarematig instellen eerst. ik wil als het moet de fanspeeds snel even kunnen aanpassen dus dan kom je uit bij een softwarematige fancontroller. ik zat te denken aan een Matrix Orbital MX324 Display (zonder de knoppen, aluminium versie) hier kan ik 4 temp probes en 3 fans op aansluiten als het goed is.. kan iemand dit even ophelderen. ik weet ook niet welke software hierbij wordt gebruikt. ik dacht LCDC. maar dit staat op de site (klik) niet vermeld.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/mo.jpg MX324

een video-review van een iets oudere versie van deze matrix orbital (met knoppen en geen VFD maar LCD) vind je hier klik

ok nou wil ik graag van jullie kant serieuze reacties. ik ben namelijk er lang beziggeweest met de startpost. vooral ben ik op zoek naar betere oplossingen en kritiek is natuurlijk ook welkom, mits nuttig en duidelijk omschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 18:25 . Reden: typo's, linkjes, monitor ]

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 08:42

themodfather

J.C.B.

ik denk dat je beter de pc kunt bouwen in 1 van deze kasten en dan de koeling en voeding maken in een kastje dat je onder op die pc legt (dus zelf maken) want 1 dign kast betaal je al zoon 250 euro ZONDER voeding

[ Voor 80% gewijzigd door themodfather op 30-04-2004 17:43 ]

The ModFather

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat betreft CPU + GPU :

Moet je dan niet aan dingen als Athlon FX 51 en Geforce 6800 Ultra of Ati X800 ??

Veel 8) 'er ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
themodfather schreef op 30 april 2004 @ 17:40:
ik denk dat je beter de pc kunt bouwen in 1 van deze kasten en dan de koeling en voeding maken in een kastje dat je onder op die pc legt (dus zelf maken) want 1 dign kast betaal je al zoon 250 euro ZONDER voeding
ja dat klopt maat hier heb ik ook al rekening mee gehouden.. de 2 kasten kosten samen 550 euro ofzo... voeding eb ik trouwens niet nodig... heb al een voeding
voor die prijs zit t vfd er wel bij

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met de Antec Overture:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/Overture.jpg

http://www.antec-inc.com/...closure.php?ProdID=15728#

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Die antec kast is véél te klein voor wat de TS wil maken. Ik vind het een briljant idee. Ook de metafoor van de auto's vind ik prachtig 8)

Ik denk trouwens dat 2 van die radiatoren wel wat veel is, je krijgt dan ook veel luchtweerstand dus dan heb je nauwelijks nog airspeed over als de lucht bij de 2e rad komt :X

Denk ook aan hoe je de rest passend gaat maken. Bij zo'n "luxe" systeem denk ik dan aan zo'n leren Microsoft muis :9~ en één of ander mooi tobo :9

Je zegt dat je weer voor de alu-blauw combi wil gaan. Dat zou ik niet doen, of misschien iets heel subtiels, maar zoals je zelf zegt: Zo'n fout getunede auto is heel schreeuwerig en een auto met echte klasse is meer ingetogen.
offtopic:
Flames intended, maar daar ga ik hier niet over discussiëren, mail maar ofzo :/
Mooie oplossing met die drive kast trouwens, alleen heb je dan wel een probleem, je moet namelijk je moederbord en die drives in één kast zien te proppen, ik ben bang dat dat best vol gaat worden (maar dat is met WC natuurlijk een minder groot probleem.

Ik zie alleen één groot probleem aan het gebruiken van 2 kasten: De verbindingen tussen beide kasten. Als je bijvoorbeeld PSU + Optische drives in één kast doet en de rest (dat moet bij elkaar voor de WC) in de andere, dan moet je IDE kabels tussen drives en mobo maken. Dat is niet alleen lastig, maar ook redelijk lelijk aan de achterkant.

Maar het idee is prachtig d:)b voor zover ik weet origineel ook. Maar eigenlijk moet je het geheel dan tussen je audio setup plaatsen, die natuurlijk ook van alu/zilver is :P

Verwijderd

Ik zou niet gaan voor een kant-en-klare kast, en al helemaal niet voor 2 kasten.

Zoals je zelf al hebt aangegeven, wil je dat het systeem goed smoelt. Dat maak je al een stuk moeilijker door twee verschillende kasten aan elkaar te knopen. Je krijgt zo geen uniform design, en mogelijkerwijs ook kleurverschil tussen de kasten.

Als laatste is het nog eens schreeuwend duur. Niet doen dus.

Wat wel te doen dan? Gewoon de hele kast zelf maken. Voor het bedrag wat je nu van plan bent aan kasten uit te geven, kun je ook het gereedshap kopen wat nodig is zelf een professioneel afgewerkte kast te maken.

Een andere optie is om de 'achterkant' zelf te maken (5 platen alu op de juiste maat--> klaar) en het frontpaneel professioneel te laten vervaardigen (dus ontwerp aanleveren, en het dan laten uitlaseren oid.

Op die manier krijg je WEL een uniform uiterlijk.

//edit
of je neemt een lelijke kast welke qua formaat goed is, en zet daar een ander frontpaneel op.

//edit2
overigens lijkt die dign2 me qua ruimte groot genoeg wat je wil? Bedoeling is toch wel te modden, en niet gewoon het zaakje inbouwen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 30 april 2004 @ 18:26:
Die antec kast is véél te klein voor wat de TS wil maken. Ik vind het een briljant idee. Ook de metafoor van de auto's vind ik prachtig 8)

Ik denk trouwens dat 2 van die radiatoren wel wat veel is, je krijgt dan ook veel luchtweerstand dus dan heb je nauwelijks nog airspeed over als de lucht bij de 2e rad komt :X

Denk ook aan hoe je de rest passend gaat maken. Bij zo'n "luxe" systeem denk ik dan aan zo'n leren Microsoft muis :9~ en één of ander mooi tobo :9

Je zegt dat je weer voor de alu-blauw combi wil gaan. Dat zou ik niet doen, of misschien iets heel subtiels, maar zoals je zelf zegt: Zo'n fout getunede auto is heel schreeuwerig en een auto met echte klasse is meer ingetogen.
offtopic:
Flames intended, maar daar ga ik hier niet over discussiëren, mail maar ofzo :/
Mooie oplossing met die drive kast trouwens, alleen heb je dan wel een probleem, je moet namelijk je moederbord en die drives in één kast zien te proppen, ik ben bang dat dat best vol gaat worden (maar dat is met WC natuurlijk een minder groot probleem.

Ik zie alleen één groot probleem aan het gebruiken van 2 kasten: De verbindingen tussen beide kasten. Als je bijvoorbeeld PSU + Optische drives in één kast doet en de rest (dat moet bij elkaar voor de WC) in de andere, dan moet je IDE kabels tussen drives en mobo maken. Dat is niet alleen lastig, maar ook redelijk lelijk aan de achterkant.

Maar het idee is prachtig d:)b voor zover ik weet origineel ook. Maar eigenlijk moet je het geheel dan tussen je audio setup plaatsen, die natuurlijk ook van alu/zilver is :P
dat de fans iets langzamer draaien is niet zo erg. het moet namelijk een stil systeem worden. is vooral belangrijk dat ik een groot oppervlak heb zodat ik veel aan de kringloop kan hangen. en de 3 fans zitten tussen de radiateuren in. ik denk dat het al met al wel meevalt.

als toetsenbord/muis combo wilde ik gaan voor logitecht dinovo.. maar dit kan altijd later nog :)

ik wil mijn brander in de bovenste kast en de hd's (in die koelblokken) ook. de radiateuren komen ook in de bovenste kast evenals de pomt. de voeding mobo cpu e.d. komen in de onderster kast samen met andere optical en de softw.matige fancontroller. de verbinding kan ik ook van wakkerliggen. ik dacht dat het water het moeilijkst zou zijn. maar hier zijn knelkoppelingen voor. punt is namelijk dat de 2 componenten van elkaar afgehaald moeten kunnen worden voor onderhoud/upgrades e.d. ik had in gedachten 1 dikke kabel van de onderste naar de bovenste kast. met allerlei aansluitingen in de bovenste kast die je dan dus lost kunt halen als je de kap eraf haalt. -> aansluitingen lostrekken en je kan bij de onderste kast. het water en molexen is allemaal koek en ei... maaar de drivecables moeten een soort van stekker bevatten die ik snel kan openen. (misschien is een soort van verlengkabel een idee?) belangrijker is nog is dat ik gehoord heb dat de IDE kabel van mijn dvd fikker nogal gevoelig is voor dit soort gein....

iemand een idee?

subtiel blauwe verlichting heb ik het ook over... als je kijkt op deze site zie je wat ik met subtiel bedoel ;) http://www.iuneed.com/hv5.html

• Elektronicanet
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Is het geen idee (als geld geen rol speelt) om een custom case te laten maken? Gewoon contact opnemen met een fabrikant van exclusieve cases?

Nederlander in België

Verwijderd

Wat je ook kunt doen, is gewoon de kasten zelf vast aan elkaar maken. Dus van de onderste kast de hele bovenkant er uit zagen, van de bovenste kast de hele onderkant.

Dan het zaakje op elkaar zetten, en aan de zijkanten alu platen plaatsen die de gehele zijkant bedekken. Hier de kasten aan vast schroeven.

Dan beide voorkanten eraf, en vervangen door 1 custom made voorkant.

Maar ja, dan kom je al bijna uit op wat ik al eerder voorstelde: gewoon die case zelf (laten) maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 18:46:
Ik zou niet gaan voor een kant-en-klare kast, en al helemaal niet voor 2 kasten.

Zoals je zelf al hebt aangegeven, wil je dat het systeem goed smoelt. Dat maak je al een stuk moeilijker door twee verschillende kasten aan elkaar te knopen. Je krijgt zo geen uniform design, en mogelijkerwijs ook kleurverschil tussen de kasten.

Als laatste is het nog eens schreeuwend duur. Niet doen dus.

Wat wel te doen dan? Gewoon de hele kast zelf maken. Voor het bedrag wat je nu van plan bent aan kasten uit te geven, kun je ook het gereedshap kopen wat nodig is zelf een professioneel afgewerkte kast te maken.

Een andere optie is om de 'achterkant' zelf te maken (5 platen alu op de juiste maat--> klaar) en het frontpaneel professioneel te laten vervaardigen (dus ontwerp aanleveren, en het dan laten uitlaseren oid.

Op die manier krijg je WEL een uniform uiterlijk.

//edit
of je neemt een lelijke kast welke qua formaat goed is, en zet daar een ander frontpaneel op.

//edit2
overigens lijkt die dign2 me qua ruimte groot genoeg wat je wil? Bedoeling is toch wel te modden, en niet gewoon het zaakje inbouwen?
kleurverschil is denk ik geen sprake van... alle kasten van DIGN komen in 4 kleuren waarvan 1 erg moeilijk verkrijgbaar: zwart, zilver, goud, titanium

uniform design = ok.. 2 dezelfde kasten kopen vind ik ook niet mooi

het zelf maken van een kast is ook ok. als is het dan moeilijk geen kleurverschil te krijgen en het brushed alu mooi krijgen is ook geen koek en ei. je gaf me zojuist wel het vette idee om een twee lian-li kasten te kopen van 430mm breed en vervolgens het front te redesignen. probleem hierbij is wel dat je gaten overhoud aan de zijkant (wat vroeger de onderkant was) omdat er voetjes hebben gezeten. ander punt is dat de kast op zijn kant niet symetrisch is. voor zover ik weet zit de bovenkant van een lian-li vast aan het frame en hou je als je hem op zijn kant legt aan de ene zijde een lelijke naad over.

ik heb al een ontwerp in mijn hoofd... ik zal hem even proberen uit te tekekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 18:55:
Wat je ook kunt doen, is gewoon de kasten zelf vast aan elkaar maken. Dus van de onderste kast de hele bovenkant er uit zagen, van de bovenste kast de hele onderkant.

Dan het zaakje op elkaar zetten, en aan de zijkanten alu platen plaatsen die de gehele zijkant bedekken. Hier de kasten aan vast schroeven.

Dan beide voorkanten eraf, en vervangen door 1 custom made voorkant.

Maar ja, dan kom je al bijna uit op wat ik al eerder voorstelde: gewoon die case zelf (laten) maken.
lees even de startpost helemaal. ik wil dus per se losse componenten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 19:02:
[...]

lees even de startpost helemaal. ik wil dus per se losse componenten
Nofi, maar dat staat niet in je starterspost. In je starterspost staat dat je perse een systeem wil wat er goed uitziet, en dat je van plan bent daarvoor losse kasten te gebruiken.

Maar goed, jouw keuze. Ik kan je wel al vertellen dat vanuit mijn optiek je missie dan bij deze mislukt is. 'Een klasse apart' 'dure uitstraling' enzovoort vind ik niet passen bij 2 losse kasten voor 1 en hetzelfde systeem, dat blijft in mijn ogen altijd een houtje-toutje oplossing.

Dat laatste is overigens een mening, mijn mening. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 19:08 ]

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 30 april 2004 @ 18:54:
Is het geen idee (als geld geen rol speelt) om een custom case te laten maken? Gewoon contact opnemen met een fabrikant van exclusieve cases?
Je kunt ook zelf frontjes maken met Frontplatten designer of zoiets. Bart Banaan had ook zoiets gedaan.

Even geduld, ik zoek ff een linkje :)

Edit: gevonden :)

Linkje: Schaeffer AG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b]Dat laatste is overigens een mening, mijn mening. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn :)
hoef je er niet bij te vertellenm hoor ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Frontplatten Designer
Ik heb die frontjes van Bart Banaan gezien en het ziet er echt super strak uit. Met het progje kan je bovendien van tevoren een offerte bekijken, dus je krijgt niet achteraf hele hoge rekeningen. En de prijzen zijn verrassend laag voor de kwaliteit die je krijgt :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
zo ik heb even snel met paint een ontwerpje in elkaar gedraaid...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benwilbers/mod.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 30 april 2004 @ 19:22:
Frontplatten Designer
Ik heb die frontjes van Bart Banaan gezien en het ziet er echt super strak uit. Met het progje kan je bovendien van tevoren een offerte bekijken, dus je krijgt niet achteraf hele hoge rekeningen. En de prijzen zijn verrassend laag voor de kwaliteit die je krijgt :D
thnx ik ga het direct proberen

denk dat dit niet gaat werken. voor mijn design heb ik eerst een sooft van sjabloon nodig voordat ik alles netjes op maat kan maken... is ook een beetje in de knoop met de grootte van alles heb allereerst een orgineel nodig en bovendien gaat de plaatdikte tot maar 4 millimeter terwijl het orgineel 8 is

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 19:38 ]

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmm, Je zegt dat je naar een soort van Mercedes Benz wil. Wat ik als kast écht een Mercedes Benz vind is de CoolerMaster WaveMaster, hijs echt superslick (heb hem zelf ;) ) en echt een uitdaging om te modden.. (ik heb veel ideeën, maar moeilijk uitvoerbaar).

Ander idee is om zelf vanaf scratch een kast te bouwen, maar das nog wat moeilijker.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Heb je trouwens dit topic alleen voor een discussie geopend of krijgen we een CiP te zien? Ben wel benieuwd eigenlijk. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 19:58:
Heb je trouwens dit topic alleen voor een discussie geopend of krijgen we een CiP te zien? Ben wel benieuwd eigenlijk. :*)
discussie maar ik hoop dat ik binnekort het geld heb m hem in elkaar te zetten. gaat al met al zon 1000euro kosten

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Geef mij maar een zwaar uitgebouwde honda civic. rijd namelijk beter dan een standaard mercedes. >:)

Als je echt iets orgineels wil moet je iets nemen met klasse, met temprament.

Denk aan een Ferrari, Lambo, Austin Martin enz. _/-\o_

Als er een CLK bij het stoplicht staat denkt iedereen meteen "patser" B)
Als er een Ferrarie, Lambo, Austin Martin enz. blijft iedereen met een open mond even stil staan om het te bewonderen. :o :9~
Echter hoe je dit in een casemod moet gaan tonen geen idee.

Laat een kast door pininfarina (ontwerper ferrari) ontwerpen... :9~

[ Voor 9% gewijzigd door MCCarrot op 30-04-2004 20:44 ]

www.laserextreme.nl

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
MCCarrot schreef op 30 april 2004 @ 20:29:
Geef mij maar een zwaar uitgebouwde honda civic. rijd namelijk beter dan een standaard mercedes.

Denk aan een Ferrarie, Lambo, Austin Martin enz.

Als er een CLK bij het stoplicht staat denkt iedereen meteen "patser"
Als er een Ferrarie, Lambo, Austin Martin enz. blijft iedereen met een open mond even stil staan om het te bewonderen.

Laat een kast door pineferina (ontwerper ferrarie) ontwerpen...
offtopic:
Je weet wel dat die gast schijnbaar pineferina heet maar weet niet dat het ferrari is 8)7 |:( ...zonder de E that is

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Geef mij maar een zwaar uitgebouwde honda civic. rijd namelijk beter dan een standaard mercedes.

Denk aan een Ferrarie, Lambo, Austin Martin enz.

Als er een CLK bij het stoplicht staat denkt iedereen meteen "patser"
Als er een Ferrarie, Lambo, Austin Martin enz. blijft iedereen met een open mond even stil staan om het te bewonderen.

Laat een kast door pineferina (ontwerper ferrarie) ontwerpen...
offtopic:
ferrari en pininfarina

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 30-04-2004 20:40 ]

Verwijderd

mss voor die ideeen van ontwerpers kun je mss een beroep doen op pro's
nl: http://www.mnpctech.com

Kijk maar eens bij de gallery, wat zij bouwden tot nu toe is om te kwijlen _/-\o_

Grtzz flexo

Verwijderd

Geef mij maar een zwaar uitgebouwde honda civic. rijd namelijk beter dan een standaard mercedes. >:)
Yeah right. Duidelijk nog nooit in een benz gereden.
Welke iedereen hebben we het hier over? De CLK is een schitterende auto. Punt.
pininfarina is niet te omschrijven als 'ontwerper ferrari'. Die gast heeft voor heel vel merken auto's getekend. Daarnaast tekent hij bv. ook broodroosters en frituurpannen.

Maar goed, da's off-topic.

TS: als je naar dat torentje kijkt wat je gesoept hebt, vind je zelf dat daar een 'overtreffende kwaliteits en duur-uitstraling' afkomt? Ik niet namelijk..

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Als je toch snel wil dan kun je beter 2 WD Raptor 74 GB nemen. Die zijn toch een stuk sneller dan de 36 GB versie :9 :9

Verwijderd

Misschien een idee:

Ik ben van plan om mijn pc ergens te verstoppen, en een USB2.0 DVD brander, een fan-controller, aan/uit knop en een reset knop in een zo klein mogelijke behuizing tussen mijn DVD speler en versterker te plaatsen.

Omdat de pc toch verstopt is hoef je daar ook geen bijzondere dingen mee te doen. Mja, das al weer een stuk minder cool

Verwijderd

Zelf maken kun je echt veel mooiere resultaten mee bereiken.. zie bv. dit ontwerp:

Afbeeldingslocatie: http://www.zapwizard.com/MediaPC/MediaPC.jpg

toegegeven, deze vind ik zelf nog wat cheesy, maar het idee is wel duidelijk.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:53

Dark

who tweaked the light?

zelf vind atech kasten helemaal :9~ http://www.atechfabrication.com/
als je toch veel geld wilt uitgeven voor iets moois moet je daar zeker even kijken naar het model met ingebouwde touch screen ...

Afbeeldingslocatie: http://www.atechfabrication.com/images/htpc/products/Atech_5000_TS_043_320.jpg

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op 30 april 2004 @ 20:51:
Als je toch snel wil dan kun je beter 2 WD Raptor 74 GB nemen. Die zijn toch een stuk sneller dan de 36 GB versie :9 :9
de hardware heb ik dus al. het gaat hier puur om de kast en de koeling

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 21:22:
Zelf maken kun je echt veel mooiere resultaten mee bereiken.. zie bv. dit ontwerp:

[afbeelding]

toegegeven, deze vind ik zelf nog wat cheesy, maar het idee is wel duidelijk.
Sorry, maar dat is niet echt een 'ingetogen, expensive' look. Das gewoon een bling bling kast...

En topicstarter, mocht je een custom made water/fan/temp controller willen, dan kan ik dat eventueel voor je ontwerpen en maken.

[ Voor 15% gewijzigd door sebastius op 01-05-2004 02:44 ]

Verwijderd

offtopic:
(Sry voor de offtopic maar als AMG fan kan ik dit niet gezegd laten hebben.)

Ik weet niet of je weet waarvoor die AMG daar staat en wss nog minder wat een SL65 is maar dat beestje kan zonder moeite wedijveren met ne ferrari of ne lambo lat staan met ne getunede civic da is gewoon een BEEST

Verwijderd

Als je trouwens nog opzoek bent naar die DIGN, ik verkoop de mijne 8)

M'n mail adres kan je wel vinden neem ik aan :)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

BJD

Het is wel een gaaf idee om 2 van die losse componenten te gebruiken. Ik zou als ik jouw was is kijken naar een alles in 1 verbinding tussen die 2 componenten. (of om het helemaal mooi te maken: op de bovenkant v.d. ondertste kast op de 4 hoeken de conectors maken en de voetjes van de bovenste kast uithollen zodat je geen ene zichtbare verbinding tussen beide componenten hebt. Als ik jouw was zou ik ff op de site van Molex kijken. (en `t een en ander sampelen ;)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Euhm, 2x Airplex 360? Echt overkill! Ik heb een dual Xeon systeem en gebruik gewoon een AP 240. De CPU's komen niet boven de 49C uit. Daarbij koel ik nog de NB, de videokaart en de powerFETs. Bespaar jezelf een paar centen en neem een enkele AP 360 (IMHO).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik zou zowiezo voor een water cooled systeem gaan. Dat is gewoon 'nog' wat vetter dan air, en, offcourse, veel stiller, vooral ook als je een watercooled PowerSupply maakt, of koopt, maar maken is vetter ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

BJD

X-G: dat was hij ook van plan ;)

Verwijderd

Topicstarter
En topicstarter, mocht je een custom made water/fan/temp controller willen, dan kan ik dat eventueel voor je ontwerpen en maken.
ik hou het in mijn achterhoofd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 16:59:
Als je trouwens nog opzoek bent naar die DIGN, ik verkoop de mijne 8)

M'n mail adres kan je wel vinden neem ik aan :)
ja lukt me dus niet... zurf hier al een tijdje maar emails opvrasgen???? hoe flik ik dat? bvd

Verwijderd

Topicstarter
zonoskar schreef op 01 mei 2004 @ 19:07:
Euhm, 2x Airplex 360? Echt overkill! Ik heb een dual Xeon systeem en gebruik gewoon een AP 240. De CPU's komen niet boven de 49C uit. Daarbij koel ik nog de NB, de videokaart en de powerFETs. Bespaar jezelf een paar centen en neem een enkele AP 360 (IMHO).
ja leuk... maar er komen ook nog 4 schijven aan te hangen en een 450watt voeding.. ik wil namelijk niet dat de processor-hitte wordt overgebracht op mijn dure schijven... kost 70 euro extra maar dan heb je ook wat :)

• NkLs
  • Niet online

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt ik had het zelf ook al gevonden. als meneer reageerd heb ik dus al 1 kast... tweedehands scheelt natuurlijk een boel geld. als hij maar niet teveel beschadigt is.

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
http://www.poweroid.com/zalman/TNN-500A-images.htm

niet de allermooiste, maar je zult weinig meer van 'm horen :)

Verwijderd

Ik zit je TS nog eens te bekijken, en dan met name die HD-koeler. Dat ding ziet er erg gelikt uit, maar ik plaats mijn twijfels bij de koeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/watercool_silent_star_open.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/watercool_silent_star_innen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/watercool_silent_star_montiert.jpg

Je ziet dat de schijven alleen aan de zijkant gekoeld worden. Op zich helpt dit wel al, maar het printje wordt totaal niet gekoeld. Dit terwijl daar erg veel warmte vanaf komt. Sterker nog: het printje wordt min of meer tegen schuimrubber aangedrukt.

Als je de HD koeler van koolance gebruikt, heb je dat probleem niet. Die schroef je onder je HD, en daartussen komt een warmtegeleidende kit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30540/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30541/full.jpg

Ik heb zelf een zwarte uitvoering:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30187/full.jpg

Dit ding heeft echter 2 grote nadelen:
1) 6mm aansluiting (alhoewel 8x1 slang prima past)
2) aluminium

De kit ziet er erger uit dan het is, het laat zich prima verwijderen indien nodig.

Het ding isoleert al aardig wat geluid. Als je je schijf daarna verpakt in schuimrubber hem je 'm EN stil EN goed gekoeld.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik voel ook IA aankomen....DIGN danwel A-tech...

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Als je zoveel koelprut op je harddisk doet dan geleid het volgends mij niet meer maar werkt het als isolatie.

Verder heb ik nog een vraagje heeft iemand een plaatje van een front of backplate gemaakt met frontdesigner (frontplatten) zoals in deze thread besproken?

What is impossibility but a challenge

• _XipHiaS_
  • Niet online
Mooie kastjes, vooral die met het scherm, was 'm ook al tegengekomen. Zelf vond ik deze: Afbeeldingslocatie: http://www.qbranch.co.uk/T1000titanium.jpg ook erg mooi afgewerkt (gerenderd denk ik). Jammer dat al dat moois vaak niet gewoon in NL te krijgen is, wel een paar kasten van Silverstone tegen gekomen en DIGN maar dat is het ongeveer.
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/photo/lc02/photo/lc02-1.jpg.
OK, de laatste van Cooler Master zijn ook niet lelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/4ca12b63d92a5caaa220b5f0396e6247.jpg.

[ Voor 100% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-05-2004 17:04 ]

Verwijderd

Mr.Nonflex schreef op 02 mei 2004 @ 12:50:
Als je zoveel koelprut op je harddisk doet dan geleid het volgends mij niet meer maar werkt het als isolatie.
Het is geen 'koelprut' zoals jij op je CPU doet hoor, reken maar dat dat spul de warmte WEL geleid. Die koelers werken echt goed.

• cryforhelp
  • Laatst online: 23-11 21:17
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 23:16:
Ik zit je TS nog eens te bekijken, en dan met name die HD-koeler. Dat ding ziet er erg gelikt uit, maar ik plaats mijn twijfels bij de koeling.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je ziet dat de schijven alleen aan de zijkant gekoeld worden. Op zich helpt dit wel al, maar het printje wordt totaal niet gekoeld. Dit terwijl daar erg veel warmte vanaf komt. Sterker nog: het printje wordt min of meer tegen schuimrubber aangedrukt.

Als je de HD koeler van koolance gebruikt, heb je dat probleem niet. Die schroef je onder je HD, en daartussen komt een warmtegeleidende kit:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

2) aluminium

De kit ziet er erger uit dan het is, het laat zich prima verwijderen indien nodig.

Het ding isoleert al aardig wat geluid. Als je je schijf daarna verpakt in schuimrubber hem je 'm EN stil EN goed gekoeld.
Het seagate seashield is standaard ook al een plaat met schuim ertussen, om hem wat stiller te maken. Schijven worden trouwens meestal via de zijkant gekoeld, omdat dat het meest toegankelijk is. Zolang de kap maar aardig geleid dan kan dat prima, de warmte komt er toch wel bij de zijkanten.

Verwijderd

cryforhelp schreef op 02 mei 2004 @ 17:16:
Schijven worden trouwens meestal via de zijkant gekoeld, omdat dat het meest toegankelijk is. Zolang de kap maar aardig geleid dan kan dat prima, de warmte komt er toch wel bij de zijkanten.
Blijft het feit dat het printje niet voldoende gekoeld word. Zo'n 'zijkant' koeler (de innovatek HD-o-matic) is nog niet zo lang geleden op de FP volledig afgebrand, juist omdat ie alleen aan de zijkant koelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 17:17 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Van mijn Seegate schijven moet ik echt wel het printje koelen anders crasht de schijf. Ik heb een HDD koeler van Aqua-computer (Aquadrive micro), maar daar zat niet van die prut bij, dus heb ik zelf wat gemaakt uit een oude koperen luchtkoeler. De heetste 2 chips op het printje worden nu ook gekoeld en dat werkt.

Overigens nog steeds met alleen een Airplex 240 :) Ik maak me echt geen zorgen dat mijn CPUs de HDDs gaan opwarmen, het schijnt dat een CPU het water dat door het blok stroomt maar ca. 1 graden opwarmt (hoewel ik dat zelf nog niet gemeten heb).

/edit: Als je perse je schijven koel wilt hebben, neem dan 2 gescheiden circuits. 1 voor de schijven en 1 voor de CPU/voeding/NB/etc. Dan kan ik me wel vinden in 2x een Airplex 360 die je koelt met dezelfde fans. Maar dan heb je ook 2 pompen nodig natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 02-05-2004 18:00 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen bedankt alvast voor alle reacites. ik vind het vooral kicken dat wat meer mensen plaatjes posteen van andere HTPC cases. er zijn er niet veel op de markt die aan mijn eisen voldoen. deze plaatjes zijn altijd welkom.

even terugkomen op die schijven. in een review kwamen ze er goed uit de verf. maar omdat de radiateur iets te klein was steeg de temp van de schijven. het bleef allemaal natuurlijk wel onder de kritieke grens maar toch.

2 pompen lijkt me niet echt een optie. in dat geval moet ik alles dubbel aanschaffen. a.o. flowcontrole, schakelingen en natuurlijk de pomp zelf.
een gescheidin circuit geeft imo teveel weerstand. ik heb de opzet van de waterkoeling goed doordacht en zal het uiteindelijk toch op mijn eige manier doen die zeker werkt.

ik vond dit dingetje nog en is natuurlijk een vette volume-knop... hijz ook nog USB!

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/front/powermate.jpg

zie ook hier

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 18:14:
Ik vond dit dingetje nog en is natuurlijk een vette volume-knop... hijz ook nog USB!

[afbeelding]

zie ook hier
Lol, 50 eurootjez voor een domme volume-knop! :D
Najah, het hoort inderdaad bij dit "dure mod-topic", maar ik vind het wel een beetje erover... Ach ieder doet met zijn geld wat hij/zij wil. |:(
Ben benieuwd naar het resultaat -> Zal het doel de middelen (in dit geval kosten :X ) heiligen?...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 23:40 ]

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 17:35:

Het systeem moet fluisterstil zijn
Jullie weten al dat ik dit met mijn waterkoeling wil gaan bereiken. een grotere radiateur is natuurlijk een must. ik wil namelijk mijn schijven ook gaan koelen met de waterkoeling en ik wil de fans kunnen laten draaien op een heel laag toerental. Mijn plan was om 3x een 12cm fan te 'sandwichen' tussen 2 radiateurs.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus het kan zijn dat dit al gezegd is (of dat je het zelf allang bedacht had)...

Als je de radiateurs gaat sandwitchen, dan moet je voor optimale koeling de radiatoren zo schakelen dat de lucht zich verplaatst van de koelere naar de warmere radiateur. Als je het namelijk andersom doet is de lucht die langs de koelere gaat bijna even warm als de radiateur zelf en zal de warmte overdracht minimaal zijn.

Verwijderd

Denk aan een Ferrari, Lambo, Austin Martin enz. _/-\o_

Als er een Ferrarie, Lambo, Austin Martin enz. blijft iedereen met een open mond even stil staan om het te bewonderen. :o :9~

Het is overigens Aston Martin!!!!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Kwam weer een mooi kastje tegen: Afbeeldingslocatie: http://kanam.co.kr/kanam/admin/cate1/admin/file/HT-400S_02.JPG
Afbeeldingslocatie: http://kanam.co.kr/kanam/admin/cate1/admin/file/HT-400M_02.JPG
.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 04-05-2004 17:22 ]

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Die zijn ook wel heeel strak :9~

• _XipHiaS_
  • Niet online
Thrillseekah schreef op 04 mei 2004 @ 17:18:
Die zijn ook wel heeel strak :9~
Ja, hopelijk komen die ooit 's naar NL :D, dan weet ik er wel wat leuks mee :).
Jammer dat de aansturing van lcd en ir nog niet via usb gaat, had ik zelf nog mooier gevonden, makkelijker in de kast te houden.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 06:43
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 23:16:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

2) aluminium

Denk je echt dat hij die rotzooi op zijn dure raptors gaat smeren....denk het niet.

Verwijderd

T i M schreef op 04 mei 2004 @ 19:54:
Denk je echt dat hij die rotzooi op zijn dure raptors gaat smeren....denk het niet.
Zo, lekker onderbouwd he?

Welke rotzooi? Wat is dat voor spul dan? Wat zeg je, dat weet je niet?

En waarom zou je dat niet op je HD's toepassen, leg dat eens uit? Onderbouw je stelling eens, ipv. gewoon een loze inhoudsloze kreet te doen..

Nee, het lijkt mij veel beter dat hij z'n dure raptors zo monteert dat het warmste gedeelte (de print) niet gekoeld word.. lijkt me inderdaad veel verstandiger.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 20:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 20:04:
[...]

Zo, lekker onderbouwd he?

Welke rotzooi? Wat is dat voor spul dan? Wat zeg je, dat weet je niet?

En waarom zou je dat niet op je HD's toepassen, leg dat eens uit? Onderbouw je stelling eens, ipv. gewoon een loze inhoudsloze kreet te doen..

Nee, het lijkt mij veel beter dat hij z'n dure raptors zo monteert dat het warmste gedeelte (de print) niet gekoeld word.. lijkt me inderdaad veel verstandiger.
Heb je zelf anders ergens een review?

Verwijderd

met een beetje zoeken zijn die wel te vinden hoor.. ik heb die dingen zelf, geen review nodig dus, die dingen werken domweg perfect.

http://www.hardware-mag.de/hardware.php?id=88&page=3
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-mag.de/artikel/reviews/koolancehdd/temps-klein.gif

Ik reageerde misschien wat harder dan strikt noodzakelijk, maar kan me er enorm over opwinden als iemand een topic binnenwandelt, iets ziet wat hem/haar niet aanstaat, en dan totaal zonder enige vorm van redenatie in een one-liner een product de grond in lult, zonder ook maar enige notie te hebben van waar ze het over hebben.. vandaar.. :)

Ja, zo'n HD met die pasta er op ziet er dubieus uit. Nee het is niet dubieus, het is de enige methode waarbij zowel de print als de HD goed gekoeld worden. De pasta hard uit (daarom gebruik ik de term 'kit') en laat zich eenvoudig verwijderen, als je bv. garantie nodig hebt voor 'die dure raptors'.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 21:56 ]

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Ja, hopelijk komen die ooit 's naar NL , dan weet ik er wel wat leuks mee .
Jammer dat de aansturing van lcd en ir nog niet via usb gaat, had ik zelf nog mooier gevonden, makkelijker in de kast te houden.
Maar je wil een lcd en idra via usb?? dan komt het modden weer aan te pas moetje gewoon zelf maken :D is nog leuk ook.

[ Voor 50% gewijzigd door Thrillseekah op 04-05-2004 22:38 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 10:08
pininfarina is niet te omschrijven als 'ontwerper ferrari'. Die gast heeft voor heel vel merken auto's getekend. Daarnaast tekent hij bv. ook broodroosters en frituurpannen.
het is een hele ontwerpstudio niet perse 1 persoon.
Lol, 50 eurootjez voor een domme volume-knop! :D
Najah, het hoort inderdaad bij dit "dure mod-topic", maar ik vind het wel een beetje erover... Ach ieder doet met zijn geld wat hij/zij wil. |:(
Ben benieuwd naar het resultaat -> Zal het doel de middelen (in dit geval kosten :X ) heiligen?...
dit is een externe geluidskaart.. dus niet alleen een volumeknop

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op 04 mei 2004 @ 22:59:
[...]

het is een hele ontwerpstudio niet perse 1 persoon.

[...]

dit is een externe geluidskaart.. dus niet alleen een volumeknop
dit is absoluut alleen de volumeknop. tenminste zo kun je hem programmeren. bij heeft 5 functies: links, recht, indrukken, ingedrukt links, ingedrukt rechts. deze functies kun je natuurlijk naar eigen wil proggen. wordt vooral gebruikt met video editten en dergelijke volgens mij kreeg je er ook een vid.bew.prog bij...

even helemaal wat anders. de HV4E kast sta ik op punt te kopen van een medetweaker. voordat ik overga tot koop zal ik eerst een Dign HV5 moeten kopen. en om voor deze kast 312 euro 8)7 te moeten betalen bij bijv. www.eynstein.nl moet ik eerst even op mijn achterhoofd vallen ;). ik doe bij deze een oproep aan iedereen die me een handje wil helpen om of het internet af te speuren voor een leuke tweedehandse zilveren Dign HV5 ofwel aan kenissen te vragen of viaviaviaviavia.......... beide mag natuurlijk ook ;)

_/-\o_ BVD _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 00:56 . Reden: typu ]

Verwijderd

ik doe bij deze een oproep aan iedereen die me een handje wil helpen om of het internet af te speuren voor een leuke tweedehandse zilveren Dign HV5 ofwel aan kenissen te vragen of viaviaviaviavia.......... beide mag natuurlijk ook ;)
Gezien de prijs van die kast, geef ik je HEEL weinig kans. Maar goed, voor dit soort oproepen hebben we de vraag en aanbod op t.net. Die wordt waarsch. door meer mensen gelezen dan dit topic :P

Overigens vind ik EUR 50 uitgeven voor een volumeknop MEER op je achterhoofd gevallen dan EUR 312 voor een mooie case (alhoewel dat ook al redelijk van de ratten besnuffeld is).

Ik begin een beetje op een kappotte grammafoonplaat te lijken, maar ook die volumeknop kun je veel mooier zelf maken, ben je gelijk van die USB aansluiting af.

Het ding staat nl. wel heel leuk op de foto steeds, maar het draadje is altijd tactisch aan de achterkant gezet. Ik weet niet wat je bedoeling is met die knop maar als dat is monteren op een kast dan denk ik dat dat snoertje je nog danig dwars gaat zitten. Je kunt 'm natuurlijk DOOR het frontpaneel doen, midden onder de knop, maar dan zit je nog met de uitgang op die knop waar het snoer oorspr. uitkwam.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Thrillseekah schreef op 04 mei 2004 @ 22:34:
[...]

Maar je wil een lcd en idra via usb?? dan komt het modden weer aan te pas moetje gewoon zelf maken :D is nog leuk ook.
Ja dat snap ik :D. Waar ik op doelde was dat het meegeleverde setje, ir en lcd, niet via usb gaan. En als je zo'n kast koopt ga je er natuurlijk niet te gek veel aan modden, geen lcd of ir set vervangen, zoek maar 's op deze kast in google, zul je zien dat het er voor de rest heel netjes inzit. Wil je modden dan maak je zoiets geheel zelf, maar ik heb niet de machines om het aluminium zo strak af te werken :D. Ok, een verloopje naar usb kan ook natuurlijk, hoef je zelfs niet echt voor te modden, die liggen wel in de winkel.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een 'dure' casemod uitvoeren... dat heeft meerdere kanten aan.

Even negatieve kanten:
1. Je hebt zoveel prut erin gegooid dat het niet meer mooi meer is. Je bent dan beetje te ver gegaan qua fantasies. Het is net als overstickeren van je auto. Op den duur is het niet mooi meer. Het is uiteindelijk bizar geworden. 8)7 Dat staat gelijk aan gemakzuchtig dingen kopen maar weinig moeite doen om netjes te houden omdat al die mooie prut je ogen wel voldoende zal afleiden... De kenners laten echter niet zich gek maken. ;)

2. Je koopt alleen duurste spullen voor de kast en je bent nog lang niet tevreden met het resultaat. Wat kan ik hierover zeggen. Dat is wel beetje ver zoeken naar perfectie. Een ideale kast maken, dat lukt niet iedereen. Of sommige dure onderdelen gaan nu al stuk (o.a. verkeerd toepassen) en moet je weer nieuwe kopen... :X

3. De kast lijkt duur uit te zien maar je hebt alleen goedkope spullen gebruikt. Het is net als nep horloge. Voor normale oog ziet er duur uit, maar een kenner weet dat het niks waard is. Het is wel slimme zet om geld te besparen en toch lijkt het duur uit te zien. Kortom een vakwerk. _/-\o_ Maar je wordt wel min of meer aangesproken op kenners: die ding is niet echt waardevol. Nep. Dat is natuurlijk niet zo fijn.

4. Goedkoop is meestal niet goed, en komt het toch nog duurder uit door tegenvallers. Maar duur is ook niet altijd goed. Vooral als je zelf fouten maakt, kun je wel je hoofd tegen muur slaan met 'wat heb ik nou weer gedaan?'. De beste paard struikelt wel eens. En kijk dus niet alleen maar blindelings naar dure spullen. Bij sommige dure spullen kom je toch niet meer uit en zit je vast. :(

Positieve kanten:
1. Zo min mogelijk geld in kast stoppen en toch zorgvuldig bouwen voor mooiste resultaat. Het maximale effect uit de kast halen is echt een uitdaging. Net als overklokken, dat is gratis en kun je meer eruit halen. Maar misschien kan het tegenvallen als bovengenoemde punt 3. Er is verschil tussen geld instoppen of moeite instoppen. Goed creatief met de handen doen verdient mooi schouderklopje. Het hoeft helemaal niet duur zijn voor goed resultaat.

2. Kaal is soms mooi. Gebruik juiste kleuren en werk de kabels goed weg. Het is dan rustig voor je ogen en je kunt de mobo bijvoorbeeld beter bekijken. Vooral als je mooiste mobo hebt gekocht, is zo kaal mogelijk soms wel beter als je trots bent op stijlvolle mobo... :) En dat kan geld schelen.

3. Weinig geld bekekent meestal minder kwaliteit, maar het is ook minder druk in de kast. Het is kwestie van juiste prijs / kwaliteit verhouding zoeken.

4. Dure onderdelen kopen moet je wel goed over nadenken. Je zou jezelf moeten afvragen waarom je hebt gekocht en welke effect je wilt bereiken. Zal het goed uitkomen? Het is een kunst om goed toepassen van dure delen. Alleen zo is resultaat perfect. Dit vraagt ongetwijfeld veel voorbereiden, onderzoeken (even kijken bij anderen) en dan pas kan je gerust in een keer goed doen.

Dat zijn dus mijn meningen over dure (maar ook goedkope) casemod.
Ik kies vooral voor juiste balans voor beste resultaat. Ik denk zoveel mogelijk vooruit en onderzoek de mogelijkheden om mooi te houden (en dus kijken naar anderen) Het hoeft helemaal niet duur te zijn.
Sorry voor lange stuk... :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 05-05-2004 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren nog even wat denkwerk gedaaan. het idee met die pootjes uitboren wil ik waarschijnlijk gaan uitvoeren. leidingen en de SATA kabels gaan wel lukken,... moet nog een oplossing hebben voor de IDE kabels van 1 cdromspeler en 2 schijven. als ik de 80-draads om de 4 nou snij dan kan ik hem er denk ik wel doorkrijgen. punt is alleen dat het stukje tussen master en slave van een ide niet lang genoeg is om naar de slave drive te kunnen in de onderste kast.... (misschiene en ide-controller erbij kopen???)

ik weet verder al dat de hv5 met de optical drive in het midden aan de bovenkant komt. deze kast heeft een soort van exoskelet en is van binnen dus helemaal vrij. bij de HV4 zit er een stang in het midden om de case te verstevigen... als deze stand er niet zit kan ik mooi de backplate eruitdremelen en vervolgens een stukje op maat gemaakt aluminiumplaatje plaatsten wat op zijn beurt de radiateur+fan+rad vasthoud.

no ff iets anders. ik kan de 2 kasten niet tegelijk bekijken. vervelend hieraan is dat ik niet kan zeggen of er een kleurverschil in het aluminium zit. omdat de kasten van dezelfde maker zijn zou je denken dat ze exact dezelfde kleur hebben maar ik weet het liever zeker dan dat ik er later achterkom. kan iemand dit even voor me ophelderen?

nog niet echt veel reacties gehad op mijn post om ff te kijken naar een 2ehandsje :( baal ik op zich wel van natuurlijk... misschien dat er nog iets komt?

Verwijderd

Topicstarter
*SCHOP* ;)

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Ibex

^^ met stom.

Hmz, een dure casemod...

Persoonlijk vind ik het nogal een raar idee om zoveel geld uit te geven om verschillende onderdelen samen te steken. Het "tweak" en "casemod" deel lijkt niet meer echt naar voor te komen. Voor veel minder geld heb je vaak ook al gelijkaardige resultaten, enkel niet zo gemakkelijk.

Ik twijfel dan ook sterk of zo een dure case"mod" uiteindelijk wel het gewenste wow-effect zal geven. Je koopt enkel zeer gesofisticeerde systemen, je plaatst deze bij elkaar om het wow erin nog meer te vergroten, maar zal het dat allemaal wel waard zijn?
Ik wacht dan ook nog af hoe dit project zal verlopen, ik heb er mijn twijfels bij, maar laat je niet tegenhouden, het is jouw project. En ik hoop natuurlijk dat het een prachtpc word :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Vampyre_Fighter: een tweedehandsje kun je vinden in de vraag en aanbod op de frontpage of via marktplaats ofzo. Niet via het forum!

Verwijderd

waaaa zeker bookmarked dit blijf ik echt volgen...!

is wel stoer trouwens dat idee van die 3 kasten op elkaar... hopen dat het goed uitkomt allemaal... ben trouwens wel benieuwd hoe je je frontpannel gaat maken zonder die naden van de kast erin... maar ja ill keep an eye on it!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

kijk eens hier , dit zijn ook wel leuke kastjes . http://www.macrosystem.de/e/index.html
iets voor jou ?

ik voel me lekkaah !!!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

die De HV5 van de ts heb ik ook in het zwart zien staan in gouda, (www.arcusgouda.nl)

Stond wat te kwijlen over dat kassie, maar heb hem maar nie gekocht (wist niet dat die dingen zo duur waren namelijk :D)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Ik schrok van die pasta op die Harddisk!

ZO VEEL!!!
Het zal wel goed zitten maar ik doe het niet.
Ik heb een keer mn processor op geblazen door er teveel koelpasta op te doen, toen gingen de open elementen rond te core van mn Athlon TB 900MHz sluiting maken |:(
Was toen nog aardig nieuw :'(

en dan dit er zo bovenop? neh..
dan maar aleen top en side cooling

. . . . . Youp.net . . . . .

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 16:14

Dentheman

Zie signature

Denman heeft gebookmarked

offtopic:
Ik wou dat ik zoveel geld kon/mocht uitgeven aan mn computer. Conclusie: goed opletten op school, heb ik later centjes om ook van die "hebbedingetjes" te hebben

Zie ondertitel

Verwijderd

ExploWare schreef op 23 mei 2004 @ 15:07:
Ik schrok van die pasta op die Harddisk!
't is geen pasta he.. niet hetzelfde spul als wat jij op je CPU smeert. Het is een warmte-geleidende 'kit'.. zodra het spul uitgehard is, is het een flexibele, warmtegeleidende laag, welke zich eenvoudig laat verwijderen..
en dan dit er zo bovenop? neh..
dan maar aleen top en side cooling
Dat kan ook prima, maar deze methode koelt echt het best!
Pagina: 1