Philips 190S5CS 19 inch TFT 16ms ervaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7546

Ik heb deze monitor nu ook gekocht wegens veel positieve berichten, heb hem gekocht bij Dynabyte in Zwolle en heb hem voordat ik hem kocht mogen testen op dode pixels.
Ik ben tot nu toe alleen nog maar een CRT monitor gewend en vind de verschillen in beeldkwaliteit best wel groot. Wat me opvalt is dat sommige lettertypen en iconen er op deze TFT er wat blokkerig uitzien, op mijn oude LG Flatron795ft+ ziet dat er in het geval strakker uit.

Ook zie ik als ik bijvoorbeeld langzaam door GoT schuif dat het beeld gaan verspringen/knipperen, klopt het dat ik dit gewoon blijf zien op deze TFT ondanks 16ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 17:46
Dat sommige lettertypes niet helemaal goed overkomen heeft volgens mij te maken met het feit dat deze monitor evenveel pixels heeft als een beetje goede 17 inch tft.

Ik merk wel verschil in de monitor die ik nu heb en de monitor die ik heb omgeruild (dooie pixel). Bij de eerste kon ik ook zien dat na het spelen van een spelletje de weergave van letters slechter was dan voor het spelletje 8)7 . Nu blijft alles gewoon scherp.

Het scrollen is inderdaad minder vloeiend dan een crt ( ik heb nog nooit een tft gezien waarop dat gaat zoals op m'n oude Iiyama vm pro411)

Als ik jouw was zou ik weer in de winkel gaan kijken hoe letters en het scrollen er daar uitzien (en welke videokaart ze gebruiken) zodat je eventueel kan zien of er veel verschil inzit. Dan moet je hem gewoon omruilen.

Het kan ook aan de 2d weergave van je videokaart liggen, ik zie wel verschil tussen m'n XFX geforce4 4200ti en de fx5700 waar die in de winkel aanhing( de fx is scherper)

Op de site van Philips is elk spoor van deze monitor verdwenen: het word steeds gekker :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Gatygun schreef op 13 september 2004 @ 20:55:
Gloed nieuw voor maar 455,80 eurotjes das best redelijk.

Ik hopen op morgen of er geen dode pixel in zit.
Dat is dan ex btw. neem ik aan? Anders moet het haast wel een scherm zijn met dode pixels. De goedkoopste volgens pricewatch is al 75 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112392

Ik ben ook geinteresseerd in deze scherm. Ik had een mailtje naar OBCS gestuurd of ze de 16ms of de 12ms versie verkochten (bron die ik ook vermeld had: http://www.pcpbenelux.phi...ge.php?nt=2&menu=2&nd=671 )
Volgens hun zijn op dit moment alle leveringen in Nederland de 16ms versie.

Waar hebben jullie de 12ms versie gehaald? En hoe weet je ook daadwerkelijk of je de 12ms versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik heb mijn TFT scherm nu een paar uur getest.

En ja het is werkelijk een mooi design en goede weergave van kleuren.
Nu heb ik alleen 1 vraag hoe kun je zien dat je een 12 ms versie hebt inplaats van 16 ms.

Ik heb namelijk van de leverancier te horen gekregen dat het een 12 ms versie is. maar op de doos was niks te bekennen aan een eventuele stikker of een stuk tekst.

er zat overigens wel 2 exemplaren van fifa 2004 bij geleverd.

Kan iemand mij hiermee helpen

alvast bedankt,

edit

mijn versie was 550 euro ik had me vergist.

mijn versie heb ik besteld bij IT-Connect in dronten.

[ Voor 11% gewijzigd door Gatygun op 14-09-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123041

vandaag mn 190S5 binnen gekregen

de winkel (CDROMLAND in breda) had me gezegd dat het een 16 ms zou zijn.

keek thuis op de doos, zag ik de 12 ms sticker :)

tot nu toe ben ik er erg tevreden over. heb wel 1 dode subpixel (een rode, rechts bovenin mn scherm), maar ik mag niet klagen denk ik...

heb wat spellen gespeeld en een DVD gekeken, kleuren zijn helder en beeld blijft scherp (weinig tot geen ghosting).

interpolation viel wel wat tegen (ik speel soldat, dat is enkel op 640*480 te spelen), en 800*600 ziet er ook niet uit. 1024*768 gaat nog wel.

scherm heeft een erg mooi design (ik heb de CG: grijs) en is zeer degelijk.

geen DVI ingang, maar die mis ik niet echt.

ben kortom erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Inderdaad ghosting is duidelijk te zien.

Met een ati 9700 demo ( een soort demo met allemaal balletjes ) is het duidelijk te zien dat de balletjes niet rond maar ovaal vallen ).

Ook in counterstrike zit er een vervelende ghosting in.

De kleuren zijn wel mooi. maar onder de 12..x1024 is het beeld wazig naar mijn mening.

Zelf heb ik een ati 9800se. denk niet dat het daar aan kan leggen.

Verder vindt ik de grote en designe er goed uitzien.

Maar toch wil ik weten of ik nu een 16 ms heb en hoe ik dit kan nalopen.

iemand een idee

Anoniem: 119222

Anoniem: 87638 schreef op 02 augustus 2004 @ 19:35:
Ik heb net de Philips 190S5CS 12 ms binnen van informatique. Heb er zo één besteld met een dode pixel met een €200 korting voor een niet storende pixel. 8)7

Maar ik kreeg er gelijk ook een deuk bij in het frame, links onder.. :( en das dus niet zo netjes... heb al een mail naar informatique gestuurd, dus verwacht dat het wel goedkomt. :)

Gamen gaat goed, heb net call of duty en trackmania geprobeerd. Deze twee spellen lopen mooi vloeiend zonder ghosting. :*)

Nu heb ik naast deze monitor ook nog een 19" medion monitor, nu ik moet toch eerlijk zeggen dat de kleuren meer helder zijn dan die philips en het lijkt ook net of die medion scherper beeld geeft. Maarjah mijn prioriteiten liggen dan meer bij het kunnen gamen dan bij de kleuren.

Wat ook wel erg nice is dat deze monitor in hoogte verstelbaar is, erg handig voor lange mensen. :)
Ik heb ook een medion van de Aldi 19 inch voor 499 euro en ben er ook zeer tevreden mee, zolang je hem maar aanstuurt in 1280x1024 omdat ie van mij geen DVI heeft, heeft die van jou wel DVI? En je zegt dat de kleuren van de medion beter zijn, ik kan alleen maar zeggen dat de kleuren echt heel goed zijn van die medion, heb je ook 0 pixel fouten?

De enige reden voor mij om DVI te nemen is resolutie wisselen voor bijvoorbeeld een spel dat je niet goed op 1280x1024 kan draaien. Dan heeft de medion soms echt te veel tijd nodig, en al die tijd blijft het beeld springen heen en weer, heb de video kaart vervangen door een ATI, niks helpt, nieuwe windows install ook niet. Als je XP opstart springt het logo van links naar rechts. De medion heeft maar geheugen voor 1 resolutie. Ik dacht zelf nog, bij die ontwikkel afdeling daar waar medion het scherm inkoopt hadden ze meer geheugen resoluties moeten doen, zodat je zelf 1 keer voor een resolutie alles goed kan instellen, ipv die auto install idere keer in moeten drukken bij resolutie wijziging. (Of wachten tot het springende beeld over is. 5-10 seconden, maar vaak gaat die autoherkenning bij een resolutie !native fout)
Nu merk ik dacht een DVI flink duurder is in het algemeen, kijk maar naar al die nieuwe philips monitoren, die eerst altijd zonder DVI zijn, en de duurdere modellen met DVI maar veel slechtere time rise/fall tijden blijven toch veel duurder.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 119222 op 15-09-2004 00:34 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Gatygun schreef op 14 september 2004 @ 23:32:

Maar toch wil ik weten of ik nu een 16 ms heb en hoe ik dit kan nalopen.
zou philips even e-mailen hierover. als je aan hen het revisienummer van je tft geeft kunnen zij zo zeggen wanneer hij is gebouwd, en dus ook zien hoeveel ms

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Vandaag bij Dynabyte in Enschede een 190S5CS gehaald, ik denk 16ms, maar dat maakt mij niet zoveel uit, het is er 1 uit de 00 serie dus kan best een 12ms zijn. Wat voor mij belangrijker is, is dat er geen storende subpixel elementen zijn.

Mijn advies zoals iemand in een eerdere post gaf is te overleggen met de verkoper dat ie een doos van het schap haalt en dan demonstreert hoe het scherm eruit ziet met zwarte achtergrond, en witte achtergrond, (de verkoper deed altijd zwart en wit vertelde die.) of evt. andere egale kleuren. Zelf wilde ik als ik een pixel fout constateerde anders het showmodel omdat je die al goed in werking kon bezichtigen.

Gelukkig zag ik geen pixelfouten, dus ik ben nu blij met deze monitor, ik denk dat wat de verkoper van Dynabyte in enschede vertelde dat philips vrij hoge eisen stelt aanzichzelf dan wel als aanname kan worden gesteld.

Thuis werkt het scherm nu fijn, ik moet nog wel de brightness en contrast goed instellen, maar met spellen in niet native resoluties of native resoluties is de 'after glow' (nagloeien van de subpixels) echt goed, ik heb immers al een andere TFT de medion van de Aldi ook 19 inch.

Ik vind het design van deze philips erg lijken op de samsung 9...??? In hoogte verstelbaar en kan zelfs helemaal plat zodat je er boven-op kijkt.

Steeds was ik in de veronderstelling perse DVI nodig te hebben, maar met een goede video kaart, vind ik het vanwege het prijsverschil ( duurder en bv. 25ms ipv 16ms.) en de andere specificaties niet daadwerkelijk nodig. (Is kwestie van wat je nodig hebt.) Bij de medion tft springt het beeld bij niet native resoluties heen en weer totdat de autoresolutieinstellingen klaar zijn, wat bij de philips echt veel beter is. Alles in de verschillende resoluties die er zijn komt netjes gecentreerd, en zonder schokken, en laat nou juist dat de reden zijn waarom ik bij die medion ervaringen dacht dat ik perse DVI nodig had.

(Exit DVI dus voor mij.... voorlopig althans...)

Kortom,. beter als die van de ALDI, DVI is niet perse nodig om resoluties goed op het scherm te krijgen in tegenstelling tot de medion.

Het design is ook heel mooi. Toch denk ik dat je hem beter iets hoger kan instellen dan op zijn laagst (heb hem nu op zijn laagst.) Zometeen zet ik even mijn ATI 9600XT terug zodat die werkt met de philips. Dan kan ik ook eindelijk aan de DOOM3 addiction toegeven, en even lekker gaaaaaan....... DOOMEN....
:7

Betaald: 599,-
Pixelfouten: niet zichtbaar.
Spec: 170 graden V, 170 graden H, 16ms of 12ms (maakt me niet uit.),
model: 190s5cs - 00 -serie
Mening: gooooeeeeedddddd >:)

Anoniem: 122142

Aan iedereen die miserie heeft met ghosting en dergelijke problemen zet eens je hz op 72 ipv. 60 dat scheelt wel een wereld van verschil bij mij!!

Ook al zeggen ze standaard 60hz ik zou zeggen probeer het eens op 72!!!

Ik hou me aanbevolen voor die tip als ik het nodig heb.

Verder vraaag ik me af, als het winter is en buiten heel koud, dan ga ik naar buiten, en mijn mobiele telefoon display word dan als stroop zo traag. Zouden normale computer TFT's ook trager worden als het kouder word?

Ik denk dat ze wel trager zullen worden als het winter is...

• meelmark
volgens mij gebruikt je telefoondisplay een heel ander type scherm denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Review van een andere 12ms 19 inch TN panel:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=vp912b&page=1
Geen idee of hier hetzelfde panel inzit als die van dit topic. Ze zijn wel erg enthousiast over deze Viewsonic, die trouwens wel bijna 700 euro kost in NL. Maar dat zal wel door die DVI komen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:35
Anoniem: 122142 schreef op 16 september 2004 @ 22:20:
Aan iedereen die miserie heeft met ghosting en dergelijke problemen zet eens je hz op 72 ipv. 60 dat scheelt wel een wereld van verschil bij mij!!

Ook al zeggen ze standaard 60hz ik zou zeggen probeer het eens op 72!!!
Als ik dat doe dan zien letters er erg slecht uit. Truetype maakt het niet beter.

Ik vind nog steeds dat in sommige programma's menu tekst etc er klote uitziet op dit scherm. Op websites ook. Denk dat het puur en alleen aan het lettertype ligt.

Anoniem: 39835

Volgens mij is deze 19" Phillips minder scherp met sommige lettertypes, en als de letters erg klein worden, omdat (en dit is even een gedachtenkronkel van mij) je voor een groter oppervlakte evenveel pixels hebt als bij een 17" scherm. Mn scherm staat nu optimaal ingestelt, maar toch blijft ie bij sommige lettertypes/of omdat ze dan superklein zijn minder scherp dan mn vorige Dell 1702 FP (Samsung). Ik dacht eerst dat dit kwam door DVI. Maar als ik die Dell analoog aansluit, heeft die toch met sommige stukjes tekst minder moeite. Het lijkt me logisch omdat dat komt doordat zon 17"met zelfde resolutie gewoon meer pixels per oppervlakte heeft..... Correct me if I'm wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou dit ook niet te maken kunnen hebben met het soort videokaart je hebt?? Ik heb een gf 4600ti en heb echt geen miserie, iedere computer is natuurlijk anders hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigenlijk bijna nergens last van letters die er minder scherp uit zien. Als ik in mozilla de letters heel klein maak dan blijft het allemaal scherp. Wat het me opvalt dat de lettertjes een beetje "vaag worden" is als ik een contact persoon toe wil voegen bij msn en dan het tekstbalkje waar je het email adres invult. Probeer is hoe de letters er bij jou uitzien? Mn videokaart is gewoon ok, das het probleem niet, anders had ik met mn vorige scherm ook zelfde kleine probleempjes moeten hebben ;) Het kan ook te maken hebben met cleartype, maarja, het zijn kleinigheidjes, ik stoor me er verder niet zo aan. (ik heb overigens het idee, dat het meer met cleartype te maken heeft, als ik het schermpje minimaliseer en vervolgens weer tevoorschijn haal, zijn de letters ineens wel scherp...)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 19-09-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:35
Ik heb een Radeon 9800 XT dus lijkt me dat het daar niet aan ligt.

Wat me overigens opvalt is dat die beetje vreemde letters voorkomen als ik eerst een spel gespeelt heb en daarna bv ga surfen. De game resolutie is echter hetzelfde als die van de desktop dus dat zou niks mogen betekenen.

Wellicht binnekort PC eens opnieuw installen. Er staan natuurlijk tich tools op voor hz bug in XP etc en oude monitor drivers dus wie weet helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Kaap schreef op 19 september 2004 @ 20:08:

Wat me overigens opvalt is dat die beetje vreemde letters voorkomen als ik eerst een spel gespeelt heb en daarna bv ga surfen. De game resolutie is echter hetzelfde als die van de desktop dus dat zou niks mogen betekenen.
Ja, dat had ik ook bij m'n eerste maar degene die ik nu heb doet dat niet (of nog niet ;) )
En het maakt bij mij ook geen bal uit welke resolutie ik gebruik

Edit: Ik bedenk me nu dat ik wel op deze een keertje dat "FPadjust" progje van de cd heb gebruikt....misschien dat dat helpt?

[ Voor 13% gewijzigd door ToniBraxton op 19-09-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
zeker niet vergeten de drivers van het scherm te installeren, zodat er bij beeldscherm geen standaard monitor staat maar wel degelijk philips bla bla bla!!!! maar zulke domme kloten zullen hier wel niet tussen zitten zeker?!

no offence zulle :p

nu ja het 12ms & 16ms gezever was ik ook wel beu aan het geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 17:13

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Van 't weekend aangeschaft uit de b-voorraad van Informatique. Ben er wel redelijk tevreden mee maar ik zie in de linker bovenhoek wat extra kleur(rood) bij sommige (bold) fonts komen. Heb al geprobeerd om het met de cleartype tuning weg te krijgen en ook met phase maar 't is niet helemaal weg.

Kan het misschien zijn door het meegeleverde erg dunne VGA kabeltje? Heeft iedereen dit goedkope touwtje erbij gekregen?

Misschien komt het wel door de 'oude' quadro kaart die in dat systeem zit, maar ik hoor graag wat ideeen...

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mantaray schreef op 20 september 2004 @ 11:33:
Van 't weekend aangeschaft uit de b-voorraad van Informatique. Ben er wel redelijk tevreden mee maar ik zie in de linker bovenhoek wat extra kleur(rood) bij sommige (bold) fonts komen. Heb al geprobeerd om het met de cleartype tuning weg te krijgen en ook met phase maar 't is niet helemaal weg.

Kan het misschien zijn door het meegeleverde erg dunne VGA kabeltje? Heeft iedereen dit goedkope touwtje erbij gekregen?

Misschien komt het wel door de 'oude' quadro kaart die in dat systeem zit, maar ik hoor graag wat ideeen...
DE kwaliteit van je videokaart heeft behoorlijk wat invloed op die rode gloed, ik zou ff cleartype tuner (zoeken op cleartype bij google) doen, en verder met phase tunen. Dan moet je het wegkrijgen. Je bent wel een tijdje bezig dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 17:13

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Hmm sommige mensen hier typen sneller dan ze kunnen lezen geloof ik :*)

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mantaray schreef op 20 september 2004 @ 13:11:
Hmm sommige mensen hier typen sneller dan ze kunnen lezen geloof ik :*)
Haha, dan houd ik het op de videokaart. Mn vorige videokaart had er veel meer last van (die rode gloed), maar dat kreeg ik wel weg met die tuner en phase. (radeon9800SE el cheapo merk) Zelf ben ik er ook lang mee aan het kloten geweest voordat het er netjes uitzag, en ik kan niet weten hoeveel moeite je al gedaan hebt met het tunen. ik zou het nog niet opgeven iig, tenzij je al uren aan het tunen bent en het nog niet weg krijgt.... Ik denk overigens zoals al eerder gezegd dat het eerder aan je videokaart ligt dan aan de kabel. (ik heb ook zon dun kabeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Wees blij dat het geen zo'n bastaard van kabel meer is!, je kon er een mee ophangen met mijn vorige kabel van mijn crt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe je de brightness lager dan 0 kan zetten? Ik moet nu extra omgevings licht hebben 's avonds vanwege de lichtopbrengst. Dat is met bijna alle TFT's het geval las ik laatst.

De backlight word geloof ik heel snel aan en uit gezet, zo snel dat het lijkt alsof ie continue brand, hoe vaker die brand per seconde hoe helderder, en hoe langzamer die brand des te minder helder (donkerder).

Alleen waarom zetten ze die schermen toch zo uber helder als je ze aanzet voor het eerst? Ik denk dat de lamp in mijn geval 's avonds wel 50 procent donkerder mag, en alleen als ik aan brightness zit word ie donkerder, maar dan moet ik lager dan 0 hebben en dat kan ik niet vinden, met contrast word de algehele lichtopbrengst niet lagerder, met contrast 0 en brighness 0 en r 0 en g 0 b 0 is alles wel zwart, maar ik wil dat die lamp gewoon minder fel brand ipv dat er meer licht word tegengehouden door de LCD kristallen. Dat omdat de kleuren beter zijn als ik minder lichtopbrengst wil en de lamp lager zou kunnen.

Zou die felheid zijn omdat de lichtopbrengst minder word met de jaren? Een soort speciaal TL buisje? Met een folie om het licht te geleiden over het hele scherm oppervlak, tenminste zo stel ik het me voor.

Ik heb het 's avonds wel ietwat donker, maar ook als ik geen omgevings licht zou willen zou ik graag de mogelijkheid willen hebben dat ik tenminste naar het scherm kan kijken onder die omstandigheden zonder verblind te worden door gebrek aan omgevingslicht waardoor het menselijk oog zich instelt.

Weet je wat grappig is? Pak is een polaroid zonnebril ga voor het scherm zitten, en draai je hoofd tov de verticale loodrecht as op de horizon graad.

Wat ik toen zag had ik niet verwacht, ik verwachte dat de rotatie graad voor verschillende kleuren anders zou zijn. Kan iemand dat bevestigen? Indien de rotatie graad voor verschillende kleuren wel anders is wil ik het graag weten.

Ik zou nog even laten weten hoe doom3 speelt, nu moet ik wel op 800x600 spelen met een 9600 xt, en dan draait ie met bij advanced option alles ingeschakeld -behalve de video kaart interpolatie optie aan.- echt heel erg snel, ik heb geen ghosting gezien zoals ik die ken van 25ms schermen, ben er goed tevreden over. Verder zijn alle monsters en de omgeving beter te zien dan op een CRT.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 119222 op 20-09-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 15:45
Benq en Viewsonic 19" schermen zijn volgens mij zojuist flink in prijs gedaald.

BenQ FP937
Schermformaat: 19 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (incl. kabel)
Responstijd 12 ms

Voorheen: € 699,00

Nu: € 595,00

ViewSonic VX912
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D
Responstijd: 12 ms

Voorheen: € 699,00

Nu: € 599,00

BenQ FP931
Aansluiting: D-sub (incl. kabel)
Responstijd 16 ms

Voorheen: € 549,00

Nu : € 445,00

Dus denk dat ik ga voor die viewsonic ga mits er een dvi kabel bij zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Furfoot op 21-09-2004 15:29 ]

Instagram

• Kriz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mag ik vragen bij welke winkel dat is?
Staat nog niet in de Pricewatch.

• Gatygun
((((( offtopic )))))

Vandaag terug gebracht door te veel ghosting en omgeruild voor een betere 3dkaart een xfx 6800 GT.

" ja kon geen Ultra vanaf doordat ze er 80 euro vanaf moeten halen wegens omruilen van product"

GEWOON BELACHELIJK.

((((( offtopic )))))

• Furfoot
  • Laatst online: 07-07 15:45
Bij pcvergelijk als eerste.

Nu ook PCL computers.

Instagram

• Gatygun
Geen geforce voor, mij bedrijf doet moeilijk, en moet het scherm maar omruilen voor een andere scherm ( alleen wel hetzelfde , ze denken een technische fout. )

Wat denken jullie. Zat veel ghosting in in CS.

Krijg maandag overigens een nieuwe thuis gebracht.

( hopelijk weer geluk zonder dode pixels. )

Anders zal ik even wat dode pixels bij de winkel aanbrengen :P

Edit

En alweer moet ik wachten op mijn nieuwe scherm.
Philips zou een andere opsturen ( wat ze dus ook gedaan hebben ). Alleen is deze nu zoek. Ze hebben hem wel verzonden maar ik heb hem niet gekregen en deze is dus pleite. :(

Nu gaan ze weer een poging wagen om een ander scherm op te sturen

hopen ( BIDDEN ) dat ik eindelijk een ander scherm krijg. _/-\o_

Ahh morgen wordt hij gebracht hopelijk komt dee wel aan. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Gatygun op 28-09-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
scherm alweer een paar dagen in mijn bezit en ja dezelfde ghosting.
Maar ja ik moet er maar mee leven.
Verder heb ik de vraag mijn scherm ziet een beetje dubbel
in iedergeval een vage doorzichtige rand naast mijn icoontje op mijn desktop.
Is dit te verhelpen de knop auto wil niet echt lukken

edit

dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Alle drivers op je pc gezet?
Doet ie dat ook op een andere pc/videokaart?
Welke resolutie?
Hoeveel Hertz?

[ Voor 19% gewijzigd door ToniBraxton op 04-10-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:24

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm.. ik heb op dit moment een Prophetview 17" TFT met een 20ms scherm.

http://us.hercules.com/pr...showpage.php?p=83&b=0&f=1

Ik zoek dus een grotere (vervanger) voor dit scherm. Ik zie dat de philips last heeft van ghosting. Nu heeft mijn hercules dat ook wel een beetje, maar onder games vind ik het 100% meevallen. Ga ik er op voorruit? Of kan ik meer ghosting verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Wij hebben dit scherm nu ook op de zaak gekocht. Het probleem is dat bij 1280x1024 @75 Hz er een aantal lijntjes verspringen, meestal links bovenin het scherm. Bij 60 Hz is dit probleem definitief voorbij, echter worden dan de letters in Lotus Notes bijvoorbeeld weer erg vaag. Meer mensen dit probleem of is nu gewoon het scherm niet helemaal zoals 'tie wezen moet? (Gewoon defect zeg maar)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Nu online
Zo, ik heb vanmiddag deze prachtige monitor gehaald bij informatique. Dit is een b-voorraad monitor; het was een gebruikte monitor zonder dode pixels; ik heb 131 euro korting gekregen, en dus 468 euro ervoor betaald, maar wat een prachtig scherm zeg, groot, scherp, geen dode pixels, nauwlijks ghosting. * Irby is tevreden :D

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

I.R. Butcher schreef op 06 oktober 2004 @ 19:55:
Zo, ik heb vanmiddag deze prachtige monitor gehaald bij informatique. Dit is een b-voorraad monitor; het was een gebruikte monitor zonder dode pixels; ik heb 131 euro korting gekregen, en dus 468 euro ervoor betaald, maar wat een prachtig scherm zeg, groot, scherp, geen dode pixels, nauwlijks ghosting. * Wimo. is tevreden :D
hadden ze er nog meer liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Nu online
Op dit moment nog 1, je moet snel zijn ;). Overigens kun je dat gewoon via de site bekijken hoor: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

I.R. Butcher schreef op 07 oktober 2004 @ 13:41:
Op dit moment nog 1, je moet snel zijn ;). Overigens kun je dat gewoon via de site bekijken hoor: klik.
Zou je mijn bovenstaande probleem wat ik heb, voor mij eens kunne verifieren aub?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GolbeZeromus schreef op 06 oktober 2004 @ 15:57:
Wij hebben dit scherm nu ook op de zaak gekocht. Het probleem is dat bij 1280x1024 @75 Hz er een aantal lijntjes verspringen, meestal links bovenin het scherm. Bij 60 Hz is dit probleem definitief voorbij, echter worden dan de letters in Lotus Notes bijvoorbeeld weer erg vaag. Meer mensen dit probleem of is nu gewoon het scherm niet helemaal zoals 'tie wezen moet? (Gewoon defect zeg maar)
Bij mij staat hij op 72hz en geen probleem, een droom van een scherm! geen ghosting super design

Maar let wel zeker de drivers installeren!!!!!!! dan zijn de letters niet wazig en 60hz vind ik persoonlijk op niks trekken dus 72hz en cleartype aan perfect :)

Heb hem nu al een maandje of 2... veel games mee gespeeld zalig gewoon t'is net een postkaart waarnaar je kijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Anoniem: 122142 schreef op 08 oktober 2004 @ 02:57:
[...]

Bij mij staat hij op 72hz en geen probleem, een droom van een scherm! geen ghosting super design

Maar let wel zeker de drivers installeren!!!!!!! dan zijn de letters niet wazig en 60hz vind ik persoonlijk op niks trekken dus 72hz en cleartype aan perfect :)

Heb hem nu al een maandje of 2... veel games mee gespeeld zalig gewoon t'is net een postkaart waarnaar je kijkt :p
Drivers heb ik ook geinstalleerd :) Alleen blijven ze toch wazig op 60 Hz. Naja, ik stuur hem maar terug denk ik. De gebruiker had nu weer iets nieuws (slechts) gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Nu online
Ik heb die problemen niet GolbeZeromus, ik heb de drivers nog niet eens geïnstalleerd, het werkt gewoon prima hier. Overigens kleurt het scherm erg mooi bij m'n UltraX toetsenbord van Logitech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

ik heb de 190S5CS ook besteld :D
hij was 467 bij Informatique zonder dode (sub)pixels, was gewoon een teruggebrachte versie.
morgen krijg ik em binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 08-07 21:07
Laat me weten hoe hij is :9 , ik ben van plan er 1 met kerst te kopen met hoogstens 1 dode pixel :). Ik lees in dit topic allemaal verschillende meningen en weet dus niet of ik aan deze monitor verstandig doe. :O

MvG. Jack©© }:O

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik nu al behoorlijke tijd deze monitor (sinds ie net uit was) en ben er nog steeds erg tevreden mee. Mooie kleuren, alles is lekker scherp. Ben wel even bezig geweest voordat ie optimaal was ingesteld, maar als ie eenmaal is getuned :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjah ieder z'n mening, de één is een ernstigere mierenneuker dan de ander (...kromme zin 8)7 )
Ik ben niet zo'n mierenneuker, maar wil wel gewoon een goed scherm, kben super tevreden met mijn Hansol H711 scherm, maar denk dat heel veel hier dat niet zullen zijn. Dus jah, aangezien de Philips al sowieso beter is dan de Hansol ben ik al DIK tevreden!

(maar zal wel een mini-review schrijven over wat ik ervan vind, en paar foto's maken, heb alleen nog geen upload server)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 11-10-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:31

robhof

Lembongan view

Ervaringen en foto's altijd goed, dus graag Borzo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto's komen later wel...

kreeg em dus vanmiddag binnen :D en wat een supervet ding _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :D echt super vet, ben er dik tevreden mee!

Ik kreeg em dus binnen, en plugde em in, en stond ie op 60Hz, wat ik dus niet echt relaxed vond, dus ff drivers geïnstalleerd, en toen het allemaal eenmaal klaar was, was et echt een genot om te zien :D
SUPER scherp vind ik, games gaan goed (zelfs cs met een engine van 4000 jaar terug) En NFS underground gaat echt fantastisch!
Totaal geen ghosting!
En net ff een dvd erin gedouwd... man hoe scherp! echt SUPER mooi!
als iemand nog vraagjus ofzo heeft, B) stel maar }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
8)7 Laat me weten hoe hij is :*) , ik ben van plan er 1 met kerst te kopen met hoogstens 1 dode pixel . Ik lees in dit topic allemaal verschillende meningen en weet dus niet of ik aan deze monitor verstandig doe. })

MvG. Jack©© O-)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jackoo1988 schreef op 12 oktober 2004 @ 22:42:
8)7 Laat me weten hoe hij is :*) , ik ben van plan er 1 met kerst te kopen met hoogstens 1 dode pixel . Ik lees in dit topic allemaal verschillende meningen en weet dus niet of ik aan deze monitor verstandig doe. })

MvG. Jack©© O-)
Lees ens 1 post boven je B) |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Laatst online: 29-06 19:08
Ik zit ook te denken om een 19" TFT aan te schaffen. Maar vanwege de ruime keus is natuurlijk moeilijk een afweging te maken welke TFT het beste is. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 19" TFT met:

Reactietijd <20ms
Met digitale uitgang (DVI)
Contrast +- 600:1

De Philips 190S5CS die in dit topic besproken wordt schijnt een uitstekende keuze te zijn, deze voldoet aan alle eisen, behalve dat er geen digitale uitgang opzit.

Als ik naar de Philips 190B5CS kijk, heeft deze wel een digitale uitgang maar een reactietijd van 25ms.

Ik heb in verschillende topics gelezen dat wanneer men DVI gebruikt het een wereld van verschil is dan met de normale D-sub. Heeft iemand misschien ervaring met deze beide monitoren en het gebruik van de DVI uitgang. Als het niet zoveel uitmaakt, kan ik voor de S5CS gaan omdat deze een lagere reactiesnelheid heeft.

Ik heb verder nog geen 19" TFT gezien die zowel < 20ms en DVI uitgang heeft anders dan de Samsung Syncmaster 193P en de Acer AL1912 maar daar verschillen de menigen nogal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
Ik vind het erg moeilijk omdat het toch een uitgave is van zo'n €579, en ik geen miskoop wil doen. Heb al eens een philips gehad en was daar helemaal niet tevreden over. Wie heeft er een mooie foto :P

MvG. Jack©© :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Nu online
Ik heb zelf geen digitale camera, en die van m'n buurman is niet geweldig, maar ik zal eens kijken of ik vanavond een foto van mijn monitor voor je kan bouwen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Irby op 13-10-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerntje schreef op 13 oktober 2004 @ 07:48:
Ik zit ook te denken om een 19" TFT aan te schaffen. Maar vanwege de ruime keus is natuurlijk moeilijk een afweging te maken welke TFT het beste is. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 19" TFT met:

Reactietijd <20ms

De Philips 190S5CS die in dit topic besproken wordt schijnt een uitstekende keuze te zijn, deze voldoet aan alle eisen, behalve dat er geen digitale uitgang opzit.

Als ik naar de Philips 190B5CS kijk, heeft deze wel een digitale uitgang maar een reactietijd van 25ms.

Ik heb in verschillende topics gelezen dat wanneer men DVI gebruikt het een wereld van verschil is dan met de normale D-sub. Heeft iemand misschien ervaring met deze beide monitoren en het gebruik van de DVI uitgang. Als het niet zoveel uitmaakt, kan ik voor de S5CS gaan omdat deze een lagere reactiesnelheid heeft.

Ik heb verder nog geen 19" TFT gezien die zowel < 20ms en DVI uitgang heeft anders dan de Samsung Syncmaster 193P en de Acer AL1912 maar daar verschillen de menigen nogal over.
DVI of geen DVI, zoveel maakt et niet uit met de Philips, kheb de DVI versie gezien, en in mijn ogen eigenlijk geen verschil... maar over smaak valt niet te twisten uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jackoo1988 schreef op 13 oktober 2004 @ 10:36:
Ik vind het erg moeilijk omdat het toch een uitgave is van zo'n €579, en ik geen miskoop wil doen. Heb al eens een philips gehad en was daar helemaal niet tevreden over. Wie heeft er een mooie foto :P

MvG. Jack©© :>
Ik heb wel mooie digitale foto's ervan... maar geen server waar ik et op kan zetten ! :) wie biedt zich aan 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Cerntje schreef op 13 oktober 2004 @ 07:48:

Reactietijd <20ms

Ik wel, o.a. de Sony SDM-HS94P (B/S), de BenQ FP937S en de Viewsonic VP912b.

Zie http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78 voor topics over deze monitoren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Nog steeds wazig en veel ghosting ik snap er niks van.
Jullie hebben totaal geen ghosting en met mijn 2e scherm heb ik nog steeds ghosting.

Mijn scherm draait op 72 hertz resolutie van 1280x1024 32 bit.
Verder alle soort progies erop gegooid en nog steeds problemen ook op 60 hertz.

Mijn pc is:

3200+ amd athlon xp
MSI mobo
1024 ddr geheugen
ATI Radeon 9800se 128 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gatygun schreef op 13 oktober 2004 @ 13:18:
Nog steeds wazig en veel ghosting ik snap er niks van.
Jullie hebben totaal geen ghosting en met mijn 2e scherm heb ik nog steeds ghosting.

Mijn scherm draait op 72 hertz resolutie van 1280x1024 32 bit.
Verder alle soort progies erop gegooid en nog steeds problemen ook op 60 hertz.

Mijn pc is:

3200+ amd athlon xp
MSI mobo
1024 ddr geheugen
ATI Radeon 9800se 128 mb
Ik zou hem iig lekker op 60 hertz laten lopen. Misschien moet je gewoon nog even wennen aan het fenomeen TFT scherm. Bij mij zal er vast ook wel een beetje ghosting zijn, maar ik zie het niet meer, let er ook niet meer op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Tot mijn verbasing heb ik nog geen programma's van de cd geinstalleerd.
Dit probeer ik dus te doen alleen krijg ik een fout melding bij het installeren van het programma. ( uitpakken ).

De foutmelding is:

16 bits windows subsysteem.

c:\windows\system32\autoexec.nt. Het systeem bestand is niet geschikt voor ms-dos en microsoft windows toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Dan kan ik kiezen tot sluiten of negeren. Bij sluiten, sluit de installatie zich af en ook bij negeren.

Heeft iemand een goede setup die hij even op internet kan zetten of is er bij mij wat verkeerd ?

En ik begin al aardig aan de ghosting te wennen, dat zal het wel zijn denk ik. Alleen dat dubbel zien moet er wel uit. Hopelijk via dat programma :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Borzo, stuur de foto's maar! Ik ben ook erg benieuwd. Dan zet ik ze wel online. mail@rdoeleman.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30
Ik heb nog ff een vraag mbt de resolutie van 19" LCD schermen. Ik gebruik momenteel een 19" CRT (iiyama 450pro). Hier draai ik een resolutie van 1280x1024. Dit is goed werkbaar, niet te groot en niet te klein.
Maar als ik nou een 19" LCD neem. Die heeft dan toch weer een iets groter schermoppervlak, is een resolutie van 1280x1024 dan niet te laag? krijg je dan niet een 1024x768 - ervaring (qua grootte dan)??

Mijn vriendin heeft een 17" LCD op 1280x1024 en dat is prima. Voor een 19" LCD lijkt me die maximale resolutie te beperkt??

Iemand een mening/ervaring?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Master FX schreef op 14 oktober 2004 @ 23:48:
Ik heb nog ff een vraag mbt de resolutie van 19" LCD schermen. Ik gebruik momenteel een 19" CRT (iiyama 450pro). Hier draai ik een resolutie van 1280x1024. Dit is goed werkbaar, niet te groot en niet te klein.
Maar als ik nou een 19" LCD neem. Die heeft dan toch weer een iets groter schermoppervlak, is een resolutie van 1280x1024 dan niet te laag? krijg je dan niet een 1024x768 - ervaring (qua grootte dan)??

Mijn vriendin heeft een 17" LCD op 1280x1024 en dat is prima. Voor een 19" LCD lijkt me die maximale resolutie te beperkt??

Iemand een mening/ervaring?
Heb je gelijk in. Ik ben van een 22" inch crt met 1600x1200 overgestapt naar deze tft.. en ik mis de ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen gebruikt Master FX dezelfde resolutie, dus alles zal wat groter worden. Jij (Wimo) bent van 1600 1200 naar 1280 1024 gegaan, logisch dat je dan ruimte mist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Hoe zit het dan met het verschil tussen 17 en 19"? Ze kunnen allebei tot 1280x1024, maar de 17" is veel goedkoper. Wat is het verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

19" is veel groter, maar 1280X1024 op een 19" is super goed te doen, ik d8 in het begin ook dat et er minder uit zou zien... (huge bijvoorbeeld)
maar tis echt heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Kun je dan niet beter een 17" nemen aangezien die goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Nu online
19" is groter, daar heb je gelijk in, maar het is echt niet zo dat alles veel te groot is. Natuurlijk kun je ook een 17" kopen omdat die goedkoper is, maar dan kun je bij wijze van spreken net zo goed voor een 15" gaan, want die is nog goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ja maar die kan geen 1280x1024 aan toch? Daar ging het om. 17 en 19 kunnen het allebei aan (als max), wat is dan het verschil?

offtopic:
Iemand ervaring met de LG 1730S ? Das een mooi schermpie, 17", 12ms en maar 353 euro! Post het dan in mijn topic aub

[ Voor 53% gewijzigd door Syntagma op 15-10-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126629

Hoi,

Een tijdje geleden heb ik ook een Philips 190S5CS gekocht. Nu had ik in het begin een groene subpixel die de hele tijd zichtbaar bleef. Die heb ik echter kunnen wegduwen met mijn nagel. Nu blijkt ie echter toch weer terug te komen en krijg ik hem niet meer weg (geloof me, veelvuldig geprobeerd....) Wat kan ik nu het beste doen? Hij zit namelijk behoorlijk irritant net boven het midden. Philips neemt hem volgens mij pas terug als er 4 of meer subpixels kapot zijn...

THX,

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil twee van deze monitoren bestellen in een dual opstelling, mijn vraag is alleen of ik hiermee wel een goede aanschaf doe met betrekking tot de ghosting.

Ik lees namelijk varierende reacties hier over, kan iemand me vertellen of het echt storend is? Het gaat namelijk om een 12ms scherm, dus ik ga er vanuit dat er minder sprake is van ghosting dan op een 20 of 25ms 19"model tft?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

OC-Addict schreef op 20 oktober 2004 @ 10:24:
Ik wil twee van deze monitoren bestellen in een dual opstelling, mijn vraag is alleen of ik hiermee wel een goede aanschaf doe met betrekking tot de ghosting.

Ik lees namelijk varierende reacties hier over, kan iemand me vertellen of het echt storend is? Het gaat namelijk om een 12ms scherm, dus ik ga er vanuit dat er minder sprake is van ghosting dan op een 20 of 25ms 19"model tft?
Het is wel degelijk aanwezig. Ikzelf heb er mee leren leven omdat je het nou eenmaal van tevoren weet. Mensen die roepen dat ze geen ghsoting zien mankeren wat aan hun ogen. Dit scherm moet je echt gewoon in de winkel bekijken om vervolgens zelf te beslissen of je er mee kunt leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Iemand wat foto's van het scherm (ook benieuwd naar foto's van overige 19 inch TFT's)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126240

Afbeeldingslocatie: http://www.vandebergh.be/frank/scherm1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandebergh.be/frank/scherm2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandebergh.be/frank/scherm3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandebergh.be/frank/scherm4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandebergh.be/frank/scherm5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Thx djfreak; ziet er erg mooi uit!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127539

Idd een heel mooi schermpje ! Ik wil binnenkort een nieuw systeempje aanschaffen maar zit nogal te dubben over welk scherm.

Na veel reviews lezen en wat surfwerk op het net zit ik eigenlijk te dubben tussen dit philips 19'' scherm of een samsung syncmaster 17'' (met dvi).

Ik vraag me af of een 17'' scherm niet scherper is dat een 19'' omdat deze allebei op de dezelfde resoluties draaien ? Ik vraag me ook af of je nou werkelijk het verschil ziet met dvi en zonder. (is dat niet gewoon een verschil dat je echt pas ziet als je 2 schermen (eentje met dvi en eentje zonder) langs elkaar hebt staan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16444

Vandaag bij de OfficeCentre een Philips 190S5cs 19inch gehaald voor de prijs van een 190s5fs, betrof een showmodel (pixel perfect).

De 190s5fs is deze week in de aanbieding bij de OfficeCentre, en het geshowde model betrof een 190s5cs en deze stond ingeboekt als een FS model.

incl btw voor €510,-, voor de lief hebber, probeer het ook eens bij de OfficeCentre bij jou in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110245

Anoniem: 127539 schreef op 01 november 2004 @ 21:12:

Ik vraag me af of een 17'' scherm niet scherper is dat een 19'' omdat deze allebei op de dezelfde resoluties draaien ? Ik vraag me ook af of je nou werkelijk het verschil ziet met dvi en zonder. (is dat niet gewoon een verschil dat je echt pas ziet als je 2 schermen (eentje met dvi en eentje zonder) langs elkaar hebt staan?)
Ben ook op zoek naar nieuw TFT scherm. Heb nu een dell 1701 17inch met DVI en analoog (gaat naar mijn zuster). Ik zie duidelijk verschil als ik hem analoog aansluit op de videokaart of met de DVI.

Overweegt hier niemand een 17inch Samsung 173P (als beste gestest op cnet). Het is moeilijk kiezen tussen een snelle TN+film matrix, met slechtere kijkhoek en kleur of een PVA matrix. Ook hoor ik vaker dat de beloofde respondstijd niet altijd gehaald wordt. Heb veel tests gelezen van de samsung 173p, 25ms waar men nauwelijks ghosting waarneemt...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110245 op 06-11-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110245 schreef op 06 november 2004 @ 19:59:
[...]

Ben ook op zoek naar nieuw TFT scherm. Heb nu een dell 1701 17inch met DVI en analoog (gaat naar mijn zuster). Ik zie duidelijk verschil als ik hem analoog aansluit op de videokaart of met de DVI.

Overweegt hier niemand een 17inch Samsung 173P (als beste gestest op cnet). Het is moeilijk kiezen tussen een snelle TN+film matrix, met slechtere kijkhoek en kleur of een PVA matrix. Ook hoor ik vaker dat de beloofde respondstijd niet altijd gehaald wordt. Heb veel tests gelezen van de samsung 173p, 25ms waar men nauwelijks ghosting waarneemt...
Ik had ook de Dell 17" tft, de 1702 geloof ik. Op het begin was het wel ff wennen het nieuwe scherm. Ben nu erg tevreden. Bij mn volgende scherm zal ik toch voor een DVI scherm gaan, waarschijnlijk van Samsung aangezien die de mooiste kleuren heeft vind ik. (dell was ook samsung) Met DVI ben je namelijk veel minder afhankelijk van wat voor een videokaart je hebt... Ik merkte namelijk een giga verschil tussen een Peak 9800SE en daarna een sapphire 9600xt, die heeft veel minder "storing". Met analoog ben je veel langer aan het tunen voor ie echt goed is, bij dvi is het gelijk perfect... Aan jou de keuze, liever een groot scherm, of liever iets kleiner maar wel DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Anoniem: 110245 schreef op 06 november 2004 @ 19:59:
[...]

Overweegt hier niemand een 17inch Samsung 173P (als beste gestest op cnet). Het is moeilijk kiezen tussen een snelle TN+film matrix, met slechtere kijkhoek en kleur of een PVA matrix.
volgens mij is daar een ander centraal topic voor, dit gaat over de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Dat voetje van de 190s5cs, dat is toch verstelbaar? Hoe hoog kun je de monitor maximaal zetten ? In het PDF documentje staat bij "Height Adjustment Range" 70mm, maar je zou het toch wel hoger kunnen stellen dan die 7 centimeter?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan idd veel hoger, heb et niet gemeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/frank.vandebergh/fotos/scherm1.jpg

EDIT: resize

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 126240 op 24-11-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 20:31
huh , die dinovo desktop set is in het blauw?
heb jij die overgespoten ofzo , want hij is nnormaal donkergrijsgroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is de versie voor notebooks, en die is in het grijs/zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Het lijkt erop dat de 190s5cs bijna nergens meer te krijgen. Op een demomodel na of shops zonder pixelgarantie lijkt het erop dat alleen de CG nog te krijgen is. Volgende week philips maar even bellen of de monitor uit productie is gehaald of gewoon moeilijk leverbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Magma schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:49:
Het lijkt erop dat de 190s5cs bijna nergens meer te krijgen. Op een demomodel na of shops zonder pixelgarantie lijkt het erop dat alleen de CG nog te krijgen is. Volgende week philips maar even bellen of de monitor uit productie is gehaald of gewoon moeilijk leverbaar is
cg vervangt cs. Maar wel vaag, aangezien cs veel ergonomischer ingesteld kan worden

@magma ==> oh ja dat was het :)

[ Voor 5% gewijzigd door meelmark op 29-11-2004 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

meelmark schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:40:
[...]

cg vervangt cs. Maar wel vaag, aangezien cs veel ergonomischer ingesteld kan worden
CG en CS zijn volgens mij dezelfde klasse. Alleen is de G Grey en de S is Silver. De FS en FG is volgens mij "de opvolger" maar inderdaad deze mist de in hoogte verstelbare poot en daar gaat het mij juist om

update...

Op mijn mail naar Philips met de vraag of de monitor soms tijdelijk moeilijk leverbaar was of dat de productie gestopt was kreeg ik het volgende antwoord:
De 190S5CS werd in de loop van september vervangen door de 190S5FS.
Verschillen:

- de voet (foldable base = niet in de hoogte verstelbaar)
- responstijd = 12ms
Ik kan de CS dus wel vergeten. Dan toch maar naar de FS kijken, die is ook nog goedkoper. Alleen jammer van die poot... ;(

[ Voor 39% gewijzigd door ma9ma op 29-11-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Wat ik wel raar vind is dat de CS ruim 100 euro duurder is dan de FS (op pricewatch i.i.g.). Zou dat echt allemaal liggen aan die verstelbare voet?

Bedankt trouwens voor al jullie posts op dit forum. Ik kom er nu helemaal niet meer uit ;)
Wordt het de BenQ FP937s (nadeel 6 bit) de Philips 190s5FS (geen DVI), de Viewsonic 912s (prijzig) of gaan we toch maar voor een 17" (hetgeen de keuze voor welk model niet makkelijker maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriz
  • Niet online
Ongeveer een maand geleden heb ik ook dit scherm gekocht (190s5cs de 12ms versie) en wil mijn ervaring hier even met jullie delen. Ik moet zeggen hij bevalt mij erg goed, op enkele minpuntjes na. Hij heeft dan wel geen DVI, maar het beeld is hoe dan ook veel scherper dan mijn oude CRT. Verder zijn de kleuren met name in games heel helder, al heb ik soms het idee dat ze niet helemaal echt zijn. Dit stoort mij echter niet, aangezien je er eigenlijk nooit last van hebt (doe geen fotosoep ed.). Het enige waar ik wel last van heb, zijn de grijswaarden. Ook na lang afstellen kreeg ik het niet voor elkaar om een goede balans te vinden tussen alle grijstrappen goed weergeven en niet te helder beeld geven. Met name in donkere films en spellen valt dit wel op. Maar dit is schijnbaar een eigenschap van de TN+Film technologie. Voor de aankoop maakte ik mij ook nog wel wat zorgen over de kijkhoek, maar dit absoluut meegevallen. Ik kan er zo schuin voor gaan zitten als ik wil, maar het beeld blijft goed. Of je moet er echt van de zijkant op kijken, dan is het wel minder, maar wie doet dat nou. Echte ghosting is compleet afwezig, ook bij snelle games, maar er is wel een lichte onscherpte in de hoeken/randen bij snelle bewegingen. Ik kan hier goed mee leven, maar echte perfectionisten zouden hier toch wel eens last van kunnen hebben. Het beïnvloed de gameplay in elk geval niet. De interpolatie naar andere resoluties is naar mijn idee redelijk, het is goed te gebruiken, maar doet wel wat wazig aan. Net alsof je naar een niet al te beste crt kijkt. Oh ja, en gelukkig geen dode (sub)pixels.
Al met al ben ik voor wat ik ermee doe heel tevreden mee en kan ik hem voor gamen, office, internet,etc aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Scrat,
Hoe weet jij dat je de 190s5CS 12 ms versie hebt en niet de 16 ms versie? Hoe kun je dat checken? Bij dynabyte hebben ze nog een paar CS-schermen staan, maar de verkoper kon niet zeggen welke versie het was. Ik heb uiteindelijk liever de CS dan de nieuwe FS (toch net iets strakker), maar ik heb het idee dat ik wel snel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Over Dynabyte gesproken, die hebben inderdaad nog wat CS-jes maar de 3 winkels waar ik geweest ben hadden alleen het showmodel in de winkel nog. Niet op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt... zelfde ervaring hier. Wel goedkoper dan op de pricewatch (499,- bij Dynabite). Dat snap ik toch niet helemaal. Misschien zijn het wel echt oude modellen (dus wel de 16 ms serie). Dus nogmaals: weet iemand hoe je het kan checken? Productiedatum?

Zit er aan te denken om voor zo'n showmodel te gaan. Wel irritant dat je niet weet wat er allemaal mee gebeurd is. Daar staat waarschijnlijk wel weer een korting tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Bij Dynabyte staan de CS en de FS als één produktcode in de computer. Dus waarschijnlijk verkopen ze de CS voor de prijs van een FS. En die is dan weer 499 (duurder dan de goedkoopste in de pricewatch).

Ik weet ook niet hoe je kan zien welke "versie" monitor ze daar hebben maar naar mijn mening ben je toch beter af met een FS, ondanks het gemis van die voet. Hij is goedkoper, in ieder geval 12ms en bij online shops nog leverbaar (ivm pixelgarantie).

Ik ben er ook nog niet over uit maar wil ik hem kopen moet ik wel een hele aardige korting krijgen bij Dynabyte. En om een of andere reden lijkt mij dat een winkel die daar niet aan doet.... :/

[ Voor 6% gewijzigd door ma9ma op 07-12-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriz
  • Niet online
Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:07:
Hoi Scrat,
Hoe weet jij dat je de 190s5CS 12 ms versie hebt en niet de 16 ms versie? Hoe kun je dat checken?
Hoi YmmiT,

Ik heb het serienummer bij Philips na laten trekken (gewoon klantenservice bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Dag mensen,

Ik weet, dit topic is al 2 maanden oud, maar omdat het hier prima past en een nieuwe openen waarschijnlijk minder gewaardeerd wordt ;)...bij deze een (korte) heropening:

M'n good-old IIyama VM406 (net 4 jaar geworden) al wel tekenen van oudheid begint te geven (1024x768 op 100Hz moet ik niet te lang proberen, valt het beeld zo nu en dan weg (1280x960 op 85Hz so far so good, 75Hz iig, maar zit me te dicht bij de 60Hz waar ik op een wit vlak de trilling gewoon kan zien...urgh :S); grijs is bruinig geworden (heb hier helaas geen individuele colorcontrol opzitten :'( om over gamma maar te zwijgen). Hoewel flink morren met de coloropties in mn Vidia drivers (redelijke gammacorrectie en minder rood) er nog zeer respectable beeld heb gekregen, ben ik toch vast voor TFTs aan het rondkijken. Maar zoals eerder opgemerkt:
Anoniem: 119222 schreef op maandag 20 september 2004 @ 22:05:
Iemand een idee hoe je de brightness lager dan 0 kan zetten? Ik moet nu extra omgevings licht hebben 's avonds vanwege de lichtopbrengst. Dat is met bijna alle TFT's het geval las ik laatst.
[...]
Ik heb het 's avonds wel ietwat donker, maar ook als ik geen omgevings licht zou willen zou ik graag de mogelijkheid willen hebben dat ik tenminste naar het scherm kan kijken onder die omstandigheden zonder verblind te worden door gebrek aan omgevingslicht waardoor het menselijk oog zich instelt.
Toegegeven...ik ben zeer gewend aan een CRT die redelijk donker is geworden, maar ook nu na hercalibratie heb ik zwart zwart gehouden. Als ik mn monitor een totaal zwart beeld geef en mn licht 's avond uit doe is er bron van licht meer. Dit is met een TFT wel even anders! Ik kijk gewoon een blauwe soep aan :S (okay...100% zwart is (bijna) niet bereikbaar zoals TFTs zijn opgebouwd). En dan heb ik nog wel een Samsung 710N als testmateriaal gebruikt, welke (iig door Tomshardware) als 1 van de beste werd beschouwd qua zwart rendering.
Ja dit is geen Philips, ik weet, maar aangezien de 19" betaalbaar wordt (400 euro zo'n beetje mn max) dacht ik die stap maar meteen te nemen en heb nu een 190S5FS (12ms) op het oog.
Ik zou nog even laten weten hoe doom3 speelt,
[..]
Verder zijn alle monsters en de omgeving beter te zien dan op een CRT.
Klopt, maar als er veel zwart voorkomt is het een blauwe soep die (vind ik) de sfeer en beeldkwaliteit weer verpest.
Scrat schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 10:57:
Ongeveer een maand geleden heb ik ook dit scherm gekocht (190s5cs de 12ms versie) en wil mijn ervaring hier even met jullie delen. [...] Het enige waar ik wel last van heb, zijn de grijswaarden. Ook na lang afstellen kreeg ik het niet voor elkaar om een goede balans te vinden tussen alle grijstrappen goed weergeven en niet te helder beeld geven. Met name in donkere films en spellen valt dit wel op. Maar dit is schijnbaar een eigenschap van de TN+Film technologie.
De CS is een 24-bits paneel, geen TN dus wat dat betreft heeft elke TFT hier dan toch last van?

Een verkoper bij Paradigit wist me te vertellen dat Vraag ik mij sterk af of de iets lagere contrastratio van 450-500 ipv 600-800 al een stuk geschikter was voor beter zwart. Maar als ik het volgende lees...
Anoniem: 39835 schreef op woensdag 18 augustus 2004 @ 14:50:
En als je de brightness wat lager zet, die is best vermoeiend voor je ogen als je er 's avonds achter zit...
+
Cableguy schreef op woensdag 18 augustus 2004 @ 15:29:
Ik gebruik verder brightness stand 35 en zet er savonds ook een lamp naast want dat ding is echt fel!
...zet ik daar toch even een vraagteken bij. Zeker toen ik een paar (LG) panelen ging bekijken met dergelijke (350-450) contrasten en het alleen maar erger vond! Zelfs met brightness < 25.
Op zich wel leuk die dingen, maar beter voor de ogen...:S. Geen refreshrate meer, ok; makkelijker kijken overdag...noted, maar verder :S....yeah right :(

Conclusie?
Deze 190S5FS (of zowat welke TFT dan ook?) maar laten varen als je hier moeite mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Zwart is niet zwart en zeker als het donker is in je kamer is dit ding erg fel en zie je destebeter dat zwart geen zwart is. Maar: je hebt er geen last van. Misschien is het te vergelijken met een beamer die projecteerd op een wit scherm, wit wordt dan gezien als zwart. Maar als je goed kijkt zie je dat het helemaal niet zwart is maar je interpreteerd het wel als zwart.

Trouwens:
De philips S5 is wel degelijk eenTN scherm en heeft daardoor maar 16,2 Mljoen kleuren.

En:
Hoe hoger de contrastratio, hoe groter het verschil tussen zwart en wit. Dus wat jij moet hebben is een scherm met een hoge contrast ratio.

[ Voor 14% gewijzigd door Cableguy434 op 25-02-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Cableguy schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:40:
Zwart is niet zwart en zeker als het donker is in je kamer is dit ding erg fel en zie je destebeter dat zwart geen zwart is. Maar: je hebt er geen last van.
Dat is subjectief :+. Het zal mede komen doordat ik nogal gewend ben geraakt aan een (te) donkere monitor, maar dat niet zwart wezen stoort mij behoorlijk.
Misschien is het te vergelijken met een beamer die projecteerd op een wit scherm, wit wordt dan gezien als zwart. Maar als je goed kijkt zie je dat het helemaal niet zwart is maar je interpreteerd het wel als zwart.
Zolang het zwart een niet te groot deel van het sherm beslaat en er fellere kleuren rondom hebt, is het zwart prima. Maar dat is je ogen misleiden, minder gevoelig maken.
Trouwens:
De philips S5 is wel degelijk eenTN scherm en heeft daardoor maar 16,2 Mljoen kleuren.
Ook de CS versie :?
Heb ondertussen de FS voor m'n neus staan (kan lang in de winkel staan kijken met al die TL-buizen, maar dat schiet niet op.). Moet zeggen dat ik deze monitor beter vind om naar te kijken dan die Samsung 710N, krijg er geen/minder moeie ogen van (wel maar 20 brightness), maar de kleuren vind ik wel minder (en zeg nou niet dan moet je je brightness hoger zetten ;)).
Qua 'ghosting', of liever: smearing zoals sommige het noemen, wazig worden bij beweging; detailverlies, vind ik nog steeds overduidelijk, maar dat deed die 710N ook (dus voor een 19" doetie het zeker niet slecht)
En:
Hoe hoger de contrastratio, hoe groter het verschil tussen zwart en wit. Dus wat jij moet hebben is een scherm met een hoge contrast ratio.
Dat was mijn idee ook (de 710N had 600:1), maar deze (500:1) bevalt me al wel wat beter (qua zwart dan...). Het kan natuurlijk ook gewoon aan de monitor gelegen hebben, maar die verkoper (Paradigit) zei juist weer dat 450 in principe genoeg was en het black-level dan juist beter kon zijn omdat je backlight minder fel hoefde te zijn :? Zit op zich wat in en gezien m'n ervaring, so far geef ik hem gelijk, hoewel het wat ik zoal hoor tegenspreekt.

Ik denk dat ik maar weer terug ga naar plan A (zoek zo goedkoop mogelijke 17" die niet te fel is voor normaal gebruik (Word / internetten etc.) en de CRT voor films / gaming).
Plan B (17"game TFT) en plan C (19"versie) maar laten varen voorlopig, gaat toch niet lukken met mijn gemierenn**k :P ;)
Pas als die ISO standaarden opgezet zijn en de responstijd gemiddeld iig onder de 20 dropt, nog betere contrasten, 19" lekker betaalbaar is....dan kijk ik weer een TFT aan voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Killalot check ook het centrale 19" topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 26-02-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ben reeds bekend met het bestaan :) ervan, maar thx voor de tip. _/-\o_

Zitten overigens uiteaard hier weer 2 halfdooie pixels in :S...1 groene die beetje aan blijft en 1 blauwe die niet meer aan wil.
Pagina: 1 2 3 Laatste