Vandaag bij Dynabyte in Enschede een 190S5CS gehaald, ik denk 16ms, maar dat maakt mij niet zoveel uit, het is er 1 uit de 00 serie dus kan best een 12ms zijn. Wat voor mij belangrijker is, is dat er geen storende subpixel elementen zijn.
Mijn advies zoals iemand in een eerdere post gaf is te overleggen met de verkoper dat ie een doos van het schap haalt en dan demonstreert hoe het scherm eruit ziet met zwarte achtergrond, en witte achtergrond, (de verkoper deed altijd zwart en wit vertelde die.) of evt. andere egale kleuren. Zelf wilde ik als ik een pixel fout constateerde anders het showmodel omdat je die al goed in werking kon bezichtigen.
Gelukkig zag ik geen pixelfouten, dus ik ben nu blij met deze monitor, ik denk dat wat de verkoper van Dynabyte in enschede vertelde dat philips vrij hoge eisen stelt aanzichzelf dan wel als aanname kan worden gesteld.
Thuis werkt het scherm nu fijn, ik moet nog wel de brightness en contrast goed instellen, maar met spellen in niet native resoluties of native resoluties is de 'after glow' (nagloeien van de subpixels) echt goed, ik heb immers al een andere TFT de medion van de Aldi ook 19 inch.
Ik vind het design van deze philips erg lijken op de samsung 9...??? In hoogte verstelbaar en kan zelfs helemaal plat zodat je er boven-op kijkt.
Steeds was ik in de veronderstelling perse DVI nodig te hebben, maar met een goede video kaart, vind ik het vanwege het prijsverschil ( duurder en bv. 25ms ipv 16ms.) en de andere specificaties niet daadwerkelijk nodig. (Is kwestie van wat je nodig hebt.) Bij de medion tft springt het beeld bij niet native resoluties heen en weer totdat de autoresolutieinstellingen klaar zijn, wat bij de philips echt veel beter is. Alles in de verschillende resoluties die er zijn komt netjes gecentreerd, en zonder schokken, en laat nou juist dat de reden zijn waarom ik bij die medion ervaringen dacht dat ik perse DVI nodig had.
(Exit DVI dus voor mij.... voorlopig althans...)
Kortom,. beter als die van de ALDI, DVI is niet perse nodig om resoluties goed op het scherm te krijgen in tegenstelling tot de medion.
Het design is ook heel mooi. Toch denk ik dat je hem beter iets hoger kan instellen dan op zijn laagst (heb hem nu op zijn laagst.) Zometeen zet ik even mijn ATI 9600XT terug zodat die werkt met de philips. Dan kan ik ook eindelijk aan de DOOM3 addiction toegeven, en even lekker gaaaaaan....... DOOMEN....
Betaald: 599,-
Pixelfouten: niet zichtbaar.
Spec: 170 graden V, 170 graden H, 16ms of 12ms (maakt me niet uit.),
model: 190s5cs - 00 -serie
Mening: gooooeeeeedddddd