Philips 190S5CS 19 inch TFT 16ms ervaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-01 12:05
Even tussendoor voor de mensen die er een hebben, heeft dit scherm net als zn grotere 'broer' de 200P de mogelijkheid om het scherm op natieve resolutie te zetten?

Dus dat het beeld gewoon 'kleiner' word als je bijv 1024*768 insteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 24 juni 2004 @ 15:52:
Ik heb dit lieve beestje 2 weken geleden op onze technische dienst gezien. Wat een prachtmonitor.. qua design, maar ook qua responsetime.

Via paradigit komt binnenkort de 12ms versie binnenkort binnen voor 400 euro :P Oja da's wel inkoopprijs.. maarja soms ken je mensen daar, soms niet ;) Ik weet nog niet hoeveel hij anders gaat kosten.
Dit is een aanbieding van philips voor het paradigit personeel. Je mag van geluk spreken als je hem krijgt want hij geld alleen voor de eerste 50 aanmeldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Er staan een hoop nieuwe testen van 19 inch TFT monitoren op chip.de:
http://www.chip.de/c_navs...63.html?tid1=14945&tid2=0
Allemaal PVA/MVA/IPS panels. Helaas geen enkele TN zoals de Philips uit de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier over dode (sub)pixels en pixelgarantie, maar beloofden Philips en Hitachi niet een pixeldefect-vrij scherm (als een van de weinige) of heeft Philips inmiddels zijn mening veranderd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hang ik dit scherm trouwens op aan de muur?

niet dat het écht handig lijkt trouwens.. je moet er dan precies voor gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Belachelijke kortingen op schermen met dode pixels:
http://shop.informatique.nl/inh/bvoorraad/monitoren.htm

Philips 190S5CS 19"TFT, Zilver, ErgoBase, 12ms (1) 6 Groen € 359,00
Philips 190S5CS 19"TFT, Zilver, ErgoBase, 12ms (2) 1 Groen/Rood € 333,00
Philips 190S5CS 19"TFT, Zilver, ErgoBase, 12ms (2) 9 ? € 333,00

[ Voor 49% gewijzigd door Cableguy434 op 20-07-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Waarom komen er nou geen DVI versies van de 190S5CS? :'( :'( :'( Anders had ik er wel 1 willen kopen bij informatique met een dode subpixel..!

Samsung komt met prijsverlagingen tot 20% voor 19" schermen (werd ook tijd)!

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Cableguy schreef op 20 juli 2004 @ 15:05:
Belachelijke kortingen op schermen met dode pixels:
http://shop.informatique.nl/inh/bvoorraad/monitoren.htm

Hmm allemaal al weer verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Officieel bericht van Philips bevestigd de snelheid van 12ms per 1 juli.
http://www.pcpbenelux.phi...ge.php?nt=2&menu=2&nd=671

Wat bedoelen ze met die "back to school action"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cableguy schreef op 21 juli 2004 @ 09:56:
Officieel bericht van Philips bevestigd de snelheid van 12ms per 1 juli.
http://www.pcpbenelux.phi...ge.php?nt=2&menu=2&nd=671

Wat bedoelen ze met die "back to school action"?
Zal wel een actie zijn voor school gaande tweakers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
PHILIPS SITE schreef ooit:
[...]

De nieuwe Philips 190S5 19" LCD monitor is per 1 juli nog sneller en zorgt daarmee voor nog meer dynamiek bij het bekijken van videobeelden en bij gaming
lijkt wel een internetprovider die zijn snelheid gaat verhogen :P

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
Goh ze gaan ze alweer aanpassen, zie: http://www.pcpbenelux.phi...nu=3&pnode=372&y=n&nd=690

(ander voetje eronder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Laat ze er dan een DVI aansluiting op gooien ipv een andere voet. Vond die voet wel mooi zo als ie nu is.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
esky schreef op 27 juli 2004 @ 16:01:
Goh ze gaan ze alweer aanpassen, zie: http://www.pcpbenelux.phi...nu=3&pnode=372&y=n&nd=690

(ander voetje eronder)
Volgens mij is dit geen verbetering. De hoogte verstelbaarheid eraf. Of mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik zal even een einde maken aan de onduidelijkheid die er is over dit Philips scherm m.b.t. de response time (12ms of 16ms)

Officiële reactie Philips:
"De Philips 190S5CS en 190S5CG hebben een zogeheten "running change"
ondergaan.
Hierbij is de responstijd van 16 ms verbeterd naar 12 ms.
Dit betekent dat alle 190S5 monitoren die na week 22 geproduceerd zijn een
responstijd van 12 milliseconden hebben!!
Hiermee was Philips de eerste die een 19" LCD monitor met 12 ms op de markt
bracht.

Aangezien de 190S5CS en 190S5GS in september worden opgevolgd door de
190S5FS en 190SFG
heeft Philips om kostredenen besloten om niet alle leaflets en verpakkingen
van de 190S5CS en 190S5CG voor slechts 3 maanden te vervangen.
Enkel met een sticker op de doos en middels een persbericht is kenbaar
gemaakt dat Philips een 19" LCD heeft met slechts 12 ms.
De monitoren die Informatique heeft afgenomen bij Philips zijn gegarandeerd
12 ms!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zal het nog sterker maken, tegen diezelfde tijd komen de 2 duurdere versies van de 19" serie ook met 12ms, dus dan wel dvi, meer hoogte verstelling, pivot-functie, hogere contrast etc...

Vorige verhaal klopt precies, en weet je wat nu zo leuk is, dit is dan tevens ook het eerste scherm op 12ms dat wel met 16,7 mio kleuren werkt (8-bits), want dat was de 16ms versie namelijk ook. En niet 6-bits zoals alle anderen op 12ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 22:45:
En ik zal het nog sterker maken, tegen diezelfde tijd komen de 2 duurdere versies van de 19" serie ook met 12ms, dus dan wel dvi, meer hoogte verstelling, pivot-functie, hogere contrast etc...

Vorige verhaal klopt precies, en weet je wat nu zo leuk is, dit is dan tevens ook het eerste scherm op 12ms dat wel met 16,7 mio kleuren werkt (8-bits), want dat was de 16ms versie namelijk ook. En niet 6-bits zoals alle anderen op 12ms.
Welk panel zit er dan in:
De LG 12ms is 16,2M:
http://global.lgphilips-l...itor.html?tg=view&idx=194
En de AUO 12ms is 262K:
http://www.auo.com/englis...p?func=info&product_id=62
En samsung 8(!)ms is welliswaar 16,7 maar is nog niet klaar:
http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM190EX/LTM190EX.htm

Waar gaat dat heen, 8ms en 16,7M colors. Dat zou een flinke stap voorwaarts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
zo te zien gaat het de goede kant op met de grotere TFT's!!! Het gaat nog leuk worden straks eind 2004/begin 2005, als ik een nieuw systeem inclusief 19/20 inch TFT ga halen!!! Die 19-inch samsung met 8ms respons time!!! 8)7 :o _/-\o_ Ziekelijk!!

[ Voor 16% gewijzigd door kingnbajam op 29-07-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
ik begrijp het dus niet... hoe zit het met die afbeelding? Op de meeste sites die ik diezelfde als de CG staan? Wie weet met zekerheid te zeggen welk plaatje er bij de s5cs hoort?

[ Voor 112% gewijzigd door meelmark op 31-07-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Cableguy schreef op 27 juli 2004 @ 21:57:
[...]

Volgens mij is dit geen verbetering. De hoogte verstelbaarheid eraf. Of mis ik iets.
ja je hebt gelijk; je kan de dingen niet meer in hoogte verstellen (zelfde beeldbuis specs, maar je kan niet meer verstellen)

oops. sorry edit vergeten bij bovenstaande post :S

[ Voor 8% gewijzigd door meelmark op 31-07-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Philips 190S5CS 12 ms binnen van informatique. Heb er zo één besteld met een dode pixel met een €200 korting voor een niet storende pixel. 8)7

Maar ik kreeg er gelijk ook een deuk bij in het frame, links onder.. :( en das dus niet zo netjes... heb al een mail naar informatique gestuurd, dus verwacht dat het wel goedkomt. :)

Gamen gaat goed, heb net call of duty en trackmania geprobeerd. Deze twee spellen lopen mooi vloeiend zonder ghosting. :*)

Nu heb ik naast deze monitor ook nog een 19" medion monitor, nu ik moet toch eerlijk zeggen dat de kleuren meer helder zijn dan die philips en het lijkt ook net of die medion scherper beeld geeft. Maarjah mijn prioriteiten liggen dan meer bij het kunnen gamen dan bij de kleuren.

Wat ook wel erg nice is dat deze monitor in hoogte verstelbaar is, erg handig voor lange mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:35:
Ik heb net de Philips 190S5CS 12 ms binnen van informatique. Heb er zo één besteld met een dode pixel met een €200 korting voor een niet storende pixel. 8)7

Maar ik kreeg er gelijk ook een deuk bij in het frame, links onder.. :( en das dus niet zo netjes... heb al een mail naar informatique gestuurd, dus verwacht dat het wel goedkomt. :)

Gamen gaat goed, heb net call of duty en trackmania geprobeerd. Deze twee spellen lopen mooi vloeiend zonder ghosting. :*)

Nu heb ik naast deze monitor ook nog een 19" medion monitor, nu ik moet toch eerlijk zeggen dat de kleuren meer helder zijn dan die philips en het lijkt ook net of die medion scherper beeld geeft. Maarjah mijn prioriteiten liggen dan meer bij het kunnen gamen dan bij de kleuren.

Wat ook wel erg nice is dat deze monitor in hoogte verstelbaar is, erg handig voor lange mensen. :)
Dus gamen gaat beter op de philips begrijp ik?
Welke videokaart heb je? Heb je die Medion met DVI aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cableguy schreef op 03 augustus 2004 @ 11:37:
[...]

Dus gamen gaat beter op de philips begrijp ik?
Welke videokaart heb je? Heb je die Medion met DVI aangesloten?
jah, gamen gaat beter met die philips 12ms, niet gek ook want die medion is 25 ms
videokaart: Gf4 Ti4200, en neej heb die medion niet op de dvi zitten.
Handmatig verwisselen, ben namelijk nog aan het twijfelen of ik die medion verkoop. Zonde om dan een verloopstekkertje te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze week ook dit scherm halen, ik laat nog wel weten wat me ervaringen zijn, mischien post ik nog wel wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het scherm nu op me bureau staan, het is een mooi scherm kwa uiterlijk vind ik, frame is stevig, voet is lekker zwaar, en knopjes voelen goed aan, dat is bij Samsungs en Iiyama TFT schermen die ik heb getest toch een stuk minder netjes gedaan.
Ghosting is wel duidelijk te zien in windows en in spellen, maar dat wist ik al van te voren, op alle 12ms en 16ms schermen is ghosting te zien, maar het is niet zoveel dat het hinderlijk is.
Zwart is ook niet echt diep zwart zoals op op me CRT maar het is verder zwart genoeg.
Kleuren zien er erg goed uit, die zijn mooi egaal en scherp.
Verder vind ik het wel lekker werken, beeld is rustiger dan me CRT op 85Hz, ik heb meer ruimte op me bureau over en ik zit nu een stuk verder van me scherm af wat ook wel beter voor me ogen is.
En werken op 1280x1024 is een hele verademing als je 1024x764 gewent bent, lekker veel ruimte. :)

Ik heb het scherm voor 410,- bij informatique gehaald, er zat een dode subpixel in, die subpixel had ik er zo uitgevreven, ik heb nu dus een 100% dode pixel vrij 19inch scherm voor 410,- :*)

Ondanks de paar nadelen zoals ghosting, kijkhoek, en nep zwart ben ik er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 17:47:
Ondanks de paar nadelen zoals ghosting, kijkhoek, en nep zwart ben ik er wel tevreden over.
ja ik ben zeurpietje hoor, maarre.. ik vind het nogal vrij forse nadelen die je opnoemt en toch nog officieel rond de 550 voor betaald.

==> thanks for je reply

[ Voor 4% gewijzigd door meelmark op 05-08-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik ben nog geen TFT's tegen gekomen die hier geen last van hebben, maar je hebt bijvoorbeeld hinderlijke ghosting en ghosting wat je wel ziet maar eigenlijk geen last van hebt, net als met nep zwart en de kijkhoek.
CRT en TFT heeft allebei zijn voordelen en nadelen, de meeste mensen zijn bij een CRT gewend aan de nadelen en merken het niet meer, bij TFT is het ook gewoon een kwestie van opnieuw wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 17:59:
bij TFT is het ook gewoon een kwestie van opnieuw wennen.
net als de Euro gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Ik zit te twijfelen om mn Ilyama E431S in te ruilen voor een philips.

Voordelen
12 ms - 16 ms
19 vs 17 inch.

Nadelen. ??

Kleurechtheid geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel vaker gehoord dat je een dode pixel eruit kan wrijven, hoe werkt dit precies? ik heb één dode pixel, gelukkig links boven in het scherm, maar ik vind het toch vrij irritant, enige "tips"?

Btw ik heb nu een fujitsu siemens scaleoview 17-3, 14ms responstijd en die heeft echt geen ghosting, misschien een tip voor mensen die een goede spelcomputer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
mensjes, even offtopic, maar Philips heeft wel enorm goede support/ondersteuning van haar product. Mijn huidige scherm, Philips 107T21, bouwjaar 2001 week 38, begon te piepen. (vooral met lichte kleuren).

Mailtje gestuurd, ik heb nog 2 maanden garantie, en dinsdag komen ze een andere brengen :D (weliswaar niet nieuw, maar een gerepareerde). Dus op zich is dit ook misschien handig om te onthouden bij Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Ik ben eigenlijk een beetje uitgeluld over dit scherm. Het wachten is op reviews met vergelijkingen met andere type schermen met en zonder DVI. Ik kan hem daardoor nog steeds niet zondermeer aanraden. Dat neemt niet weg dat ik er enorm blij mee ben.
Ik gebruik nu trouwens al een tijdje clear type , hoewel het iets minder scherp is (vooral bij hele kleine fonts) leest het wel beter, zeker van een afstandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 13:23:
Ik heb wel vaker gehoord dat je een dode pixel eruit kan wrijven, hoe werkt dit precies? ik heb één dode pixel, gelukkig links boven in het scherm, maar ik vind het toch vrij irritant, enige "tips"?

Btw ik heb nu een fujitsu siemens scaleoview 17-3, 14ms responstijd en die heeft echt geen ghosting, misschien een tip voor mensen die een goede spelcomputer willen.
Ben ik ook wel benieuwt naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, een kleine "hoe wrijf ik doe dooie pixels eruit" handleiding zou niet verkeerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook dit scherm, alleen zie ik af en toe (als je bv. een windows moved of met je ogen knipperd) van die "rasters". Het is heel vaag, maar je ziet dan even dat het beeld opgebouwd is uit puntjes. Dat is maar heel even, daarna is het weer normaal.

Dat uitwrijfen van dode pixels is volgens mij meer een onzin verhaal. Er was ooit eens iemand waarbij de pixel weer tot leven kwam toen hij de plek "masseerde" en nu zie je dat verhaal overal op internet opduiken. Beetje onzin, stuk is stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Maeslant schreef op 05 augustus 2004 @ 20:48:
Ik zit te twijfelen om mn Ilyama E431S in te ruilen voor een philips.

Voordelen
12 ms - 16 ms
19 vs 17 inch.

Nadelen. ??

Kleurechtheid geloof ik
Echt, lees je dit topic? Paar regels boven je vraag:

"Ghosting is wel duidelijk te zien in windows en in spellen, maar dat wist ik al van te voren, op alle 12ms en 16ms schermen is ghosting te zien, maar het is niet zoveel dat het hinderlijk is."
Zou ik een nadeel willen noemen aangezien jou paneeltje daar geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
check:

http://www.consumer.phili...S_SU&productId=190S5CS_00

Hier staat gewoon <12 ms

[ Voor 7% gewijzigd door Robi-One op 17-08-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Ik heb em nu ook, prima scherm hoor. Hoe kan ik trouwes de ms testen?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week deze TFT panel aangekocht.
Echter heb ik een zeer nare nevenwerking.
Vanaf ik begin te werken op mijn TFT krijg ik een misselijk gevoel in mijn maag en begin ik ook last te krijgen aan mijn ogen om het beeld scherp te zien. Bij gewone CRT schermen heb ik dit niet. Zelf de gewone 15" TFT schermen op het werk laten mij ongestoord kijken.

Ik draai op een res van 1280 x 1024 bij 60 en of 75 Hertz maar het probleem blijft.
Ik heb de auto scherpstelling enzo geprobeerd en ook met de meegeleverde software. Het beeld is scherp en helder. Echter ik krijg ik steeds die misselijkheid in kleine mate en last om scherp te zien.

Gamen en films bekijken geeft dan wel geen probs.
Enkel wanneer ik in windows zelf aan het werken ben.
Dit is een zeer vervelend prob eigelijk.
Ik heb 600€ aan deze monitor betaald en krijg deze nare neveneffecten.
Is dit normaal voor een 19" TFT of neem ik best eens contact op met philips.

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd veel moet werken en nogal moe ben.
Maar dat zou toch geen reden mogen zijn aangezien het op andere TFT's op het werk zelf niet het geval is...

Zeer vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je de brightness wat lager zet, die is best vermoeiend voor je ogen als je er 's avonds achter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
ik denk dat het in dit geval iets persoonlijks is inplaats van iets van het scherm.
Je werkt op 15" TFT op je werk, maar 19" is wel een heel stuk groter.
Ga eens verder weg van je scherm zitten? Of ruil hem om, al moet je dan wel opschieten met omruilen want je kan max na 8 dagen terugbrengen. (en dan nog is de verkoper je niet verplicht het product terug te nemen, mits je em online gekocht heb dan moet hij hem terugnemen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Probeer eens cleartype aan te zetten (Windows XP). Staat ergens in dit topic hoe. Dan kan je het scherm verder weg zetten.
Ik gebruik verder brightness stand 35 en zet er savonds ook een lamp naast want dat ding is echt fel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel nu is het beter.
Heb brightness op 50 gezet en cleartype in use.
Ik krijg minder een onaangenaam gevoel nu.

Het is wel wa donkerder maar da valt goe mee.
Ook het cleartype lijkt in zekere zin iets minder scherp maar toch ook weer niet :s

Bedankt!
Als er nog tips zijn laat ze maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu op 35 gezet en idd niets van last meer.
Raar zenne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

is die resolutie (1280x1024) niet een beetje klein voor een 19" tft?

ik wil binnenkort ook een tft kopen, ik zit alleen te twijfelen tussen de sony hs74p (17" - 16ms) en de hs94p (19" - 12ms), beide met een native res van 1280x1024 (zelfde helderheid/contrast etc)

zijn er mensen die ervaring hebben met een 19" tft met een native res van 1280x1024?
Er zijn namelijk weinig tot geen winkels die zowel een 19" als een 17" tft hebben met een native res van 1280x1024 om met elkaar te vergelijken, vandaar

zal hem vooral gebruiken voor office apps, internet en games... grafische werk gebeurt nog altijd op mijn sony g520 crt :9

(ik weet dat het redelijk offtopic is, maar om hier nou een nieuw topic voor te openen :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dit probleem is gelukkig opgelost.
Het enige waar ik mij nu nog aan erger is het feit dat als ge snel op en neer beweegd met de ogen of je knipperd dat je zo een raster van puntjes heel even ziet. Het is niet erg maar toch niet aangenaam hoor :(
Als daarvoor een oplossing bestaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat raster was bij mij alleen de eerste dag echt goed te zien (vertical en horizontale rasters) hoorde van iemand bij de samsung dat het erg was en bleef en die heeft hem kunnen ruilen.

Ik had dat probleem met mijn ogen ook, vooral bij zwart op wit lezen, cleartype vind ik lelijk, maar brightness s'avonds lager helpt een hoop :)

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

airliner schreef op 18 augustus 2004 @ 17:47:
is die resolutie (1280x1024) niet een beetje klein voor een 19" tft?

ik wil binnenkort ook een tft kopen, ik zit alleen te twijfelen tussen de sony hs74p (17" - 16ms) en de hs94p (19" - 12ms), beide met een native res van 1280x1024 (zelfde helderheid/contrast etc)

zijn er mensen die ervaring hebben met een 19" tft met een native res van 1280x1024?
Er zijn namelijk weinig tot geen winkels die zowel een 19" als een 17" tft hebben met een native res van 1280x1024 om met elkaar te vergelijken, vandaar

zal hem vooral gebruiken voor office apps, internet en games... grafische werk gebeurt nog altijd op mijn sony g520 crt :9

(ik weet dat het redelijk offtopic is, maar om hier nou een nieuw topic voor te openen :?)
Een nieuw topic over de hs94p lijkt me sowieso een goed plan... wat een scherm!! :)

1280x1024 vind ik prettig werken op een 19inch scherm, maar dat is toch echt persoonlijk. Kijk in de winkel of het je bevalt! :)

Verwijderd

In winkel kijken?
Vele winkels laten dit niet toe.
Omdat je anders ook kan gaan controleren op dode pixels.
Daarom dat je gewoon moet bestellen en hopen dat het goed is...
Anders blijven zij met die schermen zitten en ze kunnen ze niet terug geven aan hun leverancier.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
even terug naar het scherm

VOORDELEN
Mooi en elegant design.
Zeer stabiele voet.
Goed verstelbaar in hoogte en draaibaar
16ms

NADELEN
Geen DVI
Raster van puntjes te zien bij snelle oogbewegingen
Op grote brightness wordt je draaierig

Nuja die nadelen zijn persoonlijk natuurlijk.
Maar vin het spijtig ik had meer verwacht van die TFT...

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
die sony hs94p kan ik nog nergens vinden, weet iemand of ie al te koop is in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

offtopic:
Kan die Sony HS94P niet in de pricewatch vinden en kan er sowieso via google weinig over vinden, behalve wat over online winkels in vooral Duitsland die 'm aanbieden. Hoop dat ie snel uitkomt in NL, want het is precies wat ik zoek!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

moet idd nog uitkomen in nl, staat wel in de pw, maar zonder prijs ;)

heb wel info aangevraagd bij pcvergelijk.com die de 17" versie wel verkoopt:
Geachte heer Van Twillert,
De Sony HS94P is nog niet leverbaar en de prijs is nog onbekend. Ik verwacht wel deze maand de info binnen te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Joram de Does
Pc Vergelijk
wel staat ie dus op geizhalz.at

[ Voor 11% gewijzigd door airliner op 20-08-2004 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens dit gaat allemaal niet over het Philips scherm ;) Misschien beter een nieuw topic openen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

offtopic:
Sorry voor het offtopic geouwehoer! ;)

Ondervindt iemand hier eigenlijk nadelen door het ontbreken van DVI bij de 190S5CS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 20:30
Ik heb dit scherm bij de Dynabyte zien staan enkele weken terug en wat het is precies weet ik niet, maar ik ben wel erg gek van dit scherm. De specificaties zien er erg goed uit.

Ik ben alleen bezorgd om de repsonsetijd. Ik heb namelijk geen ervaring met TFT schermen.

Is die 16MS wel genoeg om in ieder geval RTS en RPG games normaal te draaien? Ik speel zelden FPS en al helemaal niet op internet.

Bij de Dynabyte staat dit scherm voor 619 Euro en dat is de 16MS uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het scherm gekocht voor 585€
Na wat problemen eerst begin ik er nu echt wel aan te wennen!!
Bij games zoals BF1942 krijg je wel last van troebel beeld wanneer je bijvoorbeeld met een vliegtuig een snelle turn maakt.

Maarja alles heeft dan ook voor en nadelen en begin nu meer en meer de voordelen te ondervinden en de eerder genoemde nadelen beginnen stilaan te vervagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhof schreef op 20 augustus 2004 @ 11:22:
offtopic:
Sorry voor het offtopic geouwehoer! ;)

Ondervindt iemand hier eigenlijk nadelen door het ontbreken van DVI bij de 190S5CS?
Jah ik best wel eigenlijk. Het zijn kleine dingetjes, maar het irriteert me, als letters er verneukt uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zijde164/lelijk.jpg

Ik ben al een hele tijd aan het stoeien met de videonoise instellingen, maar ik krijg het maar niet weg. Heb de FP Adjust geprobeerd, helpt niet, wordt eigenlijk erger. Niet alle tekst ziet er zo lelijk uit, het is alleen bij bepaalde programma's, maar ik had hier bij mn Dell 1702FP op DVI geen last van...

Iemand een idee hoe ik dit soort vetgedrukte letters weer beetje normaal krijg (heb overigens ook al de cleartype tuner van ms gebruikt, verminderd het wel, maar het gaat niet weg)

edit:
volgende keer zou ik toch weer voor een Samsung met DVI gaan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk progje is dat?
Zal even runnen en ook uitsnede nemen van die hoek.
Kunnen we eens vergelijken.

Echter maak je screenshot is opnieuw en bewaar als BMP want JPG geeft niet dezelfe kwaliteit weer zenne!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das Spybot Search & Destroy. En ik heb die jpg als goede kwaliteit opgeslagen. Zo ziet het er ook op mijn scherm uit iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Speelt iemand ook weleens een spelletje op een niet-native resolutie op dit scherm?
(Bijvoorbeeld 1024*768 ofzo) En ziet dat er een beetje uit?

Ik heb namelijk niet zoveel zin om een nieuwe videokaart te kopen :)
Dat scherm is wel even duur genoeg.

Edit: Hier nog wat Duitsers met de Philips http://www.prad.de/board/...did=10941&hilight=190s5cs Een van die gasten heeft een dual opstelling :9

[ Voor 26% gewijzigd door ToniBraxton op 23-08-2004 18:15 ]

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 1024 * XXX speelt ook alles goed hoor.

Voor gast hier 1 post boven mij
Ik heb niet echt last van dat probleem zenne.
Alles is zeer zuiver te noemen eigelijk.

http://users.pandora.be/AsEeL/My%20pics/desktop.bmp
Vergroot pic wel op ware grote!!!

SRGB
Contrast 60
Vrightness 35

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook alleen bij Search & Destroy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:36:
Ik heb het ook alleen bij Search & Destroy ;)
8)7
effe downen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Hoe heb je die screendump gemaakt, toch niet met "print screen" he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op 23 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

Hoe heb je die screendump gemaakt, toch niet met "print screen" he?
Hmm, daar heb je een punt. Ik heb bij mij print screen gebruikt en toch zag het er nog zo beroerd uit. Dat zou juist helemaal niet mogen :? Ik snap er even helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 10-09 23:52
Mr. Jinx schreef op 23 augustus 2004 @ 21:38:
[...]Hoe heb je die screendump gemaakt, toch niet met "print screen" he?
:o :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Aan zo'n post hebben we helemaal niks :? Graag beetje inhoudelijk posten.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat die letters er bij mij zo lelijk uitzien vanwege cleartype. Dat verklaart ook wel weer waarom je deze lelijke letters gewoon met print screen vast kunt leggen. Heeft dus (denk ik) niks met het scherm te maken. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik deze week even een macro foto nemen van screen met mijn nieuwe Canon Powershot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan een foto maken bij Search en Destroy nadat je je hele computer hebt gescand. Anders heeft het geen zin, bij mij ziet het er verder ook gewoon goed uit. Alleen bij bepaalde applicaties worden letters wat lelijk. (alle standaard ms meuk heeft er geen problemen mee. Blijf het toch wel vreemd vinden dat cleartype bij mn oude DEll/Samsung 1702FP veel minder "problemen" gaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Ik heb cleartype hier even aangezet op een gewone CRT en ook bij mij zijn de letters bij S&D zo slecht leesbaar. Ligt dus gewoon puur en alleen aan cleartype als je het mij vraagt en het lijkt dan ook helemaal niets met de monitor te maken. Ik hoop dat ik hiermee het een en ander heb opgehelderd. Oh ja, waarom zet je cleartype gewoon niet even uit en scan je opnieuw met S&D. Dan moet het probleem logischerwijs ook verholpen zijn en weet je helemaal zeker dat het niet aan de monitor ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Foxz op 24-08-2004 11:43 ]

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah idd, dat was mijn conclusie eigenlijk ook. Ben een beetje paranoide denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat foto's van het scherm, ze zijn wel minder mooi geworden dan ik had verwacht helaas, maar hier zijn ze, en als vergelijking me oude CRT ernaast.

Klik op het plaatje voor een groter exemplaar.

Let niet op de troep, ik ben te lui om op te ruimen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/klein1.jpg

Deze was om het zwart te vergelijken, is een beetje mis gegaan door de flits maar je ziet nog steeds wel dat er niet zo heel veel verschil is.
Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/klein2.jpg

Op dit plaatje zie je dat de TFT wel duidelijk betere kleuren geeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/klein3.jpg

Helaas zoals hier te zien is zie je wel kleur verschillen als je van de zeikant kijkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/klein4.jpg

Verder ben ik nog steeds blij met me Philips schermpje, als ik zo me CRT ernaast mirror zie ik toch wel dat ik er een stuk op vooruit ben gegaan kwa beeld kwaliteit.
Vooral dat bolle van me CRT valt opeens erg tegen, het is net een vissekom :+
Terwijl toen ik nog geen TFT had het me eigenlijk helemaal niet opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Is dit scherm nou wel of niet in hoogte te verstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 27 augustus 2004 @ 16:58:
Is dit scherm nou wel of niet in hoogte te verstellen?
Dit scherm is in hoogte te verstellen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
@Mito:
Hoeveel inch is die CTX crt die er naast staat?

Ik denk dat ik deze Tft ook maar ga halen, ik heb in de winkel een stukje Starship Troopers gekeken en dat zag er goed uit.

Nu heb ik een Iiyama VM pro 411 17 inch diamondtron geval, die kuren begint te vertonen. Hij geeft golvend beeld en een pieptoon elke keer als ik hem aanzet.
De enige remedie is dan om steeds van resolutie te wisselen totdat het stopt 8)7

Ik hoop alleen dat ik qua kleuren niet teveel op achteruit ga.
Het is trouwens onstellend hoeveel moeite je moet doen om een kleine demonstratie van zo'n scherm te krijgen. Echt onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ToniBraxton
Die CTX is een 17" scherm, lijkt mischien iets groter maar dat komt omdat het beeld ervan een heel stuk meer naar voren staat door de grote achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo nieuw hier, na veel zoeken over de philips 19" ben ik hier belandt heb hier alles gelezen man, ik kan gewoon een ding zeggen: dit scherm is subliem! Ik had vroeger ook een aoc 7glra+ crt en dacht ook na alle soorten dingen te lezen hebben dat het mis ging zijn om over te schakelen op tft...

Nu heb ik het scherm 3 dagen en ben er gewend aan aan het worden het is gewoon zalig, dat scrollen vind ik totaal niet erg en gamen gaat super goed alles word haarscherp op het scherm geprojecteerd! Ik was versteld toen ik c&c gerals speelde op 1280*1024 op 32bit man zo helder!!!

Nog sterker ik heb effe het laatste gespeeld van doom3 die ik helaas al uitgespeeld had op mijn crt en ik scheet echt in mijn broek nu, zo meer realistish ik had dat echt niet gedacht... (geen last van wazige beelden, of toch niet zo erg om je druk over te maken)

Ik heb zelf voor dit scherm 625€ betaald maar kijk het was zijn geld waard! Dode pixels had ik gelukkig niet en last van prutsen in de instellingen had ik ook niet gewoon effe op de auto button duwen en alles was perfect inorde! Zelfs met de cleartype functie aan ziet het er subliem uit!

Ik heb zelfs al mijn foto's opnieuw bekeken omdat het beeld zo scherp was! Nu heb ik geen ervaring met dvi maar dit mag echt geen minpunt genoemt worden want een vriend van mij heeft een scherm met dvi en ik merk dus geen verschil!

Zo heb ik me ook eens laten horen: conclusie een aanrader en het zalig design laat je gewoon watertanden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een iets wil ik toch nog kwijt, nl. hoe kan je in godsnaam die kabels in de voetsteun krijgen??? (cablemanagment) hier staat nergens info over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dufftje

Ik ben ook overgestapt van een AOC 17 CRT naar dit schermpje
Ik gebruik het nu iets langer dan 2 weken het is idd een echte verbetering!
Eerst had ik er last mee, maar dat lag aan de instellingen. Nu echter zou ik het niet meer willen ruilen!!

Ik game lekker en alles is lekker leesbaar.
Daarbovenop krijg je echt wel een mooi en stevig design in de plaats!!
Ik ben SUPER tevreden over dit scherm en zijn prijs van 585€ ;)
En ik maar denken dat bij ons Belgie alles duurder was :D

Ik kan je dus enkel gelijk geven!
Helderheid enzo zijn subliem tov een CRT
Ook fotos zijn veel kleurintenser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben SUPER tevreden over dit scherm en zijn prijs van 585€ ;)
En ik maar denken dat bij ons Belgie alles duurder was :D

Hmmm ik woon ook in Belgie haha, en ik die dacht dat ik goede prijs betaald had!! Maar over die 50€ ga ik niet zagen :)

Nu heb ik toch iets raars ervaard, sinds ik dit scherm heb start mijn computer niet meer direct op de eerste keer blijft hij hangen in het opstart proces en dan de 2de boot lukt wel perfect, windows xp zegt dat het aan mijn videokaart drivers ligt ik heb nl. een ti4600 maar heb wel de laatste nieuwe drivers, echt iets heel eigenaardigs.

Ik heb ook al eens de proef op de som genomen en hem afgesloten na dat hij opgestart was, helemaal uit gedaan maar dan bij het terug opstarten doet hij het niet!??? Het is enkel en alleen na lange periode uit te staan dat hij het doet, mss. heeft iemand dit eigenaardig probleem? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Mediamarkt hebben ze in de nieuwe folder van september de LG 1930 SSNT in de aanbieding.
Van deze monitor lijken de specificaties ook goed: Responstijd 12 ms en ook voor een scherpe prijs € 533,-

Ik kan alleen niet achterhalen wat het exacte typenummer is, en of er DVI op deze monitor zit. Als hij hetzelfde zou zijn als de L1930BQ dan heeft hij D sub / DVI-D.

Heeft iemand deze monitor al bij de Mediamarkt zien staan, en zit er DVI op. En is het scherm van LG ook niet hetzelfde als in de Philips monitor.

Hier kun je de folder lezen.
http://www.mediamarkt.nl/1/home/flyer/pdf/pagina_02.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
LG en Philips hebben zeer zeker dezelfde fabriek waar ze hun schermen produceren.

Ik sta op het punt de Philips te kopen, maar vraag me af hoe het zit met de pixelgarantie van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb zojuist de 190S5CS gekocht, dit is een 12ms uitvoering ipv de 190S5GS die ik eerst wou. Man ik ging even mijn MMORPG spelen en mijn characters zagen er zo helder en scherp uit. Ongelofelijk! Echt een prachtscherm.

Ik heb hem trouwens bij Imha computers in Vlissingen gekocht voor 599. Wellicht duurder dan de pricewatch maar deze zaak is bij mij om de hoek en dit soort apparatuur koop ik liever niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik wil dit scherm morgen ook gaan halen maar heb 3 vraagjes:

1. In de winkel waar ik hem wil halen wordt ie ter plekke getest, zitten er dode pixels krijg je andere, zitten er geen dode pixels dan mag ie mee naar huis, krijg je daar wel dode pixels moet je het met philips verder afhandelen

Is dit verstandig of moet ik liever naar winkel (lees via internet gaan bestellen) gaan die betere pixel garantie bied?

2. Is het niet zo dat ik uiteindelijk tegen de winkel kan zeggen dat hun het moeten regelen omdat ik met HUN een overeenkomst heb? (stond ook zoiets in consumentenbond gids)

3. Ik vroeg in de winkel of het de 12 ms versie al was, maar hij zei dat het 16 ms was, toen ik zei dat vanaf week 22 alle schermen met/op 12 ms werden gemaakt zei ie dat ie daar niks vanaf wist. Hoe weet ik nu cker dat ik de 12 ms versie krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Even kijken......

1. Volgens mij onstaan dode pixels bij de fabricage van het scherm en niet bij het
vervoer.

2. Gewoon goede afspraken maken in de winkel. Goed vantevoren zeggen wat je wilt.
Ik heb er nu ook een gekocht, en er zit een mooie groene pixel links bovenin.
Voor 25 euro heb ik er pixelgarantie bij kunnen kopen dus breng ik hem gewoon
weer terug.
Met een webwinkel is dit natuurlijk niet zo gemakkelijk (opsturen vind ik zo'n
gedoe)

3. Er staat als het goed is een sticker op de doos met 12 ms.

En nu kopen dat ding want hij is echt fantastisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
about 1: dit weet ik niet cker hoor, mijn nokia 6600 was ook dode-pixel vrij toen ik hem kocht maar na 2 weken had ik 3 dode pixels (wel nieuwe gekregen die nu al aantal maanden dode-pixel vrij is :))

about 2. jah het probleem is dus dat de winkel hem test in de winkel zelf, op de vraag of ik garantie bij kon kopen kon dat niet, en als er bij thuiskomst toch een dode pixel tevoorschijn komt dan moet ik het verder met philips afhandelen, en daar ligt mijn punt juist, omdat ik overeenkomst met winkel heb en niet met philips zelf :)

[ Voor 25% gewijzigd door DutchTSE op 06-09-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Neem dan de webwinkel die wel jouw voorwaarden aanvaard en die bijvoorbeeld een afhaal adres heeft bij jouw in de buurt, zodat je hem daar kan dumpen als het geen perfect scherm is.

Als philips of een winkel moeilijk gaan doen over de pixel-policy ben je de klos, want de consumentenbond kan zo veel roepen maar daar krijg jij geen goed scherm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Door afschaffing van het pc-privéplan, ben ik helaas genoordzaakt om een iets betaalbaarder scherm te zoeken en moet zeggen dat ik die Philips 190S5CS erg mooi vind.

Twee vragen:

1. Merkt iemand nou iets van het ontbreken van een dvi aansluiting, oftewel: kan het signaal snel genoeg verwerkt worden via de d-sub aansluiting? Geen ghosting/streaking/tearing?

2. Weet iemand een 'fysieke' landelijk winkel waar het scherm te bekijken is, zoals Dixons/Dynabyte o.i.d.?

edit:

Zie nu dat ie bij Dynabyte te koop is.... beter kijken voortaan! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door robhof op 06-09-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
1. Weet ik niet, had een crt.
Ik heb nergens last van, alleen bij scrollen van tekst wordt het wazig(volgens mij met dvi ook)

2. Dynabyte heeft hem staan, tenminste in Hilversum, dus eerst even bellen.
BCC trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Dank je!

Woon ook in Hilversum, dus komt goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij Dynabyte je (gratis) klantenkaart laat zien krijg je ook nog eens 4 % korting :7 . Bovendien krijg je er een gratis pixelgarantie bij. Op het moment dat je tft een dode pixel of subpixel heeft kan je hem gewoon de volgende dag terug brengen en krijg je gratis weer een nieuwe. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
1 minpuntje vind ik, als ik uit een spel kom, die overigens op exact dezelfde resolutie draait, dat de letters van sommige programma's er slecht uitziet. Ik heb cleartype aanstaan.

Ik heb het idee dat sommige lettertypes gewoon niet lekker kijken op een TFT scherm. Het lettertype dat GoT gebruikt kijkt bijvoorbeeld weer wel goed.

Ik draai trouwens op 60Hz, op 70Hz ziet de tekst er helemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:01:
Als je bij Dynabyte je (gratis) klantenkaart laat zien krijg je ook nog eens 4 % korting :7 . Bovendien krijg je er een gratis pixelgarantie bij. Op het moment dat je tft een dode pixel of subpixel heeft kan je hem gewoon de volgende dag terug brengen en krijg je gratis weer een nieuwe. :Y)
ik heb hem dus vanmiddag bij dynabyte gekocht. . . en geen korting gekregen :S
en die pixelgarantie, die man zegt: we testen hem nu en daarna moet je het met philips uitvechten (die hem wel aan je huis komt ophalen en meteen nieuwe meegeeft :*))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Geen nieuwe, maar een refurbished, en check ook eerst de pixelpolicy. Overigens, over of schermen nou wel of geen 12 ms zijn. De nieuwe philips site bevat alle informatie. http://www.p4c.philips.com

Daar klop je het 'model id' in, wat achter op de monitor staat en dan krijg je alles wat je wilt weten over het (maar ook ongeveer elk ander philips) apparaat.

B)

Oh en die korting bij Dynabyte had je gewoon zelf moeten regelen, ook wel zonder klantenkaart :). Je wilt echt niet weten hoeveel dure winkels korting geven als je er gewoon om vraagt :).

[ Voor 22% gewijzigd door Contagion op 06-09-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
Contagion schreef op 06 september 2004 @ 23:02:
Geen nieuwe, maar een refurbished, en check ook eerst de pixelpolicy. Overigens, over of schermen nou wel of geen 12 ms zijn. De nieuwe philips site bevat alle informatie. http://www.p4c.philips.com

Daar klop je het 'model id' in, wat achter op de monitor staat en dan krijg je alles wat je wilt weten over het (maar ook ongeveer elk ander philips) apparaat.

B)
IK heb ff gekeken en bij alle model ID's (00,05,27 en 93) er staat 16ms. Daar heb je dus niets aan. Ik heb overigens model id 00 en die werd verkocht als een 12ms.
Ik denk dat de produktiedatum de meeste houvast geeft, al weet ik niet wanneer, maar vanaf juli/augustus zit je wel safe lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Is er een progsel waarmee is de MS van mijn scherm kan testen?? Uiteraard post ik de uitkomsten hier, eerlijk waar O-)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Net bij de BCC en Dynabyte geweest en de monitor in het echt mogen bewonderen. Erg mooi beeld en design! _/-\o_

Helaas hadden ze in beide winkels de 16ms versie, dus ga 'm daar sowieso niet aanschaffen.

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ik had dit scherm ook gekocht maar dan met korting vanwege 1 dode subpixel
Eigenlijk een bright sub-pixel want er was 1 pixel altijd groen.(http://shop.informatique.nl/inh/bvoorraad/monitoren.htm)
Had er niet zo'n last van, en 200 euro korting is erg netjes. Maar nu drukte ik vandaag ergens op het scherm (niet op de pixel zelf) en toen deed ie het opeens! Haalde ik m'n vinger van het scherm, ging die pixel weer groen branden. Na een paar keer zachtjes drukken en heel rustig los laten en wrijfen over de pixel (klinkt gek) doet hij het nu gewoon. Ook niet meer stuk te krijgen :)

Verder een zeer goed scherm. Doom3 volledig mee uitgespeeld en geen last van ghosting ofzo. Ziet er zeer scherp uit, ook bij snelle bewegingen. Dit is dan wel de 12ms versie. Hiervoor een neovo tft en daar werd het beeld wel wazig in spellen.

Aanrader dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Zelf heb ik nu ook dit scherm besteld.

Alleen de 12 ms versie.

Over die garantie.

Ik heb hem besteld maar er was geen garantie op die pixels erbij te krijgen.
Ze zijden bij 4 a 5 dode pixels krijg je een nieuwe dat waren de standaard philips regels. Ik kon het er ook niet bij kopen.

Gloed nieuw voor maar 455,80 eurotjes das best redelijk.

Ik hopen op morgen of er geen dode pixel in zit.

Ben benieuwd jullie horen van mij wat mijn ervaringen met ghost en dat soort dingen zijn met dit scherm.

Ben zelf alleen maar een game tester. ( houd in koop duur spul alleen maar voor de kick van het testen en niet het langdurig gebruik ervan. ) 8)

Edit

Dat gezeik over die dode pixels vindt ik zelf heel erg.

even een stukje terug gelezen over het niet mogen zien in de winkel omdat je anders kan kijken of er dode pixels inzitten.

Waar slaat dit op, het is toch geen surprise. ( uitpakken en hopen of hij het doet ).

je betaald er anders meer dan 1000 gulden voor. Dan mag je toch wel aannemen dat je scherm perfect is en bij elk gebrek gewoon een andere krijgt.

Dit is bij mijn ouders scherm iliyama ( weet de spelling niet exact ) van 850 euro's wel zo.
We hadden een dode pixel en gelijk 3 dagen later een heel nieuw scherm met een brief van excuses voor het ongemak.

maar ja morgen hoor je mijn test uitslagen. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Gatygun op 13-09-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
Over dooie pixels gesproken:

Ik had de mijne in de winkel gekocht en gezegd dat ik pixelgarantie wilde hebben.
Dat was geen probleem (voor 25 euro)
Toen ik thuis kwam zag ik links bovenin een mooie felgroene pixel. Ik kan je zeggen dat dat er echt niet uit ziet en enorm stoort.

Ik heb de winkel een nieuwe laten bestellen en natuurlijk had deze ook een dooie pixel, deze keer een zwarte :)
Toen heb ik maar het showmodel meegenomen en had ik me dus eigenlijk 25 euro kunnen besparen :+

Nog iets: Op m'n eerste ontdekte ik meteen krasjes over de dooie pixel. Iemand had geprobeerd de pixel weer tot leven te wekken. Het was alleen onmogelijk om vast te stellen wie dat gedaan had. Of de winkel, of hun leverancier of zelfs Philips zelf aangezien volgens mij de doos nog niet open was geweest.

Wie het ook gedaan heeft het blijft niet erg netjes om iemand voor zoveel geld proberen te naaien :(

Pagina: 1 2 3 Laatste