Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDA] Nieuwe PalmOne Zire31 en Zire72

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
en daarbij heb ik nog geen bluetooth dongle dus kan ik niet buiten zitten met de zire
Jouw Zire72 voert een self-destruct uit als het met de buitenlucht in aanraking komt, zonder dat er een BT dongle in de buurt zit ofzo? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 01:11 ]

Alors.

Verwijderd

Filmpjes die je maakt met de zire72 kun je via de bijgeleverde usb kabel toch naar je pc verhuizen? En een film op je pda zetten toch ook? En heeft de zire72 usb2.0?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Thnx Wanneer je het bestand niet naar .mpeg convert maar .asf laat dan is het wel bestand wel kleiner toch? Welke player gebruik je dan?
Klopt. Als .asf is ie rond de 2 MB. Player op de pc gebruik ik winamp/wmp/bsplayer voor, en op palm kan je .asf afkijken met je de media functie. Maar om te kunnen filmen heb je wel een SD/MMC kaartje nodig, want je kan niet op je RAM geheugen opnemen.
Jouw Zire72 voert een self-destruct uit als het met de buitenlucht in aanraking komt, zonder dat er een BT dongle in de buurt zit ofzo?
Ja :P Nee het is zo dat ik graag wat up-to-date blijf op GoT en andere sites, en daarbij luister ik graag muziek maar op de 256 MB kaartje past uiteraard niet zoveel, maar zonder Bluetooth dongle kan je dus geen streaming muziek ontvangen via PocketTunes.
Filmpjes die je maakt met de zire72 kun je via de bijgeleverde usb kabel toch naar je pc verhuizen? En een film op je pda zetten toch ook? En heeft de zire72 usb2.0?
Ja die worden bij een hotsync naar je pc verzonden. Een .asf op je pda zetten zou ook moeten lukken. Verder kan je ook nog kinoma formaat gebruiken om filmpjes op je pda te zetten, maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo kapot van. Ik gebruik altijd MMPlayer, die kan MPEG, Divx en Xvid afspelen, en heeft veel meer instellingen en is mooier. Maar zulke filmpjes moet je uiteraard ook op een SD/MMC kaartje zetten.

Verwijderd

En MMplayer is die gratis? Of moet je die kopen om het volledige programma te kunnen gebruiken?

Als ik een mpeg heb die ik heb gecomprimeerd tot ongeveer 100mb 320x320 en ik kopieer die naar de zire72 dan kan ik hem dus zo afspelen met mmplayer?.. anders moet je m ook nog eens naar .asf converteren wanneer je de standaard player gebruikt van de zire72... Misschien is dat wel verstandig om te doen want asf neemt weer minder ruimte in beslag... Is er enig kwaliteitsverschil tussen asf en mpeg?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 12:16 ]

• Stereotomy
  • Niet online
De films gooi je toch op de geheugenkaart. Er zijn legio mogelijkheden om je geheugenkaart uit te lezen, de makkelijkste en snelste met een USB 2.0 kaartlezer. Er zijn ook freewaremogelijkheden om van je Zire een cardreader te maken, snelheden hoger dan USB 1.0 haal je dan niet.

Alors.

Verwijderd

Hotsync? Wanneer je die uitvoerd dan kun je toch wel kiezen welke bestanden je naar je pc wil kopieren?

• Stereotomy
  • Niet online
1) Hotsync is TRAAAAAAAG als je grote bestanden naar je computer wil kopieren
2) Filmpjes neem je toch niet op in het RAM maar op je kaart. Dat is het meest praktisch, en dat zal je dus ook doen.

Waarom wil je zonnodig via hotsync je filmpjes naar je PC hebben dan?
Als ik een mpeg heb die ik heb gecomprimeerd tot ongeveer 100mb 320x320 en ik kopieer die naar de zire72 dan kan ik hem dus zo afspelen met mmplayer?..
Ja, dat staat in het bericht van Ronaldmade. Je moet hem dus WEL naar een geheugenkaart kopieren, want in het interne geheugen van een Palm gaan alleen .prc en .pdb files (Palm programma's en programma databases)

Mmplayer is niet gratis. Zoek op Google.

[ Voor 48% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 13:23 ]

Alors.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik ben ook van plan om een pda te kopen en de zire 72 lijkt me een heel mooi machine. Hoewel ik de T|E eigenlijk wat strakker vind. Maar ik wil wel een beetje snel kunnen werken, dus de zire 72 word het. Dat van al die multimedia functies geloof ik wel, maar hoe bevalt dat ding eigenlijk met ebooks lezen. Kan iemand een foto'tje maken met een ebook actief. Ik ben benieuwd hoe leesbaar dat is en hoeveel regels er op een pagina past.
Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om te multitasken met een pda, dus bijvoorbeeld een mp3 luisteren terwijl je rustig doorgaat met je ebook.

Verwijderd

Aah zo... ik snap dat er geen filmpjes op die palm kunnen maar wel op de sd kaart.. Wanneer ik de zire72 aan zal sluiten op mijn pc via de usbkabel dan wordt de sd-kaart weergegeven als verwisselbare schijf??? Netzoals bij een digitale camera zeg maar... Dan is het gewoon een kwestie van kopieren en plakken???

Ik heb nog geen zire72 maar ben wel van plan hem aan te schaffen...
Stereotomy schreef op 22 juli 2004 @ 13:20:
1) Hotsync is TRAAAAAAAG als je grote bestanden naar je computer wil kopieren
2) Filmpjes neem je toch niet op in het RAM maar op je kaart. Dat is het meest praktisch, en dat zal je dus ook doen.

Waarom wil je zonnodig via hotsync je filmpjes naar je PC hebben dan?

[...]

Ja, dat staat in het bericht van Ronaldmade. Je moet hem dus WEL naar een geheugenkaart kopieren, want in het interne geheugen van een Palm gaan alleen .prc en .pdb files (Palm programma's en programma databases)

Mmplayer is niet gratis. Zoek op Google.

• Stereotomy
  • Niet online
1) De TE is niet sloom, tenzij je DivX'jes probeert af te spelen. Kinoma werkt prima op een TE. Staar je je niet al te blind op de MHz, zeker niet in vergelijking met PPC's. Normale programma's werken watervlug op een TE.

2) Ik lees veel e-books, en hoeveel regels erop passen, hangt van je lettertype af.
http://pdaclub.nl/forums/...?postid=102269#post102269

Is op een 320x480 model gemaakt, hak daar dus 1/3 vanaf en je hebt een 320x320 scherm. Bedenk wel dat de pixels op je monitor waarschijnlijk iets groter zijn dan op je Palm, dus bedenk hoe groot de fysieke grootte is. Ik kan je vertellen dat e-books goed te lezen zijn op een Palm 320x320 scherm. Leesbaarheid hangt ook af van welke fonts je neemt, en er zijn genoeg fontpakketten te koop of te vinden voor de Palm.

Multitasken met MP3 is geen probleem, al zal dat idd met een Zire72 beter gaan dan met een TE.

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 13:52 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 13:50:
Aah zo... ik snap dat er geen filmpjes op die palm kunnen maar wel op de sd kaart.. Wanneer ik de zire72 aan zal sluiten op mijn pc via de usbkabel dan wordt de sd-kaart weergegeven als verwisselbare schijf??? Netzoals bij een digitale camera zeg maar... Dan is het gewoon een kwestie van kopieren en plakken???

Ik heb nog geen zire72 maar ben wel van plan hem aan te schaffen...

[...]
Nee, helaas wordt de SD kaart van je Palm niet weergegeven als een schijf. Hiervoor zul je Softick Cardexport moeten kopen, of de freewareoplossing met Total Commander (zoek op de Palmclub forums). De Sony Cliés komen wel ingebouwd met zo'n programma, erg handig. Een cardreader lijkt me toch voor kaarten van 256 Mb of hoger een handige oplossing, hoeft ook niet duur te zijn.

Alors.

Verwijderd

O das jmmr :( Wanneer ik dus een film zou willen kopieren naar die palm(sd-kaart) dan zou ik dus total commander moeten installeren op mn palm of pc... Mij lijkt een simpel cardreadertje toch het handigst!

Weet je misschien of het mogelijk is om via BT een film naar je sd-kaart te kopieren?
Stereotomy schreef op 22 juli 2004 @ 13:53:
[...]

Nee, helaas wordt de SD kaart van je Palm niet weergegeven als een schijf. Hiervoor zul je Softick Cardexport moeten kopen, of de freewareoplossing met Total Commander (zoek op de Palmclub forums). De Sony Cliés komen wel ingebouwd met zo'n programma, erg handig. Een cardreader lijkt me toch voor kaarten van 256 Mb of hoger een handige oplossing, hoeft ook niet duur te zijn.

Verwijderd

hmm hier nog iemand last van dingen als loslatende blauwe verf op de zire 72?

Verwijderd

Ja dat hoor je van wel meer mensen... Ik heb gelezen dat dat bij de huidige zire72's niet meer zo is?
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 19:09:
hmm hier nog iemand last van dingen als loslatende blauwe verf op de zire 72?

• Stereotomy
  • Niet online
Weet je misschien of het mogelijk is om via BT een film naar je sd-kaart te kopieren?
SMBmate / Wifile. 13 Kb/s als je wil. Ik zou gewoon voor die cardreader of Total Commander gaan. Of softick cardexport nog steeds.

@ loslatende verf: de nieuwere Zire72's uit de fabriek hebben geen problemen. Probleem is dat de voorraad bij de distributeurs natuurlijk niet altijd net uit de fabriek komen. Ik weet wel dat in ieder geval de PDAshop.nl niet moeilijk doet als je verf aflabbert, en gewoon kostenloos een nieuwe vervangt. Komt namelijk omdat Palmone niet moeilijk doet met bedrijven die hiermee te maken hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 22:24 ]

Alors.

• Liquid
  • Niet online
Stereotomy schreef op 22 juli 2004 @ 22:23:
[...]

SMBmate / Wifile. 13 Kb/s als je wil. Ik zou gewoon voor die cardreader of Total Commander gaan. Of softick cardexport nog steeds.

@ loslatende verf: de nieuwere Zire72's uit de fabriek hebben geen problemen. Probleem is dat de voorraad bij de distributeurs natuurlijk niet altijd net uit de fabriek komen. Ik weet wel dat in ieder geval de PDAshop.nl niet moeilijk doet als je verf aflabbert, en gewoon kostenloos een nieuwe vervangt. Komt namelijk omdat Palmone niet moeilijk doet met bedrijven die hiermee te maken hebben.
Dat is natuurlijk wel fijn dat ze niet moeilijk doen over een vervanging, maar waarom ruilen ze niet dat hele batch in voor een nieuw, want het kost ons en hun alleen geld (denk aan verzendkosten, verzekerd/aangetekend etc kost al snel zo'n 10 euro).

Ik zal ze wel een mailtje sturen of ze nog eerste generatie zire 72 verspreiden.

Btw thnx voor je post over ebooks. Ik ben vandaag wezen kijken en het is idd goed te doen. Het schermpje is heel sherp.

Verwijderd

Liquid schreef op 22 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Dat is natuurlijk wel fijn dat ze niet moeilijk doen over een vervanging, maar waarom ruilen ze niet dat hele batch in voor een nieuw, want het kost ons en hun alleen geld (denk aan verzendkosten, verzekerd/aangetekend etc kost al snel zo'n 10 euro).

Ik zal ze wel een mailtje sturen of ze nog eerste generatie zire 72 verspreiden.

Btw thnx voor je post over ebooks. Ik ben vandaag wezen kijken en het is idd goed te doen. Het schermpje is heel sherp.
mijne komt van de mediamarkt
daar is nu een nieuwe in bestelling omdat de oude voorraad op was
dus redelijke kans dat ik echt een nieuwe heb
moest er eigenlijk even de factuur voor laten zien
maar ik ging diezelfde middag nog op vakantie
dus toch maar gewoon besteld.. en hopelijk als ie terug komt.. mag ik deze zo inruilen
kan deze ook gewoon houden.. hij hoeft niet terug voor een nieuwe bestelt word
wel zo prettig

• Liquid
  • Niet online
Liquid schreef op 22 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Ik heb nu al een reply gekregen.

Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw e-mail van donderdag 22 juli met onderwerp 'Palm Zire 72 - verflaag'. Hieronder ga ik graag in op uw vraag.

Dit is inderdaad een bekend probleem waarvoor we altijd een snelle oplossing hebben. Het is echter niet aan te geven welke modellen dat wel hebben en welke niet. Het gebeurt uiteraard voornamelijk niet maar het is niet uit te sluiten dat er nu ook nog een aantal exemplaren tussen zitten die dit probleem kennen.

Mocht dit het geval zijn dan lossen we dat uiteraard op.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende geinformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Spijtig om te horen, want ik haat hardware online kopen omdat het goedkoper is en dan terugsturen omdat het niet goed werkt. Uiteindelijk kom je dus soms nog duurder uit.

Ik moet er nog over denken voor aanschaf...

[edit]
Ik heb wat zitten browsen op de palmclub forums en het blijkt dat PDAshop je verzendkosten vergoed. Dat is dus een hele goede zaak :)

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid op 24-07-2004 16:13 ]

Verwijderd

ff een vraagje over het sd geheugen voor in de zire72. Op de site van pda-shop heb je: Dane Elec SD 256 MB voor €56,- en SanDisk SD 256 MB Card voor €67,- is de duurdere geheugenkaart beter en sneller of betaal je meer voor het merk?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 16:25:
ff een vraagje over het sd geheugen voor in de zire72. Op de site van pda-shop heb je: Dane Elec SD 256 MB voor €56,- en SanDisk SD 256 MB Card voor €67,- is de duurdere geheugenkaart beter en sneller of betaal je meer voor het merk?
Sandisk is traag als je de gewone hebt, de Ultra gaat nog wel. Dane-elec is ook niet bepaald snel maar wel wat beter dan Sandisk. Sandisk Ultra is vervolgens wel oke.

Ik weet niet precies wat je wilt en of je het zo snel als mogelijk wilt maar dan adviseer ik je het volgende:

Snel:
neem panasonic, lexar of SimpleTech (met Panasonic controller). Deze zijn vaak de snelste uit de testen en daarvoor goed geschikt om snel foto;s achter elkaar te maken, te filmen of voice recorder te gebruiken.

Maakt het niet uit: (langzaam)
Dane-Elec, Sandisk of Kingston. Ik heb zelf voor Kingston gekozen (bij Informatique) omdat het gewoon lekker het goedkoopste is en ook nog wel presteerd :) mja die andere zijn ook wel oke maar het maximale zal je er ook niet meer uithalen.

Dus het ligt eraan: goedkoop en wat langzamer of duurder en sneller. iig veel succes met je keuze :)

Heb net even bij informatique gekeken, en als je goedkoop wilt: Kingston 256 MB SD kaart voor 40 euro, maar zullen op andere plekken misschien nog wel goedkoper te vinden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RonaldMade op 28-07-2004 16:43 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Kijk ook op http://www.palmclub.nl/tips naar de VFSBenchmark tabel, daar hebben iets van 50 Palmclub gebruikers hun kaartjes gebenchmarked, en daar komt idd uit dat Panasonic, lexar en simpletech de beste write speeds hebben. De Sandisk Ultra II is inderdaad Ultra Snel, maar wel met ondergemiddelde write speeds.

Nooit gesnapt waarom Sandisk/Toshiba dingen nooit met PalmOne's overweg konden.

Alors.

• RonaldMade
Stereotomy schreef op 28 juli 2004 @ 16:51:
Kijk ook op http://www.palmclub.nl/tips naar de VFSBenchmark tabel, daar hebben iets van 50 Palmclub gebruikers hun kaartjes gebenchmarked, en daar komt idd uit dat Panasonic, lexar en simpletech de beste write speeds hebben. De Sandisk Ultra II is inderdaad Ultra Snel, maar wel met ondergemiddelde write speeds.

Nooit gesnapt waarom Sandisk/Toshiba dingen nooit met PalmOne's overweg konden.
vrij simpel, voor het onder segment. Mensen die weinig geld willen uitgeven aan een geheugenkaartje. Maar zelfs dan is Sandisk nog vrij duur (te duur voor zijn prestaties, dus heel veel geld voor slap merkje) en is Toshiba al helemaal te duur.

Trouwens in mijn Kingston zit een Toshiba controller, maarja het ding werkt laten we maar zeggen :+

[ Voor 7% gewijzigd door RonaldMade op 28-07-2004 16:54 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Mja, wat ik meer bedoel is dat je die performanceverschillen echt helemaal niet zo groot hebt in bijvoorbeeld een digicam, tussen een Panasonic en een Toshiba controller. En volgens mij ook niet in een PocketPC (:r , pardon) .

Alors.

Verwijderd

hmm wat ik er van begreep zijn er bij dane elec 2 verschillende versies

alsin.. kopen die kaartjes op van de wat grotere leveranciers.. plakken hun eigen sticker erop
maar doen ze dat bij 2 verschillende leveranciers..
toshiba.. en ik moet bekennen de ander ben ik kwijt
pdashop heeft de toshiba variant die iets sneller is (en iets duurder ook volgens mij)

kaartje werkt bij mij in ieder geval prima voor wat betreft mp3tjes en fotoos

Verwijderd

Tnx :) Nu is het allemaal wat duidelijker geworden :) Ik heb niet echt specificaties kunnen vinden van de sd kaartjes dus vandaar...
RonaldMade schreef op 28 juli 2004 @ 16:41:
[...]

Sandisk is traag als je de gewone hebt, de Ultra gaat nog wel. Dane-elec is ook niet bepaald snel maar wel wat beter dan Sandisk. Sandisk Ultra is vervolgens wel oke.

Ik weet niet precies wat je wilt en of je het zo snel als mogelijk wilt maar dan adviseer ik je het volgende:

Snel:
neem panasonic, lexar of SimpleTech (met Panasonic controller). Deze zijn vaak de snelste uit de testen en daarvoor goed geschikt om snel foto;s achter elkaar te maken, te filmen of voice recorder te gebruiken.

Maakt het niet uit: (langzaam)
Dane-Elec, Sandisk of Kingston. Ik heb zelf voor Kingston gekozen (bij Informatique) omdat het gewoon lekker het goedkoopste is en ook nog wel presteerd :) mja die andere zijn ook wel oke maar het maximale zal je er ook niet meer uithalen.

Dus het ligt eraan: goedkoop en wat langzamer of duurder en sneller. iig veel succes met je keuze :)

Heb net even bij informatique gekeken, en als je goedkoop wilt: Kingston 256 MB SD kaart voor 40 euro, maar zullen op andere plekken misschien nog wel goedkoper te vinden zijn.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 16:25:
Bij salland automatisering kun je een transcend 45x sd kaart 512mb kopen voor 79 euro! Dat lijkt me nog meer 'bang for the buck'. (goede prijs/mb verhouding)

Verwijderd

Heb toch maar de Sandisk 256mb UltraII besteld met de zire72 :D

Verwijderd

Wanneer ik de zire72 aansluit op mijn computer via de usb kabel kan ik dan gemakkelijk met ''Total Commander" films en mp3's op de palm zetten??? Of moet ik daar nog andere software voor installeren? Aangezien de sd-kaart die in de palm zit niet wordt weergegeven als verwisselbare schijf weet ik niet of ik de kaart via total commander kan benaderen omdat total commander ook maar op de windows verkenner lijkt?..... Of zit er in Total commander een optie om de sd-kaart gemakkelijk te kunnen benaderen op de palm?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:06:
Wanneer ik de zire72 aansluit op mijn computer via de usb kabel kan ik dan gemakkelijk met ''Total Commander" films en mp3's op de palm zetten??? Of moet ik daar nog andere software voor installeren? Aangezien de sd-kaart die in de palm zit niet wordt weergegeven als verwisselbare schijf weet ik niet of ik de kaart via total commander kan benaderen omdat total commander ook maar op de windows verkenner lijkt?..... Of zit er in Total commander een optie om de sd-kaart gemakkelijk te kunnen benaderen op de palm?
Zelf vind ik CardExport 2 het makkelijkst werken.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:06:
Totalcommander op je pc installeren, de prc file op je Palm en daarnaast nog een plug-in voor Total Commander voor op je pc. Moet je even op palmclub.nl zoeken daar staat het haarfijn en simpel uitgelegd.

Wat je natuurlijk ook nog kan doen is CardExport gebruiken, hiermee kan je je Palm wel als ''Verwisselbaar Medium'' laten aangeven, je kan het 30 dagen gratis gebruiken oid. Nog simpeler.

Ik heb beide programma's gebruikt en ben zeker te spreken over Card Export, maar is helaas niet gratis itt Total Commander, dus gebruik ik dat. Maar ik raad je zeker aan om Card Export ook eens te proberen (niet 2 overigens, die werkt nog niet op de zire 72, 1.14 oid wel)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Een losse kaartlezer is veel sneller dan die software-oplossingen. En tegenwoordig niet eens duurder ook nog.

Verwijderd

Zit ik hier moeilijk te doen :S Ik heb gewoon zon cardreader in me printer hangen............ lol

• Stereotomy
  • Niet online
Categorie: duh. :)

Ik heb zelf maar 1 USB poort aan mijn verouderde lapdoos hangen. Ik gebruik dus de ingebouwde cardreader programma in mijn Sony Clie TH55, dataImport.

Maar inderdaad, de meeste mensen hebben wel meer dan 1 USB poort. ;)

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:12:
Zit ik hier moeilijk te doen :S Ik heb gewoon zon cardreader in me printer hangen............ lol
tja dat had ik dus tijdens de vakantie met mn camera.... beetje sufjes dus
maarja wist ik veel.. ik woon hier niet tenslotte :)
laat staan dat ik die printer ooit gebruik
is wel erg handy
en als het goed is heeft vriendje vandeweek een normale cardreader aangeschaft voor me... (lief vriendje!)

overigens... stereotomy.. ik heb 4 usbpoorten.. maar je moest eens weten hoe snel je daar alsnog doorheen bent :)
het idee is aardig.. maar ik loop nou alsnog regelmatig te knoeien met kabeltjes wisselen en dergelijke :)
wel met een verlengsnoertje overigens.. anders moet ik steeds onder het bureau :)

Verwijderd

Mooi ding die Zire72!!! :)
\

• Stereotomy
  • Niet online
Zeiden we toch ;)

Veel plezier!!!!

Modbreak:

Als je dit linkje in je sig zet hoef je het niet onder elke post te zetten ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Canaria op 02-08-2004 19:12 ]

Alors.

Verwijderd

is er al iemand die zn zire 72 gebruikt met TomTom? Zo ja, welke gps ontvangen gebruik je en hoe bevalt ie?

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 11:36

EgoPro

Time is an illusion.

Zow op vakantie geweest en ik kom thuis en er ligt een nieuwe Zire 72 voor me klaar. PDA shop heeft het netjes opgelost, alleen wat schertst mijn verbazing: Ik pak de doos aan van de koerier, en ik dacht die doos is te groot en daarna dacht ik hij is ook veel te zwaar. Mmzzz wat kan dat zijn wat blijkt PDAshop.nl heeft er een leuk navigatie pakket bij gedaan, MapSonic + GPS + Carkit, en dat omdat door een productiefout van Palm de blauwe coating niet goed is! Bedankt PDAshop en joepie mijn PDA is er weer! _/-\o_

De blauwe coating voelt echt anders aan dus ik vermoed dat dit een nieuwe coating is. Ik hoop het in ieder geval.
Groot nadeel na mijn vakantie lag mijn PC overhoop en heb ik hem moeten formateren. ALles geback upped behalve de map waar de PALM dingetjes in stonden,
:'(

Verwijderd

serieus gratis zo'n pakket erbij gekregen? Mijn zire 72 van pdashop begint ook kaal te worden. Toch maar es opsturen dan :) Hoe lang heeft het geduurd voordat je hem weer terug had?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Totaal duurde wat langer dan ik had verwacht, 2 a 3 weken ofzo, maar ja ben van die drie weken dan ook 2 weken op vakantie geweest en toen ik thuis kwam kreeg ik een e-mail dat het pakket was verzonden dat was 9 aug. ofzo en 11 ag. Kwamen ze em brengen!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn:
Geachte heer,

Wij hebben geconstateerd dat door een fout in ons systeem u een Zire-72 met Mapsonic pakket hebt ontvangen in plaats van enkel de u toekomende nieuwe Zire-72. Wij zouden u willen vragen om dit pakket retour te sturen aan ons, waarbij aangezien het onze fout is wij de kosten voor dit alles natuurlijk geheel vergoeden.

mocht het zo zijn dat u het pakket u zo bevalt dat u het eigenlijk wel wilt houden dan is het ook mogelijk om het als nog aan te schaffen met wat korting wegens de omstandigheden.

Hopende spoedig van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

jrutjes schreef op 17 augustus 2004 @ 14:42:
Was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn:

[...]
Ja daaaag! Das balen!!

Verwijderd

Weet er iemand of je met de Zire72 ook een netwerk verbinding kunt opzetten in winXPpro via de usbkabel? Zodat je er mee kunt internetten en e-mailen of heb je er BT voor nodig??

• Fuzzillogic
Ja, kan met stuk software. Maar aangezien je voor hetzelfde geld zo ongeveer een USB BT dongle kunt kopen, lijkt me dat toch aanzienlijk zinvoller. Meer features, draadloos, cooler etc :)

• GlowMouse
  • Niet online
Die software heet trouwens Softick PPP.

Verwijderd

Tnx :D

• RonaldMade
Ik heb gisteren even een hoop palm software zitten bekijken (aangezien ik een week lang op vakantie was) en heb gezien dat de PXA clocker nu ook de PalmOne Zire 72 ondersteund.

Met PXA clocker kan je dus zelf de snelheid van je proc per programma of in het algemeen in stellen, je kan vanaf 13 Mhz t/m 1170 Mhz. Het laatste (de 1170 Mhz) is overigens niet haalbaar en je moet het ook zeker niet proberen, aangezien de Zire 72 zich dan lockt (zelfs hardreset werkt niet meer).

De functies van dit programma kan je dus gebruiken, om te zorgen dat je Zire nog net wat zuiniger wordt, of dat je net het beetje preformanceboost krijgt dat je nodig hebt.

Een benchmark met de proc op 552 Mhz (wat nog wel mogelijk is)
Afbeeldingslocatie: http://www.hexview.com/pxaclocker/ss/zire72_552mhz.gif

een bech van de proc op default (312 Mhz)
Afbeeldingslocatie: http://www.hexview.com/pxaclocker/ss/zire72_312mhz.gif

meer info: http://www.hexview.com/pxaclocker/index.html

Verwijderd

Heb het programma Softick Card Export II, het werkt wel maar ik krijg soms de foutmelding: "Wrong usb status returned by underlying driver". Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt of hoe je het kunt verhelpen?? Ik heb een Zire72/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 22:30:
Heb het programma Softick Card Export II, het werkt wel maar ik krijg soms de foutmelding: "Wrong usb status returned by underlying driver". Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt of hoe je het kunt verhelpen?? Ik heb een Zire72/
heb ik nog nooit gehad.. Heb je wel de allerlaatste versie?!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Euhm, heb je de meest recente USB driver voor je mobo?

Verwijderd

1. Wat heb je naast de ZIre 72 nodig om te internetten op je palmtopje?
2. Kost dat internetten nou veel geld???

3. Voor mp3 afspelen is het dan raadzaam een kaartje erbij te kopen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 15:15 ]

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:13:
1. Wat heb je naast de ZIre 72 nodig om te internetten op je palmtopje?
2. Kost dat internetten nou veel geld???

3. Voor mp3 afspelen is het dan raadzaam een kaartje erbij te kopen?
1 en 2. Gsm met bluetooth en gprs (en de kosten liggen aan je provider) internetten via de pc is een bluetooth dongle (en de kosten van je abo bij die provider, die je toch al hebt)

3. Moet wel, zonder kaartje kan je geen MP3 af spelen, maar 256 MB SD kaartje van bijv Kingston kost rond de 40 euro.

• Fuzzillogic
RonaldMade schreef op 23 augustus 2004 @ 15:17:
[...]3. Moet wel, zonder kaartje kan je geen MP3 af spelen, maar 256 MB SD kaartje van bijv Kingston kost rond de 40 euro.
MMPlayer kan wel media afspelen vanuit main mem, maar dat vereist een conversie-handeling. Zeer onhandig dus.

Overigens raad ik AeroPlayer aan. De laatste beta's zijn zeer CPU-efficient, heeft veel meer features dan de RealMeuk, en heeft het groooote voordeel dat je ook Vorbisjes kunt afspelen. Sterker, bij AeroPlayer betaal je in principe voor de MP3-decoder, dus als je die weglaat en alleen Vorbis gebruikt (sowieso aan te raden), dan is het gratis.

• RonaldMade
Nexxennium schreef op 23 augustus 2004 @ 15:26:
[...]

MMPlayer kan wel media afspelen vanuit main mem, maar dat vereist een conversie-handeling. Zeer onhandig dus.

Overigens raad ik AeroPlayer aan. De laatste beta's zijn zeer CPU-efficient, heeft veel meer features dan de RealMeuk, en heeft het groooote voordeel dat je ook Vorbisjes kunt afspelen. Sterker, bij AeroPlayer betaal je in principe voor de MP3-decoder, dus als je die weglaat en alleen Vorbis gebruikt (sowieso aan te raden), dan is het gratis.
Is bij PocketTunes ook zo, het ligt er alleen aan wat je zelf het fijnste vind werken. Daarbij kan je naar pockettunes deluxe ook naar shoutcast stationnen luisteren, via bluetooth. Weet niet of dat bij Aeroplayer ook zo is, en kan het momenteel ook niet uit proberen...

Verwijderd

Iemand nog leuke apps of games voor de palm??

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 16:31:
Iemand nog leuke apps of games voor de palm??
Mja, beetje kijken bij de nieuwste dingen op de volgende sites:

www.palmgear.com (staat altijd wel iets leuks / handigs bij, maar dat wist je zelf misschien ook al)
http://www.pdarcade.com voor de games voor palm (en helaas ook pocket pc)

Gewoon daar een beetje kijken bij het nieuwe spul, staat altijd wel iets leuks bij.

Verwijderd

Weet iemand een goede messenger voor de Palm?? En nog een goede browser?

• RonaldMade
Is Webpro dan niet goed ? iig:

AvantGo: webbrowser
http://www.palmgear.com/i...&PartnerREF=&prodID=62067

Verichat: om mee te chatten
http://www.palmgear.com/i...&PartnerREF=&prodID=47394

Verwijderd

Tnx :) jawel webpro is wel goed maar was gewoon benieuwd...

Verwijderd

De verf op de Zire72 laat echt wel snel los! heb geen zin om da ding op te gaan sturen naar Pda-Shop want bij de vervanger zal dat dan ook wel zo zijn!?!? Ziet er trouwens leuk uit als de blauwe laag er helemaal vanaf is... miss wel beter? :P

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:34:
De verf op de Zire72 laat echt wel snel los! heb geen zin om da ding op te gaan sturen naar Pda-Shop want bij de vervanger zal dat dan ook wel zo zijn!?!? Ziet er trouwens leuk uit als de blauwe laag er helemaal vanaf is... miss wel beter? :P
De nieuwe PalmOne zire 72's hebben dat probleem niet meer, zilver is ie verder ook wel grappig het is waar je voorkeur ligt. En gebruik voortaan het edit knopje aub ;)

Verwijderd

Ja ik heb net de nieuwste Via drivers geinstalleerd?
jrutjes schreef op 23 augustus 2004 @ 14:25:
Euhm, heb je de meest recente USB driver voor je mobo?

Verwijderd

Welke browser is beter, AvantGO of WebPro?? Webpro ondersteund geen flash toch? Weet iemand ook wat de voor en nadelen van de verschillende browsers zijn?

Internetten via BT zal sneller gaan als via de usb-kabel of niet?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik gebruik beide browsers, Avantgo voor een aantal channels (tv-gids enzo) en WebPro voor het online browsen

Verwijderd

Ik heb een probleempje met internet op mijn Zire72...

Ik heb een sitecom CN-502 BT usb adapter goed geinstalleerd en daarmee kan ik nu verbinding maken tussen pc en palm. Alleen ik kan nog niet internetten, wanneer ik een pagina wil openen krijg ik de volgende foutmelding:"dns lookup timed out. Please check coverage, and try again"

Ik heb mijn palm en pc ingesteld zoals het beschreven staat bij palmclub zie onderstaande link..

http://www.pdaclub.nl/for...ead.php?s=&threadid=14704

:( :X :'(

Verwijderd

Al op gelost, moest op mn palm ook nog PC SETUP instellen 8)7
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:00:
Ik heb een probleempje met internet op mijn Zire72...

Ik heb een sitecom CN-502 BT usb adapter goed geinstalleerd en daarmee kan ik nu verbinding maken tussen pc en palm. Alleen ik kan nog niet internetten, wanneer ik een pagina wil openen krijg ik de volgende foutmelding:"dns lookup timed out. Please check coverage, and try again"

Ik heb mijn palm en pc ingesteld zoals het beschreven staat bij palmclub zie onderstaande link..

http://www.pdaclub.nl/for...ead.php?s=&threadid=14704

:( :X :'(

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Mmmz, het is nu 10 dagen geleden dat ik voor het laatst wat heb gehoord van de PDA shop, ze zouden een oplossing zoeken voor de VerfProblemen met mijn PDA (zire72) want ja ook de ingeruilde vertoond dezelfde problemen.

Verwijderd

Krab de verf er helemaal af! Heb ik ook gedaan ziet er nog strakker uit ook :)
jrutjes schreef op 03 september 2004 @ 16:28:
Mmmz, het is nu 10 dagen geleden dat ik voor het laatst wat heb gehoord van de PDA shop, ze zouden een oplossing zoeken voor de VerfProblemen met mijn PDA (zire72) want ja ook de ingeruilde vertoond dezelfde problemen.

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 00:23:
Krab de verf er helemaal af! Heb ik ook gedaan ziet er nog strakker uit ook :)

[...]
Foto :D :D :D

Alors.

• RonaldMade
Op brighthand hebben ook al meer mensen dat gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.pro-creator.co.uk/images/72_case.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pro-creator.co.uk/images/72_bald.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pro-creator.co.uk/images/72_side.jpg

Niet slecht moet ik zeggen, dan ziet hij er toch ineens wel Tungsten like uit...

• Stereotomy
  • Niet online
Die foto's ken ik inderdaad, maar het zou wel leuk zijn als iemand hier van tweakers ook wat (betere) Macro's kan nemen. :)

Alors.

Verwijderd

jrutjes schreef op 03 september 2004 @ 16:28:
is dat zo? Mijne ligt nu ook bij pdashop...

Verwijderd

Wanneer ik op mijn Zire72 een filmpje met MMplayer afspeel dan zie ik dat het beeld en geluid niet helemaal gelijk loopt. Zou dit aan een of andere codec kunnen liggen? Ik neem aan dat de Zire72 krachtig genoeg is om een .avi af te spelen????

• Stereotomy
  • Niet online
Je kunt even de help raadplegen van MMplayer: een grotere buffer wil ook nog wel eens helpen (zelf in te stellen).

Alors.

• _Richie_
  • Niet online
Hey Stereotomy, kun je misschien zeggen welke SD kaartje hebt en misschien vfsmark ervan plaatsen?

• Stereotomy
  • Niet online
http://www.palmclub.nl/tips - zoeken naar VFS Benchmark tabel. :) Daar hebben zo'n 40 Palmclubbers hun kaartje laten Benchmarken. Wat je hebben moet voor een goede allround schrijfsnelheid op een kaartje 128 Mb of meer is een Panasonic, Lexar of Simpletech. Toshiba en Sandisk e.d. hebben een vreselijke schrijfsnelheid.

http://www.palmclub.nl/tips/vfsbenchmark/

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 07-09-2004 09:12 . Reden: link geplaatst :p ]

Alors.

• _Richie_
  • Niet online
Stereotomy schreef op 07 september 2004 @ 09:12:
http://www.palmclub.nl/tips - zoeken naar VFS Benchmark tabel. :) Daar hebben zo'n 40 Palmclubbers hun kaartje laten Benchmarken. Wat je hebben moet voor een goede allround schrijfsnelheid op een kaartje 128 Mb of meer is een Panasonic, Lexar of Simpletech. Toshiba en Sandisk e.d. hebben een vreselijke schrijfsnelheid.

http://www.palmclub.nl/tips/vfsbenchmark/
Thanks voor je reply!
Alleen staan er niet zoveel tussen met de Zire 72!

Ik zit dus te dubben tussen een
- Sandisk Ultra II 512mb - 71,95 euro
- Transcend 45x 1 gb - 115 euro

Weet nog niet welke ik ga halen....

Verwijderd

_Richie_ schreef op 07 september 2004 @ 10:23:
[...]

Thanks voor je reply!
Alleen staan er niet zoveel tussen met de Zire 72!

Ik zit dus te dubben tussen een
- Sandisk Ultra II 512mb - 71,95 euro
- Transcend 45x 1 gb - 115 euro

Weet nog niet welke ik ga halen....
wow 1 gig voor die prijs is best lekker!

• RonaldMade
Ik na een clean instal met windows XP SP2 onmogelijk internetten op de palm of hotsyncen etc...

Het vage is dat hij de zire 72 wel vind en ook netjes in het lijstje zit maar dan kom je bij het stukje PAN (personal area network) bij netwerkverbindingen. Dit is speciaal voor bluetooth netwerkje zover ik kan zien, maar als ik hem daar wil toevoegen herkent hij mijn Zire 72 niet en kan ik dus niet verbinden met de pc. Heeft iemand dit probleem ook al, of heeft die het op weten te lossen.

Hiervoor gebruikte ik de software van MSI die nu ook niet meer werkt aangezien SP2 de baas wil spelen over al het bluetooth gebeuren. Ik gebruik dus een MSI bluetooth dongle, Windows XP Pro SP2 NL en de Zire 72. Ik zit ook niet buiten de range van de dongle dus daar kan het probleem ook niet aanliggen. Ook heb ik al op een of andere duitse site iets gevonden maar dat gaf ook weinig boeiends weer :(

Iemand nog tips ?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Mmmz sinds ik SP2 heb geinstalleerd kan ik eindelijk weer internetten op palmpje voorheen kon ik het een hele tijd niet. Kan je wel hotsyncen via het kabeltje? Clean install van de PALM software?

• Fuzzillogic
Lijkt erop dat MS hard bezig is met het slopen van bluetooth. Hoorde anderen ook al klagen over SP2 en BT.

Er moet een mogelijkheid zijn om de normale Widcomm drivers te gebruiken in SP2, maar het schijnt weer een pain in the ass te zijn om die MS-meuk eruit te krijgen. Wellicht vereist het wat hak-&sloopwerk in de inf-dir.

* Fuzzillogic wacht toch mooi even met die SP2-meuk.
Nu kan ik tenminste nog lekker wireless surfen met BT op m'n lappie en palmpje...

Verwijderd

Heb de buffer al vergroot..

Audio buffer : 2048 kb
Videobuffer : 4096 kb

De B-frame skip threshold staat standaard op 100 en heb ik op 53 gezet maar dat maakt ook niets uit :(

Het moet toch wel mogelijk zijn fatsoenlijk een Divx af te spelen op de Zire72...
Stereotomy schreef op 07 september 2004 @ 00:28:
Je kunt even de help raadplegen van MMplayer: een grotere buffer wil ook nog wel eens helpen (zelf in te stellen).

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Om de Widcomm drivers te houden moet je een Windows XP hebben zonder SP2
Als je een clean install doet met SP2 kan je idd geen gebruik maken van de Widcomm drivers :(

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:22:
Heb de buffer al vergroot..

Audio buffer : 2048 kb
Videobuffer : 4096 kb

De B-frame skip threshold staat standaard op 100 en heb ik op 53 gezet maar dat maakt ook niets uit :(

Het moet toch wel mogelijk zijn fatsoenlijk een Divx af te spelen op de Zire72...

[...]
Wat voor DivX ben je aan het afspelen? Toch niet eentje die bedoeld is voor 1600x1200 computerschermen?

Alors.

• _Richie_
  • Niet online
RonaldMade schreef op 07 september 2004 @ 21:24:
Ik na een clean instal met windows XP SP2 onmogelijk internetten op de palm of hotsyncen etc...

Het vage is dat hij de zire 72 wel vind en ook netjes in het lijstje zit maar dan kom je bij het stukje PAN (personal area network) bij netwerkverbindingen. Dit is speciaal voor bluetooth netwerkje zover ik kan zien, maar als ik hem daar wil toevoegen herkent hij mijn Zire 72 niet en kan ik dus niet verbinden met de pc. Heeft iemand dit probleem ook al, of heeft die het op weten te lossen.

Hiervoor gebruikte ik de software van MSI die nu ook niet meer werkt aangezien SP2 de baas wil spelen over al het bluetooth gebeuren. Ik gebruik dus een MSI bluetooth dongle, Windows XP Pro SP2 NL en de Zire 72. Ik zit ook niet buiten de range van de dongle dus daar kan het probleem ook niet aanliggen. Ook heb ik al op een of andere duitse site iets gevonden maar dat gaf ook weinig boeiends weer :(

Iemand nog tips ?
Heb je op de MSI-website al de drivers voor bluetooth in windows XP SP2 gedownload?

Verwijderd

Nee de resolutie is dan 320x240...

Wanneer ik de filmpjes converteer naar "Kinoma" dan speelt hij ze wel beter/goed af..
Stereotomy schreef op 07 september 2004 @ 23:37:
[...]

Wat voor DivX ben je aan het afspelen? Toch niet eentje die bedoeld is voor 1600x1200 computerschermen?

• RonaldMade
_Richie_ schreef op 08 september 2004 @ 22:51:
[...]

Heb je op de MSI-website al de drivers voor bluetooth in windows XP SP2 gedownload?
Ja sorry, was ik er bij vergeten te vermelden dan. Dat hielp dus ook niet want de drivers werken wel goed icm met een of andere vage MS enumerator voor bluetooth....

Naja, ik zal nog eens kijken of ik er iets aan kan doen, en als ik de oplossing vind zal ik hem zo snel als mogelijk posten :)

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:19:
Nee de resolutie is dan 320x240...

Wanneer ik de filmpjes converteer naar "Kinoma" dan speelt hij ze wel beter/goed af..

[...]
Hey Rutger, je hebt toch zo'n sandisk ultra 2 kaartje? Ik ben benieuwd naar je VFSMARK score.. mijne op de zire 72 valt een beetje tegen vindt ik....

Verwijderd

Mn VFSMARK score= 473
_Richie_ schreef op 21 september 2004 @ 10:32:
[...]

Hey Rutger, je hebt toch zo'n sandisk ultra 2 kaartje? Ik ben benieuwd naar je VFSMARK score.. mijne op de zire 72 valt een beetje tegen vindt ik....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 11:35 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:17:
En hoe kom ik aan die "VFSMARK score"?
Met VFSMark.

Op Brighthand staat trouwens een tutorial over hoe je filmpjes kunt converteren naar een goed afspeelbaar formaat.

Verwijderd

Tnx, mn vfs mark is 473... zegt me niet zoveel ;)
GlowMouse schreef op 25 september 2004 @ 11:22:
[...]

Met VFSMark.

Op Brighthand staat trouwens een tutorial over hoe je filmpjes kunt converteren naar een goed afspeelbaar formaat.

Verwijderd

Weet er iemand of er toevallig ook een soort Skype voor de palm is?? Skype is er wel voor de ppc maar helaas niet voor de palm :(

• Stereotomy
  • Niet online
Is er niet, ik hoop dat Skype gauw met een Palm versie komt.

Alors.

• _Richie_
  • Niet online
Mijn VFSMark score van mijn Sandisk Ultra 2 SD 512MB
VFSMark Results

File Create: 457%
File Delete: 221%
File Write: 41%
File Read: 483%
File Seek: 621%
DB Export: 341%
DB Import: 675%
Record Access: 613%
Resource Access: 581%

VFSMark: 448

VFSMark Results

File Create: 337%
File Delete: 155%
File Write: 106%
File Read: 459%
File Seek: 655%
DB Export: 121%
DB Import: 652%
Record Access: 593%
Resource Access: 581%

VFSMark: 406

Raar vind ik dat bij de 2de keer de write veel hoger is....

[ Voor 7% gewijzigd door _Richie_ op 04-10-2004 01:10 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om op de Zire31 TomTom te gebruiken ??
Op de site van tomtom staat aleen de Tungsten T3 genoemd.

[ Voor 36% gewijzigd door ZeRoC00L op 04-10-2004 08:36 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

Japie.G

Colour Classic

ZeRoC00L schreef op 04 oktober 2004 @ 08:35:
Is het mogelijk om op de Zire31 TomTom te gebruiken ??
Op de site van tomtom staat aleen de Tungsten T3 genoemd.
ben hier ook wel benieuwd naar, helaas denk ik van niet aangezien de 31 geen poortje heeft om een gps muis op aan te sluiten, of ben ik nu gek...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Stereotomy
  • Niet online
Tomtom werkt op nagenoeg alle PalmOS 5 PDA's , en zou in principe ook voor de Z31 moeten werken maar even twee dingen:

1) De Z31 heeft een afwijkende connector. Niet veel GPS muizen kunnen daar een verbinding mee maken, tenzij je de juiste seriele -> USB poort overgang weet te maken

2) De Z31 heeft een bijzonder brak 160x160 scherm. Dat doet een programma als Tomtom 3 enorm onrecht aan. Ditch de Z31 dan en koop een fatsoenlijke Palm met 320x320 of 320x480 resolutie.

Alors.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
dan lijkt het me niet he,
ik heb ook een Zire 31, maar ik heb niet getest of TomTom het er op doet.

Er zijn (nog) geen GPS modules voor de zire 31, dus het is zowiezo geen optie als je hem wil gebruiken voor navigatie. Je kan wel Mapopolis gebruiken (programma is gratis te downloaden op www.mapopolis.com, de kaarten kosten geld), dit heb ik zelf ook en het werkt best aardig.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Stereotomy
  • Niet online
Er zijn (nog) geen GPS modules voor de zire 31
Dat is niet waar. Er is bijvoorbeeld het Kirrio Mapsonic pakket incl. een Tungsten|E. Die Kirrio GPS ontvanger is ook geschikt voor de Zire31. De ontvanger is zeer sporadisch her en der los te koop.

Alors.

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag maar ik kon het niet vinden op diverse palm sites en in dit topic. Maar als ik muziek luister met mijn Palm Zire72 via Real One en ik wil mijn PDA locken om in mijn zak te doen. Dan gaat mijn muziek ook uit... weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om de muziek aan te laten, maar alle toetsen te blokkeren?
Pagina: 1 2 3 Laatste