Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vandaag zijn er twee nieuwe PalmOne (voormalig Palm Inc.) modellen gelanceerd, en wel de:

Zire 31

Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/images/palmOne_Zire31_Front_S.jpg

Dit is de goedkoopste PDA op het moment die MP3's kan spelen, laagste prijs op internet ca. 145 EUR, met een fraai kleurenscherm, helaas een wat lage resolutie maar dat mag de pret niet drukken. Leuke features zijn de wallpaper mogelijkheden in zowel het Today screen en de Launcher. Qua gevoel voelde hij voor mij aan als de Zire21 en Zire, simpel, effectief en degelijk. Design was prima in orde, en behoorlijk trendy.

Specs:
• Memory: 16MB RAM (14 MB actual storage)
• Operating System: Palm OS version 5.2.8
• Processor: Intel Cotulla 200MHz ARM-based
• Screen: 160 x 160 Pixel Color STN Display
• Battery: Rechargeable Lithium Ion/Polymer 900mAh
• Audio: MP3 through 3.5mm headphone jack, monophonic speaker
Zire72

Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/zire72_bt_s.jpg . Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/zire72_back_s.jpg

Een juweeltje, mooie mix van zakelijk met fun. Zeer mooi ontwerp, kleiner, lichter en dunner dan ik had verwacht, zeer draagbaar. Laagste prijs op internet in Nederland ca. 270 EUR. De achterkant laat gelukkig geen vingerafdrukken meer achter zoals de Zire71, en geen sliderdesign meer: de 1.2 mp camera zit diep verscholen in het rooster waar ook de microfoon en speaker zit. Voicememo functie is nuttig bij vergaderingen of colleges, de fotokwaliteit was redelijk, ook bij donker licht. De movie functionaliteit is geweldig, zo'n 15 frames per seconde met geluid! Bluetooth connectivity aanwezig, ZEER makkelijk wizard om met je GPRS mobiel op internet te komen (leer daar eens wat van, Windows Mobile!!) en een nieuwe 312 MHz Intel ARM-based processor.
1.2 megapixel (1280x960) with 2x digital zoom
Video capture capability (320x240) at 15 frames per second
Voice memo recorder
MP3 playback
SDIO support
Integrated Bluetooth version 1.1
320 by 320 TFT display with support for 65,000-plus colors
Intel PXA270 (ARM) 312-MHz processor
Palm OS v5.2.8
32MB memory (24MB user accessible)
Measures 4.6 inches by 3 inches by 0.7 inches and weighs 4.8 ounces
Voor een lijst met alle reviews op internet van deze twee modellen:

http://engadget.com/entry/3238014034623224/

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 28-04-2004 22:47 ]

Alors.

Verwijderd

Mooie specs maar het design vind ik alleen zo *speelgoed achtig*

/me kijkt naar T|T en lacht :9

• Stereotomy
  • Niet online
Nou, de Zire72 is ab-so-luut niet speelgoedachtig. Op de foto's misschien wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat het een mooi kleurtje blauw is in het echt, en de achterkant is tenminste niet van dat vingerafdrukzuigende glansplastic. De Zire31 is net als de Zire21 en Zire erg sober uitgevoerd. En zeg nou zelf, hier kan toch weinig fout aan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.flextra-online.nl/pweb/fullimages/5_f.jpg

(Zire LaunchParty te Rotterdam, was gezellig! :Y) )

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 30-04-2004 10:50 ]

Alors.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

ok, licht kickje..
al meer mensen die één van de 2 binnen hebben? boeiende verhalen?

heb zelf net de Zire 72 besteld, en misschien nog leuke tricks/tweaks/trucs?

Het valt me op dat als er een topic van een nieuwe mobiele foon is dat die gelijk superlang worden, maar dat het met nieuwe PDA's toch vrij weinig informatie is.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Hoewel ik hem zelf niet heb aangeschaft, had ik vorige week wel even de gelegenheid om met de Zire 72 te spelen. Mooi ding, zeker voor die prijs. Scherp beeldscherm, kek design (leuke kleur), verbazingwekkend goeie camera en Bluetooth... wat wil je nog meer?
Ik zou bijna willen zeggen: waarom nog een T3 kopen? Zeker als je 'm met een Bluetooth GPS-ontvanger als GPS-systeem kunt gebruiken.

Mag ik vragen waar je je Zire hebt gekocht?

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Nick|IA schreef op 06 mei 2004 @ 22:00:
Hoewel ik hem zelf niet heb aangeschaft, had ik vorige week wel even de gelegenheid om met de Zire 72 te spelen. Mooi ding, zeker voor die prijs. Scherp beeldscherm, kek design (leuke kleur), verbazingwekkend goeie camera en Bluetooth... wat wil je nog meer?
Ik zou bijna willen zeggen: waarom nog een T3 kopen? Zeker als je 'm met een Bluetooth GPS-ontvanger als GPS-systeem kunt gebruiken.

Mag ik vragen waar je je Zire hebt gekocht?
Dat mag :P

TakeItNow.nl
http://www.takeitnow.nl/i...l1.html&levprodid=Q150080

was zeg maar de enige shop waar ik hem de volgende dag in huis kon halen en wat niet te duur was. [/spam]

Ik hoop trouwens dat de palm drivers voor de C-guys of Sandisk SDIO Wifi module zo snel mogelijk uitkomt... lijkt me ook wel erg gaaf om er mee te kunnen WiFi'en :)

(http://www.sandisk.com/retail_sdwifi.html en http://www.c-guys.com/Sdlink11b_index_en.htm)

[ Voor 7% gewijzigd door Bluppy2 op 06-05-2004 22:34 ]

• Nick|IA
Sandisk is nooit zo snel met dat soort dingen... De WiFi-kaart heeft een jaar op zich laten wachten.

Terzijde: mijn ervaringen met TakeItNow leren me dat het op z'n zachts gezegd niet hun streven is de volgende dag uit te leveren. De voorraad die ze op de website aanhouden is die van hun distributeur. I learned it the hard way.

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Nick|IA schreef op 06 mei 2004 @ 22:45:
Sandisk is nooit zo snel met dat soort dingen... De WiFi-kaart heeft een jaar op zich laten wachten.

Terzijde: mijn ervaringen met TakeItNow leren me dat het op z'n zachts gezegd niet hun streven is de volgende dag uit te leveren. De voorraad die ze op de website aanhouden is die van hun distributeur. I learned it the hard way.
Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd dat ik het apparaat met spoed nodig had en daarna kreeg ik een mailtje terug dat 'Het product wordt vandaag verzonden en zou morgen aangeboden moeten worden.'

Dus ik ben benieuwd :)

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Voor de fans heb ik ff wat high-res pics geschoten:

http://bluppy4.student.ut...os/thumbnails.php?album=5

• Stereotomy
  • Niet online
Ziet er waanzinnig uit, echt heel mooi! :)

Veel plezier ermee!

Alors.

Verwijderd

Ik begin de zire72 steeds mooier te vinden ;)

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:39

luke_otto

pang pang luckyluke

mischien hele domme vraag,maar zou je via bt kunnen internetten?

• Nick|IA
lukeotto schreef op 11 mei 2004 @ 11:28:
mischien hele domme vraag,maar zou je via bt kunnen internetten?
Ja hoor, dat kan. Moet je wel binnen 10 meter van je PC blijven... Volgens mij is dit een goede guide:

http://www.palmzone.net/m...php?name=Sections&artid=2

Voordeel is dat je meteen je Zire 72 over Bluetooth kunt synchroniseren.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Ik heb de zire 72 ook sinds gisteren, en moet zeggen dat het een hele mooi pda is. Hijs platter dan ik verwacht had, en de foto's zijn van redelijke kwaliteit mits een goede lichtbron.

Wat me tegenvalt is dat je geen mp3 erop kan afspelen zonder een geheugenkaartje, misschien iemand die er een trucje voor weet :P heb momenteel geen geld meer voor een kaartje namelijk :D

Bluetooth werkt ook erg goed, erg simpele wizard. en het scherm is echt mooi, goede en heldere kleuren :) kortom: erg tevreden.

• Stereotomy
  • Niet online
Wat me tegenvalt is dat je geen mp3 erop kan afspelen zonder een geheugenkaartje, misschien iemand die er een trucje voor weet heb momenteel geen geld meer voor een kaartje namelijk
Kennie. :) In de praktijk zal dit ook nooit gewenst zijn omdat een redelijk zwaar gevulde Palm met 32 Mb geheugen maar ca. 10-15 Mb vrij heeft aan RAM.

128 Mb kaartjes zijn tegenwoordig niet meer zo duur, zo'n 30 EUR. Zorg wel dat je een Lexar, Panasonic of Simpletech krijgt, dat zijn de merken die het best werken op een Palm.

*ook Delta Goodrem fan is* :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 13-05-2004 16:33 ]

Alors.

• RonaldMade
Stereotomy schreef op 13 mei 2004 @ 16:32:
[...]

Kennie. :) In de praktijk zal dit ook nooit gewenst zijn omdat een redelijk zwaar gevulde Palm met 32 Mb geheugen maar ca. 10-15 Mb vrij heeft aan RAM.

128 Mb kaartjes zijn tegenwoordig niet meer zo duur, zo'n 30 EUR. Zorg wel dat je een Lexar, Panasonic of Simpletech krijgt, dat zijn de merken die het best werken op een Palm.

*ook Delta Goodrem fan is* :Y)
Via mijn mail kan ik er wel een mp3 op krijgen :P maar dan kent ie weer geen plug-in om hem af te spelen en ook real one wil niet :X Er staat btw op deze 24 MB vrij geheugen op. Maar ik wilde er alleen maar ff een mp3 op zetten om de geluidskwaliteit van het ding wat beter te testen... maja dan binnenkort toch maar een 128 of 256 MB kaartje kopen :)

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

RonaldMade schreef op 13 mei 2004 @ 16:54:
[...]

Via mijn mail kan ik er wel een mp3 op krijgen :P maar dan kent ie weer geen plug-in om hem af te spelen en ook real one wil niet :X Er staat btw op deze 24 MB vrij geheugen op. Maar ik wilde er alleen maar ff een mp3 op zetten om de geluidskwaliteit van het ding wat beter te testen... maja dan binnenkort toch maar een 128 of 256 MB kaartje kopen :)
mp3 afspelen werkt prima, al vond ik wel dat er iets te veel ruis op de lijn zat. Maar verder kan ik al jou ervaringen alleen maar onderschrijven :)

* Bluppy2 heeft een 128 mb Kingston SD kaartje wat ook prima werkt

Verwijderd

Ik heb wel een vraagje over die Zire 72:
Er zit geen flip cover bij toch? Hoe bewaar je hem dan handig/veilig in je binnenzak of tas??

Ik denk er wel aan om een zire 72 te kopen :) Mooi scherm en bluetooth == lekker internetten in de trein met Siemens S55!

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:30:
Ik heb wel een vraagje over die Zire 72:
Er zit geen flip cover bij toch? Hoe bewaar je hem dan handig/veilig in je binnenzak of tas??

Ik denk er wel aan om een zire 72 te kopen :) Mooi scherm en bluetooth == lekker internetten in de trein met Siemens S55!
Je krijgt er een mooi opbergtasje bij (vind ik dan, er zijn mensen die het haten) waarin je hem kan opbergen. Is met een klittenband sluiting en een polskoortje. Je kan echter ook los nog hardcovers ervoor kopen.

En via bluetooth is internetten met een S55 zeker simpel want die kan je in de wizard zo selecteren :)

edit:
bluppy2 is te snel :P naja, dan kon ik achteraf toch ook nog maar ff met een foto met bepertk licht :)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rtech/tasje.JPG

offtopic:
He bluppy2, hebben we dezelfde pda, hebben we ook dezelfde toetsenbord + muis combo :P We hebben een goede smaak _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door RonaldMade op 14-05-2004 18:48 ]

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

RonaldMade schreef op 14 mei 2004 @ 18:33:
[...]

Je krijgt er een mooi opbergtasje bij (vind ik dan, er zijn mensen die het haten) waarin je hem kan opbergen. Is met een klittenband sluiting en een polskoortje. Je kan echter ook los nog hardcovers ervoor kopen.

En via bluetooth is internetten met een S55 zeker simpel want die kan je in de wizard zo selecteren :)
Ik vind het ook een handig tasje, het is stevig en voor mij niet te groot. Al kan ik me voorstellen dat andere mensen het te groot vinden.
Als je een beetje grote broekzakken hebt kan hij daar iig makkelijk in :)

Even ter vergelijking met een S55:

Afbeeldingslocatie: http://bluppy4.student.utwente.nl/fotos/albums/zire72/normal_IMG_2985.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bluppy4.student.utwente.nl/fotos/albums/zire72/normal_IMG_2986.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bluppy4.student.utwente.nl/fotos/albums/zire72/normal_IMG_2987.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bluppy4.student.utwente.nl/fotos/albums/zire72/normal_IMG_2988.JPG

Verwijderd

ok dan dat is heel duidelijk heren! Mijn dank!
Alleen lijkt mij een flip cover toch relaxter. Het is klein, en je kan em vrijwel gelijk gebruiken zeg maar, dus niet eerst klitteband, uit tasje, maar gewoon 'flip' and go!
Zou een flipcover achtig iets wel los te krijgen zijn??

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 19:00:
ok dan dat is heel duidelijk heren! Mijn dank!
Alleen lijkt mij een flip cover toch relaxter. Het is klein, en je kan em vrijwel gelijk gebruiken zeg maar, dus niet eerst klitteband, uit tasje, maar gewoon 'flip' and go!
Zou een flipcover achtig iets wel los te krijgen zijn??
Op de site van palmOne heb ik deze zien staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.palmone.com/us/images/products/accessories/casesandcovers/bboard_hardcase.jpg

specs:
Description
This sleek case features a brushed aluminum cover to keep your handheld secure and protected. It’s designed to allow easy access to the functions on your handheld including a window for your handheld’s camera lens. It includes two slots to store your expansion cards.

$ 29,95, voor zover ik het weet alleen nog niet in Nederland beschikbaar.

En dan heb ik ook nog even een vraagje :) kom er net op.

Kan je met de palm streaming media afspelen, dus muziek en/of films luisteren/bekijken via bluetooth, of is dat niet mogelijk, of is er speciale software voor nodig ? Want dat zou wel handig zijn :9

En als het mogelijk is, is het ook nog te doen met de 1 Mbps die bluetooth max aankan, en vreet het veel geheugen van je PDA of SD kaartje ?

[ Voor 21% gewijzigd door RonaldMade op 14-05-2004 20:55 ]

Verwijderd

ok das wel nice dat hoesje!

Dan heb ik nog twee vraagjes:
1: Kan je wat foto's laten zien van hoe het internet er op je zire 72 uit ziet
2: Weet iemand waar ik de zire 72 in het echt kan bekijken in een winkel? (regio leiden)

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 22:17:

2: Weet iemand waar ik de zire 72 in het echt kan bekijken in een winkel? (regio leiden)
1: Van de site van bluppy2:
Afbeeldingslocatie: http://bluppy4.student.utwente.nl/fotos/albums/zire72/normal_IMG_2982.JPG

2: In Leiden, kan je hem misschien het beste bekijken bij de Dixons, maar ik zou hem er niet kopen, daar kost hij namelijk 349,00 euro tegenover de 289,00 die PDAshop vraagt. Scheelt dus nogal flink.

Ik heb bij de palmclub ook nog antwoord op mijn vraag gehad, en het is mogelijk om dus met pockettunes via bluetooth naar shoutcast radio te luisteren _/-\o_

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 22:17:

verwacht dus niet dat hij heel tweakers.net goed pakt of iets dergelijks. In de meeste bevallen probeerd de handheld alle niet belangrijke styling te elemineren. Maar voor het beste resultaat zul je gewoon speciaal gebouwde sites moeten gebruiken (zoals pda.tweakers.net).

Verwijderd

ja ok dat begrijp ik natuurlijk. Maar zou ik wel bijvoorbeeld op het blackboard systeem van de universiteit in kunnen loggen en daar .doc-jes en .pdf-jes bekijken als het echt moet?? En beetje hotmail checken enzo..

En ik zal em zeker bij pdashop bestellen ja, maar ik wil em wel ff 'echt' zien.

Verwijderd

goed.. Ik ben nog wel benieuwd naar meer gebruikerservaringen!!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
offtopic:
[quote]Stereotomy schreef op 30 april 2004 @ 10:47:
Nou, de Zire72 is ab-so-luut niet speelgoedachtig. Op de foto's misschien wel, maar ik moet eerlijk bekennen dat het een mooi kleurtje blauw is in het echt, en de achterkant is tenminste niet van dat vingerafdrukzuigende glansplastic. De Zire31 is net als de Zire21 en Zire erg sober uitgevoerd. En zeg nou zelf, hier kan toch weinig fout aan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.flextra-online.nl/pweb/fullimages/5_f.jpg]

(Zire LaunchParty te Rotterdam, was gezellig! :Y) )[/quote]

Waar komt die foto vandaan ? dat linker meisje .. dat is volgens mij een bekende.

• Stereotomy
  • Niet online
Zoals ik al schreef, PalmOne gaf een feestje in Rotterdam in de Thalia Lounge voor pers, zakenrelaties en ingewijden, en enkele mensen van de Palmclub waren erbij - waaronder ondergetekende. :Y) Ik heb geen idee hoe die meiden heetten, maar ik neem aan dat ze gewoon door PalmOne bij een of ander promo bureautje waren ingehuurd.

Alors.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 21:28:
goed.. Ik ben nog wel benieuwd naar meer gebruikerservaringen!!
Op Palmclub staan ook wat ervaringen: http://pdaclub.nl/forums/...ead.php?s=&threadid=16383

Verder kan je ook de reviews lezen uit de starterspost, daar staan ook een paar goede tussen als je meer info wilt weten :)

Verwijderd

en??
Mensen al nieuwe ervaringen met de Zire 72??

Weet iemand btw waar ik die hardcase kan bestellen?? Bij pdashop.nl krijgen ze em niet..

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 18:19:
en??
Mensen al nieuwe ervaringen met de Zire 72??

Weet iemand btw waar ik die hardcase kan bestellen?? Bij pdashop.nl krijgen ze em niet..
Ik zou het niet weten waar je hem in NL kan bestellen, maar als je nog meer gebruikers-ervaringen wilt, moet je misschien: S3v3n_0f_n1n3 eens een mailtje sturen of bij msn toevoegen (staat in zijn profiel) Aan zijn ondertiteling te zien heeft hij ook een Zire 72 namelijk :P

Ik ben er zelf nog altijd heel erg tevreden mee, het is een gave gadget en zeker als je even geen normale pc of laptop bij de hand hebt :) Je hebt er verder ook ontiegelijk veel software voor, en een paar hele gave games :)
bluppy2 schreef op 15 mei 2004 @ 09:36:
[...]

verwacht dus niet dat hij heel tweakers.net goed pakt of iets dergelijks. In de meeste bevallen probeerd de handheld alle niet belangrijke styling te elemineren. Maar voor het beste resultaat zul je gewoon speciaal gebouwde sites moeten gebruiken (zoals pda.tweakers.net).
Vraagje aan mijn kant, gebruikt het internetten op je palmOne veel ram geheugen ? En slaat ie dan ook locaal wat belangrijke files op, of valt dat mee ?

[ Voor 27% gewijzigd door RonaldMade op 23-05-2004 20:34 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Je kunt met de Webpro browser zelf de grootte van de Cache instellen. Het internetten van moeilijke pagina's kost inderdaad veel geheugen, maar zoals eerder genoemd werd: de 32 Mb Ram is meer dan genoeg en die krijg je echt niet zo gauw vol bij PalmOS.

In tegenstelling tot Windows Mobile waar 64 Mb tegenwoordig toch het minimum is. (sorry kon het niet laten :P )

Alors.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Daarnaast is er de optie om de cache leeg te gooi als je de browser afsluit. Als je via je PC aan het surfen bent boeit cache toch niet zo (snelle verbinding, flat fee). Als je via GPRS surft, dan wil je over het algemeen geen plaatjes (trage verbinding, betalen per KB) dus dan boeit cache ook niet echt.

Verwijderd

Weet iemand of de Zire 72 ook bij de Mediamarkt (Den Haag) wordt verkocht? Heb er wel es een gewone zire zien liggen in het verleden.
Dan kan ik em daar ff checken, en later bestellen bij pdashop :)

Verwijderd

ehm next question.
er kan zowel MMC als SD geheugen in de zire 72. Daar ik misschien in de toekomst ook een Nokia 6230 wil kopen, zou het handig zijn als ik een MMC neem. Nu vraag ik me af: maakt het eigenlijk uit of ik SD of MMC neem?? Wat is het verschil? En zit er nog verschil onderling tussen de verschillende merken??

• Stereotomy
  • Niet online
http://palmclub.nl/tips/vfsbenchmark/

Gewoon die Zire72 kopen, prachtapparaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Stereotomy op 24-05-2004 18:37 ]

Alors.

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En ik spreek uit ervaring, dit apparaat is gewoon geweldig.

Camera, Voice recorder, Bluetooth apparaat, Video recorder (film fragmenten met geluid opnemen), Leuke spelletjes spelen!, Word, Excel / PowerPoint documenten bekijken/bewerken, en nog veel meer!!

SD is veiliger heb ik gehoord, verder maakt het niet super veel uit volgens mij.
Op de link die Stereotomy gaf staat nuttige informatie over snelheden e.d. van kaartjes, en zo kun je makkelijk een goede zoeken.

Ik heb in 1 dag, 4 PocketPC gebruikers (inclusief 1 docent) jaloers gemaakt ermee :)

:D/-<

Verwijderd

yezz ik heb em! Zire 72!!

Ik ben al een tijdje aan het klooien, en het lukt allemaal net niet :(
Internetten via bluetooth op mn desktop lukt niet, blijft hangen bij signing on. Bluetoothen naar mn S55 werkt wel..
Verder lukt het hotsyncen met de kabel ook nog niet.. Ik doe de kabel erin, mn zire piept, maar mn PC doet niks!!

Iemand die me kan helpen??

• Stereotomy
  • Niet online
Je kunt een search bij http://www.palmclub.nl/forums doen (forum is even tijdelijk de kluts kwijt vanmiddag)

Bij de Tips pagina's van de Palmclub staat hoe je via BT moet internetten op je desktop. Vergeet niet de ICS vanaf je dongle ook beschikbaar te maken. Ik denk dat je het script niet of verkeerd hebt ingevuld.

Hotsyncen: heb je Palm Desktop geinstalleerd en een vinkje bij Local USB gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 28-05-2004 18:11 ]

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 28 mei 2004 @ 18:09:
Bij de Tips pagina's van de Palmclub staat hoe je via BT moet internetten op je desktop. Vergeet niet de ICS vanaf je dongle ook beschikbaar te maken. Ik denk dat je het script niet of verkeerd hebt ingevuld.
Die heb ik dus gevolgd en die werkt niet.. Hij blijft hangen bij loging in ofzo. Het script heb ik wel degelijk goed ingevuld. Denk dat het een probleempje is met de ICS. ik heb het aangevinkt bij mn ethernetkaart, maar heb nergens aangegeven dat dit voor mn bluetooth adapter moet zijn, dat kan ik nergens vinden nl..
Weet jij hoe dat moet??

• Stereotomy
  • Niet online
Heb je Widcomm software? Dan moet je Network Access enabled hebben.

Alors.

Verwijderd

andere vraag: weet iemand al hoe je Orange Share GPRS in kan stellen??
Deze wordt nl (nog) niet ondersteund.. Alleen KPN :(
Danku!

• Stereotomy
  • Niet online
zie Internet & Communicatie forum van Palmclub, gebruik zoekfunctie. Vaak werkt het sowieso al als je de instellingen van KPN overneemt, de DNS servers uitzet, geen script gebruikt. Eigenlijk niks dus. :)

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 28 mei 2004 @ 19:02:
Heb je Widcomm software? Dan moet je Network Access enabled hebben.
Oeh very nize!
Het werkt nu! ADSL op mn PDA :)
Nog even voor de duidelijkheid:
Gebruik de widcomm drivers.
Rechtsklik op bluetooth icoon in systray -> Advanced configuration
Tabblad Local services -> Network access -> properties
En dan type of service: allow all devices to access the internet/lan, waar die bij mij op allow other devices to create a provate network.

Dit voor het naslagwerk ;)

• Stereotomy
  • Niet online
Misschien moeten we dit bij de Palmclub ook neerkwakken want het kostte mij idd ook een uur voordat ik het doorhad. :(

Maargoed, blij dat het werkt. Mooi apparaatje he. :)

Alors.

Verwijderd

hmm.. Inmiddels ben ik aardig op gang. Ik kan internetten enzo, synchroniseren via bluetooth etc.
Alleen het lullige: het lukt me maar niet om gewoon via de USB kabel te synchroniseren :( Is nog geen een keer gelukt. De kabel is gewoon goed (getest met cardreader). Maar als ik dus vanaf mn zire 72 hotsync via cradle/cable, zegt ie na lang w88 "The connection between your handheld and the desktop could not be established. Please check your setup and try again."
Ik heb al heel wat geprobeert, oa palm desktop opnieuw geinstalleerd en een soft reset gedaan, maar niks werkt..
Wie kan mij verder helpen??

• Stereotomy
  • Niet online
local usb aangevinkt?

Heb je hem aan een USB hub aangesloten (dat werkt niet)? Probeer hem eens in een andere USB poort te prikken?

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 30 mei 2004 @ 19:43:
local usb aangevinkt?

Heb je hem aan een USB hub aangesloten (dat werkt niet)? Probeer hem eens in een andere USB poort te prikken?
ook dat heb ik allemaal al eens geprobeerd.
En hij zit direct in een usb poort ja.

Verwijderd

ok dan, weer even een update:

mn cable hotsync werkt nu :) Beetje stom, maar je moet de usb kabel met best veel kracht in de palm duwen.. Hij zat dus gewoon niet ver genoeg :P Gaat lekker snel via kabel!

en het tweede punt: orange world via bluetooth werkt!
Gewoon via de wizard op je palm verbinding maken met KPN, dan tooltje voor palm van orange.nl downloaden. Deze kan echter alleen via kabel of IR, maar je kan later bij je connections-prefs gewoon je LAN naar je phone selecteren.

Beetje vaag mss maar als er nog vragen zijn moet je het zeggen!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

/me SmartDoDo gaat deze week een Zire 72 halen/bestellen.

Ik begrijp dat er standaard een soort van tasje/hoesje bij de Zire zit. Nu weet ik niet of ik dat ding geweldig vind dus ben ik even wezen kijken naar een hard case voor dat ding maar kan eigenlijk nergens commentaar of opmerkingen over dat ding vinden.

Gebruiken Zire 72 mensen het bijgeleverde tasje of is een hardcase toch practischer?

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik vind het tasje echt helemaal geweldig 8)7
niet dus ;) Het voldoet opzicht wel, maar ik hou zoiezo niet zo van klitteband om de pda ff eruit te halen, en soms vliegt het volume opeens omhoog omdat die dus ingedrukt kan worden. (En met een volume boost erop wordt je half doof en kijkt iedereen je in de trein aan ;)).

Maar ieder zijn eigen mening :)

:D/-<

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Max v W schreef op 31 mei 2004 @ 13:38:
ik vind het tasje echt helemaal geweldig 8)7
niet dus ;) Het voldoet opzicht wel, maar ik hou zoiezo niet zo van klitteband om de pda ff eruit te halen, en soms vliegt het volume opeens omhoog omdat die dus ingedrukt kan worden. (En met een volume boost erop wordt je half doof en kijkt iedereen je in de trein aan ;)).

Maar ieder zijn eigen mening :)
dan moet je ff op het informatieknopje drukken voordat je hem in het tasje stopt.. dan heb je daar iig geen last meer van :)

Verwijderd

op brighthand.com stond een topic over de hardcase. Ik denk er ook aan een te kopen, maar 49 E bij pdashop.nl vind ik toch best veel..

En over de zire 72: super apparaat!!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is er inmiddels eigenlijk al meer bekend over wanneer PalmOS 6 uitkomt? Ik vind de Zire72 er ook erg netjes uitzien, het lijkt erop dat alle gebreken van de Zire71 verbeterd zijn, maar hij draait nog steeds op PalmOS 5.x terwijl PalmOS 6 eraan zat te komen toch? Of duurt dat nog wel een flinke tijd?

• RonaldMade
Hij is al uit, en vanaf nu mag je officieel geen 6 zeggen maar heet het Cobalt.
Verder proberen ze nog zo lang mogelijk te rekken met 5.2.8 en komen van de zomer of het najaar de eerste pda's met PalmOS Cobalt (6).

Cobalt, zou opzich ook kunnen draaien op de Zire 72 kunnen draaien, maar het is nog maar afwachten of ze er een update voor uit willen geven...

• Fuzzillogic
PalmOne is de laatste tijd errug zuinig met updates. Zo heeft de Tungsten|T1 een update van ruim 600KB nodig van het kostbare RAM geheugen omdat die lamzakken te lamlendig zijn om een ROM-update voor het apparaat uit te brengen. En dat is nog voor bug-fixes.

Ik heb nog geen enkele OS update gezien voor een PalmOS5 apparaat. Neemt niet weg dat PalmOS 5.2 best aardig werkt.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 13:10:
op brighthand.com stond een topic over de hardcase. Ik denk er ook aan een te kopen, maar 49 E bij pdashop.nl vind ik toch best veel.
Ik heb hem al voor veel minder gezien in Nederland :P Helaas alleen nog niet op voorraad. We wachten het gewoon even af, komt vanzelf goed lijkt me :)

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 01 juni 2004 @ 17:55:
[...]

Ik heb hem al voor veel minder gezien in Nederland :P Helaas alleen nog niet op voorraad. We wachten het gewoon even af, komt vanzelf goed lijkt me :)
Waar dan?? :)

Ik heb verder nog wat vraagjes:

* Iemand al werkende afstandsbediening software gevonden voor de zire 72? Noviiremote geeft een error, omniremote krijg ik ook niet aan de praat..

* Versamail ophalen via GPRS gaat voor allebei mn account (POP3) goed, als ik echter via bluetooth naar mn desktop mn mail op haal, gaat dit bij 1 account goed, bij de ander zegt ie 'Unable to resolve XXXX. Check your DNS setting or enter the ip adress for your mail server'.. Hoe los ik dit op??

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 11:24:
[...]

Waar dan?? :)

Ik heb verder nog wat vraagjes:

* Iemand al werkende afstandsbediening software gevonden voor de zire 72? Noviiremote geeft een error, omniremote krijg ik ook niet aan de praat..

* Versamail ophalen via GPRS gaat voor allebei mn account (POP3) goed, als ik echter via bluetooth naar mn desktop mn mail op haal, gaat dit bij 1 account goed, bij de ander zegt ie 'Unable to resolve XXXX. Check your DNS setting or enter the ip adress for your mail server'.. Hoe los ik dit op??
Waar dan?
Bij PalmClub heb ik mensen gezien die hem bij beat-it vandaan hadden ofzo, voor 20 euro oid met 9 euro verzendkosten ofzo.

* Omniremote werkt bij mij wel, maar je moet verdomd goed mikken en dan heb je geluk dat ie het soms doet. Novii is bezig met versie 2.6 te testen die wel werkt op de Zire 72, die zal dus ook zo spoedig mogelijk worden uitgebracht.

* geen idee :/ Je hebt verder geen probleem met die e-mail server ?

Verwijderd

owja omniremote werkt wel ja, het is eigenlijk wel vrij zinloos :P

Maar die mailserver werkt gewoon altijd.. Het is echt dat ie de dns niet kan vinden ofoz :S

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hier kost hij €25,- inclusief verzendkosten, alleen is het zo te zien alleen op bestelling leverbaar.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 02 juni 2004 @ 13:37:
[...]
Hier kost hij €25,- inclusief verzendkosten, alleen is het zo te zien alleen op bestelling leverbaar.
ehh, ik zie daar alleen hardcases voor tungsten E en T3.. Ik wil graag een hardcase voor de Zire 72 ;)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 14:06:
[...]

ehh, ik zie daar alleen hardcases voor tungsten E en T3.. Ik wil graag een hardcase voor de Zire 72 ;)
Dat snap ik :) Zoek de Zire 72 maar eens op dan zie je er de hardcase als accessoire onder staan :)

Verwijderd

owja ik zie het!
Bedankt voor de tip!
20 E tegenover 50E bij pdashop :P

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 14:17:
owja ik zie het!
Bedankt voor de tip!
20 E tegenover 50E bij pdashop :P
Goed zoeken bij de bekendere zaken kan geen kwaad. De enige vraag is hoe lang het duurt voor men voorraad heeft maar daar kan een mailtje wellicht antwoord op geven :)

Ik wacht nog even met een hardcase, eerst de 72 maar binnen krijgen. Vandaag al wel een Sitecom bluetooth adapter gehaald, een usb verlengkabel en SD geheugen. Zodra hij binnen is lekker opladen, screencover eroverheen en dan kan ik ermee gaan spelen :*) Kan ik zelfs in de tuinstoel gaan internetten via bluetooth 8)7

Ik geloof niet dat deze links al voorbij waren gekomen:

Zire 31 review op palmclub.nl

Zire 72 review op plamclub.nl

[ Voor 17% gewijzigd door SmartDoDo op 02-06-2004 15:21 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

/me SmartDoDo is inmiddels ook voorzien van een Zire 72 en zal van het weekend/na het weekend zijn bevindingen eens opsommen en proberen het ding simpel te reviewen :)
Eerst maar even opladen en ermee spelen :Y)

Het eerste bijzondere wat me opviel was dat de adapter opzetstukjes heeft voor verschillende wandcontactdozen. Er is dus goed gedacht aan de reizende tweaker :)

• Stereotomy
  • Niet online
Gaaf. :)

Je zult hopelijk snel onder de indruk zijn van de eenvoudigheid en efficientie van het PalmOS platvorm. :)

Alors.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SmartDoDo schreef op 04 juni 2004 @ 15:12:
/me SmartDoDo is inmiddels ook voorzien van een Zire 72 en zal van het weekend/na het weekend zijn bevindingen eens opsommen en proberen het ding simpel te reviewen :)
Eerst maar even opladen en ermee spelen :Y)

Het eerste bijzondere wat me opviel was dat de adapter opzetstukjes heeft voor verschillende wandcontactdozen. Er is dus goed gedacht aan de reizende tweaker :)
Ik zou graag willen weten hoe lang de batterij meegaat...

• RonaldMade
_Richie_ schreef op 05 juni 2004 @ 14:45:
[...]

Ik zou graag willen weten hoe lang de batterij meegaat...
ik heb er een avondje flink mee gegamed, toen ging hij zo'n 2,5 uur mee. Met mp3 luisteren gaat het beeldscherm uit en kan hij (in theorie) 5,5 uur mee oid.

Standby houdt hij het rond de 5 dagen uit :)

• Stereotomy
  • Niet online
Ronald, volgens mij heb je dan het scherm op 100% staan, wanneer je gamed? Zeker met het scherm van de Zire72 voldoet 50% ook wel, en dan gaat alles weer 2 uur langer mee. :)

Alors.

• RonaldMade
Stereotomy schreef op 05 juni 2004 @ 16:41:
Ronald, volgens mij heb je dan het scherm op 100% staan, wanneer je gamed? Zeker met het scherm van de Zire72 voldoet 50% ook wel, en dan gaat alles weer 2 uur langer mee. :)
Mja, hij staat op 50% maar ik weet niet of dat ook zo was tijdens het gamen. Tegenwoordig staat ie nog beneden de 50% want ik krijg barstende koppijn van dat felle scherm 's avonds.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 05 juni 2004 @ 16:51:
[...]

Mja, hij staat op 50% maar ik weet niet of dat ook zo was tijdens het gamen. Tegenwoordig staat ie nog beneden de 50% want ik krijg barstende koppijn van dat felle scherm 's avonds.
Het contrast bedoel je? Rechtsbovenin je grafittistuk? Scheelt dat veel batterij als je die op zn laagst zet??

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 22:09
Nee, waarschijnlijk de brightness. Deze staat linksonderin de graffity, het "zonnetje". Ik heb 'm op m'n TH55 op zo'n 60% staan, hiermee is het scherm nog fel zat. Het scheelt inderdaad wat in het batterijleven, alhoewel dat bij mij al lang zat is.
Is dat overigens nieuw ofzo, contrast? Die heb ik namelijk niet...

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is brightness en geen contrast wat er veranderd kan worden. Overigens heb ik het op 0 tot 20% staan. Meer dan genoeg om het goed te kunnen zien. Wellicht dat ik het morgen in de zon wat hoger moet zetten.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zoals beloofd, een simpel reviewtje over de Zire 72

Woei! Een Palm! Nou ja, een palmOne dan :+

Bij het openen van de verpakking valt me op dat de Zire geleverd wordt met een adapter waar verschillende stekers op kunnen worden geschoven. Zo kun je dus ook overal terecht als je wilt opladen. Verder zit er een eenvoudig stevig aanvoelend tasje bij waar je de Zire redelijk netjes in kunt bewaren. Persoonlijk zou ik liever een hardcase gebruiken, maar het tasje is op zich niet onaardig en wordt er immers “gratis” bijgeleverd.

De Zire zelf ziet er irl geil uit :9 Laat ik het maar gewoon zo noemen, want hij mag best gezien worden :Y) Hij voelt ook stevig en degelijk aan. Gelukkig is de zijkant van een soort blauw mat spul, want het metaalkleurige gedeelte (o.a. de achterkant) wordt bij aanraking nogal snel smutzig.

De documentatie bestaat uit een klein boekje waarin in een paar wereldtalen wordt uitgelegd hoe de software is te installeren en dat de palm eerst moet worden opgeladen etc.
Mensen die een dergelijke handleiding in het Nederlands willen lezen, waaronder ik, worden verwezen naar een pdf op de bijgeleverde CD waar dezelfde korte handleiding in het Nederlands is te vinden.

De Quick Tour en de Guide (uitleg hoe het een en ander werkt) voor de Zire is enkel in het Engels en persoonlijk vind ik dat erg slecht. Van de tweakers zullen de meesten geen probleem hebben met het Engels, maar we leven in Nederland dus mag er best een Nederlandse handleiding bij. Niet iedereen kan zo geweldig Engels ;)

Gaan met die bana... palmOne B)

Uiteraard heb ik de Zire eerst netjes op laten laden, ongeveer een uurtje of 8. Daarna de extra aangeschafte screencover eroverheen geplakt. Iets wat met een beetje geduld goed te doen is. Bij het starten valt de snelheid al op. Hoewel ik totaal geen ervaring heb met dit soort dingen weet ik iig wel dat ik me niet hoef te ergeren aan iets als wachttijden :z De eerste kennismaking is dus positief. Ook het scherm ziet er goed uit, eigenlijk had ik daar ook niets anders van verwacht gezien de vele positieve verhalen over de huidige Palm schermpjes.

De Brightness heb ik meteen maar omlaag gezet, zo ongeveer op een 20%. Ook bij 0% is het nog goed te zien afhankelijk van de lichtomstandigheden. Ik heb het scherm nog niet in de zon bekeken maar waarschijnlijk is 0% dan veel te weinig om nog prettig wat te kunnen zien. Als tweaker zijnde zie ik toch niet veel licht dus kunnen we gelijk wat energie besparen :Y)

Leuk zo’n agenda waar je mp3’s mee kunt afspelen :+ Het bijgeleverde RealOne player is eenvoudig van opzet, maar werkt prima en eigenlijk mis ik er niets aan behalve wma en vooral ogg vorbis support. Het geluid uit de luidspreker van de Zire is prut. Gewone eenvoudige geluidjes van een spelletje klinken dan weer prima, maar muziek wil je er niet over afspelen.
De combo Zire en Sennheiser HD-490 klinkt dan weer veel beter en geeft meer volume dan mijn Kenwood stereo en de Sennheiser. Ongelooflijk zo hard als dat ding kan :X
Vreemd vond ik het toen ik mijn geen-idee-welk-merk oordopjes inplugde en tot mijn verbazing een geluid hoorde waar de zee jaloers op kan zijn. Ik heb gekeken of het volume bovenmatig hoog stond, maar dit was niet het geval. Zodra de Zire aanstaat en de oordopjes ingeplugd zijn ruist de zee je tegemoed :| Alleen door muziek hard te zetten wordt de ruis voldoende overstemd, maar wanneer je naar rustige passages zou luisteren zou het toch opvallen. Heel snel de Sennheiser weer opgezet en ook daar blijkt ruis aanwezig te zijn maar van een dusdanig laag niveau dat het niet storend is. Zodra er muziek wordt afgespeeld is de ruis dan dus ook niet hoorbaar meer. Omdat ik toch bijna nooit oordopjes gebruik vind ik dat geen probleem, maar als je die wel gebruikt dan hoop ik dat alleen mijn exemplaar hier last van heeft.

Nog wat....

Wat zaken die mij op zijn gevallen de eerste 2 dagen met een Palm in m’n handen.

De Zire heeft de beschikking over Bluetooth. Hoewel ik dat in eerste instantie niet zo interessant vond, heb ik er inmiddels wel mee kunnen internetten via een USB BT dongle. Het opzetten van zoiets is een hoop ellende gebleken en het is jammer dat dat niet makkelijker gemaakt kan worden. Is het eenmaal ingesteld en werkt het, dan werkt het ook verder prima. De bijgeleverde browser, palmOne WebPro doet het op zich prima alleen heb ik soms wat last bij het scrollen. Dan blijft het beeld naar boven en naar beneden springen ook al is alle informatie van de webpage al geladen. Nogal ergerlijk wanneer je gewoon iets wilt lezen.

Ohja, de accu....

Tja, hoe lang gaat de accu van dat ding nou mee? Ik denk dat het voor iedereen anders is omdat iedereen z’n Palmpje anders gebruikt. Ik heb hem een dag lang kunnen gebruiken waarin ik gebruik heb gemaakt van:

• Wat browsen via Bluetooth. Bijelkaar ongeveer een half uur tot 3 kwartier.
• Redelijk wat muziek heb beluisterd via RealOne en andere Shareware players. Ongeveer een uur muziek.
• Een paar opsommingen van deze review heb zitten tikken/schrijven. Ongeveer een half uur.
• Een spelletje :P, ongeveer een kwartier tot een half uur bijelkaar.
• Niet te vergeten het bijwerken en bekijken van de agenda.
• Het bekijken van film via Kinoma player (freeware). Een minuut of 5.

Ik heb vanmorgen BatteryGraph (freeware) geïnstalleerd om bij te kunnen houden hoe lang ik kon werken met de Zire en hoe snel de accu leeg zou gaan. Op dit moment blijkt mijn Zire ruim 4,5 uur te hebben gewerkt vandaag, met nog 10% accu te gaan. Door een reset is de timer echter ook gereset dus alles bijelkaar heb ik vandaag bijna 5 uur kunnen werken. Niet verkeerd :*), maar dat komt denk ik o.a. door de lage brightness en het lage volume waarmee ik muziek afspeel. Ook background playback van mp3 en auto powersave werken mee aan een langere werktijd.

Eigenaardig...

Ik lees hier en daar dat OS5 prima software is. Toch is mijn Zire al een aantal keren vastgelopen om onbekende redenen. Gelukkig niets schrikbarends, maar wel iets wat me opviel. Zelfs toen ik nog Win95 draaide heb ik op een dag niet zovaak moeten resetten... }:O

• RonaldMade
Leuke review smartdodo, maar wat puntjes:

- ik was niet wakker, dus punt 1 valt weg :P
- Dat je Zire vaak vastloopt, kan liggen aan je settings. Ik heb java geinstalleerd en vrolijk lopen kloten met de settings, waardoor het ding nogal vaak crashte, alles weer als van oud gezet en hij loopt never nooit niet vast.

[ Voor 22% gewijzigd door RonaldMade op 07-06-2004 08:50 ]

Verwijderd

Hoe staat het met divx afspelen op een Zire72? Afgezien van een flinke geheugen kaart nog meer drempels? Op de windows varianten als de Asus 620 of Ipaq 2210 is het geen probleem.
Tis natuurlijk een gimmick, maar wel wat me o.a. nog tegenhoudt het een of de ander type te kopen.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 07:18:
Hoe staat het met divx afspelen op een Zire72? Afgezien van een flinke geheugen kaart nog meer drempels? Op de windows varianten als de Asus 620 of Ipaq 2210 is het geen probleem.
Tis natuurlijk een gimmick, maar wel wat me o.a. nog tegenhoudt het een of de ander type te kopen.
Het is wel mogelijk dacht ik, voor een film af te spelen kan je hem gewoon ook het beste comprimeren en aanpassen aan de resolutie van de zire 72 namelijk 320×320. Op palmclub zijn er dan mensen die een film weten te comprimeren naar iets van 130 MB oid?

Verder zijn er geen drempels dacht ik, processor is snel zat en ondersteund WMMX technologie, dus echt een multimedia processor. Welke software je moet gebruiken om divx mee af te spelen weet ik niet 1,2,3 zal het later uitzoeken :)

edit:
MMPlayer kan Divx afspelen op de palm:
http://www.palmgear.com/i...&PartnerREF=&prodID=49158

[ Voor 11% gewijzigd door RonaldMade op 07-06-2004 08:44 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

breinonline

Are you afraid to be known?

@SmartDoDo: heb nog meer freeware geinstalleerd? Ik heb bij mijn Tungsten T3 ook in het begin last gehad van plotselinge reboots. Na nazoeken op verschillende fora bleek dat dit vaker gebeurt met free- of shareware programma's die slecht geschreven zijn of in jouw geval niet OS5 ready. Ook in mijn geval bleek het gewoon een programma te zijn wat de boel liet vastlopen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

breinonline schreef op 07 juni 2004 @ 08:45:
Ook in mijn geval bleek het gewoon een programma te zijn wat de boel liet vastlopen.
Dat zal het ook vast zijn, binnenkort eens selectief bekijken wat erop kan blijven en wat niet.
RonaldMade schreef op 07 juni 2004 @ 06:35:
- Dat je Zire vaak vastloopt, kan liggen aan je settings. Ik heb java geinstalleerd en vrolijk lopen kloten met de settings
Die had ik juist niet geïnstalleerd dus daar kan het iig niet aan liggen :) Vergeet ook niet dat iets wel héél crashproof moet zijn wil het blijven gaan in mijn handen :+

• Fuzzillogic
PalmOS kent geen geheugenbescherming zoals bijv Windows dat kent. Een 'foute' applicatie kan zo buiten zijn eigen geheugengebied schrijven, wat leiden kan tot een mooie crash.
Maar ach, een POS device is in no-time gereboot, dus zo'n enorm probleem is het niet IMO. Hooguit beetje irritant.

PalmOS6 is wel in staat om geheugen af te bakenen.

• Stereotomy
  • Niet online
Voor de ongeduldigen onder ons is er Crash Pro, een programma die je Palm automatisch reset als je een crash krijgt. Scheelt weer in de resetgat prikken. :P

Alors.

• _Richie_
  • Niet online
Heeft iemand al een hardcase? En ziet die er strak uit (zoals op het plaatje).

Verder zou ik willen weten of je een amerikaanse stekker voor de adapter erbij krijgt....

• Stereotomy
  • Niet online
Bij PalmOne krijg je altijd een lading stekkers erbij, en de adapter is geschikt voor 100-230V.

Alors.

• _Richie_
  • Niet online
Stereotomy schreef op 07 juni 2004 @ 19:26:
Bij PalmOne krijg je altijd een lading stekkers erbij, en de adapter is geschikt voor 100-230V.
Relaxt, dus als je hem in Amerika haalt, heb je geen gezeur!?

• RonaldMade
_Richie_ schreef op 07 juni 2004 @ 20:22:
[...]

Er zal vast wel wat anders zijn dan de europese modellen, zoals geen ondersteuning voor duits, frans enzo. Maarja die gebruiken we hier toch niet. verder zou ik niet weten wat het verschil is, ook niet in prijs ? Want ik heb hem op sommige amerikaanse sites zien liggen voor 299 dollar en hier is ie vor 289 euro ?

Licht goedkoper dus, tenzij jij hem ergens veel goedkoper weet :P

En heb sinds gisteren mijn 256 MB Kingston (Toshiba) kaartje binnengehad, het geluid uit de speakertjes bij muziek vind ik nog wel redelijk, zolang je heb maar niet plat op een tafel oid weglegt. Verder ook nog een serieuze crash gehad, was bijzonder vaag... gelukkig alles eerst even geback-upt want ik kon geen wallpapers meer in de Zire 72 zetten en ook de camera functie wilde onder geen bedwing meer starten...

Maar na een goeie hard reset is het allemaal weer opgelost _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door RonaldMade op 09-06-2004 08:07 ]

• Stereotomy
  • Niet online
_Richie_ schreef op 07 juni 2004 @ 20:22:
[...]

Invoerkosten, garantie alléén in Amerika... brr... tenzij je hem heel goedkoop tweedehands daar kan halen zou ik het risico niet nemen.

Alors.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 09 juni 2004 @ 08:04:
[...]
Verder ook nog een serieuze crash gehad, was bijzonder vaag... gelukkig alles eerst even geback-upt want ik kon geen wallpapers meer in de Zire 72 zetten en ook de camera functie wilde onder geen bedwing meer starten...

Maar na een goeie hard reset is het allemaal weer opgelost _/-\o_
Hey, mijn camera werkt ook ineens niet meer! Hij start gewoon niet op :S
Kan je mij gedetaileerder vertellen hoe je het hebt verholpen?? Hoe heb je bv een backup gemaakt?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:48:
[...]

Hey, mijn camera werkt ook ineens niet meer! Hij start gewoon niet op :S
Kan je mij gedetaileerder vertellen hoe je het hebt verholpen?? Hoe heb je bv een backup gemaakt?
Een back-up maakt hij automatisch wanneer je hotsynct met je pc. daarna moet je hem hard-resetten (resetknopje + aan/standby knopje indrukken) dan krijg je de vraag om je alles wil resetten.

Dan kies je voor ja, en dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen, zoals land, taal, calibratie etc. Daarna kan je weer hotsyncen en staat al je software + data weer op de zire.

Bij mij was het echter zo dat er een fout in een of andere software zat, en moest daardoor een heel nieuw profiel aanmaken, maar dan kan je zo je data overnemen uit je oude (die op de pc staat opgeslagen)

Verwijderd

oehh das wel scary gezien ik het nog nooit eerder heb gedaan :P
Gaat het ook allemaal goed met het synchroniseren met outlook enzo?? En blijven mn bluetooth profielen ook in tact??

btw, iemand al live pics van de hardcase???

Verwijderd

oehh ik lees weer interessante dingen op internet.

je kan een xscale processor zo underclocken dat je 50% langer met je batterij doet :) Is er echter ook een prog voor de Z72 die dat dus met een ARM processor kan?? Iemand ervaringen??

• Fuzzillogic
Z72 heeft een XScale CPU. Overigens kan dat underclocken ook met een OMAP. Maar eigenlijk is het waardeloos: de CPU van de nieuwe Sony's klokken zichzelf onder, a la speedstep/Cool'n'Quiet. Nieuwste XScales krijgen dat ook.

• RonaldMade
Nexxennium schreef op 11 juni 2004 @ 00:02:
Z72 heeft een XScale CPU. Overigens kan dat underclocken ook met een OMAP. Maar eigenlijk is het waardeloos: de CPU van de nieuwe Sony's klokken zichzelf onder, a la speedstep/Cool'n'Quiet. Nieuwste XScales krijgen dat ook.
Ze krijgen dat niet, ze hebben het al. De PXA270 is een van de nieuwste XScale processros, die oa ook in de Zire 72 zit, en staat er om bekend dat hij al een soort van speedstep functie heeft.

Verder weet ik niet en denk ik ook niet dat ie een back-up maakt als je met outlook synct, ik doe het namelijk altijd met PalmDesktop. En verder zijn er inderdaad programma's waarmee je snelheid van je cpu kan instellen per programma. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar op palmclub staat een hele hoop info daarover :)

Ik zoek eerder iets om over te clocken >:) kijken wat het maximaal haalbare is van de PXA270 :9

Verder ben ik een groot fanaat geworden van het programma MMPlayer, hiermee kan je mpeg en divx afspelen op de palm. Ik zette een videoclip (van Delta Goodrem :9 ) erop en besloot eens te kijken wat de kwaliteit was. Je mond valt er gewoon van open, de kwaliteit is gewoon super! De processor kon het ook goed aan (alhoewel MMPlayer dacht van niet). Zo kan je pas echt goed testen wat de Zire 72 in staat is, en hoe mooi het TFT-schempje pas echt is :9

[ Voor 23% gewijzigd door RonaldMade op 11-06-2004 07:10 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Verder weet ik niet en denk ik ook niet dat ie een back-up maakt als je met outlook synct, ik doe het namelijk altijd met PalmDesktop. En verder zijn er inderdaad programma's waarmee je snelheid van je cpu kan instellen per programma. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar op palmclub staat een hele hoop info daarover
Is gewoon een kwestie dat je gegevens nog op de desktop staan hoor. :) Of dat nou in Palm Desktop of Outlook (of de Exchange Server!) is, dat maakt niet uit, het zal er bij een sync gewoon op komen. Daarnaast kun je in de directory c:\program files\Palm\Username\Backup nog altijd datebook.pdb, address.pdb, etc. eruit vissen, want hier staat dus de backup die bij elke hotsync incrementeel gemaakt wodt.

Alors.

Verwijderd

ik ben nu toch echt wel serieus op zoek naar een zire 72 hard case.
Bij informatique had ik geinformeerd en deze zeiden hem toch niet te kunnen leveren en hebben hem gelijk van de site af gehaald. Bij pdashop.nl is ie uitverkocht...
Wie weet waar ik em kan kopen???

btw. op de brighthand.com forums staan wat mooie plaatjes van de case!

• Fuzzillogic
MediaMarkt heeft cases in het rek hangen, althans een paar maanden geleden. Misschien dat die voor de Zire 72 nu ook hebben.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De laatste keer dat ik bij MM was hadden ze nog geen Zire 72 staan dus ik betwijfel of ze er al wel cases voor hebben. Zelf zou ik ook graag zo'n aluminium hardcase willen maar schijnbaar is hij in Nederland (nog) niet leverbaar.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik wqas van plan er 1 aan te schaffen, maar is er ook nog een andere mogerlijkheid om dat apparaat op internet te krijgen, behalve bleutooth? Wifi m isschien?

• RonaldMade
sander815 schreef op 24 juni 2004 @ 17:59:
ik wqas van plan er 1 aan te schaffen, maar is er ook nog een andere mogerlijkheid om dat apparaat op internet te krijgen, behalve bleutooth? Wifi m isschien?
Ja maar daar heb je dan een aparte SDIO kaartje met wifi mogelijkheid voor nodig. PalmOne is bezig er een te maken en van sandisk zijn er al, alleen zijn ze met deze nog bezig voor PalmOS drivers :)
Pagina: 1 2 3 Laatste