Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De Sandisk Wifi kaart werkt alleen op de Zire71. PalmOne werkt iedereen een beetje tegen omdat in OS6, Cobalt, Palm zelf Wifi drivers schrijft, en zelf kaartjes op de markt wil brengen. Niet echt een slimme actie van hun, mijns inziens.

Alors.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 11:36

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb em eindelijk binnnen zeer relaxed dingetje die Zire 72, ik heb een sitecom BT dongle, synchroniseren lukt wel maar internetten en emailen niet. Ik heb de stappen van palmclub doorgewerkt, kan ff de link niet posten, site wil niet laden. Maar ik krijg PPP timeout foutmelding, heel erg jammer.

• Stereotomy
  • Niet online
Je moet nog wel in de Bluetooth dongle software de netwerk access nog aanzetten.

Wat staat er in je Network Logfile van je Palm?

[ Voor 60% gewijzigd door Stereotomy op 07-07-2004 17:18 ]

Alors.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Wow snelle reactie:
Als ik Webpro opstart staat er in beeld Signing on,
Mijn bluetooth icon op mijn PC blijft staan op "Bluetooth device not found"
Signing on verdwijnt en er staat boven in het scherm op mijn Palm "Formatting...."
Het wereldbolletje in het beeld van de palm beweegt ook
En that's it

Vanuit prefs => Connect
- in beeld van de palm verschijnt "signing on" en een boekje
- dit duurt heel lang
- Daarna zie je heel even "cancelling " in beeld staan

LOGfile:
Connect log
S:CLIENT
R:
Err: 0x121F

Service name:
Local IP adres: 127.0.0.1
Gateway adress: 0.0.0.0
DNS adress: 192.168.0.1

Die DNS heb ik geforceerd omdat dat moest op palmclub.nl

Die melding van PPP enzo is weg maar hij signed nog steeds niet in, ik heb het gevoel dat het aan de bluetooth dongle ligt zijn er mensen met dezelfde dongle bij wie het wel werkt? SITECOM CN 502? Het is een Class 1, dat moet toch werken dacht ik?

Heb nog een keer alle IP's automatisch laten verkrijgen om te kijken wat dan de melding is.
De LOG is hetzelfde alleen staat er nu geen DNS adress meer

[ Voor 34% gewijzigd door EgoPro op 07-07-2004 17:58 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Connect log
R:
Err: 0x121F
Kijk nog eens naar het script op de Palmclub...?

Alors.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

code:
1
2
3
4
  Send: CLIENT
  Send: CLIENT
  Wait For: CLIENTSERVER
  End:

Jaja uiteraard is dit wat ik er heb staan, als het probeer te begrijpen gaat het mis bij "wait for clientserver" lijkt me aan de PC te liggen??
Is het verstandig om een dongle van een ander merk te proberen?

Verwijderd

Ik ga mischien ook een zire 72 (of de tungsten E) kopen maar heeft iedereen last van ruis als je met (goede) oordopjes luisterd?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:54:
Ik ga mischien ook een zire 72 (of de tungsten E) kopen maar heeft iedereen last van ruis als je met (goede) oordopjes luisterd?
Ik heb alleen maar last van wat ruis als er geen muziek aanstaan, eenmaal wanneer ik muziek af ga spelen hoor ik helemaal niets meer van ruis. Getest met de sennheiser px-100.

Ik zag laatst op PalmClub een leuk topic staan over een mooi software pakket, het gaat hierom een pakket dat van je Zire 72 (of andere pda met cam) een webcam van kan maken die werkt met bijv msn. De kwaliteit is redelijk te doen, dus misschien een leuke tip voor de mensen :)

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Mmmz, ik ben bezig met BT opnieuw installeren maar bij BT device selection wordt mijn PDA niet gevonden,
BT = on, devicename = jrutjes, discoverable=yes

• Stereotomy
  • Niet online
Geef je Zire eens een reset.

Alors.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb nu een reset gegeven, maar:
- dongle en PDA staan in discovery mode maar vinden elkaar niet
Kan aan mij liggen maar dan, willen die dongle en PDA toch gewoon niet met elkaar praten? Of kan het nog ergens anders aan liggen?

• Stereotomy
  • Niet online
Maar als ze elkaar niet kunnen vinden, hoe heb je dan een BT hotsync kunnen doen? Zowel Zire actief laten zoeken of dongle actief laten zoeken werkt niet? Even om zeker te zijn dat we niks over het hoofd zien: twee apparaten op discoverable laten zetten werkt niet he, je moet wel actief de opdracht geven (althans, aan de Zire, de dongle kan ingesteld worden om om de 10 minuten te zoeken, maar dan nog kun je beter actief zoeken) om naar BT devices te zoeken. 't is niet zo dat als je in de buurt komt van een BT device hij dan automatisch in het lijstje wordt opgenomen.

Alors.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:54:
Zeker met die oordopjes die je in je oor moet plaatsen, iit tot m' n Sennheiser. Bij deze laatste heb ik er geen last van. Het geluid is dan zeer acceptabel.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

hmmm dinsdag dus die zire 72 gekocht

mocht hem in de mediamarkt niet testen.. maar wel de komende 2 weken nog terugbrengen
dus druk in de testfase thuis :)
dinsdag niet zo heel veel mee gedaan
(overigens.. niet goed opladen resulteert in dat wanneer je alles er in gezet heb.. en de batterijen daarna leeg zijn... je na opnieuw opladen overnieuw kunt beginnen)
woensdag dus maar weer even opnieuw de tijd en dergelijke dingen ingesteld
wat software geinstalleerd
ging allemaal hartstikke soepeltjes.. software erop
geen geknoei met niet willen synchroniseren
2 spelletjes erop gekiept (waarvan eentje weer zonde was van tijd een aandacht maar ok.. freeware mag dat)
daarna kwam het vriendje langs.. die hem in mum van tijd... half had hangen
maar nu enig geduld (wat hij natuurlijk niet heeft) liep hij vanzelf weer door

maar ik ben er behoorlijk happy mee
straks eens kijken naar die hardcase...
mapje is op zich prima... maar vind het wat onhandig dat je hem er helemaal uit moet halen voor je er wat mee kan doen
en op de een of andere manier klinkt "hard"case toch wat steviger :)

enige nadeel tot nu toe.. ook pdfjes zijn hetzelfde leven beschoren als mp3tjes.. die moeten verplicht op het geheugenkaartje.. wat ik er dus nog niet in heb zitten :)

Verwijderd

oh en die hardcase eerder in dit topic... is nu 35e bij de pda shop

ik moet nog een leuk verjaarskadootje verzinnen.. misschien moet ik daar maar voor gaan :)

Verwijderd

hmm vergeet ik toch serieus iets belangrijks :)

ik probeer een infrarood verbinding te maken naar mijn siemens sl55
maar de pda kent slechts de siemens s55 en s56.. en is verder niet van plan enige verbinding op te zetten naar mijn sl55

nou geeft hij dan wel de melding "run phone link updater application in the palm folder on your pc"
wat hij natuurlijk niet doet.. :(
al wat rond gekeken.. krijg de voornaamste reactie dat die phone link updater niet ondersteund word door palm zire 72
(waarom vraagt ie er dan om!?!?!)
ook met de foutmelding googlen.. heeft eigenlijk geen reactie :(
melding is "error #280" als ik het mij goed herinner

dus als iemand enige ideeen heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:05 ]

Verwijderd

Ontzettend ruk is de blauwe coating die nu na een maand ofzo begint te bladeren :(

• Stereotomy
  • Niet online
nou geeft hij dan wel de melding "run phone link updater application in the palm folder on your pc"
wat hij natuurlijk niet doet..
Nee, dat moet *jij* doen. :+

Volgens mij moet dat gewoon lukken IR naar SL55. Heb de IR ontvangst aanstaan op je mobiel? IR ontvangst aan op je Palm? (Doe voor de zekerheid een soft reset).

Phonelink update van http://www.palmone.com/nl halen.
Ontzettend ruk is de blauwe coating die nu na een maand ofzo begint te bladeren
Gratis nieuwe halen bij Palm, of anders ditte doen.

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 08 juli 2004 @ 16:36:
[...]

Nee, dat moet *jij* doen. :+
ja duh... (zo blond was ik nou nog net niet zegmaar :) )
Volgens mij moet dat gewoon lukken IR naar SL55. Heb de IR ontvangst aanstaan op je mobiel? IR ontvangst aan op je Palm? (Doe voor de zekerheid een soft reset).
en die phone link update staat egwoon in de palm folder op je pc
dus downloaden hoeft ook niet
maar als ik hem gbruik.. geeft ie een "error #280"
en als je daar op googlet... (in combi met "palm" dus) vind je niets
ook niet in discussiegroepen of whatever

overigens die phone link updater moet je dus vanaf je pc runnen.. en daar krijg je dus de foutmelding

• SmartDoDo
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Stereotomy schreef op 08 juli 2004 @ 16:36:
Gratis nieuwe halen bij Palm, of anders ditte doen.
Ziet er niet eens zo gek uit eigenlijk :D

Ik moet zeggen, ik behandel m'n Zire 72 vrij goed maar er is toch een heel klein stukje blauw afgesprongen. Niets waar ik me aan erger, zolang het hier dan maar bij blijft. Zou wel jammer zijn als palmOne kwalitatief zulke slechte verf erop heeft gesmeerd.

Verwijderd

even ter info.

ik heb nu net de hardcase binnen. Ziet er netjes uit!

minpunten:
* Je palm wordt er wel wat groter op
* scharnier voelt een beetje gammel
* handigheidje om hem vast te houden

positief:
* hij is heel goed beschermd
* klepje voor cameralens
* hij past er heel netjes in

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:21:
Komt dat goed uit, ik was net op zoek naar reviews van de hardcase :P

Wat ik vooral graag wil weten (maar het kan zijn dat je daar nog geen antwoord op kunt geven) is of de case de blauwe laag van de Zire niet beschadigd, of het schuifje voor de lens niet snel lam wordt, of hij handig te gebruiken is voor een rechtshandige stylus gebruiker en of het het geld waard was t.o.v. het bijgeleverde tasje/hoesje? :)

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:41:
[...]

[...]

en die phone link update staat egwoon in de palm folder op je pc
dus downloaden hoeft ook niet
maar als ik hem gbruik.. geeft ie een "error #280"
en als je daar op googlet... (in combi met "palm" dus) vind je niets
ook niet in discussiegroepen of whatever

overigens die phone link updater moet je dus vanaf je pc runnen.. en daar krijg je dus de foutmelding
Dan moet je vooral de Phone Link updater niet van de PC runnen. ;)

http://www.palmone.com/us/support/downloads/phonelink.html

Maar toch, ik denk dat de Zire72 al de meest recente drivers bevat. Heb je de phonedrivers van een andere Siemens al geprobeerd? Die zijn meestal wel hetzelfde.

Alors.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:21:
even ter info.

minpunten:
* Je palm wordt er wel wat groter op
* scharnier voelt een beetje gammel
* handigheidje om hem vast te houden

positief:
* hij is heel goed beschermd
* klepje voor cameralens
* hij past er heel netjes in
zou je anders een paar mooie foto's kunnen maken? ik ben best wel nieuwsgierig :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Stereotomy schreef op 08 juli 2004 @ 21:33:
[...]

Dan moet je vooral de Phone Link updater niet van de PC runnen. ;)

.
uhm... misschien ben ik dan toch blond... want wat bedoel je hier mee?

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 08 juli 2004 @ 21:31:
[...]
Komt dat goed uit, ik was net op zoek naar reviews van de hardcase :P

Wat ik vooral graag wil weten (maar het kan zijn dat je daar nog geen antwoord op kunt geven) is of de case de blauwe laag van de Zire niet beschadigd, of het schuifje voor de lens niet snel lam wordt, of hij handig te gebruiken is voor een rechtshandige stylus gebruiker en of het het geld waard was t.o.v. het bijgeleverde tasje/hoesje? :)
ok dan.

Hij is van binnen netjes met zachte stukjes afgewerkt. Volgens mij beschadigd dit de lak niet.
Het schuifje is zo gemaakt dat al hij open staathij goed klemt, en als je hem dicht doet zit ie wel een beetje losjes, maar niet te los.
En voor zover ik nu weet is ie in het gebruik nog ff wennen, maar het is zeker te doen.
Met als conclusie dat ik hem denk wel het geld waard vind. Ik kan nou iig mn palm in mn broekzak meenemen, en hem snel bij de hand hebben (dus niet met klitteband enzo)

Meer vragen?

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 11:21:
[...]

uhm... misschien ben ik dan toch blond... want wat bedoel je hier mee?
Precies wat ik zeg in het bericht: Phonelink kun je ook manueel updaten van de site van Palmone.

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 09 juli 2004 @ 11:49:
[...]

Precies wat ik zeg in het bericht: Phonelink kun je ook manueel updaten van de site van Palmone.
:( kan nie vinden
misschien ben ik dan toch officieel blond ofzo :/

*zoek druk verder*

Verwijderd

hmm wat is de overtreffende trap van blond?

ik heb wel ergens op geklikt tho.. maar denk even verkeerde linkje ofzo
kwam uiteineiljkg ewoon op de site van palm uit

you are my hero :)

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

GRMBL, ik ben nog steeds bezig met connecten via BT, de dongle werkt, ik krijg verbinding. Het IP adress van de BT LAN is 192.168.0.1 zoals het hoort maar de PC geeft de PALM geen IP adress, die blijft 0.0.0.0 net als de gateway,

Moet ik in de TCP IP instellingen van de BT LAN (op de PC) nog wijzigingen aanbrengen?

• Stereotomy
  • Niet online
Forceer, zoals ook in de Palmclub beschrijving staat, een IP adres in de 192.168.0.x range. Ik heb mijn Palm standaard op 192.168.0.8 staan.

Alors.

Verwijderd

jrutjes schreef op 09 juli 2004 @ 19:53:
GRMBL, ik ben nog steeds bezig met connecten via BT, de dongle werkt, ik krijg verbinding. Het IP adress van de BT LAN is 192.168.0.1 zoals het hoort maar de PC geeft de PALM geen IP adress, die blijft 0.0.0.0 net als de gateway,

Moet ik in de TCP IP instellingen van de BT LAN (op de PC) nog wijzigingen aanbrengen?
zorg ook dat je bluetooth dongle toegang geeft voor networking. Dus: rechtsklik BT-icoon in systray -> advanced configuration -> local services -> network acces -> properties -> "allow other devices to access the internet..."
hopelijk heb je er war aan!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Heel erg bedankt voor de snelle reacties,

Ik heb mijn IP adres geforceerd, maar ik heb nog steeds een DNS lookup error, ICS staat aan op mijn @home verbinding,

Ik heb de network service goed ingesteld. Bedankt anyway!

Moet ik bij de TCP/IP voor BT nog instellingen maken? Voor DNS ofzo?

[ Voor 28% gewijzigd door EgoPro op 09-07-2004 22:35 ]

• Stereotomy
  • Niet online
post je log eens.

Alors.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Connect Log

S: CLIENT
S: CLIENT
R: ~@!}!} } }.}"}&} } } } }!}$}&@:~CLIENTSERVER
LCP->CfgReq
LCP<-CfgRej
LCP->CfgReq
LCP<-CfgAck
LCP<-CfgReq
LCP->CfgAck
LCP Up
IPCP->CfgReq
IPCP<-CfgReq
IPCP->CfgAck
IPCP<-CfgRej
IPCP->CfgReq
IPCP<-CfgAck
IPCP Up

Service name:       Bluetooth LAN
Local IP address:   192.168.0.8
Gateway address:    0.0.0.0
DNS addresses:

192.168.0.1

Dit is mijn log ik wordt er zelf niet zo heel veel wijs uit, alle IP adressen worden geforceerd.

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

and it works! :)

nou nog gprs.. en dan ben ik weer gelukkig

www.vanheusden.com

Verwijderd

het werkt in ieder geval

nou nog mn telefoon en palm zo ver krijgen dat ze het hele adresboek aan elkaar vertellen.. ipv halverwege te stoppen *mopper*

maarja.. het houdt je van de straat he
en uit bed i see... bijna 1 uur

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Het werkt bij mij nog steeds niet, ik heb alles goed staan volgens mij maar ik krijg geen verbinding ik heb mij log al gepost kan iemand daar wat mee?

Als DNS niet werkt kan je toch internetten met IP nummers? Dat werkt ook niet dus er is echt nog een probleem met de verbinding, ik heb 3 netwerkverbindingen, "Internetacces", "Local Area Connection 2" en "bluetooth network"

Ik snap er echt helemaal niks van het wil gewoon niet aan de praat, zou het via de USB kabel moeten werken? Via de USB kabel werkt het ok niet, PPP timeout (0x1231) of doe ik iets verkeerd.

Ik wil zo graag internetten op mijn palmpje

Verwijderd

jrutjes schreef op 10 juli 2004 @ 12:59:
Het werkt bij mij nog steeds niet, ik heb alles goed staan volgens mij maar ik krijg geen verbinding ik heb mij log al gepost kan iemand daar wat mee?

Als DNS niet werkt kan je toch internetten met IP nummers? Dat werkt ook niet dus er is echt nog een probleem met de verbinding, ik heb 3 netwerkverbindingen, "Internetacces", "Local Area Connection 2" en "bluetooth network"

Ik snap er echt helemaal niks van het wil gewoon niet aan de praat, zou het via de USB kabel moeten werken? Via de USB kabel werkt het ok niet, PPP timeout (0x1231) of doe ik iets verkeerd.

Ik wil zo graag internetten op mijn palmpje
geen leuke firewall ofzo?
en internetten op je palm.. ik kan het niet zo boeiend vinden eerlijk gezegd :)
het is leuk om werkend te krijgen.. maar qua "zinvol"... niet zo :)

• Stereotomy
  • Niet online
Draadloos internet vind ik alleen leuk icm GPRS in de trein of iets dergelijks. Met BT doe ik in mijn kamer eigenlijk alleen wireless hotsyncen, niet internetten.

Alors.

• RonaldMade
Voor de mensen die nog een hardcase zoeken, maar die van PalmOne zelf niet mooi, of goed genoeg vinden, heeft innopocket ook een case voor de zire 72 gemaakt.

http://www.innopocket.com...duct.php?ID=116&name=Palm

aan de bobbel, voor de 5 wegs navigatie te zijn lijkt hij me een stukje dunner dan diegene van PalmOne zelf en kan je hem aan je riem hangen. Wat ook opvalt is dat hij degelijker oogt, maar ik weet niet ofdat ook zo is :P

• Stereotomy
  • Niet online
Ah okee. Innopocket/Proporta zijn *de* metalencasebouwers voor PDA's. Ik heb er een voor de Clie SJ30, Tungsten T/T2 en T3 gehad, en ze waren allemaal erg top.

Ik zou deze zonder meer prefereren boven de hardcase van Palm zelf, mits er een zutlading aan slechte reviews komt, maar dat verwacht ik niet.

Alors.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nee duidelijk, dank je :)
RonaldMade schreef op 11 juli 2004 @ 12:03:
Voor de mensen die nog een hardcase zoeken, maar die van PalmOne zelf niet mooi, of goed genoeg vinden, heeft innopocket ook een case voor de zire 72 gemaakt.
Ziet er ook netjes uit, alleen jammer dat er niet aan te komen is hier in NL.

Verwijderd

Nou als je een CC hebt, kun je hem bij Brando bestellen. Goeie shop. Vriendelijke service, lekker goedkoop (scheelde zo'n 20 euro voor mijn T|E hardcase). Het is dezelfde als die van Innopocket, Brando koopt ze op via Innopocket.

Als er iets fout is (zoals bij mij was mijn screenprotector iets te groot en pastte niet) gewoon mailen, je krijgt snel antwoord en lossen het op (ik kreeg een nieuwe protector, die wel past :)).

Dus als je die hardcase wilt, zou ik hem daar bestellen. Als je het echt safe wilt doen, Proportia importeert die Innopocket cases ook, doet er een proportia logo op (of laten het doen ofzo) en verkopen het vervolgens onder hun eigen merk. Hier betaal je dus wel meer voor, maar die zal in Nederland wel meer te verkrijgen zijn bij shops.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CC heb ik niet dus zou ik sowieso op een Nederlandse shop zijn aangewezen :) Vooralsnog wacht ik even met het bestellen van een case, eerst het probleem van loslatende verf aankaarten. Ondanks het feit dat ik erg voorzichtig met m'n Zire omga begint er toch verf vanaf te komen :|

Eens kijken wat ze daaraan gaan doen.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Damz, heb em nog geen twee weken, nu al kuren met de blauwe coating, pdashop.nl heeft overleg gepleegt met PALM en ik krijg een nieuwe, ik ben dan ook wel nieuwsgierig of deze wel goed is. Volgens PDAshop kent palm het probleem en hebben ze het opgelost. Nou vol verwachting klopt mijn hart! Morgen gaat ie op de bus, verzendkosten krijg ik teruggestort.
Ik hoop dat ze net zo snel zijn als hun levering.
We zullen het wel zien.

• Stereotomy
  • Niet online
De eerste ladingen Zire72's hadden inderdaad last van een afbladderende verflaag. Niet netjes. Gelukkig heeft Palm al aangegeven bij alle leveranciers het kostenloos te vergoeden, dus het is goed dat je een nieuwe hebt gekregen.

Alors.

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig ook filmpjes gemaakt met de zire72? En zouden deze online kunnen komen te staan? Ben benieuwd... Op internet zijn niet echt veel filmpjes te vinden die gemaakt zijn met de zire72..

Het schijnt ook zo te zijn dat je divx films op het apparaatje kunt zetten :) Je hebt dan denk ik wel speciale software nodig om een gewone divx van 700mb te comprimeren naar 100mb... weet iemand waarmee je dit kunt doen?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:03:
Heeft er iemand toevallig ook filmpjes gemaakt met de zire72? En zouden deze online kunnen komen te staan? Ben benieuwd... Op internet zijn niet echt veel filmpjes te vinden die gemaakt zijn met de zire72..

Het schijnt ook zo te zijn dat je divx films op het apparaatje kunt zetten :) Je hebt dan denk ik wel speciale software nodig om een gewone divx van 700mb te comprimeren naar 100mb... weet iemand waarmee je dit kunt doen?
De eerste zal ik eens kijken of ik iets leuks heb / kan maken. en op de 2e vraag kan je die idd afspelen. Je hebt MMplayer nodig voor op de palm om mee af te spelen. En met VirtualDub op de pc, met een goede codec pack kan je je films idd zo rond de 100 ~ 150 MB maken (uiteraard naarmate van de kwaliteit)

• Stereotomy
  • Niet online
Welk formaat worden de filmpjes die gemaakt zijn met de Zire72? Op mijn Sony Clie TH55 wordt het .mqv (MPEG-4, Apple Quicktime). Kwaliteit is uitstekend! 15 fps, zeer helder geluid. Is echter eenvoudig om te zetten naar een ander formaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 21-07-2004 16:44 ]

Alors.

• RonaldMade
Stereotomy schreef op 21 juli 2004 @ 16:43:
Welk formaat worden de filmpjes die gemaakt zijn met de Zire72? Op mijn Sony Clie TH55 wordt het .mqv (MPEG-4, Apple Quicktime). Kwaliteit is uitstekend! 15 fps, zeer helder geluid. Is echter eenvoudig om te zetten naar een ander formaat.
.asf wordt het met de zire72. Kwaliteit is ook nog wel redelijk (filmpje wat ik gemaakt het is met kunstlicht en zonder geluid) Maar ik heb hem even geconvert naar .MPEG omdat het iets toegankelijker is, en mijn om de een of andere duistere reden geen .asf wilt afspelen :+

Ook met .asf is het erg simpel om deze om te zetten naar een andere formaat (ik gebruik daar meestal VirtualDub of Blaze Media Pro voor).

Filmpje: http://home.tiscali.nl/rtech/videopalm.mpg

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
RonaldMade schreef op 21 juli 2004 @ 16:53:
[...]
(filmpje wat ik gemaakt het is met kunstlicht en zonder geluid)
Wtf, gij kn3rd :) Buiten is het zo te zien prachtig zonnig, maar hij heeft de rolluiken dicht en de lampen aan :D

• RonaldMade
Nexxennium schreef op 21 juli 2004 @ 18:13:
[...]

Wtf, gij kn3rd :) Buiten is het zo te zien prachtig zonnig, maar hij heeft de rolluiken dicht en de lampen aan :D
die had ik alleen aan voor het filmpje, en daarbij heb ik nog geen bluetooth dongle dus kan ik niet buiten zitten met de zire :P

Maar het ging dus even over de kwaliteit :+ en dat zonnig viel ook wel mee, alleen warm is het wel.

Verwijderd

Thnx :) Wanneer je het bestand niet naar .mpeg convert maar .asf laat dan is het wel bestand wel kleiner toch? Welke player gebruik je dan?
RonaldMade schreef op 21 juli 2004 @ 16:53:
[...]

.asf wordt het met de zire72. Kwaliteit is ook nog wel redelijk (filmpje wat ik gemaakt het is met kunstlicht en zonder geluid) Maar ik heb hem even geconvert naar .MPEG omdat het iets toegankelijker is, en mijn om de een of andere duistere reden geen .asf wilt afspelen :+

Ook met .asf is het erg simpel om deze om te zetten naar een andere formaat (ik gebruik daar meestal VirtualDub of Blaze Media Pro voor).

Filmpje: http://home.tiscali.nl/rtech/videopalm.mpg

• Stereotomy
  • Niet online
en daarbij heb ik nog geen bluetooth dongle dus kan ik niet buiten zitten met de zire
Jouw Zire72 voert een self-destruct uit als het met de buitenlucht in aanraking komt, zonder dat er een BT dongle in de buurt zit ofzo? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 01:11 ]

Alors.

Verwijderd

Filmpjes die je maakt met de zire72 kun je via de bijgeleverde usb kabel toch naar je pc verhuizen? En een film op je pda zetten toch ook? En heeft de zire72 usb2.0?

• RonaldMade
Thnx Wanneer je het bestand niet naar .mpeg convert maar .asf laat dan is het wel bestand wel kleiner toch? Welke player gebruik je dan?
Klopt. Als .asf is ie rond de 2 MB. Player op de pc gebruik ik winamp/wmp/bsplayer voor, en op palm kan je .asf afkijken met je de media functie. Maar om te kunnen filmen heb je wel een SD/MMC kaartje nodig, want je kan niet op je RAM geheugen opnemen.
Jouw Zire72 voert een self-destruct uit als het met de buitenlucht in aanraking komt, zonder dat er een BT dongle in de buurt zit ofzo?
Ja :P Nee het is zo dat ik graag wat up-to-date blijf op GoT en andere sites, en daarbij luister ik graag muziek maar op de 256 MB kaartje past uiteraard niet zoveel, maar zonder Bluetooth dongle kan je dus geen streaming muziek ontvangen via PocketTunes.
Filmpjes die je maakt met de zire72 kun je via de bijgeleverde usb kabel toch naar je pc verhuizen? En een film op je pda zetten toch ook? En heeft de zire72 usb2.0?
Ja die worden bij een hotsync naar je pc verzonden. Een .asf op je pda zetten zou ook moeten lukken. Verder kan je ook nog kinoma formaat gebruiken om filmpjes op je pda te zetten, maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo kapot van. Ik gebruik altijd MMPlayer, die kan MPEG, Divx en Xvid afspelen, en heeft veel meer instellingen en is mooier. Maar zulke filmpjes moet je uiteraard ook op een SD/MMC kaartje zetten.

Verwijderd

En MMplayer is die gratis? Of moet je die kopen om het volledige programma te kunnen gebruiken?

Als ik een mpeg heb die ik heb gecomprimeerd tot ongeveer 100mb 320x320 en ik kopieer die naar de zire72 dan kan ik hem dus zo afspelen met mmplayer?.. anders moet je m ook nog eens naar .asf converteren wanneer je de standaard player gebruikt van de zire72... Misschien is dat wel verstandig om te doen want asf neemt weer minder ruimte in beslag... Is er enig kwaliteitsverschil tussen asf en mpeg?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 12:16 ]

• Stereotomy
  • Niet online
De films gooi je toch op de geheugenkaart. Er zijn legio mogelijkheden om je geheugenkaart uit te lezen, de makkelijkste en snelste met een USB 2.0 kaartlezer. Er zijn ook freewaremogelijkheden om van je Zire een cardreader te maken, snelheden hoger dan USB 1.0 haal je dan niet.

Alors.

Verwijderd

Hotsync? Wanneer je die uitvoerd dan kun je toch wel kiezen welke bestanden je naar je pc wil kopieren?

• Stereotomy
  • Niet online
1) Hotsync is TRAAAAAAAG als je grote bestanden naar je computer wil kopieren
2) Filmpjes neem je toch niet op in het RAM maar op je kaart. Dat is het meest praktisch, en dat zal je dus ook doen.

Waarom wil je zonnodig via hotsync je filmpjes naar je PC hebben dan?
Als ik een mpeg heb die ik heb gecomprimeerd tot ongeveer 100mb 320x320 en ik kopieer die naar de zire72 dan kan ik hem dus zo afspelen met mmplayer?..
Ja, dat staat in het bericht van Ronaldmade. Je moet hem dus WEL naar een geheugenkaart kopieren, want in het interne geheugen van een Palm gaan alleen .prc en .pdb files (Palm programma's en programma databases)

Mmplayer is niet gratis. Zoek op Google.

[ Voor 48% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 13:23 ]

Alors.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik ben ook van plan om een pda te kopen en de zire 72 lijkt me een heel mooi machine. Hoewel ik de T|E eigenlijk wat strakker vind. Maar ik wil wel een beetje snel kunnen werken, dus de zire 72 word het. Dat van al die multimedia functies geloof ik wel, maar hoe bevalt dat ding eigenlijk met ebooks lezen. Kan iemand een foto'tje maken met een ebook actief. Ik ben benieuwd hoe leesbaar dat is en hoeveel regels er op een pagina past.
Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om te multitasken met een pda, dus bijvoorbeeld een mp3 luisteren terwijl je rustig doorgaat met je ebook.

Verwijderd

Aah zo... ik snap dat er geen filmpjes op die palm kunnen maar wel op de sd kaart.. Wanneer ik de zire72 aan zal sluiten op mijn pc via de usbkabel dan wordt de sd-kaart weergegeven als verwisselbare schijf??? Netzoals bij een digitale camera zeg maar... Dan is het gewoon een kwestie van kopieren en plakken???

Ik heb nog geen zire72 maar ben wel van plan hem aan te schaffen...
Stereotomy schreef op 22 juli 2004 @ 13:20:
1) Hotsync is TRAAAAAAAG als je grote bestanden naar je computer wil kopieren
2) Filmpjes neem je toch niet op in het RAM maar op je kaart. Dat is het meest praktisch, en dat zal je dus ook doen.

Waarom wil je zonnodig via hotsync je filmpjes naar je PC hebben dan?

[...]

Ja, dat staat in het bericht van Ronaldmade. Je moet hem dus WEL naar een geheugenkaart kopieren, want in het interne geheugen van een Palm gaan alleen .prc en .pdb files (Palm programma's en programma databases)

Mmplayer is niet gratis. Zoek op Google.

• Stereotomy
  • Niet online
1) De TE is niet sloom, tenzij je DivX'jes probeert af te spelen. Kinoma werkt prima op een TE. Staar je je niet al te blind op de MHz, zeker niet in vergelijking met PPC's. Normale programma's werken watervlug op een TE.

2) Ik lees veel e-books, en hoeveel regels erop passen, hangt van je lettertype af.
http://pdaclub.nl/forums/...?postid=102269#post102269

Is op een 320x480 model gemaakt, hak daar dus 1/3 vanaf en je hebt een 320x320 scherm. Bedenk wel dat de pixels op je monitor waarschijnlijk iets groter zijn dan op je Palm, dus bedenk hoe groot de fysieke grootte is. Ik kan je vertellen dat e-books goed te lezen zijn op een Palm 320x320 scherm. Leesbaarheid hangt ook af van welke fonts je neemt, en er zijn genoeg fontpakketten te koop of te vinden voor de Palm.

Multitasken met MP3 is geen probleem, al zal dat idd met een Zire72 beter gaan dan met een TE.

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 13:52 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 13:50:
Aah zo... ik snap dat er geen filmpjes op die palm kunnen maar wel op de sd kaart.. Wanneer ik de zire72 aan zal sluiten op mijn pc via de usbkabel dan wordt de sd-kaart weergegeven als verwisselbare schijf??? Netzoals bij een digitale camera zeg maar... Dan is het gewoon een kwestie van kopieren en plakken???

Ik heb nog geen zire72 maar ben wel van plan hem aan te schaffen...

[...]
Nee, helaas wordt de SD kaart van je Palm niet weergegeven als een schijf. Hiervoor zul je Softick Cardexport moeten kopen, of de freewareoplossing met Total Commander (zoek op de Palmclub forums). De Sony Cliés komen wel ingebouwd met zo'n programma, erg handig. Een cardreader lijkt me toch voor kaarten van 256 Mb of hoger een handige oplossing, hoeft ook niet duur te zijn.

Alors.

Verwijderd

O das jmmr :( Wanneer ik dus een film zou willen kopieren naar die palm(sd-kaart) dan zou ik dus total commander moeten installeren op mn palm of pc... Mij lijkt een simpel cardreadertje toch het handigst!

Weet je misschien of het mogelijk is om via BT een film naar je sd-kaart te kopieren?
Stereotomy schreef op 22 juli 2004 @ 13:53:
[...]

Nee, helaas wordt de SD kaart van je Palm niet weergegeven als een schijf. Hiervoor zul je Softick Cardexport moeten kopen, of de freewareoplossing met Total Commander (zoek op de Palmclub forums). De Sony Cliés komen wel ingebouwd met zo'n programma, erg handig. Een cardreader lijkt me toch voor kaarten van 256 Mb of hoger een handige oplossing, hoeft ook niet duur te zijn.

Verwijderd

hmm hier nog iemand last van dingen als loslatende blauwe verf op de zire 72?

Verwijderd

Ja dat hoor je van wel meer mensen... Ik heb gelezen dat dat bij de huidige zire72's niet meer zo is?
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 19:09:
hmm hier nog iemand last van dingen als loslatende blauwe verf op de zire 72?

• Stereotomy
  • Niet online
Weet je misschien of het mogelijk is om via BT een film naar je sd-kaart te kopieren?
SMBmate / Wifile. 13 Kb/s als je wil. Ik zou gewoon voor die cardreader of Total Commander gaan. Of softick cardexport nog steeds.

@ loslatende verf: de nieuwere Zire72's uit de fabriek hebben geen problemen. Probleem is dat de voorraad bij de distributeurs natuurlijk niet altijd net uit de fabriek komen. Ik weet wel dat in ieder geval de PDAshop.nl niet moeilijk doet als je verf aflabbert, en gewoon kostenloos een nieuwe vervangt. Komt namelijk omdat Palmone niet moeilijk doet met bedrijven die hiermee te maken hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 22:24 ]

Alors.

• Liquid
  • Niet online
Stereotomy schreef op 22 juli 2004 @ 22:23:
[...]

SMBmate / Wifile. 13 Kb/s als je wil. Ik zou gewoon voor die cardreader of Total Commander gaan. Of softick cardexport nog steeds.

@ loslatende verf: de nieuwere Zire72's uit de fabriek hebben geen problemen. Probleem is dat de voorraad bij de distributeurs natuurlijk niet altijd net uit de fabriek komen. Ik weet wel dat in ieder geval de PDAshop.nl niet moeilijk doet als je verf aflabbert, en gewoon kostenloos een nieuwe vervangt. Komt namelijk omdat Palmone niet moeilijk doet met bedrijven die hiermee te maken hebben.
Dat is natuurlijk wel fijn dat ze niet moeilijk doen over een vervanging, maar waarom ruilen ze niet dat hele batch in voor een nieuw, want het kost ons en hun alleen geld (denk aan verzendkosten, verzekerd/aangetekend etc kost al snel zo'n 10 euro).

Ik zal ze wel een mailtje sturen of ze nog eerste generatie zire 72 verspreiden.

Btw thnx voor je post over ebooks. Ik ben vandaag wezen kijken en het is idd goed te doen. Het schermpje is heel sherp.

Verwijderd

Liquid schreef op 22 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Dat is natuurlijk wel fijn dat ze niet moeilijk doen over een vervanging, maar waarom ruilen ze niet dat hele batch in voor een nieuw, want het kost ons en hun alleen geld (denk aan verzendkosten, verzekerd/aangetekend etc kost al snel zo'n 10 euro).

Ik zal ze wel een mailtje sturen of ze nog eerste generatie zire 72 verspreiden.

Btw thnx voor je post over ebooks. Ik ben vandaag wezen kijken en het is idd goed te doen. Het schermpje is heel sherp.
mijne komt van de mediamarkt
daar is nu een nieuwe in bestelling omdat de oude voorraad op was
dus redelijke kans dat ik echt een nieuwe heb
moest er eigenlijk even de factuur voor laten zien
maar ik ging diezelfde middag nog op vakantie
dus toch maar gewoon besteld.. en hopelijk als ie terug komt.. mag ik deze zo inruilen
kan deze ook gewoon houden.. hij hoeft niet terug voor een nieuwe bestelt word
wel zo prettig

• Liquid
  • Niet online
Liquid schreef op 22 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Ik heb nu al een reply gekregen.

Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw e-mail van donderdag 22 juli met onderwerp 'Palm Zire 72 - verflaag'. Hieronder ga ik graag in op uw vraag.

Dit is inderdaad een bekend probleem waarvoor we altijd een snelle oplossing hebben. Het is echter niet aan te geven welke modellen dat wel hebben en welke niet. Het gebeurt uiteraard voornamelijk niet maar het is niet uit te sluiten dat er nu ook nog een aantal exemplaren tussen zitten die dit probleem kennen.

Mocht dit het geval zijn dan lossen we dat uiteraard op.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende geinformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Spijtig om te horen, want ik haat hardware online kopen omdat het goedkoper is en dan terugsturen omdat het niet goed werkt. Uiteindelijk kom je dus soms nog duurder uit.

Ik moet er nog over denken voor aanschaf...

[edit]
Ik heb wat zitten browsen op de palmclub forums en het blijkt dat PDAshop je verzendkosten vergoed. Dat is dus een hele goede zaak :)

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid op 24-07-2004 16:13 ]

Verwijderd

ff een vraagje over het sd geheugen voor in de zire72. Op de site van pda-shop heb je: Dane Elec SD 256 MB voor €56,- en SanDisk SD 256 MB Card voor €67,- is de duurdere geheugenkaart beter en sneller of betaal je meer voor het merk?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 16:25:
ff een vraagje over het sd geheugen voor in de zire72. Op de site van pda-shop heb je: Dane Elec SD 256 MB voor €56,- en SanDisk SD 256 MB Card voor €67,- is de duurdere geheugenkaart beter en sneller of betaal je meer voor het merk?
Sandisk is traag als je de gewone hebt, de Ultra gaat nog wel. Dane-elec is ook niet bepaald snel maar wel wat beter dan Sandisk. Sandisk Ultra is vervolgens wel oke.

Ik weet niet precies wat je wilt en of je het zo snel als mogelijk wilt maar dan adviseer ik je het volgende:

Snel:
neem panasonic, lexar of SimpleTech (met Panasonic controller). Deze zijn vaak de snelste uit de testen en daarvoor goed geschikt om snel foto;s achter elkaar te maken, te filmen of voice recorder te gebruiken.

Maakt het niet uit: (langzaam)
Dane-Elec, Sandisk of Kingston. Ik heb zelf voor Kingston gekozen (bij Informatique) omdat het gewoon lekker het goedkoopste is en ook nog wel presteerd :) mja die andere zijn ook wel oke maar het maximale zal je er ook niet meer uithalen.

Dus het ligt eraan: goedkoop en wat langzamer of duurder en sneller. iig veel succes met je keuze :)

Heb net even bij informatique gekeken, en als je goedkoop wilt: Kingston 256 MB SD kaart voor 40 euro, maar zullen op andere plekken misschien nog wel goedkoper te vinden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RonaldMade op 28-07-2004 16:43 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Kijk ook op http://www.palmclub.nl/tips naar de VFSBenchmark tabel, daar hebben iets van 50 Palmclub gebruikers hun kaartjes gebenchmarked, en daar komt idd uit dat Panasonic, lexar en simpletech de beste write speeds hebben. De Sandisk Ultra II is inderdaad Ultra Snel, maar wel met ondergemiddelde write speeds.

Nooit gesnapt waarom Sandisk/Toshiba dingen nooit met PalmOne's overweg konden.

Alors.

• RonaldMade
Stereotomy schreef op 28 juli 2004 @ 16:51:
Kijk ook op http://www.palmclub.nl/tips naar de VFSBenchmark tabel, daar hebben iets van 50 Palmclub gebruikers hun kaartjes gebenchmarked, en daar komt idd uit dat Panasonic, lexar en simpletech de beste write speeds hebben. De Sandisk Ultra II is inderdaad Ultra Snel, maar wel met ondergemiddelde write speeds.

Nooit gesnapt waarom Sandisk/Toshiba dingen nooit met PalmOne's overweg konden.
vrij simpel, voor het onder segment. Mensen die weinig geld willen uitgeven aan een geheugenkaartje. Maar zelfs dan is Sandisk nog vrij duur (te duur voor zijn prestaties, dus heel veel geld voor slap merkje) en is Toshiba al helemaal te duur.

Trouwens in mijn Kingston zit een Toshiba controller, maarja het ding werkt laten we maar zeggen :+

[ Voor 7% gewijzigd door RonaldMade op 28-07-2004 16:54 ]

• Stereotomy
  • Niet online
Mja, wat ik meer bedoel is dat je die performanceverschillen echt helemaal niet zo groot hebt in bijvoorbeeld een digicam, tussen een Panasonic en een Toshiba controller. En volgens mij ook niet in een PocketPC (:r , pardon) .

Alors.

Verwijderd

hmm wat ik er van begreep zijn er bij dane elec 2 verschillende versies

alsin.. kopen die kaartjes op van de wat grotere leveranciers.. plakken hun eigen sticker erop
maar doen ze dat bij 2 verschillende leveranciers..
toshiba.. en ik moet bekennen de ander ben ik kwijt
pdashop heeft de toshiba variant die iets sneller is (en iets duurder ook volgens mij)

kaartje werkt bij mij in ieder geval prima voor wat betreft mp3tjes en fotoos

Verwijderd

Tnx :) Nu is het allemaal wat duidelijker geworden :) Ik heb niet echt specificaties kunnen vinden van de sd kaartjes dus vandaar...
RonaldMade schreef op 28 juli 2004 @ 16:41:
[...]

Sandisk is traag als je de gewone hebt, de Ultra gaat nog wel. Dane-elec is ook niet bepaald snel maar wel wat beter dan Sandisk. Sandisk Ultra is vervolgens wel oke.

Ik weet niet precies wat je wilt en of je het zo snel als mogelijk wilt maar dan adviseer ik je het volgende:

Snel:
neem panasonic, lexar of SimpleTech (met Panasonic controller). Deze zijn vaak de snelste uit de testen en daarvoor goed geschikt om snel foto;s achter elkaar te maken, te filmen of voice recorder te gebruiken.

Maakt het niet uit: (langzaam)
Dane-Elec, Sandisk of Kingston. Ik heb zelf voor Kingston gekozen (bij Informatique) omdat het gewoon lekker het goedkoopste is en ook nog wel presteerd :) mja die andere zijn ook wel oke maar het maximale zal je er ook niet meer uithalen.

Dus het ligt eraan: goedkoop en wat langzamer of duurder en sneller. iig veel succes met je keuze :)

Heb net even bij informatique gekeken, en als je goedkoop wilt: Kingston 256 MB SD kaart voor 40 euro, maar zullen op andere plekken misschien nog wel goedkoper te vinden zijn.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 16:25:
Bij salland automatisering kun je een transcend 45x sd kaart 512mb kopen voor 79 euro! Dat lijkt me nog meer 'bang for the buck'. (goede prijs/mb verhouding)

Verwijderd

Heb toch maar de Sandisk 256mb UltraII besteld met de zire72 :D

Verwijderd

Wanneer ik de zire72 aansluit op mijn computer via de usb kabel kan ik dan gemakkelijk met ''Total Commander" films en mp3's op de palm zetten??? Of moet ik daar nog andere software voor installeren? Aangezien de sd-kaart die in de palm zit niet wordt weergegeven als verwisselbare schijf weet ik niet of ik de kaart via total commander kan benaderen omdat total commander ook maar op de windows verkenner lijkt?..... Of zit er in Total commander een optie om de sd-kaart gemakkelijk te kunnen benaderen op de palm?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:06:
Wanneer ik de zire72 aansluit op mijn computer via de usb kabel kan ik dan gemakkelijk met ''Total Commander" films en mp3's op de palm zetten??? Of moet ik daar nog andere software voor installeren? Aangezien de sd-kaart die in de palm zit niet wordt weergegeven als verwisselbare schijf weet ik niet of ik de kaart via total commander kan benaderen omdat total commander ook maar op de windows verkenner lijkt?..... Of zit er in Total commander een optie om de sd-kaart gemakkelijk te kunnen benaderen op de palm?
Zelf vind ik CardExport 2 het makkelijkst werken.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:06:
Totalcommander op je pc installeren, de prc file op je Palm en daarnaast nog een plug-in voor Total Commander voor op je pc. Moet je even op palmclub.nl zoeken daar staat het haarfijn en simpel uitgelegd.

Wat je natuurlijk ook nog kan doen is CardExport gebruiken, hiermee kan je je Palm wel als ''Verwisselbaar Medium'' laten aangeven, je kan het 30 dagen gratis gebruiken oid. Nog simpeler.

Ik heb beide programma's gebruikt en ben zeker te spreken over Card Export, maar is helaas niet gratis itt Total Commander, dus gebruik ik dat. Maar ik raad je zeker aan om Card Export ook eens te proberen (niet 2 overigens, die werkt nog niet op de zire 72, 1.14 oid wel)

• Fuzzillogic
Een losse kaartlezer is veel sneller dan die software-oplossingen. En tegenwoordig niet eens duurder ook nog.

Verwijderd

Zit ik hier moeilijk te doen :S Ik heb gewoon zon cardreader in me printer hangen............ lol

• Stereotomy
  • Niet online
Categorie: duh. :)

Ik heb zelf maar 1 USB poort aan mijn verouderde lapdoos hangen. Ik gebruik dus de ingebouwde cardreader programma in mijn Sony Clie TH55, dataImport.

Maar inderdaad, de meeste mensen hebben wel meer dan 1 USB poort. ;)

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:12:
Zit ik hier moeilijk te doen :S Ik heb gewoon zon cardreader in me printer hangen............ lol
tja dat had ik dus tijdens de vakantie met mn camera.... beetje sufjes dus
maarja wist ik veel.. ik woon hier niet tenslotte :)
laat staan dat ik die printer ooit gebruik
is wel erg handy
en als het goed is heeft vriendje vandeweek een normale cardreader aangeschaft voor me... (lief vriendje!)

overigens... stereotomy.. ik heb 4 usbpoorten.. maar je moest eens weten hoe snel je daar alsnog doorheen bent :)
het idee is aardig.. maar ik loop nou alsnog regelmatig te knoeien met kabeltjes wisselen en dergelijke :)
wel met een verlengsnoertje overigens.. anders moet ik steeds onder het bureau :)

Verwijderd

Mooi ding die Zire72!!! :)
\

• Stereotomy
  • Niet online
Zeiden we toch ;)

Veel plezier!!!!

Modbreak:

Als je dit linkje in je sig zet hoef je het niet onder elke post te zetten ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Canaria op 02-08-2004 19:12 ]

Alors.

Verwijderd

is er al iemand die zn zire 72 gebruikt met TomTom? Zo ja, welke gps ontvangen gebruik je en hoe bevalt ie?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Zow op vakantie geweest en ik kom thuis en er ligt een nieuwe Zire 72 voor me klaar. PDA shop heeft het netjes opgelost, alleen wat schertst mijn verbazing: Ik pak de doos aan van de koerier, en ik dacht die doos is te groot en daarna dacht ik hij is ook veel te zwaar. Mmzzz wat kan dat zijn wat blijkt PDAshop.nl heeft er een leuk navigatie pakket bij gedaan, MapSonic + GPS + Carkit, en dat omdat door een productiefout van Palm de blauwe coating niet goed is! Bedankt PDAshop en joepie mijn PDA is er weer! _/-\o_

De blauwe coating voelt echt anders aan dus ik vermoed dat dit een nieuwe coating is. Ik hoop het in ieder geval.
Groot nadeel na mijn vakantie lag mijn PC overhoop en heb ik hem moeten formateren. ALles geback upped behalve de map waar de PALM dingetjes in stonden,
:'(

Verwijderd

serieus gratis zo'n pakket erbij gekregen? Mijn zire 72 van pdashop begint ook kaal te worden. Toch maar es opsturen dan :) Hoe lang heeft het geduurd voordat je hem weer terug had?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Totaal duurde wat langer dan ik had verwacht, 2 a 3 weken ofzo, maar ja ben van die drie weken dan ook 2 weken op vakantie geweest en toen ik thuis kwam kreeg ik een e-mail dat het pakket was verzonden dat was 9 aug. ofzo en 11 ag. Kwamen ze em brengen!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn:
Geachte heer,

Wij hebben geconstateerd dat door een fout in ons systeem u een Zire-72 met Mapsonic pakket hebt ontvangen in plaats van enkel de u toekomende nieuwe Zire-72. Wij zouden u willen vragen om dit pakket retour te sturen aan ons, waarbij aangezien het onze fout is wij de kosten voor dit alles natuurlijk geheel vergoeden.

mocht het zo zijn dat u het pakket u zo bevalt dat u het eigenlijk wel wilt houden dan is het ook mogelijk om het als nog aan te schaffen met wat korting wegens de omstandigheden.

Hopende spoedig van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

jrutjes schreef op 17 augustus 2004 @ 14:42:
Was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn:

[...]
Ja daaaag! Das balen!!

Verwijderd

Weet er iemand of je met de Zire72 ook een netwerk verbinding kunt opzetten in winXPpro via de usbkabel? Zodat je er mee kunt internetten en e-mailen of heb je er BT voor nodig??

• Fuzzillogic
Ja, kan met stuk software. Maar aangezien je voor hetzelfde geld zo ongeveer een USB BT dongle kunt kopen, lijkt me dat toch aanzienlijk zinvoller. Meer features, draadloos, cooler etc :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die software heet trouwens Softick PPP.
Pagina: 1 2 3 Laatste