![]() | ||
Introductie: Beste Tweakerts Ik ben op dit moment bezig met een Arcadekast. Het is voor een schoolproject (eigen product maken en verkopen). Een arcadekast leek met vet omdat: code:
Het idee: Hier op GoT was er nog iemand die een arcadekast heeft gebouwd, en ik vond die zo gaaf! Dus doe ik zelf een poging om een goed afgewerkt product te 'ontwerpen'. Het moet een entertainmentkast worden en een jukebox Link naar zijn topique [rml][ CiP] Arcadekast :)[/rml] Clique! Het idee heb ik van mijn maatschappijleraar en van djteddy van GoT. Ook al groeten wij GoT'ters elkaar bij elke post, dan groet ik ze nog: Het 'hart' van mijn project: Er komt een pc in die er voor zorgt dat we (tadaa!) spellen kunnen spelen Specs: Hardware: • PII-450 Mhz • 64 Mb Ram • S3 Trio 64+ videokaart • 426Mb HDD • 15" Vga-scherm die NIET verkleurt als het verticaal hangt, maar WEL als het gewoon staat • en nog wat oninteressante meuk Software: • ArcadeOS 2.50 • Mame 0.69b voor dos • dos • batchfiles We beginnen: Helaas ben ik al wat verder met de kast, dus heb ik geen foto's van de kast in het begin. Maar ok, ik zal even uitleggen wat ik heb gedaan. De kast is van MDF, omdat het een makkelijk te bewerken houtsoort is, en het niet zo duur is (vind ik dan). Ik heb alles zonder een dremel gedaan (ben ik nu geen tweaker meer? ![]() De binnenkant: alle kabels zijn bijneengebonden, en in 'gootjes' gelegd. De gaten die jullie zien zijn blowholes voor warmteafvoer van het scherm en de pc zelf. ![]() Het slachtof.... eh hart van het project ![]() De harde schijf... ik denk dat ik er een grotere in ga plaatsen want 426 Mb... ![]() Meuk wat erin komt: De casefans met fingerguards en natuurlijk de speakers... (de andere zat op dat moment in de kast ![]() Nogmaals de kast ![]() Hier zijn de kabels en leidingen beter te zien. Ook kan je hier de zelfgemaakte bracket voor de cdrom-speler zien ![]() En nogmaals de kast. Hier zijn de metalen strips (zelfgemaakt) en de scharnieren te zien. ![]() Ik sta er niet goed op ![]() Ik bouw de pc er nog even niet in, want eerst moet ik alle software en drivers aan de praat krijgen ![]() De controls: de voorkant... ![]() ...en de achterkant. De metalen platen die erop zitten zijn handgemaakt ![]() De controls en 1 speaker en de cdrom-speler zitten er in voor de show ![]() Nu zit de monitor (weird ding ![]() Same as above maar nu ook met bovenplaat en plexiglas ![]() En nu van de bovenkant | ||
Update 1: De controls... | ||
Ik heb vandaag wat aan de controls gewerkt, met name de zijkanten en de knopjes enzo. Weer een verse lading pics ![]() L-stukjes gemaakt zodat ik houten zijpanelen er aan kan vastmaken ![]() L-stukken in aktie ![]() En de andere kant. ![]() Zo ziet het er van de buitenkant uit. ![]() Goede vorm uitgezaagd (althans geprobeerd) en dit het eindresultaat | ||
Update 2... | ||
Zo, ik had een hele tijd niet kunnen updaten. School, vakantie, werken aan de kast, geen camera... Maar ok, ik heb een camera kunnen bemachtigen, en dus hier de update! Er is veel gebeurd met de kast. Het is gespoten, vele kabels zijn aangesloten, etc etc. Aangezien 1 foto meer dan 1000 woorden zegt...geniet ![]() De kast in volle glorie... ![]() ...gespoten en al ![]() De controls zijn ook al aangesloten. ![]() Een paar foto's van de controls... ![]() ![]() ![]() Speciaal casefans gezocht die superstil waren... ![]() Zoals je ziet, heb je een paar aansluitingen o.a. de line-out voor een versterker, een sleutelschakelaar, en de aansluiting voor de voeding. ![]() Close-up'je ![]() Casefan aan de andere kant... ![]() De binnenkant van de deur van Player 1 (onderhoud) ![]() De pc en voeding (is nu al opgruimd ![]() En dit is ook al opgeruimd. Ik heb alles in gootjes gelegd zodat het er netjes uitziet, en de airflow niet belemmert. ![]() Alle casefans zijn onderhand al aangesloten. ![]() Ledjes aan de binnenkant... ![]() ...en nog een fototje... ![]() ...en nog een... ![]() Dit zit aan de linkerkant, naast de voeding. Er zit een doorzichtige plaat voor, zodat nieuwsgierige handjes geen 220 door hun vingers krijgen ![]() Het moederbord is verhoogd met van die kleine dingen (weet niet hoe het heet ![]() Voor de vleugelmoer... ![]() En dan de monitor op z'n plaats... ![]() Deze moet nog geverfd worden... ![]() Nog een... Tot slot: • Updates zal ik in de first post zetten, en ik zal bij elke update het even melden • Hou het aub over de CM en netjes • Vraag aub niet wanneer er updates komen, ik ben elke dag bezig en probeer zoveel mogelijk foto's te maken en jullie op de hoogte te houden. Maar ik heb hiernaast ook nog een sociaal leven Commentaar en Feedback is altijd welkom Met toestemming van AcouSE: Dankje! |
[ Voor 54% gewijzigd door Oguz286 op 06-05-2004 15:42 ]