Toon posts:

Netwerkkaart testen zonder netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hen een netwerkkaart in m'n PC geplaatst en in Windows de drivers geinstalleerd.
Ik heb alleen nog geen netwerk. Kan ik op een of andere manier de kaart nu testen of hij straks zal werken in een netwerk.

;Y

Verwijderd

ja dat kan, ga maar eens in de startbalk naar zoeken en dan zoeken naar "dxdiag"
en in dat programma naar netwerk gaan en met jezelf chatten of zoiets ;)

Verwijderd

is het gelukt, reageer aub ff ????

Verwijderd

Yo, triple6 ik heb het effe geprobeerd wat een vaag gedoe joh, waar is dat in hemelsnaam goed voor??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd bij "DirectPlay chat".
Als ik daar iets intik en op verzenden druk komt het in de box erboven te staan.
Houd dit nu in dat de kaart goed is??

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Charliee,

Ik wil gewoon weten of de kaart die ik er in heb gezet nog goed is, maar ik heb dus geen netwerk.
Als ik binnenkort ga netwerkgamen wil ik niet dat ik aankom met een defecte netwerk kaart
*D

Verwijderd

je kan toch ook gewoon ff alles installen(protocol etc.) en dan je zelf gewoon ff pingen in dos? dan weet je toch ook oftie het doet? of is het nu echt tijd om naar bed te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ping je de kaart in DOS? Je moet dan toch een IP adres erbij invoeren?

Verwijderd

ja of de naam van je computer of gewoon zijn eigen ip. een ip kan je je computer toch wel toe kennen?

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

~~ meesterprutser ~~

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Doe anders onder dos ff

ping 127.0.0.1

Als je dan wat terug krijgt wertk 't waarschijnlijk wel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er is nogal een verschil tussen het pingen van 127.0.0.1 en het pingen van een IP-adres dat aan een specifieke netwerk-controller is toegekend.
Bij 127.0.0.1 kom je alleen maar aan de bovenkant van de netwerk-stack uit (IP), bij het "echte" IP-adres al tot op de MAC-driver van de kaart (als ik het goed heb). In beide gevallen is de hardware nog niet betrokken, dus je kaart kan nog steeds !@#$%^&* zijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1