Goede,
Ik heb al wat ervaring op het gebied van twee pctjes aan elkaar koppelen en dan internet delen, printers etc, das op zich allemaal vrij eenvoudig, als je eenmaal weet hoe het gaat.
Nu kreeg ik van een collega de vraag of het volgende mogelijk is :
er staan bij hem thuis 4 pc's :
2 x pIII450
1 x PIII600
1 x P1 133
nu draaien alleen de 2 p3 450 als een netwerk, hij wil graag :
alle 4 op het netwerk
de p1 133 als (internet en printer) server
de andere 3 als werkstation.
Ook wil hij iets van een centrale agenda op de server zetten waar iedereen in kan kijken
hoe los ik dit het beste op? netwerkkaartjes hub en kabels zijn al voorradig.
de vragen zijn :
-is de p1 133 de juiste keuze als server, moet er dan meer geheugen/andere harddisk in?
-welk besturingssysteem zet ik daar dan op?
-hoe is het mogelijk een agenda te delen (microsoft exchange server?, hoe configureer je dat?)
-hoe laat ik de 3 werkstations apart aanloggen op het netwerk zodat ze allemaal apart in de agende kunnen kijken(identificatie?)
Ik hoop dat jullie me daar een beetje mee kunnen helpen
alvast bedankt
Mart
Ik heb al wat ervaring op het gebied van twee pctjes aan elkaar koppelen en dan internet delen, printers etc, das op zich allemaal vrij eenvoudig, als je eenmaal weet hoe het gaat.
Nu kreeg ik van een collega de vraag of het volgende mogelijk is :
er staan bij hem thuis 4 pc's :
2 x pIII450
1 x PIII600
1 x P1 133
nu draaien alleen de 2 p3 450 als een netwerk, hij wil graag :
alle 4 op het netwerk
de p1 133 als (internet en printer) server
de andere 3 als werkstation.
Ook wil hij iets van een centrale agenda op de server zetten waar iedereen in kan kijken
hoe los ik dit het beste op? netwerkkaartjes hub en kabels zijn al voorradig.
de vragen zijn :
-is de p1 133 de juiste keuze als server, moet er dan meer geheugen/andere harddisk in?
-welk besturingssysteem zet ik daar dan op?
-hoe is het mogelijk een agenda te delen (microsoft exchange server?, hoe configureer je dat?)
-hoe laat ik de 3 werkstations apart aanloggen op het netwerk zodat ze allemaal apart in de agende kunnen kijken(identificatie?)
Ik hoop dat jullie me daar een beetje mee kunnen helpen
alvast bedankt
Mart