Toon posts:

netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede,

Ik heb al wat ervaring op het gebied van twee pctjes aan elkaar koppelen en dan internet delen, printers etc, das op zich allemaal vrij eenvoudig, als je eenmaal weet hoe het gaat.

Nu kreeg ik van een collega de vraag of het volgende mogelijk is :

er staan bij hem thuis 4 pc's :

2 x pIII450
1 x PIII600
1 x P1 133

nu draaien alleen de 2 p3 450 als een netwerk, hij wil graag :

alle 4 op het netwerk
de p1 133 als (internet en printer) server
de andere 3 als werkstation.

Ook wil hij iets van een centrale agenda op de server zetten waar iedereen in kan kijken

hoe los ik dit het beste op? netwerkkaartjes hub en kabels zijn al voorradig.

de vragen zijn :

-is de p1 133 de juiste keuze als server, moet er dan meer geheugen/andere harddisk in?
-welk besturingssysteem zet ik daar dan op?
-hoe is het mogelijk een agenda te delen (microsoft exchange server?, hoe configureer je dat?)
-hoe laat ik de 3 werkstations apart aanloggen op het netwerk zodat ze allemaal apart in de agende kunnen kijken(identificatie?)

Ik hoop dat jullie me daar een beetje mee kunnen helpen

alvast bedankt

Mart

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Theoretisch is het mogelijk op een p1-133 maar dan moet je die pc ook echt verder met rust laten, en absoluut dus verder niet als werkstation gebruiken maar puur als NT4.0 PDC met exchangeserver erop. :)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

laat maar helemaal verkeerd gelezen

Click hier niet

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Hoe moeten wij weten of de Pentium133 voldoende is qua hardware als we de config niet kennen...

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

NT server neerzetten (p133) heel veel geheugen. Gebruikers aanmaken, exchange installeren en configureren (suc6 is nl. een aparte module in het MCSE-traject). Gebruikers aanmaken etc.

Misschien verstandig een cursusje MCSE te volgen ????

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Cursusje? waar volg ik dat?? :)
ik ben maar een omhooggevallen hobbyist :( helaas. ff serieus, als dit me lukt, wil ik me er ook verder in gaan verdiepen, aangezien ik zelf thuis een vergelijkbare situatie wil creeren, en waar beter ervaring opdoen dan op iemand anders zijn spullen??

In ieder geval bedankt voor de tips. de config van de 133 is als volgt (sorry dak er niet eerder heb bijgezet)

p1 133
32MB intern
4 gig harddisk
en ja, hij wordt dan alleen server, wordt verder niks mee gedaan. software moet dan gekocht worden (hij heeft teveel geld, ja)
is exchange server en NT4 inclusief servicepacks nog verkrijgbaar? ik neem aan dat ik dat bij iedere lokale computerboer kan halen?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik denk dat je er nog ff 2 simmetjes in moet zetten met 16MB edo RAM (dan heb je in totaal 64MB).

(Ik heb zelf een Pentium60 draaien met 104MB edo RAM)!

Verwijderd

Exchange draaien op een 133 zal geen succes zijn. Waarom maak je niet gewoon een agendaatje in Excel ?. Die kun je gewoon over het netwerk openen! Simpel en goedkoop
Pagina: 1