Toon posts:

Windows netwerk?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een beetje problemen met mijn Windows netwerkje thuis. Kan geen computer zien.

Ik heb de volgende protocollen geinstalleerd:
Ipx/Spx
Netbui
TCP/IP

De werkgroup is ook gelijk aan elkaar. Beiden netwerkkaarten staan op 100 full duplex.

Gebruik een Utp Crosskabel.

Oh ja....het is wel een verbinding tussen een Windows Me en Windows 98Ce computer....mag toch niks uitmaken???

Heeft iemand van jullie een idee hierover, want volgens mij moet alles toch goed zijn zo??

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Heb je de Client voor Windows Network geinstalleerd?
File and Printer sharing for Microsoft Networks is ook wel handig om te installeren B-)

Ipx/spx kan weggegooit worden....of je moet nog ergens een Novell bak hebben staan.
Netbui is ook niet echt nodig.

Linux is free, when time is no money...but still I try

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ja heb ik er ook tussenstaan...ook bij TCP/IP een IP-Adres opgegeven en SubnetMask.

Heeft iemand van jullie mischien zo'n netwerkje van Windows ME en Windows98 Ce thuis draaien....of is het niet mogelijk

Verwijderd

het is wle gewoon mogelijk hoor... ik draai nu zelf netwerkje met win2k/win98

ok, gebruik als ip's: 192.168.0.1 (bijd e server) en 192.168.0.2(bij 1e client)

als subnetmask: 255.255.255.0 (altijd)

en dan ff de drives delen die je wilt... rebooten en je moet klaar zijn (dit allemala bij tcp/ip invullen)

wel werkgroep hetzelf natuurlijk..

ik draai dit allene met tcp/ip dus gooi die andere dingen eruit behalve printer/file sharing

succes ofzo:)

(btw internet share ik met sygate... had eerst winprxy maar dan kon ik niet meer ftpén enzo |:(

Verwijderd

Topicstarter
Die Ip's heb ik inderdaad zo....heb gister nog maar even Windows98 erbij opgezet en dan draait het als een tierelier. Zal nog ff proberen de rest te verwijderen behalve tcp/ip, maar volgens mij mag dat niks uitmaken.

Maar kan het natuurlijk ook fout hebben. Als iemand anders nog ideen heeft.......ik hoor het graag

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Om te testen of je netwerk uberhaupt wel werkt kun je ff elkander pingen.
Start een command-prompt en tik: ping 192.168.x.x in. (Met 192.168.x.x het IP-adres van de ander.)

Als dat wel werkt dan ligt de fout bij de windowsclient / fileserver. Waarschijnlijk is dan het probleem dat je niet inlogt bij het starten van de computer. Zonder inloggen mag je niet op het netwerk van windows.

Verwijderd

Ok je zegt problemen te hebben met WinMe in de workgroup...

Is voor mij ene bekend probleem. Vaak duurde het een tijdje alvorens Me de andere compies in het netwerkje wilde zien.

Tip: rechtermouse op netwerkomgeving search voor computers.(type naam van de betreffende comp die je wilt zoeken)..dan vind die ze meestal wel.

Uiteraard moet je elkaar wel kunnen pingen anders werkt er sowiezo niks.

paar keer rebooten tijdje geduld hebben en dan mot het wel werken, Me is beregoed in allerlei zaken voor jou instellen maar als je het zelf wilt doen haakt die een beetje af. Welke Betaversie heb je gekocht??:)

Verwijderd

Mijn ene pc reageert ook niet op het netwerk. Als ik ping doet ie het wel, maar in windows geen reactie. Kan iemand hellepen
Pagina: 1