Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
http://www25.brinkster.com/xpandoz/sick.jpg
ben level 146 met 80 trading
hopelijk fixt 1.7 zulke bugged items
Verwijderd
Hello fellow humans
Verwijderd
Dus met iceshards, fire-cirkel, ice-cirkel, and a mean fast slapping punch
Hello fellow humans
In Sacred kreeg ik regelmatig een freeze, waarbij ~20 seconden niks gebeurde. Dit had ik ook bij het afspelen van sommige filmpjes. Na wat onderzoek kwam ik er via DXDiag erachter dat DirectX7 instructies bij mij problemen hadden (DX9.0b is geinstalleerd). Dit alles heb ik uiteindelijk opgelost door Fast Writes uit te schakelen...
Anyway, back on-topic
Ik ben dus net begonnen met het spel, heb nu dus nog maar een level 4 Sera. Ik heb een slot voor een schild en een slot voor een wapen, maar klopt het dat ik ze niet allebei tegelijk kan gebruiken?
Ook heb ik nog een vraag over het gebruik van mounts, ik heb ergens in dit topic gelezen dat als je op een andere mount gaat zitten dan je eigen mount, dat je daarna je eigen paardje niet meer kunt gebruiken. Is dit inmiddels al opgelost of komt het in de aangekondigde 1.7 patch?
Nu weer een dagje hard aan de slag en misschien vanavond nog wat levels pakken... In ieder geval heeft het een hoge verslavingsfactor
Oja, nog een bugje opgemerkt. Ik heb ergens een "Seraphim Class" helmet gevonden, maar die is rood, kan ik dus niet equippen. Er wordt dan gezegd "wrong character class". Bugje?
@Blackhole thanks! Had ik nog niet geprobeerd

Die verschillende slots zijn dus bedoeld om verschillende attack/defense "profielen" te maken... Handig geloof ik!
[ Voor 16% gewijzigd door Twee Dee op 17-05-2004 10:08 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
- Multiplay heeft toch wel wat last van vraagtekenbonanza. Ik ben al paarden tegengekomen met de ?! boven hun hoofd. Zelfs al een axe met de ?! erboven. Deze heb ik 1 keer kunnen oppakken, er bleek niks in mijn inventory te zitten. Daarna bleef deze op de grond liggen en bewoog hetzelfde als een lopende NPC
- Vaak zie ik een vijand die mijn vriendin heeft neergeslagen nog steeds staan. De levenscirkel is verdwenen en het figuurtje doet niks meer, maar staat nog wel. Ook een aantal keer gehad dat een vijand mij aanviel, mijn vriendin deze aanviel en dat ik niks tegen het figuurtje kon doen terwijl mijn vriendin aan het hakken is. Ik zie dan weer geen levenscirkel.
- Als mijn vriendin (Vampiress) een aantal summons in het spel heeft en ik save de game dan hangen die beestjes bij mij de volgende keer dat ik het spel laadt.
Ach, de bugs zijn niet storend, maar vallen wel op!
Verder vermaken we ons heel erg hoor!
Euh... misschien een ranged wapen in een van de slots doen? Kan wel handig zijn om maar 1 vijandje naar je toe te lokken met een bow en dan lekker afslachten met close range wapens.Smooth schreef op 17 mei 2004 @ 12:11:
tsja, ik weet eigenlijk niet goed wat ik met die slots aan moet... de skill slots zijn uiteraard onmisbaar, maar ik als gladiator gebruik maar 1 wapen. dus wat ik dan met 5 wapen slots moet is mij een raadsel
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn wood elf ook niet veel slots gebruik. Hoogstens als extra storage als m'n inventory vol zit
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Ik gebruik ze icm die throwing blades skill. Gewoon de mindere wapens die je oppakt in die slots stoppen en dan maar gooien met die dingen. Kan je redelijke schade mee aanrichten als je goed mikt.Smooth schreef op 17 mei 2004 @ 12:11:
tsja, ik weet eigenlijk niet goed wat ik met die slots aan moet... de skill slots zijn uiteraard onmisbaar, maar ik als gladiator gebruik maar 1 wapen. dus wat ik dan met 5 wapen slots moet is mij een raadsel
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:53:
Ik ben nu aan het multiplayen met mij vriendin

vtec just kicked in yo!
Verwijderd
Niks mis mee... toch?!xerix schreef op 17 mei 2004 @ 13:50:
[...]
Ik gebruik ze icm die throwing blades skill. Gewoon de mindere wapens die je oppakt in die slots stoppen en dan maar gooien met die dingen. Kan je redelijke schade mee aanrichten als je goed mikt.
[...]
Begin me nu eigenlijk al af te vragen welke laatste skill ik erbij moet gaan nemen. Ik neig heel erg naar trading, voor nog betere items in shops! Maar er zijn nog meer leuke skills in de aanbieding zoals agility en disarming. Beide zijn dit defensive skills, en omdat ik parrying al opgepakt heb (heerlijke skill, een echte aanrader) denk ik niet dat ik voor 1 van die twee ga. Nee, ik ga waarschijnlijk gewoon voor trading, ik heb nu al zin om straks al mijn items te voorzien van 5 sockets
Zijn er hier al mensen die level 50 gehaald hebben? Welke skill hebben jullie toen als laatste gepakt? Heb nu zelf al de volgende skills:
Weapon Lore (lvl 38) Concentration (lvl 48 maxed) Constitution (lvl 31) Sword Lore (lvl 14) Dual Wielding (lvl 1) Armor (lvl 14) en Parrying (lvl 10).
Denk echt dat ik voor trading ga
I pitty the fools who took my game-station.....

He who controls the Spice, controls the Universe.
Level 50 is je volgende en tevens laatste level waar je een skill kunt kiezen, ik zou wel even goed overwegen of je concentration neemt boven trading want volgens mij wordt in iedere guide wel aangeraden om trading te kiezen als laatste skill.MST_Morpheus schreef op 17 mei 2004 @ 17:09:
Ik moet nog concentration oppikkenHoop dat ik snel een skill kan kiezen, ben nu level 34 met mijn Sera.
Verwijderd
Concentration.. is dat niet de skill om reg. tijd van je combatmoves omlaag haalt zoals attack, multihit, hardhit ?MST_Morpheus schreef op 17 mei 2004 @ 17:09:
Ik moet nog concentration oppikkenHoop dat ik snel een skill kan kiezen, ben nu level 34 met mijn Sera.
zo ja .... had je die skill niet veel eerder moeten pakken

InderdaadVerwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:12:
[...]
Concentration.. is dat niet de skill om reg. tijd van je combatmoves omlaag haalt zoals attack, multihit, hardhit ?
zo ja .... had je die skill niet veel eerder moeten pakken

Verwijderd
die 450 damage stelt later in de game helemaal nix voor
ik heb ook een sera lvl 54 en ik gebruik nauwlijks magic
dus ik vraag me af welke skills jij heb zitten oppompen als niet concentration

Ik zit hier 'vast' ik krijg namelijk die mensen niet mee, ik heb de sleutel al (questlog zegt van niet), en ik kan met die mensen praten maar ze volgen me niet...
Iemand enig idee hoe ik deze kan oplossen?
Hello fellow humans
Verwijderd
De demo deed het wel gewoon!. snap er de ballen van.
Helllp!
Ik heb een xp 3000 en een 9200 SE kaartje.
Heb je fastwrites in je bios/ati control panel aanstaan?Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:56:
Ik kan de game gewoon opstarten, mannetje uitkiezen enz. Hij laad als een speer en zodra ik 1 sec zie wordt het beeldscherm zwart. Paar x alt ctrl del drukken sloot het spel af. na een aantal x geprobeerd te hebben met verschillende graphic settings toch telkens het zelfde.
Helllp!
Uitschakelen wil wel vaak helpen
Tsja, precies diezelfde quest werkt bij mij ook niet. Heb ook op exact dezelfde plek gestaan, maar die mensen willen me niet volgen. Heb het uiteindelijk maar opgegeven en ben door gaan spelen. Als ze niet mee willen dan maar niet hoor. Maar het staat wel lelijk in mijn quest logTranzity schreef op 18 mei 2004 @ 10:38:
Ik zit hier 'vast' ik krijg namelijk die mensen niet mee, ik heb de sleutel al (questlog zegt van niet), en ik kan met die mensen praten maar ze volgen me niet...
Iemand enig idee hoe ik deze kan oplossen?

Hello fellow humans
Verwijderd
Fastwrite staat al uit. dus daar ligt het denk niet aan. Ik denk dat het met mijn scherm te maken heeft ( hp pavilion f1703). aangezien meerdere mensen problemen hebben met hun scherm en de rest van mijn pc volliedig compitabel zou moeten zijn met het spel.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:56:
Ik kan de game gewoon opstarten, mannetje uitkiezen enz. Hij laad als een speer en zodra ik 1 sec zie wordt het beeldscherm zwart. Paar x alt ctrl del drukken sloot het spel af. na een aantal x geprobeerd te hebben met verschillende graphic settings toch telkens het zelfde.
Helllp!
Verwijderd
Klopt, zo gauw je op een ander paard springt wordt die gezien als de jouwe! Als het goed is kan je gewoon weer op je vorige paard springen en kan die weer gebruiken(moet je natuurlijk nie vergeten waar je hem voor het laatst hebt gebruikt). Zo ver bekend is dit geen bug, dus verwacht geen veranderingen in de 1.7 patchTwee Dee schreef op 17 mei 2004 @ 09:56:
Ook heb ik nog een vraag over het gebruik van mounts, ik heb ergens in dit topic gelezen dat als je op een andere mount gaat zitten dan je eigen mount, dat je daarna je eigen paardje niet meer kunt gebruiken. Is dit inmiddels al opgelost of komt het in de aangekondigde 1.7 patch?
Misschien, zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat je soms bepaalde items oppakt en als je daarna in je inv. kijkt dat het totaal een andere class is. Bijvoorbeeld voor de Seraphim: Als je een item tegenkomt voor die class, krijgt het een blauwe naam, zodat je weet dat het voor de Seraphim is. Als je dan in je inv. kijkt is het een standaard item en niet voor een bepaalde class. Misschien is dit ook een bug!!Oja, nog een bugje opgemerkt. Ik heb ergens een "Seraphim Class" helmet gevonden, maar die is rood, kan ik dus niet equippen. Er wordt dan gezegd "wrong character class". Bugje?
Verwijderd
Als je online speeld met de wood elf en je probeert iemand anders te helen (met je healing skill), dan wordt je uit het spel gekicked naar windows

Je kan gewoon dom rondrennen en de rest neerslaan. Niet nadenken gewoon alle quests acccepteren.
Heerlijk!
Verwijderd
Mijn geluid had ook van die irritante plopjes en gestotter, nadat ik geluidkwaliteit terug had gezet op medium stopte dit. Terwijl mijn systeem makkelijk high aan moet kunnen, ook mijn drivers zijn up to date. Dus waarom het werkt, geen idee, maar ik zou zeggen, probeer het even.Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:10:
Ik heb het spel eindelijk binnenAan het begin liep die echt bagger op mijn amd athlon 64 3200+ en geforce FX 5900. Hij schokte als een gek. Na van alles geprobeerd te hebben heb ik er nu alleen nog last van dat me geluid soms stottert (heb de laatste patch geinstalleerd voor mijn audigy) Iemand enig idee? Kan gelukkig wel redelijk normaal spelen, maar het irriteert behoorlijk
Verwijderd
Verwijderd
jah zeg het maar.Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 17:49:
[...]
Klopt, zo gauw je op een ander paard springt wordt die gezien als de jouwe! Als het goed is kan je gewoon weer op je vorige paard springen en kan die weer gebruiken(moet je natuurlijk nie vergeten waar je hem voor het laatst hebt gebruikt). Zo ver bekend is dit geen bug, dus verwacht geen veranderingen in de 1.7 patch
[...]
Misschien, zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat je soms bepaalde items oppakt en als je daarna in je inv. kijkt dat het totaal een andere class is. Bijvoorbeeld voor de Seraphim: Als je een item tegenkomt voor die class, krijgt het een blauwe naam, zodat je weet dat het voor de Seraphim is. Als je dan in je inv. kijkt is het een standaard item en niet voor een bepaalde class. Misschien is dit ook een bug!!
Geen last van met mijn TerratecVerwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:10:
Na van alles geprobeerd te hebben heb ik er nu alleen nog last van dat me geluid soms stottert (heb de laatste patch geinstalleerd voor mijn audigy) Iemand enig idee? Kan gelukkig wel redelijk normaal spelen, maar het irriteert behoorlijk
Heb je misschien een programma op de achtergrond draaien die dit kan veroorzaken
dat is de kopieerbeveiliging, mocht je het origineel hebben en deamontools of alcohol 120% geinstalleerd staan dan krijg je dit probleem.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 17:56:
Helllp!
.
Oplossing: verwijder alle sporen van die tools. probeer het dan weer en mocht het weer fout gaan dan zou ik het register extra doorzoeken en sacred opnieuw installeren.
Of je hebt een illigale versie met een slechte crack, kan ook natuurlijk maar dan kan je op weinig hulp rekenen.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
? op de faq van sacred (forum) staat als enige mogelijkheid dat dit gebeurd als je je wmp9 codecs niet goed hebt geinstalleerd. Heel logisch, want je krijgt na het kiezen van je karakter een filmpje dat (afaik) karakter-specifiek is. misschien kun je dit in-game 'wegklikken' of afwachten? Als oplossing meen ik me te herinneren dat je ze met wmp moet bekijken, maar het lijkt me wel heel sterk dat dat helpt om het spel binnen te komen. Ik zou zeggen, loop het sacred forum even na. Voor cheaters en 'crackers' hebben ze .. andere .. ingame oplossingen. (ik heb gelezen over bv teleportatie naar een plaats waar je niet meer wegkunt als je bv een grot uit wilt). Ze zijn er wel erg happig op
Anyway, ik vind het spel wel aardig in elkaar zitten. Het is eig diablo in een iets ander jasje. Ze hebben nog wel gepoogd om er iets meer achtergrond aan te geven, door npc's en scrolls, maar het is te miniem om er ook maar iets nuttigs uit op te bouwen. (tenminste, tot nu toe). 'Dialoog' en vooral de consistentie erin is ronduit een lachtertje:
Als in 'wtf? een soldier is op jacht geweest en heeft *jou* nodig om het op te lossen? en wat hebben gekke geluiden bij een ruine te maken met een npc fetch quest? En dan de brutaliteit om een tijdslimiet te stellen? misschien ben ik iets te rationeelsoldier: The hunt was good, i need a [naam kwijt - iemand die het beestje voor skins ed kan bewerken].
I heard strange noises coming from the abandoned ruins.
You have one day
nog zo een:
Ik krijg echt alleen maar van dit soort sidequests. De een nog onlogischer dan de ander. Met bovenstaande was het zelfs zo dat toen ik het arme meisje van het graveyard had gecollect ('I have been hired, take me to your contracter' <- ??), bleef de quest naar haar vorige locatie wijzen. De nobleman wil haar niet accepteren met de mededeling dat ik haar moet gaan zoeken -- waardoor ik een hele tijd met een onnuttig partymember moet rondrennen. Gelukkig heb ik haar onderweg ergens aan een draak kunnen voeren.. Heb nog wel wat bugjes met quests, maar dit is toch de meest humorristische.nobleman (zonder enige introductie): I need a dancer for a celebration, start your quest on the graveyard. Time is running out, you have one day.'
De demo had trouwens ook wel wat flaws. Zo kon je, als je een paard kocht als je er al een had alleen nog maar op je paard staan en was je onzichtbaar terwijl je op en af je paard klom. Het was ook niet meer mogelijk om items te pakken en met mensen te praten (je krijgt dan het paardverkoopscherm). Wel erg flauw om er een timer op te zetten trouwens

Mijn karakter is een seraphim, maar haar karakter staat me eig volledig niet aan. Als angel (descendend) (hoe-ever ze dat voor elkaar krijgt
De reden waarom ik niet opnieuw begin met een ander karakter is voornamelijk het verkennen. Ik zit aan een stuk door te cartographen en heb nu ong 10% van de kaart (na 15 uur spelen) en zit in level 1 met ongeveer level 15 nu. (heb 1 of 2 levels meer gehad, maar het spel crashte plotseling naar de desktop toen ik wilde saven
edit:
Deze ben ik op het sacred forum vaker tegengekomen. Bugje idd.Oja, nog een bugje opgemerkt. Ik heb ergens een "Seraphim Class" helmet gevonden, maar die is rood, kan ik dus niet equippen. Er wordt dan gezegd "wrong character class". Bugje?
[ Voor 9% gewijzigd door SilentStorm op 20-05-2004 11:27 ]
Localhost is where the heart is
Ik heb geen probleem met mijn audigy. Hoeveel MB heb je in je PC ?.Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:10:
Ik heb het spel eindelijk binnenAan het begin liep die echt bagger op mijn amd athlon 64 3200+ en geforce FX 5900. Hij schokte als een gek. Na van alles geprobeerd te hebben heb ik er nu alleen nog last van dat me geluid soms stottert (heb de laatste patch geinstalleerd voor mijn audigy) Iemand enig idee? Kan gelukkig wel redelijk normaal spelen, maar het irriteert behoorlijk
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
En ja, heb zelf ook al enkele items gevonden die na oppakken ineens niet door mijn Vampiress gedragen konden worden, terwijl er niets op wees waarom niet. Maar dit soort bugs moeten als het goed is allemaal door 1.7 opgelost worden. We blijven hopen
Wat de verhaallijn betreft, hij is op zich niet eens zo afwijkend van de rode draad uit Diablo 1 / Diablo 2 / DungeonSiege. Misschien nog wel het meest lijkend op het verhaaltje van DungeonSiege, nu ik er zo over nadenk. Maar ja, is dat niet ALTIJD het standaard plot van elk Fantasy verhaal? Groot evil wordt op de wereld losgelaten, en de hoofdpersoon gaat op reis, wordt onderweg sterker en vaardiger, tot hij/zij uiteindelijk in staat is op één of andere manier het grote kwaad te verslaan. "En de wereld leefde nog lang en gelukkig" daarna...
Verwijderd
512 mb maar dat zou toch wel genoeg moeten zijn lijkt me...UNICRONBOT schreef op 20 mei 2004 @ 13:27:
[...]
Ik heb geen probleem met mijn audigy. Hoeveel MB heb je in je PC ?.
Het spel eet bij mij vaak 600MB als ik lang speel 5 uur dan kom ik op 700MB uit.Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 17:47:
[...]
512 mb maar dat zou toch wel genoeg moeten zijn lijkt me...En nee heb ook niks op de achtergrond draaien ofzo en heb geloof ik ook al geprobeerd het geluid op low quality te zetten, maar dat hielp volgens mij toen ook niet, maar zal wel ff proberen om het op medium te zetten. Ik heb ook alles up to date en heb ook al op de officiele forums gekeken en daar hadden sommigen het ook, maar nog niet echt een oplossing gevonden ervoor
Als je het spel opstart dan laad die als naar je ram. Dan speel het de eerst 5 Minuten niet zo lekker.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
Daar heb ik niet zoveel last van, hij speelt op zich goed, alleen me geluid stottert gewoon heel erg, lijkt net of die soms blijft hangen, maar op de meest vreemde momenten. Ook zomaar als die ff op pauze staat. Lijkt net of het om de zoveel tijd gebeurdUNICRONBOT schreef op 20 mei 2004 @ 18:22:
[...]
Het spel eet bij mij vaak 600MB als ik lang speel 5 uur dan kom ik op 700MB uit.
Als je het spel opstart dan laad die als naar je ram. Dan speel het de eerst 5 Minuten niet zo lekker.

Maar misschien toch maar een keer wat ram bijkopen...
bij de bovenste plaat zit ik links bij de bergen.
Maar ik kan niets vinden.
Zie het 2 screen shot
Want die pijl onder aan wijst naar het lijk toe , maar als ik erheen loop kan ik er niets mee doen
Wat nu?

[ Voor 95% gewijzigd door Twee Dee op 20-05-2004 21:03 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Het is nu wel erg flauw om met planescape torment aan te komen he?Haay schreef op 20 mei 2004 @ 14:24:
SilentStorm, wat je schrijft komt bekend voor. Heb ook een tijdje een meisje achter me aan gehad dat verdwaald was en me verzocht haar naar haar moeder terug te brengen. Die quest zou je in principe moeten krijgen van de moeder, maar ik kwam de dochter dus eerst tegen. Maar goed, in het questlog was het plaatje waar ik de moeder zou moeten zoeken zwart, en ik heb de boerderij met de bezorgde moeder nooit kunnen vinden! Dus uiteindelijk heb ik dat grietje maar aan een uit de kluiten gewassen spin gevoerd, die ik daarna als wraak zelf maar afmaakte, heh heh![]()
En ja, heb zelf ook al enkele items gevonden die na oppakken ineens niet door mijn Vampiress gedragen konden worden, terwijl er niets op wees waarom niet. Maar dit soort bugs moeten als het goed is allemaal door 1.7 opgelost worden. We blijven hopen
Wat de verhaallijn betreft, hij is op zich niet eens zo afwijkend van de rode draad uit Diablo 1 / Diablo 2 / DungeonSiege. Misschien nog wel het meest lijkend op het verhaaltje van DungeonSiege, nu ik er zo over nadenk. Maar ja, is dat niet ALTIJD het standaard plot van elk Fantasy verhaal? Groot evil wordt op de wereld losgelaten, en de hoofdpersoon gaat op reis, wordt onderweg sterker en vaardiger, tot hij/zij uiteindelijk in staat is op één of andere manier het grote kwaad te verslaan. "En de wereld leefde nog lang en gelukkig" daarna...
frustratie

[ Voor 9% gewijzigd door SilentStorm op 21-05-2004 05:08 ]
Verwijderd
Misschien wat omslachtiger, maar ESC en dan in Menu kiezen voor Save werkt bij mij primaSilentStorm schreef op 20 mei 2004 @ 22:57:
frustratiesteeds als ik het save menu omhoog wil halen, crasht het spel. dwz, steeds als ik per ongelijk op de s druk ipv de a, crasht ie naar de desktop. Als je nou knoppen kon reconfiggen
ik doe nu alles met de quicksave (ctrl-z)
Verwijderd
Bij mij is quicksave toch echt F9SilentStorm schreef op 20 mei 2004 @ 22:57:
[...]
frustratiesteeds als ik het save menu omhoog wil halen, crasht het spel. dwz, steeds als ik per ongelijk op de s druk ipv de a, crasht ie naar de desktop. Als je nou knoppen kon reconfiggen
ik doe nu alles met de quicksave (ctrl-z)
Verwijderd
Hij zij "you wouldnt know what to do with it if it hatched".. weet iemand misschien of je het kan laten hatchen, of je dus een draak kan krijgen? (als rijdier ofzo) Ik zou erg blij zijn als mijn lvl 48 Wood elf straks op een draakje rondvliegt!
Geen idee, heb het drakenei dat ik van een koopman ergens bij een brug gekocht had in Mystdale Castle verkocht. Kreeg er een hoop poen voor, maar dat was het enige geloof ik.Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 17:20:
Ik heb net de single player uitgespeelt en ikheb ergens een drakenei gevonden, in die wizardstad wou een wizard em van me kopen, maar ik heb em gehouden.
Hij zij "you wouldnt know what to do with it if it hatched".. weet iemand misschien of je het kan laten hatchen, of je dus een draak kan krijgen? (als rijdier ofzo) Ik zou erg blij zijn als mijn lvl 48 Wood elf straks op een draakje rondvliegt!
Je kan hem ook bij die draak die je moet helpen in dat stadje linksboven Mystdale brengen, krijg je experience/geld.Haay schreef op 21 mei 2004 @ 23:23:
[...]
Geen idee, heb het drakenei dat ik van een koopman ergens bij een brug gekocht had in Mystdale Castle verkocht. Kreeg er een hoop poen voor, maar dat was het enige geloof ik.
Ik heb dan precies hetzelfde effect. Zodra dat menu omhoog zou komen heb ik een crash naar desktop. S is alleen een snelkoppeling. ctrl-z was een combinatie waar ik zelf achter kwam met een beetje expirimenteren. Werkt die bij jou (=KID-ICARUS) niet dan?Haay schreef op 21 mei 2004 @ 13:55:
[...]
Misschien wat omslachtiger, maar ESC en dan in Menu kiezen voor Save werkt bij mij prima
Er zijn er meer hoorHaay schreef op 21 mei 2004 @ 16:22:
In één woord GE-WEL-DIG ! In Mystdale Castle hebben ze gewoon een soort dierentuin waarin de verschillende monsters en slechterikken in hun natuurlijke omgeving nagebouwde hokken rondlopen! Wat een briljant idee!

Verwijderd
Uhh eigenlijk niet eens geprobeerd maar F9 werkt nog makkelijkerSilentStorm schreef op 22 mei 2004 @ 00:08:
[...]
Ik heb dan precies hetzelfde effect. Zodra dat menu omhoog zou komen heb ik een crash naar desktop. S is alleen een snelkoppeling. ctrl-z was een combinatie waar ik zelf achter kwam met een beetje expirimenteren. Werkt die bij jou (=KID-ICARUS) niet dan?
Maar even een ander vraagje, helemaal aan het begin van het spel (ik had hem een keer geuninstalled, maar hij gooit je savegames dan ook weg
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 14:50 ]
Heb ik ook ja. Met de Seraphim kreeg ik quests die ik met de woodelf niet kreeg. Vaag...Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 14:48:
[...]
Uhh eigenlijk niet eens geprobeerd maar F9 werkt nog makkelijker
Maar even een ander vraagje, helemaal aan het begin van het spel (ik had hem een keer geuninstalled, maar hij gooit je savegames dan ook weg) had ik de vorige keer een quest, alleen nu krijg ik die quest niet meer
Komt dat vaker voor?
Verwijderd
Hmm bij mij is het beide keren met een Babarian...MST_Morpheus schreef op 22 mei 2004 @ 15:13:
[...]
Heb ik ook ja. Met de Seraphim kreeg ik quests die ik met de woodelf niet kreeg. Vaag...

Hier even getest > F9 werkt ookVerwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 14:48:
[...]
Uhh eigenlijk niet eens geprobeerd maar F9 werkt nog makkelijker
Maar even een ander vraagje, helemaal aan het begin van het spel (ik had hem een keer geuninstalled, maar hij gooit je savegames dan ook weg) had ik de vorige keer een quest, alleen nu krijg ik die quest niet meer
Komt dat vaker voor?
Over die quests: je hebt in een regio een aantal predifined quests en een aantal random quests. De laatste zijn meestal van het type: zoek persoon x en breng hem/haar naar mij. [Aanwijzing].
Intussen heb ik trouwens Act II bereikt (20 uur spelen) en heb +/- 15% van de kaart verkend. Mijn 'afbakening' is op dit moment de rivier die van 'shakura' noordwaards lijdt (seraphim monastary als ik de 'geruchten' mag geloven
Zal komende week ook voor het eerst een online spelen. Kan ik daar eindelijk ook iets nuttigs over zeggen, ha ha.
Zo je bent dit Topic zelf gestart , maar heb bijna als laatste het org spelHaay schreef op 23 mei 2004 @ 10:45:
Hoera! Heb EINDELIJK, na 3 ½ week wachten na bestellen, m'n officiele versie van Sacred!Kan ik nog net even op 1.66 spelen, voordat hopelijk snel, 1.7 uitkomt
![]()
Zal komende week ook voor het eerst een online spelen. Kan ik daar eindelijk ook iets nuttigs over zeggen, ha ha.
grin , dat is wel erg laat dan.
Maar oke beter laat dan nooit.
Maar online is echt wel leuk hoor , als je een beetje normale mensen bij je heb.
Trouwens, ik probeerde op Open Internet zelf een game te creeeren, maar bij het testen van de sockets kon hij niet connecten. Las ergens dat poortreeks 2005-2010 en de poort 7046 gebruikt worden. Heb die in mijn router geforward (TCP en UDP), maar kan nog steeds niet een eigen game creeeren. Weet iemand hier een oplossing voor ?
Verwijderd
Die damage wordt gewoon opgeteld bij de damage die je doet met je wapen.Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:10:
Ik heb weer een vraag. De smith kan in wapens de sockets vullen, maar kan hij het ook als enige in armor? Ik heb nu boots en een helm met een socket, maar moet je daar dan dmg + % in gaan doen
Tip: Je kan er ook rings, amulets en runes in socketen. Is wat interessanter dan die upgrades die de smit biedt
Verwijderd
Met een vampiress level 43 uiteindelijk.
conclusie: erg leuk spel, maar toch veeeeeeeel te makkelijk. Ik ben niet 1x gesloopt......en om nou het hele traject weer te gaan doen op silver....neh, geen zin in.
De "grote" eindbaas Shaddar schoot af en toe een vuurballetje, dat geen damage deed. Ging bij m staan, gaf 3 (!) klappen en hij lag!
Maar heb me al met al toch zo'n 50 uur vermaakt.
Ga wel een keer opnieuw beginnen, maar dan met een seraphim. Lijkt me ook wel een leuk karakter.
Ha ha, toevallig, heb het gisteravond ook uitgespeeld op brons, met m'n Vampiress level 44Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 09:14:
zo, uitgespeeld!![]()
Met een vampiress level 43 uiteindelijk.
conclusie: erg leuk spel, maar toch veeeeeeeel te makkelijk. Ik ben niet 1x gesloopt......en om nou het hele traject weer te gaan doen op silver....neh, geen zin in.![]()
De "grote" eindbaas Shaddar schoot af en toe een vuurballetje, dat geen damage deed. Ging bij m staan, gaf 3 (!) klappen en hij lag!![]()
Maar heb me al met al toch zo'n 50 uur vermaakt.
Ga wel een keer opnieuw beginnen, maar dan met een seraphim. Lijkt me ook wel een leuk karakter.
Wel grappig, toen ik het kasteel binnenkwam om met DeMordrey af te rekenen viel hij dood neer toen ik in de buurt kwam! Die on Sight in m'n boots, ha ha ha!
Minpuntje vond ik dat je character niet automatisch gesaved/geëxporteerd wordt wanneer je Shaddar verslagen hebt. Ik had het exporteren niet gedaan toen die boodschap in beeld kwam, en vervolgens toen ik na het eindfilmpje weer in het menu kwam was ik dus m'n voortgang sinds m'n laatste save-game kwijt!
Verwijderd
dat met dat exporteren had ik ook ja! heel irritant, maar goddank had ik net daarvoor gesaved.
ik heb trouwens in het hele spel niet 1x een poison antidote hoeven gebruiken...
t leek wel alsof ik er totaal immuun voor was. had wel wat poison protection in mn armor en wat anti-poison ringen, maar toch....
al met al ook best veel delen van sets gevonden, die nu in mn kist liggen, omdat ze te zwak zijn voor later in t spel.
Ik ga trouwens wel verder met m'n Vampiress. Nu naar Zilver geëxporteerd, en daar verder hakken. Brutere wapens en armor vinden, meer items met 3 of zelfs 4 sockets vinden en daar meer lifeleech en extend night in socketen
Verwijderd
Voor zover ik weet is dat de enige manier om je goede zadel van het paard af te halen.Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 20:23:
Nu koop ik elke keer een waardeloos zadel zo dat ik degene die ik wil gebruiken weer terug kan krijgen.. Niet bepaalt handig
Nou gebruik ik voor m'n Vampiress al lang geen paard meer omdat ik de Riding skill niet genomen heb, en de Light Nag die ik nu alleen kan gebruiken langzamer loopt dan m'n Vampiress!
Gewoon combo van revenge, revenge, confusion, poison mist
Was alleen vergeten potion of the mentor te doen
Verwijderd
Ik heb de riding skill ook niet genomen, maar kan nu ook van een normal Nag gebruik maken, ach zolang die nog sneller loopt gebruik ik hem welHaay schreef op 24 mei 2004 @ 21:15:
[...]
Voor zover ik weet is dat de enige manier om je goede zadel van het paard af te halen.
Nou gebruik ik voor m'n Vampiress al lang geen paard meer omdat ik de Riding skill niet genomen heb, en de Light Nag die ik nu alleen kan gebruiken langzamer loopt dan m'n Vampiress!Dat is overigens wel in Knight vorm. Als ze in Vampier vorm is, dan loopt ze ietsje langzamer.
Verwijderd
Verwijderd
sommige portals in het spel zijn niet geactiveerd. met zo'n rune kun je ze dan activeren.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:24:
he mensen, ik heb zojuist een Portal Rune gevonden...wat kan je daarmee? Het is niet speciaal voor een character.
hoe weet ik niet, want het is mij niet gelukt bij mijn weten, en nu heb ik t spel inmiddels uitgespeeld.
ik heb m maar gewoon bij me gehouden de hele tijd. je weet maar nooit.
Die Portal Runes krijg je als je een quest oplost. Bijvoorbeeld 1 van de elements te pakken krijgt. Dichtbij waar je de rune vindt, zit een portal die je daarmee activeert. De portal gaat vanzelf open (en blijft open), de rune ben je daarna kwijt.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:40:
[...]
sommige portals in het spel zijn niet geactiveerd. met zo'n rune kun je ze dan activeren.
hoe weet ik niet, want het is mij niet gelukt bij mijn weten, en nu heb ik t spel inmiddels uitgespeeld.![]()
ik heb m maar gewoon bij me gehouden de hele tijd. je weet maar nooit.
Verwijderd
hhmmm...ik heb er 1 in mn bezit gehad tot de dood van Shaddar.MST_Morpheus schreef op 25 mei 2004 @ 17:15:
[...]
Die Portal Runes krijg je als je een quest oplost. Bijvoorbeeld 1 van de elements te pakken krijgt. Dichtbij waar je de rune vindt, zit een portal die je daarmee activeert. De portal gaat vanzelf open (en blijft open), de rune ben je daarna kwijt.
bugje wellicht?
Verwijderd
Je kan ze volgens mij op alle drie de manieren krijgenHerr Stuhl schreef op 25 mei 2004 @ 17:45:
Worden items (weet niet hoe ze heten bijv voor hard hit en multihit) voor skills nou gewoon gedropt door monsters of krijg je die met quests of zitten die in kisten
Maar ik heb nu een GAMEBOX gevonden... Iemand enig idee of ik er nog wat mee kan? Of dat het alleen voor de lol is? Ik heb al gezocht op een paar fansites, maar kan niks vinden
Tis ook geen boek, maar een hologram van een Seraphim.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:59:
Ik zit vast, loop al uren te zoeken:
[afbeelding]
Bedoeld ze hier de library mee waar je dus net uitkomt (degene die helemaal overhoop ligt?? Ik kan het boek maar nergens vinden
Deze vind je door het klooster (achter de andere Sera in te gaan), recht aan te houden. Na een poosje kom je weer buiten.
Vervolgens volg je het pad naar boven waar je een tweede gebouw tegenkomt (brug oversteken).
Helemaal achterin dit gebouw vind je je antwoord
Verwijderd
Weer 2 uur verder, hologram gevonden, maar niet de goeieMST_Morpheus schreef op 25 mei 2004 @ 19:16:
[...]
Tis ook geen boek, maar een hologram van een Seraphim.
Deze vind je door het klooster (achter de andere Sera in te gaan), recht aan te houden. Na een poosje kom je weer buiten.
Vervolgens volg je het pad naar boven waar je een tweede gebouw tegenkomt (brug oversteken).
Helemaal achterin dit gebouw vind je je antwoord
Enige hologram die ik heb kunnen vinden zat in de helder van het gebouw rechtsbovenin (vlak boven de portal) en dit is diegene die dat van de elementen verteld, daar hek dus niks aan. Verder zit daar wel in het zelfde gebouw in de 2de toren een trap naar beneden, maar die kan ik op een 1 of andere manier niet af

Verwijderd
Hoezo heb je daar niks aan?? de main quest wordt dan toch omgezet nar het zoeken van de elements, dan kan je toch gewoon verder, ik zie het probleem niet.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:51:
[...]
Weer 2 uur verder, hologram gevonden, maar niet de goeie
Enige hologram die ik heb kunnen vinden zat in de helder van het gebouw rechtsbovenin (vlak boven de portal) en dit is diegene die dat van de elementen verteld, daar hek dus niks aan. Verder zit daar wel in het zelfde gebouw in de 2de toren een trap naar beneden, maar die kan ik op een 1 of andere manier niet afTerwijk dat luik die erboven zit wel open staat
![]()
Je moet ook wel met dat hologram gaan praten terwijl die chick bij je is. (Ben even haar naam kwijt. Die tovenares van Valor...)Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:51:
[...]
Weer 2 uur verder, hologram gevonden, maar niet de goeie
Enige hologram die ik heb kunnen vinden zat in de helder van het gebouw rechtsbovenin (vlak boven de portal) en dit is diegene die dat van de elementen verteld, daar hek dus niks aan. Verder zit daar wel in het zelfde gebouw in de 2de toren een trap naar beneden, maar die kan ik op een 1 of andere manier niet afTerwijk dat luik die erboven zit wel open staat
![]()
Zij vertelt hoe je de informatie van dat hologram moet gebruiken (en past dus je quest aan).
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Verwijderd
Ja, dat heb ik dus allemaal gedaan. (je bedoelt die tovenares die met je meekomt nadat je bij de prins op visite bent geweest) Dat heb ik dus allemaal gedaan, zij heeft dat uitgelegd over die elements, en ben opzoek gegaan naar de eerste, die zit daar vlak bij in de sneeuw, vlak naast die draak, bovenin een huiske, lijkt wel een soort obelisk en die kan je dan activeren. Quest vlaggetje springt ook keurig op groen, loop hele gedeelte weer terug, door zo'n kloof met allemaal van die frost giants, en kom dan weer via een gat in de muur terecht in de bibliotheek. In die bieb heb je 2 keuzes, of je loopt naar rechtsonder, dan kom je weer bij de uitgang, dat huisje met die hologram erin, en waar de portal staat. Andere keuze, is in het midden, dus in de hoek van het gebouw, door een poort heen te lopen, waar je op een soort binnenplaatsje terechtkomt bij deze sera, en verder kan je daar niet lopen. Dit is ook het enige wat ze zegt, ik weet niet meer wat ik moet doen. In mijn log staat niks, heb geen quest-pijlVyperX schreef op 25 mei 2004 @ 23:42:
[...]
Je moet ook wel met dat hologram gaan praten terwijl die chick bij je is. (Ben even haar naam kwijt. Die tovenares van Valor...)
Zij vertelt hoe je de informatie van dat hologram moet gebruiken (en past dus je quest aan).

We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
Zit er bij de Element of Air ook een draak dan? Helemaal niet gezienMST_Morpheus schreef op 26 mei 2004 @ 06:59:
Hehe, op de plaats waar je de Element of Air hebt gehaald, zit ook een portal (iets voorbij de draak).
Ik ben ondertussen bezig op silver en merk nu wel dat ik mn Seraphim niet helemaal optimaal heb opgebouwd. Heb geen Concentration skill gekozen, wat inhoud dat het herladen van mn combo's niet versnelt. Had ik nou maar geen Riding skill gekozen, dat gebruik ik echt heel af en toe maar. Ik ben nu level 44 en mag dus nog 1 skill kiezen op level 50, waar dus afwegen of het handig is om Trading te laten zitten en Concentration te kiezen maar liever had ik ze allebei gehad.
Verder moet ik zeggen dat silver toch vrij lastig is, volgens mij is mn defense ook niet helemaal best want ik zuip Healing Potions als een gek.
Al met al, kan ik beter opnieuw beginnen

Verwijderd

De hoogste was geloof ik lvl156 maar het was niks meer dan een normale club
Verwijderd
ja, dat had ik ook een paar keer! minimum level 156. zowel in de shops als gedropt.Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:18:
Ik ben nu iets van lvl 15 en ik vind al items waarvoor je boven de lvl 100 moet zijn
De hoogste was geloof ik lvl156 maar het was niks meer dan een normale clubZeker een bugje met drops?? Hebben jullie dat ook wel is gehad of ben ik de enige?
en dat was dan een schildje met protection 27 ofzo....

[ Voor 33% gewijzigd door Spruit_elf op 26-05-2004 15:20 ]
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.
Edit: oh, je hebt het weggehaald, waarom?
[ Voor 16% gewijzigd door DeepSeven op 26-05-2004 15:21 ]
Verwijderd
mrcactus schreef op 26 mei 2004 @ 15:17:
mijn sera is lvl 13 en heeft een club met minimaal lvl 118, wel met die on sightowja mijn sera draagt ook een mage only belt
die kun jij dus gewoon in die slots proppen??
raaaaaarrrrrrrrrrr............
Nee, niet dus. Als monsters doodgaan door "die on sight" (monsters die zo'n grijs cirkeltje aan hun voeten hebben) dan krijg je daar géén XP voor. Maar goed, voor die monsters zou je anders 5 à 10 XP krijgen, en wanneer je voor je volgende level 100.000 XP nodig hebt maakt dat toch geen ene ruk uit. Dan heb je liever monsters die 1.000 XP of meer geven, om nog wat zoden aan de dijk te zettenDeepSeven schreef op 26 mei 2004 @ 15:21:
Wow, vet. Dus als jij door zo'n gebied loopt met allemaal low lvl monsters vallen ze in groepjes ter plekke neer? Kijk, das nog eens lvlen![]()
.
En wat die portal runes betreft, voor zover ik begrijp is er in principe zo'n kleine niet geactiveerde portal in de buurt waar je die portal rune krijgt. Loop je die portal mis, dan heb je later niks meer aan die rune en kun je hem verkopen of dumpen.
Verwijderd
Hehe dat is dus precies de club die ik ook gevonden heb, met nog een aantal anderen. Alleen je kan hem dus nog niet gebruiken, wachten tot je lvl 118 bent... En dat gaat nog wel eventjes durenmrcactus schreef op 26 mei 2004 @ 15:17:
mijn sera is lvl 13 en heeft een club met minimaal lvl 118, wel met die on sightowja mijn sera draagt ook een mage only belt