Zou wel handig zijn als je ff aangeeft welke versie jij hebt. Ikzelf heb de patch 1.8.2_6 geinstalleerd. Het kan misschien zijn dat de closed-game die jij wou joinen zelf een andere versie heeft.
* SCHOP *
Na een maandje met Vampire the Masquerade Bloodlines bezig te zijn geweest, heb ik Sacred maar weer uit de kast getrokken.
Net met een Sera begonnen die ik nu op level 16 heb met haar eerste set item en lightsaber.
Welke leuke stats voor 1 item
Clique voor normale versie
Na een maandje met Vampire the Masquerade Bloodlines bezig te zijn geweest, heb ik Sacred maar weer uit de kast getrokken.
Net met een Sera begonnen die ik nu op level 16 heb met haar eerste set item en lightsaber.

Welke leuke stats voor 1 item
Clique voor normale versie
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Waar heb je eigenlijk die lightsaber gevonden? Je heb zoveel flesjes in je inventory dat je haast geen plek meer heb voor items.
Idd ja, moet er maar eens een paar gaan verkopenVerwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:28:
Waar heb je eigenlijk die lightsaber gevonden? Je heb zoveel flesjes in je inventory dat je haast geen plek meer heb voor items.

Lightsaber is een Seraphim only weapon. Die krijg je door eerst in Bellevue rechtsomhoog te gaan (boven startplaats van de Vampiress). Hier vind je een grot waar een andere Seraphim zit. Deze moet je bevrijden. Je komt haar later nog eens tegen in de woestijn. Porto Vallum pad door woestijn volgen naar Castle Urkenburgh en vandaar verder naar het oosten. Rivier over en dan kom je in een stadje. Van hier uit naar rechts tot je een ruine en een hoop enemies tegen komt. Hier kom je de Sera weer tegen. Hier vind je de lightsaber ook.
Vraag me af hoe het met de uitbreiding zit, Sacred : Underworld. Zie de Duitse versie hier al overal liggen (Wenen) maar hoe zit het met de Engelse?
Kijk er zeer naar uit, speel nu nog steeds (sinds 2 maanden weer) sacred en het blijft gewoon een verslavend spel.
Kijk er zeer naar uit, speel nu nog steeds (sinds 2 maanden weer) sacred en het blijft gewoon een verslavend spel.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Speel het nu al een 2 maanden niet meer maar ben ook zeer benieuwd naar underworld.
Hij staat bij de free en dimensionplus op 30 april.
Hij staat bij de free en dimensionplus op 30 april.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
De Engelse versie zou 15 april komen maar is uitgesteld tot 9 mei
Ach misschien maar beter dan dat we er even voor moeten wachten, misschien geven ze het dan niet uit vol met bugs wat met de gewone sacred gebeurde.
Ookal zegt het op de officiele Ascaron site :
'Ascaron can now confirm that the English language version of Sacred Underworld will be releasing in April 2005'
Hier dan maar alvast wat screenshots :

Ookal zegt het op de officiele Ascaron site :
'Ascaron can now confirm that the English language version of Sacred Underworld will be releasing in April 2005'
Hier dan maar alvast wat screenshots :

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Nice, ik denk dat ik Sacred ook maar weer eens uit het stof trek
DUGG
Verwijderd
op www.dynabite.nl verkopen ze de sacred underworld add-on voor 19,95
en voor de mensen die het orginele sacred niet hebben is er ook een gold editie voor 29,95
hierin zit het volgende:
- sacred plus (dit is het orginele spel inclusief de add-on sacred plus die gratis te downloaden is)
- en de nieuwe add-on Sacred Underworld
en voor de mensen die het orginele sacred niet hebben is er ook een gold editie voor 29,95
hierin zit het volgende:
- sacred plus (dit is het orginele spel inclusief de add-on sacred plus die gratis te downloaden is)
- en de nieuwe add-on Sacred Underworld
Heeft iemand de uitbreidingsset al gespeeld? Ik vroeg me af wat het toevoegd in gameplay etc. 
Kan je met je gewone char ook Underworld spelen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Me vader heeft em in een weekendje flink doorspelen al uitgespeeld
, hij vond em wel zeer leuk
alleen erg kort.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ja was leuk maar kort. Je dat kan je moet minmaal level 25 zijn. De toegevoegde waarde is veel meer land.TroonStaal schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:35:
Heeft iemand de uitbreidingsset al gespeeld? Ik vroeg me af wat het toevoegd in gameplay etc.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Een weekeindje? 
Naja, is maar 18 euro met kaart bij Dynabyte, da's ook niet echt duur.
Naja, is maar 18 euro met kaart bij Dynabyte, da's ook niet echt duur.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er is mijns inziens meer toegevoegde waarde dan alleen maar meer land. Ze hebben 2 nieuwe chars om mee te spelen er in gedaan, nieuwe items, quests, etc.UNICRONBOT schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:48:
[...]
Ja was leuk maar kort. Je dat kan je moet minmaal level 25 zijn. De toegevoegde waarde is veel meer land.
En voor de prijs hoef je het niet te laten
Dan heeft ie echt flink doorgespeeld, want ik ben met de daemon opnieuw begonnen en heb nu 8% van de kaart weg en ben al dik 14 uur aan het spelen....bAdmuTs schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:00:
Me vader heeft em in een weekendje flink doorspelen al uitgespeeld, hij vond em wel zeer leuk
alleen erg kort.
* Ulti23 wil dan wel al het zwarte van de kaart weg hebben
Verder is underworld een hele leuke aanvulling, echt de moeite waard. Helaas merk ik wel wat performance loss t.o.v. sacred plus. Meer mensen daar last van?
I pitty the fools who took my game-station.....
Zonder spoiler te vragen, maar is het einde van Underworld wat leuker dan het origineel? Ik vond de eindbaas namelijk ontzettend makkelijk

Deze is ook erg makkelijk. Ik was level 42 DaemonTroonStaal schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:43:
Zonder spoiler te vragen, maar is het einde van Underworld wat leuker dan het origineel? Ik vond de eindbaas namelijk ontzettend makkelijk
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
Hee, da's opmerkelijk. Ik kan me herinneren dat ik met de originele sacred ook zoiets was bij de eindbaas.UNICRONBOT schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:02:
[...]
Deze is ook erg makkelijk. Ik was level 42 Daemon
Maar dit spel is veel korter toch??
Hoe level je dan zo snel naar 42?
Las net op de Ascaron site (de makers van Sacred) dat Sacred 2 in de maak is!!
van www.sacred-game.com :
Maargoed, ik kijk er iig naar uit.
van www.sacred-game.com :
Te gek, hoop dat ze het een beetje traditioneel Sacred houden en niet gek gaan doen met 3d. Behalve al de bugs natuurlijk, dat mogen ze er dit keer wel uit latenSacred 2 23.05.2005
Ascaron is proud to make the official announcement that development has started on the production of Sacred 2.
More news as and when it is available.
The SACRED Team
Maargoed, ik kijk er iig naar uit.
Heel simpel. Je start de uitbreiding normaliter als level 27.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:18:
[...]
Hee, da's opmerkelijk. Ik kan me herinneren dat ik met de originele sacred ook zoiets was bij de eindbaas.
Maar dit spel is veel korter toch??
Hoe level je dan zo snel naar 42?
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door SandsOfArrakis op 30-05-2005 07:09 ]
Verwijderd
Eerst de demo gespeeld, toen de uitgebreide demo
ook een tijd gespeeld, maar nu toch maar de Gold versie besteld by Dynabyte, roelerend spel
Iemand nog supergoede tips voor combo's met de Gladiator?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 14:16 ]
Verwijderd
jazeker. Ben ook weer begonnen met een gladiator.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:14:
Eerst de demo gespeeld, toen de uitgebreide demoook een tijd gespeeld, maar nu toch maar de Gold versie besteld by Dynabyte, roelerend spel
![]()
4x hardhit is een leuke drakendoder. En dan hardhit op level 12 ofzo proberen te krijgen.
met een beetje mazzel is zo'n reuzenspin in 1 klap dood.....
Verder veel punten stoppen in strength en dual wielding.
hakken maar.
Iemand trouwens underworld al gespeeld??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 14:56 ]
Verwijderd
Is underworld btw een aparte iets of worden de extra gebieden gewoon naadloos aan de normale versie toegevoegd?
Apart je kan niet van de underworld treug naar de normalen Sacred land.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:07:
Is underworld btw een aparte iets of worden de extra gebieden gewoon naadloos aan de normale versie toegevoegd?
Verwijderd
Dus je vecht je karakter tot level 27 in de normale sacred world, dan exporteer je m en dan kun je dat karakter kiezen als je underworld opstart?UNICRONBOT schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:34:
[...]
Apart je kan niet van de underworld treug naar de normalen Sacred land.
Sorry voor de kick maar hoe kom je in godsnaam hier: (zie oranje cirkeltje)
http://putfile.com/pic.php?pic=10/28609371282.jpg&s=x2
Ik heb de opdracht aangenomen van een schatzoekersgroep waardoor ik vervolgens in een goblin camp terecht ben gekomen om een daar weer een opdracht te doen voor een goblin... (kan je het nog volgen)... om die goblin opdracht te voldoen moet ik onder andere in die oranje omcirkelde gebied bereiken, maar aan de ene kant is het gescheiden door een rivier en helemaal andere kant is het omsingeld door bomen....
Ik ben er van alle kanten omheen gelopen maar geen doorgang gevonden...(misgelopen hoogstwaarschijnlijk...)
Ik heb de opdracht aangenomen van een schatzoekersgroep waardoor ik vervolgens in een goblin camp terecht ben gekomen om een daar weer een opdracht te doen voor een goblin... (kan je het nog volgen)... om die goblin opdracht te voldoen moet ik onder andere in die oranje omcirkelde gebied bereiken, maar aan de ene kant is het gescheiden door een rivier en helemaal andere kant is het omsingeld door bomen....
Ik ben er van alle kanten omheen gelopen maar geen doorgang gevonden...(misgelopen hoogstwaarschijnlijk...)
[ Voor 15% gewijzigd door guardian-spirit op 14-10-2005 16:45 ]
Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Gaat wel pas na het weekeind gebeuren.
OOO ja dit was nieuw met het Sacred plus update toen. Ok je volgt de rivier tot rechts een keer er over heen mag. Dan hauw je links aan tot je een keer een bergje om laag mag. Dan gaat het van zelf weer. Je moet wat opdrachten doen in het gob campje dan gaat in het gob camp achter in een deur open naar boven, en dan kan het niet meer mis gaan.guardian-spirit schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:34:
Sorry voor de kick maar hoe kom je in godsnaam hier: (zie oranje cirkeltje)
[ Voor 8% gewijzigd door -=unicron=- op 14-10-2005 18:35 . Reden: bla bla update ]
@TroonStaal: Heel misschien ben ik er na de weekend er wel achter ik laat het wel weten, toch bedankt dat je er even naar wilt kijken.
@UNICRONBOT: Ik was vergeten te vermelden dat ik die deur achter in die camp al open had en in die gebied daar achter ben geweest. Maar dit betekent dus dat dat ik die gebied vanaf daar kan bereiken. Dan heb ik iets dus daarboven gigantisch over het hoofd gezien. Ik ga zo even een 2e onderzoek ernaar doen. Maar toch bedankt voor je tip!
...spel is wel verslavend zeg...sjesus...
edit: ik heb het al gevonden... het was inderdaad gewoon in die gebied voorbij die achterdeur van die goblin camp...
Toch nog bedankt voor de tips!
@UNICRONBOT: Ik was vergeten te vermelden dat ik die deur achter in die camp al open had en in die gebied daar achter ben geweest. Maar dit betekent dus dat dat ik die gebied vanaf daar kan bereiken. Dan heb ik iets dus daarboven gigantisch over het hoofd gezien. Ik ga zo even een 2e onderzoek ernaar doen. Maar toch bedankt voor je tip!
...spel is wel verslavend zeg...sjesus...
edit: ik heb het al gevonden... het was inderdaad gewoon in die gebied voorbij die achterdeur van die goblin camp...

Toch nog bedankt voor de tips!
[ Voor 14% gewijzigd door guardian-spirit op 15-10-2005 17:00 ]
Zo effe een oud topicje ophalen 
Ik ben sinds kort weer eens begonnen met Sacred en speel dat tegenwoordig op een TFT scherm. Nu kom ik er dus achter dat de resolutie van Sacred nou niet echt mooi tot zn recht komt op een TFT.....Is er iemand die weet of het mogelijk is om de resolutie te veranderen? Misschien met een extra regeltje bij het quickstart icoontje ofzo???
THX
Ik ben sinds kort weer eens begonnen met Sacred en speel dat tegenwoordig op een TFT scherm. Nu kom ik er dus achter dat de resolutie van Sacred nou niet echt mooi tot zn recht komt op een TFT.....Is er iemand die weet of het mogelijk is om de resolutie te veranderen? Misschien met een extra regeltje bij het quickstart icoontje ofzo???
THX
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Sacred heeft een max res die fixed is op 1024x768 geloof ik. Waarom ze dat gedaan hebben, geen flauw idee.
Ik wel last van "rasters" als ik de AA door mijn kaartsoftware laat doen, ipv ingame.
Ik wel last van "rasters" als ik de AA door mijn kaartsoftware laat doen, ipv ingame.
Waarom ze dat gedaan hebben? Omdat de complete achtergrond een 2D plaatje is dat met behulp van isometrisch perspectief tekenen een diepte gevoel geeft. Alles (behalve de poppetjes en de items) is dus 2D en een vast aantal pixels hoog en breed. Dat kun je niet opschalen, zoals je wel met een compleet 3D gerendered game kunt doen. Wat ze hoogstens zouden kunnen doen is bij een hogere resolutie MEER van de omgeving op het scherm laten zien. Maar dan geef je mensen met een hogere resolutie een voordeel omdat die vijanden al van verder aan zien komen dan mensen met een lagere resolutie.TroonStaal schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:07:
Sacred heeft een max res die fixed is op 1024x768 geloof ik. Waarom ze dat gedaan hebben, geen flauw idee.
Zelfde reden als waarom Diablo II op 640x480 draait, en Diablo II LoD op 800x600 resolutie. Waarbij in Diablo II de poppetjes en voorwerpen OOK 2D (sprites) waren, wat in Sacred nog 3D gerenderde objecten zijn.
Als je een vergelijkbare game als Sacred zoekt waarbij je wel vrij bent om zelf je resolutie te kiezen dan kun je het beste kijken naar Titan Quest en Dungeon Siege.
aha dus dat is t.....jammer dat dat niet kan. T ziet er echt storend uit op een TFT, speelt niet lekker. Dan word t maar effe wachten op Sacred 2 vrees ik....
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
jammer genoeg is dat niet zo met de bewegingsvrijheid in die twee spellen.Haay schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:13:
[...]
Als je een vergelijkbare game als Sacred zoekt waarbij je wel vrij bent om zelf je resolutie te kiezen dan kun je het beste kijken naar Titan Quest en Dungeon Siege.
[ Voor 9% gewijzigd door knightofn1 op 07-01-2007 18:53 ]
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Speel nu sinds 2 dagen ook weer actief sacred
Wat een heerlijk verslavende game zeg 
Heb echter wel een probleem, misschien dat hier iemand de oplossing weet
De kleine map, die je met TAB kunt bekijken werkt niet helemaal goed. Hij geeft soms
helemaal niks weer alleen dan gele puntjes van handelaren bijvoorbeeld.
Maar het vaakst geeft hij grote vierkanten van gebieden weer, dus niet netjes waar je
gelopen hebt maar gewoon het hele vierkantje van de map. Als ik in het bos loop werkt de
map wel gewoon...
Is hier misschien een oplossing voor? Hope so!
Bij voorbaat dank
Heb echter wel een probleem, misschien dat hier iemand de oplossing weet
De kleine map, die je met TAB kunt bekijken werkt niet helemaal goed. Hij geeft soms
helemaal niks weer alleen dan gele puntjes van handelaren bijvoorbeeld.
Maar het vaakst geeft hij grote vierkanten van gebieden weer, dus niet netjes waar je
gelopen hebt maar gewoon het hele vierkantje van de map. Als ik in het bos loop werkt de
map wel gewoon...
Is hier misschien een oplossing voor? Hope so!
Bij voorbaat dank