Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plastic rand lian-li kasten

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
hey guys

ik heb onlangs een lian-li 6077 case gekocht en ondanks dat ik er zeer tevreden mee ben is er 1 ding dat me mateloos irriteert.. namelijk deze plastic rand die duideijk niet thuis hoort op een alu kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Lian_Li_PC-7/pics/1012.jpg

ik kan me niet voorstellen dat ik de enige puurist ben die zich hieraan stoort.. weten jullie of er alu alternatieven zijn voor dit onderdeel van de case? misschien een produkt van derden of een mod...

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 15:33
is niet gewoon plastiek, das carbon, heel stevig materiaal dat veel kan verdragen (heb ik mij laten vertellen...)
heb ook een lian li (2 zelfs) met dat erop en vind het wel nog passend. mij stoort het in iedergeval niet

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Verwijderd

ik heb liever een carbon kast dan een alu kast ,carbon is gewoon vet gaaf :+

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 22:17

geforce666

a.k.a Jan (nl)

vindt het zelf niet erg (ik vindt het meer een soort trademark van lian-li)
je kan em er makkelijk afhalen maar wat er anders voor te doen :?

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
LittleWan schreef op 17 april 2004 @ 23:52:
is niet gewoon plastiek, das carbon, heel stevig materiaal dat veel kan verdragen (heb ik mij laten vertellen...)
heb ook een lian li (2 zelfs) met dat erop en vind het wel nog passend. mij stoort het in iedergeval niet
hoe kun je een zwart carbon strip passend vinden op een case die voor de rest heemaal uit alu vervaardigd is? (:

Verwijderd

Lev schreef op 18 april 2004 @ 00:44:
[...]

hoe kun je een zwart carbon strip passend vinden op een case die voor de rest heemaal uit alu vervaardigd is? (:
Nou, ik vind het ook wel passend, het geeft de kast een luxe uitstraling daardoor. Alleen maar alu is ook niet alles vind ik :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
[...]

jij koopt de case.... ....

ik zou zeggen; spuit hem zilver of alu-look...
ik denk niet dat je een alurechthoek kan kopen in die vorm...

Verwijderd

Waarom heb je hem dan gekocht als je wist dat die rand erop zat? Of heb je soms niet goed gekeken?

Verwijderd

Tis geen carbon. Het is een stuk plastic met een carbon print. Als je de twee schroefjes links en rechtsboven verwijderd, dan kan je het stuk plastic verwijderen. Haal dan een bus plastic primer, grijze/zilvere spuitlak, nog een bus blanke lak. En voila, spuit het stuk plastic, laat het drogen en bevestig het weer. Nu staat het mooi bij je grijze/zilvere kast ;)

Verwijderd

ja maar bij de oplossing in het hierbovenstaande bericht kun je helaas last krijgen van een kleurverschil... lian-li maakt namelijk geen gebruik van kleurnummers. voor zover ik weet is het "bloot" aluminium. imo kun je beter een scan maken van het voorwerp en dan met zo'n computergestuurde frees (CNC-frees :?) het uit een solide blok laten halen... nou kost dit geintje ook wat maar tiz dan ook zo custom als wat >:)

veel succ6 iig.. laat maar even weten hoe je het doet.

greetz Vampyre_Fighter aka Th3 JoKeR

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Hmm, ik heb een lian-li pc60 kast maar ik vind dat helemaal niet erg!

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 02:41:
ja maar bij de oplossing in het hierbovenstaande bericht kun je helaas last krijgen van een kleurverschil... lian-li maakt namelijk geen gebruik van kleurnummers. voor zover ik weet is het "bloot" aluminium. imo kun je beter een scan maken van het voorwerp en dan met zo'n computergestuurde frees (CNC-frees :?) het uit een solide blok laten halen... nou kost dit geintje ook wat maar tiz dan ook zo custom als wat >:)

veel succ6 iig.. laat maar even weten hoe je het doet.

greetz Vampyre_Fighter aka Th3 JoKeR
Jah dat klopt, 100% overeenkomst krijg je natuurlijk niet. Maar ik denk dat het ook wel wat in kleur mag afwijken, het is alleen maar dat de TS zich er niet meer aan stoort. Het is een optie, wat de TS doet dat moet hij zelf maar beslissen ;) .

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Toch heeft de TS gelijk dat het erg vreemd is dat je bij zo'n mooie alu-kast plots een plastic "carbon-look"-stripje erop zet. Ik kan me de irritatie dus wel voorstellen. Plastic is en doet nu eenmaal goedkoper aan, of je er nu een carbonpatroon, grijze lak of desnoods een tijgervellenpatroon op schildert.

Bestaan er dan geen mooie 100% alu-kasten?

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 18-04-2004 13:55 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
jawel, coolermaster bijvoorbeeld ...

Maar daar is het prijskaartje ook naar.

Repareren doe je zo.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Koop gewoon een plaatje alu, zaag dat op maat, schuur de bovenkant van die carbon-strip eraf tot ie net zo hoog is als de alu rand van je front-bezel, en plak je op maat gezaagde stukje alu er met een paar druppels lijm weer op. ;)
Sim-pel, alleen je bent wel even bezig met dat schuren denk ik.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Dat is dus ook niet waar :). Kijk maar eens naar de pootjes van deze kast, als dat puur alu is dan krijg jij een kratje bier thuis gestuurd ;). Zelf vond ik dit ook storend en heb ik gekozen voor een zwarte lian li. Dan valt het nauwelijks op :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

had je beter een zwarte lian li kunnen kopen dan valt het nl niet op ^^:D
en nee ik stoor me er niet aan, en ja natuurlijk kan je het vervangen maar dan zul je er zelf iets moois voor moeten verzinnen.

* t!mP heeft een PC71 zzzz

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33

World Citizen

FreeReef.nl

Vond ik ook raar maar toen ik eenmaal mijn PC71 binnen had en ik bekeek het zo eens een bettje vond ik het een heel stoer detail.

En zoals al gezegt
sinds Lian-Li er is is er dat carbonne randje.

*edit

carbon:
pro: zeer laag gewicht, zeer sterk, goede demping van trillingen, geen corrosie,
in alle vormen te vlechten en custom te maken
con: als het breekt is het zonder verwittigen en meestal catastrofaal, zeer
fragiel kwa oppervlak, duur

[ Voor 157% gewijzigd door World Citizen op 18-04-2004 18:46 ]

FreeReef.nl

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
moet 't natuurlijk wel echt carbon zijn he nketelaar... ;)

denk niet dat LianLi echt carbon op zijn pc's zet als je weet hoeveel echt carbon kost, maar eerder een plastic stripje met carbon-look zoals al eerder is vermeld.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

valt best heel erg mee hoe duur carbon is. mijn hengel van 9.5 meter is ook voor een groot gedeelte uit carbon gemaakt en die moet zijn stevigheid en andere eigenschappen hebben van carbon daarom is het op een speciale manier gelijmt en gevlochten en verbonden met extra banden. gewoon zo'n simpel strookje kost als je het groot in koopt niet veel.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

NewbieNeo schreef op 18 april 2004 @ 18:55:
moet 't natuurlijk wel echt carbon zijn he nketelaar... ;)

denk niet dat LianLi echt carbon op zijn pc's zet als je weet hoeveel echt carbon kost, maar eerder een plastic stripje met carbon-look zoals al eerder is vermeld.
Het is dus echt carbon :)

FreeReef.nl

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:04

Sick Nick

Drop the top!

Al is het echt carbon, een streepje carbon op een verder compleet alu kast in alu kleur is natuurlijk dikke onzin :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 23:58:
ik heb liever een carbon kast dan een alu kast ,carbon is gewoon vet gaaf :+
Dan ben je niet de enige...
carbon case is supersterk, maar ook flink aan de prijs (hopelijk komt er een
fabrikant hier ooit (the sooner, the better) mee >:)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 19:17 . Reden: Typo... ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 20:59

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik heb een PC70 en ik vind het eigelijk (zoals al eerdere gemeld) helemaal niet storend. Het "breekt" de kast wel een beetje.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
nketelaar schreef op 18 april 2004 @ 19:08:
[...]

Hmm, tiltechange naar: carbon rand lian-li kasten??? :)
offtopic:
Grr, waarom kan iedereen zich een lian-li kast permiteren en ik niet?? :(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[...]

LOL, zeker nooit echt carbon gezien? Of nog nooit een Lian Li frontje gezien :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:12:
[...]

Dan ben je niet de enige...
carbon case is supersterk, maar ook flink aan de prijs (hopelijk komt er een
fabrikant hier ooit (the sooner, the better) mee >:)
Ik zou ook het gewicht van carbonfiber <-> aluminium meenemen, waar een kast van 0.5-2mm aluminium gebouwd wordt, zou je met carbon heel wat meer gewicht kunnen besparen, ideaal voor lanparties etc...een beetje pc weegt tegenwoordig met alles erin tussen de 10 en 25 kg, hier zit ruim 5 kilo behuizing bij, met grootschalige toepassing van carbon is dit met zeker 3 kilo te beperken als het al niet meer is. Het enige probleem kan de elektromagnetische afscherming zijn, maar dit is al op te lossen met een eenvoudige metalen mesh aan de binnenkant van de panelen.

Verwijderd

MissingDog schreef op 18 april 2004 @ 23:09:
[...]

Ik zou ook het gewicht van carbonfiber <-> aluminium meenemen, waar een kast van 0.5-2mm aluminium gebouwd wordt, zou je met carbon heel wat meer gewicht kunnen besparen, ideaal voor lanparties etc...een beetje pc weegt tegenwoordig met alles erin tussen de 10 en 25 kg, hier zit ruim 5 kilo behuizing bij, met grootschalige toepassing van carbon is dit met zeker 3 kilo te beperken als het al niet meer is. Het enige probleem kan de elektromagnetische afscherming zijn, maar dit is al op te lossen met een eenvoudige metalen mesh aan de binnenkant van de panelen.
offtopic:
Ik hoop dat ze dat idee laten varen, carbon is slecht te bewerken tov aluminium, slecht voor de casemodders :+

• Seesar
  • Laatst online: 26-11 20:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

De reden dat lian li hiervoor gekozen heeft is niet minder dan een goedkope manier op dat "gat" op te vullen die het front met de rest van de kast maakt: het front is in een "u" vorm gevouwen die dus tegen de voorkant geklikt wordt: nu heb je onder en boven dus een gat: tussen voorkant en front: wil je dit van alu maken kost dat knaken: massief blokje alu, frezen etc: duurder dan een stukje plastik gieten en voor de afwerking een carbon look geven: NB dit is geen echte carbon (alleen bovenkant heeft die look, rest is gwoon mat-zwart plastik). De reden dat het carbon look heeft: ziet er duur uit, stijlvol, vlot, luxe en kan geassocierd worden met snelle luxe auto's oid.

Dus gwoon een productie probleem, die door middel van dit subtiele plastik dingetje opgelost kan worden: of je het mooi vind of niet, dat ligt aan een ieder zijn smaak!

ps ik vind het er rete strak uitzien. Juist net ff die onder brkeing in dat complete grijze. (voor de zwarte kasten wat minder opvallend :d).

Op reactie hierboven: een Lian Li kost je al gauw rond de 150 EU, wat denk je dat een carbon kast kost? 350 ?????? en bdw: zodra je met iets spits op het oppvervlak van carbon iets valt splintert het uit elkaar: fietsen van carbon die op een steen vallen zijn niet te repareren!

[ Voor 18% gewijzigd door Seesar op 19-04-2004 00:40 ]

T60P Widescreen

Verwijderd

[...]

Heb je daar ook een bron voor. Want ik (evanals meerdere mensen hier) ben van mening dat het gewoon plastic is en het is natuurlijk wel iets om te weten. :)

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 02:05:
[...]

Heb je daar ook een bron voor. Want ik (evanals meerdere mensen hier) ben van mening dat het gewoon plastic is en het is natuurlijk wel iets om te weten. :)

[...]
Het is dus echt carbon
LOL, zeker nooit echt carbon gezien? Of nog nooit een Lian Li frontje gezien
Ik weet dat het echt carbon is, en nee ik heb geen link maar naar al mijn ervaring met carbon in auto's en het zelf mee helpen maken van een carbon dashboard enz weet ik HEEL erg zeker dat dit echt karbon is.

ja je hebt van dat plak plastic carbon maar nee dat is dit niet.

we kunnen lang hierover blijven zeuren maar ik zal wel een mailtje naar Lian-Li sturen en dan post ik hier het antwoord :)

FreeReef.nl

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Neem nou maar van mij aan dat dat nep is: ik heb hem nu in mijn handen. Je kunt zelfs zien waar de plak ophoudt! Ik heb er 3 foto's van gemaakt, maar @ theforumisdown kan ik zie niet uploaden.....ze zijn 15 kb each.

Maar ik wil wel kratje bier verwedden hoor! Denk je nou echt dat lian li op massa productie compleet zo'n iel ding van echt carbon maakt? die vorm alleen al (inside: al de ribbels) kost een vermogen aan tijd en dus geld om te maken....!

T60P Widescreen

Verwijderd

ALs trouw Lian Li gebruiker met ook de nodige ervaring in ECHT carbon betwijfel ik dat Lian echt carbon aan de cases verspijkerd ....... Mijns inziens gewoon kunststof met een carbon-printje.

Maare boeiuh, ik vindt dat wel mooi en stoor me er absoluut niet aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:57 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
Seesar schreef op 19 april 2004 @ 17:38:
Neem nou maar van mij aan dat dat nep is: ik heb hem nu in mijn handen. Je kunt zelfs zien waar de plak ophoudt! Ik heb er 3 foto's van gemaakt, maar @ theforumisdown kan ik zie niet uploaden.....ze zijn 15 kb each.
www.picserver.tk
www.spymac.com

;)
theforumisdown blijft waarschijnlijk wel dood door abuse...

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

HIer dan eventjes geupload:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/AC668YOP5D8J/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/P3J0LBKC06L8/picserver.jpeg

bij tweede plaatje zie je de rand van de stikker

sry tis maar webcam :d

T60P Widescreen

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

ja je hep gelijk, het zou ook erg duur zijn om zo'n klein stukje carbon te maken, het moet helemaal met de hand worden gemaakt en dan ook nog eens de oven in, word een erg duur stukje decoratie :X
een carbon kast met alu frame lijkt me wel heel erg vet al weet ik niet of het isoleert of dat het goed koelt. maar het weegt idd niets en je kan er bovenop springen wat je wilt, maar het is echt stevig :D
maar als bijvoorbeeld lian li zo'n kast zou maken moet je geen prijs onder de 300 euro verwachten als je een echte carbon kast hebt.
Pagina: 1