Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Anoniem: 42177 schreef op 18 april 2004 @ 18:01:
Bij Sitel staan 2 soorten 6230. Een met voorinschrijving en een zonder, is die met voorinschrijving de nederlandse versie ofzo?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Kan iemand mij even DUIDELIJK vertellen of het slim is om mijn Nokia6600 Te gaan verkopen, en dan een 6230 te gaan kopen,

Graag wat voordelen en wat nadelen op een rijtje,

Ik Vind zelf dat mijn 6600 wel erg goed is, lekker groot scherm etc,

Maar een radio & mp3 speler enzo zie ik ook wel zitten.

Kan iemand het me even vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.Zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04-2021
Anoniem: 110970 schreef op 18 april 2004 @ 12:11:
[...]

mmm dan moet je meteen met Nokia Connection Manager connecten
dus rechtermuis op de Nokia icoontje > Connection manager > en dan bluetooth verbinding, en dan de juiste COM port selecteren, en dan moet het werken
Maf, met de OBEX File Transfer kan ik binnen de Gallerij alle mappen verkennen (ik moet dan telkens op "Accepteren" drukken als mijn telefoon vraagt om gegevebs over te dragen naar... -> OBEX File Transfer), maar via Nokia PC Suite on Perry's Nokia 6230 lukt het me NIET...
En wat jij zei lukt ook niet, als er op mijn telefoon "Verb. met Perry's PC" staat (voordat 'ie timed-out) en ik klik rechtsonder in mn taakbalk op het Telefoontje, zie ik GÉÉN Connection Manager staan; ik kan hier enkel bijkomen door bijv. eerst naar Nokia Application Installer te gaan, waarna de Connection Manager tevoorschijn komt. Bovendien staat mijn PC Suite op COM9, staan als Devices bij Conn. Manager Serial Port en Bluetooth aan (bij Serial Port zie ik alleen maar COM1 en COM2!?!) Als ik Configure op Bluetooth doe, krijg ik een soort van My Bluetooth Devices... Ofwel: het lukt alleen via OBEX File Transfer; maar zo heb ik maar beperkte mogelijkheden - ik zou ook graag via de Application Installer nieuwe Java-Games op mn telefoon zetten.
Ik gebruik trouwens Nokia PC Suite 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Mclercx schreef op 18 april 2004 @ 20:38:
Kan iemand mij even DUIDELIJK vertellen of het slim is om mijn Nokia6600 Te gaan verkopen, en dan een 6230 te gaan kopen,

Graag wat voordelen en wat nadelen op een rijtje,

Ik Vind zelf dat mijn 6600 wel erg goed is, lekker groot scherm etc,

Maar een radio & mp3 speler enzo zie ik ook wel zitten.

Kan iemand het me even vertellen?
ik zou het niet doen, zonde van je geld
het verschil is dat de 6230 kleiner is, en een mp3 speler heeft
om hier nou talloze euro's voor neer te leggen zou ik niet doen
die 6600 gaat echt nog wel minstens een jaar mee voordat hij verouderd is denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76342

Same for me !! Ik heb een SE T-610 goed idee om deze te verkopen en voor deze Nokia te gaan ?? ;) Denk dat ik wel even moet wennen aan het scherm van de 6230 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 14:41
Perfecte telefoon, maar of je je oude telefoon wilt inruilen moeten jullie toch echt zelf weten... Als je tevreden bent met je huidige telefoon waarom zou je hem inruilen?? Als je hier toch een antwoord op hebt is het misschien een goed idee om naar de telefoonwinkel te gaan..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 10:09
Anoniem: 76342 schreef op 18 april 2004 @ 21:40:
Same for me !! Ik heb een SE T-610 goed idee om deze te verkopen en voor deze Nokia te gaan ?? ;) Denk dat ik wel even moet wennen aan het scherm van de 6230 !!
ik vind het een btje onzin. zoiezo is het zelf een klein moeite om even de verschillen zelf op een rijtje te zetten. en dan is het puur overwegingen maken. ikzelf zou nooit als ik net een nieuwe heb die al verkopen omdat ik een andere wil, echte onzin in mijn ogen. je gaat ook niet als je een auto gaat kopen en je hebt em net meteen weer verkopen omdat die andere ruitenwisserverwarming heeft ofzo :) btje rare verhouding maar zo is het opzich wel. tis maar een telefoon, koop voor dat geld wat je bespraart een losse mp3 speler, zoeen met 128MB ofzo, en als je het voor de camera doet... bij de aldi zag ik pas nog dat ze er daar een verkopen 5MP en allemaal dingen, voor maarliefst 289 ofzo... moet je maar ff op de aldi site kijken.

Dus je moet het zelf uitzoeken en zelf weten, wij kunnen daar niet over oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110970

s.Zero schreef op 18 april 2004 @ 20:44:
[...]

En wat jij zei lukt ook niet, als er op mijn telefoon "Verb. met Perry's PC" staat (voordat 'ie timed-out) en ik klik rechtsonder in mn taakbalk op het Telefoontje, zie ik GÉÉN Connection Manager staan; ik kan hier enkel bijkomen door bijv. eerst naar Nokia Application Installer te gaan, waarna de Connection Manager tevoorschijn komt. Bovendien staat mijn PC Suite op COM9, staan als Devices bij Conn. Manager Serial Port en Bluetooth aan (bij Serial Port zie ik alleen maar COM1 en COM2!?!) Als ik Configure op Bluetooth doe, krijg ik een soort van My Bluetooth Devices... Ofwel: het lukt alleen via OBEX File Transfer; maar zo heb ik maar beperkte mogelijkheden - ik zou ook graag via de Application Installer nieuwe Java-Games op mn telefoon zetten.
Ik gebruik trouwens Nokia PC Suite 6.0
voor alle duidelijkheid ik gebruik zelf pc suite 5.8, maar als ik dit lees denk ik dat je bluetooth niet goed is geinstallleerd
ik heb wel een handleiding hoe je kan zorgen dat het werkt, maar deze is van een andere forum
is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Uit diverse guides blijkt in ieder geval, dat je met de eerste keer verbinden (pairen). Je dat vanuit je telefoon moet doen, dus dat je met je telefoon je computer zoekt, pairt (wachtwoordje verhaal enz.), dan krijg je op de computer vanzelf wat meldingen dat je telefoon verbinding wil (wachtwoordje herhalen enz.). En dan zou alles in ieder geval beter moeten werken, dan zul je ook zien dat - mits goed ingesteld - PC Suite zelf verbinding maakt.

En natuurlijk mag je wel een handleiding van een ander forum posten, als het bijdraagt aan de oplossing van een probleem (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

m0nk

16-09-2003 15.15

Iemand t-zones gprs al werkend met de 6230? Zo ja, welke instellingen gebruik je?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36705

m0nk schreef op 19 april 2004 @ 10:07:
Iemand t-zones gprs al werkend met de 6230? Zo ja, welke instellingen gebruik je?
kan je naar je telefoon op laten sturen >>>
http://www.nokia.com/nokia/0,,32863,00.html#

Je moet wel aangemeld zijn bij T-Mobile voor GRPS anders werken de instellingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110970

ok dit is de handleiding dan hoe je bluetooth moet installeren en connecten met je telefoon, ze gebruiken hiervoor een nokia 6600, maar op dezelfde manier ken je ook connecten met je nokia 6230

http://forum.fok.nl/topic/496406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111093

Ik heb een keer een post gezien met een programmaatje om 3gp weer naar avi om te zetten? Maar dit proggie werkt niet echt bij mij? Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Anoniem: 111093 schreef op 19 april 2004 @ 11:38:
Ik heb een keer een post gezien met een programmaatje om 3gp weer naar avi om te zetten? Maar dit proggie werkt niet echt bij mij? Iemand nog suggesties?
welk pogje bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111888

Nou ik heb mijn bluetooth(MyCom huismerk, ik geloof WIDCOMM software) en Nokia pc suite(6.0) aan de gang. Zelfs net mijn adresboek van mijn 6310i overget naar mijn 6230. Dus dat loopt al een zonnetje. Nog 1 vraag wat ik na 4 delen doorlezen niet beantwoord heb gezien. Als ik zo'n DKU-2 kabel koop en die inplug, ziet je PC de telefoon dan ook als een soort USB stick? Of moet ik dan op elke PC waar ik kom de Nokia software installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 20:05
Gaat iemand ooit testen of dit compatible is met 512 MB MMC kaartjes. Dat vind ik echt interessant om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46713

Weet iemand of er verschillen in mogelijkheden zijn tussen schrijven via kaartje/sb/serieel/infrarood/bt? Kun je via je mmc bijv games en ringtones op je mobiel zetten

offtopic:
zoiezo schrijf je sowieso sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Anoniem: 46713 schreef op 19 april 2004 @ 13:27:
Weet iemand of er verschillen in mogelijkheden zijn tussen schrijven via kaartje/sb/serieel/infrarood/bt? Kun je via je mmc bijv games en ringtones op je mobiel zetten

offtopic:
zoiezo schrijf je sowieso sowieso
Verschil zit em in de snelheid. Via je MMC kun je geen games en ringtones op je mobiel zetten. Dat kan alleen via de nokia aplication installer met een serieel/infrarood/bt verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

mol99 schreef op 19 april 2004 @ 12:33:
Gaat iemand ooit testen of dit compatible is met 512 MB MMC kaartjes. Dat vind ik echt interessant om te weten!
Vond net wat op google..

http://www.expansys.fr/fo...8417&thread=197&man=NOKIA
'512MB MMC'
Hi, does anyone know if the expansys 512MB MMC works in the nokia 6230? sorry if this question has been asked before, please point me in the right place

eXpansys Support
Manchester UK
From the reports that we have had, the eXpansys 512mb MMC work fine in the 6230.
--
Michael - eXpansys
Nog net iets gevonden :
Posted by: Mudskipper

It seems that it's certain brands of MMC that the 6230 doesn't like. There's a few people at http://www.telefon-treff.de/ that are using bigger cards:

-------------------
Wie sieht es denn nun mit den 256 MB MMC Karten aus?

Eine Antwort dazu findest du in einem anderen Thread hier.
Nur soviel, bei mir läuft eine NoName 512Mb Karte problemlos.
-------------------

English translation from Google.

-------------------
How does it look then now with 256 MB of maps MMC?

In addition you find an answer in another Thread here.
Only so much, with me a NoName 512 MB of map runs easily.
http://www.howardforums.com/archive/topic/337059-1.html

Ziet er dus wel naar uit dat het werkt..

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 19-04-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dit nog over 512 mb

Zal ik het aandurven om 512 mb te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 03:06

SilencerNL

No remorse

Het is al vaker gegevraagd, maar heeft iemand ondertussen al software gevonden zodat je via bluetooth bijvoorbeeld winamp kan aansturen ofzo? Je TV aansturen via infrarood zou ook tof zijn, ik hoop dat iemand dat nog eens voor elkaar krijgt!!!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41743

<-->Update<-->

De prijs van de geliefde Apacer 256mb MMC kaartje @ Mycom is €10,- in prijs gedaald...

Ik had hem afgelopen woensdag daar besteld, maar omdat hij niet meer op voorraad was haden ze hem nog niet opgestuurd, dus ik kijk vandaag bij mycom zie ik dat de prijs gedaald was. Net opgebeld en mijn bestelling geannuleerd, straks even opnieuw bestellen en dan 10 euro minder betalen... :9

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 41743 op 19-04-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
daar kwam ik vandaag ook achter. Ik krijg als het goed is deze week nog mijn 6230 dus net in de pauze ff by Mycom langs om te vragen of ze daar 256mb mmc hadden liggen.
Dus de medewerker zoekt het op in de pc en zegt : " niet op voorraad, we krijgen het vanaf morgen weer binnen " Ik nog vragen van : " 69 euro ? " en als antwoord krijg ik : " nee 59 " en toen maar weggegaan en nog een boekje meegenomen en daar staat ook 59 euro in. De bluetooth usb dongle is wel in prijs omhoog gegaan. Een maand geleden eentje gehaald voor mijn zusje voor 25 euro en nu kosten ze 35 euro :(

[ Voor 18% gewijzigd door dcell op 19-04-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41743 schreef op 19 april 2004 @ 15:37:
<-->Update<-->

De prijs van de geliefde Apacer 256mb MMC kaartje @ Mycom is €10,- in prijs gedaald...

Ik had hem afgelopen woensdag daar besteld, maar omdat hij niet meer op voorraad was haden ze hem nog niet opgestuurd, dus ik kijk vandaag bij mycom zie ik dat de prijs gedaald was. Net opgebeld en mijn bestelling geannuleerd, straks even opnieuw bestellen en dan 10 euro minder betalen... :9
Supertip!!! net ff hetzelfde gedaan, bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

Kroontje

...

Vandaag ook een 6230 besteld met nieuw abbo. Nu wil ik graag o.a. mijn SMS beheren (opstellen/verzenden) met behulp van mijn iPaq2210 d.m.v. Bleutooth. Heeft iemand hier ervaring mee ? Zoja, kan hij/zij die met mij delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:04
Ik heb sinds vorige week een Nokia 6230 icm een KPN mobiel plus abonnement. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze telefoon, geen bugs tegengekomen behalve het niet werken van de caller groups (ondertussen opgelost door herstellen fabrieksinstellingen) en een keer een probleempje dat de telefoon 'battery low' aangaf, maar bij aansluiten van de lader 'battery full'. Enkele minuten de accu eruit halen lostte dit op.

Tot nu toe heb ik echter op geen enkele wijze WAP (en evt I-mode indien mogelijk) werkend gekregen, zowel via GSM Data als GPRS. KPN heeft aangegeven dat GPRS is geactiveerd voor mijn abonnement, dus daar ligt het niet aan. Ik heb al allerlei verschillende instellingen geprobeerd; handmatige instellingen zoals die voor de 3650 worden genoemd in dit forum (GPRS), instellingen toegestuurd via nokia.com (GPRS, enigzins gehackt, aangezien de 6230 nog niet in de lijst staat voor KPN heb ik de phoneId 328 zelf ingevuld), en de instellingen op http://www.gin.nl/wap (GSM Data en GPRS).

Wat ik ook probeer, de telefoon geeft voortdurend de melding 'Connection not available' (soms voorafgegaan door 'Invalid access point' bij testjes met verschillende access points, dus in andere gevallen lijkt het erop dat er wel verbinding komt met het access point).

Bij de meeste handmatige instellingen wordt een IP-adres genoemd, ik heb echter nog niet gevonden waar ik dit moet instellen bij de 6230. Is dit niet nodig, of bijvoorbeeld invullen bij de proxies (en met welk poortnummer)?

Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Oh ja, door de vele settings die ik via nokia.com heb laten opsturen begint mijn lijstje met service settings aardig vol te lopen. Ik heb echter nog geen manier gevonden om deze opgestuurde service settings aan te passen of te verwijderen. Iemand enig idee hoe dit moet?

Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Art # Omschrijving Aantal Prijs Totaal
------ ------------------------------ ------ ---------- -------------
62076 Apacer Multi Media Card, 256 MB 1 59,00 59,00
41179 Mycom Bluetooth USB Dongle 1 35,00 35,00
-------------
Subtotaal 94,00
Bijdrage verzend- en verzekeringskosten 9,00
-------------
Net besteld :) Geen zin om te wachten op antwoord of 512 werkt :P

Iemand ervaring met die dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111026

ruud1234 schreef op 19 april 2004 @ 16:26:
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Ik heb geen ervaring met KPN, maar mijn Orange instellingen (mms,wap,gprs) werken wel. Het enige advies dat ik voor je heb is om instellingen te laten sturen voor de nokia 6220. Die heb ik ook gebruikt en dat werkt bij mij dus goed. Dat neemt niet weg dat Orange bij het betreden van het Orange World portaal de telefoon checked, en ik wordt dan dus niet toegelaten met de mededeling dat deze telefoon nog niet ondersteund wordt. Kan wel wappen en mms'en overigens.

En heb je voor i-mode niet een speciaal toestel nodig, van NEC bijvoorbeeld?
Oh ja, door de vele settings die ik via nokia.com heb laten opsturen begint mijn lijstje met service settings aardig vol te lopen. Ik heb echter nog geen manier gevonden om deze opgestuurde service settings aan te passen of te verwijderen. Iemand enig idee hoe dit moet?

Ruud.
Ja dat zou ik ook graag weten, de toegestuurde instellingen lijken 'read-only'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
Bedankt voor je advies bleutooth, helaas staat de 6220 ook niet in het lijstje voor KPN-instellingen op nokia.com. Ik heb al een aantal verschillende toesteltypes geprobeerd, maar behalve bij de 'hack' voor de 6230 accepteert mijn toestel de instellingen niet.

Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruud1234 schreef op 19 april 2004 @ 16:26:
[...]KPN heeft aangegeven dat GPRS is geactiveerd voor mijn abonnement, dus daar ligt het niet aan. [...]
Ruud.
Ik had het zelfde probleem en na nog een keer bellen bleek ik helemaal niet geactiveerd te zijn voor GRPS... mijn tip is check het nog een keer bij KPN. Vraag hun desnoods om hulp! T-Mobile heeft mij ook de instellingen toegezonden toen ik opbelde over het niet werken van mij GRPS (ok ik had natuurlijk die instellingen zelf al maar goed...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

GPRS (in mijn geval Orange World) kun je toch ook gewoon met de hand instellen wanneer instellingen sturen niet werkt? Zo veel valt er nou ook weer niet in te stellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.Zero
Anoniem: 110970 schreef op 19 april 2004 @ 10:25:
ok dit is de handleiding dan hoe je bluetooth moet installeren en connecten met je telefoon, ze gebruiken hiervoor een nokia 6600, maar op dezelfde manier ken je ook connecten met je nokia 6230

http://forum.fok.nl/topic/496406
Thx r4h33l en Gerbens!
Ga het straks eventjes proberen, en zal m'n bevindingen posten :)

512MB op je 6230'tje is trouwens wel :9~ !!

(Ik zit trouwens hier met een Bluetooth USB Dongle van Sitecom, Class 1; 100Meter... Die zouden toch ook net zoals 10Meter GOED moeten functioneren he? 8)7)

En ja hoor: het werkt eindelijk! (Binnen de Sitecom USB Bluetooth Dongle); Nu fftjes Nokia PC Suite 6.0 reinstallen, en dan lijkt het me duidelijk dat dat nu ook vloeiend verloopt o/

[ Voor 37% gewijzigd door s.Zero op 19-04-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.Zero
Hrhr! Dit was dan ook de enigste keer dat het lukte... Ik zal overigens mijn
Bluetooth instellingen hieronder weergeven:

My Bluetooth Places
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donde190/GoT/MyBluetoothPlaces.jpg

Advanced Configuration » General
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donde190/GoT/BC-General.jpg

Advanced Configuration » Accessibility
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donde190/GoT/BC-Accessibility.jpg

Advanced Configuration » Discovery
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donde190/GoT/BC-Discovery.jpg

Advanced Configuration » Local Services
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donde190/GoT/BC-LocalServices.jpg

Advanced Configuration » Client Applications
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donde190/GoT/BC-ClientApplications.jpg

Mijn Nokia 6230 telefoon instellingen zijn:
- Bluetooth: Aan
- Actief apparaat: (leeg)
- Gepaarde apparaten: (leeg) (ik kan wel mijn "PC Perry" vinden, en is inmiddels gepaired)
- Waarneembaarheid mijn telefoon: Waarneembaar
- Naam van mijn telefoon: Nokia 6230 Perry

OBEX File Transfer werkt nog steeds PERFECT!

[ Voor 74% gewijzigd door s.Zero op 19-04-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
met mijn conceptronics bluetooth adapter werkt het allemaal prima om met het toestel te connecten....

je moet alleen heel irritant elke keer als je een map open op het toestel bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42177

bij de Dixons is de Trust Class 1 (100 meter) bluetooth usb adapter maar 29.95 btw. Dus iedereen voor de mmc kaarten naar de de Mycom en voor de bluetooth naar de Dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
met welk progje kon je nou .3pg omzetten naar .avi of .mpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

wellicht is de vraag al eerder gesteld maar ik kan 'm niet vinden,
is er ergens al een MultiMedia Card van 512 mb te koop? Als
ik in de pricewatch kijk en bij de reguliere (web-)winkels kom ik
alleen maximaal 256 (MyCom) tegen.

Dus is er ergens een MMC van 512 mb te koop? Ik zou 'm namelijk
wel willen proberen.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefox154 schreef op 19 april 2004 @ 19:43:
met mijn conceptronics bluetooth adapter werkt het allemaal prima om met het toestel te connecten....

je moet alleen heel irritant elke keer als je een map open op het toestel bevestigen..
Ga naar:
Menu - Instellingen - Connectiviteit - Bluetooth - Gepaarde apparaten - {je pc selecteren} - Opties - Verzoek autorisatie verbindingen - Nee

Nu hoef je niet steeds meer te accepteren als je pc iets op je telefoon wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mouse! schreef op 19 april 2004 @ 22:31:
wellicht is de vraag al eerder gesteld maar ik kan 'm niet vinden,
is er ergens al een MultiMedia Card van 512 mb te koop? Als
ik in de pricewatch kijk en bij de reguliere (web-)winkels kom ik
alleen maximaal 256 (MyCom) tegen.

Dus is er ergens een MMC van 512 mb te koop? Ik zou 'm namelijk
wel willen proberen.
Deze zou moeten werken volgens de reacties op hun forum...:

eXpansys 512MB Multimedia Card - Onze prijs: €212.45 (178.53 exc.)
http://www.expansys.com/product.asp?code=107866

Is nie echt goedkoop zo te zien... (als je ziet dat een 256mb €59,- is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111514

Silencer_NL schreef op 19 april 2004 @ 15:08:
Het is al vaker gegevraagd, maar heeft iemand ondertussen al software gevonden zodat je via bluetooth bijvoorbeeld winamp kan aansturen ofzo? Je TV aansturen via infrarood zou ook tof zijn, ik hoop dat iemand dat nog eens voor elkaar krijgt!!!
Okay... was hier ook naar op zoek, had het namelijk hiervoor perfect werkend op mijn T68i met een programma van www.christersson.org , maar dat werkt logischerwijs niet met Nokia.

Wil je het ingewikkeld doen (heb deze versie wel gedownload maar niet getest) dan moet je eens kijken op http://www.simeda.com/activeviewer/ .
Ziet er erg vet uit, Java ondersteunde remote desktop... Lijkt erop dat dit soort software ook hetgeen is dat ervoor kan zorgen dat je kan wappen over je vaste internetverbinding...
je kan een demoversie downloaden, voor de niet tijdgelimiteerde versie moet gedokt worden. :P
(detail: in de manual staat dat er zelfs gedacht is aan aansturen van bepaalde toetscombinaties... zoals ctrl+alt+del 8)7 )
Oh, en best belangrijk... 6230 staat nog niet bij de compatible phones... duh

Dan heb je nog officiële software van NOKIA: Nokia Wireless Presenter
Maar daar betaal je iets 45 euri voor... ;(

Dan zijn er nog 2 proggies die het wel doen voor de Symbian-operated phones van NOKIA (N-Gage en 7650) te vinden op http://www.aikon.ch/7650/...eview.php3?softwareid=219
Maar goed, sys-bestanden op je 6230 installen werkt dus niet... duhuh!

En dan het verlossende bericht: :*)

:( DARN !!! het lijkt erop dat er voor Series 40 gewoon nog niets is...

Sorry voor deze dode mus, maar misschien dat er een whizzkid iets aan kan doen?
keep on searching...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111514 op 19-04-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 12:20

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kan je eigenlijk SMS-jes op je computer opslaan? Ik zag wat screenshots van de PC Suite, maar zie zoiets er niet bij staan?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
oke ff een faq vraag.
hoelang kan ik mijn mp3 afspelen? ( op 1 bat.)

datakabel ? wat is het? dku-2 of dku-5?

infrarood je tv besturen kan het of niet? nokia 7210 niet maar deze wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
icegodd schreef op 19 april 2004 @ 23:31:
oke ff een faq vraag.
hoelang kan ik mijn mp3 afspelen? ( op 1 bat.)

datakabel ? wat is het? dku-2 of dku-5?

infrarood je tv besturen kan het of niet? nokia 7210 niet maar deze wel?
Datakabel staat bij connectiviteit in de vorige delen of op nokia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
R4NCOR schreef op 19 april 2004 @ 23:27:
Kan je eigenlijk SMS-jes op je computer opslaan? Ik zag wat screenshots van de PC Suite, maar zie zoiets er niet bij staan?? :'(
Dat kon al met de PC Suite 1.0 volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een paar dagen experimenteren loop ik toch continu tegen een aantal zaken aan die volgens mij nog niet helemaal opgehelderd zijn:

Toegestuurde service sets van Nokia of je provider zijn read-only! De Setting-manager van PC-Suite 5.8 (in 6.0 zit geen Settings Manager meer) toont van toegestuurde sets niet de gegevens maar alleen "reserved". Ook kun je ze niet bewerken (de edit-knop is uitgeschakeld). Is dit niet een beetje vreemd en gebruiksonvriendelijk? Wat gebeurt er als je 20 settings hebt, kun je dan geen nieuwe ontvangen, of wordt er eentje overschreven, en in het geval van het laatste, welke dan?!

En heeft iemand enig idee wat deze settings inhouden? Access point, proxies e.d.? Dat help als je wilt experimenteren, want de telefoon geeft zelf weinig feedback als er iets niet goed is, alleen een foutmelding. Heeft iemand daar een faq over kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via internet kun je spelletjes downloaden naar je telefoon, de telefoon lijkt te weten dat het een spelletje betreft en zet het direct in de map "Games". Maar als je het spelletje via je PC naar je telefoon wilt uploaden, komt het automatisch in de map "Collection" terecht. Wie weet hoe je een .jar bestand via je PC in de map "Games" krijgt? Of moeten we wachten tot Nokia versie 14 uitbrengt van de PC Suite (wie is er nog meer niet echt te spreken over deze software)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je vanuit het "Messages" menu kiest voor "Message Settings" en vervolgens voor "E-mail messages" dan kun je een Set activeren. Het vreemde wat mij opvalt is dat je hier op het gezicht dezelfde Sets ziet als in het menu onder "Services -> Settings -> Connection settings". Dus ook als je, zoals ik, reeds een MMS of WAP set hebt, kun je deze kiezen als actieve set voor je E-mail, wat mij al een beetje vreemd overkomt aangezien onder twee namen naar dezelfde set gewezen wordt: "Active e-mail settings" en "Active service settings" (drie trouwens, want in "Messages -> Message settings -> Multimedia msgs. -> Connection settings", daar noemen ze dezelfde sets "Active multimedia settings").

Als je dan de eigenschappen van zo'n set gaat aanpassen, dan zie je van de originele eigenschappen die je kan zien onder "Services" niets terug. Je kunt echter wel allerlei voor E-mail specifieke eigenschappen invullen, zoals pop- en smtp-servers.

Blijkbaar heeft elke set, ook de lege sets, aparte instellingen voor WAP, E-mail en MMS, die je alleen onder het desbetreffende menu in kan stellen. Beetje jammer overigens dat je deze in de Settings Manager van PC Suite niet kunt zien (PC Suite grrrr).

Maar hoe stel je dan je e-mail in van bijvoorbeeld Orange of nog beter van Planet, die dus niets met m'n telefoon-provider te maken heeft? Ik heb voor Planet een set toegestuurd gekregen van Nokia, maar die werkt dus niet (jammer trouwens dat ik 'em dan niet ff weg kan gooien). Ik krijg de volgende mededeling: "Retrieving failed". Dat geeft weinig houvast, zeker omdat ik dus geen idee heb hoe die settings werken, gezien wat ik hierboven beschrijf. Zo zal het bij jullie ook zijn, snappen jullie het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het laatste menu van mijn telefoon heet "Fun & Info". Ik vraag me af wat dit precies is, want mijn telefoon staat dus ingesteld op engels, en binnen het laatste menu heb ik keuze uit mail/news/travel/sport/music en fun. Als ik er een kies, dan krijg ik nederlandse menu's, bijvoorbeeld: "Mail -> versturen/instellen" of "News -> Algemeen/Economie/Weer". Wat zijn dit en waar komen ze vandaan? Heeft dit iets te maken met die sms-zooi dat je per ontvangen bericht gaat betalen en dat je dan zoiets stuurt als IDOLS AAN naar 4747? Want ieder menu eindigt bij mij in "Aanvragen" maar ik wil graag weten wat ik dan aanvraag?

Ik ben ook bijzonder benieuwd wat Email dan in deze context is? Je hebt op deze telefoon namelijk de E-mail midlet onder "Messages", SMS e-mail onder "Messages -> Text messages", E-mail via je WAP menu (onder "Services -> Home"), en dus ook nog Email onder "Fun & Info"! Ik ben de weg kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laaste vraag/opmerking gaat over de zgn. "bookmarks". Ik heb er zelf een aantal aangemaakt onder het menu "Download links -> Game downloads" en natuurlijk staat er overal een linkje naar de Nokia wapsite. Maar als ik via de Nokia Settings manager kijk zie ik al deze linkjes en ook nog de volgende:

http://193.36.81.40/airlo...ch/Invent_0.wml#Inventory

Maar deze zie ik dus nergens op m'n telefoon. Ik heb een Orange sim en een aantal Connection Sets van Orange (mms,wap en orange world). En Orange was voorheen Dutchtone, dus de provider is de verdachte. Maar, wat ik vreemd vind, is dat ik deze bookmark of link niet op m'n telefoon zie? Heeft iemand anders ook zo'n spooklink?

Gezien de opbouw van de url, zou het een soort registratie kunnen zijn? Ik vertrouw het niet zo.

Ik hoor graag jullie mening.

En weer laat PC Suite sterk te wensen over, waarom kan ik van mijn "bookmarks" niet zien in welke download folder ze staan (games/tones etc)? En als ik een nieuwe bookmark maak, komt ie niet eens in m'n telefoon!! Ben echt niet te spreken over die software van Nokia, het lijkt alsof ze de splash-screens belangrijker vonden dan de functionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Anoniem: 41743 schreef op 19 april 2004 @ 23:07:
[...]

Deze zou moeten werken volgens de reacties op hun forum...:

eXpansys 512MB Multimedia Card - Onze prijs: €212.45 (178.53 exc.)
http://www.expansys.com/product.asp?code=107866

Is nie echt goedkoop zo te zien... (als je ziet dat een 256mb €59,- is)
Ai... dat verschil vink nogal groot, dan hou ik het toch bij 256mb

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, daarom heb ik ook net 256 mb besteld :)

Vanavond nieuwe pics op me website trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Anoniem: 8888 schreef op 20 april 2004 @ 11:39:
idd, daarom heb ik ook net 256 mb besteld :)

Vanavond nieuwe pics op me website trouwens :)
Ik heb me ook een 256 gekocht, namelijk deze.

Waarvan foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29
zijn er ook mooie aanbiedingen voor deze telefoon met een abbo (niet al te duur) waarbij je de telefoon voor goedkoop of gratis kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Anoniem: 111026 schreef op 20 april 2004 @ 00:57:
Het laatste menu van mijn telefoon heet "Fun & Info". Ik vraag me af wat dit precies is, want mijn telefoon staat dus ingesteld op engels, en binnen het laatste menu heb ik keuze uit mail/news/travel/sport/music en fun. Als ik er een kies, dan krijg ik nederlandse menu's, bijvoorbeeld: "Mail -> versturen/instellen" of "News -> Algemeen/Economie/Weer". Wat zijn dit en waar komen ze vandaan? Heeft dit iets te maken met die sms-zooi dat je per ontvangen bericht gaat betalen en dat je dan zoiets stuurt als IDOLS AAN naar 4747? Want ieder menu eindigt bij mij in "Aanvragen" maar ik wil graag weten wat ik dan aanvraag?
Dit is providerafhankelijk en staat op je simkaart. Bij Orange heb ik Infotime als menu nr 10. Zijn idd betaalde smsjes zoals fileinfo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weppe schreef op 20 april 2004 @ 11:41:
[...]

Ik heb me ook een 256 gekocht, namelijk deze.

Waarvan foto's?
Geschoten met Nokia 6230 :P duh ;) En heb Apacher geheugen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
DarkShadow schreef op 20 april 2004 @ 11:45:
zijn er ook mooie aanbiedingen voor deze telefoon met een abbo (niet al te duur) waarbij je de telefoon voor goedkoop of gratis kan krijgen :)
Die zijn er hier. Gratis icm 2-jarig T-mobile 150, en 19 euro icm 2-jarig Telfort 200 abbo.

Maar als je ff verder zoekt zijn er vast nog vééél meer aanbiedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
Ik heb ondertussen wat meer info over het niet kunnen wappen met mijn 6230 via KPN mobiel plus. Zoals al eerder vermeld krijg ik altijd de melding 'Connection not available', zowel bij een verbinding via GSM data als via GPRS.

Ik heb het nu ook geprobeerd met mijn 6210 met daarin de KPN mobiel plus SIM-kaart, en met dat toestel werkt wappen wel (uiteraard alleen via GSM Data, toestel ondersteund geen GPRS).

Ook heb ik het voor elkaar gekregen, na wat zoekwerk naar de juiste drivers en instellingen, om vanaf mijn PC een GPRS-verbinding op te zetten via Bluetooth en de 6230.

Iemand enig idee waarom ik dan het wappen (en emailen/MMSen) op de 6230 niet werkend kan krijgen? Wellicht ondersteunt het KPN-netwerk de door de 6230 gebruikte protocollen niet? Heeft iemand anders dit wel werkend met het KPN netwerk?

Groet, Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
6230 werkt met wap 2.0 misschien dat kpn dat niet heeft en dat daar het probleem ligt ? maar inprincipe is wap 2.0 backwards compatible met het wap 1.x netwerk dus dan spreek ik mezelf weer tegen maar het zou kunnen !~

[ Voor 64% gewijzigd door dcell op 20-04-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
dcell schreef op 20 april 2004 @ 13:29:
6230 werkt met wap 2.0 misschien dat kpn dat niet heeft en dat daar het probleem ligt ? maar inprincipe is wap 2.0 backwards compatible met het wap 1.x netwerk dus dan spreek ik mezelf weer tegen maar het zou kunnen !~
Als ik het goed heb begrepen van diverse internetsites werkt WAP 1.x via een WAP gateway, daarom moet je ook in de telefoon een gateway IP-adres invullen. De 6230 ondersteund wel WML 1.x, maar volgens mij alleen via wTCP/IP en niet via een WAP 1.x gateway. Wellicht dat KPN wTCP/IP niet ondersteunt.

Ik heb dit overigens ook al voorgelegd aan KPN, nokia en gsmtrack.nl (waar ik de telefoon en het abonnement vandaan heb), maar tot nu toe geen goed antwoord gehad. Als dat antwoord er wel komt laat ik het hier uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108665

Net iemand van Dynafix gesproken, zij vertelde me dat er een nieuwe software versie is nl v03.15 , ze klonk wel een beetje twijfel achtig... :?

Ik gebruik nu mijn 6230 met Telfort, werkt perfect! Alles wordt ondersteund, alleen de instellingen moest ik er handmatig inzetten!
Nog een voordeel; Goedkoop bellen en gprs (1,50 per mb en verder geen extra kosten... _/-\o_ )
Bij Belco gaat ie ook binnenkort in de aanbieding....heb ik gehoord! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg vandaag me rekening van T-Mobile :) 46 euro.. 0 x gebeld en 0x gesmst :)

Betaal nu 2 abonnementen.. Word alle belminuten enzo van t-mobile meegenomen naar de volgende maand?

p.s. Weet ook iemand de nr's van voicemail, saldo etc? Weet die van Orange uit me hoofd maar van T-mobile niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 20-04-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108665 schreef op 20 april 2004 @ 14:45:
Net iemand van Dynafix gesproken, zij vertelde me dat er een nieuwe software versie is nl v03.15 , ze klonk wel een beetje twijfel achtig... :?

Ik gebruik nu mijn 6230 met Telfort, werkt perfect! Alles wordt ondersteund, alleen de instellingen moest ik er handmatig inzetten!
Nog een voordeel; Goedkoop bellen en gprs (1,50 per mb en verder geen extra kosten... _/-\o_ )
Bij Belco gaat ie ook binnenkort in de aanbieding....heb ik gehoord! ;)
Is Belco een online winkel ?? En zo ja, wat is hun site >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
ik denk dat hij BELCOmpany bedoeld ... :o

iemand trouwens al wat gehoord over de Nederlandse versie ? wordt hij daadwerkelijk deze week nog uitgeleverd door Nokia ? of is het weer zo'n verwachte datum ? kunnen bepaalde mensen nog langer wachten als ze het weer een paar weekjes opschuiven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:36

DancePlaza

ninja

Anoniem: 76342 schreef op 20 april 2004 @ 16:22:
[...]

Is Belco een online winkel ?? En zo ja, wat is hun site >:)
\
belcompany

@binne

voicemail is 1233

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik had een vraagje,
ik heb gekeken op de Nokia site, maar werd er niet veel wijzer uit.
Heeft de 6230 een Symbian-OS?

En zo niet, welke telefoons dan wel?
Alvast bedankt.

Voor de rest ziet de telefoon er top uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
El_Quedro schreef op 20 april 2004 @ 16:36:
Ik had een vraagje,
ik heb gekeken op de Nokia site, maar werd er niet veel wijzer uit.
Je moet ook verder kijken dan alleen op de nokia site .
Heeft de 6230 een Symbian-OS?
Nee, een vernieuwde versie van de series 40.
En zo niet, welke telefoons dan wel?
o.a. 6600 rest kan je vast wel zelf vinden.[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111180

Afgelopen twee dagen contact gehad met twee webshops; beiden meldden ze dat ze VERWACHTEN dat de 6230 deze week geleverd wordt.

Heeft iemand al een Nederlandse versie? En zo ja, heeft diegene hier problemen mee?

(ik blijf nog maar ff wachten op de 6230)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag mn adaptertje van conrad binnengekregen, maar het ding werkt niet... :'(
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hgsmit/IMG_0046klein.JPG

Als ik alles aansluit komt er simpelweg geen geluid door. Als ik beide jackpluggetjes er half uit haal en heletijd heen en weer ga bewegen hoor ik wel af en toe wat.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hgsmit/IMG_0036klein.JPG

Ook wanneer ik mijn oude nokia3330 headsetje rechtstreeks aansluit op de adapter doet hij het niet...

Mocht iemand dus nog van plan zijn om een normale koptelelefoon aan te gaan sluiten op de Nokia 6230, zet dat dan maar uit je hoofd.

(De Nokia 6230 pop-poort is toch wel 100% hetzelfde als die van de 5100/6100/6610/6800/7210/7250 ???

Dan binnenkort maar eens kijken of Nokia een goede headset heeft waar echt goed geluid uit komt voor ene normale prijs... (snik, weer 10euro lichter :'( )

Iemand die al een goede headset heeft aangeschaft waar een beter geluid uit komt dan uit de standaard HDS-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Waarom heb je zo'n POP-poort-convertor nodig?
Hoe sluit je de normale headset aan op de telefoon? Ook aan de POP-poort? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R4NCOR schreef op 20 april 2004 @ 17:39:
Waarom heb je zo'n POP-poort-convertor nodig?
Hoe sluit je de normale headset aan op de telefoon? Ook aan de POP-poort? :?
Ja, maar het geluid en de levensduur van de nokia headsets is niet zo best. En aangezien ik hem ook als mp3 speler gebruik, zou het relaxd zijn als je een goede stevige JVC koptelefoon of zo aan kan sluiten voor minder geld :P ... Snappie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105720

is dit een goede mmc kaart??
( http://silverapp1.mycom.n...uctID=62076&productType=1 )

en welke BT dongle raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Anoniem: 41743 schreef op 20 april 2004 @ 17:44:
[...]

Ja, maar het geluid en de levensduur van de nokia headsets is niet zo best. En aangezien ik hem ook als mp3 speler gebruik, zou het relaxd zijn als je een goede stevige JVC koptelefoon of zo aan kan sluiten voor minder geld :P ... Snappie???
Ja ik snap het helemaal :) Maar ik dacht dat de headset via een 2.5 mm plugje aangesloten werd op de telefoon. Maar dat is dus niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R4NCOR schreef op 20 april 2004 @ 17:45:
[...]

Ja ik snap het helemaal :) Maar ik dacht dat de headset via een 2.5 mm plugje aangesloten werd op de telefoon. Maar dat is dus niet zo?
Nee, helaas moet de headset op de brakke nokia pop-poort worden aangesloten...

@ Repi3: Ga toch eerst eens de topic doorlezen!!!!!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 41743 op 20-04-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Zou het niet mogelijk zijn om een headset van nokia kapot te knippen, vlakbij de aansluiting op de telefoon, om vervolgens de rest van een normale headset eraan te maken? Beetje isolatie-tape erom, klaar.. :) Niet de meest nette oplossing, maar zou dat werken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105720

Anoniem: 41743 schreef op 20 april 2004 @ 17:48:
[...]
@ Repi3: Ga toch eerst eens de topic doorlezen!!!!!!!!
dude ik lees al van de start mee
Maar ik ben een belg en mycom.nl levert niet in het buitenland dusja:o
vroeg of dat goed was om dan via duitsland te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105720 schreef op 20 april 2004 @ 17:44:
is dit een goede mmc kaart??
( http://silverapp1.mycom.n...uctID=62076&productType=1 )

en welke BT dongle raden jullie me aan?
Ik heb vandaag bij Funprice de MSI Bluetooth dongle gekocht voor € 27,55 (inclusief studentenkorting :Y)). Die is zo te zien bijna hetzelfde als de dongle van Sitecom (gezien de screenshots 1 pagina terug, die zijn vrijwel hetzelfde als de software die bij mijn dongle geleverd werd). Het ding werkt met mijn S55 prima. In afwachting van mijn 6230 kan ik dus nog niet testen of het ook met die telefoon goed werkt, maar daar ga ik wel vanuit gezien de goede ervaringen van ander users met deze telefoon i.c.m. de dongle van MSI.

* Anoniem: 5490 is er in ieder geval klaar voor :P
256 MB MMC is binnen, plus nu dus de Bluetooth dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R4NCOR schreef op 20 april 2004 @ 17:51:
Zou het niet mogelijk zijn om een headset van nokia kapot te knippen, vlakbij de aansluiting op de telefoon, om vervolgens de rest van een normale headset eraan te maken? Beetje isolatie-tape erom, klaar.. :) Niet de meest nette oplossing, maar zou dat werken? :)
Dat kan vast wel, maar dan ben je ook de antennefunctie van deze headset kwijt (hij is namelijk ook antenne voor de ingebouwde radio :)).
Anoniem: 105720 schreef op 20 april 2004 @ 17:51:
[...]

Die krengen verkopen ze volgens mij bij zo'n beetje elke pc-zaak op de hoek. In belgië hebben ze vast wel een dixons/dynabyte/mediamarkt/whatever :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hehehe, belgen he...

Ik zag er anders niet bij staan dat je hem via duitsland wou kopen en de kaart zal in duitsland niets anders zijn hoor... :*) En je had kunnen lezen dat deze goed werkt bij de 6230 (staat zelfs in de openingspost)...

Antwoorden dus:
256mb MMC Apacer werkt goed met de 6230

Ik denk dat alle bluetooth adapters wel goed werken, de meeste problemen die men tegen komt, komen toch door foute instellingen...
De Trust, MSI werken in ieder geval wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik ben ook nog niet echt tegengekomen in de topics wat er nou precies standaard meegeleverd wordt? :)
Krijg je bijvoorbeeld al wel een MMC'tje? Of moet je er sowieso 1 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
R4NCOR schreef op 20 april 2004 @ 17:59:
Ik ben ook nog niet echt tegengekomen in de topics wat er nou precies standaard meegeleverd wordt? :)
Krijg je bijvoorbeeld al wel een MMC'tje? Of moet je er sowieso 1 kopen?
Wat zit erbij:
Headset, accu, 32MB MMC kaartje, lader (ACP-12E geloof ik), handleiding en natuurlijk de telefoon incl frontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Stelletje afzetters dat ze er geen datakabel bijdoen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R4NCOR schreef op 20 april 2004 @ 18:12:
Stelletje afzetters dat ze er geen datakabel bijdoen trouwens :)
Daar heb je die bluetooth dongle voor dus ;)
Kun je hem ook nog in je zak laten zitten
Nokia levert volgens mij nooit datakabels standaard mee. Bij andere fabrikanten heb ik dit overigens ook nog niet vaak gezien. Mijn S55 was hier een positieve uitzondering op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Bij mijn Nokia 5510 kreeg ik gewoon een USB kabel :)

En tja, zo'n BT-dongle is ook wel weer een aardig bedrag wat er boven op komt hoor. Beetje jammer. Maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106823

R4NCOR schreef op 20 april 2004 @ 18:20:
Bij mijn Nokia 5510 kreeg ik gewoon een USB kabel :)
Die heb ik ook gehad, maar die was alleen voor het overpompen van de MPeedrietjes. Ik heb al een stuk of 6 verschillende Nokia's versleten, maar nergens een "echte" datakabel bij gekregen. (Het heeft ook een tijd geduurd voordat je PC Suite er bij kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Die kaart is goed !
Lekker late reactie, sorry :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76342 op 20-04-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gigasmit zei :
Als ik alles aansluit komt er simpelweg geen geluid door. Als ik beide jackpluggetjes er half uit haal en heletijd heen en weer ga bewegen hoor ik wel af en toe wat.

Is er dan niet iets fouts met jouw koptelefoon of dat adaptertje wat je hebt besteld ?? Je hebt ook zo vaak met een discman dat er geen geluid uit komt, en dan je de stekker dan even ronddraait ofzo, hierna krijg je dan wel geluid !!

Ik hoop iig dat er een oplossing hiervoor is, want ik ben ook van plan deze telefoon te halen en wil ook zeker mijn eigen oordopjes gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112014

Ik ben gisteren bij de MyCom geweest om een Apacer MMC van 256 MB te kopen, deze hadden ze niet en zouden ze vandaag binnenkrijgen. Vandaag weer langsgeweest en nog niet binnen. Ze worden niet meer geleverd werd mij verteld. Ik zou een andere MMC moeten kopen. Bijvoorbeeld van SanDisk, maar deze heeft max. 126MB MMC, en is ook nog eens stukken duurder dan €59,00. Weet iemand hier meer van????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76342 schreef op 20 april 2004 @ 18:37:
Gigasmit zei :

Is er dan niet iets fouts met jouw koptelefoon of dat adaptertje wat je hebt besteld ?? Je hebt ook zo vaak met een discman dat er geen geluid uit komt, en dan je de stekker dan even ronddraait ofzo, hierna krijg je dan wel geluid !!

Ik hoop iig dat er een oplossing hiervoor is, want ik ben ook van plan deze telefoon te halen en wil ook zeker mijn eigen oordopjes gebruiken :P
Helaas, met mijn koptelefoon is niets mee, de pluggetjes ook niet... Werkt gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112014 schreef op 20 april 2004 @ 18:40:
Ik ben gisteren bij de MyCom geweest om een Apacer MMC van 256 MB te kopen, deze hadden ze niet en zouden ze vandaag binnenkrijgen. Vandaag weer langsgeweest en nog niet binnen. Ze worden niet meer geleverd werd mij verteld. Ik zou een andere MMC moeten kopen. Bijvoorbeeld van SanDisk, maar deze heeft max. 126MB MMC, en is ook nog eens stukken duurder dan €59,00. Weet iemand hier meer van????
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling!

Helaas is het door u bestelde artikel Apacer 256mb mmc , op dit moment niet op voorraad. We hebben de bestelling voor u in backorder gezet en word bij ontvangst zo spoedig mogelijk naar u opgestuurd.

Verwachte leverdatum onder voorbehoud: 21-04-2004
Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen en of opmerkingen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met MyCom Direct: 0800-8170 (gratis).

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Reamon van den Hoff
MyCom Direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Wat is eigenlijk de leessnelheid van die Apacer 256 mb mmc? Want ik heb ergens gelezen dat de leessnelheid van de mmc belangrijk is, want als die snelheid laag is dan kan die telefoon geen mp3 ringtones afspelen. :? Iemand al ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49898

Anoniem: 112014 schreef op 20 april 2004 @ 18:40:
Ik ben afgelopen zaterdag naar Vobis geweest om zo'n kaart te kopen. Zij hadden hem niet op voorraad maar hebben hem wel kunnen bestellen voor me. Ik verwacht hem donderdag of vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 12-06 10:09
ook leuk als ik dan EINDELIJK mijn telefoon binnen heb hebben al die mafkezen alle mmc kaartjes weggeslurpt voor mijn neus, gelukkig weet ik nog wel een mycom te zitten en vandaag foldertje van vicomputer door de deur gehad, verkopen ze ze niet ,maar wel andere hele goedkope dingen :)

en ach, 32 mb het is niet zo veel, oke :D tis eigenlijk nix maar zolang er nog maar ff een half uur muziek op kan ofzo.. denk dat een uur ook wel net mogelijk is, want aac is 2x zo klein asl mp3 dus dan haal je het net maargoed ik moet et allemaal nog zien, heb zoiezo ook nog geen BT dongle als ik die al ga kopen, want snel zijn die dingen ook niet. als je dan tzlefde kan ( syncen enzo ) met een usb kabel koop ik toch liever zon namaak ding, is A goedkoper en B sneller

maar zoals ik al zei, ik moet nog wachten....

ohja voor al die mafketels die nooit wat gepost hebben, en em nu stilletjes besteld hebben.... komen ze nu zeuren weet je wel, echt niet handig ofzo, ja bla bla dit heb ik nog niet gelezen in het topic, neej tuurlijk ik herken 9 van de 10 vragen die komen. dus LEZEN doen jullie dan ook niet. ennuh als je eerst eens lekker de startpost lees ik heb dat ding niet voor niets zitten maken.

die startpost is bedoeld voor die mensen die te lui zijn om te zoeken, of nieuw komen, en willen weten welke kaartjes werken, nou lees dan :) als je had gelezen had je die vraag niet gesteld!

[ Voor 1% gewijzigd door orange.x op 20-04-2004 19:18 . Reden: ff die tig dozijn smilies weggeboetseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 10-06 14:40
ok heb nu dus de nokia 6230 en een trust bluetooth adapter + software nokia pc suite 5.8 en mijn telefoon is al 1 keer vastgelopen (iemand anders ook?) alleen heb een paar vragen:

met de nokia audio manager kan ik wel mp3s naar de telefoon sturen via blootooth alleen dan kan het alleen in het telefoon geheugen ik kom op de een of andere manier niet bij de mmc card vanaf de pc, weet iemand hier iets op?

en is het niet beter om eerst mp3s om te zetten in aac op de pc voordat ik ze naar mijn telefoon stuur? spaart ruimte dacht ik zo en zo ja waarmee kan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 05-06 12:37
Silencer_NL schreef op 16 april 2004 @ 12:37:
Ik heb de bluetooth dongle van sitecom. Mooi klein en plat dingetje. Software installeren en het werkt. Ik heb geen speciale instellingen hoeven doen om de dongle te laten werken met mijn 6230.
Wat heb je allemaal gedaan en in welke volgorde?

Ik heb me ook zo'n BT dongle van Sitecom gekocht (100m range).
Ge-installeerd, kreeg allemaal services erbij.

Daarna Nokia PC suite.

Het enige wat het doet is een service van die sitecom zelf om bestanden te zien op de GSM.
Nokia PC suite zelf werkt voor geen meter, de connection manager vind geen enkel device! :(
Raak hier helemaal geflipt van!

Hoe kan ik erachter komen op welke com (waarom com als ie USB is? :?) m'n dongle zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.Zero
Anoniem: 39949 schreef op 17 april 2004 @ 12:39:
[...]

ik doe het zo:
houd de telefoon in je linkerhand, met je duim onder de uitsparing voor de camera en je wijsvinger bovenop het toestel; zoiets dus:

[afbeelding]

druk nu met de duim van je rechterhand de knop in -duw ook een beetje naar boven- en duw met de duim van je linkerhand tegen de uitsparing van de camera naar boven.
De cover verschuift nu een cm en kan er zo af worden getild.
Nog bedankt joh! Het werkt perfect nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Heb het topic helemaal doorgelezen...
Blijkbaar heb ik hetzelfde probleem als s.Zero.

Is het bij jou opgelost?
Obex file transfer is het ook niet helemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johan12 schreef op 20 april 2004 @ 19:43:
ok heb nu dus de nokia 6230 en een trust bluetooth adapter + software nokia pc suite 5.8 en mijn telefoon is al 1 keer vastgelopen (iemand anders ook?) alleen heb een paar vragen:

met de nokia audio manager kan ik wel mp3s naar de telefoon sturen via blootooth alleen dan kan het alleen in het telefoon geheugen ik kom op de een of andere manier niet bij de mmc card vanaf de pc, weet iemand hier iets op?

en is het niet beter om eerst mp3s om te zetten in aac op de pc voordat ik ze naar mijn telefoon stuur? spaart ruimte dacht ik zo en zo ja waarmee kan ik?
Pffff, dat wat beter lezen geldt ook voor jou...

1. Rename de mmc op je 6230 (gallerij - opties - geh.kaart hern.)
2. Zet je 6230 uit
3. Zet m weer aan
4. connect nu weer met pc suite en hij ziet m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Legion schreef op 20 april 2004 @ 20:04:
[...]

Wat heb je allemaal gedaan en in welke volgorde?

Ik heb me ook zo'n BT dongle van Sitecom gekocht (100m range).
Ge-installeerd, kreeg allemaal services erbij.

Daarna Nokia PC suite.

Het enige wat het doet is een service van die sitecom zelf om bestanden te zien op de GSM.
Nokia PC suite zelf werkt voor geen meter, de connection manager vind geen enkel device! :(
Raak hier helemaal geflipt van!

Hoe kan ik erachter komen op welke com (waarom com als ie USB is? :?) m'n dongle zit?
Ga naar de eigenschappen van je BT dongle ( @ my bluetooth places ) Hier staat bij optie " local services " : bluetooth serial port ( en daarachter, bij com poort, het poort waarop je BT dongle is aangesloten !! Hopelijk heb je er wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is iemand eigenlijk nog andere stereo headsets met draad voor de Nokia 6230 tegengekomen behalve de HDS-3 en de HS-3? En dan bedoel ik niet van die slechte plastic dingen, maar echt goede, stevige, waar een goed geluid uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 76342 schreef op 20 april 2004 @ 21:03:
[...]

Ga naar de eigenschappen van je BT dongle ( @ my bluetooth places ) Hier staat bij optie " local services " : bluetooth serial port ( en daarachter, bij com poort, het poort waarop je BT dongle is aangesloten !! Hopelijk heb je er wat aan ;)
Ok nu heb ik de comport gevonden.

Nu probeer ik te connecten... maar hij blijft op m'n gsm "verbinding met subnetcom..." vertonen.

Ik krijg dus met geen mogelijkheid die verbinding gemaakt naar PC suite! :(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.