Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Lian-li AquaCube

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb toestemming van m-m voor deze CiP :)

De voorgeschiedenis
Ik heb momenteel een Chieftec bigtower, met een window erin, en wat ccfl'etjes, maar daar ben ik na zo'n 3 jaar toch weer wel op uitgekeken.
Ik wilde het wat beter aanpakken deze keer.
Het was al snel besloten dat ik waterkoeling erin wilde, want een vriend van me was toen net met z'n waterkoeling bezig van Aqua
Dat is erg mooi spul, en hij kon er redelijk goedkoop aankomen :)
2e was welke kast ik ging gebruiken. Mijn 1e idee was om een server cube te gebruiken, maar deze vond ik allemaal niet echt zo mooi.
En toen kwam het idee om 2 lian li's naast elkaar te zetten als pc case :)

Waarom?
Ik vind die lian li pc 60 een schitterende kast, maar wilde niet met een pc EN wc setup in 1 pc60 gaan zitten klooien, dus dan krijg je al gauw 2 kasten ;)
1 kast doormidden en dan op elkaar vond ik 1 niet origineel, en 2 past het niet onder mijn bureau, dus dan maar naast elkaar :)

De onderdelen:

Hardware:
2x Lian-li pc60
Intel P4 2.2 GHz
Asus P4B533-E
Samsung 512MB PC2700 DDR SDRAM
Asus GeForce 4 Ti4200 TD 128MB
Creative Soundblaster Audigy II
Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm)
Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB)
Pioneer 16x40x, DVD-106S
Pinnacle Studio PCTV
Realtek NIC01 PCI 10/100Mbps UTP

Koeling:
Aqua Twinplex for VGA
Aqua Twinplex for Northbridge
Aqua EVO Socket 478 (Pentium 4)
Aqua Radiator Dual 240
Aqua Tube (watertank) - Silver
Eheim 1046 waterpomp
2x Enermax 120mm fans

Overig:
2x Sunbeam 30 cm dual ccfl blauw
3x Sunbeam 30 cm dual ccfl groen
1x Sunbeam 10 cm dual ccfl blauw
Sunbeam Rheobus silver
Lost in space lcd display
LED voor in het resevoir

Genoeg tekst, tijd voor pics ;)

1. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28129/thumb.jpg De kasten naast elkaar  

2. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28127/thumb.jpg Het Aqua P4 koelblok

3. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28128/thumb.jpg Het vga blok

4. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28126/thumb.jpg Het northbridge blok

5. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28131/thumb.jpg Het resevoir
6. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28125/thumb.jpg De radiator

7. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28124/thumb.jpg De pomp met kap

8. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28132/thumb.jpg Het LIS lcd display

9. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28122/thumb.jpg En de ccfl's

10. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28123/thumb.jpg Klaar om te zagen

Deel 1

Het zagen in de bovenkap van de wc kast is gedaan en het resevoir hangt op z'n plek:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28272/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28270/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28271/thumb.jpg

(Die aansluitingen aan de zijkant van het reservoir komen aan de onderkant, dus geen gefrot met slangen)

De gaten voor de 120mm koelers moet ik nog ff precies rond vijlen

Tot zover deze startpost :)

_________Updates________________________________________________________

* Update 1

[ Voor 8% gewijzigd door Foxke op 17-04-2004 18:46 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 00:22
Mooi topic start, je bent al mooi bezig kan wat worden,
Het idee van de 2 kasten vind ik super _/-\o_

* Timo bookmarked

[ Voor 35% gewijzigd door Timo op 14-04-2004 20:30 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 15:42
Ziet er veelbelovend uit.
Hoe ga je de kasten met elkaar verbinden?
Ga je het als 1 kast bouwen of gewoon 2 compartimenten?

Verwijderd

fooker schreef op 14 april 2004 @ 20:28:
Mooi topic start, je bent al mooi bezig kan wat worden,
Het idee van de 2 kasten vind ik super _/-\o_

/me bookmarked
Ik heb toestemming van m-m voor deze CiP
HEY! snel editen eh! :Y)
;)

Ziet er leuk uit :)

Ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: http://217.19.20.25/lian_mod/leeg.jpg

*veegt kwijl van z'n mond af*

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:34 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je plannen zijn goed, ben benieuwd.
Ga je ook uit een van de 2 kasten de inhoud uit slopen, zodat daar de waterkoeling in kan?
Dus dat het niet meer mogelijk is, om moederboard en zo in te stoppen. Of laat je de kasten zo veel mogelijk origineel?
Suc6

Verwijderd

2 kasten heeft je denkelijk flink wat gekost..
wel een leuk idee, zo krijg je toch een soort cube idee met veel plaats voor hardware

Verwijderd

Nais idee man ! Echt netjes, gelukkig dat je hier wel mag posten ( in tegenstelling tot Tzf ) Maar echt netjes ! :)

Verwijderd

mooie kasten, goede plannen, klinkt als de juiste ingredienten voor weer een vette mod!!

/me bookmarked

• Foxke
  • Niet online
Ik ga de kasten met bouten en popnagels aan elkaar maken.
De inhoud van die wc kast is niet veel als alleen een mobotray en wat kleine frutsels, dus dat laat ik denk ik lekker zitten, het zit me iig niet in de weg :)
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:39:
Nais idee man ! Echt netjes, gelukkig dat je hier wel mag posten ( in tegenstelling tot Tzf ) Maar echt netjes ! :)
op Tzf heb ik ook een cip hoor ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nice :) ik neem aan dat in de achterste de WC komt? lijkt me anders best lastig met t wisselen van hardware ;)

Verwijderd

Foxke schreef op 14 april 2004 @ 20:45:

[...]

op Tzf heb ik ook een cip hoor ;)
Owjah, sorry ik had jouw in de war gebracht met iemand anders ( die had ook iets met 2 lian li kasten :) ) Zijn er laatste tijd ook zoveel 8)7

Verwijderd

eerste reactie: zonde van 2 zulke schitterende kasten, kan je niet beter die kasten inruilen oid voor 1 grotere lili? pc70 ofzo?
als ik die WC set zo bekijk heb je echt geen 2 kasten nodig, je hebt immers maar 1 mobo met insteek kaarten, etc... het enige wat je onder moet brengen in de 2e kast is eventueel de pomp en eventueel een 2e voeding, mocht je op die toer gaan...

ben benieuwd hoe het wordt maar ik denk dat een van de kasten behoorlijk leeg eruit gaat zien ... succes

Verwijderd

Je gaat t steeds vaker zien, twee lianli kasten op of naast elkaar. Blijft grappig. Ikzelf heb twee lianli pc70 kasten op elkaar gezet.

In eerste instantie had ik ook t idee om ze naast elkaar te zetten. Alleen creeer je dan wel wat problemen. Hoe wiljij bijvoorbeeld nu je schijven vast zetten? aan de binnenkant krijg je er geen schroefje in omdat je bays tegen elkaar zitten.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48
Ze blijven met een schroefje echt wel hangen hoor en anders draai je je bays een kwartslag net zoals andere Lian-Li kasten ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Goed bezig ;)... mijn smaak

Ik heb het al uitgezocht en prolly neem ik zelfde cpu/nb/vga blok als jou. Ipv de evo 240 wil ik de 360 + zelfde res. Heb je dit besteld bij aqua comp ?, zo niet zou je mij kunne vertellen waar je het gehaald hebt (via je vriend) ?
Alles al besteld bij tweakstore maare als je daarop gaat wachten ;p...

Dit moet in een PC71 van lian li. Allen denk ik wel dat ik voor de 10mm tubes ga.

gl ermee

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:14:
eerste reactie: zonde van 2 zulke schitterende kasten, kan je niet beter die kasten inruilen oid voor 1 grotere lili? pc70 ofzo?
als ik die WC set zo bekijk heb je echt geen 2 kasten nodig, je hebt immers maar 1 mobo met insteek kaarten, etc... het enige wat je onder moet brengen in de 2e kast is eventueel de pomp en eventueel een 2e voeding, mocht je op die toer gaan...

ben benieuwd hoe het wordt maar ik denk dat een van de kasten behoorlijk leeg eruit gaat zien ... succes
Inruilen zal nu wel moeilijk gaan ;)

In die 2e kast komt de pomp, resevoir, radiator, hdd's en dvd speler
Mijn bedoeling is om de pc kast zo leeg mogelijk te laten, dus alleen mobo + insteekkaarten :)
t!mP schreef op 15 april 2004 @ 14:36:
Goed bezig ;)... mijn smaak

Ik heb het al uitgezocht en prolly neem ik zelfde cpu/nb/vga blok als jou. Ipv de evo 240 wil ik de 360 + zelfde res. Heb je dit besteld bij aqua comp ?, zo niet zou je mij kunne vertellen waar je het gehaald hebt (via je vriend) ?
Alles al besteld bij tweakstore maare als je daarop gaat wachten ;p...

Dit moet in een PC71 van lian li. Allen denk ik wel dat ik voor de 10mm tubes ga.

gl ermee
Ik heb al m'n spul via een groothandel waar je als particulier niet kan bestellen :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:24

Exigence

dnkroz

Ga je het dak en het front nu ook doortrekken? Of blijft er een naad tussen?

• Foxke
  • Niet online
Daar zit ik dus over te twijffelen

Mijn idee was om de 5,25" drives egaal te maken door er een plaat voor te maken.
Ik heb 3 zij panelen over, dus uit 1 kan ik makkelijk een stuk uithalen daarvoor :)

'k weet nog niet wat ik doe, dat is ook iets wat ik kan doen als ie helemaal werkt :)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Foxke schreef op 15 april 2004 @ 19:17:
Daar zit ik dus over te twijffelen

Mijn idee was om de 5,25" drives egaal te maken door er een plaat voor te maken.
Ik heb 3 zij panelen over, dus uit 1 kan ik makkelijk een stuk uithalen daarvoor :)

'k weet nog niet wat ik doe, dat is ook iets wat ik kan doen als ie helemaal werkt :)
Ja, maar als je het doet, kun je het beter nu doen, want je reservoir en spul zit al in je originele. Anders heb je dubbel werk. Als je een nieuw dak erop gaat zetten dan moet je weer die gaten zagen.

Verwijderd

offtopic:
hoe heb je die gaten voor die fans bovenin gemaakt, met decooperzaag?

nice idee 2 kasten aan elkaar, net een cube, kan je mooi cpu en mobo en vga enzo in 1 kast en de rest, waterkoeling hd's enzo, in je andere :)

• Foxke
  • Niet online
Exigence schreef op 15 april 2004 @ 19:22:
[...]

Ja, maar als je het doet, kun je het beter nu doen, want je reservoir en spul zit al in je originele. Anders heb je dubbel werk. Als je een nieuw dak erop gaat zetten dan moet je weer die gaten zagen.
Het dak ga ik niet vervangen hoor :D
Ik had alleen het idee voor die 5,25" gleuven

Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29076/full.jpg

En niet om m'n photoshop skilz lachen :P :X

Die gaten heb ik idd met een dremel gemaakt ja :)

[ Voor 7% gewijzigd door Foxke op 15-04-2004 20:05 ]

Verwijderd

hoe ga je nu nog drives erin bouwe?
verder verlies je nu misschien stevigheid omdat de plaat een stuk langer is.

maar ik weet niet precies wie je het wel doen.

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 20:28:
hoe ga je nu nog drives erin bouwe?
verder verlies je nu misschien stevigheid omdat de plaat een stuk langer is.

maar ik weet niet precies wie je het wel doen.
Ik heb een slot-in dvd, dus een gleuf zou al voldoende zijn, alleen voor het knopje moet ik iets verzinnen

En hoezo stevigheid verliezen?
De kasten komen met het frame tegen elkaar, die voorkant is maar een frontje :)

Verwijderd

ik vind het nogsteeds zonde ... door de 5,25" drivebays zo te combineren blijft er helemaal weinig over van de strakke Lian-Li look, kan je niet beide frontplaten helemaal weglaten en er zelf 1 mooie doorlopende plaat van maken? met voldoende openingen voor je 3,5" en 5,25" devices? want op deze manier heb je maarliefst 6 3,5" bays in je front zitten en die ga je echt niet vol krijgen .... zelfde geld voor de rest van de cases, die zullen ook vooral door leegte gekenmerkt worden =)

ik ben erg benieuwd hoe je deze ideeën gaat verwezenlijken zonder dat het on-af en leeg eruit komt te zien en zal dit uiteraard blijven volgen
veel succes ;)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Nou ben ik niet meer origineel :'(

(Twee kasten tegen elkaar, voeding+rad+res+pomp in 2e kast, radiator aan de zijkant, gesoldeerde leidingen, voorkant uit een stuk alu (naja, met hoekprofielen) en last but not least zwenkwieltjes :P )

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Dit is echt mooi bedacht, ziet er goed uit. :9~

* iisschots gaat het zeker volgen

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Hexyl
  • Laatst online: 28-09 21:27
ziet er erg mooi uit, maar is het niet mooier om de voorkant uit 1 stuk alu te maken?

Verwijderd

front van de "koeltoren" aanpassen lijkt me... iets waterachtigs... 2 stukken plexi dicht op elkaar, en dan het water van boven naar beneden laten stromen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 21:58:
ik vind het nogsteeds zonde ... door de 5,25" drivebays zo te combineren blijft er helemaal weinig over van de strakke Lian-Li look, kan je niet beide frontplaten helemaal weglaten en er zelf 1 mooie doorlopende plaat van maken? met voldoende openingen voor je 3,5" en 5,25" devices? want op deze manier heb je maarliefst 6 3,5" bays in je front zitten en die ga je echt niet vol krijgen .... ik denk trouwens dat 'leeg' een kenmerk van dit hele project wordt =)

ik ben erg benieuwd hoe je deze ideeën gaat verwezenlijken zonder dat het on-af en leeg eruit komt te zien en zal dit uiteraard blijven volgen
veel succes ;)

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Phant0m schreef op 16 april 2004 @ 02:24:
ziet er erg mooi uit, maar is het niet mooier om de voorkant uit 1 stuk alu te maken?
denk ik ook... als je twee aan/uit knoppen hebt, twee reset knoppen, 4 ledjes.. alhoewel.. ledjes zijn natuurlijk altijd leuk... maar toch...
een plaat alu ervoor en de knoppen uitzagen en de bays uitzagen en ziet er volgens mij stuk mooier uit...

moet trouwens wel even melden dat het idee fantastisch is maar dat ik het toch ergens van ken...

[ Voor 11% gewijzigd door Hayfork op 16-04-2004 16:40 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 00:22
Ik vind het idee om in de 1e kast je wc en in de andere je spellen best bagger,
Als je noude kaste aan elkaar maakte, en het moeder bord plat legt, daaronder de radiator
of ergens anders ,maar ik vind dit een beetje jammer.
Was een leuk idee maar om nouw gewoon het te gaan splitsen.
Met mijn idee zou je zelfs een dual rad WC kunnen maken >:)

Verwijderd

Jah .. of d`r nog een Waterchiller bij in maken >:).. of word dat overkill ??

• Foxke
  • Niet online
Update 1

Vandaag heb ik de waterpomp erin gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29290/full.jpg

En een gaatje naar buiten voor de stroomkabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29291/full.jpg

Niet echt veel gedaan, want ik ben ook nog de halve middag opzoek geweest naar schroefjes om m'n rad mee vast te zetten
'k heb nog steeds geen schroefjes :(

• Jack
  • Laatst online: 11:35

Jack

MHz Matters

wat is dat voor zwart behuizing om je pomp eigenlijk? :?

[Specs]

• Patrlck
  • Laatst online: 15:55
Jack schreef op 17 april 2004 @ 18:46:
wat is dat voor zwart behuizing om je pomp eigenlijk? :?
Zal wel een lode kapje zijn voor de magneetische straling die zun pomp afgeeft te dempen..

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11 18:52
Foxke schreef op 17 april 2004 @ 18:42:
Update 1

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet echt veel gedaan, want ik ben ook nog de halve middag opzoek geweest naar schroefjes om m'n rad mee vast te zetten
Ik had dat probleem ook , heb toen wat parker schroeven gepakt , met een ijzerzaagje op maat gemaakt of een scherpe tang en die er in gedaan en nu hangt ie super vast aan me fans en me fans hangen aan de bovenkant van de kast.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42

The_Scarabial

MTB for life!

damn ik begin die lian li kasten steeds mooier te vinden, wat een geile kastjes, wordt wel een leuke mod, wordt gevolgd

• Foxke
  • Niet online
SchiedamLauw schreef op 17 april 2004 @ 19:05:
[...]

Zal wel een lode kapje zijn voor de magneetische straling die zun pomp afgeeft te dempen..
Klopt :)
Of het echt nodig is weet ik niet, maar het kan nooit kwaad :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Update 1

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu heb je zulke goede plannen, en dan los je je stroomkabel ZO op? Pak op z'n minst een doorvoertule of trekontlasting. Liever nog leg je het binnendoor en sluit je het direct in je PSU aan.

Wat je nu hebt is én gevaarlijk, én lelijk afgewerkt.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik zou die rand nog even bijvijlen, want dit lijkt nergens naar. En inderdaad een doorvoertule gebruiken, want een keer blijven haken aan de kabel en er zit een snee in.... kast onder stroom en Foxke gechokeerd :P

• Foxke
  • Niet online
Daar hebben jullie idd wel gelijk in, maar heb alweer een idee :P
Bij die lian kasten zit van dat witte plastic om de "scherpe" randen, en dat ga ik eromheen maken :)
Morgen ff het gat groter maken :)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:38
Foxke schreef op 17 april 2004 @ 19:51:
Daar hebben jullie idd wel gelijk in, maar heb alweer een idee :P
Bij die lian kasten zit van dat witte plastic om de "scherpe" randen, en dat ga ik eromheen maken :)
Morgen ff het gat groter maken :)
En doe dan even een ti-rip aan de binnenkant als trekontlastig.

Maar ut plan ziet der zeer goed uit _/-\o_

• MasterFreak
  • Laatst online: 21-11 23:27

MasterFreak

Zeker weten!

Update 1

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb dezelfde radiator als jouw (en dezelfde fans). Je hebt M3 boutjes nodig van 40 mm, past precies, ook met de lengte. Je kunt die boutjes sowieso kopen bij de formido want daar heb ik ze ook vandaan. suc6 met modden! :)

[ Voor 7% gewijzigd door MasterFreak op 17-04-2004 22:49 ]

• Foxke
  • Niet online
MasterFreak schreef op 17 april 2004 @ 22:47:
[...]

Ik heb dezelfde radiator als jouw (en dezelfde fans). Je hebt M3 boutjes nodig van 40 mm, past precies, ook met de lengte. Je kunt die boutjes sowieso kopen bij de formido want daar heb ik ze ook vandaan. suc6 met modden! :)
Jammer dat hier geen formido in de buurt zit ;(
'k was bij een ijzerwaren winkel geweest, en daar hadden ze die niet die ik wil
(ik wil dezelfde als die van mijn resevoir)
Volgende week ff verder zoeken :)

Kleine update:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29319/full.jpg

Gat wat groter gemaakt en de rand beschermd :)

• t!mP
  • Laatst online: 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Foxke schreef op 18 april 2004 @ 15:58:
[...]

Jammer dat hier geen formido in de buurt zit ;(
'k was bij een ijzerwaren winkel geweest, en daar hadden ze die niet die ik wil
(ik wil dezelfde als die van mijn resevoir)
Volgende week ff verder zoeken :)

Kleine update:

[afbeelding]

Practisch is het wel, maar mooi vind ik het persoonlijk niet. Nu is het wel 'n heel klein detail maar toch, alles moet immers perfect eh ^^. Bij autozaken hebben ze heir wel iets mooiers voor, en t kost 'n keer 50 cent :).

Verwijderd

Wat je ook had kunnen doen:

Heel veel oudere voeding hebben zo'n plugje ronde de kabels die uit de behuizing komen. Misschien dat je die nog kunt gebruiken. Het gat zal waarschijnlijk een beetje te ruim zijn, maar het staat wel netter.

Edit:
wat betreft die trekontlasting, doe dat wel (en stevig), je bent niet de eerste die zo een stekker sloopt, of nog erger, je pomp.
(domme ik deed dat, eerst de stekker doormidden, mooi gesoldeerd, afgetaped, sleep mn kast weer naar zn vaste plek, gak ik weer op de kabel staan, pomp stuk. En nog dommer, ik heb nog steeds geen trekontlasting, nog geen zin in gehad)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 17:58 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
Je kunt toch gewoon zo'n standaard AC aansluiting plaatsen? Die kosten werkelijk niets. Voor diegenen die niet weten wat een AC aansluting is: kijk eens aan de achterkant van je voeding :)

Verwijderd

djluc schreef op 18 april 2004 @ 17:54:
Je kunt toch gewoon zo'n standaard AC aansluiting plaatsen? Die kosten werkelijk niets. Voor diegenen die niet weten wat een AC aansluting is: kijk eens aan de achterkant van je voeding :)
Dat kan ook nog, evt. gewoon in een 'PCI-afdekplaatje' bouwen.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ziet er wel goed uit, maar ik zou ook kijken naar een nieuwe voorkant. Om er 1 geheel van te maken.

Hoe ga je het doen om de pomp aan een uit te schakelen?
Moet dit apart of gaat dit automatisch ?

Wat ook nog zou kunnen is een oude voeding leeg roppen en aan de binnen kant een stopkontact maken. Dan heb je dat gat gevult en een degelijke aansluiting naar buiten toe.
evt kan je daar ook een 8cm fan hangen om frise lucht aan te zuigen.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

En in die voeding stop je dan gelijk je pomp, als dat past. Heb je ook niet zo'n zwart bolk midden in je kast staan.

Maar verder ziet het er al goed uit.

Signature unavailable

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

waarom heb je hem niet direct in de voeding gesoldert die pomp. dat scheelt je weer een stopcontact en je pomp staat altijd aan als er stroom op je case zit.
verder ga door met modden... ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Foxke
  • Niet online
ReseTTim schreef op 18 april 2004 @ 19:39:
waarom heb je hem niet direct in de voeding gesoldert die pomp. dat scheelt je weer een stopcontact en je pomp staat altijd aan als er stroom op je case zit.
verder ga door met modden... ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn..
Omdat ik dan echt niet weet waar ik mee bezig ben
Een stopcontact meer maakt mij niks uit, ik zet alles op zo'n blok met schakelaar, en als ik die aanzet, gaat alles gewoon aan

en dat zwarte blok midden in de kast zie je toch niet, dus dat maakt ook helemaal niks uit :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 08:09

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik vindt het een beetje zonde van het grote gat! maar ik blijf dit topic in de gaten houden! ziet er uit als een cool project :9

• Foxke
  • Niet online
Tja, ik heb zoiets van, dat gat zit aan de achterkant, daar zie je niks van :)
Over de voorkant heb ik mischien een nieuw idee, maar dat moet ik nog ff verder uitdenken :)
Feit is dat de pc60 front gewoon blijft, alleen een iets ander uiterlijk krijgt

• Foxke
  • Niet online
Update 2

Het was mooi weer, dus ik heb buiten weer wat aan m'n kasten gedaan :)

De kasten zitten nu aan elkaar vast met 4 M6 bouten, en ik moet zeggen dat het steviger is dan ik verwacht had :)
En ik heb een gat gemaakt om de power kabels van de ene kast naar de andere te krijgen, want de voeding komt in de voorste kast

Zonder kappen, en je ziet hier het gaatje goed voor de voeding kabels:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30056/full.jpg

Met kappen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29953/full.jpg

• Exigence

Exigence

dnkroz

Heb je ook een closeup van waar je de bouten er doorheen hebt gezet?

• Av3ng3rtje
Een vraagje , waar heb je die pompombouw vandaan?? (hij is gemaakt door aqua computer, maar bij welke zaak in Nederland? Ik had hem namelijk bij tweakstore besteld, maar daar konden ze hem niet leveren)

• Gipsy King
  • Laatst online: 14:53
heel stoer project, ga hem zeker volgen , alleen naar mijn mening word die case een beetje te groot >:)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

Ga je nog een eigen voor kant maken? vind dit persoonlijk niet zo mooi

• Foxke
  • Niet online
Close up zal over een paar dagen komen want de batterijen van m'n cam zijn leeg :(

Die pompombouw heb ik bij de groothandel vandaan waar ik alles vandaan heb
Hier kan je em ook bestellen bij shop:
http://www.aqua-computer.de/
Verder weet ik niet waar ie in nl te koop is in een winkel

• Av3ng3rtje
Foxke schreef op 25 april 2004 @ 19:55:
Close up zal over een paar dagen komen want de batterijen van m'n cam zijn leeg :(

Mja, bij aqua-computer.de duurt het een paar weken om hem te bestellen en het is bovendien een hoop gedoe. :X

• Foxke
  • Niet online
Dan weet ik het verder ook niet waar je hem zo kan halen

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 15:19

Yotta

0110101001111010

Foxke schreef op 25 april 2004 @ 19:55:
Close up zal over een paar dagen komen want de batterijen van m'n cam zijn leeg
:O :O :O

0110101001111010

• Foxke
  • Niet online
Ik weet het, het is er niet meer van gekomen :(
Ik heb het verschrikkelijk druk met werk, en in het weekend heb ik ook nog verplichtingen die ik moet nakomen, dus geen tijd meer gehad om te modden of er zelfs maar naar te kijken ;)

Tussen de laatste update en nu heb ik maar 1 ding gedaan, en dat is de fans op de radiator geschroeft
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31150/full.jpg
Eerst de fans moeten bewerken om het zo voor elkaar te krijgen
De boutjes heb ik ook binnen om de radiator mee op te hangen

En de komende 2 weken gaat er ook geen update komen, want ik ga morgen op vakantie naar portugal :)
Eindelijk ff rust

Na de vakantie ga ik met goede moed verder aan dit project :)
En de beloofde pics zal ik dan ook maken :)

Verwijderd

whahah phyzar ik zat er laatst met een vriend over te praten en wij hadden het idee om de waterkoeling / ccfl's / fans aan te sturen dmv een control-panel in een kleine 2e kast [design of home-made]!

bijna hetzelfde dus :)

ik kan 1 lianli pc al nie betalen, 2 pc's moet ik wel heel erg lang voor sparen :P

veel succes met je casemod, ben heel erg benieuwd wat het gaat worden en mss doe ik ook nog wel ideen op!!

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Foxke schreef op 18 april 2004 @ 15:58:
Kleine update:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29319/full.jpg

Juch... Ik heb 't zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/small2.jpg

Netjes een extra 230 aansluitbay gemaakt, die via een 12v relais de 230 lijn schakelt zodra de voeding aangaat. Staat stoer; 2 230 kabels >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Tstaat niet alleen stoer, tis ook nog veel handiger. Een stuk netter als hoe de TS het doet als je het mij vraagt.

En ik hoop wel dat je 2 vd 3¼ slots wegwerkt?

Wel lekker veel ruimte voor n RAID-setupje met 6 schijven :P (hint!)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Scyth schreef op 13 mei 2004 @ 22:19:
[...]

Juch... Ik heb 't zo gedaan:

[afbeelding] [afbeelding]

Netjes een extra 230 aansluitbay gemaakt, die via een 12v relais de 230 lijn schakelt zodra de voeding aangaat. Staat stoer; 2 230 kabels >:)
Ik heb het ook netjes twee aansluitbays gemaakt. Grootste voordeel:
Tijdens het testen en vullen kun je je pomp laten draaien zonder je pc-voeding nodig te hebben :)

Verwijderd

/delete

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 21:56 . Reden: /delete ]

Verwijderd

die fans, zaten die bij de waterkoeling of kan je die appart kopen? zo ja, waar?

lian rulez!!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:55:
die fans, zaten die bij de waterkoeling of kan je die appart kopen? zo ja, waar?

lian rulez!!
Tuurlijk kan je die apart kopen. En wel in een winkel :P Het zijn gewoon 2 Enermax UC-12FAB fans. En je mag helemaal zelf in de Pricewatch opzoeken waar je die kunt krijgen :Y)

Verwijderd

waar gebruik je die 10cm CCFL voor?

anders ik heb nog wel een ideetje... ik ben begonen met mn eerste, tja... 1ste Casemod... tot nu toe nog neit veel aan de buitenkant verandert... maar ben er wel trots op! ;)

nog ff over die 10cm CCFL... of koop er een paar extra, je hebt waarschijnlijk tog genoeg geld als je naar al die dingen kijkt! })

check this:

Lian Li pc-65 8)

hier is ie dan; je ziet t misschien al, ik heb een 10cm CCFM onder op de voorkant van de 2 intake fans geplaatst, net boven de 2 USB poorten, houdt nauwelijks lucht tegen, en het geeft een mooi effect ook(TIP! ;) )!

Afbeeldingslocatie: http://img33.photobucket.com/albums/v98/maximuzzz/nvopc/Pc%20Pics/pc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.photobucket.com/albums/v98/maximuzzz/nvopc/Pc%20Pics/pc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img33.photobucket.com/albums/v98/maximuzzz/nvopc/pc1.jpg

3 ledjes geven een mooi effect(de Spire trouwens net vervangen door een Thermalright SP-97+Thermaltake Smart Fan II(tot 86CFM @ 46db), 12 graden verschil met de oude!!! _/-\o_ ) en de kabels etc zijn trouwens nog wat extra opgeruimd(zie eerste 2 pics voor begin opruiming ;)):

Afbeeldingslocatie: http://img33.photobucket.com/albums/v98/maximuzzz/nvopc/Pc%20Pics/pc1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 17:26 ]

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
heb je die post nouw gemaakt voor je mod te laten zien, of voor die tip te geven ;)
ik zie namlijk veel foto's die er nix mee te maken hebben

Verwijderd

maak zelf even een topic inplaat van hier de layout te vern...en.

Verwijderd

idd missch kan je beter ff een 'eigen' topic maken om je case te showen en dan daar naartoe linken vanuit dit topic... ten eerste de layout van de pagina is nu vernaggeld, en ten tweede de helft van die pics hebebn niets te maken met de case van de topicstarter ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 15:50:
idd missch kan je beter ff een 'eigen' topic maken om je case te showen en dan daar naartoe linken vanuit dit topic... ten eerste de layout van de pagina is nu vernaggeld, en ten tweede de helft van die pics hebebn niets te maken met de case van de topicstarter ...
Idd een beetje jammer! :( Resize die pics dan teminste wanneer je ze hier neerkwakt terwijl het eigenlijk niks ermee te maken heeft :|

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Ediejo op 15-08-2004 13:30 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Verwijderd

Ediejo schreef op 15 augustus 2004 @ 13:30:
Ik denk dat de mod er met de bezem maar eens door moet om het schoon te vegen.
Je ziet door de Mod's de Mod niet meer, waar het nu daadwerkelijk om / over gaat.
Verder ziet het er goed uit, althans die dubbele. Li
Update-je of ben je nog op vakantie ;)
Ik denk dat hij bezig is met een wereldreis, hij heeft al 3 maanden niets meer van zich laten horen. :? :?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat hij bezig is met een wereldreis, hij heeft al 3 maanden niets meer van zich laten horen. :? :?
neehoor :P maar hij vergeet denk alleen te updaten ;)
Ik heb de kast gezien op CZ, en is een mooie cube geworden :9

• Foxke
  • Niet online
_ferry_ schreef op 15 augustus 2004 @ 14:02:
[...]

neehoor :P maar hij vergeet denk alleen te updaten ;)
Ik heb de kast gezien op CZ, en is een mooie cube geworden :9
idd, 'k was dit topic alweer vergeten :X
Heb een drukke periode gehad enzo :|

Maar hij draait nu idd wel erg goed :)

Zo staat ier er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37407/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35727/full.jpg
(dat vakje daaronder zit ook dicht nu)

'k zal eens echte goede foto's maken, die heb ik nml nog niet

Todo:
- Wieltjes eronder (is toch wel erg makkelijk voor lan party's)
- Knopjes voor de lichten aan en uit te zetten. Komen onder de dvd sleuf
- in de waterkoellingkast kabels opruimen en de achterkant dicht maken
- Poetsen ;)
- Een 2e zijpaneel maken met window, dus dat ik kan switchen :)

Nog genoeg te doen dus :)

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
heb je ook een foto van de inhoud van de rechterkast?

• Foxke
  • Niet online
ArchettA schreef op 15 augustus 2004 @ 23:20:
heb je ook een foto van de inhoud van de rechterkast?
Nog niet.
Dat is nu echt nog 1 grote zooi
Om alles een beetje draaiend te hebben voor campzone heb ik het er maar een beetje erin geooid kwa kabels, dus alles door elkaar enzo :|

Verwijderd

vooral wat je met de 5,25" bays heb gedaan vind ik geweldig. keep it up :)

Verwijderd

dat LCD schermpje in die 5 1/4 bay ziet er ook echt mooi uit. ik wacht met spanning hoe de binnenkant van de rechter kast eruitziet. want als die bijna leeg is, dan is het zinloos geweest om 2 kasten te gebruiken.
zit er eigenlijk ook een window in de rechter kast??

Verwijderd

Hoe heb je ddat cd-rom gat gemaakt (welke onderdelen en hoe werkt het..)?

En hoe heb je die voorkant gemaakt waar nu een groot aluminium geheel zit?

• Foxke
  • Niet online
Er zit geen window in die rechterkast, want die staat bij mij altijd tegen de muur, dus vind ik het zinloos om daar een raam te maken

Die dvd sleuf heb ik gewoon met een dremel uitgezaagd, en dan veel vijlen :)

Ik had dus nog een stel panelen over van de zijkanten, en daar heb ik die stukken uitgehaald voor de voorkant. Gewoon iets groter maken dan het gat zelf dat je het vast kan maken aan het frontje :)

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Het ziet er gelikt uit :9 de drive bays heb je mooi weggewerkt, het is weer eens iets anders op deze manier.

• Foxke
  • Niet online
Alvast een goede pic van de voorkant als ie uit staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39325/full.jpg

Ik zit erover te denken om deze knopjes als ccfl schakelaar te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/bulgin_blau_200.jpg

Deze komen dan onder de dvd sleuf te zitten
Kent iemand nog meer leuke knopjes die goed bij m'n kast passen?

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 20:58

tweakraiser

I have such sites to show you

kuch kuch... update :Y)

Strava | Webdesign

• tafkaw
  • Laatst online: 13:13
eventueel zou je ipv de bulgin knopjes te kopen, ook zelf iets kunnen maken met een vandal-proof button (goedkoop op ace-systems.nl) en dan daar iets van een plexi rand omheem maken...

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 12:53

geforce666

a.k.a Jan (nl)

yes please, want ik ben namelijk ook zoiets van plan
en zou graag wat foto's willen zien van de binnenkant (van beide delen ;))

• Exigence

Exigence

dnkroz

Hij is al een hele tijd af ;)

Verwijderd

http://www.freezinghardware.com ;)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Joehoe, een beetje laat he ;)

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Foxke schreef op donderdag 15 april 2004 @ 17:54:
knip

Ik heb al m'n spul via een groothandel waar je als particulier niet kan bestellen :)
zou ik een adres van je mogen? ik kan namelijk als bedrijf bestellen, en dat zou leuk worden :9 .
alvast bedankt :>

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mooi afgewerkte mod!!
Netjes.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Offtopic:

Kan iemand mij vertellen of dit een maak of verbreek contact is? Ik moet hem als power switch hebben in de front.

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/bulgin_blau_200.jpg

Ontopic:

Ben dol op Lian-Li kasten en deze is ook weer eens zeer fijn. Je kan een Lian-Li gewoon bijna niet verneuken. Ze lijken altijd mooi :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 12:54 ]

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Hoe lang zal het nog duren voor het slotje? topic is ong al een jaar oud maarja :p

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

echt zonde van dat gat. sloop dan een voeding en haal (ja was een Qtec dan mag het) het female stekkertje aan de achterkant eruit en schroef die netjes in je kast. zo heb je ook geen onnodige stekker achter je PC aan zeulen. zo deed ik het ook en staat ook stoertder ja.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 2 Laatste