Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]Eerste casemod - 'de Dokter'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:01:
Gezien het logo aan de zijkant van je kast ga je voor de "ambulance look". Dat is voornamelijk geel met rode en blauwe (reflector) strepen.
Hier een foto van een traumahelikopter als voorbeeld.
Je PC zal dan wel opvallen tijden een LAN party 8)
Ja, dat was ook wel heel vet geweest :) maar wel een beetje erg extreem mss :)

Nederlander in België

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:01:
Gezien het logo aan de zijkant van je kast ga je voor de "ambulance look". Dat is voornamelijk geel met rode en blauwe (reflector) strepen.
Hier een foto van een traumahelikopter als voorbeeld.
Je PC zal dan wel opvallen tijden een LAN party 8)
Volgens mij is het meer een Red Hot Chili Peppers look.....!

edit:
Oeps, ff op the site van the Peppers gekeken. zitten wat pootjes te weinig aan voor het RHCP logo.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door yeroen1979 op 13-04-2004 12:11 ]

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 13 april 2004 @ 11:20:
[...]

Heb jij pics van die kast :) Dan kan ik ze er naast zetten!
Nee sorry, ik weet ook zo niet welk merk het is. Anders had ik wel even gegoogled. :7

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Die kast is zon highscreen van de vobis, gebruiken ze alleen al ff niet meer... Kan helaas ook geen afbeelding ervan vinden. Weet alleen dat er zo'n groene "Green" knop op zat :)

Verwijderd

Het raam is mooi gemaakt, netjes afgewerkt enzo.
Deze casemod doet mij erg denken aan mijn oude stage adres, de vobis :+

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Leuk gedaan hoor! Ik zou er alleen nog zo'n blauw zwaailicht opzetten. Misschien kun je die dan laten draaien als je windows vastloopt of zo, of als je een frag scoort!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:39

blaatschaaap

schaap

of een cathodeshrobber op de ccfl aansluiten
http://members.home.nl/lodio/cs.htm

blaap

Verwijderd

Ik heb deze case ook staan (ongemod) en hij is echt lelijk!! Het is volgens mij een AT-kast.. van de vobis volgens mij.

Maar echt complimenten! Mooie case en vooral origineel!! Een blauw zwaailicht zou wel mooi staan :p

Echt heel mooi (en nog als je eerste mod!) :)

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:05

Metalrick

tcpdump ninja

Ziet er heel mooi uit! ga zo door!

Rick

• NewbieNeo
  • Laatst online: 23-11 08:01
ziet er netjes uit voor een eerste casemod.. 8)

als je een CCFL haalt, neem er eentje die op geluid reageert. is wel zo tof en je hebt een beetje dat zwaailicht-idee... :)

• LifeTecH
  • Niet online
Ziet er netjes uit vooral de zijkant _/-\o_ Maar wat ik persoonlijk niet mooi is de voorkant. Het ligt vooral aan de DVD/Disc drive/brander (weet niet wat erin zit :X) in combinatie met de zwarte voorkant

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:07
Wow, een echte Highscreen AT kast uit het jaar 1999 oid?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

doe maar uit het jaar 1996 staat hier op de bon van me ex PC

• --MeAngry--
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Woei, dat je toch nog zulke mooi dingen kunt maken van die bagger Highscreen kasten :P Krijg die krengen nooit open met dat vreemde klikmechanisme, dichtdoen is overigens nog erger :+

Nice job though :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 11:07

DAS

(offtopic)

is die case niet zon oude metalen kast met voor de MOD een groene ECO knop erop?

(\offtopic)

mooi gedaan verder. ziet er leuk uit.

kek

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
De esculaap in dat logo dat je gebruikt hebt, kan je natuurlijk ook leuk in je raam graferen.... :)

Lekker!

• PilatuS
  • Niet online
best netjes gedaan helemaal voor een eerste mod, het spuitwerk ziet er iig goed uit en dan vind ik best belangrijk :)

ga zo door en veel succes met het volgende mod project !

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik heb deze kast nu ook staan, met inhoud, p1 200mmx (wordt gebruikt als servertje nu) kga die ook nog een x modden :)

ik kan wel ff pics maken als je die nog wilt

[ Voor 17% gewijzigd door woest85 op 13-04-2004 16:36 ]

[Signature]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 21:32
MaximusTG schreef op 13 april 2004 @ 12:36:
Leuk gedaan hoor! Ik zou er alleen nog zo'n blauw zwaailicht opzetten. Misschien kun je die dan laten draaien als je windows vastloopt of zo, of als je een frag scoort!
dan draait da licht continu nee niet wneer windows vastloopt maar als hij punten haalt is het btw nog een leuk idee om er een ehbo kist op vast te lijmen met eerste hulp voor computers? 8)7 :)

Verwijderd

mischien kan je vier ledjes van boven er opzetten en vragen aan de electronica mensen hoe je ze 1 voor 1 kan laten flikkeren en wanneer je een nieuwe email hebt of zo een leuke sireintje laten horen

Verwijderd

Ckers vetjes dan :) Die oude vobis kasten ownen de keet :P `K vind de kleuren mooi gekozen overigens.. Netjes gedaan.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nette mod wel

Maar TS, zet even meerdere berichten bijelkaar in. Ik zie meerdere posts binnen een minuut na elkaar :)

Verwijderd

Hmmm... ik ben net wakker, dus het duurde even voordat het besef doordrong... maar da's een highscreen kast? =p

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 15:51

Gerco

Professional Newbie

Ik heb ook zo'n kast, ongemod maar wel gestript. * Gerco pakt digicam...

PICS:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28663/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28668/thumb.jpg

Ik heb het ding al sinds ik er een AT bord in had zitten, later overgegaan naar ATX maar de power knop was daar niet voor geschikt. Die groene knop heeft vervolgens jarenlang als power gediend.

[ Voor 120% gewijzigd door Gerco op 13-04-2004 18:42 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33

Wok

Dakloos...

Je zie dat dit je eerste mod is? Petje af dan! :) Het spuitwerk (zeker de zijkant) is zo te zien zeer zorgvuldig uitgevoerd. Daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen. :)

Toch heb ik een paar kleine kanttekeningen/tips:

• Monteer blauwe LED's aan de voorkant.
• De zilverkleurige delen lijken niet geheel egaal gespoten te zijn. Dit kan natuurlijk ook door de lichtval komen. Zo niet, dan zou ik die delen nog even licht schuren met fijn schuurpapier en een of twee heel dunne lagen verf eroverheen spuiten. Gezien het resultaat van de zijkant, moet dit ook wel lukken :)
• De kleurencombinatie is niet mijn smaak (maar gelukkig valt er over smaak niet te twisten ;) ). Wel zou ik de twee knoppen aan de rechterkant in één kleur spuiten, dus allebei rood of allebei zilver (nu wordt het totaalplaatje naar mijn mening enigszins verstoord). Ik denk dat rood de beste keuze is voor deze knoppen, omdat in dat gebied al een rood accent (het deel met de LED's) is aangebracht. Dan wordt het geheel wat harmonieuzer.

Voor de rest: ga vooral zo door! :) Je hebt modding-skillz :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Ik heb zelf ook zo'n kast leuk om te modde dat ding

hier un foto http://members.home.nl/cecile.stecher/monitor1.jpg
Maare ik heb ook nog een orgi pic zal hem straks effe uploade :)

kijk ik gewoon over die pics van die orgi case heen naja upload ik straks nog een paar casemodet pics ofsow 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door apollovenlo op 13-04-2004 18:45 ]

• Elektronicanet
woest85 > het zou heel leuk zijn als je een fotootje kan maken vanuit de zelfde hoek als ik heb gedaan om een "voor-na"" overzichtje te maken.
Verder bedankt voor de complimenten en tips. Het is helemaal geen verkeer idee om beide knoppen rood te maken. Ik zou de powerknop (erboven) ook rood kunnen maken.
De frontjes zien er IRL heel strak gespoten uit, maar dat komt door het licht dat ze er zo raar uit zien. Ik zal zodadelijk of morgen high-res pics maken met een betere belichting.
Het buisje wat ik binnenkort heb reageert op geluid, dat kun je via een knopje in een PCI slot aan/uit zetten.
O ja, dat zwaailicht. Ik heb zo'n blauw zwaailicht voor de gein er al eens bovenop gezet, en dat ziet er super cool uit. Bij de nieuwe pics zal ik 'm er ook opzetten.
Iemand nog ideeën voor een leuke casebadge :P?
En Gerco, bedankt voor de pics :) Dat is 'm :)
Q: "Zwart - Hulpverlening :?"
A: "Ik wilde nou eenmaal een zwarte kast :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Elektronicanet op 13-04-2004 18:57 ]

Nederlander in België

• Soul__assasin
  • Laatst online: 16:20

Soul__assasin

de Belbelg

idd een mooie kast. de slang vraveren of zandstralen in de plexy zou niet mistaan en zo maak je je raampje net iets speelser.... voor een eerste mod niet mis }:O

www.weefab.com

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 17:03
Elektronicanet schreef op 13 april 2004 @ 18:47:
[...]
Q: "Zwart - Hulpverlening :?"
A: "Ik wilde nou eenmaal een zwarte kast :Y)
O-)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Verwijderd

Red Hot Chili Peppers logo!!

Verwijderd

Ik weet het nog, ik had juist mijn "grote communie" gedaan en ik wou een pc kopen.

Deze werd het, een Pentium 2, 266mhz (celeron). Plezier dat ik ermee gehad heb.
Nu begint ne mens toch heimwee te krijgen hoor.

• yeroen1979
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:53:
Red Hot Chili Peppers logo!!
yeroen1979 schreef op 13 april 2004 @ 12:08:
[...]

edit:
Oeps, ff op the site van the Peppers gekeken. zitten wat pootjes te weinig aan voor het RHCP logo.... 8)7
Dat dacht ik dus eerst ook!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Elektronicanet
Nieuwe pics ge-upload :)

Nederlander in België

Verwijderd

Wat heb je er tot nu voor betaald? :P

Wel gaaf gedaan! Ik heb ook nog zo'n highscreen kast. p2 200 96 mb edo (LOL) en tnt2 32 mb video dinges. Alleen zit daar niet zo'n handig hendeltje om je kast open te maken op. Ook is ie volgensmij iets kleiner. (zullen wel meerder versies van zijn) :)

Heb je trouwens alles uit elkaar gehaald? of alles afgeplakt?

En hoe heb je dat met de cdrom/floppy gedaan? spuit je dan niet naar binnen door die kiertjes?? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 10:48 ]

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 10:45:

Wat heb je er tot nu voor betaald? :P
Kast + inhoud gekregen, dus 0 euro
Spuitbussen: 5,25 oid voor metallic zwart (is zo goed als leeg)
3,50 oid voor blanke lak (voor 1/3 nog vol of zo)
4,95 voor rode verf (is niet helemáál op :P)
totaal: 13,70 :)

Heb je trouwens alles uit elkaar gehaald? of alles afgeplakt?
Alles uit elkaar gehaald :*)

En hoe heb je dat met de cdrom/floppy gedaan? spuit je dan niet naar binnen door die kiertjes?? :+
OK kleine tutorial CD-ROM spuiten :P
1. Je zet je pc aan en opent de cd-rom
2. Je zet 'm weer uit met lade nog open :X
3. Je trekt het ladefrontje eraf (gewoon een beetje wiebelen en omhoogschuiven, die zit gewoon op de lade geklemd).
4. Je trekt het frontje zelf er af door de plastic nokjes aan de zijkant in te drukken.
Voor de floppy geld ongeveer hetzelfde, gewoon demonteren dat ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Elektronicanet op 15-04-2004 11:04 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Leuke mod, niet echt mijn favoriete kleuren maar smaken verschillen ;)

ik heb op me kamer overigens precies dezelfde kast staan, alleen dan ATX ik zal dr ook maar eens wat mee gaan doen ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wij hebben ook zo'n kast gehad. Je had de AT en ATX versie van. :)

De AT hadden wij, P200MMX, met Quantum Bigfoot. :X Traag als dikke stront.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 20:45
wtf! deze case heb ik ook op school staan... Maar dan echt ernstig lelijk (gewoon standaard) met 266mhz ofzo erin....

misschien maar modden... want dit ziet er echt 1000x cooler uit :+

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• blaatschaaap
  • Laatst online: 14:39

blaatschaaap

schaap

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 18:09:
mischien kan je vier ledjes van boven er opzetten en vragen aan de electronica mensen hoe je ze 1 voor 1 kan laten flikkeren en wanneer je een nieuwe email hebt of zo een leuke sireintje laten horen
of je zet er blauwe flitsers in :P

blaap

Verwijderd

Het merk van deze kast was tog highscreen van meno systeems :?.

Wat maanden geleden had ik die kast hier ook nog staan. Ik vind dat het je erg goed gelukt is ;-).

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Arg :X. Zo'n kast hebben wij hier ook nog staan.

* iets weer vobis nachtmerries krijgt

Ik zou nog een rode ccfl inhangen ofzo. Nu heb je die window eigenlijk voor niets :P.

tvw

Verwijderd

Leuk! :). Zou ook wat met ledjes gaan doen, ja. :).

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:38
Zo'n kast heb ik ook gemod.

Aangekocht in '98 ooit ... bij Vobis
PII 266MHz
32MB Geheugen
4MB ATI videokaart
DVD-Rom

Nu staat deze ergens leeg in een hoekje...

Verwijderd

Ik heb er ook eentje gehad... volgens mij heeft m'n broertje hem ooit gesloopt nadat ik alle nuttige dingen er uit had gehaald. :).

Verwijderd

leuk gedaan, maar niet myn smaak miss nog wat verlichting?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Prutz0r schreef op 15 april 2004 @ 11:22:
Wij hebben ook zo'n kast gehad. Je had de AT en ATX versie van. :)

De AT hadden wij, P200MMX, met Quantum Bigfoot. :X Traag als dikke stront.
die heb ik dus ook, alleen ff 16mb edo vervangen door 192mb sdram en nu draait win2k3 server er mooi op, en heb er een 8gig hd bijgestopt :)

[Signature]

Verwijderd

Ik zou in plaats van zo'n ding een red hot chili peppers teken er in doen, die is veel leuker(bijna t zelfde maar ok):

Afbeeldingslocatie: http://www.parenthetical.com/images/port_anim_chilipeppers.gif

Verwijderd

Lol, kheb naast me hier ook zo'n kast staan, een Pentuium MMX :)

Er zit een Eco-key op bij mij.. haha..

maar iig mooi gedaan, dat window dan, die voorkant kan wel wat beter in mijn ogen, werkt die cd-rom dingen weg oid..

Use your fantasy!

Verwijderd

ik vind hem lelijk! echt foeilelijk!
smaken verschillen he :)

• iets
  • Laatst online: 21-11 15:09
Wat wel reg klote is aan die kast is de reset knop. Als je per ongeluk met je teen tegen de kast komt heb je een te grote kans dat je die raakt |:(.

tvw

• Elektronicanet
Zoals al gezegd, komt er een blauwe CCFL in. Ook komt er een logo in het plexiglas.
De voorkant wil ik nog gaan veranderen, zodat de zilveren resetknop iig rood wordt.
Iedereen die de voorkant 'lelijk' vindt, kun je zeggen wát je er niet mooi aan vindt? Komt dat alleen maar door dat zilver van die klepjes :?

Nederlander in België

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

haha vet! ik heb ook nog zo'n ding staan, maar is idd wel AT, moest heel de achterkant eruitslopen om er een Pentium2 mobo in te frutte. in 15 min gepiept :P

Maarre nice work :)

• stevenP
  • Laatst online: 24-11 20:45
haha ja idd nog met zo'n eco key enzo :7 daar kan je iemand mee plagen btw :?
ben ik een andere netwerkkaart aan het installeren voor vriend op die bak en dan om de 2 seconden werd die knop ingedruk 8)7 windows weer 20 mins bezig om vanaf actief naar slaap en dan weer actief te gaan :P

mwa ja over die voorkant: ik zou de cdrom enzo wegmodden, dus gewoon met een zwart klepje ervoor met die rode streep doorgetrokken...

btw: haal dat oranje PCI klemmetje weg die staat wel erg dom zo een oranje iets daar achter dat zwarte kijkgaatje :+

enne, mess je cast een beetje, die stroomkabels daar is geen porum... :P

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Elektronicanet
Sinds vanmiddag heb ik een plexiglas plaat met m'n logo erin gefreesd :D
Alleen ik heb een probleempje; hij is 0,5 cm te smal :'(
Mijn raam is 20,5 cm breed en 't plexi is maar 20,0 cm. Hoe los ik dat professioneel én mooi op?
Ik heb al gedacht aan een randje van stroomdraad te maken, een soort van raamrubber, maar dat ziet er niet zo mooi uit. Het ziet er zo juist zo strak uit.
Is er misschien een manier om 't plexi (bijna) naadloos aan te laten sluiten op een nieuw stukje, zonder dat dit randje oplicht?
't is erg zonde maar anders moet ik maar een klein randje open laten :(

Nederlander in België

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Klein randje kit een idee??

• Elektronicanet
Thrillseekah schreef op 29 mei 2004 @ 15:27:
Klein randje kit een idee??
Volgens mij ziet er dat niet uit :| Ik kan me vergissen; heb je misschien foto's van hoe er dat dan uit ziet?

Nederlander in België

• NewbieNeo
  • Laatst online: 23-11 08:01
je zou iets inventiefs kunnen verzinnen, zoals bijv. aan alle kanten evenveel erafhalen. hierna een groter plexiplaat erachter zetten en de 'te kleine' plexi-plaat bijvoorbeeld dmv. popnagels aan de grotere plexiplaat vastzetten.

dan heb je er nog iets 'creatiefs' van gemaakt om zo maar te zeggen...

• Elektronicanet
Ja, wel geinig idee, maar het past niet zo bij mijn logo :) Ik wil 't graag superstrak houden ;)

Nederlander in België

Verwijderd

superstrak houden? uhm logo opnieuw in een stuk plexi fresen... maar dan éérst twee keer meten en dán pas zagen (measure twice, cut once is vuistregel #1 bij het casemodden :P)

• Elektronicanet
Ehm dat logo heb ik laten frezen :) Gaat dus niet zomaar ff opnieuw :P

Nederlander in België

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 23:30
Mooie CM hoor :)

Ik zie dat je ook je brander/cd/dvd-speler (wat het ook is) + je floppydrive zilver hebt gespoten. Hoe heb je dat precies gedaan?
Heb je ze eerst uit je pc gehaald? En kwam er geen verf in de gleuven rondom de knopjes en de cd-lade?
Ik ben namelijk van plan om mijn (grijze) case zwart te spuiten, alleen me dvd-speler brander en floppy zijn grijs, dus die zou ik ook wel zwart willen.

• Elektronicanet
Heb 't al eerder gepost, maar hier is ie weer :)

En hoe heb je dat met de cdrom/floppy gedaan? spuit je dan niet naar binnen door die kiertjes :?
OK kleine tutorial CD-ROM spuiten
1. Je zet je pc aan en opent de cd-rom
2. Je zet 'm weer uit met lade nog open
3. Je trekt het ladefrontje eraf (gewoon een beetje wiebelen en omhoogschuiven, die zit gewoon op de lade geklemd).
4. Je trekt het frontje zelf er af door de plastic nokjes aan de zijkant in te drukken.
Voor de floppy geldt ongeveer hetzelfde, gewoon demonteren dat ding.
5. Dan spuiten en weer in elkaar zetten in achterstevorense volgorde :P

Nederlander in België

• Elektronicanet
Ik zit nu te denken om een rand van glanzend karton of zo uit te snijden, en deze 0,5 cm binnen mijn huidige "ster" te laten vallen. Op die manier blijft het strak, en heb ik een klein extra wit randje (niet zo erg).

Nederlander in België

• Elektronicanet
Update > Pics :)

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/7569/DSCF22.JPG

Voor meer pics zie m'n ge-editte startpost.

[ Voor 10% gewijzigd door Elektronicanet op 29-05-2004 21:31 ]

Nederlander in België

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wow gekke henk, dat is stoer :D
In het licht zie je het uitsnei geval, in het donker de slang. Erg mooi :)

🌞🍃

Verwijderd

Cool die mod zo ik heb ook nog zo'n kast staan alleen dan het kleinere model met een P I 133 Mhz erin :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Naadje kun je wegwerken door de twee stukken plexi aan elkaar te lassen met chloroform... dan zie je er niets meer van

Oja leuke update TOPPIE!

• Elektronicanet
Gr0wLiThE schreef op 29 mei 2004 @ 22:55:
Naadje kun je wegwerken door de twee stukken plexi aan elkaar te lassen met chloroform... dan zie je er niets meer van

Oja leuke update TOPPIE!
Dat zou wel heel mooi zijn :) Maar als je er dan schuin in kijkt, is er ook dan geen rand te zien :?

Nederlander in België

• Raegin
  • Laatst online: 24-11 22:32
Elektronicanet schreef op 30 mei 2004 @ 11:30:
[...]

Dat zou wel heel mooi zijn :) Maar als je er dan schuin in kijkt, is er ook dan geen rand te zien :?
volgens mij niet, chloroform lost plexiglas in elkaar op :)

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

als je het goed doet ja, maar dan zou ik eerste de 2 randen polijsten, want chloroform vult niet

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• Elektronicanet
Polijsten is geen probleem; dat heb ik al meer gedaan (onderkant bijv.). Gaat prima met Commandant 4 (die groene). Dat wilde ik dus sowieso gaan doen :D

Nederlander in België

• Elektronicanet
Probleem is al opgelost. Pics volgen :) Hoe ik het gedaan heb:
- Van wit glanzend karton een ster uitgesneden, 0,5 cm kleiner dan de ster in mijn case, en 'de rest van het papier' er achter geplakt, zodat er een 0,5 cm breed randje in zit.
- Ik heb 4 gaten in het plexi en papier geboord, en 6 mm draadeind op die plaatsen op het metaal van de case gelijmd (industrielijm)
- Met moertjes zet ik het karton + plexi vast :)

Nederlander in België

• Elektronicanet
Update 2: nieuwe pics online > zie startpost.

[ Voor 22% gewijzigd door Elektronicanet op 30-05-2004 21:30 ]

Nederlander in België

Verwijderd

ik mis de specs, maar ik denk dat het dit ongeveer is:

Pentium 2 ongeveer 266,
32 mb geheugen
onboard video,
onboard geluid,
3/4 gb hdd

Dit was die denk ik origineel, en nee dit is niet een at kast maar een ATX kast.... een van de eersten en besten!

• Elektronicanet
Ach... specs :) Het gaat om de case. Er komt iig binnenkort een nieuwe pc in (AMD 2500+ of zo).
Nu:
Pentium 1 200 mhz @ 225 mhz (250 mhz werd instabiel) door FSB 66 > 75 mhz te doen
48 mb aan EDO-RAM
2 mb video PCI
4,3 GB hdd
Nog meer weten :P

Nederlander in België

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Werkt de TS toevallig op een ambulance- en/of dokterpost(Meditaxi)? :P

[ Voor 14% gewijzigd door DanielB op 31-05-2004 12:23 ]

• Elektronicanet
KewlKiddo schreef op 31 mei 2004 @ 12:16:
Werkt de TS toevallig op een ambulance- en/of dokterpost(Meditaxi)? :P
nee hoor :) ben 17 8)

Nederlander in België

Verwijderd

Ik zag op een site eerder in dit topic misschien ook wat leuks voorbij komen: http://members.home.nl/lodio/heartbeat.htm
Een led laten knipperen als een hartslag ,lijkt me wel grappig om wat mee te doen zodat het lijkt dat je pc echt een hartslag heeft ofzo.. Als je wat creatief bent met het schakelingetje lijtk mij dat je er erg leuke dingen mee kunt doen!

Voor de rest echt top gedaan ,mooi gespoten ,kleuren overigens voor het thema goed gekozen (had liever wat meer sci-fi kast gezien maar das gewoon maar smaak). De uitvoering is tot nu toe echt heel net gedaan. Complimenten!

• Elektronicanet
Die schakeling is zeker wel geinig; die onderdelen heb ik zo liggen, dat ding zit in 10 minuten in elkaar ;) Ga ik doen denk ik.

Nederlander in België

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:56:
Ik zag op een site eerder in dit topic misschien ook wat leuks voorbij komen: http://members.home.nl/lodio/heartbeat.htm
Een led laten knipperen als een hartslag ,lijkt me wel grappig om wat mee te doen zodat het lijkt dat je pc echt een hartslag heeft ofzo.. Als je wat creatief bent met het schakelingetje lijtk mij dat je er erg leuke dingen mee kunt doen!

Voor de rest echt top gedaan ,mooi gespoten ,kleuren overigens voor het thema goed gekozen (had liever wat meer sci-fi kast gezien maar das gewoon maar smaak). De uitvoering is tot nu toe echt heel net gedaan. Complimenten!
Is dat trouwens de site van De Exter hier @ GoT?

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Zou kunnen ,vond de url gewoon ergens anders in dit topic ,maar er staat idd een klein logotje van een vogel op die site dus :X

• Elektronicanet
Vermicellisoep schreef op 31 mei 2004 @ 22:26:
[...]

Is dat trouwens de site van De Exter hier @ GoT?
Ja :)

Nederlander in België

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
TIP: Die witte ledjes in het plexi aan die heartbeat schakeling knopen...

Verder die oplossing met het karton, masterlijk _/-\o_

• Elektronicanet
Thx voor je compliment :)
Leuke tip :) Ik denk dat ik een puls/continu/uit schakelingetje ontwerp: 1x knop indrukken is puls, nog een keer is continu en nog een keer is licht uit :)

Nederlander in België

• Elektronicanet
Let op: er komt binnenkort een grote update >:), want ik heb inmiddels een nieuwe pc er in zitten (2800+, 2x512 mb ram, 160 gb SATA, 9800 SE AIW @ PRO)

Hier alvast een voorproefje.
Als er animo voor is kan ik een HowTo maken ;)
Zélf rounded IDE kabels maken, máár niet met plakband of tire wraps er om, maar een echte slang 8)
Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/7467/DSCF47.th.jpg
(clickable)

Even voor de duidelijkheid: deze kabel is dus gemaakt van een GEWONE (ATA 66) IDE-kabel, die ik ga gebruiken voor m'n cd-rom spelers.
Ik ga er ook nog eentje voor m'n floppy maken, alleen m'n doucheslang is op :P

[ Voor 14% gewijzigd door Elektronicanet op 02-07-2004 22:56 ]

Nederlander in België

• frickY
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ik heb diezelfde kast :P Wil hem ook nog eens n verfbeurtje geven

Bij mij heb ik dat front USB eruit gesloopt, en daar pastte heeel strak een 4x4cm fan in 8) Misschien ook wat voor jou?

Verwijderd

ik zie dit topic net pas, het enige wat ik kan zeggen is GA ZO DOOR!

heb niet alles gelezen, maar is zeker wel een mooie mod
dan draait da licht continu nee niet wneer windows vastloopt maar als hij punten haalt is het btw nog een leuk idee om er een ehbo kist op vast te lijmen met eerste hulp voor computers?
hier wil ik nog ff iets op zeggen, want dat is echt een geweldig idee. Je sluit dat zwaailicht aan op de parallel en als de proc-usage hoger dan bijv de 90% komt :)

• Elektronicanet
Update

Zoals beloofd zou ik pics posten van de nieuwe hardware in m'n case. Nadat ik de VGA silencer had geïnstalleerd heb ik wat foto's genomen:

Totaalplaatje
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/3283/DSCF35.jpg

Raampje + logo
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/6052/DSCF36.jpg

Raampje + logo + handvat :P
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/1901/DSCF38.jpg

Binnenin, check m'n zelf gemodde IDE-kabels, met een kunststof slang erom wat gebruikt wordt in verwarmingsketels als cablemesh
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/6614/DSCF39.jpg

M'n nieuwe VGA silencer
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/5545/DSCF40.jpg

Whisperrock / IDE kabel
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/9864/DSCF41.jpg

Uiteinde floppy kabel
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/8074/DSCF42.jpg

Tja ik ben er nu eenmaal trots op :P
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/3262/DSCF43.jpg

De bevestiging van het raam. Omdat m'n oplossing met draadeind + moertjes niet bleef zitten heb ik siliconenkit (idd, om af te dichten eigenlijk ja) in de gaatjes gespoten, en dat hecht prima.
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/7561/DSCF44.jpg

CCFL aan
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/7463/DSCF46.jpg

Nederlander in België

• n1ck
  • Laatst online: 23-11 16:51
Ziet er verdomde mooi uit :9~
Nice job !! _/-\o_

• frickY
  • Laatst online: 24-11 15:02
frickY schreef op 03 juli 2004 @ 00:57:

Bij mij heb ik dat front USB eruit gesloopt, en daar pastte heeel strak een 4x4cm fan in 8) Misschien ook wat voor jou?
O-)

• Elektronicanet
frickY schreef op 03 juli 2004 @ 00:57:

Fans heb ik geen behoefte aan :P M'n systeem is koel genoeg, ik heb niets overgeclockt, ik wil juist een stil systeem. Die paar procentjes extra maken me niet uit. En die USB poort heb ik in gebruik >:)
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 09:24:
[...]

hier wil ik nog ff iets op zeggen, want dat is echt een geweldig idee. Je sluit dat zwaailicht aan op de parallel en als de proc-usage hoger dan bijv de 90% komt :)
Helaas heb ik geen plaats bij m'n bureau voor een zwaailicht op de pc, de pc staat onder mijn bureau en er is maar 5 cm ruimte tussen de bovenkant en m'n blad.
Gr0wLiThE schreef op 01 juni 2004 @ 18:19:
TIP: Die witte ledjes in het plexi aan die heartbeat schakeling knopen...
Dat is het volgende deel van het project. Verder ga ik werken aan een LCD'tje en een IR ontvanger in het vrije cd-romslot.

[ Voor 53% gewijzigd door Elektronicanet op 08-07-2004 16:07 ]

Nederlander in België

• timovd
  • Laatst online: 17:51

timovd

Voorsprong door techniek

originele "rounded cables"
leuke mod.. eindelijk weer es een update!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Ik vind dat logo echt mooi gelukt :D, nice job, zeker voor 1e mod.

misschien nog een tip (ik ben zelf niet zo'n fantastische modder ofzo maar feedback mag altijd...toch? :P):

misschien kan je er nog een 2e ccfl bij doen want nu lijkt het wel alsof het ligt word tegengehouden door je vidkaart... (suggestie :))

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:13:
misschien kan je er nog een 2e ccfl bij doen want nu lijkt het wel alsof het ligt word tegengehouden door je vidkaart... (suggestie :))
Zit wel wat in, maar dan zou ik 'm rechtop aan de rechterkant moeten zetten of zo :?

Nederlander in België

Verwijderd

CD-ROM knopje ook rood maken?

• Elektronicanet
Woei 112 replies :D Toepasselijk :P
sorry

Nederlander in België

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 22:09:
CD-ROM knopje ook rood maken?
nèh :+

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 08 juli 2004 @ 22:06:
[...]

Zit wel wat in, maar dan zou ik 'm rechtop aan de rechterkant moeten zetten of zo :?
jah dat lijkt me misschien wel beter idee, want dan "snijdt" de kaart door het licht in plaats van dat het het tegenhoud (links/rechts maakt nie bijster veel uit lijkt me?)

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 12:27:
[...]

jah dat lijkt me misschien wel beter idee, want dan "snijdt" de kaart door het licht in plaats van dat het het tegenhoud (links/rechts maakt nie bijster veel uit lijkt me?)
links zie je 'm staan als je er schuin in kijkt :) dat vind ik niet mooi
De ccfl die ik nu heb is te lomp (breed) om rechtop te zetten. Misschien koop ik ooit nog een andere, maar voorlopig laat ik 't zo denk ik :)

Nederlander in België

• Arjen86
  • Niet online
yeroen1979 schreef op 13 april 2004 @ 12:08:
[...]

edit:
"Mierenneuk en RHCPfan-mode"

Red hot chili peppers heeft anders, namelijk 8 van die pinnetjes......

Te laat, veel te laat, niet hele draadje gelezen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Arjen86 op 09-07-2004 13:47 ]

Foto

Pagina: 1 2 Laatste