Voor het modden:

Na het modden:

Damn wat spiegelt die lak

Vingerafdrukken

Onderste knopje maak ik denk ik rood

Handgreepie

Hier is ie dan
M'n eerste casemod. Hij is nog niet af, want er komt nog een blauwe tl in, en ik laat in het raampje via een computergestuurde frees een ambulance/esculaap/star of life - logo er in frezen 

Het zwart komt uit een Motip Metallic spuitbus, afgelakt met Motip spuitlak. Het rood komt uit een Hema-spuitbus, en het zilver uit een oude autospuitbus. Het logo heb ik er met de decoupeerzaag ingezaagd, en met de "powervijl" netjes gelijk geschuurd.
Met de rode handgreepjes, die me de aanleiding tot deze CM hebben gegeven, kun je de kast openmaken (heel handig). Het idee om de handvatten rood te spuiten was al vroeg ontstaan. Het geeft een beetje een emergency-exit effect en dat is precies wat ik wilde.
Als jullie nog leuke ideeën hebben om er een echte Trauma/112 pc van te maken hoor ik ze graag. Ook opmerkingen/aanmerkingen zijn uiteraard welkom.
Update: het raampje is gefreesd
Zie hier de eerste pics

Verdere updates volgen ASAP
Het probleem op dit moment is dat het raam 0,5 cm breder is dan mijn plexiglas
Maar dit los ik nog wel op met een randje.
Tips zijn welkom.
Update 2: pics van de bevestiging.

Het maken van de glanzend wit kartonnen rand (0,5 cm overal), zodat het iets te kleine plexiglas toch past

De freaky bevestiging
Ik heb 4 stukjes draadeind van M6 gezaagd (1,0 cm) en glad gevijld, en deze m.b.v. industrielijm op het metaal van de behuizing gelijmd. In 't papier en plexi zitten op dezelfde plaatsen gaten van 9,0 mm.

Closeup van het stukje draadeind

Moertjes erop

Het resultaat
Nu nog te doen: met witte led(s) het logo wit laten oplichten. In de kast zit een blauwe CCFL, zodat de rest van 't plexi blauw lijkt.
Update

Meer pics? Kijk naar m'n post op 7 juli '04.
Na het modden:

Damn wat spiegelt die lak

Vingerafdrukken

Onderste knopje maak ik denk ik rood

Handgreepie

Hier is ie dan

Het zwart komt uit een Motip Metallic spuitbus, afgelakt met Motip spuitlak. Het rood komt uit een Hema-spuitbus, en het zilver uit een oude autospuitbus. Het logo heb ik er met de decoupeerzaag ingezaagd, en met de "powervijl" netjes gelijk geschuurd.
Met de rode handgreepjes, die me de aanleiding tot deze CM hebben gegeven, kun je de kast openmaken (heel handig). Het idee om de handvatten rood te spuiten was al vroeg ontstaan. Het geeft een beetje een emergency-exit effect en dat is precies wat ik wilde.
Als jullie nog leuke ideeën hebben om er een echte Trauma/112 pc van te maken hoor ik ze graag. Ook opmerkingen/aanmerkingen zijn uiteraard welkom.
Update: het raampje is gefreesd
Verdere updates volgen ASAP
Tips zijn welkom.
Update 2: pics van de bevestiging.
Het maken van de glanzend wit kartonnen rand (0,5 cm overal), zodat het iets te kleine plexiglas toch past
De freaky bevestiging
Closeup van het stukje draadeind
Moertjes erop
Het resultaat
Nu nog te doen: met witte led(s) het logo wit laten oplichten. In de kast zit een blauwe CCFL, zodat de rest van 't plexi blauw lijkt.
Update

Meer pics? Kijk naar m'n post op 7 juli '04.
[ Voor 94% gewijzigd door Elektronicanet op 07-07-2004 15:08 ]
Nederlander in België