Op Bx-chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023
IK heb het volgende systeem:
Asus p2b-f moederbord
1,4 Celeron (incl. Powerleap convertor)
312 mb geheugen
en op dit moment tnt Daimond Viper V550 videokaart.

Aangezien ik dit systeem al 5 jaar tot volle tevredenheid draaiende heb zit ik te denken aan een laatste upgrade van: mijn videokaart. Op dit moment kan ik haast geen spel meer spelen.

Omdat het mijn laatste investering in deze computer wordt wil ik zorgen dat ik het optimale systeem op basis van dit moederbord gaat worden.

Na bestudering van enkele topics op GOT ben ik tot de conclusie gekomen dat de beste mogelijkheden zijn:
* Radeon 8500
* Geforce3

Ik geloof dat je wat tegen moeilijkheden kan aanlopen wat betreft voltage en agp1/2. Maar hier ben ik niet bang voor. Als ik hem koop wil ik hem toch zoizo testen.

Mijn vraag: Kunnen alle kaarten uit bovengenoemde series nog draaien op mijn PC. Bij Radeon 8500 zit er bv. flink verschil tussen een retail versie en de XT versie. Ik koop liever de XT versie maar zou dit draaien? Heeft iemand ervaringen hiermee??

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een Radeon 8500 zou gewoon op een bx moeten kunnen draaien.
Heb het nog nooit uitgeprobeerd, maar volgens mij moet jouw asus plankje dit gewoon supporten.

maarre, een 8500XT, die dingen bestaan volgens mij helemaal niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Men neme een ATI 9200 Pro (in ieder geval niet de SE als je een beetje nog wil gamen en dat wil je :P ) en dan zou het allemaal goed moeten komen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BovenHond
  • Laatst online: 11-08 11:05
Ik heb zelf een Geforce 4 Ti 4200 op mijn P2b-f (en serial ata en 1024 mb) ik denk dat er ook AGP x4 Geforce 4 Ti 4600 zijn.

Verwijderd

FAQ over AGP

Hier kun je dus zien welke kaarten er in je moederbord passen.

Jij hebt een 3.3 volt AGP slot, en de meeste kaarten van tegenwoordig zijn 1.5 volt. Er zullen dus geen nieuwe kaarten zijn die in jouw moederbord willen.

Aan de specs van je systeem te zien wil je niet teveel geld eraan uitgeven, maar wil je wel wat sneller. Als je bijvoorbeeld een 3.3 versie van een Geforce 3 TI vind dan zul je die niet echt optimaal benutten.

Als je weinig geld wil uitgeven dan ben je beter uit met een videokaart met onboard VGA, deze zijn te krijgen tussen de 40 en de 50 euro en deze onboard kaarten zijn van betere kwaliteit als de Diamond Viper TNT V550 die je nu erin hebt.

Ik heb zelf goede ervaringen met de integrated kaarten die niet het geheugen delen maar z'n eigen geheugen heeft. In de FAQ kun je het verschil precies vinden.

Een AMD Micro-ATX moederbord met ingebouwde VGA, een Duron 1400 (of 1600, beter verkrijgbaar) met wat DDR geheugen is niet erg duur en dan kan je weer een paar jaar ertegenaan.

De CPU kan je dan nog upgraden naar een Barton 3200+ en je hebt dan een AGP 1.5v slot waardoor je eventueel later nog kan upgraden naar bijvoorbeeld een Radeon 9800 XT waardoor je er een killer machine van maakt en er nog minstens 5 jaar mee door kan.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

nero355 schreef op 11 april 2004 @ 17:59:
Men neme een ATI 9200 Pro (in ieder geval niet de SE als je een beetje nog wil gamen en dat wil je :P ) en dan zou het allemaal goed moeten komen ;)
Dit kan ik bevestigen. Ik heb ook een Ati 9200 op m'n BX moederbord gezet, werkt prima.

• Remy
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

stephanbax, doe eerst onderzoek voordat je een topic opent, dit is prima uit te vinden met wat moeite en de V&B faq lezen. Deze gaat daarom dan ook dicht :)

Ohja, volgende keer mag je ook een betere topictitel verzinnen ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.