Algemeen:
Call of Duty, een spel van de makers van Medal of Honor Allied Assault (2015, nu bekend als Infinity Ward). De uitgever is Activision.
Call of Duty maakt gebruik van een sterk verbeterde Return to Castle Wolfenstein engine. Met deze compleet vernieuwde engine kan Call of Duty ruim 300 soldaten tegelijk op je PC weergeven, wat toch wel een prestatie is. Daarnaast beloven de makers en de gameblad previews dat dit de game met de meest intense WOII ervaring ooit zal worden. (En na hem zelf getest te hebben kan ik alleen zeggen dat ze dat volledig waar maken

Het verhaal:
In de oorlog dat heel de wereld veranderde, won geen man het in z'n eentje. Door de chaos van gevechten, hebben normale soldaten zij aan zij gevochten.
Beleef de intensiteit van gevechten uit Wereld Oorlog II zoals die gecreeerd is in de films, waaronder D-Day, de Russische aanval bij Stalingrad en het gevecht om Berlijn - door de ogen van burger soldaten en de helden van de landen die samen zijn gaan werken om de toekomst te veranderen.
Minimale systeemeisen:
• 3D Hardware Accelerator Card required - 100% DirectX® 9.0b compatible 32MB hardware T&L-capable video card and latest drivers
• Pentium® III 600MHz or Athlon® 600MHz processor or higher for systems with Windows® 98, ME
• Pentium® III 700MHz or Athlon® 700MHz processor or higher for systems with Windows® 2000, XP
• English version of Microsoft® Windows® 98, ME, 2000, XP
• 128MB of RAM
• 8x CD-ROM drive (1200 K/sec sustained transfer rate) and latest drivers
• 1.4GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows® 98, ME swap file, 600MB for Windows® 2000, XP swap file)
• 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers
• 100% Windows® 98, ME, 2000, XP compatible mouse, keyboard and latest drivers
• DirectX® 9.0b (included on the game cd)
MULTIPLAYER REQUIREMENTS:
• Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported
• Internet play requires 56 Kbps (or faster) modem and latest drivers
• LAN play requires network interface card and latest drivers
Important Note: *Some 3D accelerator cards with the chipsets listed here may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Call of Duty™. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX® 9.0b compatibility.
SUPPORTED CHIPSETS:
• All ATI® Radeon™ cards
• All nVidia® GeForce™ chipsets
• Matrox® Parhelia™
Screenshots:

Meer screenshots vind je hier.
Wallpapers:

Filmpjes
- Gameplay Preview NIEUW
- Crouching
- Leaning
- Medic!
- Squad assault on a tank
- Combat
- Shellshock
- Taking aim
- War, Hollywood-style
De eerste demo is inmiddels al een tijdje beschikbaar. Klik op een van de onderstaande links om deze te downloaden.Demo 2:
De tweede demo is inmiddels ook uit. Hieronder de links.Links:
- Call of Duty Homepage
- Call of Duty.org (fansite)
- Call of Duty Resource (nieuws)
- Call of Duty Extreme
- Call of Duty.nl
- Call of Holland.nl
Q: Wat kost de game?
A: In Nederland kost de game ongeveer €49,95. Bestel je hem bij bijvoorbeeld Play.com, dan ben je sowieso goedkoper uit, alleen moet de game dan wel uit de UK komen (wat dus even duurt, alleen ze hebben daar wel de regeling van gratis bezorg kosten) en moet je beschikking hebben over een CreditCard.
Q: Hoe zit het met de crashes wanneer ik een ATI videokaart heb? Kan ik dat voorkomen en de Single Player gewoon zonder crashes spelen?
A: Er zijn inderdaad veel problemen bij de game wanneer je een ATI videokaart hebt met de Catalyst 3.8 of 3.9 drivers. ATI heeft reeds de Catalyst 3.10 drivers uitgebracht die ook de problemen oplost met CoD. Het wordt dus aangeraden die drivers te installeren. Wil je toch liever niet de nieuwste drivers (waarom zou ik me niet kunnen bedenken, maar goed), dan kun je de onderstaande stappen nog ondernemen:
Je kunt, als je de 3.10 drivers niet wilt, het beste de CATALYST 3.9 drivers en de daarbij behorende Control Panel downloaden. Wanneer je die geinstalleerd hebt kun je het beste Anisotropic Filtering, Anti-Aliasing en Fastwrites uitschakelen. De game zal nu wel goed moeten lopen. Ook is het aan te raden de laatste VIA chipset drivers te downloaden en installeren als je een moederbord hebt met een VIA chipset.
ATI heeft een patch uitgebracht, hieronder kun je ze downloaden (LET OP: download is 22 MB):
• Site over de patch van ATI
• Windows 98,Me
• Windows 2000,XP
Q: Tijdens multi-player wordt er veel gebruik gemaakt van Bunnyhopping en sniper geweren. Zijn er servers waar dit uitgeschakeld staat online?
A: Activision heeft hiervoor een patch uitgebracht. Onderaand de F.A.Q. staan alle patches op een rij. Momenteel werkt Activision aan een nieuwe patch die, wederom, verbeteringen aan de game moet brengen. In die patch zal ook een speciaal voor Call of Duty geschreven PunkBuster komen om betere beveiliging tegen cheaters te hebben. Wanneer deze patch uit komt is nog niet bekend.
Q: Wanneer ik een tijdje multi-player gespeeld heb krijg ik de melding "Invalid CD-Key", hoe kan dit?
A: Dit kan komen doordat je een illegale versie van het spel hebt. Helaas zijn er ook mensen met dit probleem terwijl ze een legale versie hebben (de eerste patch zal dit probleem aanpakken). De mensen met de legale versie kunnen alleen maar even CoD opnieuw starten en daarna zou het weer gewoon moeten werken. Ook kun je gebruik gaan maken van GameSpy Arcade of The All Seeing Eye, bij deze programma's ben ik het probleem nog nooit tegen gekomen, mede omdat de game wanneer je naar een andere server wilt altijd opnieuw gestart zal worden.
Q: Wanneer komt de eerste patch uit om de huidige BUGS in de game te verhelpen?
A: Er zijn inmiddels twee patches beschikbaar. Hieronder kun je ze downloaden. Ze zijn op mijn webspace gehost, dus moeten eigenlijk altijd goed te downloaden zijn (totdat mijn limiet is behaald natuurlijk).
Patch v1.2
Patch v1.3
Voorgaande delen:
[Voor 16% gewijzigd door Godjira op 13-04-2004 13:28]