Een van de vele virussen die rondgaan momenteelk4y schreef op 16 mei 2004 @ 16:00:
got mail vandag
-----Original Message-----
From: postmaster@cpc3-pnwn1-4-0-cust18.cdif.cable.ntl.com [mailto:postmaster@cpc3-pnwn1-4-0-cust18.cdif.cable.ntl.com]
Sent: Sunday, May 16, 2004 12:23
To: mail471@digital77.demon.nl
Subject: Warning!
Anybody use your accounts and (or) passwords!
For further details see the attachment.
but there is no attachment!
wat betekend dat ?
Ik ben sinds kort met nieuwsgroepen bezig, maar het lijkt alsof ik sinds kort maar met 1 threat tegelijk kan downloaden, ipv 2 zoals eerst? Of ligt dat aan het proggel?
Welk programma gebruik je dan? Hier werkt het namelijk wel gewoon met twee threads.pierre-oord schreef op 16 mei 2004 @ 16:25:
Ik ben sinds kort met nieuwsgroepen bezig, maar het lijkt alsof ik sinds kort maar met 1 threat tegelijk kan downloaden, ipv 2 zoals eerst? Of ligt dat aan het proggel?
Een restart deed wonderen
gek, sorry, ik postte iets te snel.
lol, ik zat net de huid vol te vloeken van demon (in mezelf) omdat die dns zo traag was of het helemaal niet vond. Kwam ik erachter dat de dns servers adessen niet in mijn router zaten.
Vanzelf verdwenen???
Vanzelf verdwenen???
Nou, dit kwam ik tegen in mijn router, kheb ze daarom ook even vast gezet (plus nog een paar van andere providerstatata schreef op 16 mei 2004 @ 16:40:
lol, ik zat net de huid vol te vloeken van demon (in mezelf) omdat die dns zo traag was of het helemaal niet vond. Kwam ik erachter dat de dns servers adessen niet in mijn router zaten.
Vanzelf verdwenen???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 5/14/2004 15:39:24> Lost contact with DNS servers 5/14/2004 15:39:27> Regained contact with DNS servers 5/14/2004 15:40:10> Lost contact with DNS servers 5/14/2004 15:40:14> Regained contact with DNS servers 5/14/2004 15:46:27> Lost contact with DNS servers 5/14/2004 15:46:31> Regained contact with DNS servers 5/14/2004 15:49:25> Lost contact with DNS servers 5/14/2004 15:49:29> Regained contact with DNS servers 5/15/2004 15:11:29> Lost contact with DNS servers 5/15/2004 15:11:37> Regained contact with DNS servers |
Dus van mij mag je doorgaan met morrelen over Demon
Ik zit nu op een ping van rond de 35-40ms
Downloaden met bijna 700k/sec, mijn maximaal ongeveer gezien de afstand naar centrale.
Ping is 's avonds wel hoger, 60-70 is niet bijzonder. Stabiel is de lijn wel, en aangezien ik toch nooit game. In het verleden was de ping idd wel beter, rond de 20ms....
Wat betreft DNS enzvoorts: Ik heb alles in eigen beheer. Behalve de verbinding zelf heb ik dus niets met demon te maken: Mail heb ik eigen colobak voor, en DNS cached lokaal vanaf oa demon, xs4all en chello..
De Alcatel upgrade heb ik nog niet gehad, en die is hier ook niet geplanned.
Ik hang nog vrolijk achter de Cisco's, waar nog voldoende plek is voor meer DSLAM kaartjes

ja, een van die ledjes is mijn lijn...
Downloaden met bijna 700k/sec, mijn maximaal ongeveer gezien de afstand naar centrale.
Ping is 's avonds wel hoger, 60-70 is niet bijzonder. Stabiel is de lijn wel, en aangezien ik toch nooit game. In het verleden was de ping idd wel beter, rond de 20ms....
Wat betreft DNS enzvoorts: Ik heb alles in eigen beheer. Behalve de verbinding zelf heb ik dus niets met demon te maken: Mail heb ik eigen colobak voor, en DNS cached lokaal vanaf oa demon, xs4all en chello..
De Alcatel upgrade heb ik nog niet gehad, en die is hier ook niet geplanned.
Ik hang nog vrolijk achter de Cisco's, waar nog voldoende plek is voor meer DSLAM kaartjes

ja, een van die ledjes is mijn lijn...
[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 16-05-2004 17:03 ]
Toch nog een probleem 
Als eerste moet ik zeggen dat ik babyxl heb dus mijn problemen waarschijnlijk niks te maken hebben met wat de rest van de mensen hier heeft.
Mijn ping is goed (13ms naar demon.nl ook 's avonds gewoon), download en upload zijn ook goed ik heb alleen last van disconnects.
Ik heb de lijn nu een maand en had er vanaf het begin al last van, elke 5 tot 60 minuten een disconnect van 20 seconden ofzo (dsl lampje gaat uit). Toen daarna 1 of 2 weken gewoon perfect, ik moest wat omzetten in de stroom, maar bij uptime stond gewoon 200 uur.
Sinds een week nu toch weer problemen, gebeld naar demon en die zeiden het volgende te doen
wan adsl maxtonelimit 11 (in command line dus, telnet-24-8 is dat).
Hierdoor traint hij net wat lager in (7600/768 ipv 7600/864-892 (die laatste varieerde dus). De normale instelling is 14 wat dus unlimited is.
Ik was gisteren blij omdat ik dacht dat het werkte (27 uur constante verbinding).
Vandaag kwam ik er echter achter dat hij toch om de 4 of 5 uur disconnect (soms wat meer, soms net wat minder). Een hele verbetering dus maar toch echt niet goed genoeg.
Op een nog lagere maxtone heb ik het niet geprobeerd omdat dit niet meer merkbaar is waarschijnlijk en het gewoon hoort te werken op 14 en 11 dus al een lapmiddel is. (plus dat het wel een beetje zonde is van mn geld voor het 8/1 abo)
Ik heb vanaf het isra punt het 3 meter door de muur en dan het modem, andere bekabeling is erg lastig en is dus alleen een optie als het zeker daardoor veroorzaakt wordt (er staat een kast voor wat minstens een paar uur kost om weg en terug te zetten)
Een splitter zit er niet tussen, maar met splitter is geen verschil (wel getest).
Als iemand kan zeggen waar het aan kan liggen, mijn apparatuur of bekabeling of ergens iets bij demon, want ik kon verder niks vinden waarom dat maxtonelimit op 14 echt voor een slechte verbinding zorgt en op 11 wat beter.
Als eerste moet ik zeggen dat ik babyxl heb dus mijn problemen waarschijnlijk niks te maken hebben met wat de rest van de mensen hier heeft.
Mijn ping is goed (13ms naar demon.nl ook 's avonds gewoon), download en upload zijn ook goed ik heb alleen last van disconnects.
Ik heb de lijn nu een maand en had er vanaf het begin al last van, elke 5 tot 60 minuten een disconnect van 20 seconden ofzo (dsl lampje gaat uit). Toen daarna 1 of 2 weken gewoon perfect, ik moest wat omzetten in de stroom, maar bij uptime stond gewoon 200 uur.
Sinds een week nu toch weer problemen, gebeld naar demon en die zeiden het volgende te doen
wan adsl maxtonelimit 11 (in command line dus, telnet-24-8 is dat).
Hierdoor traint hij net wat lager in (7600/768 ipv 7600/864-892 (die laatste varieerde dus). De normale instelling is 14 wat dus unlimited is.
Ik was gisteren blij omdat ik dacht dat het werkte (27 uur constante verbinding).
Vandaag kwam ik er echter achter dat hij toch om de 4 of 5 uur disconnect (soms wat meer, soms net wat minder). Een hele verbetering dus maar toch echt niet goed genoeg.
Op een nog lagere maxtone heb ik het niet geprobeerd omdat dit niet meer merkbaar is waarschijnlijk en het gewoon hoort te werken op 14 en 11 dus al een lapmiddel is. (plus dat het wel een beetje zonde is van mn geld voor het 8/1 abo)
Ik heb vanaf het isra punt het 3 meter door de muur en dan het modem, andere bekabeling is erg lastig en is dus alleen een optie als het zeker daardoor veroorzaakt wordt (er staat een kast voor wat minstens een paar uur kost om weg en terug te zetten)
Een splitter zit er niet tussen, maar met splitter is geen verschil (wel getest).
Als iemand kan zeggen waar het aan kan liggen, mijn apparatuur of bekabeling of ergens iets bij demon, want ik kon verder niks vinden waarom dat maxtonelimit op 14 echt voor een slechte verbinding zorgt en op 11 wat beter.
Toch een splitter tussendoen lijkt me de eerste (gemakkelijke) stap. Gewoon om dat helemaal uit te sluiten. Je doet alsof je dat al hebt gedaan, maar doe het nou toch maar even dan overtuig je de kritische GoTter ook meteenquarin schreef op 16 mei 2004 @ 20:33:
Daarnaast kan je met een simpele houtje-touwtje oplossing eventuele kabeldefecten uitsluiten. Gewoon door een nieuw kabeltje te trekken van ISRA-punt naar modem, via een makkelijke weg (dus over de trap, door je woonkamer etc.) Daarbij maakt de afstand tussen ISRA-punt en modem niet echt uit (mits <25mtr.), het gaat immers om de disconnects, niet om lage performance).
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Ik had al dergelijke problemen toen het modem nog gewoon beneden stond, de eerste weken heb ik ook gewoon met splitter gedraait, maar ik heb hem er tussenuit gehaald omdat ik dacht dat het toch niet nodig zou zijn.
Verder kost het gewoon een paar uur, een hoop moeite en een helemaal niet blije vader (verf gaat van de muur) om de kast voor het isra punt te verplaatsen. Daarom dus mijn vraag of het niet een herkenbaar probleem was, volgens mij is het dusdanig specifiek dat een oorzaak wel genoemd kan worden.
Verder kost het gewoon een paar uur, een hoop moeite en een helemaal niet blije vader (verf gaat van de muur) om de kast voor het isra punt te verplaatsen. Daarom dus mijn vraag of het niet een herkenbaar probleem was, volgens mij is het dusdanig specifiek dat een oorzaak wel genoemd kan worden.
Verwijderd
Zijn er hier nog mensen die de newsserver van Demon gebruiken? Ik vraag het omdat ik letterlijk niet meer dan 3 KB/sec haal met listings. Dat is nu ongeveer een week zo, terwijl ik geen mededelingen van onderhoud aan de newsservers zie.
Ik download listings gewoon met 100 kB/s hoorVerwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:07:
Zijn er hier nog mensen die de newsserver van Demon gebruiken? Ik vraag het omdat ik letterlijk niet meer dan 3 KB/sec haal met listings. Dat is nu ongeveer een week zo, terwijl ik geen mededelingen van onderhoud aan de newsservers zie.
Verwijderd
Nee. Eerst haal je de listings binnen. Dat is was er is veranderd sinds de laatste keer dat je de headers hebt binnengehaald. Dan haal je daadwerkelijk de headers binnen. En aan de hand daarvan haal je artikels binnen.Osiris schreef op 17 mei 2004 @ 00:11:
[...]
Ik download listings gewoon met 100 kB/s hoorJe bedoelt toch gewoon de onderwerpen enzo leechen? (1000 stuks bij mij in Outlook Express max geloof ik)
Bij mij gaat het dus echt met nog geen eens 3 KB/sec. Vaak lange stukken 0.0 zelfs. Dat is nu al een week zo. En het maakt het in de praktijk onmogelijk om de nieuwsserver te gebruiken.
Vaag hoor, ik heb namelijk met Outlook Express nergens last van. Kan ook probleemloos meuk binnentrekken met 75-100 kB/s
Geen enkel probleem hier. downloaden headers gaat met 80 a 90 KB en het downloaden ook.Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:07:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
En wat is dan het verschil? Je haalt headers op om te zien wat er allemaal in een groep staat, als je dat overzicht binnen hebt kun je beslissen wat je daadwerkelijk gaat downloaden.Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 06:51:
Ik heb het niet over de headers maar over de listing van de headers
Hoelang duurt het eigenlijk dat je adsl sync van de lijn af is. Ik wil namelijk demon gaan opzeggen (heb bbned). Is dit nu ook in 1 dag gebeurt, omdat bbned, tiscali en versatel toen geklaagd hebben dat kpn zo sloom is met de sync eraf halen. Volgens de OPTA moet kpn dit binnen een paar uur doen.. Maar als ik mijn abbo opzeg bij demon... is dit dan ook binnen een dag gebeurd ?
Hoe lang heb je je abo nu?Tutti-frutti schreef op 17 mei 2004 @ 11:40:
Hoelang duurt het eigenlijk dat je adsl sync van de lijn af is. Ik wil namelijk demon gaan opzeggen (heb bbned). Is dit nu ook in 1 dag gebeurt, omdat bbned, tiscali en versatel toen geklaagd hebben dat kpn zo sloom is met de sync eraf halen. Volgens de OPTA moet kpn dit binnen een paar uur doen.. Maar als ik mijn abbo opzeg bij demon... is dit dan ook binnen een dag gebeurd ?
Je moet namelijk minimaal 1 jaar van hun dienst gebruik maken voordat je het kan opzeggen.
14. Duur en beëindiging
14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur. 14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de Overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan bent U voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd. Indien U de Overeenkomst opzegt maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de Dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan. 14.3 Naast uw en onze wettelijke bevoegdheden tot ontbinding van de Overeenkomst, hebben Wij het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden: (a) indien U enige verplichting, waaronder begrepen het bepaalde in artikel 5.3, niet, niet geheel of niet tijdig nakomt; (b) in geval van (aanvraag van) uw faillissement of indien een schuldsaneringsregeling als bedoeld in de Faillissementswet op U van toepassing is. Na ontbinding op bovengenoemde gronden zijn al onze vorderingen op U onmiddellijk en in het geheel opeisbaar.
Lekker!
Kheb het meer dan een jaar jaiPodje schreef op 17 mei 2004 @ 11:44:
[...]
Hoe lang heb je je abo nu?
Je moet namelijk minimaal 1 jaar van hun dienst gebruik maken voordat je het kan opzeggen.
[...]
EDIT: Volgens mij wordt/ is de ping vanaf vandaag goed... bel 0800-demonnu maar en luister het bericht
[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-05-2004 11:55 ]
Je euh.. kan je niet ff vertellen wat ze daar zeggen?Tutti-frutti schreef op 17 mei 2004 @ 11:47:
[...]
Kheb het meer dan een jaar jaVerder heb ik het over het echte technische deel van het opzeggen. Die 30 dagen heb ik volgens mij nog wel internet, daarna niet meer, maar is dan mijn sync daadwerkelijk van mijn lijn af.. dat is de vraag
. Ik heb namelijk niet zin om een maand zonder internet te gaan zitten.
EDIT: Volgens mij wordt/ is de ping vanaf vandaag goed... bel 0800-demonnu maar en luister het bericht
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
tussen negen en twaalf uur vandaag wordt er onderhoud verricht binnen het adsl netwerk. Dit heeft alleen betrekking op adsllijnen die via bbned aangesloten zijn. Het is essentieel voor de continuï... blablabla
Ik denk dat ze 's ochtends bedoelde.. maar dat weet ik niet
mmmm waarom hebben wij daar geen mail over ontvangen dan ?
er staat ook niks in demon.nl.announce..
er staat ook niks in demon.nl.announce..
- NAC Breda -
Verwijderd
Dat je dus eerst een listing moet hebben van een group, voordat je de headers binnen kunt halen. En dat duurt echt idioot lang hier sinds een week.Wildfire schreef op 17 mei 2004 @ 11:20:
[...]
En wat is dan het verschil? Je haalt headers op om te zien wat er allemaal in een groep staat, als je dat overzicht binnen hebt kun je beslissen wat je daadwerkelijk gaat downloaden.
Gewoon 0,5 KB/sec gemiddeld of zo. Nou ga dan maar eens een beetje grote groep listen.
En als dan na uren de listing binnen is, komen de headers zelf met een 25 KB/sec binnen. Dus waarom de listing zelf dat niet kan .. is me echt een raadsel.
Nou heb je nog steeds niet uitgelegd wat een listing is...Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:09:
[...]
Dat je dus eerst een listing moet hebben van een group, voordat je de headers binnen kunt halen. En dat duurt echt idioot lang hier sinds een week.
Gewoon 0,5 KB/sec gemiddeld of zo. Nou ga dan maar eens een beetje grote groep listen.
En als dan na uren de listing binnen is, komen de headers zelf met een 25 KB/sec binnen. Dus waarom de listing zelf dat niet kan .. is me echt een raadsel.
Even voor de duidelijkheid, headers zijn dus alleen korte stukjes info over wat er op de server staat. De articles zelf is wat je uiteindelijk download.
Headers zijn dus niet de articles/binaries zelf...
Laat ik het dan zo zeggen.Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 06:51:
Ik heb het niet over de headers maar over de listing van de headers
Ik klik op een groep
Dan vraag ik van die groep de headers op (gaat met 80 a 90 KB/s)
Ik kies de artikelen die ik wil lezen c.q. hebben en begin met downloaden (ook dit gaat dus met 80 a 90 KB/s
Dus of ik haal geen listings op, of het gaat bij mij zo snel dat ik het niet merk (maar ik denk dat je headers en listings door elkaar heen haalt. In de headers kun je zien wat in de groep staat, alle headers samen geven de de list wat in een groep staat. Daarna kun je de artikels downloaden). Maar alles werkt bij mij dus goed en ik kan goed downloaden. Ook bij grotere groepen als a.b.boneless of a.b.nl.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Misschien is het handig om te weten over welke newsreader het hier eigenlijk gaat 
Eeeuh.. van HlpDsk, bedoel ik
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 14:55 ]
De ping is nog steeds prima in orde hier (bbned 10k-01-vrf-02), gem. rond de 18, terwijl deze normaal gesproken rond deze tijd al aardig naar de kl*te is...
Ik durf het bijna niet te hopen.....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Hoeft ook nietToriHino schreef op 17 mei 2004 @ 18:56:
De ping is nog steeds prima in orde hier (bbned 10k-01-vrf-02), gem. rond de 18, terwijl deze normaal gesproken rond deze tijd al aardig naar de kl*te is...
Hier is ie nog steeds goed.
kep hoopPing-statistieken voor 194.159.73.70:
Pakketten: verzonden = 39, ontvangen = 39, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 17ms, Maximum = 24ms, Gemiddelde = 19ms
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Laten we dit komende avond even in de gaten houden om t uur oid. Hier is ie ook nog goed 15 ms strak.Phydomir schreef op 17 mei 2004 @ 19:41:
kep hoop
Het is hier ook nog 50/60 ms strak... aah oww 
Ik weet niet of het bij jullie allemaal al dinsdag is, maar mocht het per ongeluk toch nog maandag zijn, dan is er nog niks (nee inderdaad: niks, ook wel: niets) gedaan.
Van m'n postmaster account:
a) Dat er dinsdag 18 mei onderhoud wordt gepleegd.
b) Maar er staat niet vermeld dat hiermee het ping probleem wordt aangepakt.

Ik weet niet of het bij jullie allemaal al dinsdag is, maar mocht het per ongeluk toch nog maandag zijn, dan is er nog niks (nee inderdaad: niks, ook wel: niets) gedaan.
Hier staat dus:Geachte klant,
Op dinsdag 18 mei zal er onderhoud verricht worden aan centrale
apparatuur in het DSL-netwerk.
De werkzaamheden zijn gepland tussen 09:00 en 12:00 CEST, gedurende
deze periode zal ook uw Demon DSL-verbinding een of meer keren
langdurig onbeschikbaar zijn.
Het is noodzakelijk dat gedurende die tijd uw DSL-modem aan blijft
staan. Wij maken u er op attent dat de supportmedewerkers niet over
extra informatie over de werkzaamheden beschikken.
Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer
opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig
mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis)
nummer: 0800 - 3366668.
Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.
[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 17-05-2004 20:00 ]
Lekker krom dan. Als ze vanochtend al zeggen dat er tussen "negen en twaalf" uur onderhoud is. Maarja.. nu weten we het, het gaat dus om de 3e "negen tot twaalf uur "wwillem schreef op 17 mei 2004 @ 19:59:
Het is hier ook nog 50/60 ms strak... aah oww
[...]
Hier staat dus:
Deze mail heb ik trouwens niet ontvangen, ook niet via mijn Postmaster account...waarbij ik normaliter wel de mails ontvang.
Wil dit zeggen dat onderhoud plaatselijk is?
Wil dit zeggen dat onderhoud plaatselijk is?
Hier nog geen email, ik heb zo'n vermoeden dat groepen abonnees zullen worden gemigreerd naar een ander hardware platform aangezien het wenselijk is je modem aan te laten en indien de verbinding niet opkomt na de genoemde periode je contact moet opnemen.
Als dit alleen voor (bepaalde) BBned gebruikers is, voel ik de bui al hangen
Ik krijg nu al medelijden met de helpdesk medewerkers bij Demon, sterkte morgen jongens/meisjes.
Als dit alleen voor (bepaalde) BBned gebruikers is, voel ik de bui al hangen
Ik krijg nu al medelijden met de helpdesk medewerkers bij Demon, sterkte morgen jongens/meisjes.
Verwijderd
Ik weet echt het verschil tussen headers en articles wel. En ik heb het over beide niet.
Dat heb ik toch echt wel duidelijk gemaakt.
Ik gebruik Powergrab (http://www.cosmicwolf.com)Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:54:
Misschien is het handig om te weten over welke newsreader het hier eigenlijk gaat
Aldus vragen we ons dus nog steeds af wat in godsnaam dan wel niet listings zijn...Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 20:41:
Ik weet echt het verschil tussen headers en articles wel. En ik heb het over beide niet.
Op een newsserver kun je drie dingen: headers ophalen, articles downloaden en zelf dingen uploaden. Ik heb nog *nooit* iets gehoord over "listings".
Misschien de update van de lijst met groepen die de NewsServer bevat?Wildfire schreef op 17 mei 2004 @ 20:57:
[...]
Aldus vragen we ons dus nog steeds af wat in godsnaam dan wel niet listings zijn...
Op een newsserver kun je drie dingen: headers ophalen, articles downloaden en zelf dingen uploaden. Ik heb nog *nooit* iets gehoord over "listings".
Listing of Groups ? tis maar een gokje
Ik heb net ff Powergrab geinstalleerd en ik kan alles prima doen, zonder dat ik er een neukende handleiding voor heb doorgelezen. Bij welke handeling gaat het bij jou langzaam dan?
Verwijderd
Ook net Powergrab geinstalleerd, en inderdaad, hij doet eerst iets van een listing voordat-ie daadwerkelijk de headers gaat ophalen. Had ik nog nooit gezien, zoiets
Maar ik heb er geen problemen mee, zo lijkt het. Die 'listing' gaat met zo'n 30-50 KByte/s en daarna haalt-ie de headers op met zo'n 150-200 KByte/s. Zelfs a.b.boneless is best redelijk te doen, het gaat een stuk sneller als wat ik met bijv. NewsBin Pro gewend ben. Sterker nog, hij is inmiddels al klaar
goh.. een crappy ping...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
me 2, elke avond zelfde tijd
kan weer niet meer gamen
Ze houden zich gewoon GVD al weer niet aan hun belofte. Tis altijd het zelfde liedje met dat kut BBNED.
Als het morgen niet opgelost is eis ik echt om op het baby XL netwerk te worden gezet.
Als het morgen niet opgelost is eis ik echt om op het baby XL netwerk te worden gezet.
En ik kon gewoon GVD weer me online match vergeten

motabeatz.com
Je geeft bedrijf A de schuld, en eist van bedrijf B dat ze je op bedrijf C aansluiten? Weet je zeker dat je hier jusite dingen op een rij hebt?Phydomir schreef op 17 mei 2004 @ 21:41:
Ze houden zich gewoon GVD al weer niet aan hun belofte. Tis altijd het zelfde liedje met dat kut BBNED.
* bjck surft ook via netwerk van bbned en heeft geen last van genoemde 'problemen'.
[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 17-05-2004 22:19 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Misschien moet ie ook maar eens http://gathering.tweakers.net/forum/faq lezen.bjck schreef op 17 mei 2004 @ 22:17:
[...]
Je geeft bedrijf A de schuld, en eist van bedrijf B dat ze je op bedrijf C aansluiten? Weet je zeker dat je hier jusite dingen op een rij hebt?
* bjck surft ook via netwerk van bbned en heeft geen last van genoemde 'problemen'.
Snap niet dat sommige mensen zich zo uitdrukken
Ik helaas ook weer welbjck schreef op 17 mei 2004 @ 22:17:
[...]
Je geeft bedrijf A de schuld, en eist van bedrijf B dat ze je op bedrijf C aansluiten? Weet je zeker dat je hier jusite dingen op een rij hebt?
Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=80ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=91ms TTL=62
Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 80ms, Maximum = 91ms, Average = 82ms
Bijna alle bbned verbindingen hebben hier last van. Babyxl klanten hebben geen last van. Bbned zorgen voor de nrp's. En die zijn brak.. volgens mij levert bbned niet wat het moet leveren --> 1 mbit per 25 mbit. 's Avonds neemt de download snelheid namelijk af en de upload is helemaal een drama. Ping is het meest irritant op de drukke tijdstippen.bjck schreef op 17 mei 2004 @ 22:17:
[...]
Waar leg jij de schuld nu neer? Weet je dat heel zeker? Ik zie geen threads met topic "bbned heeft problemen" etc etc etc. Heb zelf ook nergens last van eigenlijk.
Het enige wat demon kan doen (volgens mij) is klagen bij bbned, de hardware heeft demon niet in eigen bezit.
Jij werkt zeker bij Demon of BBNED. Altijd praat jij het weer goed.dolby schreef op 17 mei 2004 @ 22:21:
[...]
Misschien moet ie ook maar eens http://gathering.tweakers.net/forum/faq lezen.
Snap niet dat sommige mensen zich zo uitdrukken
Ben gewoon zwaar pissed dat ik nu al 3 focking maanden aan het lijntje wordt gehouden. Zelf Chello is nog beter.
Verwijderd
De listing. De rest gaat ook trager dan zou moeten. Vorige week of zo nog ging dit alles ook wel niet bijster snel maar 100KB/sec 's nachts of zo was goed te doen. Zoals het ook hoort.Osiris schreef op 17 mei 2004 @ 21:12:
[...]
Ik heb net ff Powergrab geinstalleerd en ik kan alles prima doen, zonder dat ik er een neukende handleiding voor heb doorgelezen. Bij welke handeling gaat het bij jou langzaam dan?
Precies. Powergrab is snel, en zeer goed geoptimaliseerd. Fijne cliënt.Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:31:
het gaat een stuk sneller als wat ik met bijv. NewsBin Pro gewend ben. Sterker nog, hij is inmiddels al klaar
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 22:28 ]
Je hebt het hier alleen over Demon neem ik aan (ook aangezien het hier demon thread is).Tutti-frutti schreef op 17 mei 2004 @ 22:22:
[...]
Bijna alle bbned verbindingen hebben hier last van. Babyxl klanten hebben geen last van. Bbned zorgen voor de nrp's. En die zijn brak.. volgens mij levert bbned niet wat het moet leveren --> 1 mbit per 25 mbit. 's Avonds neemt de download snelheid namelijk af en de upload is helemaal een drama. Ping is het meest irritant op de drukke tijdstippen.
Het enige wat demon kan doen (volgens mij) is klagen bij bbned, de hardware heeft demon niet in eigen bezit.
Je zou moeten soliciteren als je het probleem zo snel weet op te lossen
Maar wat nou als je ongelijk blijkt te hebben en er wel 1:25 geleverd wordt?
(lijkt me sterk dat bbned hier stiekum 1:40 van maakt, als dat bewezen wordt kunnen ze opdoeken natuurlijk zo stom is niemand lijkt me)
[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 17-05-2004 23:12 ]
Nou die wijkcentrale is ook geupgrade... alle problemen meteen voorbij 
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 18 2004 om 08:42:21 UTC+0200)
Download : 844.6 KByte/sec
Upload : 85.2 KByte/sec
Connection : 1,764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 8.0 ms
Hopelijk zijn de ping problemen ook voorbij
Helaas heeft dat hier niks mee te maken maar toch
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 18 2004 om 08:42:21 UTC+0200)
Download : 844.6 KByte/sec
Upload : 85.2 KByte/sec
Connection : 1,764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 8.0 ms
Hopelijk zijn de ping problemen ook voorbij
[ Voor 8% gewijzigd door Nachtapotheker op 18-05-2004 08:44 ]
Het probleem is alleen bij bbned naar demon ja. Maar ik heb het niet over stiekeme 1:40 .. ik DENK dat bbned nu niet aan de eis 1:25 voldoet, aangezien wij dus op drukkere tijden problemen krijgen. Wij gebruiken echt geen 1/25 op drukkere tijdstippen volgens mij.bjck schreef op 17 mei 2004 @ 23:08:
[...]
Je hebt het hier alleen over Demon neem ik aan (ook aangezien het hier demon thread is).
Je zou moeten soliciteren als je het probleem zo snel weet op te lossen
Maar wat nou als je ongelijk blijkt te hebben en er wel 1:25 geleverd wordt?
(lijkt me sterk dat bbned hier stiekum 1:40 van maakt, als dat bewezen wordt kunnen ze opdoeken natuurlijk zo stom is niemand lijkt me)
Ik begrijp niet dat nog steeds mensen BBned afzeiken, je hebt een overeenkomst met Demon gesloten. Zij leveren de klant deze dienst en zij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit en service van deze dienst.
Daarnaast doet Demon mij een beetje teveel uitspraken die zij telkens niet waarmaken
(doe dan geen uitspraken).
En mensen die BBned in combi met een andere ISP hebben, hebben geen probs. Men kan dus aannemen dat er een fout zit in de infrastructuur van Demon.
Maar zoals gezegd, nog 2 maandjes en ik ben weg bij Demon
Daarnaast doet Demon mij een beetje teveel uitspraken die zij telkens niet waarmaken

En mensen die BBned in combi met een andere ISP hebben, hebben geen probs. Men kan dus aannemen dat er een fout zit in de infrastructuur van Demon.
Maar zoals gezegd, nog 2 maandjes en ik ben weg bij Demon
Ok... per groep wordt dus de ping gefixt. Dit komt uit de nieuwsgroepen van Jim segrave:
>>>Twee maanden na de eerste meldingen over de hoge pings gedurende de
>>>piekuren weten de betreffende abonnees nog steeds niet wanneer het ping
>>>probleem zal worden opgelost. Is het een kwestie van dagen, weken of
>>>maanden?
>>
>> Days, I am told.
>
>7 days is one week
The first group of customers was addressed Monday morning.
Gisteren zijn dus de eerste groep klanten aan de beurt geweest. Vandaag ook een aantal (vandaar de mail die gisteren hier gepost werd).
Ik ben benieuwd of de ping van wwillem vandaag inderdaad weer als vanouds is. Dus als je vanavond even om 21.30 wilt kijken
>>>Twee maanden na de eerste meldingen over de hoge pings gedurende de
>>>piekuren weten de betreffende abonnees nog steeds niet wanneer het ping
>>>probleem zal worden opgelost. Is het een kwestie van dagen, weken of
>>>maanden?
>>
>> Days, I am told.
>
>7 days is one week
The first group of customers was addressed Monday morning.
Gisteren zijn dus de eerste groep klanten aan de beurt geweest. Vandaag ook een aantal (vandaar de mail die gisteren hier gepost werd).
Ik ben benieuwd of de ping van wwillem vandaag inderdaad weer als vanouds is. Dus als je vanavond even om 21.30 wilt kijken
Waarom heeft Xs4all dan alle nieuwe aanvragen voor Power ADSL opgeschort?n00bs schreef op 18 mei 2004 @ 10:33:
Van de website van Xs4all:
"Het is op dit moment niet mogelijk om ADSL Power te bestellen. XS4ALL heeft besloten voorlopig geen nieuwe bestellingen voor ADSL Power aan te nemen. Dit mede naar aanleiding van capaciteitsproblemen op diverse telefooncentrales in het netwerk van bbned. Dit heeft op diverse plekken te hoge levertijden tot gevolg."
Lees de laatste 5 pagina's van dit topic en doe een wilde gok...El Cid schreef op 18 mei 2004 @ 14:38:
[...]
Waarom heeft Xs4all dan alle nieuwe aanvragen voor Power ADSL opgeschort?
Van de website van Xs4all:
"Het is op dit moment niet mogelijk om ADSL Power te bestellen. XS4ALL heeft besloten voorlopig geen nieuwe bestellingen voor ADSL Power aan te nemen. Dit mede naar aanleiding van capaciteitsproblemen op diverse telefooncentrales in het netwerk van bbned. Dit heeft op diverse plekken te hoge levertijden tot gevolg."
Als dit een vraag isVerwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:40:
ik heb vandaag mijn modem ontvangen maar in de faq staat dat er soms op de dag van ontvangst al ge-internet kan worden, ik heb nog geen bevestigingsmail gehad.
mijn dsl lampje brand niet dit betekent zeker dat de verbinding nog niet klaar is.
precies, trouwens wwilem... hoe verliep dat onderhoud deze ochtendwwillem schreef op 18 mei 2004 @ 17:40:
[...]
Lees de laatste 5 pagina's van dit topic en doe een wilde gok...
Misschien was het een retorische vraag?wwillem schreef op 18 mei 2004 @ 17:40:
[...]
Lees de laatste 5 pagina's van dit topic en doe een wilde gok...
Verwijderd
het lijkt erop dat ze het ping probleem hebben opgelost, ik heb nu een ping van 10 ms.
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=9 ms TTL=61
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=10 ms TTL=61
Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms
Zeer netjes van demon en BBNed, ik had even het idee dat ze je weer 4 maanden aan het lijntje zouden houden net als met die upgrades.
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=9 ms TTL=61
Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms
Zeer netjes van demon en BBNed, ik had even het idee dat ze je weer 4 maanden aan het lijntje zouden houden net als met die upgrades.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 19:32 ]
Half 8 is etens/afwas-tijdVerwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 19:31:
het lijkt erop dat ze het ping probleem hebben opgelost, ik heb nu een ping van 10 ms.
Half negen is topdrukte, als de ping dan nog steeds 11 is (zoals ie bij mij nu ook is) dan kan je er wel vanuitgaan dat het opgelost is...
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Ze hebben bij jouw vandaag/gisteren onderhoud gedaan?Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 19:31:
.
Mijn ping hier is voor het moment nog mooi 40-60 ms. Is al meer dan de helft beter dan de 150ms die ik de laatste tijd zag, maar ik vind het nog steeds niet om over naar huis te schrijven...
Verwijderd
"Geachte klant,
Op dinsdag 18 mei zal er onderhoud verricht worden aan centrale
apparatuur in het DSL-netwerk.
De werkzaamheden zijn gepland tussen 09:00 en 12:00 CEST, gedurende
deze periode zal ook uw Demon DSL-verbinding een of meer keren
langdurig onbeschikbaar zijn.
Het is noodzakelijk dat gedurende die tijd uw DSL-modem aan blijft
staan. Wij maken u er op attent dat de supportmedewerkers niet over
extra informatie over de werkzaamheden beschikken.
Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer
opkomen. Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig
mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis)
nummer: 0800 - 3366668.
Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening."
Vanmorgen als ik het goed heb.
Ik ben overgeplaatst op een andere router nl:Chutney schreef op 18 mei 2004 @ 17:50:
[...]
precies, trouwens wwilem... hoe verliep dat onderhoud deze ochtend..nog wat gemerkt? en hoe is de ping nu
bbned-demon-10k-03-vrf-01.router.nl.demon.net
M'n ping is nu (18 mei 20:00) gemiddeld 21 ms naar demon.nl, wat dus eindelijk goed is. Morgen opnieuw even bellen naar de Consumentenbond over de afhandeling van dit geintje. Opzegbrief ligt al klaar.
Verwijderd
geen flauw idee , ik kan wel ff kijken op welke router ik nu zit maar ik heb er niks aan omdat ik niet weet welke router ik eerst had/ nog steed heb.dolby schreef op 18 mei 2004 @ 19:53:
[...]
Aha, en zit je nu op een andere BBned router? of gewoon op je oude?
82.161.88.1 bbned-demon-10k-03-vrf-01.router.nl.demon.net
213.222.28.126 tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
82.161.255.2 nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net
Op het moment loopt mijn connectie naar www.google.com via deze 3 routers naar de Amsterdam Internet Exchange en verder.
edit: sorry ik had de eerste ff over het hoofd gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 20:02 ]
Aha ok, wel de cisco 10000 nog steeds, kon het me niet voorstellen dat daar wat mee was.
Thx voor de moeite
Thx voor de moeite
[ Voor 72% gewijzigd door dolby op 18-05-2004 20:06 ]
Maar dus wel een extra router volgens mij... voorheen was er alleen
10k-01 en 10k-02 als je het mij vraagt, nu is er dus ook een 3de er bij
Lijkt er wel op idd.. iig de ping is nu weer brakChutney schreef op 18 mei 2004 @ 20:09:
Maar dus wel een extra router volgens mij... voorheen was er alleen

Rond de 60-70 en de down en upload snelheden weer vertraagd...

Heb jij al die onderhouds beurt gehad dan?...Nachtapotheker schreef op 18 mei 2004 @ 21:33:
[...]
Lijkt er wel op idd.. iig de ping is nu weer brak
Rond de 60-70 en de down en upload snelheden weer vertraagd...
Verwijderd
ik wordt aangesloten op babyXL waarschijnlijk dan toch een ledenstop.
kan ik de modem gewoon aangesloten laten zitten terwijl mijn lijn nog niet is opgeleverd of kan ik hem beter uit laten staan?
en wordt de lijn wel eens eerder opgeleverd dan dat je de e-mail krijgt?
kan ik de modem gewoon aangesloten laten zitten terwijl mijn lijn nog niet is opgeleverd of kan ik hem beter uit laten staan?
Lekker aan laten staan, met wat mazzel kun je al direct internetten. Is al vaker voorgekomen.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:32:
ik wordt aangesloten op babyXL waarschijnlijk dan toch een ledenstop.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Volgens m'n broertje (ben zelf net thuis), is onze ping al de hele avond goed.
Zit nog op dezelfde router (nrp)
Zit nog op dezelfde router (nrp)
1:25 kan nog aardig tegenvallen als iedereen gemiddeld op een 2-8M lijn >26GB doet per maand......Tutti-frutti schreef op 18 mei 2004 @ 10:07:
[...]
Het probleem is alleen bij bbned naar demon ja. Maar ik heb het niet over stiekeme 1:40 .. ik DENK dat bbned nu niet aan de eis 1:25 voldoet, aangezien wij dus op drukkere tijden problemen krijgen. Wij gebruiken echt geen 1/25 op drukkere tijdstippen volgens mij.
Overigens, je neemt een overboekte dienst af dus dit kan gebeuren. Of je moet een 1:1 lijn nemen. Dan kan het IMHO niet gebeuren. 't Is maar waar je zelf voor kiest natuurlijk ook.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 18-05-2004 23:06 ]
Verwijderd
wannneer wordt het eerste bedrag van je rekening afgschreven?
en wat gebeurd er als je geen geld op je rekening heb, krijg je dan een acceptgiro?
en wat gebeurd er als je geen geld op je rekening heb, krijg je dan een acceptgiro?
De wijk centrale van KPN heeft wel een onderhoudsbeurt gehad.. maar van bbned/demon heb ik nog geen onderhoudsbeurt gehad nee..
Tja, of het nou een capaciteitsprobleem is of niet, het heeft iig nog niet geholpen dat een aantal al naar die nieuwe 10k-03 zijn verplaatst..
Ping is hier (zo rond middernacht dus!) rond de 60 en instabiel
, oftwtewel nog steeds zwaar kl*te...
Dit is dus op de 10k-01-vrf-02...
Ping is hier (zo rond middernacht dus!) rond de 60 en instabiel
[ Voor 3% gewijzigd door ToriHino op 18-05-2004 23:55 ]
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Ik zit op de 10k-02-vrf-01 en daar is het gewoon goed op. misschien dat ze deze week nog meer mensen over gaan zetten. Ik hoop het iig voor de mensen die nu nog problemen hebben.ToriHino schreef op 18 mei 2004 @ 23:54:
Tja, of het nou een capaciteitsprobleem is of niet, het heeft iig nog niet geholpen dat een aantal al naar die nieuwe 10k-03 zijn verplaatst..
Ping is hier (zo rond middernacht dus!) rond de 60 en instabiel, oftwtewel nog steeds zwaar kl*te...
Mijn ping is vandaag de hele tijd goed geweest.
Ik zit idd ook op die router.. nu is de ping weer gemiddeld 7msToriHino schreef op 18 mei 2004 @ 23:54:
Ping is hier (zo rond middernacht dus!) rond de 60 en instabiel, oftwtewel nog steeds zwaar kl*te...
Verwijderd
Mijn ping is sinds kort ook weer gezakt van zo'n 100+ ms eerst, naar 7 ms nu
Niet dat ik daar verder ook maar iets van merk, overigens
Niet dat ik daar verder ook maar iets van merk, overigens
Verwijderd
ik lees dit topic nu al een aardig tijdje, zie al die verhalen over ping problemen, en dacht jah zal wel, heb zelf ook bagger ping van boven de 100. wil ik net voor het eerst eens online gamen, overal word ik gekicked omdat ik een ping over de 300 heb.. ik hoop dat ze dit echt eens gaan oplossen zeg
mijn upload is de laaste paar weken trouwens gezakt naar de 10 - 20 kb/s (1024/512)
En jah ik heb natuurlijk een verbinding via BBned....
mijn upload is de laaste paar weken trouwens gezakt naar de 10 - 20 kb/s (1024/512)
En jah ik heb natuurlijk een verbinding via BBned....
Hier een ping van 40 tot 50 MS... tis al beter maar nog niet wat 't moet zijn..
Verwijderd
Hier 28-48msChutney schreef op 19 mei 2004 @ 22:08:
Hier een ping van 40 tot 50 MS... tis al beter maar nog niet wat 't moet zijn..

Gelukkig game ik niet zoveel online (broertje wel) anders vind je het wat minder leuk
Ik had een weekje terug ook last van een ping van 150+ rond dit tijdstip, maar hij is nu al een paar dagen de hele tijd (dus ook nu) rond de 7/8ms. Super dus!
Het lijkt er op dat de problemen met bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net opgelost zijn. En dat alleen de bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net nog problemen geeft.
Mensen die nu nog een hoge ping hebben. Doe eens een tracert naar www.demon.nl
Tis hier iid nog shit... wel wat beter maar lekker is anders 

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| C:\>tracert www.demon.nl Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.2 2 68 ms 69 ms 69 ms bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.84.1] 3 * 71 ms 74 ms tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126] 4 63 ms 67 ms 68 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70] Trace complete. |
Hoe komen sommigen eigenlijk op een ping van 7 a 8 ms?
De ZyXEL modem, die ik van demon kreeg, is nog nooit onder de 23 ms geweest.
De ZyXEL modem, die ik van demon kreeg, is nog nooit onder de 23 ms geweest.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Je kunt inderdaad wel duidelijk zien dat de ping een stuk hoger wordt, wanneer het drukker is 's-avonds. Hij is nu maar liefst 9 ms. i.p.v. 7 ms. 
Jammer dat ik nooit game
Jammer dat ik nooit game
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 22:51 ]
Verwijderd
Ik heb bij: bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net nog steeds een ping van rond de 30. Heb een Zyxel modem met een sitecom routerPhydomir schreef op 19 mei 2004 @ 22:25:
Het lijkt er op dat de problemen met bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net opgelost zijn. En dat alleen de bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net nog problemen geeft.
wat hebben ze nou gedaan
Allemaal leuk en aardig dat dat PING probleem nou verholpen is. ( heb ping -c 250 www.demon.nl gedaan, piek was 19,2 en min was 16,8 <> leuk en stabiel dus ... wellis waar 's nachts, ook dat nog
)
Maar ik doe net 5 keer achter elkaar fullfile16M downloaden en mijn lijn lijkt niet vooruit te branden
De modem trained netjes op 8064 down en 896 up, maar downloaden gaat toch maar rond de 670 Kb/s
( voorheen met pingprobleem toch wel rond de 840, dat is dus een verschil van 3 oude 512 abonnementjes planet ! )
Is die upgrade een prioriteits-shift geweest?
Maar ik doe net 5 keer achter elkaar fullfile16M downloaden en mijn lijn lijkt niet vooruit te branden
Is die upgrade een prioriteits-shift geweest?
offtopic:
Ja, ik moet blij wezen met wat ik heb, ik klaag ook niet, vroeg het me alleen maar af
Transferred: fullfile16M 15,63 MB in 24,19 (661,51 KBps) <<<<<
Alle P2P onzin uit gegooid en wel, modem gereset ... big big mystery
En ik weet me te herinneren dat je met loadbalancing (van linux; bandwidth shaper) iets van je bandbreedte inleverd voor een mooie ping ... quelle toeval
Ja, ik moet blij wezen met wat ik heb, ik klaag ook niet, vroeg het me alleen maar af
Transferred: fullfile16M 15,63 MB in 24,19 (661,51 KBps) <<<<<
Alle P2P onzin uit gegooid en wel, modem gereset ... big big mystery
En ik weet me te herinneren dat je met loadbalancing (van linux; bandwidth shaper) iets van je bandbreedte inleverd voor een mooie ping ... quelle toeval
Het is weer feest het is weer feest 
10k-01-vrf-02

10k-01-vrf-02
Op het moment van posten is de ping op de 10k-01-vrf-02 al weer 80+
Het leek opgelost maar is dus niet gebeurt...
Hier word ik ook niet vrolijk van:
Ikke zit opPakketten: verzonden = 250, ontvangen = 244, verloren = 6
(2% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 19ms, Maximum = 497ms, Gemiddelde = 134ms
Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.138
2 124 ms 107 ms 111 ms bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 52 ms 128 ms 137 ms tc1-core-2-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.30]
4 139 ms 22 ms 77 ms tc1-core-1-ae-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.17]
5 22 ms 22 ms 39 ms www.demon.nl [194.159.73.70]
Lijkt een beetje dat op bbned-demon-10k-02-vrf-01 de problemen voorbij zijn... jeuj!
Is al 3 avonden achter elkaar zo...
C:\Documents and Settings>tracert www.demon.nl
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:
1 20 ms 20 ms 20 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
2 31 ms 20 ms 20 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
3 20 ms 20 ms 20 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
Trace complete.
C:\Documents and Settings>tracert www.demon.nl
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:
1 20 ms 20 ms 20 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
2 31 ms 20 ms 20 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
3 20 ms 20 ms 20 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
Trace complete.
[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 20-05-2004 12:59 ]
hmmm ik heb nog nooit gemerkt dat het opgelost leekm33p schreef op 20 mei 2004 @ 12:25:
Op het moment van posten is de ping op de 10k-01-vrf-02 al weer 80+![]()
Maar ik ben benieuwd of de uitbreiding nog verder gaat
Volgens mij heeft 10k-02 wat klanten minder op zijn lijn, die dus naar 10k-03 verplaatst zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-05-2004 13:04 ]
Dit topic is gesloten.