Ervaringen Demon DSL-Express # 12

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:16

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mmmm net me vader gevraagd of die een abo wilt gaan afsluiten bij Demon....
Niet verstandig meer ? Woon in Amsterdam als het uitmaakt....
Hoop toch wel dat de problemen minder zijn dan dat ze lijken, of tenminste minder als met Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de bbned problemen al opgelost?
Ik kan hier in groningen nl. geen babyxl krijgen ( zeggen ze)
En ik wil graag over stappen van @zuig naar demon 8mbit.

Dus als er mensen zijn ( uit de regio zou erg mooi zijn) die kunnen vertellen of de problemen reeds verholpen zijn.
Dan kan ik gaan besluiten of ik ga aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op 12 mei 2004 @ 00:19:
Hoop toch wel dat de problemen minder zijn dan dat ze lijken, of tenminste minder als met Chello.
Volgens mij is er een abbonements stop op de BBNED servers en kan je alleen nog via BaByXL ADSL via demon krijgen. Ik weet het niet zeker dus als iemand dit kan bevestigen graag.

En dan nog even over mijn vorige post. Ik heb een mailtje gehad van demon, ook gisteren weer over gepland onderhoud en andere dingen (preciese inhoud weet ik niet dus daarom kan ik er een beetje naast zitten). Wat ik wel weet is dat demon zijn gebruikers via mail op de hoogte houd van gepland onderhoud.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op 12 mei 2004 @ 00:19:
Tja, het is maar net wie je spreekt. Ikzelf heb nergens last van, maar ik game dan ook niet (die ping maakt me weinig uit), ik gebruik die newsserver niet en heb geen last van disconnects. Vergeet niet dat je vooral de mensen hoort die klagen.

Besides: als je in Amsterdam Demon bestelt zul je waarschijnlijk BabyXL krijgen. Je kan dat controleren op http://dekcheck.babyxl.com

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht dat ik er overheen heb gelezen, maar weet er iemand of er alweer 3 threads mogelijk zijn voor de newsserver?

(Ja, ik weet dat ik dat gewoon even zou moeten proberen, maar ik zit nu op mijn werk en de komende 10 uur kan ik dat dus niet testen ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 13:09

Spoooky

Core temp 37°C

Misschien een beetje OT...

Ik heb met mijn zyxel een upload van 960 (synced op 960)! ik las dat hij niet sneller dan 876 zou gaan.

Iemand een idee how come? Niet dat ik klaag :D

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

rally schreef op 12 mei 2004 @ 09:09:
Wellicht dat ik er overheen heb gelezen, maar weet er iemand of er alweer 3 threads mogelijk zijn voor de newsserver?

(Ja, ik weet dat ik dat gewoon even zou moeten proberen, maar ik zit nu op mijn werk en de komende 10 uur kan ik dat dus niet testen ;) )
Hier niet in elk geval.. Ook geen mail van demon gezien hierover.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
XS4all levert tijdelijk geen ADSL power (= BBned 8/1) meer:
Het is op dit moment niet mogelijk om ADSL Power te bestellen. XS4ALL heeft besloten voorlopig geen nieuwe bestellingen voor ADSL Power aan te nemen. Dit mede naar aanleiding van capaciteitsproblemen op diverse telefooncentrales in het netwerk van bbned. Dit heeft op diverse plekken te hoge levertijden tot gevolg.

Uiteraard heeft deze orderstop geen gevolgen voor lopende bestellingen, opzeggingen of verhuizingen.
Geeft wel aan dat BBned zijn zaken niet goed op orde heeft, hopelijk is dit geen teken aan de wand dat XS4all in de nabije toekomst geen verbetering verwacht.

Hoewel het mij niet helemaal duidelijk is of dit enkel van doen heeft met een 'tekort aan aansluitmogelijkheden' in bepaalde centrales of dat XS4all doelt op de pingproblemen en lagere snelheden op de 8/1 lijnen.... :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

sylvesterrr schreef op 11 mei 2004 @ 23:31:
[...]

Lees de vorige topics eens goed door. ;)

ip nat loopback on does the trick. ;)
Dat had ik al gedaan. En toch werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Heb sinds vandaag Demon internet.
Het modem had ik al eens getest bij mijn ouders.
Daar stond het modem op

Upstream Speed: 928 kbps
Downstream Speed: 8092 kbps
(in ieder geval in de 8000 en de 900).

Nu mijn eigen verbinding is opgeleverd heb ik 't modem aangesloten en er staan andere waardes in:

Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 7264 kbps

Mijn ouders hebben Speedxs 8Mbit en ik zelf heb Demon versie daarvan.

We zitten allebei op dezelfde wijkcentrale alleen zit ik er iets verder vandaan.

Ouders:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1329 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1218 meter hemelsbreed.

Ik:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1895 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1835 meter hemelsbreed.

Kan de afstand het verschil bepalen?
Of komt het omdat zij bij BBned zitten en ik bij BabyXL?
Of moet ik nog wat veranderen in 't modem?

Het modem is een Zyxel Prestige 650H-31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de openingspost heb ik eens gelezen dat BabyXL compenseert voor overhead; BBned doet dit niet. Dit kan in theorie tot wel 10% bandbreedte schelen. Ook is het zo dat de kwaliteit van de koperdraden onder jouw huis ook meetellen, deze kunnen slechter dan die van jouw ouders zijn en dit speelt ook mee in de uiteindelijke bandbreedte. Hier heb je zelf ook geen invloed op. Verder is het niet 100% nauwkeurig te berekenen hoe lang de afstand is tussen jou en de centrale, de kabels lopen niet hemelsbreed en volgens mij weet alleen de KPN hoe deze dus precies aangelegd zijn. Veel mensen berekenen het met een routeplanner en dit schijnt het nauwkeurigste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:53:
Vraagje.
Heb sinds vandaag Demon internet.
Het modem had ik al eens getest bij mijn ouders.
Daar stond het modem op

Upstream Speed: 928 kbps
Downstream Speed: 8092 kbps
(in ieder geval in de 8000 en de 900).

Nu mijn eigen verbinding is opgeleverd heb ik 't modem aangesloten en er staan andere waardes in:

Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 7264 kbps

Mijn ouders hebben Speedxs 8Mbit en ik zelf heb Demon versie daarvan.

We zitten allebei op dezelfde wijkcentrale alleen zit ik er iets verder vandaan.

Ouders:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1329 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1218 meter hemelsbreed.

Ik:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1895 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1835 meter hemelsbreed.

Kan de afstand het verschil bepalen?
Of komt het omdat zij bij BBned zitten en ik bij BabyXL?
Of moet ik nog wat veranderen in 't modem?

Het modem is een Zyxel Prestige 650H-31
:) Dit heeft vrijwel zeker met de lengte van je lijn te maken .
Als je lijn boven de 3000 meter is kom je niet eens meer in aanmerking voor hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Phydomir

Dennis

jesus.. die ping problemen nemen nu echt schandalige vormen aan.

Tis net 19:00 en nu zit ik al gem. op 70 :S

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hier ook al :o het wordt alleen maar erger ofzo, bellen / mailen / faxen heeft geen zin... wordt hier echt hopeloos van. Ben van @Home overgestapt naar Demon omdat ik bij @home keiharde loss en hoge pings had, denk je dat het bij Demon goed is.. is het nog erger :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Laatst online: 12:34
Zoals beloofd ff een pingtest gedaan in de spits.

Resultaten binnen nederland naar o.a. deze site en wat andere groten

nooit meer dan 14 ms.... ik zit onder rotterdam via bbned :)

hier gaat het dus gewoon goed met demon/bbned hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Nou dan mag je blij zijn dat je niet op de "problemenrouter" zit...

Zit zelf nu ook al tegen de 100MS aan en het is pas het begin van de avond. Dat gaat dus nog wat worden. Als ik DAoC speel op de US-servers heb ik al een ping van minimaal 150, daar doe je niet veel aan, maar als er dan ook nog eens 100-150 bijkomt door het gekut van BBned is het gewoon niet speelbaar meer. Het wordt echt tijd dat ze hier iets aan gaan doen of tenminste met een soort statement komen want het lijkt ze niet veel uit te maken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb mezelf hetvolgende voor genomen.

Is het maandag avond nog kut (heb al twee keer gelezen dat een helpdesk medewerker heeft gezegt dat er deze week iets aan gaat gebeuren), ga ik het volgende doen:

Ingebrekestelling brief sturen aan Demon.
Automatisch incasso stop laten zetten
Briefen naar alle mogelijke consumenten programma's en bonden.

Ben het nu echt goed zat. Ik weet zeker namelijk dat als Demon wat meer ballen had gehad ze wel wat druk achter bbned hadden kunnen zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Goed initiatief maar ik denk helaas niet dat je erg sterk staat. Voor zover ik weet staat er in het contract niets over de ping latencies. Je hebt geen poot om op te staan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:02

Wildfire

Joy to the world!

Genghis Khan schreef op 12 mei 2004 @ 19:47:
[...]
Goed initiatief maar ik denk helaas niet dat je erg sterk staat. Voor zover ik weet staat er in het contract niets over de ping latencies. Je hebt geen poot om op te staan lijkt me.
Oh jawel hoor... wettelijk mag je van een product verwachten dat het werkt zoals het hoort... en als je gaat kijken naar andere internetaanbieders dan is overduidelijk dat een lage ping daarbij hoort. Er is dus sprake van een wanprestatie.

Al dat gedoe over contracten altijd... alsof die heilig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 12-05-2004 19:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Genghis Khan schreef op 12 mei 2004 @ 19:47:
[...]
Kan er altijd een beetje druk achter zetten. Bedrijven hebben het vaak niet op consumenten programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Wildfire schreef op 12 mei 2004 @ 19:49:
[...]

Oh jawel hoor... wettelijk mag je van een product verwachten dat het werkt zoals het hoort... en als je gaat kijken naar andere internetaanbieders dan is overduidelijk dat een lage ping daarbij hoort. Er is dus sprake van een wanprestatie.

Al dat gedoe over contracten altijd... alsof die heilig zijn.
Ik hoop het echt; heb er zelf ook best veel last van. Wat ik nog wel het vervelendste vindt is dat we het met de onofficiele berichten van Jim Segrave e.a. moeten doen. Zo moeilijk is het toch niet een statement uit te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag demon gebeld.
En me als nieuwe gebruiker aangemeld.

BBNED abbo's worden op dit moment NIET meer afgesloten.
BABYXL daarentegen wel.

Dus ik word aangesloten op BABYXL, 1273 m ( ongeveer) vanaf de centrale..

Nog 3/4 weken en dan hoop ik ook een 8mbit lijn te hebben.

Trouwens hun modem die ze erbij leveren.
Iemand daar ervaring mee? (ZyXEL Prestige 650R-31)

Of is het misschien beter om voor de coperjet 810 te gaan.

De zyxel is trouwens gratis op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Prima modempje hoor, voor thuisgebruik dan. Ook in te stellen als router maar als je met meerdere PC's tegelijk wilt zul je er een switch of hub aan moeten hangen want er zit slechts een enkele LAN-poort op. Je kunt er ook prima mee portmappen e.d. maar als je echt iets geavanceerds wilt zul je je portemonnee open moeten trekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 12 mei 2004 @ 20:53:
Prima modempje hoor, voor thuisgebruik dan. Ook in te stellen als router maar als je met meerdere PC's tegelijk wilt zul je er een switch of hub aan moeten hangen want er zit slechts een enkele LAN-poort op. Je kunt er ook prima mee portmappen e.d. maar als je echt iets geavanceerds wilt zul je je portemonnee open moeten trekken :).
Neuh er komt een swith tussuh voor de pc van mijn vriendin.
En voor de rest vind ik het alleen maar belangrijk als ie de snelheden aankan.

Ik kijk het wel ff aan.. ( krijg modem toch gratis)
Mocht het niet goed gaan dan koop ik gewoon die copperjet 810.

Heb gehoord dat die erg goed is.
We shall see,
Lees alleen nu op bepaalde sites dat ook veel mensen last hebben van demon 8/mbit op babyxl..

LoL net nu ik abbo heb aangeschaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Haha, nou geloof me, met BabyXL ben je een stuk beter af en KPN heeft helemaal geen 8mbps abonnementen dus je hebt de beste keus. Overigens kan de ZyXEL die je gratis krijgt de downstream perfect aan, echter de upload gaat maar tot ergens in de 800kbps (weet niet meer precies) maar dat maakt niet uit want zelfs dit is nog goed voor iets van 90KB/s (als je dat al zou halen i.v.m. afstand centrale, kwalteit koper e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
man man man ik word echt gek hiero.

Ik game echt heel vaak online.
Wil ik is een war spelen op internet heb ik weer een k*tping.

Wanneer word dit nou is opgelost? ;(

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
NickySantoro schreef op 12 mei 2004 @ 21:20:
Wanneer word dit nou is opgelost? ;(
"Days, I am told.", aldus Jim Segrave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 12 mei 2004 @ 21:15:
[...]
Haha, nou geloof me, met BabyXL ben je een stuk beter af en KPN heeft helemaal geen 8mbps abonnementen dus je hebt de beste keus. Overigens kan de ZyXEL die je gratis krijgt de downstream perfect aan, echter de upload gaat maar tot ergens in de 800kbps (weet niet meer precies) maar dat maakt niet uit want zelfs dit is nog goed voor iets van 90KB/s (als je dat al zou halen i.v.m. afstand centrale, kwalteit koper e.d.).
K thanx man hier heb ik wat aan..
En de up ach ja ik bt veel ( nu met @zuig) en heb nu een upload van 32 ( meestal 26).
Als ik rond de 75/80 zit heb ik 2,5 x zoveel = ikke blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 21:32
De ping tijden zijn op dit moment wel aardig hier in Rotterdam (BBned), maar van de week waren ze echt hopeloos, ik zal vanavond nog ff checken, maar misschien is het nu eindelijk opgelost,

Ik heb alleen als ik op hoge snelheid ga downloaden (700 kB/sec +) dat mijn internet eraf gaat voor een paar seconden, ik moet dan opnieuw een IP adres (DHCP) request sturen en dan doet ie het weer.... Enig idee waar het aan zou kunnen liggen????

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Gisteravond vlak na 12.00 viel mn internet opeens weg. Ik dacht eerst aan BBned onderhoud, maar het was de upgrade Cisco DSLAM --> Alcatel DSLAM`s. Die was ook op donderdag gepland, maar op de een of andere manier denk je daar niet aan als het 1 over 12 is 8)7

Maargoed, de ping is nu super; van 23ms naar 11ms! Das dus prima, alleen nu liefst s'avonds nog een ping van 11.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweeke op 13-05-2004 12:30 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Snowwie schreef op 07 mei 2004 @ 12:55:
[...]

Nu nog steeds geen ADSL in Hoogeveen ? Dat snap ik nu niet he, een plaats met
50.000 inwoners en geen ADSL. Ja, je hebt wel die k*t provder van een "Rendo
de Kooij", maar dat is volgens mij de grootste afzetter als het gaat op internet
gebied.
Nee ADSL is al bijna 2 jaar beschikbaar alleen zijn de meeste mensen hier overgestapt op @HOME via de rendo toen die ermee stopte. Iedereen kreeg namelijk een brief met extra korting bij het nemen van @Home. Verder ken ik hoogeveen maar 1 hand vol mensen met adsl en die hebben allemaal via het KPN netwerk. Daarom vond ik het dus vreemd dat ik niet werd aangenomen.

Het tiscalli netwerk en babyxl is nog niet beschikbaar.

p.s. beetje late reply :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:46
Ik heb eindelijk een werkende aansluiting. Heb volgens mij een triest record in handen wat betreft oplevering. maarliefst 102 dagen na aanvraag kan ik eindelijk internetten via Demon. Probleem was capaciteit in de centrale van Weesp. Dat was dus op het moment (week 5) van aanvragen al zo en ik Week 18 is er pas wat aan gedaan volgens Demon.
Had inmiddels Chello al opgezegd, maar als ik dit had geweten, dan had ik er nog wel even een tweede keer over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 23:40

metamarty

Private RocketTwinky reporting

PROnline schreef op 13 mei 2004 @ 14:46:
Ik heb eindelijk een werkende aansluiting. Heb volgens mij een triest record in handen wat betreft oplevering. maarliefst 102 dagen na aanvraag kan ik eindelijk internetten via Demon. Probleem was capaciteit in de centrale van Weesp. Dat was dus op het moment (week 5) van aanvragen al zo en ik Week 18 is er pas wat aan gedaan volgens Demon.
Had inmiddels Chello al opgezegd, maar als ik dit had geweten, dan had ik er nog wel even een tweede keer over nagedacht.
Helaas!! Ik heb demon aangevraagd op 11 december vorig jaar. Ik wacht nog steeds. Afgelopen dinsdag was het precies 6 maanden geleden! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 20:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Net mijn ADSL modempje toegestuurd gekregen. Ik ga het over een week of 2 installeren (mijn ADSL zou opgeleverd worden over een paar weken en ik ben volgende week op vakantie). Als dit allemaal gaat werken voor juni, ga ik @Home opzeggen.
Ik hoop echt dat ik niet van die problemen krijg met de oplevering als ik de voorgaande posts zo even bekijk.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 11:48
PROnline schreef op 13 mei 2004 @ 14:46:
Ik dacht dat ik het record te pakken had (7-8 weken). Ik had chello 5 weken te vroeg opgezegd (in de veronderstelling dat mijn dsl-lijntje snel zou worden opgeleverd) waardoor ik ruim een maand zonder internet heb gezeten. Wat was dat een hel zeg! :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

sylvesterrr schreef op 13 mei 2004 @ 16:06:
[...]

Ik dacht dat ik het record te pakken had (7-8 weken). Ik had chello 5 weken te vroeg opgezegd (in de veronderstelling dat mijn dsl-lijntje snel zou worden opgeleverd) waardoor ik ruim een maand zonder internet heb gezeten. Wat was dat een hel zeg! :/ :|
inmiddels 6 maanden zonder internet en counting... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 11:48
metamarty schreef op 13 mei 2004 @ 16:33:
[...]

Kun je niks met de buren regelen ofzo? Zes maanden zonder internet zou me echt niet lukken. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Briefje schrijven en ze in gebreke stellen. Geef ze nog 2 weken de tijd om je aan te sluiten zoniet ben je niet meer gebonden aan het contract.

Klaar.. Kun je een andere provider keizen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
Het ping probleem is nog niet opgelost, average ping=100ms op dit moment.

Hopelijk wordt het snel opgelost, het is zo echt onmogenlijk om te gamen!

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Cyberpope schreef op 13 mei 2004 @ 20:23:
[...]

Briefje schrijven en ze in gebreke stellen. Geef ze nog 2 weken de tijd om je aan te sluiten zoniet ben je niet meer gebonden aan het contract.

Klaar.. Kun je een andere provider keizen.
Loop je nog tegen het probleem aan van volle centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Silent3k schreef op 13 mei 2004 @ 20:41:
Het ping probleem is nog niet opgelost, average ping=100ms op dit moment.

Hopelijk wordt het snel opgelost, het is zo echt onmogenlijk om te gamen!

Greetz
Silent
Nog iets meer dan 1 dag. Daarna gaan we massaal onze automatische incasso opheffen en actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Mensen ik ga denk ik 1 deze dagen ook demon 8mbit aanvragen... zit 1400 meter van de centrale ofzo dus dat is wel redelijk toch ??? Maar hebben ze nu echt zo veel problemen met die servers van ze ?? of ligt dat gewoon aan BBned ?? en is babyxl nou beter of slechter als BBned... Want anders wacht ik wel tot ze weer nieuwe bbned users aannemen...
Ik hoor het wel :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Is het alweer zover? al een uur of twee dikke belaberde speeds..download onder de 150 kb upload onder de 50kb :/ en een ping rond de 100 sigh ( dit op een 8/1 con en zit 450Meter vanaf de centrale) Gogo demon! keep up the good work :/

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Firecow schreef op 13 mei 2004 @ 22:30:
Mensen ik ga denk ik 1 deze dagen ook demon 8mbit aanvragen... zit 1400 meter van de centrale ofzo dus dat is wel redelijk toch ??? Maar hebben ze nu echt zo veel problemen met die servers van ze ?? of ligt dat gewoon aan BBned ?? en is babyxl nou beter of slechter als BBned... Want anders wacht ik wel tot ze weer nieuwe bbned users aannemen...
Ik hoor het wel :)
babyxl heeft een stabieler netwerk zeggen ze...
omdat ik op een slechte switch zit bij demon heb ik nare ervaringen nu dus mja scheelt per gebruiker.

het zou deze week opgelost moeten zijn volgens het mailtje wat ik gekregen heb van hun.

ik hoop het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb Baby XL en zit 1400 meter van de centrale hier in Amersfoort.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 13 2004 om 22:59:03 UTC+0200)

Download : 757.8 KByte/sec
Upload : 81.8 KByte/sec
Connection : 412.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Ik kan dus niet klagen denk ik zo, via BabyXL is het zeker aan te raden :)

[offtopic]
Nee, dat van Speedtest is niet om te patsen, maar voor een indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:46
[...]

Hmmm, kom ik nog goed weg geloof ik. Maar drie maanden vond ik al buitengewoon. Heb nog een deel van de tijd kunnen overbruggen door stiekem wat te wardriven. hoefde er overigens niet de deur voor uit. Drie draadloze netwerken, alledrie onbeveiligd. altijd handig voor je mail te checken. Maar etisch onverantwoord om binaries van de nieuwsgroepen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 13 mei 2004 @ 22:14:
[...]

Nog iets meer dan 1 dag. Daarna gaan we massaal onze automatische incasso opheffen en actie ondernemen.
Zou ik niet doen , gisteren met iemand van demon aan de lijn gezeten en die vertelde mij dat een lage ping niet gegarandeerd is etc. Hoge dl snelheden etc. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:02:
[...]

Zou ik niet doen , gisteren met iemand van demon aan de lijn gezeten en die vertelde mij dat een lage ping niet gegarandeerd is etc. Hoge dl snelheden etc. wel.
Telkens als ik nu op hoge snelheid probeer te downloaden wordt ik eraf geflikkerd, voor een minuut ofzo, als ik dan meteen weer door wil downloaden moet ik IP release and renew uitvoeren.

Ik denk dat het tijd wordt dat BBned is wat verantwoordelijk op zich neemt een dezelfde service als BabyXL gaat verlenen. Daar hoor je nu niemand klagen!

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Silent3k schreef op 14 mei 2004 @ 10:12:
[...]

Telkens als ik nu op hoge snelheid probeer te downloaden wordt ik eraf geflikkerd, voor een minuut ofzo, als ik dan meteen weer door wil downloaden moet ik IP release and renew uitvoeren.
Welk OS gebruik je?
Welk type modem?
Zit je op het nieuwe type dslam?
Al geprobeerd je modem lager te laten connecten?
Als je "eraf geflikkerd" wordt, heb je dan line sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

PROnline schreef op 14 mei 2004 @ 00:52:
[...]

Hmmm, kom ik nog goed weg geloof ik. Maar drie maanden vond ik al buitengewoon. Heb nog een deel van de tijd kunnen overbruggen door stiekem wat te wardriven. hoefde er overigens niet de deur voor uit. Drie draadloze netwerken, alledrie onbeveiligd. altijd handig voor je mail te checken. Maar etisch onverantwoord om binaries van de nieuwsgroepen te trekken.
Heb ik zelf ook al geprobeerd. Geen wireless netwerk beschikbaar. De buren ken ik ook niet echt (ik woon in een mooie autistische flat in zoetermeer). Opzeggen kan natuurlijk altijd, dat bood Demon mij ook al steeds aan ("U kan gratis annuleren"), maar zo gratis is dat helemaal niet. De enige andere partij die internet aanbiedt is KPN, en dan kom ik dus weer terug bij mijn oude abbonnement. Omdat ik ISDN heb omgeruild voor POTS is mijn oude apparatuur ook niet meer bruikbaar. Ik moet dus dan maar weer hopen dat er een actie is met gratis modem/geen aansluitkosten. En dan maar hopen dat ik daar wordt aangesloten want je weet nooit hoe druk het daar is. Daarom ben je eigenlijk veroordeeld om gewoon te wachten totdat Demon/BBned is een keer iets gaat ondernemen. Je hoopt dan dat ze een keer gaan brullen naar BBned en zeggen dat er een klant 6 maanden zit te wachten maar daar heb ik nog niks van gemerkt. Ik heb ook de OPTA gebeld en die zegt geen autoriteit te hebben op de internet markt. De consumentenbond wil me niet helpen omdat ik daar geen lid van ben. De NLIP kan geen klacht van mij aannemen omdat Demon daar niet is aangesloten. Zo gaat dat dus week in week uit. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49

Pimmuz

Roar

Je kan ook bbned nemen via een andere provider?

bv Cistron heeft hun eigen nrp's/npr's |:( vergeet dat altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
ben ik blij dat ik geen enkel probleem heb

met de unlimited pakket van virtualbox haal ik zelfs de 1Mb !!!!!!!!!!
kheb zelfs screenshots van !! met 6 lijntjes zuig ik de NG helemaal leeegg !!

me ping is bijna altijd rond de 30 a 50 pown ik wel mee hoor !!

wat me wel op valt is wanneer ik win98 se opstart en adn ga gamen 1 van de 20 x opeens me internet wegvalt ! maar deze paar maanden nix meer van gemerkt !

Ben een tevreden demon klant !

greetz

majin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:51

mjl

Ugh

Volgende probleem:

Bij Demon zou het mogelijk zijn een upgrade van je lijn te doen. Ik wil dus van mijn huidige 1024 lijn een 8Mbit lijn laten maken. Vroeger kon je dit aanvragen via de website.

In december 2003 wou ik graag mijn lijn laten upgraden, maar dat kon toen niet vanwege het onderhoud dat bbnet aan de lijnen en servers en weet ik wat aan het doen was. Ik moet wachten tot januari, in Januari werd mij verteld dat ik moest wachten tot de volgende maand, in februari: nee pas in maart kan dat, in maart nee dat kan niet via de website maar wel schriftelijk. Vandaag, ik bellen met costumer service: 19 maart de brief verstuurd maar nog niks gehoord.

Costumer service zegt: wegens bbnet onderhoud kunnen deze nu geen upgrades uitvoeren, indien ze dat doen dan vervalt de verbinding en zit ik dus zonder internet ?????? Volgens de dame aan de lijn was dit een technisch verhaal wat ze me niet aan de telefoon kon uitleggen.

Ik zit dus nog steeds op 1 Mbit, terwijl ik voor het werk toch echt sneller nodig heb. Ik heb bbnet gebeld maar die verwijzen doodleuk terug naar demon, geen van beide kan me iets zinnigs bieden. Ik heb de neiging om Demon in gebreke te stellen, ze komen hun voorwaarde dat ik de mogelijkheid heb om te upgraden niet na en dat duurt nu al bijna een half jaar. Ik ben de loze beloftes zat (mischien over een maand kan het weer, ze zijn met gesprekken bezig met bbnet etc.)

Wat kan ik nu doen, zijn er manieren om van ze af te komen, of een manier om toch een hogere snelheid te krijgen via hun, desnoods verhuis ik naar een andere provider met de kosten voor demon ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op 14 mei 2004 @ 13:04:
Volgende probleem:

...
Hou alsjeblieft eens op met die in en in trieste en negatieve opmerkingen. Niemand zit daar op te wachten. Als je zelf even logisch nadenkt dan snap je waarom Demon hier niet echt iets aan kan doen. BBNED heeft een capaciteitstekort en kunnen geen nieuwe abbonementen aannemen. Denk je dan echt dat jij meer capaciteit kan krijgen? Nee dus, en Demon moet in deze zaak BBNED aansporen de upgrades van de centrales snel te regelen maar ook zij zijn afhankelijk van BBNED en hoe die hun zaakjes regelen.

Smijt dus niet alles op Demon maar wacht tot BBNED zijn zaakjes goed heeft of sluit dit abbonement af en vraag een nieuwe (met grotere snelheid) weer aan. Kost meer maar dan krijg je wat je wilt. In dit geval kan Demon er ook niet veel aan doen. (maakt niet goed wat Demon qua service met bepaalde individuen doet maar toch).

Probeer iets minder negatief te zijn en geniet van de lijn die je hebt :*)

Cheers

Idde

ps. januarie is fout --> januari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:51

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:11:
[...]

Hou alsjeblieft eens op ...
Jezus, wat loop jij te bitchen zeg, Demon is gewoon slecht bezig. Dit hadden ze vast al zien aankomen dus bied dan ook niet deze mogelijkheid aan. En genieten met deze lijn is er met deze snelheid heus niet bij zeker niet met al dat gedoe om die upgrade. Als je niet zinnig op een post kunt reageren doe dat dan ook niet.

Graag wat nuttige input zodat ik dit probleem alsnog kan oplossen.

Ik heb trouwens nog weer gebeld, je kunt tenslotte naar een andere provider binnen bbnet overstappen met een onderbreking van je verbinding van minder dan een dag, ik heb ze voorgesteld om dit te doen met een overstap naar een ander abonnement binnen demon, maar dat kon volgens de dame aan de telefoon ook niet. Ik overweeg nu dus ze in gebreke te stellen en te eisen dat ze me kostenloos migreren naar een andere provider (concepts bijv.) zodat ik daar 8Mbit krijg. Graag wat tips van andere Gotters hierover zodat ik het in iedergeval juist aanpak.

Ps1. volgens de regels wordt hier niet gegroet e.d aan het begin of einde van een post
Ps2. of jij nooit tiep fouten maakt ....

[ Voor 36% gewijzigd door mjl op 14-05-2004 13:29 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mjl schreef op 14 mei 2004 @ 13:24:
[...]

Graag wat tips van andere Gotters hierover zodat ik het in iedergeval juist aanpak.
Zoals Support al heeft gezegd, zodra BBned klaar is met upgrades zal de upgrade functie weer werken.
Je hebt een jaarcontract afgesloten voor 1024/512, dat je kunt upgraden is leuk, maar geen verplichting voor de provider.
Na 1jaar kun je kosteloos opzeggen en een abonnement naar keuze nemen bij wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mjl schreef op 14 mei 2004 @ 13:24:
[...]

Jezus, wat loop jij te bitchen zeg, Demon is gewoon slecht bezig. Dit hadden ze vast al zien aankomen dus bied dan ook niet deze mogelijkheid aan. En genieten met deze lijn is er met deze snelheid heus niet bij zeker niet met al dat gedoe om die upgrade. Als je niet zinnig op een post kunt reageren doe dat dan ook niet.

Graag wat nuttige input zodat ik dit probleem alsnog kan oplossen.

Ik heb trouwens nog weer gebeld, je kunt tenslotte naar een andere provider binnen bbnet overstappen met een onderbreking van je verbinding van minder dan een dag, ik heb ze voorgesteld om dit te doen met een overstap naar een ander abonnement binnen demon, maar dat kon volgens de dame aan de telefoon ook niet. Ik overweeg nu dus ze in gebreke te stellen en te eisen dat ze me kostenloos migreren naar een andere provider (concepts bijv.) zodat ik daar 8Mbit krijg. Graag wat tips van andere Gotters hierover zodat ik het in iedergeval juist aanpak.

Ps1. volgens de regels wordt hier niet gegroet e.d aan het begin of einde van een post
Ps2. of jij nooit tiep fouten maakt ....
Demon zal heus wel zijn best doen om de problemen optelossen. Maar sommige dingen hebben hun niet in eigen handen. Hun zijn volledig afhankelijk van BBned als het op capaciteis aankomt.

Als BBned dus die niet heeft moet je juist blij zijn dat die upgrade optie er niet meer is, anders zit je of heel lang te wachten totdat je eindelijk de snellere lijn hebt. Of je betaald voor een snellere lijn twerwijl je veel te weinig haalt op die lijn.

En in deze kan je demon niet in gebreken stellen, want hun leveren hun product volgens de voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 10:02:
[...]

Dat is leuk dat ze dit zeggen, maar ze bieden (kijk maar op het DSL-pagina) volledige internettoegang aan. Dit wil dus zeggen dat ik mijn verbinding moet kunnen gebruiken met alle gangbare internettoepassingen. Met deze lage ping kan er niet gegamed worden en ook MIRC is ooit onwerkbaar. Dus je kunt de discussie aangaan of ze dus volledige internettoegang aanbieden.

Daarbij ben je niet alleen gehouden aan de algemene voorwaarden, maar ook aan de verwachtingen die je schept. Ze hebben altijd een lage ping gehad en demon is om die reden aangeraden. Ook door de consumentenbond. Demon heeft dit overgenomen door (wat ze nu nog steeds hebben) ook te adverteren dat ze "als beste getest zijn". Ze hebben het in elk geval nooit tegen gesproken.

Natuurlijk moet je voordat je je incasso opheft wel in gebreke stellen.

Daarbij mag je de incasso opheffen en gewoon per giro betalen.. Ook daarbij voldoe je dus aan je verplichting (je betaald voor de dienst), maar geef je ze een hoop extra werk :) De algemene voorwaarde van "moet per incasso" is niet geldig :) Ja, ze mogen wel zeggen: "we nemen alleen u aanvraag in behandeling als u er een incassomachtiging bij doet...." maar als je hem daarna opzegt kunnen ze je niets maken zolang je maar betaal :P :) Je kunt ze dus terug pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 14:29

Quarin

Ondertitel... wasda?

ik heb nu sinds een maand 8/1 abbo bij demon (babyxl). Toen ik het kreeg had ik geen last van lage ping maar wel van disconnects. 2 weken geleden was dit opeens goed en ook mijn ping was toen gemiddeld 13 ipv 19. 1 week geleden echter begonnen de disconnects weer.
Vandaag naar demon gebeld en ze zeiden het volgende te doen:
wan adsl maxtonelimit 11 (in command line dus, telnet-24-8 is dat).
Nu loopt hij goed maar mijn upload is nu getraind op 768 ipv 864 (14 is namenlijk ulimited en 11 verlaagt dat dus een beetje)
Mijn vraag is echter hoe het kan dat hij niet goed werkt op unlimited. Is dat een probleem want aan mijn bekabeling kan liggen of aan een brakke dslam ofzo. Ik zou graag de oorzaak weten want ik heb nu wel een lagere snelheid en dit is ook eigenlijk een oplossing die niet nodig zou moeten zijn.
De afstand tot mijn centrale is 800 meter. De ingetrainde downstream was 7600 en is dat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:16
mmm ligt het aan mij of gaat het allemaal een beetje soepeler sinds net?
Het browsen lijk wel sneller te gaan oid..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Ritchie schreef op 14 mei 2004 @ 20:08:
mmm ligt het aan mij of gaat het allemaal een beetje soepeler sinds net?
Het browsen lijk wel sneller te gaan oid..
Mijn ping lijkt goed, zo rond de 25 (normaal 11ms) maar eigenlijk kan ik er niks over zeggen, want er hangt iemand anders in m'n WLAN (geoorloofd uiteraard) die ook zit te internetten/gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
dolby schreef op 14 mei 2004 @ 10:31:
[...]

Welk OS gebruik je?
Welk type modem?
Zit je op het nieuwe type dslam?
Al geprobeerd je modem lager te laten connecten?
Als je "eraf geflikkerd" wordt, heb je dan line sync?
Windows XP, het bijgeleverde zyxel modem, asus wl500g router, en ik zit op de 10k-02 switch bij bbned, ik zal ff kijken voor de line sync, als ik eraf gegooid wordt, het modem staat in een andere ruimte dus daar heb ik nog niet opgelet.

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Silent3k schreef op 14 mei 2004 @ 21:09:
[...]

Windows XP, het bijgeleverde zyxel modem, asus wl500g router, en ik zit op de 10k-02 switch bij bbned, ik zal ff kijken voor de line sync, als ik eraf gegooid wordt, het modem staat in een andere ruimte dus daar heb ik nog niet opgelet.

Greetz
Silent
Probeer eens je machine direct op je modem, en download dan die test file van de Demon ftp en kijk of het probleem dan voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De listing van newsgroups op de server van Demon gaat de laatste dagen wel van kwaad tot erger. Ik haal nu de listing binnen, dus nog niet eens de headers, en ik haal een snelheid van 1 KB/sec .. jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmmm, hier is mijn ping nu goed... Max 41 ms, maar gemiddeld 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tweeke schreef op 14 mei 2004 @ 21:07:
[...]
Mijn ping lijkt goed, zo rond de 25 (normaal 11ms) maar eigenlijk kan ik er niks over zeggen, want er hangt iemand anders in m'n WLAN (geoorloofd uiteraard) die ook zit te internetten/gamen. :)
Uiteraard heeft Demon z'n belofte dat het vrijdag gefixed zou zijn weer niet gehaald. M'n ping is weer brakski, hoe onverwachts ;).

Nu weer denken aan positieve dingen: Ik kan... rayman is laat kijken. Yeah :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ping is nu al overdag... hmmmmmm...het zou toch niet ? De vorige uren had ik nog high pingie...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
wwillem schreef op 14 mei 2004 @ 23:03:
[...]

Uiteraard heeft Demon z'n belofte dat het vrijdag gefixed zou zijn weer niet gehaald. M'n ping is weer brakski, hoe onverwachts ;).

Mja, bij mij was het dus ook niet super, maar iig onder de 50ms allemaal. Was het bij jou nog erger dan?

Iets anders: Een kennis heeft op mijn aanraden Demon heeft besteld omdat ik wist dat ie BabyXL ging krijgen :P (i.v.m. de tijdelijke BBnedabbo-stop). Die lijn is echt supersnel opgeleverd. Na de 7 dagen afkoelen in 1 dag geaccepteerd en 2 dagen daarna modem in huis en direct linesync. Een dag daarna al officiële oplevering. Uiteraard allemaal super werkend, Demon met BabyXL is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

wwillem schreef op 14 mei 2004 @ 23:03:
[...]

Eind van de week ik bij mij zondag. Dus ze hebben nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
dolby schreef op 14 mei 2004 @ 21:14:
[...]

Probeer eens je machine direct op je modem, en download dan die test file van de Demon ftp en kijk of het probleem dan voordoet.
Ik ben het nu aan het testen, en zit al ruim een uur te downloaden op volledige snelheid, waarschijnlijk zit het probleem dus toch in mijn router, zou het nog zin hebben om het zyxel modem als router in te stellen, en dan mijn wl500g gewoon als bridge/switch te laten werken?

Greetz
Silent

[ Voor 3% gewijzigd door Silent3k op 15-05-2004 10:37 ]

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 20:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Silent3k: Probeer het es? :) Ik ga ook met m'n router(s) testen als ik de lijn opgeleverd krijg.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Silent3k schreef op 15 mei 2004 @ 10:37:
[...]

Ik ben het nu aan het testen, en zit al ruim een uur te downloaden op volledige snelheid, waarschijnlijk zit het probleem dus toch in mijn router, zou het nog zin hebben om het zyxel modem als router in te stellen, en dan mijn wl500g gewoon als bridge/switch te laten werken?

Greetz
Silent
Welke firmware heb je op de Asus router staan. Toen ik er de laaste 7.6? in had gegooid had ik dat probleem ook. Misschien omdat dan alle poorten op stealth staan? naar het terug flashen van een oudere firmware was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:56
Tweeke schreef op 14 mei 2004 @ 23:38:
[...]
Mja, bij mij was het dus ook niet super, maar iig onder de 50ms allemaal. Was het bij jou nog erger dan?

Iets anders: Een kennis heeft op mijn aanraden Demon heeft besteld omdat ik wist dat ie BabyXL ging krijgen :P (i.v.m. de tijdelijke BBnedabbo-stop). Die lijn is echt supersnel opgeleverd. Na de 7 dagen afkoelen in 1 dag geaccepteerd en 2 dagen daarna modem in huis en direct linesync. Een dag daarna al officiële oplevering. Uiteraard allemaal super werkend, Demon met BabyXL is _/-\o_
Ik heb hier precies het zelfde, lijn was 2 weken na aanvraag opgeleverd (2048/1024).
Terwijl dit een 'nieuwbouwlocatie' is in een bestaande wijk, waar @home niet wil leveren en bbned naja dat is bekend :P

24-04-2004 Ingediend
02-05-2004 Verzonden
02-05-2004 Bevestigd
03-05-2004 Geaccepteerd
04-05-2004 Modem verzonden
05-05-2004 Modem ontvangen
06-05-2004 DSL Lampje ging branden O+
08-05-2004 Opgeleverd

De 1e dag nog wel een paar disconnects maar vanaf de officiele oplevering geen problemen meer gehad, ping altijd tussen de 13 en 15ms, download tegen de 240kB/s, en upload zo rond de 90kB/s.
Echt heel tevreden over BabyXL/Demon _/-\o_
Een hele verademing na een paar jaar @Home _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
Cyberpope schreef op 15 mei 2004 @ 11:08:
[...]

Welke firmware heb je op de Asus router staan. Toen ik er de laaste 7.6? in had gegooid had ik dat probleem ook. Misschien omdat dan alle poorten op stealth staan? naar het terug flashen van een oudere firmware was het probleem opgelost.
Ik heb ff op chupa.nl gekeken en het schijnt een bekend probleem te zijn, de wan port "dies" na veel downloaden, maar er is een oplossing voor, door hem inplaats van auto, op full dublex (100 of 10 mbit) te zetten. dat ga ik nu ff uitproberen, in de nieuwe firmware van asus moet deze functie zitten anders moet ik een custom firmware gebruiken.

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik kom effe klagen:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat May 15 2004 om 11:46:29 UTC+0200)

Download : 171.7 KByte/sec
Upload : 32.1 KByte/sec
Connection : 130.0 Conn/min
Ping test Nederland : 82.0 ms

W:\>ping -t www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=89 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=104 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=96 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=86 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=102 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=117 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=105 ms TTL=250

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 7, ontvangen = 7, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 86ms, Maximum = 117ms, Gemiddelde = 99ms

W:\>

Bij iemand anders ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
WiNlUx schreef op 15 mei 2004 @ 11:47:
Ik kom effe klagen:

ping -t www.tweakers.net: Minimum = 86ms, Maximum = 117ms, Gemiddelde = 99ms

Bij iemand anders ook zo?
Jep:

ping www.demon.nl /t
Minimum = 62ms, Maximum = 114ms, Average = 88ms

Let ook even op de tijd: 11:57 's ochtends op een zaterdag. Ik vind het eigenlijk wel humor hoor :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 15 mei 2004 @ 11:59:
[...]

Jep:

ping www.demon.nl /t
Minimum = 62ms, Maximum = 114ms, Average = 88ms

Let ook even op de tijd: 11:57 's ochtends op een zaterdag. Ik vind het eigenlijk wel humor hoor :+.
Ik zie het nu ook, naar tweakers.net is echt hoog :r . Wat is er allemaal bij Demon aan de hand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Silent3k schreef op 15 mei 2004 @ 11:21:
[...]

Ik heb ff op chupa.nl gekeken en het schijnt een bekend probleem te zijn, de wan port "dies" na veel downloaden, maar er is een oplossing voor, door hem inplaats van auto, op full dublex (100 of 10 mbit) te zetten. dat ga ik nu ff uitproberen, in de nieuwe firmware van asus moet deze functie zitten anders moet ik een custom firmware gebruiken.

Greetz
Silent
Je weet nu tenminste wat de boosdoener is, succes met het oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmmm.. heel lang brakke ping gehad. Echter op dit moment 13.16

min = 19, max is 44, gemiddeld is 21

Dus redelijk. (maar www.demon.nl)

Yep, ik heb bbnet

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 15-05-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat het overdag nu ook zo brak is kan eigenlijk twee dingen betekenen:

A ) Het wordt gewoon steeds erger
B ) Ze zijn er mee bezig en daarom is het nu ff wat slechter.

laten we maar hopen dat het B is.

[ Voor 11% gewijzigd door Phydomir op 15-05-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Hier nog steeds p'cies het zelfde. Mijn upload komt niet meer boven de 30 uit. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 09:22
Hier demon leiden 8/1 mbit

832 KB/sec Down en 112 KB/sec Up @ ping van 17

Hier denk ik niets aan het handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Boekee schreef op 15 mei 2004 @ 17:14:
Hier demon leiden 8/1 mbit

832 KB/sec Down en 112 KB/sec Up @ ping van 17

Hier denk ik niets aan het handje
Ook BBned?...lijkt me in het vervolg er wel handig om bij te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Chutney schreef op 15 mei 2004 @ 17:21:
[...]

Ook BBned?...lijkt me in het vervolg er wel handig om bij te zetten...
Kan niet zeggen dat ik een brakke ping heb. Ik zit op de bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net

(Demon, BBNed, 2048/1024)

C:\>ping www.demon.nl

Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=8ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=9ms TTL=61

Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

bbned dus ?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Marzman schreef op 15 mei 2004 @ 17:34:
[...]

Kan niet zeggen dat ik een brakke ping heb. Ik zit op de bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net

(Demon, BBNed, 2048/1024)

Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms
F************ck hoe kom je aan die pingtijden :| :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

WiNlUx schreef op 15 mei 2004 @ 17:53:
[...]

F************ck hoe kom je aan die pingtijden :| :P
Dat is gewoon normaal op een nieuwe alcatel centrale ;) Zijn ping is vanavond ook weer hoog, als die van ons dat ook is iig ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op 15 mei 2004 @ 11:19:
[...]

Ik heb hier precies het zelfde, lijn was 2 weken na aanvraag opgeleverd (2048/1024).
Terwijl dit een 'nieuwbouwlocatie' is in een bestaande wijk, waar @home niet wil leveren en bbned naja dat is bekend :P

24-04-2004 Ingediend
02-05-2004 Verzonden
02-05-2004 Bevestigd
03-05-2004 Geaccepteerd
04-05-2004 Modem verzonden
05-05-2004 Modem ontvangen
06-05-2004 DSL Lampje ging branden O+
08-05-2004 Opgeleverd

De 1e dag nog wel een paar disconnects maar vanaf de officiele oplevering geen problemen meer gehad, ping altijd tussen de 13 en 15ms, download tegen de 240kB/s, en upload zo rond de 90kB/s.
Echt heel tevreden over BabyXL/Demon _/-\o_
Een hele verademing na een paar jaar @Home _/-\o_
dat hoop ik over 2 maanden ook te kunnen zeggen.

Nog 2 weken .. dan aanvragen dan nog ongeveer 3/4 weken en dan eindelijk bij @zuig weg.

*edit* speciaal voor jou ge-edit mssl ( 't zal wel iets groningens zijn ik zeg altijd 2 maand)*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:49:
[...]

dat hoop ik over 2 maand ook te kunnen zeggen.

Nog 2 week .. dan aanvragen dan nog ongeveer 3/4 week en dan eindelijk bij @zuig weg.
offtopic:
Maar het leest nogal irritant als je alles in enkelvoud post :+ . het is 1maand en 2maanden. Net als 1 week en 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tot nu toe zijn de ping tijden nog goed, maar dat is eigenlijk altijd op zaterdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
dolby schreef op 15 mei 2004 @ 13:09:
[...]

Je weet nu tenminste wat de boosdoener is, succes met het oplossen :)
Door mijn router wan port inplaats van AUTO op 10 Mbit Full Duplex te zetten zijn alle problemen weer opgelost, en heb ik vandaag vrolijk kunnen door downloaden!

De pings zijn op dit moment wel redelijk rondt de 20ms, maar ja het is dan ook al 12 uur!

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 06:55
Na de update van mijn modem zyxel 650R zijn mijn ping tijden lager dan eerst en werkt mijn upload snelheid weer op 1 mbit.
ik zit op bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=6ms TTL=61

Minimum = 6ms, Maximum = 6ms, Average = 6ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 09:22
Ligt het aan mij of zijn de DNS servers van demon traag van begrip ? duur lang voordat ie een IP voor een website vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 10:57

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ligt aan jou.

Als het antwoord je niet bevalt had je de vraag niet moeten stellen :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Een vraagje voor de mensen die al eens hun firmware hebben geupgrade:
Kregen jullie ook een -3 cksum error bij het uploaden van de firmware :?

Normaal zou je zeggen: Bij een verkeerde firmware, zorgt de in het modem gebouwde controle ervoor dat je niet kunt flashen. Maar ik heb toch echt de goede firmware (GT4 voor een Zyxel Prestige 650 R31 modem). Ik heb geupdate volgens de Demon handleiding en de gewone Zyxel handleiding ernaast. Wie weet hoe ik toch m'n firmware kan flashen?
Boekee schreef op 16 mei 2004 @ 12:06:
Ligt het aan mij of zijn de DNS servers van demon traag van begrip ? duur lang voordat ie een IP voor een website vind
Vrij traag volgens mij. Gamers.nl ip adres opvragen duurt al enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Ik heb de firmware geupdated zonder reset, Zyxel 650R-31 analoog, als volgt:
in een telnet naar menu 24 en 7 (Upload firmware)
op m'n PC met vast IP (192.168.1.33) ftp openen naar 192.168.1.1
put 340GT4D0.bin ras

Hierna rebootte de Zyxel en na anderhalve minuut had ik GT.4 erop. Alle instellingen zijn bewaard gebleven, dus ik hoefde geen reset of opnieuw in router mode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DeBolle schreef op 16 mei 2004 @ 12:56:
Ik heb de firmware geupdated zonder reset, Zyxel 650R-31 analoog, als volgt:
in een telnet naar menu 24 en 7 (Upload firmware)
op m'n PC met vast IP (192.168.1.33) ftp openen naar 192.168.1.1
put 340GT4D0.bin ras

Hierna rebootte de Zyxel en na anderhalve minuut had ik GT.4 erop. Alle instellingen zijn bewaard gebleven, dus ik hoefde geen reset of opnieuw in router mode te zetten.
Ok dankje. Bij mij gaat het dus fout na put 340GT4D0.bin ras. De firmware is dan inmiddels geupload en daarna komt de cksum error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Een checksum error wijst volgens mij op een een corrupte file of jouw ftp staat niet in binary maar in ascii? Beide gevallen vreemd, dat er een bitje is omgevallen in de Zyxel zou opgelost moeten zijn door een reset (30 seconden reset knop indrukken volgens de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DeBolle schreef op 16 mei 2004 @ 13:18:
Een checksum error wijst volgens mij op een een corrupte file of jouw ftp staat niet in binary maar in ascii? Beide gevallen vreemd, dat er een bitje is omgevallen in de Zyxel zou opgelost moeten zijn door een reset (30 seconden reset knop indrukken volgens de handleiding).
Ik heb maar 5 sec oid op de reset knop gedrukt. Misschien was dat te kort, hij booten wel opnieuw. Dat kan ik in ieder geval nog even proberen.

De ftp stond in bin mode en de firmware heb ik opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

got mail vandag

-----Original Message-----
From: postmaster@cpc3-pnwn1-4-0-cust18.cdif.cable.ntl.com [mailto:postmaster@cpc3-pnwn1-4-0-cust18.cdif.cable.ntl.com]
Sent: Sunday, May 16, 2004 12:23
To: mail471@digital77.demon.nl
Subject: Warning!

Anybody use your accounts and (or) passwords!

For further details see the attachment.

but there is no attachment!

wat betekend dat ? 8)7
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.