Ervaringen Demon DSL-Express # 12

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.323 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:27
Nou eindelijk geupgrade ;)

Haal downloadsnelheden van rond de 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Wildfire

Joy to the world!

Tweede Paasdag, iedereen aan het internetten, weer pingproblemen. Ping naar Tweakers is momenteel gemiddeld 60ms... :(

Snelheid van downloads van Usenetserver uit VS is nu ook belabberd, normaal zo'n 700 tot 800 kilobyte/sec, nu kom ik niet verder dan zo'n 300 kilobyte/sec...

Demon mag nu wel eens opschieten met het oplossen van de ellende.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wildfire schreef op 12 april 2004 @ 13:48:
Tweede Paasdag, iedereen aan het internetten, weer pingproblemen. Ping naar Tweakers is momenteel gemiddeld 60ms... :(
Hmm, ik heb nu geen problemen, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://latency.osiris.sapcentrifuge.net/latency.png

Bijna alles netjes stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Osiris schreef op 12 april 2004 @ 14:06:
Hmm, ik heb nu geen problemen, kijk maar:

[afbeelding]
Bijna alles netjes stabiel :)
Kun je in het grafiekje ook nog weergeven wat er op de horizontale en verticale as staat, plus de waarden? Dan kunnen we hem flink gaan gebruiken hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zie hier...

Niet echt goed te noemen zoals je ziet.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 10:14

Phydomir

Dennis

Bij mij is ie al de hele dag straks 18ms naar demon

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wwillem schreef op 12 april 2004 @ 14:23:
[...]

Kun je in het grafiekje ook nog weergeven wat er op de horizontale en verticale as staat, plus de waarden? Dan kunnen we hem flink gaan gebruiken hier :).
Jawel, alleen kheb op dit moment ff niet zoveel zin in programmeren/scripten enzo :P Sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Mijn ping is momenteel 80ms, naar tweakers.net. De ping bij mijn ouders is 9ms, dit is op hetzelfde tijdstip maar dan met maxstream

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wwillem schreef op 12 april 2004 @ 14:23:
[...]

Osiris schreef op 12 april 2004 @ 15:09:
[...]

Jawel, alleen kheb op dit moment ff niet zoveel zin in programmeren/scripten enzo :P Sorry..
Done :)

Afbeeldingslocatie: http://latency.osiris.sapcentrifuge.net/latency.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55737

Ik heb Demon eindelijk zo ver dat ze mijn lijn vrijgeven. Hoe lang duurt zoiets? Kan ik ook zelf checken of de lijn al is vrijgegeven? Demon is tot nu toe weinig behulpzaam gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Anoniem: 41252 schreef op 11 april 2004 @ 12:50:
Ook ff een vraagje.

Ik heb de 8mbit lijn van demon zit op 10k-01-vrf-01 en heb geen last van ping probleem maakt niet uit wanneer ik dat test blijt altijd rond de 14 ms naar tweakers of demon.

Wat ik wel heb is dat als ik rechtstreeks op de modem ben aangesloten en speedtest doe dan haal ik bij connecties wel 1500 tot 1600 .

Maar zodra ik de router er tussen heb dan is het de helft.zelfs met 2 pc's gamen gaat perfect en zo maar alleen de connecties zijn de helft.

Heb heb sitecom dc-202.

Iemand?
De Sitecom DC-200 is gecapped, ik haal er maar max 330KB/s down en 65KB/s up mee, ping minimaal 20ms, tot 1100 conn/min. Als ik hem ertussenuit haal dan haal ik 700+KB/s down en 85+KB/s up, ping al onder de 10ms. Mijn Sitecom vertraagt de boel dus behoorlijk. Ik denk dat de DC-202 een soortgelijk probleem heeft.

Wat haal jij aan down, up en ping?
* Robtimus wil ook de DC-202 kopen als die snel genoeg is

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 13:36
Zou je dit progje online willen knallen?..aub ;)..jou zelf gemaakte script.

Misschien is 't handig om op de verticale ass de tijd te zetten (als je weer zin hebt in scripten)...thanks iig

Ping is ook lekker rap zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
IceManX schreef op 12 april 2004 @ 17:04:
[...]
De Sitecom DC-200 is gecapped, ik haal er maar max 330KB/s down en 65KB/s up mee, ping minimaal 20ms, tot 1100 conn/min. Als ik hem ertussenuit haal dan haal ik 700+KB/s down en 85+KB/s up, ping al onder de 10ms. Mijn Sitecom vertraagt de boel dus behoorlijk. Ik denk dat de DC-202 een soortgelijk probleem heeft.

* Weerz wil ook de DC-202 kopen als die snel genoeg is
Als je de DC-202 V2 of V3 neemt dan heb je nergens problemen mee. Die werkt perfect ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chutney schreef op 12 april 2004 @ 17:12:
[...]

Zou je dit progje online willen knallen?..aub ;)..jou zelf gemaakte script.

Misschien is 't handig om op de verticale ass de tijd te zetten (als je weer zin hebt in scripten)...thanks iig

Ping is ook lekker rap zoals voorheen.
't Is helaas tot nu toe nog een samengeraapte combo van ping.exe, een php-tje die ping.exe aanroept, het wegschrijft in een log en het plaatje aanmaakt en een Delphi-service die elke 5 minuten het php-tje via php.exe aanroept 8)7 .
En de tijd komt nog op de X-as ja (horizontale is dat ;) ); er wordt netjes per ping-"sessie" een Unix-timestamp bijgehouden :)
Maar dat komt nog wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Nu online
IceManX schreef op 12 april 2004 @ 17:04:
[...]

* ThinkAboutIt wil ook de DC-202 kopen als die snel genoeg is
Ik haal met mijn sitecom dc202 805 KB/s down en 85 KB/s up. Dus die is niet gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Osiris schreef op 12 april 2004 @ 17:15:
[...]

't Is helaas tot nu toe nog een samengeraapte combo van ping.exe, een php-tje die ping.exe aanroept, het wegschrijft in een log en het plaatje aanmaakt en een Delphi-service die elke 5 minuten het php-tje via php.exe aanroept 8)7 .
En de tijd komt nog op de X-as ja (horizontale is dat ;) ); er wordt netjes per ping-"sessie" een Unix-timestamp bijgehouden :)
Maar dat komt nog wel eens ;)
cool ja die as...de horizontale...hehe, laat me weten als ie af is ;)..vind dat wel cool zo'n proggie die dat bij houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Weerz schreef op 12 april 2004 @ 17:14:
[...]

Als je de DC-202 V2 of V3 neemt dan heb je nergens problemen mee. Die werkt perfect ;)
Ik heb een DC-202 V1, en die pakt toch gewoon de volle snelheid van m'n lijn. Ik haal tot zo'n 870 kilobyte/sec download (max van m'n verbinding) en 95 kilobyte/sec upload (ook de max van m'n verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:57
Chutney schreef op 12 april 2004 @ 17:19:
[...]

cool ja die as...de horizontale...hehe, laat me weten als ie af is ;)..vind dat wel cool zo'n proggie die dat bij houd.
Waarom draai je niet zelf smokeping, mrtg of pessler (??). Heb zelf smokeping draaien en daar zijn de ping problemen duidelijk op te zien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
OllieMongollie schreef op 12 april 2004 @ 17:41:
[...]

Waarom draai je niet zelf smokeping, mrtg of pessler (??). Heb zelf smokeping draaien en daar zijn de ping problemen duidelijk op te zien :'(
offtopic:
Tof programma, maar zelf proggelen is leuker :P Voor Chutney is dat programma van jou denk ik echter wel wat beter dan mijn gekloot 8)7

Dit lijkt me wel handig, kan ik hem mooi in mijn MRTG inbouwen, ware het niet dat ik Windows draai 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 12-04-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Bedankt, deze progsels kende ik dus nog nie....mooi ik ga ze ff TESTen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111386

Anoniem: 2470 schreef op 30 juli 2003 @ 13:27:
[...]

snelheid is gelimiteerd op 512kbit per thread, maal 4 geeft dat 2 mbit :D
Misschien is er iets veranderd bij supernieuws sinds dat bericht, maar ik krijg bij Demon maar twee threads open. Beetje sneu, want ik heb een 8 Mbit abbonnement bij Demon en haal bij news.demon.nl de binairtjes niet veel sneller binnen dan 80 kBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Mijn ping is op dit moment gemiddeld 27ms, maar het is onmogelijk om te gamen. Ik speelde net even Counter-Strike, maar je kunt zowat niets raken, of alles stottert. Toch is gemiddelde ping goed. Misschien uitschieters ofzo, ik weet het niet. Wel weet ik dat voor de upgrade alles wel goed was ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pierre-oord schreef op 12 april 2004 @ 22:39:
Mijn ping is op dit moment gemiddeld 27ms, maar het is onmogelijk om te gamen. Ik speelde net even Counter-Strike, maar je kunt zowat niets raken, of alles stottert. Toch is gemiddelde ping goed. Misschien uitschieters ofzo, ik weet het niet. Wel weet ik dat voor de upgrade alles wel goed was ;(
Erg vreemd, ik heb net nog Counter-Strike gespeeld en dat ging perfect. Misschien ligt het probleem daarom bij jou. Zet net_graph4 eens aan en kijk eens of er sprake is van "choke" of "loss". Normaal horen beide waardes op de 0 te staan. Heb je ook meerdere servers getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 08:01
De ping is hier ook weer superhoog :{
Wordt er gek van, t wordt tijd voor een oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
of ligt het nu aan de verschillende CORE routers?...VFK oid...

ik zit op deze bbned-demon-10k-01-vrf-02, en daarbij heb ik wel een ping van 40 tot 70 ms naar Tnet...

komt vast wel in orde...laten we maar w8e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb probleem met wegvallende verbinding, aan mijn Msn en eMule kan ik zien dat telkens de verbinding wegvalt, is er ergens een log waar ik het kan zien?
Ik gebruik Zyxel-360R (nieuwste firmware) + Draytek 2200E, kan ik in mijn
modem, ergens een log zien?
Ik moet wel echter erbij toevoegen dat sinds dat ik snelheidsverhoging heb
gekregen van 2/0.5 naar 8/1, komt dit voor, daarvoor was t haast nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:12
Ik begin toch sterk het idee te krijgen dat nu iedereen die "gratis" upgrade nu wel gehad heeft....
Echter is de Up/Downgrademogelijkheid op de site nog steeds niet beschikbaar.... 8)7
Weten jullie misschien wanneer dit wel weer kan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Update m.b.t. ping-grafiekjes:

Ik heb toch maar m'n eigen probeersels aan de kant gesodemietert en ff-tjes een PHP-tje geschreven waar MRTG wat van snapt, die daarna alles netjes bijhoud en een grafiekje maakt, wel zo handig :)

Afbeeldingslocatie: http://mrtg.osiris.sapcentrifuge.net/latency-day.png

't Enige nadeel is dat om de 5 minuten nu php.exe in een DOS-venster omhoog komt popuppen 8)7

Je kunt nu in ieder geval wel snel checken op de hoofdpagina of de hoge pingtijden door een download komen of niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 13-04-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Kan het trouwens kloppen dat de nieuwsserver van Demon groter is geworden :?
Het viel me al een paar dagen op dat de retentie op de Nederlandse nieuwsgroepen wat groter is geworden,
tenminste het valt mij op dat ik steeds vaker Xs4All mensen zie klagen op FTD dat ze in a.b.nl iets niet meer kunnen vinden,
terwijl ik diezelfde film nog gewoon kan vinden op de nieuwsserver van Demon. :)
Maar het kan natuurlijk ook komen omdat Xs4All/Newszilla hard achteruit is gegaan. ;)
De retentie op bijvoorbeeld alt.binaries.erotica is op dit moment 48.3 dagen. :P _/-\o_ :*)

Wat mij ook erg opvalt, is dat als ik iets (via Astraweb) aan het posten ben,
dat dan het downloaden (via Demon) enorm vertraagt wordt (terug van 120 naar 30 KiloByte per seconde).
Ik kan mij wel voorstellen dat dit gebeurt, als ik met 3 threads tegelijk ga uploaden,
gezien ik dan de volle 95-105 KiloByte per seconde haal, maar het vertraagt net zoveel,
als ik met maar 1 thread upload (waarbij ik maar 40 KiloByte per seconde haal).
Weet iemand daar een oplossing / verklaring voor :?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
het zakt weer aardig,

alt.binaries.nl has 526997 articles, and 2.3 days of retention.

was een week terug 2.8 tot 3....komt omdat iedereen groepen blijft volprakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Gewoon een payserver nemen. Dan zijn de retention tijden veel langer vergelijken met supernews. Ik gebruik nu usenetserver gelukkig geen gezeur meer met error 502, snelheid beperking en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37
Gisteren ook last van ping problemen en tijdens online gamen knalde tot 2x toe mijn verbinding eruit....

Hoop dat dit niet vaak voorkomt. Verder redelijk tevreden over demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
iPodje schreef op 13 april 2004 @ 01:34:
Ik begin toch sterk het idee te krijgen dat nu iedereen die "gratis" upgrade nu wel gehad heeft....
Ik zit nog steeds te wachten, wegens "technische problemen" is het uitgesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Gert op 13-04-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Zhadum schreef op 12 april 2004 @ 23:12:
Ik heb probleem met wegvallende verbinding, aan mijn Msn en eMule kan ik zien dat telkens de verbinding wegvalt, is er ergens een log waar ik het kan zien?
Ik gebruik Zyxel-360R (nieuwste firmware) + Draytek 2200E, kan ik in mijn
modem, ergens een log zien?
Ik moet wel echter erbij toevoegen dat sinds dat ik snelheidsverhoging heb
gekregen van 2/0.5 naar 8/1, komt dit voor, daarvoor was t haast nooit.
Ik heb exact hetzelfde probleem alles gecontroleerd, niets helpt er zit ook geen patroon in.. soms is het een dag niet dan weer een paar keer in een uur.. echt heel vreemd maar ben iig blij dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Al is het natuurlijk niet om blij van te worden :P
Tijdens het wegvallen van de verbinding gaat het line sync lampje trouwens enkele seconden knipperen.. ter aanvulling :P

[ Voor 8% gewijzigd door Nachtapotheker op 13-04-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Nachtapotheker schreef op 13 april 2004 @ 13:15:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem alles gecontroleerd, niets helpt er zit ook geen patroon in.. soms is het een dag niet dan weer een paar keer in een uur.. echt heel vreemd maar ben iig blij dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Tijdens het wegvallen van de verbinding gaat het line sync lampje trouwens enkele seconden knipperen.. ter aanvulling :P
Ik heb het volgende antwoord gekregen uit demon nieuws groep:

From the logs, there are a couple of odd things.

All times are UTC (add 2 hours for local time)

At 18:12:40, you renewed your lease (I didn't look back at earlier
log files). The lease is normally for one hour, so your machine should
have tried to renew at 18:42:40. It did not, it waited until the lease
was almost expired and renewed at 19:05:13, 52m 32s after the initial
lease. The next renewal should have been at 19:35:13, it actually
showed up almost at the end again at 19:57:46, 52m33s into the lease
time. The next renwal should have een at 20:27:46, it came in at
20:50:19, again 52m33s. At 21:38:51 your machine had forgotten its
lease and started a new cycle, which would have dropped your
connection. It was given a new lease, but at 21:41:03 it did not think
it had a lease and repeated the request.

Your DHCP client is not functioning correctly. It should, with a one
hour lease, attempt to renew after 30 minutes and, if that fails,
begin trying at shorter and shorter intervals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 10:17
Ik kan natuurlijk niet achterblijven met alle MRTG grafiekjes, dus ik heb het ook maar eens geinstalleerd en ben wezen experimenteren met het volgende resultaat:

http://usage.3d-gamers.nl/stats.html

Nu valt er bij de latency (ping tijden dus) nog niet veel te zien, want er zijn (gelukkig) nog geen hoge pieken gezien, maar wanneer dit gebeurt valt het verschil duidelijk te zien...

Mooi speelgoed dat MRTG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 17:21
Anoniem: 111386 schreef op 12 april 2004 @ 19:52:
[...]

Misschien is er iets veranderd bij supernieuws sinds dat bericht, maar ik krijg bij Demon maar twee threads open. Beetje sneu, want ik heb een 8 Mbit abbonnement bij Demon en haal bij news.demon.nl de binairtjes niet veel sneller binnen dan 80 kBps.
Demon heeft het gebruik van News groepen beperkt tot max 2 streams van elk 512kbit/s

dus max ong 106KB/s op de dag, 's avonds 20:00 - 24:00 ong 80KB/s
dit vanwege de grote drukte

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42549

[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het heeft inderdaad met de dhcp te maken. Ik heb nu me pc's handmatig ingesteld(vast netwerp ip, subnet mask, vaste dns adressen) en ik heb geen last meer van dat af en toe voor ene paar sec me verbinding wegvalt

Werkt weer perfect.

Behalve dan dat ik op nrp 10 zit, en voor de zoveelste keer me snelheid nog maar 4mbit is(ipv 8mbit) en ik savonds hoge ping heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik sta op het punt om Demon aan te vragen. Ik heb naast me nog het oude (één van de eerste volgens mij) Alcatel Speed Touch Home modem liggen, momenteel nog ongetweaked en ook nog niet kwa firmware geupgrade.

In de startpost is duidelijk te lezen dat het modem wel te gebruiken is bij Demon, mits je het één en ander veranderd. Maar voordat ik dat doe, wil ik er zeker van zijn dat ik dan poorten kan forwarden en er een firewall opzit. Ik wil hem namelijk als router gaan gebruiken. Ik heb nog een 5 poorts 10/100mbit switch met 1 upload poort waar de modem op aangesloten kan worden.

Dus;
• Is het mogelijk om de modem in te zetten als router icm met een switch op het BBNED Demon netwerk?
• Kan ik dan ook poorten forwarden en heb ik een firewall (met log) tot mijn beschikking?

Of kan ik beter een nieuwe router kopen? Enig nadeel is dat de telefoon aansluiting aan de andere kant van mijn appartement zit dan de computers staan :| , dus ik heb geen zin om 3 of 4 utp kabels van 25m door muren te gaan trekken...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!



Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111183

[...]

ik hier in hilversum het zelfde probleem, heel vervelend ik heb al zo'n formuliertje ingevuld en wacht op reactie

Srob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531

sjonge wat een gezeur over die news server! Het is toch logisch dat het traag is iedereen zit daar allelei (illegale) dingen te downloaden. wees blij dat je acces hebt tot de vetste groepen en ga dan niet lopen zeuren over 80kb/s. dat is nog altijd beter dan kazaa. hebben ze demon internet gaan ze zeuren over een trage news server, dan neem je maar iets anders!

laat je pc een nachtje aan ofzo...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Anoniem: 89531 schreef op 14 april 2004 @ 00:44:
sjonge wat een gezeur over die news server! Het is toch logisch dat het traag is iedereen zit daar allelei (illegale) dingen te downloaden. wees blij dat je acces hebt tot de vetste groepen en ga dan niet lopen zeuren over 80kb/s. dat is nog altijd beter dan kazaa. hebben ze demon internet gaan ze zeuren over een trage news server, dan neem je maar iets anders!

Whaha, Kazaa en niet hoger dan 80kbyte/s :O ---> Loopt hier altijd dik 200
[size=9]waarom reageer ik hier eigenlijk op... 8)7[/size]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 89531 schreef op 14 april 2004 @ 00:44:

Ik zeur niet over 100 Kilobyte per seconde.
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat die snelheid direct terugzakt naar 20,
als ik iets met 1 thread (40 KiloByte per seconde) ga uploaden. :?
Wel vind ik begrijpelijk dat dit gebeurt als ik met 3 threads ga uploaden (100 KiloByte per seconde).
In beide gevallen download ik van SuperNews en upload ik naar AstraWeb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op 14 april 2004 @ 08:39:
[...]

Ik zeur niet over 100 Kilobyte per seconde.
Ik vraag me alleen af hoe het komt dat die snelheid direct terugzakt naar 20,
als ik iets met 1 thread (40 KiloByte per seconde) ga uploaden. :?
Wel vind ik begrijpelijk dat dit gebeurt als ik met 3 threads ga uploaden (100 KiloByte per seconde).
In beide gevallen download ik van SuperNews en upload ik naar AstraWeb.
Dit kan te maken hebben op de manier waarop Adsl werkt, tevens kan het aan je OS liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dolby schreef op 14 april 2004 @ 10:10:
[...]

Dit kan te maken hebben op de manier waarop Adsl werkt, tevens kan het aan je OS liggen.
tevens kan het ook aan de miljoenen leechers liggen die met telia connecten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
Welke blonde Anita heeft de stekker bij BaByXL eruit getrokken :+ Dacht dat BBned zat te klungelen, maar de andere kant kan er ook wat van :)

Zit nu op school en een klasgenoot en ik zitten beide remote te werken en hebben beide demon. Fl*kkerd opeens z'n putty eruit. Meestal als er problemen zijn (zoals met DHCP eerst) zijn we beide het slachtoffer, dus we hebben eerst een kwartiertje zitten pingen en tracerouten voordat we het berichtje pas zagen op de netwerkstatus pagina :)

Iemand enig ID wat er gebeurd kan zijn? Ongelukje of eneco boer die op de verkeerde plaats aan het graven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 89531 schreef op 14 april 2004 @ 13:40:
[...]

tevens kan het ook aan de miljoenen leechers liggen die met telia connecten....
Ah ok.
Dus als ik iets ga uploaden, met 40 of met 100 KB/s (geeft geen verschil),
gaan op dat moment miljoenen leechers downloaden,
waardoor mijn download snelheid terug loopt van 100 naar 20 KB/s.
Zodra ik mijn upload uitzet, gaan op dat moment miljoenen leechers stoppen,
waardoor mijn download snelheid weer terug gaat van 20 naar 100 KB/s. 8)7
Yeah dat klinkt logisch :+ :D
Overgens zijn mijn posts wel populair, maar dit is wel een beetje sterk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op 14 april 2004 @ 14:26:
[...]

Ah ok.
Dus als ik iets ga uploaden, met 40 of met 100 KB/s (geeft geen verschil),
gaan op dat moment miljoenen leechers downloaden,
waardoor mijn download snelheid terug loopt van 100 naar 20 KB/s.
Zodra ik mijn upload uitzet, gaan op dat moment miljoenen leechers stoppen,
waardoor mijn download snelheid weer terug gaat van 20 naar 100 KB/s. 8)7
Yeah dat klinkt logisch :+ :D
Overgens zijn mijn posts wel populair, maar dit is wel een beetje sterk >:)
ooit geleerd dat adsl asymetrisch is? :?
neem anders sdsl dan heb je deze problemen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPodje schreef op 14 april 2004 @ 07:16:
[...]

Whaha, Kazaa en niet hoger dan 80kbyte/s :O ---> Loopt hier altijd dik 200
[size=9]waarom reageer ik hier eigenlijk op... 8)7[/size]
dan ga jij toch lekker met 200kb/s virussen binnenhalen. snelhied is ook niet alles kerel gaat om kwaliteit warez en die vind je zeer slecht op kazaa maar wel op supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 21:16

duderuud

Sliden is koel

Zijn er nog steeds mensen die problemen hebben met de verlaagde upload? Kom nog steeds niet hoger dan 52k/sec :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Anoniem: 89531 schreef op 14 april 2004 @ 15:26:
[...]

dan ga jij toch lekker met 200kb/s virussen binnenhalen. snelhied is ook niet alles kerel gaat om kwaliteit warez en die vind je zeer slecht op kazaa maar wel op supernews.
Ik begrijp je punt, downloaden met KaZaA zoe ik ook niet, maar het gaat om het principe. (Heb dus wel eens het dus wel eens getest om te kijken hoe snel/langzaam het ging.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:20
Zouden jullie het een beetje rustig aan willen doen? (Causing, cjdijk en iPodje oa!).
Als we niet normaal kunnen communiceren, gaat deze thread anders gewoon op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

* Robtimus is happy!!

Net mijn nieuwe Sitecom DC-202 V3 aangesloten, ben nu als wijze van test een Fedora ISO aan het downen: 760+KB/s over 100MB _/-\o_
Upload naar mijn school PC (TU/e netwerk) is zo'n 80KB/s.

Wel een flinke verbetering tov 300KB/s down en 65KB/s up :)

En natuurlijk weer de downtime na een MAC registratie vermeden door een andere DNS in te stellen :P

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Xandrios schreef op 14 april 2004 @ 17:08:
Zouden jullie het een beetje rustig aan willen doen? (Causing, cjdijk en iPodje oa!).
Als we niet normaal kunnen communiceren, gaat deze thread anders gewoon op slot.
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Mijn vraag is heel serieus. :)
Misschien dat ik hem op een wat minder zakelijke manier heb gesteld, mijn excuses.
Anoniem: 89531 schreef op 14 april 2004 @ 15:17:
[...]

ooit geleerd dat adsl asymetrisch is? :?
neem anders sdsl dan heb je deze problemen niet!
Dat weet ik op zich wel, het verschil tussen adsl en sdsl.
Het vreemde vind ik dat het geen verschil maakt of ik nu met 40 of met 100KB/s upload naar de nieuwsgroepen.
In beide gevallen daalt mij download snelheid van 100 naar 20KB/s bij de nieuwsgroepen.
Mijn verwachting zou zijn dat je alleen zakt, als je de volledige bandbreedte in het uploaden stopt.
Blijkbaar maakt dat niet uit, tenminste dat is wat ik ervaar.
Als ik trouwens met 40 KB/s upload naar ftp, dan zakt mijn download van de nieuwsgroepen niet.
Gelukkig weet ik nu dat dit verband er is, en kan ik er rekening mee houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op 14 april 2004 @ 18:16:
[...]

Blijkbaar maakt dat niet uit, tenminste dat is wat ik ervaar.
Als ik trouwens met 40 KB/s upload naar ftp, dan zakt mijn download van de nieuwsgroepen niet.
Gelukkig weet ik nu dat dit verband er is, en kan ik er rekening mee houden. :)
Dat was je hierboven 2x vermeld heb...moet je niet testen met de demon usenet verbinding aangezien die ''te'' sloom is om dat ''goed'' te testen.

Je zou dit het best via FTP of IRC kunnen doen

1 download aan zetten die max gaat
1 upload aan doen die (max) zou moeten gaan, als er geen dowload aan is.

Dan vind je de ''balans'' tussen max up en down... hier ligt dat zo tussen de 200 en 90 KB. Dit bij een 2Mbit abbo he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 14 april 2004 @ 19:44:
[...]

Dat was je hierboven 2x vermeld heb...moet je niet testen met de demon usenet verbinding aangezien die ''te'' sloom is om dat ''goed'' te testen.

Je zou dit het best via FTP of IRC kunnen doen

1 download aan zetten die max gaat
1 upload aan doen die (max) zou moeten gaan, als er geen dowload aan is.

Dan vind je de ''balans'' tussen max up en down... hier ligt dat zo tussen de 200 en 90 KB. Dit bij een 2Mbit abbo he...
Zoals ik al eerder gezegd had, maar dus niet opnieuw verteld:
Ik download via Demon en upload via Astraweb naar de nieuwsgroepen.

Dus als volgt.
2 threads downloaden via Demon van de nieuwsgroepen met totaal 100 KB/s.
Zodra ik 1 tot 3 threads ga uploaden (40 tot 100 KB/s),
zakt op dat moment mijn download terug naar 20 KB/s.
In beide gevallen zakt de download via Demon (2 threads) van 100 KB/s naar 20 KB/s.
Zodra ik alle uploads stop, stijgt de download snelheid weer van 20 naar 100 KB/s.
Het maakt dus geen verschil of ik nu met 40KB/s (1 thread) of met 100 (3 threads) upload naar de nieuwsgroepen via Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Duderuud schreef op 14 april 2004 @ 15:43:
Zijn er nog steeds mensen die problemen hebben met de verlaagde upload? Kom nog steeds niet hoger dan 52k/sec :(
Mja.. ik haalde in het begin (lees december, januari) tegen de 90k standaard nu komt ie nooit meer hoger als 70 en dan moet je geluk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:20
Ik heb vorige week een email gestuurd naar de klantenservice van demon.
Mijn vriendin is redelijk ernstig ineens ziek geworden en wij moeten om medische redenen verhuizen. Ik heb alleen net 2 maand mijn demon abbo. Op het nieuwe adres kan ik demon aanvragen maar ik moet van hun ook dit jaar afbetalen.

Nu weet ik dat dit ook in het contract staat maar 10 maanden dubbele abbokosten is mij te duur. Ik word dus misschien niet opnieuw klant bij hun maar een ondertussen goedkopere of een lager abbo.

Helaas bieden zij helemaal geen oplossing hiervoor. Ook geen korting op het abbo wat ik niet gebruik (ook geen dataverkeer toch) of wat dan ook.

Dat vind ik erg jammer van demon.

edit:
Hoe rechtsgeldig is zon contract van demon die je niet ondertekend maar gewoon aanklikt?

[ Voor 7% gewijzigd door tatata op 14-04-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op 14 april 2004 @ 21:18:
[...]

Zoals ik al eerder gezegd had, maar dus niet opnieuw verteld:
Ik download via Demon en upload via Astraweb naar de nieuwsgroepen.
Upload nu is via Demon .... en download met Astraweb...dan zal je down gewoon max blijven gaan en de up ook een stuk beter.

Het zijn niet echt stabiele sources om het uiterste uit je connectie te persen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:57
tatata schreef op 14 april 2004 @ 21:50:
edit:
Hoe rechtsgeldig is zon contract van demon die je niet ondertekend maar gewoon aanklikt?
Heel erg rechtsgeldig. Kan je niet iets regelen met de nieuwe bewoner? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Anoniem: 42549 schreef op 13 april 2004 @ 21:21:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het heeft inderdaad met de dhcp te maken. Ik heb nu me pc's handmatig ingesteld(vast netwerp ip, subnet mask, vaste dns adressen) en ik heb geen last meer van dat af en toe voor ene paar sec me verbinding wegvalt

Werkt weer perfect.

Behalve dan dat ik op nrp 10 zit, en voor de zoveelste keer me snelheid nog maar 4mbit is(ipv 8mbit) en ik savonds hoge ping heb :(
Mja dat is het hier niet denk ik.. het probleem doet zich voor sinds de upgrade van 2 naar 8mbit.. tevens gaat het line sync lampje even knipperen.. dat heeft volgens mij niks met de DHCP te maken! Mijn router ververst btw keurig ieder half uur :) Zo te zien in de logs! De lease blijft ook bestaan gedurende het wegvallen van de verbinding!
Heb er nu al een dag of 2 nauwelijks last van gehad, ik blijf hopen :+
En anders krijgt Demon vanzelf een telefoontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 14 april 2004 @ 22:19:
[...]

Upload nu is via Demon .... en download met Astraweb...dan zal je down gewoon max blijven gaan en de up ook een stuk beter.

Het zijn niet echt stabiele sources om het uiterste uit je connectie te persen...
Dat zal inderdaad wel goed gaan, gezien de snelheid naar Supernews,
minder is dan mijn maximale upload snelheid.
Alleen uploaden naar Astraweb kost niets, downloaden kost 10 euro per 25GB.
Verder is de retentie op Supernews op een aantal groepen beter. :P
En ik wil niet graag uploaden via Supernews, gezien ik dan misschien mijn adsl op het spel zet,
gezien ik over het algemeen geen eigen vakantie filmpjes upload :D
Ik denk dat een upload van 1 thread van 40KB/s op een 1 of andere manier toch de complete bandbreedte opslurpt,
ondanks dat ik nog 60 KB/s upload overhoud dan. :)
Ik laat het maar zo, probeer zowiso een beetje te minderen met downloaden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16553

Zo dat was dus de derde storing van Demon binnen 2 maanden voor ons. :(
Toch lastig als je vanuit huis werkt.
We waren nu juist bij @Home weggegaan om dit soort problemen.
Nu weet ik natuurlijk ook wel dat Demon niets kan doen aan de storingen van BabyXL maar toch.
Mocht dit zo doorgaan dan zijn wij aan het eind van het jaar vertrokken , Demon mag dan goed zijn maar de infrastructuur die er achter ligt is alles behalve betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 00:49
Kan het kloppen dat er iets mis is met een of meerdere DNS servers van Demon of BBNed?
Sinds twee dagen kan ik een groot aantal websites niet bezoeken. Zowel binnenlands als buitenlands.

Ik kwam zojuist op het idee om de DNS servers eens handmatig in te stellen, en alles werkt weer naar behoren.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69840

Ik lees net op de demon support site iets over.:
15 apr 02:10. Het probleem met bbned-nrp-17 is verholpen. -- The problem with bbned-nrp-17 is solved.

14 apr 20:04. Sinds enige tijd is er een storing met DSL voor klanten op bbned-nrp-17. Technici bij bbned zijn dit probleem aan het onderzoeken. -- There's currently a problem with DSL for customers on bbned-nrp-17. bbned engineers are investigating this problem
Weet iemand toevallig wat dit voor iets is ? heeft dit misschien te maken met die router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En ja hoor, ze hebben weer nieuwe aanbiedingen....

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 04-07 08:48

Whuzz

Dodgeball!

iPodje schreef op 15 april 2004 @ 18:55:
Jammer, ik had gehoopt dat ze eerst de problemen met de upgrades en de lange wachttijden van de helpdesk zouden oplossen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Whuzz schreef op 15 april 2004 @ 18:59:
[...]

Jammer, ik had gehoopt dat ze eerst de problemen met de upgrades en de lange wachttijden van de helpdesk zouden oplossen...
Dat was idd ook de eerste gedachte die in mij op kwam. 8)7
En nog steeds kunnen we niet van de up/downgrade functie gebruik maken. :(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mijn pingtijden via de 10k-02 is weer goed. Gister ook al. Bij andere ook :?

Van het weekend de grote test (meer gebruikers -> ping hoger).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 15-04-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wwillem schreef op 15 april 2004 @ 22:22:
Mijn pingtijden via de 10k-02 is weer goed. Gister ook al. Bij andere ook :?

Van het weekend de grote test (meer gebruikers -> ping hoger).
Op zaterdag avond hoef je in ieder geval niet te testen.. zondag middag 12 uur-15 uur, dan was hij vorige week 40-60 ms. Maar ik zag net toc hweer wat hogere pingies hoor. Het is nog niet wat het geweest is.

nu is het ook weer 40 :|

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-04-2004 22:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 04-07 08:21
Hmm, wou net na al het 'upgrade' gehuil wat positiefs zeggen, maar dit is niet echt leuk 14dagen nadat mijn lijntje is opgeleverd... 175 euro door mijn neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

hehe komt precies goed uit deze aanbieding want sins de me nieuwe modem van chello is me lijn brak geworden... tijd voor adsl dus...die knakkers van de helpdesk weten bij sjello ook niks jammer genoeg...

maar ff die actie van demon je krijgt er deze modem bij....
ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet is dat alleen een modem of ook een router ??
iemand een idee ?

en zijn er gebruikers in amsterdam hier met demon ? zoja wat is ongeveer de speed

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Firecow schreef op 15 april 2004 @ 23:59:
hehe komt precies goed uit deze aanbieding want sins de me nieuwe modem van chello is me lijn brak geworden... tijd voor adsl dus...die knakkers van de helpdesk weten bij sjello ook niks jammer genoeg...

maar ff die actie van demon je krijgt er deze modem bij....
ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet is dat alleen een modem of ook een router ??
iemand een idee ?

en zijn er gebruikers in amsterdam hier met demon ? zoja wat is ongeveer de speed
Hij wordt standaard als modem verstuurd, maar is door wat instellingen te veranderen als router te laten functioneren. Houdt er wel rekening mee dat je een enkele LAN-poort hebt dus je zult wel een additionele hub of router nodig hebben om er meer PC's aan te kunnen hangen.

Denk er wel aan dat dit slechts een basic routertje zal zijn dus als je echt iets uitgebreiders wil, zul je je portemonnee open moeten trekken. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

jah oke.... maar als ik die modem aan een router hang dan kan ik wel meerdere pc's aanhangen toch... netzoasl bij een kabel modem gewoon ? want die aanbieding is wel lekker namelijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Firecow schreef op 16 april 2004 @ 00:14:
jah oke.... maar als ik die modem aan een router hang dan kan ik wel meerdere pc's aanhangen toch... netzoasl bij een kabel modem gewoon ? want die aanbieding is wel lekker namelijk :d
Ja, en als je genoegen neemt met een simpel routertje, dan is alleen een Switch ook genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Firecow schreef op 16 april 2004 @ 00:14:
Gewoon alleen modem vervangen in je setup, werkt hier ook perfect na een overstap vanaf @Home.

Wat voor abo en router neem/heb je eigenlijk? Want als je een 8/1 abo neemt met een Sitecom DC-200 dan adviseer ik je of een lager abo te nemen of een andere router, want die DC-200 kan maar max 3Mbps down aan.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 05-07 09:51
[knip - Als ik in een sluitmessage zeg dat je dat hier kunt nalezen dan bedoel ik niet dat je je post hier moet copypasten :/ ]

[ Voor 77% gewijzigd door intoxicated op 16-04-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
voil schreef op 16 april 2004 @ 15:36:
Heeft iemand ervaring met demon 8mbit adsl in purmerend?

Wat voor snelheden halen jullie?
Op speedtest.nl staat er 650 kb/s maar dat lijkt me vrij weinig.
Hoe is de stabiliteit, ping etc..?
Zoals al vele malen verteld, Dit is volledig afhankelijk van de afstand tot de centrale, dat stukkie koper van jouw huis naar de centrale en nog veel meer factoren.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 05-07 09:51
Afstand van centrale naar huis is minimale factor. Als je binnen 3 km zit.

En over die andere factoren.. dat zal best zo zijn, maar ik wil alsnog de ervaringen horen. Dank u wel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

IceManX schreef op 16 april 2004 @ 11:15:
[...]
Gewoon alleen modem vervangen in je setup, werkt hier ook perfect na een overstap vanaf @Home.

Wat voor abo en router neem/heb je eigenlijk? Want als je een 8/1 abo neemt met een Sitecom DC-200 dan adviseer ik je of een lager abo te nemen of een andere router, want die DC-200 kan maar max 3Mbps down aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 04-07 08:48

Whuzz

Dodgeball!

voil schreef op 16 april 2004 @ 15:50:
Afstand van centrale naar huis is minimale factor. Als je binnen 3 km zit.

En over die andere factoren.. dat zal best zo zijn, maar ik wil alsnog de ervaringen horen. Dank u wel. |:(
Zoals het modje al zei: Je kunt het nalezen in dit topic of zijn voorgangers. Het antwoord is dus al (meerdere malen) gegeven. Gewoon even zoeken (met ?limit=99 en cntrl-F) en gij zult vinden. Staat trouwens ook in de faq dat het de bedoeling is dat je eerst zoekt en dan pas vraagt.
En áls mensen dan proberen te helpen vind ik het vrij lomp om dan zo te antwoorden...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Grrrrr.... :( Net lag hier de mail er weer een tijdje uit en de ping op 10k-01-vrf-02 stuitert ook weer op en neer tussen de 20 en 50... Gaat lekker zo Demon :'(

'Vroegah' toen ik nog op NRP-12 zat had ik geen enkel probleem, maar sinds de verhuizing naar de 'veel betere' 10k-01 :? is het één en al ellende....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens mij zijn er zwaar problemen.

Veel sites onbereikbaar, en mijn modem traint op 2816 ofzo down, de download is nog geen 150KB/s (de laatste paar minuten zelfs nog geen 70KB/s).

Ik heb mijn modem al eens gereset, ga ik zo nog maar eens doen, en anders morgen gewoon verder...

Edit: ok, modem en router gereset, nog steeds een te lage snelheid (al haal ik wel alweer bijna 250KB/s, alleen dat is niks vergeleken met 700), maar verder lijkt alles weer normaal.
Als die snelheid morgen nog zo laag is bel ik wel.

En terwijl ik dit typte ging het weer even mis :(

[ Voor 34% gewijzigd door Robtimus op 16-04-2004 22:01 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Kijk, dat komt even mooi uit. We gaan binnenkort verhuizen naar een gebied waar we geen Chello kunnen krijgen (ja, ik ben wel een tevreden Chello klant) en wil daarom graag over naar Demon. Ik zat alleen tegen die 175 euro aansluitkosten aan te hikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 10:14

Phydomir

Dennis

Ik heb trouwens echt helemaal nergens last meer van.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik nog wel :(

Net gebeld met de helpdesk (was er binnen 5 minuten al door!), maar zelfs een harde reset van mijn modem hielp niet. Volgens die gast lag het probleem tussen de centrale en mijn modem, ik zit nu zelfs onder de 2800 met trainen. Natuurlijk is het net in het weekend, dus maandag pas kunnen ze er iets aan doen.

En daarna dus weer bezig geweest de IP adressen goed te zetten; is niet zo handig als je zelf ook op een 192.168.1 netwerk zit :/

Ik heb trouwens naast een zwaar verlaagde snelheid nog een probleem ontdekt: disconnects, dan kan ik voor een paar seconden helemaal niets meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Robtimus op 16-04-2004 23:09 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111718

demon maakt nu gebruik van de ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet modem, hebben meer van jullie dit modem of is het aan te raden om een ander modem te nemen er is namelijk weinig te vinden erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90588

Anoniem: 111718 schreef op 17 april 2004 @ 00:51:
demon maakt nu gebruik van de ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet modem, hebben meer van jullie dit modem of is het aan te raden om een ander modem te nemen er is namelijk weinig te vinden erover
Werkt perfect. Heb het zelf ook sinds september, en nooit last van disconnets etc. Ik grbuik de modem in bridge mode, en heb BBNED

Andre

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 90588 op 17-04-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14526

Misschien dat het al meer mensen is opgevallen (of niet) dat er vreselijk veel incomplete bestanden zijn in diverse nieuwsgroepen. :(
Het probleem ligt bij SuperNews en er wordt aan gewerkt. :)

Supernews - System Status

Ongoing backlog issues
Friday, 16 April 2004, 23:01 GMT Posted by Andrew

We are currently dealing with an ongoing problem of delays in incoming articles from other sites. This mainly affects binary posts, with multipart posts often appearing to be incomplete for some hours after first arriving.

While we are now making progress on clearing the backlogs, it will still be several more hours at least before all delayed articles are re-fed. We are taking all available steps to avoid actually losing any articles in the process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 14526 schreef op 17 april 2004 @ 02:35:
Misschien dat het al meer mensen is opgevallen (of niet) dat er vreselijk veel incomplete bestanden zijn in diverse nieuwsgroepen. :(
Het probleem ligt bij SuperNews en er wordt aan gewerkt. :)

Supernews - System Status

Ongoing backlog issues
Friday, 16 April 2004, 23:01 GMT Posted by Andrew

We are currently dealing with an ongoing problem of delays in incoming articles from other sites. This mainly affects binary posts, with multipart posts often appearing to be incomplete for some hours after first arriving.

While we are now making progress on clearing the backlogs, it will still be several more hours at least before all delayed articles are re-fed. We are taking all available steps to avoid actually losing any articles in the process.
Ja, inderdaad, nu je het zegt. :/
Ik dacht al, wat een stelletje sukkels die aan het uploaden zijn geweesd,
nooit gedacht dat het aan Supernews zou kunnen liggen.
Normaal zijn het altijd alle providers die dat hebben, behalve Demon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95124

Vraagje over usenet/newsnet/supernews/news groepen , ik lees in het begin van deze topic dat Demon nu 2 x 'n 512 Kbit thread kan openen naar de news server en in de toekomst als de upgrades achter de rug zijn gewoon weer 3 threads kan openen van 512 Kbit.

Maar betekend dit dat als je een 8192/1024 lijn hebt, je helemaal niks aan deze gigantische download snelheid hebt ?
Je toch maar 3 x 'n 512 Kbit thread kan openen en dit opgeteld 1536 Kbit is en dit nog niet eens in de buurt komt van die 8192 Kbit.

Ik heb namelijk nu een 1024/512 lijn en wil eigenlijk upgrade naar 8192/1024 MAAR alleen als je ook met de volle 8192 Kbit van newsnet kan downloaden is dit niet het geval hou ik het lekker bij 1024/512

......dus heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:38
Anoniem: 95124 schreef op 17 april 2004 @ 15:39:
Vraagje over usenet/newsnet/supernews/news groepen , ik lees in het begin van deze topic dat Demon nu 2 x 'n 512 Kbit thread kan openen naar de news server en in de toekomst als de upgrades achter de rug zijn gewoon weer 3 threads kan openen van 512 Kbit.

Maar betekend dit dat als je een 8192/1024 lijn hebt, je helemaal niks aan deze gigantische download snelheid hebt ?
Je toch maar 3 x 'n 512 Kbit thread kan openen en dit opgeteld 1536 Kbit is en dit nog niet eens in de buurt komt van die 8192 Kbit.

Ik heb namelijk nu een 1024/512 lijn en wil eigenlijk upgrade naar 8192/1024 MAAR alleen als je ook met de volle 8192 Kbit van newsnet kan downloaden is dit niet het geval hou ik het lekker bij 1024/512

......dus heeft iemand hier ervaring mee ?
Je geeft zelf het antwoord al :)

Het is op het moment idd 2 x 512kbit, en het is maar de vraag wat het ooit weer word.

Supernews is wel een hele goede newsserver. Geweldige retentie (behalve nl dumpgroepen), en zeer goede compleetheid. Alleen de snelheid met demon is wat laag. Dus wil je 8mbit van een newsserver leechen zul je een payserver moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

worden er bij het doe-het-zelf pakket ook kabels meegeleverd van je telefoon-contactdoos naar de pc, of moet je die zelf aan schaffen.

en heb je nog verschillende soorten kabels i.v.m de snelheid?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 111718 op 17-04-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 111718 schreef op 17 april 2004 @ 17:47:
worden er bij het doe-het-zelf pakket ook kabels meegeleverd of moet je die zelf aan schaffen.

1 x utp
en volgens mij 3 telefoon kabeltjes van 40 cm gok ik. En een kastje om van stekkerloze kabel naar stekker verbinding te gaan.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Bluh ik wil graag overstappen naar Demon, alleen accepteren ze hier in Helmond voorlopig geen nieuwe aanmeldingen. :|
Postcodecontrole Demon DSL Express

Adres : blabla :P
HELMOND
Lijntype : Analoog

Helaas,
De beschikbaarheidscontrole geeft aan dat Demon DSL Express op dit moment niet kan worden geleverd op uw postcode. Dit kan diverse oorzaken hebben. De telefooncentrale is niet geschikt gemaakt, de afstand tot de telefooncentrale is te groot of het type van uw aansluiting voldoet niet.

Als u uw e-mailadres invult, kan Demon u een bericht sturen indien Demon DSL Express beschikbaar komt voor uw lijntype en postcode.

Let op:
Op bepaalde telefooncentrales worden momenteel geen nieuwe orders aangenomen. Laat uw e-mailadres achter om op de hoogte gehouden te worden.
Dit heeft geen verdere gevolgen voor reeds geaccepteerde orders.
toon volledige bericht
Heb ze hier nog over gemaild, en ik kreeg als antwoord terug dat ze technische problemen hebben met de telefooncentrale oid. :/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus ik heb nog een kabel nodig om van mijn telefoon aansluiting naar mijn pc te komen, watvoor kabel is het best hij moet zeker 10 a 15 meter zijn

*edit* UTP is het beste dus

nieuwe vraag: zijn alle adsl aansluitngen RJ45?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 111718 op 17-04-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Anoniem: 111718 schreef op 17 april 2004 @ 00:51:
Dit modem werkt hier perfect, de downloadsnelheid is bijna altijd wel > 800kb/s
(wel vanaf snelle sites) en piekt meestal op 865 kb/s. Ook de upload is naar wens:
86 kb/s.

Het modem is prima.
Locatie = Winschoten (staat 4e in de ranglijst op www.speedtest.nl) :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 111718 schreef op 17 april 2004 @ 17:57:
dus ik heb nog een kabel nodig om van mijn telefoon aansluiting naar mijn pc te komen, watvoor kabel is het best hij moet zeker 10 a 15 meter zijn

*edit* UTP is het beste dus

nieuwe vraag: zijn alle adsl aansluitngen RJ45?
Standaard worden alle kabels meegeleverd, hoewel ze wel vrij kort zijn.
De kabel die in je adsl modem gaat is telefoonkabel, die eruit komt is Ethernet (RJ45).
Zelf heb ik trouwens ook 15 meter tussen mijn splitter en mijn modem,
dus het hoeft geen probleem te zijn dat je geen utp gebruikt.
Sterker nog, bij mij is dat 15 meter coax kabel, van vroeger toen ik nog kabelinternet had.
Ik haal gewoon zonder problemen 100 KiloByte upload en 205 KiloByte download, met het 2/1 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 16:01

PowerSp00n

There is no spoon

Anoniem: 111718 schreef op 17 april 2004 @ 17:47:
worden er bij het doe-het-zelf pakket ook kabels meegeleverd van je telefoon-contactdoos naar de pc, of moet je die zelf aan schaffen.

Bij mijn zyxel kreeg ik 1 langere zwarte telefoon kabel en 2 witte hele korte (20cm ofzo?) en een kort utp kabeltje. Het komt er eigenlijk op neer dat als jij niet zo goed als direct met je computer naast de telefoon aansluiting zit het wat te kort is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Laatst online: 05-06 08:59
Hoi,

Ik heb al een tijdje Demon (1/8) waar ik heel tevreden over ben. Afgelopen week was ik aan het klooien met het opzetten van een FTP servertje mbv Serv-u. Ik kreeg echter geen verbinding. De poorten in mijn router (Repotec) heb ik allemaal doorverwezen. Daar zit het dus niet in. De firewall op mijn pc is ook goed ingesteld.
Nu was mijn idee om eens te gaan kijken in het modem dat ik van demon heb gekregen (Zyxel). Maar ik kom er niet in. Mijn pc een vast ip gegeven en via 192.168.1.1 verbinding proberen te maken. werkt nog steeds niet. Heeft dit ook te maken met mijn Repotec routertje was er nog tussen hangt? Of zijn er nog andere manieren?

Apple en Joppiesaus all the way

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.