Ervaringen Demon DSL-Express # 12

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.351 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom hangt er nog een router tussen? die Zyxel werkt gewoon goed als router (tenminste goed genoeg voor simpele zaken). Haal die andere router er dus gewoon tussenuit. Update je firmware van die Zyxel, en config die Zyxel als router (mits dat nodig is in jouw situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Robtimus

me Robtimus no like you

Hollie schreef op 18 april 2004 @ 10:54:
Hoi,

Ik heb al een tijdje Demon (1/8) waar ik heel tevreden over ben. Afgelopen week was ik aan het klooien met het opzetten van een FTP servertje mbv Serv-u. Ik kreeg echter geen verbinding. De poorten in mijn router (Repotec) heb ik allemaal doorverwezen. Daar zit het dus niet in. De firewall op mijn pc is ook goed ingesteld.
Nu was mijn idee om eens te gaan kijken in het modem dat ik van demon heb gekregen (Zyxel). Maar ik kom er niet in. Mijn pc een vast ip gegeven en via 192.168.1.1 verbinding proberen te maken. werkt nog steeds niet. Heeft dit ook te maken met mijn Repotec routertje was er nog tussen hangt? Of zijn er nog andere manieren?
Misschien een idee voor de start post, want ik heb dit al eerder verteld:

Geef niet je gewone PC maar de WAN kant van je router een vast IP adres in de 192.168.1 range. Je router routeert dan tussen het 192.168.1 netwerk met het modem en je eigen netwerk. Je kan dan prima je modem in via de webinterface.

Dit werkt overigens niet als je eigen netwerk in dezelfde range zit als het modem.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
n00bs schreef op 18 april 2004 @ 11:01:
Waarom hangt er nog een router tussen? die Zyxel werkt gewoon goed als router (tenminste goed genoeg voor simpele zaken). Haal die andere router er dus gewoon tussenuit. Update je firmware van die Zyxel, en config die Zyxel als router (mits dat nodig is in jouw situatie)
Die Repotec heeft een printer poort.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Laatst online: 22-08 15:33
IceManX schreef op 18 april 2004 @ 11:50:
[...]
Misschien een idee voor de start post, want ik heb dit al eerder verteld:

Geef niet je gewone PC maar de WAN kant van je router een vast IP adres in de 192.168.1 range. Je router routeert dan tussen het 192.168.1 netwerk met het modem en je eigen netwerk. Je kan dan prima je modem in via de webinterface.

Dit werkt overigens niet als je eigen netwerk in dezelfde range zit als het modem.
thanx... ga ik straks even proberen. Ik laat wel even weten als het gelukt is.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Heeft er nou niemand last van brakke DNS servers?
Ik heb ze net weer moeten veranderen omdat ik GoT niet eens kon bereiken!
Hij kon de domein naam gewoon niet omzetten naar een IP adres. Dat kan alleen een probleem met de DNS server(s) zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kipcorn schreef op 18 april 2004 @ 13:12:
Hij kon de domein naam gewoon niet omzetten naar een IP adres. Dat kan alleen een probleem met de DNS server(s) zijn, toch?
Hier zijn de DNS-servers van Demon NL ook weer verschrikkelijk sloom. Soms gewoon iets van tien seconden wachten tot een domein geresolved is. :{.

Weet iemand misschien DNS-servers van providers die open staan voor externen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:01

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bijvoorbeeld:
Name: cache0200.ns.eu.UU.net
Address: 193.67.79.39
en
Name: cache0201.ns.eu.uu.net
Address: 193.79.237.39

Idem een altijd bereikbare NTP server:
Name: ntp0.NL.net
Address: 193.67.79.202

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:58
Genghis Khan schreef op 18 april 2004 @ 13:14:
[...]

Hier zijn de DNS-servers van Demon NL ook weer verschrikkelijk sloom. Soms gewoon iets van tien seconden wachten tot een domein geresolved is. :{.
Ik ben dus niet de enige. :/
212.142.28.66
212.142.28.67

(van chello)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kipcorn schreef op 18 april 2004 @ 13:12:
Gebruik je soms een router?
Hier geen probleem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

rally

Deyterra Consultancy

Mhhh.. de DNS server van Chello heb ik niet al te goede ervaringen mee.

De volgende zijn voor mij in het verleden (en nog steeds) erg betrouwbaar gebleken.

Tiscali:
195.241.48.33
195.241.49.33

XS4All:
194.109.6.66
194.109.9.99

Overigens gebruik ik ze door elkaar
Primary DNS: 195.241.48.33
Secondary DNS: 194.109.6.66

Dat werkt erg goed kan ik wel zeggen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik dacht dat XS4ALL geen externe IP's toeliet op haar DNS-servers. :?.

Zoiets staat me bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 16:51

duderuud

Sliden is koel

Zowaar:
> duderuud@duderuud.demon.nl wrote:
> Below is the result of your feedback form. It was submitted by
> (bla@demon.nl) on Friday, March 19, 2004 at 13:10:19
> ----------------------------------------------------------------------
> -----
>
>
> name: R. van Hoevelaken
>
> email: bla@demon.nl
>
> klantnummer: bla

> systeemnaam: bla
>
> huisnummer: 1
>
> postcode: 6717 TK
>
> requiredsubject: Anders
>
> main: Op 17 maart is er een aanpassing gemaakt in de telefooncentrale
> (demon-dslam-20040317@nl.demon.net)
>
> Na deze upgrade is mijn uploadsnelheid flink lager. Voorheen zat ik op
> snelle servers rond de 80kb/sec, nu kom ik niet meer boven de 53k/sec.
>
> Is dit bij jullie bekend?

Geachte heer van Hoevelaken,

Wij hebben geconstateerd dat uw klacht gegrond is en het probleem aangemeld bij onze dsl-partner. Het ticketnummer is 263737, en wij verwachten dat binnen een week uw upload weer op 1024 zal staan.
--
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet,
Het heeft even geduurd, maar toch eindelijk actie?

[ Voor 15% gewijzigd door duderuud op 18-04-2004 15:20 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Genghis Khan schreef op 18 april 2004 @ 15:09:
Ik dacht dat XS4ALL geen externe IP's toeliet op haar DNS-servers. :?.

Zoiets staat me bij.
Nou ik gebruik hun DNS server(s) al jaaaren en ik heb er nog nooit problemen mee gehad (en nog steeds niet :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
rally schreef op 18 april 2004 @ 15:20:
[...]

Nou ik gebruik hun DNS server(s) al jaaaren en ik heb er nog nooit problemen mee gehad (en nog steeds niet :) ).
welke gebruik je dan, die ik laast probeerde werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
rally schreef op 18 april 2004 @ 14:58:
Mhhh.. de DNS server van Chello heb ik niet al te goede ervaringen mee.
Als de DNS-servers van Demon brak zijn, zijn die van chello meestal wel goed. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
rally schreef op 18 april 2004 @ 15:20:
[...]

Nou ik wordt hier zoals het er naar uit ziet echt niet op toegelaten hoor. Alleen hun caching DNS-server (194.109.104.104) lijkt me toe te laten maar de twee primaire DNS-servers resolven niks voor me. Of het kan aan mij liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

Genghis Khan schreef op 18 april 2004 @ 13:14:
[...]

Ik gebruik gewoon die van Demon en heb nergens last van. URL's resolven gewoon normaal en niet traag zoals jij beschrijft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Wildfire schreef op 18 april 2004 @ 16:04:
[...]

Ik gebruik gewoon die van Demon en heb nergens last van. URL's resolven gewoon normaal en niet traag zoals jij beschrijft.
Als ze hier al in m'n cache staan merk ik - vanzelfsprekend - natuurlijk ook niks van de traagheid. Maar bij het resolven van een "onbekende" URL is het gewoon niet vooruit te branden. Als je onder Windows 2K/XP zit open maar eens een command-scherm en type in "ipconfig /flushdns". Hier zul je merken dat het gewoon ontzettend traag gaat (vooral vergeleken met andere servers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ik 1 keer wil mijn modem max maar op 6592 kbps terwijl ik een 8Mb lijntje heb.Upload is wel op max,heb de modem wel 10 gereset maar nope hij blijft synchen op de 6592.

Meerdere mensen hier last van?

ps voor die tijd was het boven de 8000 en dl was ook plus minus 840 kb/snu max 655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Genghis Khan schreef op 18 april 2004 @ 16:10:
[...]

Als ze hier al in m'n cache staan merk ik - vanzelfsprekend - natuurlijk ook niks van de traagheid. Maar bij het resolven van een "onbekende" URL is het gewoon niet vooruit te branden. Als je onder Windows 2K/XP zit open maar eens een command-scherm en type in "ipconfig /flushdns". Hier zul je merken dat het gewoon ontzettend traag gaat (vooral vergeleken met andere servers).
Nope. Gaat gewoon allemaal lekker snel, niets aan de hand. Ook als ik naar willekeurige sites surf waar ik nog nooit ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt misschien raar, maar waar stel je die DNS server in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:12:
In principe doe je dat zelf niet, de meeste systemen hebben gewoon DHCP in gebruik waardoor het automatisch wordt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:12:
Via DHCP worden de DNS servers inderdaad automatisch toegewezen. Je kunt echter als je bijvoorbeeld een router gebruikt aangeven welke DNS servers hij aan de clients moet toewijzen. Je kunt het echter ook handmatig in het OS instellen.

Onder Windows XP (UK) kun je ze als volgt instellen:
Control Panel -> Network Connections -> Rechts klikken op "Local Area Connection" en dan "Properties" selecteren.
Dubbelklik op TCP/IP en dan de DNS servers die je wilt gebruiken invullen bij "Use the following DNS server addresses".
Ik zou er overigens minimaal 2 invullen (maximaal=3).
Mocht de instelling je niet bevallen: Zet het lekker weer op automatisch en klaar is klara :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

had ik maar nix gezegt... ping weer brak :(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:10:
Sinds vandaag ik 1 keer wil mijn modem max maar op 6592 kbps terwijl ik een 8Mb lijntje heb.Upload is wel op max,heb de modem wel 10 gereset maar nope hij blijft synchen op de 6592.

ps voor die tijd was het boven de 8000 en dl was ook plus minus 840 kb/snu max 655.
Hier synced hij vandaag ook opeens bagger. Heb ook 8Mbit en hij synced rond de 7000. Voorheen nooit last van gehad. Ik zit hier bij BBned en zit op centrale "Rotterdam - Holy Noord". Ik snap er helemaal niets van en idd de upload blijft hier ook maximaal. (maarja, wat is nou maximaal, ik bedoel, de bottleneck is bij mij de modem als het om de upload gaat)

edit:
Ik kom rond de 300Kb/s met het fullfile16M bestandje van de FTP server. Had de anderen ff uit de router getrokken, blijft nog steeds rond de 350 hangen :/

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-04-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:10:

Sinds vrijdagavond synched mijn modem op 2600 - 3000 ipv de 7600 van daarvoor. Ping en upload zijn idd nog perfect. Ik heb er al over gebeld, maandag zouden ze ernaar kijken.

BBNed, centrale Den Bosch - Deuteren

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

LinuX-TUX schreef op 18 april 2004 @ 16:29:
[...]

Hier synced hij vandaag ook opeens bagger. Heb ook 8Mbit en hij synced rond de 7000. Voorheen nooit last van gehad. Ik zit hier bij BBned en zit op centrale "Rotterdam - Holy Noord". Ik snap er helemaal niets van en idd de upload blijft hier ook maximaal. (maarja, wat is nou maximaal, ik bedoel, de bottleneck is bij mij de modem als het om de upload gaat)

edit:
Ik kom rond de 300Kb/s met het fullfile16M bestandje van de FTP server. Had de anderen ff uit de router getrokken, blijft nog steeds rond de 350 hangen :/
Jij vindt 7000 bagger? Verwend persoon :P

Ik haal nu zo'n 150-300KB/s (met af en toe een zware dip) tegenover 600+ daarvoor. De 16M file is met 220KB/s gegaan. Gelukkig merk ik (bijna) niks meer van de regelmatige disconnects van gisteren.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Phydomir schreef op 18 april 2004 @ 16:22:
had ik maar nix gezegt... ping weer brak :(
Idd :'(. En het ging zo goed de laatste 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 14:02

GekkeR

key = key

idd , ik had zeker een week ping 10-15.

Heerlijk , maar toen kwam vandaag ;(

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom niet eens meer onder de 100 :D.
zit op de beruchte 10k-02 router :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op de 10k-01 en heb nooit problemen gehad met wat dan ook altijd goeie pings en download en upload maar sinds vandaag toen ik controleerde kan ook zijn dat het al eerder zo was.

Vond hem de laatste dagen al wat vreemd doen dus daarom controleerde ik mijn snelheid en ja hoor upload perfect download max 655 en hij synched op 6592 ga morgen maar es bellen.

Betall toch voor een goeie verbinding en met een afstand van 300 meter van de centrale verwacht je toch wel wat meer dan max download maar 655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ook de bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net?

Want daar zit ik op, met een mindere download synch (upload is 864 hier, net zoals altijd).
Zou het daar aan liggen? Ik zit zo'n 2km van de centrale volgens Cistron. Grotere afstand => meer verlies van download snelheid.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ik zit ook op de vrf-02 router maar vandaag valt het echt niet te doen.

Afbeeldingslocatie: http://usage.3d-gamers.nl/graphs/adsllatency-week.png

Elke avond schiet de ping omhoog. Er is toch vast wel een oplossing voor? Knal er een andere (of een extra) router bij... doe in ieder geval iets maar wees nie zo onduidelijk zoals ze nu doen... Alle informatie die ik heb hierover staat in dit topic maar niks van Demon zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
IceManX schreef op 18 april 2004 @ 16:35:
[...]
Jij vindt 7000 bagger? Verwend persoon :P

Ik haal nu zo'n 150-300KB/s (met af en toe een zware dip) tegenover 600+ daarvoor. De 16M file is met 220KB/s gegaan. Gelukkig merk ik (bijna) niks meer van de regelmatige disconnects van gisteren.
Ja, sync staat op 7000, maar ik zeg toch daarbij dat ik maar tegen de 3 a 350 Kb/s ga, je hebt het zelf gequote en gezien.

Dus syncen, tja, vind jij normaal als je in een straal van 500M rond de centrale zit, dat hij dan maar 7000, maar ik ben gewoon 8000+ gewend en een download snelheid van 750+ Kb/s Geen 300 a 350 (wat je zelf heb gequote)

Alles wijst naar capaciteitsproblemen van BBned, ik hoor gewoon 700Kb/s te kunnen gaan, maar effectief kom ik op de helft daarvan. Vraag me af of ze gewoon klanten kunnen overzetten naar BaByXL, als dat mogelijk is in dezelfde wijk.

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-04-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

LinuX-TUX schreef op 18 april 2004 @ 19:34:
[...]

Ja, sync staat op 7000, maar ik zeg toch daarbij dat ik maar tegen de 3 a 350 Kb/s ga, je hebt het zelf gequote en gezien.

Dus syncen, tja, vind jij normaal als je in een straal van 500M rond de centrale zit, dat hij dan maar 7000, maar ik ben gewoon 8000+ gewend en een download snelheid van 750+ Kb/s Geen 300 a 350 (wat je zelf heb gequote)

Alles wijst naar capaciteitsproblemen van BBned, ik hoor gewoon 700Kb/s te kunnen gaan, maar effectief kom ik op de helft daarvan. Vraag me af of ze gewoon klanten kunnen overzetten naar BaByXL, als dat mogelijk is in dezelfde wijk.
ik zeg niet dat je geen reden tot klagen hebt, zelf vind ik 300-350 ook te traag als je dezelfde dag nog op 700+ hebt gezeten zoals ik (alleen is mijn down nog lager). Alleen die 7000 is gewoon hoog vergeleken met de mijne. Die waarde zegt idd niet alles.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

m33p schreef op 18 april 2004 @ 19:26:

[afbeelding]

Elke avond schiet de ping omhoog. Er is toch vast wel een oplossing voor? Knal er een andere (of een extra) router bij...
Dat zou geen nut hebben, aangezien het probleem gèèn overbelasting is. Daarom snappen ze bij Demon/BBNed nou juist niet waarom die pingproblemen er zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op 18 april 2004 @ 19:05:
Ook de bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net?

Want daar zit ik op, met een mindere download synch (upload is 864 hier, net zoals altijd).
Zou het daar aan liggen? Ik zit zo'n 2km van de centrale volgens Cistron. Grotere afstand => meer verlies van download snelheid.
Ja ik zit op dezelfede ook bbned demon 10k-01-vrf-01 en ben dit ook niet gewend misschien ben ik wel verwend maar ik wil toch echt mijn max terug wat ik eerst ook had!! Is naturlijk raar dat die nu op +/- 6000 synched en daarvoor altijd op 8000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

De vrf2 heeft ping problemen, de 10k-01-vrf1 download problemen?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt het op he! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Zowel ping als download zijn bagger via 10k-01-vrf-01.
Moet er wel bij zeggen dat ik dit vandaag voor het eerst merk.
Ik haal met m'n 1mbit lijntje krap aan 60kb/s down. Upload rond de 50kb/s, wat vrij normaal is naar mijn idee.

Een tracert naar demon.nl geeft trouwens ping tijden tussen de 200 en 700ms!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

IceManX schreef op 16 april 2004 @ 22:49:
Ik nog wel :(

...

Ik heb trouwens naast een zwaar verlaagde snelheid nog een probleem ontdekt: disconnects, dan kan ik voor een paar seconden helemaal niets meer.
Ik heb ook hier last van, tijdelijk wordt er geen DHCp gegeven, lijkt het en dus heb ik geen verbinding. Is er ondertussen iets bij jou bekend en of er eventueel een oplossing voor is? Ik dacht eerst aan eMule enzo, maar die heb ik al paar dagen niet aan staan, maar het probleem blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Zhadum schreef op 18 april 2004 @ 23:16:
[...]

Ik heb ook hier last van, tijdelijk wordt er geen DHCp gegeven, lijkt het en dus heb ik geen verbinding. Is er ondertussen iets bij jou bekend en of er eventueel een oplossing voor is? Ik dacht eerst aan eMule enzo, maar die heb ik al paar dagen niet aan staan, maar het probleem blijft :(
Ik heb gemerkt dat mijn modem dan op 0 synched, hoe dat komt weet ik niet. Aan applicaties die ik draai kan het niet liggen, want ik gebruik al weken geen filesharing progsel.

Vandaag zouden ze ernaar kijken, als het nog niet is opgelost als ik vanmiddag thuiskom stuur ik een mail naar support@

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 17-09 13:23
m33p schreef op 18 april 2004 @ 19:26:

[afbeelding]

Elke avond schiet de ping omhoog. Er is toch vast wel een oplossing voor? Knal er een andere (of een extra) router bij... doe in ieder geval iets maar wees nie zo onduidelijk zoals ze nu doen... Alle informatie die ik heb hierover staat in dit topic maar niks van Demon zelf...
Leuke plaatje. Hoe maak je dat? Ik was wat aan't stoeien met mrtg maar heb nog niet door hoe ik daar ping kan monitoren. Maar het schijnt wel te kunnen. En gebruik je gewoon een willekeurig ping target?

En nu we toch bezig zijn, is er een manier/tooltje om je totale data verkeer bij te houden? Ik ben wel benieuwd hoeveel ik verstook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

mca2 schreef op 19 april 2004 @ 13:43:
En nu we toch bezig zijn, is er een manier/tooltje om je totale data verkeer bij te houden? Ik ben wel benieuwd hoeveel ik verstook.
Ik gebruik er DU Meter voor. Is niet gratis, maar werkt wel goed voor 1 machine.
Houdt het bij per dag, week en maand.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07
IceManX schreef op 19 april 2004 @ 14:05:
[...]
Ik gebruik er DU Meter voor. Is niet gratis, maar werkt wel goed voor 1 machine.
Houdt het bij per dag, week en maand.
Grote nadeel van DU Meter is nog altijd dat je lan verkeer (in een bepaalde range) niet kunt filteren. Dus als je veel over je LAN pompt (zoals ik) dan is het vrij nutteloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*klap klap* voor demon

Ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar vanmorgen toen ik een server pingde was het wel erg laag, dus na wat testjes kom ik tot de conclusie dat het gewoon 10 ms lager is geworden !

Weekje geleden ofzo:
Pingen naar 62.212.73.35 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.212.73.35: bytes=32 tijd=21 ms TTL=250
Antwoord van 62.212.73.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=250

Vanmiddag:

Antwoord van 62.212.73.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=250
Antwoord van 62.212.73.35: bytes=32 tijd=9 ms TTL=250

Als het nou 's avonds ook zo blijft ben ik héél blij na al die tijd van problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 18:16:
*klap klap* voor demon

Ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar vanmorgen toen ik een server pingde was het wel erg laag, dus na wat testjes kom ik tot de conclusie dat het gewoon 10 ms lager is geworden !

Weekje geleden ofzo:

Antwoord van 62.212.73.35: bytes=32 tijd=21 ms TTL=250

Vanmiddag:

Antwoord van 62.212.73.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=250

Als het nou 's avonds ook zo blijft ben ik héél blij na al die tijd van problemen!
Dat heet een migratie van je telefooncentral .. van cisco naar alcatel. Zie http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

wtf... ping gewoon nu alweer bagger... :S

Hoop nu toch echt dat het snel wordt opgelost.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Net maar het mailtje richting support gestuurd, want mijn modem synched nu op 2684 ongeveer. Disconnects ook alweer last van gehad vandaag, al valt dat nu even weer mee.

Grr, ik had dit bericht net verstuurd of ik had er weer 1, van zeker 15 seconden.

[ Voor 23% gewijzigd door Robtimus op 19-04-2004 19:16 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
SyS_ErroR schreef op 19 april 2004 @ 14:11:
[...]

Grote nadeel van DU Meter is nog altijd dat je lan verkeer (in een bepaalde range) niet kunt filteren. Dus als je veel over je LAN pompt (zoals ik) dan is het vrij nutteloos :P
Dan gebruik je NetLimiter er naast. Die kan LAN en WAN verkeer gescheiden bijhouden als ik me niet vergis.

Vandaag was het zaakje ook weer niet vooruit te branden trouwens. Zowel upload als download als ping waren ver onder de maat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ping lijkt wel steeds hoger te worden :(

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, het mocht niet baten... van de een op de andere minuut opeens ping 100....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik wordt het nu ook wel erg zat. Anderhalve maand al last van de hoge pings. Ik speel amper nog online games :| Er lijkt geen verandering in te komen. Volgens mij levert demon volgens de voorwaarden wel hun dienst, maar er zijn ook veel mensen die overgestapt zijn op adsl voor de aantrekkelijke ping.

Ik zit nu echt te denken aan een andere provider, alhoewel de service erg goed is van demon. Ik zie alleen wat liever voortgang van het onderzoek naar het probleem. Wat is er vandaag bijvoorbeeld aan gedaan ;)

We kunnen gewoon niets... echt rot... machteloosheid.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 18:57
Ik heb ze maar weer eens gebeld.. ik moet een of andere achterlijke speedtest doen.. net of mijn ping daar lager van wordt en mijn snelheid omhoog gaat :(

zucht :{

wellicht moet die service desk hier eens op het forum komen kijken :P

[ Voor 19% gewijzigd door Nachtapotheker op 19-04-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Fijne jongens daar bij Demon, lees onderstaande mail maar eens. :(

Dat ze niet op de hoogte zijn van een storing bij SuperNews vind ik kwalijk aangezien ik die info gewoon van de site van SuperNews heb geplukt.
http://status.supernews.com/
Kreeg zelfs van SuperNews een mailtje terug dat het probleem nog niet opgelost is. ;)

Ligt het aan mij of heeft Demon vreemde ideeen van "structurele oplossingen" ??? 8)7

Geachte klant,

Ten eerste excuses voor de late reactie.

> Klopt het dat er problemen zijn met de newsserver?
>
> Sinds donderdag avond zie ik in o.a. de groepen a.b.nl, a.b.x en
> a.b.ftn heel veel incomplete uploads verschijnen.
> Sommige bestanden raken na vele uren alsnog compleet maar de meesten
> eigenlijk niet en dat terwijl ze op andere newsservers (zoals
> NewsZilla) wel compleet staan.

Op dit moment zijn er geen problemen met de newsservers.

> Een andere vraag:
> Als tijdelijke maatregel heeft Demon half februari besloten om het
> aantal threads naar de newsserver terug te brengen van 3 naar 2 maar
> ondertussen is het half april en is de situatie nog onveranderd.
> Wanneer gaat Demon de problemen met de newsserver definitief oplossen?
> Het derde draadje wordt in ieder geval door mij ontzettend gemist al
> was het maar om headers binnen te halen of ook eens wat te posten.

Helaas heeft het dataverkeer geen maten aangenomen waardoor we de 3e thread weer kunnen activeren. Het is zo dat de grote downloaders van de newsservers gewoon doorgegaan zijn, waardoor het nog steeds niet mogelijk is om de capaciteitsvermindering terug te draaien. Het posten van berichten is echter gewoon mogelijk, ook zonder de derde thread.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

--
Met vriendelijke groet,
--------

Demon Internet, Frontline Support Tel: +31 (0)800 3366668
Postbus 15829, 1001 NH Amsterdam Fax: +31 (0)20 4284844
http://www.demon.nl/support support@demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Och anderhalve week geleden heb ik gebeld, en "nee meneer, we weten neit wanneer het wordt opgelost, heeft lage prioriteit, bandbreedte verhoging gaat voor". Ongeveer dan? "nee, we weten nog niet wanneer het wordt opgelost."

Een tweaker die rechten studeerd? Zo ja, check ff de voorwaarden ofzo, zodat we ze massaal kunnen dwingen. Ik vind dit echt onbeschoft. Laat die snelheidsupgrade maar gaan, maar ik kan niet meer gamen, zeker niet met m'n FPS shooter Counter-Strike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is het nou mogelijk mijn aansluiting op te zeggen en een nieuwe aan te vragen ?
Ik zie nergens die voorwaarden die hier op van toepassing zijn. Ik wil namelijk gewoon demon via tiscali, zodat ik hier hoger sync met 8mbit en geen ping probleem meer heb.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik vind het erg vervelend dat ik nu al bijna een maand zit te wachten tot die "upgrade" functie weer werkt.
Let op:

Momenteel is de upgrade functie niet beschikbaar.
Ik wil me lijntje upgraden maar mag niet van demon blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Fludizz schreef op 19 april 2004 @ 20:35:
ik vind het erg vervelend dat ik nu al bijna een maand zit te wachten tot die "upgrade" functie weer werkt.
Nee, ze zijn voorlopig even te druk met binnenhalen van nieuwe klanten om zich om de bestaande klanten te bekommeren ;)

(Als grapje bedoeld, met een licht serieuze ondertoon... )

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 15:19
Kunnen degene die al geupgrade zijn nu ( of straks ) ook kostenloos downgraden? Ik had dit volgens mij ergens gelezen ooit..
Ik heb nu 8mbit, maar zie het nut er eigenlijk niet van in ( sorry als ik nu mensen voor de schenen schop ;) )

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Fludizz schreef op 19 april 2004 @ 20:35:

[...]

Ik zou het niet doen.. had ik nog maar 2048/1024 toen werkte alles nog als een zonnetje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik had net ff de helpdesk gebeld, bij deze doe ik een oproep de service-desk ofzo te bellen op:

020- 53 04 266

Gewoon DOEN, tijdens kantooruren. Weer kon de telefoonman niets zeggen over een eindtijd etc.

Er zit toch ook wel een mannetje van Demon op dit forum, moet gewoon. Maar die negeert ons waarschijnlijk volkomen.

En als je het af wilt maken, maak je ook nog de (gratis voor ons) helpdesk gek op 0800-33 6666 8

Dan is het tenminste compleet. Ik ging van kabel naar ADSL om van de lag af te zijn... nou, dat heeft wel hard geholpen :/

[ Voor 26% gewijzigd door pierre-oord op 19-04-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Mja die support 0800 lui zeggen toch dat er allerlei testjes gedaan moeten worden :{
Wellicht is dat 020 nr een keer het proberen waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op 19 april 2004 @ 21:03:
[...]

Ik zou het niet doen.. had ik nog maar 2048/1024 toen werkte alles nog als een zonnetje :{
ik heb 1024/512 en da vind ik te weinig upload en download om fatsoenlijk website te hosten... ik was van plan naar 2048/1024 te gaan. hoezo zou werkt het nu niet meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

Nou, ik heb dus nu alleen maar problemen met Demon.

DNS servers die niet resolven (time-out naar DNS servers), wegvallende verbinding voor 30 sec, dan doet hij het weer ff en dan weer niet :S

lekker, daar dok je 65 euro per maand voor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Fludizz schreef op 19 april 2004 @ 21:24:
[...]

ik heb 1024/512 en da vind ik te weinig upload en download om fatsoenlijk website te hosten... ik was van plan naar 2048/1024 te gaan. hoezo zou werkt het nu niet meer dan?
Geen idee.. zoals je hierboven leest.... allemaal problemen ;)

dit waren mijn pingtijden zojuist :+

Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=378ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=105ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=78ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=92ms TTL=61

Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 78ms, Maximum = 378ms, Average = 163ms

Hier ook nog wat speedtest resultaten

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 19 2004 om 20:09:40 UTC+0200)

niet normaal mee te internetten dus :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
:r Demon/bbned :r

Check dit gewoon...

Afbeeldingslocatie: http://192.168.1.13/mrtg/adsllat1-day.png
(Horizontale gedeelte komt van server downtime, maar die 80 ms lijkt me duidelijk :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[/quote]

Ik heb geen 192.168.1.13 in m'n netwerkje, en al zeker geen die die afbeelding heeft... :)

Met andere woorden: upload je plaatje naar je webspace ofzo en link dan naar dat plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 10:48

Snow_King

Konijn is stoer!

Nachtapotheker schreef op 19 april 2004 @ 21:49:
[...]

Geen idee.. zoals je hierboven leest.... allemaal problemen ;)

dit waren mijn pingtijden zojuist :+

----------------------

niet normaal mee te internetten dus :{
nee, dit is leuk....
Ping is ok, maar de verbinding :S

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=13ms TTL=60
Request timed out.
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=12ms TTL=60
Request timed out.

Ping statistics for 194.159.73.70:
    Packets: Sent = 19, Received = 13, Lost = 6 (31% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 12ms, Maximum = 13ms, Average = 12ms

Dat werkt helemaal niet......
Potje gamen zit er niet meer in op deze manier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, Demon moet maar eens flink, maar dan ook echt flink, gaan klagen bij bbNed als ik de berichten hier lees. :{
Ik ben een gelukkige Demon-klant (Tiscali-netwerk :P). :)

Btw, mijn zyxel heeft al een uptime van 186 uur (in router-mode)! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:47

DJT

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:22:
:( Fijne jongens daar bij Demon, lees onderstaande mail maar eens. :(

Helaas heeft het dataverkeer geen maten aangenomen waardoor we de 3e thread weer kunnen activeren. Het is zo dat de grote downloaders van de newsservers gewoon doorgegaan zijn, waardoor het nog steeds niet mogelijk is om de capaciteitsvermindering terug te draaien. Het posten van berichten is echter gewoon mogelijk, ook zonder de derde thread.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

--
Met vriendelijke groet,
--------

Demon Internet, Frontline Support
Tja.. Persoonlijk heb ik een payserver genomen. Daar download ik nog eens minimaal twee keer zo snel ook. Uiteindelijk genereer ik dus waarschijnlijk méér data dan voorheen (hoeweel het erg weinig scheelt), alleen niet via Supernews. Zonde hoor, kost me namelijk wel extra geld en Demon heeft nog steeds mijn dataverkeer; ik schat zo'n 30-50 GB per maand van Usenet.

[ Voor 17% gewijzigd door DJT op 19-04-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Nou, hier is het ook weer raak: zoals heel vaak 's avonds twee megabit in plaats van acht . :{.

Upload is ook gehalveerd. BBned heeft echt capaciteitsproblemen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJT schreef op 19 april 2004 @ 22:49:
[...]

Tja.. Persoonlijk heb ik een payserver genomen. Daar download ik nog eens minimaal twee keer zo snel ook. Uiteindelijk genereer ik dus waarschijnlijk méér data dan voorheen (hoeweel het erg weinig scheelt), alleen niet via Supernews. Zonde hoor, kost me namelijk wel extra geld en Demon heeft nog steeds mijn dataverkeer; ik schat zo'n 30-50 GB per maand van Usenet.
Tuurlijk is een payserver een oplossing maar daar gaat het niet om. Demon kondigd aan dat als TIJDELIJKE maatregel het aantal threads teruggebracht wordt van 3 naar 2 (schijnt vroeger zelfs 4 geweest te zijn) en dat er gezocht wordt naar een structurele oplossing.
Blijkt dus eigenlijk dat ze gehoopt hadden dat hiermee het dataverkeer teruggebracht werd zodat ze misschien de 3e thread weer zouden aanzetten.
Dat is dus niet zoeken naar een oplossing maar gewoon het nivo van je diensten terugschroeven.

Het probleem is ontstaan door de grote toename van Demon abonnees en blijkbaar heeft Demon hierover niet goed nagedacht en tijdig hun capaciteit naar SuperNews uitgebreid, beloofd wat voor de toekomst als ze nog groter worden. Houden we dan maar 1 thread over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De download is niet bepaald lekker, nee. Ik zit normaal gesproken op zo'n 850 kilobyte/sec bij de 100mb download van http://speedtest.cistron.nl - maar nu springt het op en naar van zo'n 150/200 kilobyte/sec tot 600/650 kilobyte/sec...

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/got/instabiel.jpg

De downstream is dus erg instabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download Klaar 121.2 KByte/sec (=970 kbps)

Upload Klaar 40.2 KByte/sec (=322 kbps)

Connection Klaar 288.0 Conn/min

Ping test Nederland Klaar 87.0 ms

dit zijn mijn resutaten van maandag 19-04-2004 om 23:27

ik vind het allerbelabberst voor een 8/1 abbo :(

ik heb geduld gehad van af september tot nu toe maar na de upgrade is het alleen maar slechter geworden heel erg jammer

:O demon laat a.u.b. eens zien tot wat u in staat bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wildfire schreef op 19 april 2004 @ 22:04:
[...]

Ik heb geen 192.168.1.13 in m'n netwerkje, en al zeker geen die die afbeelding heeft... :)

Met andere woorden: upload je plaatje naar je webspace ofzo en link dan naar dat plaatje...
lol, sorry :P :X How n00bish of me :)

Afbeeldingslocatie: http://flut.demon.nl/mrtg/adsllat1-day.png

[ot]Webspace is zooo 2003 :+[/]

edit:
Nu ff down, aangezien Diaboluzzz last heeft van z'n server, dus gaat ie uit :+

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 20-04-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 18:58
weer 'n kut ping hele avond en slechte down- upload.

gg demon :(

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:53
ping is op dit moment nog steeds slecht, maar wel weer dalende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik zie veel over slechte pings, maar ik heb nergens last van:
2 16 ms 16 ms 16 ms bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 16 ms 16 ms 16 ms tc1-core-2-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.30]
4 16 ms 16 ms 16 ms tc1-core-1-ae-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.17]
5 15 ms 15 ms 16 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

en:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=14ms TTL=60
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=14ms TTL=60
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=15ms TTL=60
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=16ms TTL=60

Ziet er dus heel normaal uit. Vanmiddag haalde ik nog ca 840kb/s (kep dus 8/1)
Het enige waar is niet tevreden over ben is de upload, daar haal ik max 80kb/s
Terwijl ik toch zeker 90 zou verwachten. (ik heb dus de gecapte zeiksel modem)

[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 20-04-2004 00:39 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

nhimf schreef op 20 april 2004 @ 00:38:
Ik zie veel over slechte pings, maar ik heb nergens last van:
Ping eens op diverse tijdstippen gedurende de avond, dan merk je het wel. Ik heb ook die pingproblemen, maar op dit tijdstip niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, nu is het bij mij ook weer normaal..
Maar eerder vanavond was het weer dikke bagger, ping 125 enzo...

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 9 ms 9 ms 10 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [212.238.152.1]
3 10 ms 10 ms 10 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
4 10 ms 9 ms 10 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=8 ms TTL=61
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=9 ms TTL=61

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
toch vreemd. Hier in Leeuwarden heb ik perfecte verbinding, pingtijden van rond de 25 ms, constante downloadsnelheid van ca. 115KB/s en constante upload van 55KB/s... enige vervelende is dat het resolven een 2tal secondes duurt ipv de gebruikelijke aantal milisecondes wat ik gewent ben.

ik zit hier ongeveer 1KM van de dichtsbijzijnde centrale via BBned en heb nergens geen problemen mee. Ik ben niets dan tevreden over Demon tot dusver, behalve het wegblijven van de upgrade knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Fludizz schreef op 20 april 2004 @ 04:34:
toch vreemd. Hier in Leeuwarden heb ik perfecte verbinding, pingtijden van rond de 25 ms, constante downloadsnelheid van ca. 115KB/s en constante upload van 55KB/s... enige vervelende is dat het resolven een 2tal secondes duurt ipv de gebruikelijke aantal milisecondes wat ik gewent ben.

ik zit hier ongeveer 1KM van de dichtsbijzijnde centrale via BBned en heb nergens geen problemen mee. Ik ben niets dan tevreden over Demon tot dusver, behalve het wegblijven van de upgrade knop...
Maar als je naar de tijd kijkt wanneer je dit gepost hebt... tja, dan zijn mijn pingtijden ook perfect ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Met de ping heb ook ik totaal geen problemen, zelfs in de avonduren en weekenden is 40ms een uitschieter, 20 is normaler.

Ik ben alleen niet zo blij met de regelmatige disconnects die ik nu heb. Lagere download kan ik tijdelijk nog wel mee leven. Ik verwacht wel dat ze binnen een week iig doorgeven waar het door komt, en wanneer ze verwachten het opgelost te hebben.

Waarschijnlijk verwacht ik wel teveel...

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb net 8/1 besteld bij Demon, maar als ik dit lees wordt ik een beetje huiverig. Ik lees met name over ping problemen in de avonduren. Daar had ik nou juist dit abonnement voor genomen aangezien ik een fanatiek gamer ben. Is dit bij iedereen zo of alleen in een bepaald gebied?

Zag wel in de brief dat ik via babyxl verbinding krijg, 300 meter van centrale met isdn in Alkmaar. Ik kom van chello waar ik dit gezeik al meer dan 1,5 jaar heb (ping problemen) , hopelijk nu niet weer. Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?

Bvd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Met BabyXL heb je er geen last van. Het pingprobleem zit bij de router(s) van BBned. Ik heb ook BabyXL en alles is perfect. Heb dan wel 1MBit, maar de ping is gewoon goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb maar weer even gebeld mbt ping-bbned etc.

Het probleem is dus bekend, maar ik kreeg oo nog wat te horen, namelijk dat bbned binnenkort servers gaat migreren. Het zou om een configuratie aanpassing gaan. Het termijn dat dit gaat gebeuren is verder niets bekend van, alleen dat het binnenkort is. Ik heb even nagevraagd of het dus niet ging over de migratie van telefooncentrales, en daar ging het inderdaad niet over. Er komt dus nog wel verandering in. Blijven afwachten dus.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja we blijven afwachten... eerst maanden wachten voor een upgrade |:( en dan krijg je die upgrade en zijn vele verbindingen ruk en bij velen de upload totaal crap... ik vind het echt HEEL heel slecht gaan die upgrades... beetje n00bisch vergeleken bji KPN.

Voor mij geen BBned meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik snap werkelijk niet wat de problemen zijn. OK, mijn interne dns-server resolved op de root servers, dus of de dns-en van demon niet snel zijn, weet ik niet. Maar mijn verbinding (8/1, bbned over isdn) zijn altijd snel en altijd stabiel (alleen downtime bij gepland onderhoud en daar krijg je prima op tijd mail van).
Zowel voor (2048/512) als na de upgrade heb ik er nooit problemen mee gehad. Mijn modem (Zyxel prestige) staat ook in router-mode. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:02:
Tja, ik snap werkelijk niet wat de problemen zijn. OK, mijn interne dns-server resolved op de root servers, dus of de dns-en van demon niet snel zijn, weet ik niet. Maar mijn verbinding (8/1, bbned over isdn) zijn altijd snel en altijd stabiel (alleen downtime bij gepland onderhoud en daar krijg je prima op tijd mail van).
Zowel voor (2048/512) als na de upgrade heb ik er nooit problemen mee gehad. Mijn modem (Zyxel prestige) staat ook in router-mode. :?
Zit jij nog op een nrp (nrp 17 ofzo ? ) (zie tracert www.demon.nl)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-04-2004 17:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 20 april 2004 @ 07:45:
[...]

Maar als je naar de tijd kijkt wanneer je dit gepost hebt... tja, dan zijn mijn pingtijden ook perfect ;)
Eh, ik heb het over het algemeen. We halen no matter wanner gewoon rustig die snelheden met perfecte pings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:02:
Toen ik nog op NRP-12 zat had ik ook geen problemen nee.. Maar sinds de migratie naar die 10K dingen is het alleen maar bergaf gegaan...

Regelmatig disconnects, ruk ping-tijden 's avonds (en met een beetje pech ook al overdag tegenwoordig :( ), down speed die 'nogal' hopt tussen de 8 en <1Mb en ga zo maar door....

Ligt volgens mij dus vooral aan welke router je zit, en niet zo zeer waar je zit, of hoever van de centrale...

En dit is nu al een aantal weken aan de gang dus :r

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 22:37
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik zit niet via BBned, maar via BabyXL.
De laatste week is de snelheid ook ronduit ruk en de ping ook niet om naar huis te schrijven.
ik haal maar 40 kb/s up (da's nog niet eens de helft van de 1mbit die het vroeger was)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met snelheid geen last is zelfs beter geworden :S

Eerst 210 kb ps download nu 220
Eerst 90 kb ps upload nu 100

Alleen de ping is bagger 's avonds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Waarom kan ik vanaf mijn ouders demon adres niet tracerouten naar mijn adres en vanaf mijn adres wel naar die van mijn ouders? om over pingtijden maar te zwijgen

ouders:
code:
1
2
3
4
5
traceroute to drommels.demon.nl (212.238.155.69), 30 hops max, 38 byte packets
 1  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net (212.238.152.1)  49.182 ms
           50.243 ms  50.964 ms
 2  * * *
 3  * * *

ik:
code:
1
2
3
4
5
traceroute to multipro.demon.nl (212.238.240.143), 30 hops max, 38 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.601 ms  1.572 ms  1.803 ms
 2  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net (212.238.152.1)  90.826 ms
           79.882 ms  79.174 ms
 3  multipro.demon.nl (212.238.240.143)  159.757 ms  169.271 ms  174.147 ms

[ Voor 2% gewijzigd door TimDJ op 20-04-2004 19:14 . Reden: entertje erin ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
leuk ben je rond 18 uur aan 't cs'en met 12 ping begint rond 18:30 de ping te stijgen naar 60 leechend bbned is wakker 8)7

bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net natuurlijk :7

edit:
nu sinds 21:00 ongeveer ligt 't al rond de 130-180

online gamen ga ik maar niet aan beginnen, de 56k tijd was al erg zat met online gamen :+

[ Voor 32% gewijzigd door Jimmie op 20-04-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

zit weer rond de 100..

Echt heerlijk, werk van 9-18, 's nachts gamen zit er dus niet in. Heb dus gewoon altijd een brakke verbinding als ik thuis ben :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
ik zit op ~150

Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=154 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=155 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=151 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=168 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=160 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=156 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=145 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=147 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=146 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=115 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=133 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=138 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=142 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=144 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=145 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=154 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=140 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=143 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=141 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=107 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=135 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=139 ms TTL=123
Antwoord van 62.69.162.8: bytes=32 tijd=138 ms TTL=123
nog wat meer
Ping-statistieken voor 62.69.162.8:
Pakketten: verzonden = 97, ontvangen = 97, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 107ms, Maximum = 184ms, Gemiddelde = 146ms

Dit is toch zielig, doe gewoon wat ik eerder zei doe ik ook. pierre-oord in "Ervaringen Demon DSL-Express # 12"

edit:
Ik stuur net dit naar info@bbned.nl ben het nu goed zat.
Beste BBNED,

Alle lag op de connectie van Demon, gemiddeld een ping van 150, en dan
al dat nieuws op jullie site over "hiep hoi snelheidsupgrade iedereen
bij", nou niet dus, draai het wat mij betreft maar weer terug.
Misschien kunt u dringend overleg plegen met Demon / uw netwerk van
een groot onderhoud voorzien.

Ik mail dit naar u aangezien u de connectie levert voor Demon, en deze
connectie de problemen geeft. Andere netwerk aanbieders van Demon
geven geen problemen.

Zie bijvoorbeeld hier; uw goede reputatie is volledig weg.
pierre-oord in "Ervaringen Demon DSL-Express # 12"

Met vriendelijke groet,
Pierre van den Oord
Een ontevreden Demon klant.

Mail: pierre@pckennis.net
MSN : pierre@pckennis.net
web : www.pckennis.net

[ Voor 21% gewijzigd door pierre-oord op 20-04-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Phydomir schreef op 20 april 2004 @ 19:50:
zit weer rond de 100..

Echt heerlijk, werk van 9-18, 's nachts gamen zit er dus niet in. Heb dus gewoon altijd een brakke verbinding als ik thuis ben :x
Jep, dit hebben dus de meesten. :{.

Ik denk dat ik ook maar eens een klachtenmail de deur uit ga doen. Ze nemen wel érg lang de tijd om hun problemen op te lossen. Ik haalde net 200KB/s vanaf de FTP van Demon en vanaf die van XS4ALL. Met een 8192/1024-verbinding. Hiep hoi.

[ Voor 4% gewijzigd door Genghis Khan op 20-04-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1   129 ms   132 ms   129 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [212.238.152.1]
  2   140 ms   138 ms     *     tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.249]
  3   131 ms   130 ms   131 ms  www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

kan wel janken :(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.