Mail is aangekomen op je postmaster@[systeemnaam].demon.nl
Kleine update van mijn kant:
Gister bezig geweest mijn Copperjet 811 te flashen, wat een gedoe!!
Allereerst maar eens Speedyron opgezocht:
http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm
DE site als je de firmware gaat flashen van je Copperjet!
Alle tools en firmware gedownload die er was voor de copperjet
Eerst kon ik al niet in mijn modem komen, ook al was ik met een laptop direct verbonden met mijn modem via een x-cable, allerlei verschillende ip nummers geprobeerd die maar in de range van mijn modem zouden kunnen liggen.
Ik kwam er via de Copperjet Router Tool achter dat ik firmware versie 4.28 op het modem had, dat betekende dus dat ik een Rev1 modem had.
Dus ik de firmware updaten via die tool... en ja hoor, modem dood!
<hoop gevloek, getier en gescheld>
Er was volgens Ron een manier om je modem te laten booten met een andere firmware zonder dat hij geflasht zou worden, maar bij een reset zou hij die weer kwijt zijn.
Gein was dat je daar een TFTP/BootP tool voor nodig had, en die had ik dus van tevoren niet gedownload. Gelukkig een laptop met een 56K modem erin bij de hand en via een omweg alsnog dat tooltje gedownload.
Met wat gepruts en gedoe het modem gestart gekregen met de tijdelijke firmware.
Toen de verkeerde firmware geflasht (Rev4

), die ik gelukkig daarna goed terug kon flashen naar de Rev1 firmware 5.15 SR1
Na het hele flash verhaal kon ik ook na instellen van het juiste ip adres op de laptop gewoon ineens in het modem!
Modem ingesteld en brullen!
Nu bleek dus dat mijn account wel geupgrade was naar 1024/512 (had 512/256) alleen de hij sync'd op 672/192
Dus mijn download is omhoog gegaan maar mijn upload omlaag...
En nog steeds het grote ping probleem, die later op de avond ineens flink hoog werd.
Potje AAO op de officiele server van mijn clan, iedereen met een ping rond de 150 en ik als enige rond de 300
Ben wel blij dat ik toch geupgrade ben, maar laat het modem dan aub op een betere snelheid sync'en en fix die ping!
Zal uiteindelijk wel een keer gebeuren, maar lastig is het nu wel..
Ik heb afgezien van deze lijn problemen niets meer als lof over Demon, zij waren immers degenen die mij wel wilden aansluiten terwijl elke provider via een KPN lijn het liet afweten.
[
Voor 6% gewijzigd door
Goingin op 09-04-2004 12:06
]