Gamecopeworld = legaal hoor

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:27
kijk zelf maar als je aan hun voor schriften hou mag het dus wel hoor ,

GameCopyWorld ONLY supplies Information and Tools necessary to make a PERSONAL BACKUP of legally owned Game CD's. GameCopyWorld cannot be held responsible if any of the information and/or files contained on this site is used in the pursuit of illegal activities such as copyright infringement or piracy.
Keep the following in mind when making a backup of an Original Game CD:
You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD as long as you are the owner of the Original Game CD.
You are NOT ALLOWED to sell, rent or give away any backups of copyrighted Games CD's, as this is not allowed by Copyright Laws.
You MUST DESTROY any backups when you don't legally own the Original Game CD anymore (e.g. selling or giving it away)
Before making a backup, check in the supplied manual or on the back of the CD, if there are special conditions for making a personal backup.
You are ONLY allowed to ENTER GameCopyWorld if you need information to make a backup of an Original Game CD of which you are the legal owner. By Clicking the ENTER button you agree with the above Notice!

dus waarom dat slotje er op snap ik niet hoor ....
:)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yeah right, en ik ben de kerstman...

Virussen? Scan ze hier!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 15:43

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 17 december 2000 16:55 schreef wildhagen het volgende:
Yeah right, en ik ben de kerstman...
Psies, als ik op mijn site allemaal warez zet en dan een tekstje dan het legaal is. Dan is het nog steeds niet legaal hoor |:(

Audentia

• ravw
wacht ff dat is warez maar daar heb ik het niet over hoor er is bij GCW geen hele spellen of progies te DL hoor .. dus hun gaan er wel van uit dat je het org. heb hoor ..
Het heet toch GAME COPY WOLRD .. en niet GAME DOWNLOAD WORLD ..:) dus je moet dee hele spel al hebben voordat je er een copy van maakt ..
dus de site is legaal alleen hoe bekijk je het .. en wat doe de gebruiker er mee :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het is verboden om software zo te manipuleren... dus illegaal.. dus hoort het hier niet thuis ;)... ez

• ravw
dan heb ik nog een op merking als ik daneen kopy wil maken van mijn cd s .
hoe moet ik dat dan doen?
ik vind als je ze mag Backuppen waarom dan die beveiliging er op hoor.
want ik koop voor 4 a 5 honderd gulden per maand aan software dus dan mag ik er tog wel van uit gaan dat ik er een goede copy van kan maken.

• IceStorm

IceStorm

Ja das dus lastig... je mag wel een copy maken maar niet altijd ;)..
Is een beetje grijs wetgebied zeg maar..

Verwijderd

Wat ik me afvraag is waarom er een hele startpagina bestaat die deze 'grijze' links heeft . Krijgen die geen problemen dan ? Als zij het mogen , moet het hier toch ook mogen ?

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 17 december 2000 17:23 schreef PeeJee het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom er een hele startpagina bestaat die deze 'grijze' links heeft . Krijgen die geen problemen dan ? Als zij het mogen , moet het hier toch ook mogen ?
Blijkbaar krijgen die idd geen problemen (je bedoelt crack.pagina.nl gok ik zo..). Maar echt 'mogen' is niet juist het juiste woord..

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 17:04 schreef Blackhole het volgende:
wacht ff dat is warez maar daar heb ik het niet over hoor er is bij GCW geen hele spellen of progies te DL hoor .. dus hun gaan er wel van uit dat je het org. heb hoor ..
Het heet toch GAME COPY WOLRD .. en niet GAME DOWNLOAD WORLD ..:) dus je moet dee hele spel al hebben voordat je er een copy van maakt ..
dus de site is legaal alleen hoe bekijk je het .. en wat doe de gebruiker er mee :)
Als je het originele spel op cd hebt, mag je dan ook de warez versie downloaden?!? Zijn warezsite dus misschien ook een beetje legaal?

En zeg nou eens eerlijk. Maak je van je eerlijk gekochte spelletjes backups voor je zelf?

Verwijderd

volgens mij is het op je site zetten van een crack die door iemand geschreven is niet strafbaar, daar zitten geen auteursrechten op of zo alleen het gebruik ervan is strafbaar omdat je daarmee raakt aan dat andere stukje soft dat wel beschermd is. dus (en alhoewel het behoorlijk grijs is) zolang je gewoon een crack beschoud zou het mogen maar op het moment dat je het gebruikt in combinatie met de opmerking daar kan je dat speletje illegaal mee spelen, copieren whatever dan zit je toch eerder aan de zwarte kant van het grijs dan aan de witte kant om maar even in de stijl te blijven :°

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vroeger werden echt illegale threads verwijderd omdat tweakers.net daar problemen mee kon krijgen.. nu lijkt het alsof overal wat illegaals achter gezocht wordt om maar zoveel mogelijk threads weg te kunnen keilen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Lasher schrijft een beetje wartaal. Maar heeft wel gelijk.

Het schrijven van een crack is niet illegaal, het distribueren en gebruiken ervan echter wel, daarom is het dus dat dit soort links verwijderd worden.

Bericht hierboven

• Simkin
  • Laatst online: 17-02 14:33

Simkin

Bzzzzz

gewoon legaal :Z , mensen mensen

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Floris,

sinds wanneer is het distribueren van een crack illegaal? En over wat voor crack hebben we het hier dan? key/serial makers? aangepaste .exe-files?
Bij een key/serial maker kan ik me wat voorstellen. Die zijn uitsluitend te maken d.m.v. reverse-engineering, maar een .exe-file bijwerken is geen reverse-engineering. Je bent dan niet aan het rommelen in iets waar patenten op kunnen zijn.

Bij mijn weten is GameCopyWorld dan ook niet te pakken op iets illegaals. Dat soort progs ontwijken ze zorgvuldig.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het gaat hierbij voornamelijk om no-cd patches en dergelijke. Daar is volgens mij niks illegaals aan.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 14:24 schreef worsie het volgende:
Floris,

sinds wanneer is het distribueren van een crack illegaal? En over wat voor crack hebben we het hier dan? key/serial makers? aangepaste .exe-files?
Bij een key/serial maker kan ik me wat voorstellen. Die zijn uitsluitend te maken d.m.v. reverse-engineering, maar een .exe-file bijwerken is geen reverse-engineering. Je bent dan niet aan het rommelen in iets waar patenten op kunnen zijn.

Bij mijn weten is GameCopyWorld dan ook niet te pakken op iets illegaals. Dat soort progs ontwijken ze zorgvuldig.
Door de bijgewerkte .exe te distribueren kan men anderen aanzetten tot crimineel gedrag. Ik denk dat het daarom strafbaar is.

[ offtopic ]
Vraag maar aan tuftufclub hoe aanzetten tot crimineel gedrag in elkaar zit, hij weet er inmiddels alles van.....
[ /offtopic ]

• worsie
Op maandag 18 december 2000 14:31 schreef TheBrain het volgende:

[..]
Door de bijgewerkte .exe te distribueren kan men anderen aanzetten tot crimineel gedrag. Ik denk dat het daarom strafbaar is.
Nee, foute inslag. GameCopyWorld stelt dit beschikbaar met het doel backups te kunnen maken van software die je in je bezit hebt. Dat is het doel wat zij voor ogen hebben. Ze vermelden dan ook uitdrukkelijk wat legaal is en wat illegaal. Op geen enkel moment wordt je aangespoord tot het verrichten van een illegale handeling.

Verwijderd

Ik vind dat het 'anti-illegaal' beleid hier een GoT veel te ver doorgevoerd wordt...als je al geen eens links naar bijvoorbeeld astalavista mag zetten vind ik dat gewoon nergens op slaan.

Dat jullie nou niet willen dat GoT / T.net een groot warez archief wordt vind ik het zeer zeker terecht dat jullie directe links naar downloads van patches ed (wat NIET illegaal is) toch weghalen...dat kan ik goed begrijpen.

Maar dat jullie een link naar GCW al niet tolereren slaat nergens op :(

• Onno
  • Niet online
Bij een key/serial maker kan ik me wat voorstellen. Die zijn uitsluitend te maken d.m.v. reverse-engineering, maar een .exe-file bijwerken is geen reverse-engineering.
Oh, moet je toch eens vertellen hoe je specifieke functionaliteit (cd-checks om zomaar eens wat te noemen) van een exe wilt aanpassen zonder reverse engineering...

Juist, dat kan niet.

(en meestal is niet alleen reverse engineering niet toegestaan, maar ook het wijzigen van de code, ongeacht of je daar nou reverse voor ge-engineerd hebt of niet)

• worsie
Je kan alleen het wijzigen van code verbieden als je ook een patent op die code hebt, of er patenten te pas komen aan het construeren. Een programa heeft copyright, maar of dat ook individuele files ervan afdekt die het programma op je computer plaatst? Ik weet het niet hoor.

An wat betreft die CD-beveiliging, meestal is dat een omzeiling van de clock.exe. Er wordt dus een verwijzing uitgehaald, en dat is wat anders dan reverse-engineeren.

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Give it up people :)

"I sit in my room and imagine the future."

• worsie
Op maandag 18 december 2000 16:13 schreef Theeboon het volgende:
Give it up people :)
Ech nie :P

• Onno
  • Niet online
Ech nie
Ok, dan kan ik dus nog wel ff reageren... :)
An wat betreft die CD-beveiliging, meestal is dat een omzeiling van de clock.exe. Er wordt dus een verwijzing uitgehaald, en dat is wat anders dan reverse-engineeren.
Je snapt 't geloof ik niet helemaal. Om te achterhalen wat je waar moet veranderen moet je reverse engineeren. En je kunt nu wel zeggen "oh, de cd beveiliging zit in dat en dat DLL'tje, dus als ik die vervang is het goed." maar: hoe weet je dat het die dll is? en: hoe weet je wat voor API die dll heeft?
Kun je alleen achterhalen door reverse te engineeren, want softwaremakers publiceren dat echt niet. :)

• worsie
Onno, ik zal onmiddelijk toegeven dat ik alles behalve een software-goeroe ben :), dus dit neem ik wel van je aan (ik weet wel dat jij hier iets meer van af weet dan ik).

In dat geval zouden we moeten achterhalen hoe de wetgeving in elkaar zit. De maker van de crack is zeer waarschijnlijk altijd strafbaar, en ik zou er dan van uit gaan dat het hosten van deze "op onrechtmatige manier vervaardigde" (mooi hè!? :)) programmatjes ook illegaal is.

Maar dan snap ik weer niet hoe het kan dat zo'n beroemde site al zo,lang in de lucht is, als het illegaal is wat ze doen.

Tsja. Never ending story vrees ik.

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Tjah, die site draait op 10 mirrors ofzo.. Moeilijk om uit de lucht te halen, komtie wel weer tevoorschijn op een andere mirror.....

"I sit in my room and imagine the future."

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
beetje lullige vergelijking, maar je mag toch ook fileermesse verkopen? Verkoper hoeft toch niet te bedenken dat daar eventueel ook illegale dingen mee kunnen worden gedaan?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 18 december 2000 21:28 schreef zeikstraal het volgende:
beetje lullige vergelijking, maar je mag toch ook fileermesse verkopen? Verkoper hoeft toch niet te bedenken dat daar eventueel ook illegale dingen mee kunnen worden gedaan?
Sorry maar dat is een vergelijking die nergens op slaat....

• zeikstraal
Op maandag 18 december 2000 21:29 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Sorry maar dat is een vergelijking die nergens op slaat....
oh, is dat zo? Met een no cd patch of een workaround zodat je kopietjes kunt maken kun je toch ook legale en illegale dingen doen? Of vindt je van niet?

• zeikstraal
oeps, perongeluk door dat trage gedoe 2x gepost

• zeikstraal
Maar ja eerlijk gezegt is het ook wel duidelijk. Alles waar een luchtje aan zit wordt niet geaccepteerd. Valt mee te leven. Gaan we gewoon met z'n allen voor mischien en zeker illegale dingen ergens anders heen.
Dus ik denk dat ik ook maar ophou met op dit punt m'n naam eer aan te doen >:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:36
waarom wordt een verkapte warez request als op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/87927 dan niet dichtgegooid als er zo in detail op illegale stuff wordt gelet?

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 19 december 2000 08:45 schreef biobak het volgende:
waarom wordt een verkapte warez request als op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/87927 dan niet dichtgegooid als er zo in detail op illegale stuff wordt gelet?
Aannemende dat "Blackcomb" nog niet bedoelt is voor 'de consument (wat IS het :)??) is dat idd illegaal en hoort ie idd gewoon op slot... En meneer hoort een waarschuwing te krijgen.

Verwijderd

Dus dan mag je ook geen honkbal knuppels verkopen omdat er iemand z'n hersenpan mee ingslagen kan worden?? :?

Ik snap eigelijk niet eens waarom er hier een duscussie ontstaat over een onderwerp als deze. Je bataalt ong 100 piek voor een spelletje en het is je recht om een kopie te maken als backup van het origineel. Ik heb namelijk eens met m'n burostoel over een originele cd heen gecrossed en ja hoor hij lag aan diggelen. Dus een backupje maken is altijd verstandig. Wat denk je hebben ze cd dusdanig aangepast dat een kopie maken niet meer kan. Nou ik ben dan blij dat er mensen zijn die dan een patch uitbrengen.

Of het illegaal is of niet?? Ik vind het illegaal als je ermee illegale kopies mee gaat maken, dus geen backup van het origneel, maar de site geeft toch echt duidelijk aan wat de bedoeling is van hun site. Daar lijkt mij geen discusie over mogelijk. Ik zou zeggend dat de site niet illegale handelingen vericht, maar de gebruikers van die site en dat is een wezelijk verschil.

• IceStorm

IceStorm

De site zet op zijn minst aan tot illegaal handelen. Hoeveel malloten rijden er nu in godsnaam over een CD heen met een burostoel?
En jij zou dus wel tevreden zijn als je je gebroken CD'tje op kon sturen en dan een nieuwe kreeg?
Ik vind gewoon dat het een 'illegale' site is of in ieder geval een site die niet gepromoot hoeft te worden op GoT.

Ik bedoel.. je gaat mij niet vertellen dat jij van elke cd die je krijgt een copy maakt en dan origineel en copy gewoon op je bureau laat liggen... Dat doe ik ook niet ;)

• Lars
  • Laatst online: 16-11-2021
Op dinsdag 19 december 2000 09:47 schreef IceStorm het volgende:

Ik bedoel.. je gaat mij niet vertellen dat jij van elke cd die je krijgt een copy maakt en dan origineel en copy gewoon op je bureau laat liggen... Dat doe ik ook niet ;)
Neehoor, het kopie sla ik altijd op bij een vriend thuis, als mijn huis dan bv afbrandt kan ik bij hem de kopie ophalen, >:)

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 19 december 2000 10:21 schreef Squar_b het volgende:

[..]
Neehoor, het kopie sla ik altijd op bij een vriend thuis, als mijn huis dan bv afbrandt kan ik bij hem de kopie ophalen, >:)
:).. That is why it is called illegal ;)

Verwijderd

Om ff terug te komen op de originele vraag, boeiende discussie, maar als men van T.net nou in hun "spelregels" hebben staan dat dat niet mag, dan is dat toch gewoon zo?

Voor zover ik het kan beoordelen zijn de adjes altijd heel rechtlijnig in het nemen van een beslissing en zijn ze heel duidelijk in wat wel en niet mag.

Dat wij (de bezoekers) hier zitten te neuzelen over onze intepretatie van het één en ander staat daar los van.

Het is hun site, zij bepalen wat wel en niet kan of mag en die beslissing is aan hen, die dienen wij te respecteren.

Die tekst die GameCopyWorld op zijn pagina's zet, die kom je in de regel ook tegen op de warez sites, volgens die tekst doet de eigenaar van de site niets illegaals en wil de bezoekers daar ook niet toe aanzetten, maar iedereen weet waar de informatie aldaar voor gebruikt wordt: in 99% van de gevallen voor illegale praktijken.

Degene die beweert dat de verkregen informatie wordt gebruikt voor legale activiteiten behoort tot die 1% of zit te liegen.

Simpel voorbeeld: de no_cd crack gebruik je omdat anders het spel het niet doet met de geripte CD.

• AcidBurn
  • Laatst online: 04:31
[off-topic] IceStorm en Biobak: Koentjuh heeft bij deze een waarschuwing, en ik heb een duidelijke reactie geplaatst....
[/off-topic]

• IceStorm

IceStorm

AcidBurn, thx.. Jammer van mijn naamgenoot maar ja ;).

[beetje off-topic]Kan iemand me uitleggen WAT Blackcomb is? Ik gok zelf net als AcidBurn op de opvolgen van whistler maar ik ken het niet?[/bij nader inzien erg off-topic]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 19 december 2000 18:51 schreef IceStorm het volgende:
AcidBurn, thx.. Jammer van mijn naamgenoot maar ja ;).

[beetje off-topic]Kan iemand me uitleggen WAT Blackcomb is? Ik gok zelf net als AcidBurn op de opvolgen van whistler maar ik ken het niet?[/bij nader inzien erg off-topic]
Codename Blackcomb is de opvolger van Codename Whistler, en dat op zijn beurt is weer de opvolger van Windows 2000.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ja hallow, loop nou niet te zeiken jong, het mag wel legaal zijn, maar de reden dat de site hier niet mag is NIET omdat hij ILLEGAAL is hoor.. bedenk zelf maar waarom WEL ;)

• AcidBurn
  • Laatst online: 04:31
[off-topic] ik vind het persoonlijk wel erg humoristisch, dat MS al met de alpha versie van de opvolger bezig is, terwijl whistler zelf pas in beta versie verkeerd.... :D
een alpha als opvolger van een beta ;) [/off-topic]

• ravw
als dat zo is dat die site s niet mogen omdat de meeste gebruikers er misbruik van maken waarom dan wel een forum met cd branders ..grin is dat niet een beetje tegen strijdig :) want iedereen weet dat je niet alleen een brander neem om je eigen spullen op te slaan dus waarom daar dan wel een forum over ???
KIJK ANDERS is naar deze forum
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/91423

:) dat mag dan ook niet op GOT ?:)

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 18:09 schreef Blackhole het volgende:
als dat zo is dat die site s niet mogen omdat de meeste gebruikers er misbruik van maken waarom dan wel een forum met cd branders ..grin is dat niet een beetje tegen strijdig :) want iedereen weet dat je niet alleen een brander neem om je eigen spullen op te slaan dus waarom daar dan wel een forum over ???
KIJK ANDERS is naar deze forum
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/91423

:) dat mag dan ook niet op GOT ?:)
Jij snapt het echt niet he? Bijdehand zijn, jij blij, blah blah blah

Dat van die ISO's is een TECHNISCHE vraag
Gamecopyworld is een WAREZREQUEST

illegaal of niet, ik zei al waarom dat hier niet kwam, athans, ik vermoedde dat je dat zelf wel kon bedenken...
Op woensdag 20 december 2000 17:02 schreef DKasemier het volgende:Ja hallow, loop nou niet te zeiken jong, het mag wel legaal zijn, maar de reden dat de site hier niet mag is NIET omdat hij ILLEGAAL is hoor.. bedenk zelf maar waarom WEL ;)
Het antwoord is:
REPUTATIE VAN GOT ; Waarom ZOUDEN ze het risico nemen gekanker te krijgen?? Nergens om.. gelijk hebben ze...

• ravw
Dkasemier??
Dat van die ISO's is een TECHNISCHE vraag

dus als ik vraag hoe maak ik een iso is dat en technische vraag volgens jou :( beetje vreem maar wel leuk hoor ...
of hoe ik een iso moet branden .... dat is volgens mij wel een beetje helemaal tegen de regels van GOT :)

• Phrea
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Het is _niet_ illegaal om sites als Gamecopyworld te linken [zelfs niet op C!T, en daar zijn we erg streng wat dat aan gaat].

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 21 december 2000 01:33 schreef Phrea het volgende:
Het is _niet_ illegaal om sites als Gamecopyworld te linken [zelfs niet op C!T, en daar zijn we erg streng wat dat aan gaat].
Zelfs als het niet illegaal is (het valt in een grijs gebied) dan NOG heeft men hier besloten om het NIET toe te staan...
Pagina: 1