[auto] de nieuwe shell benzine vpower

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op 22 april 2004 @ 15:19:
Ik gok erop omdat Shell nu ook wel door heeft dat RON 100 bij 99,9% van de verkochte auto's geen meerwaarde heeft t.o.v. RON 98.
Hoger octaan heeft een meerwaarde. Euro 98 in een Euro 95 motor met injectie en pingelsensor heeft een meerwaarde. V power 100 in een euro 98 motor heeft meerwaarde. V power zoals die in NL te verkrijgen is heeft geen meer waarde.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 22:02
Anoniem: 91478 schreef op 18 april 2004 @ 23:44:
Heeft iemand al V-power in ze scooter getest :9~ ?

edit:

Als hier mensen zijn met een scooter 8)7
Hier een Aerox rijdertje :P

Ik heb me scooter pas nieuw en dealer rade me aan om uitsluitend Euro95 te tanken en cker geen Pura (hij zei dat euro95 het beste reed) :/ . Naja ik vond dat een btje raar aangezien dit pure blaat is. Ik heb dus gewoon lekker is voor de gein V-Power erin gegooit toen mijn 7lite grote tankje ;) leeg was.

En ik wilde dus eerst niet geloven dat het zou helpen, maar toen ik het uiteindelijk geporbeerd had merkte ik in het begin nog niet zo super veel. Maar later begon hij steeds veller te worden en nu trekt hij gewoon echt stukken bter als ik hem vergelijk met toen ik nog euro95 tankte. Dit kan volgens mij ook wel een btje tussen me oren liggen maar dat weet ik niet cker.

Ik tank tegenwoordig eigenlijk nog uitsluited V-Power omdat ik het lekker vind rijden. Misschien dat ik voor de test nog een keertje van die euro meuk erin gooi om te kijken of hij dan anders loopt (me tankje is op dit moment bijna leeg).

Ik ben tegenwoordig ook een grote bezoeker bij scooterfora zoals scooterfreaks waar regelmatig grote topics staan over V-Power icm. scooters.

Misschien dat iemand een keer een testbank wil gebruiken om het resultaat te meten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:34
Ik zou hem eerst maar eens rustig inrijden als ik jouw was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
eX0duS schreef op 22 april 2004 @ 23:37:
Dan gooi je toch wat zuigerveertjes tegen aan? ;)
* Chevy454 kijkt nergens meer van op :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

Yucon

*broem*

Heb vandaag de duitse vpower in m'n civic gegooid. Tot nu toe merk ik het niet terwijl als ik me goed herinner wat een paar pagina's terug dat je het bij dit soort autootjes juist zou moeten merken omdat ze al op een hoger octaangetal gebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
* MacDokie denkt met alle respect aan alle reacties hier te zien dat het allemaal gelul is dat hele V-power

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chevy454 schreef op 22 april 2004 @ 18:41:
[...]

Hoger octaan heeft een meerwaarde. Euro 98 in een Euro 95 motor met injectie en pingelsensor heeft een meerwaarde. V power 100 in een euro 98 motor heeft meerwaarde. V power zoals die in NL te verkrijgen is heeft geen meer waarde.
Je hebt naar de test waar ik eerder naar linkte gekeken?
De resultaten:
	RON:	95	98	100
--------------------------------------
Passat(95)	 94,9	 94,1	 93,8
BMW(02)		114,2	113,3	118,9
Golf(03)	104,3	109,1	110,2

Je hebt gelijk, er is een voordeel. Maar vooral het feit dat de BMW (met valvetronic zelfs) bij RON98 minder PK's uitgeeft dan bij RON 95 geeft volgens mij aan dat dit allemaal binnen de meettolerantie valt.
En daarbij is te betwijfelen of je 1 pk extra merkt. En zeker of het de meerprijs waard is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 22:02
eX0duS schreef op 22 april 2004 @ 23:37:
Ow. Khad hem alang ingereden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chevy454 schreef op 22 april 2004 @ 18:41:Hoger octaan heeft een meerwaarde. Euro 98 in een Euro 95 motor met injectie en pingelsensor heeft een meerwaarde. V power 100 in een euro 98 motor heeft meerwaarde. V power zoals die in NL te verkrijgen is heeft geen meer waarde.
V-Power heeft 97 octaan. Waarom heeft dat dan geen meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 05-06 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Laat me eens raden: in Vpower zit een hoger percentage alcohol.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Maasluip schreef op 23 april 2004 @ 08:08:
Je hebt naar de test waar ik eerder naar linkte gekeken?
nee, school ;)
Je hebt gelijk, er is een voordeel. Maar vooral het feit dat de BMW (met valvetronic zelfs) bij RON98 minder PK's uitgeeft dan bij RON 95 geeft volgens mij aan dat dit allemaal binnen de meettolerantie valt.
Optimaal benutten doet het nooit gezien de motor er niet op gebouwd is.
En daarbij is te betwijfelen of je 1 pk extra merkt. En zeker of het de meerprijs waard is.
Zoals ik zei maak je geen optimaal gebruik omdat de motor er niet voor ontworpen is. Ik heb liever octaan 100 omdat ik dan heftig op het gas kan hangen _o_
Roenie schreef op 23 april 2004 @ 09:15:
V-Power heeft 97 octaan. Waarom heeft dat dan geen meerwaarde?
Wat is het nou 8)7 octaan 95 of 97?
Maar als een promotie miep zegt dat je het ook in een diesel kan gebruiken ga ik ook geen miep aan de telefoon geloven ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 23-04-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 19:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

4POX schreef op 04 april 2004 @ 17:08:
Hij is namelijk op zo'n shell open dag geweest en daar deden twee smerige zuiger in een bakje normale brandstof en een bakje v-power. En die zuiger in v-power werd helemaal schoon..
Altijd leuk om te zien dat bedrijven zelfs hun eigen medewerkers voor de gek willen houden...

Zelfs al zou dit waar zijn moet het wel erg agressief spul zijn, en zou ik het absoluut niet in mijn auto willen hebben, ook al ben ik niet zo zuinig op mijn auto ik heb er net nieuwe klepsteelrubbers ingezet en ik zou niet moetten denken aan wat zo'n agressief spul hiermee zou doen (en dan heb ik het nog niet eens over benzineleidingen en filters)...

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik had laatst een patient die bij Shell werkt bij het ontwikkelingslab van pura, v-power enz.
Toen ik m vroeg over v-power dacht ik dat ik een heel mooi verhaal zou krijgen over hoe goed het eigenlijk werkt en hoeveel beter het presteert. Maar het tegendeel bleek waar. In het kort zei deze man: er zit minder zwavel in, octaan is 95 en in duitsland 100. Het is niet zo dat je auto er sneller door gaat rijden, en ook niet dat je auto er zuiniger door gaat rijden. Het is meer dat de mensen denken dat hun auto beter rijdt, maar dat zit tussen de oren.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Chevy454 schreef op 23 april 2004 @ 11:57:Wat is het nou 8)7 octaan 95 of 97?
Maar als een promotie miep zegt dat je het ook in een diesel kan gebruiken ga ik ook geen miep aan de telefoon geloven ;)
Het was een man, dus dan is het natuurlijk betrouwbaarder wanneer het over auto's gaat ;)
BMW_M3 schreef op 23 april 2004 @ 13:55:
Ik had laatst een patient die bij Shell werkt bij het ontwikkelingslab van pura, v-power enz. Toen ik m vroeg over v-power dacht ik dat ik een heel mooi verhaal zou krijgen over hoe goed het eigenlijk werkt en hoeveel beter het presteert. Maar het tegendeel bleek waar. In het kort zei deze man: er zit minder zwavel in, octaan is 95 en in duitsland 100. Het is niet zo dat je auto er sneller door gaat rijden, en ook niet dat je auto er zuiniger door gaat rijden. Het is meer dat de mensen denken dat hun auto beter rijdt, maar dat zit tussen de oren.
Ben je psychiater ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91478

ZaeK schreef op 22 april 2004 @ 22:22:
[...]

Hier een Aerox rijdertje :P

Ik heb me scooter pas nieuw en dealer rade me aan om uitsluitend Euro95 te tanken en cker geen Pura (hij zei dat euro95 het beste reed) :/ . Naja ik vond dat een btje raar aangezien dit pure blaat is. Ik heb dus gewoon lekker is voor de gein V-Power erin gegooit toen mijn 7lite grote tankje ;) leeg was.

En ik wilde dus eerst niet geloven dat het zou helpen, maar toen ik het uiteindelijk geporbeerd had merkte ik in het begin nog niet zo super veel. Maar later begon hij steeds veller te worden en nu trekt hij gewoon echt stukken bter als ik hem vergelijk met toen ik nog euro95 tankte. Dit kan volgens mij ook wel een btje tussen me oren liggen maar dat weet ik niet cker.

Ik tank tegenwoordig eigenlijk nog uitsluited V-Power omdat ik het lekker vind rijden. Misschien dat ik voor de test nog een keertje van die euro meuk erin gooi om te kijken of hij dan anders loopt (me tankje is op dit moment bijna leeg).

Ik ben tegenwoordig ook een grote bezoeker bij scooterfora zoals scooterfreaks waar regelmatig grote topics staan over V-Power icm. scooters.

Misschien dat iemand een keer een testbank wil gebruiken om het resultaat te meten })
toon volledige bericht
Gelukkig iemand die op een scooter rijd, ik ga v-power ook maar eens proberen maar eerst mijn vooraad benzine opmaken :). Ik rij een Runner, maar mag alleen in de avond ermee rijden omdat ik nog geen 16 ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16531

Ik heb het zelf ook geprobeerd.. En moet wel zeggen dat mn brommer (Honda CB50 (4-takt) iets zuiniger is gaan lopen. (~ 1 op 68 ipv 1 op 65). Volgende keer zal ik weer eens cheap-ass benzine tanken en kijken hoe zuinig ie dan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 91478 schreef op 23 april 2004 @ 19:37:
[...]

Gelukkig iemand die op een scooter rijd, ik ga v-power ook maar eens proberen maar eerst mijn vooraad benzine opmaken :). Ik rij een Runner, maar mag alleen in de avond ermee rijden omdat ik nog geen 16 ben.
Heb jij daaar nou ook zo'n last van, ben al een tijdje aan het lessen, maar mag voorlopig alleen 's avonds de weg op.... raar.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50792

bbbrumbrum schreef op 23 april 2004 @ 23:03:
[...]

Heb jij daaar nou ook zo'n last van, ben al een tijdje aan het lessen, maar mag voorlopig alleen 's avonds de weg op.... raar.... }:O
Beetje hypociet vind je zelf ook niet? Voor de verzekering maakt het niks uit of je nou s'avonds of overdag rijdt. Nog geen 16 en/of brommerrijbewijs betekent niet verzekerd en heel veel gezeik als je een ongeluk veroorzaakt. En geloof me, dat is het niet waard.......... :Y)

(excuses voor deze offtopic post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91478

Anoniem: 50792 schreef op 23 april 2004 @ 23:29:
[...]

Beetje hypociet vind je zelf ook niet? Voor de verzekering maakt het niks uit of je nou s'avonds of overdag rijdt. Nog geen 16 en/of brommerrijbewijs betekent niet verzekerd en heel veel gezeik als je een ongeluk veroorzaakt. En geloof me, dat is het niet waard.......... :Y)

(excuses voor deze offtopic post)
Maar in de avond houden ze geen helm/papier controle, of rollerbank :+
En hier in Maarssen is het bijna elke dag wel raak 8)7

Maar ik rij wel voorzichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die nieuwe Shell Vpower werkt wel beter voor mijn auto. Ik heb al eerder gereageerd. Ik voel nu weer dat ik bij Esso heb getankt met de gewone Euro 95

-dat mijn moter veel onregelmatiger loopt
-start slechter(ik heb veel problemen met benzine en waaronder ook starten met deze auto(moet nu langer het contact inhouden voor de moter te starten want eerst was het sleuteltje om en los en klaar en nu sleuteltje vasthouden en wachten totdat deze start en daarna los laten))
-trekt minder snel op
-koppelen gaat minder soepel
-minder power qua reageren en lagere versnelling optrekken
-bij hogere toeren heb je minder kracht(ik kon met vpower gewoon 165 trekken zonder dat die moter stonk en nu 160 en die moter stinkt wat lijkt op iets verbrandts)
en dan zeg ik zelf liever ik ga toch voor vpower, maar ok ik ben eenmaal nu ook Euro 95 gewend en vpower is gewoon luxe voor deze auto(peugeot 106 1.4xs, juni 2003, 2.600KM(+15.550KM na reset vanwege benzinemeter))

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wie is bekend met de verdampingscurve van winter benzine en zomer benzine? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik als 16 jarige heb hier natuurlijk niks over te zeggen etc, maar ik verdiep en interesseer me toch al een behoorlijk tijdje voor auto's, een auto hebben en alles eromheen.
Zo heb ik laatst aan m'n vader(werkt bij een grote oliemaatschappij) nagevraagd hoe dat nou ongeveer zit/zou kunnen zitten. Maar als je dan hoort hoe er door bepaalde toevoegingen van stoffen een hogere octaan-waarde kan worden bereikt, maar dit dus niks tot weinig uitmaakt! De stoffen zelf weet ik niet meer, maar dat weet iemand hierboven me misschien wel.
Wat hij er iig van vindt is dat weer zo'n grote marketing truc is. Net zoals de pura meuk is het zoiets van een duur naampje op een kleine aanpassing plakken. Ik zal hem vanavond vragen of hij er misschien nog een stukje technischer verhaal achter kan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 01:44
Anoniem: 91478 schreef op 24 april 2004 @ 00:23:
[...]
Maar ik rij wel voorzichting
Beetje jammer dat niet iederen dat doet, bijvoorbeeld degene die jouw aan kan rijden, omdat hij een fout maakt....
Ben je even zo goed de lul....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ik ook veel zie is dat mensen verschil merken tov Euro 95, zonder te vermelden dat ze ooit Euro 98 geprobeerd hebben, lijkt me ook wel handig om dát ook eens te proberen...

Mja, diesel is zowieso beter natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu wel V-Power gebruikt maar ik blijf het eigenlijk wel zonde geld vinden. Omdat je harder en sneller wil rijden gebruik je dat maar. Is wel even duurder en ik vind het een luxe product.

Een ding is een feit: Voor mijn auto met best veel problemen qua benzine is het heerlijk zoals je dan in 1 keer start met vpower en dat je moter stukken beter draait en veel regelmatiger stationeer draait. Vanochtend start ik dus de moter en gebeurde even niets want ik had te kort ingehouden. Mijn moter slaat niet na 1 seconde aan maar pas na een 3 tot 6 seconden. De toeren liepen met vpower meteen naar de 900 toeren waar die hoort als die warm is maar nu liep die bij de 1700 toeren stationeer. Dan mag je eigen oordeel hierover hebben maar ik vind gewoon dat het wel voor mij werkt en dat ik het misschien met regelmaat toch ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
cooolkast schreef op 24 april 2004 @ 10:01:....Zo heb ik laatst aan m'n vader(werkt bij een grote oliemaatschappij) nagevraagd hoe dat.....

.....Wat hij er iig van vindt is dat weer zo'n grote marketing truc is. Net zoals de pura meuk ....
Werkt hij bij de concurrent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

itsalex schreef op 24 april 2004 @ 21:26:
De toeren liepen met vpower meteen naar de 900 toeren waar die hoort als die warm is maar nu liep die bij de 1700 toeren stationeer. Dan mag je eigen oordeel hierover hebben maar ik vind gewoon dat het wel voor mij werkt en dat ik het misschien met regelmaat toch ga gebruiken.
Stel je auto eens fatsoenlijk af

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Roenie schreef op 25 april 2004 @ 00:29:
[...]
Werkt hij bij de concurrent? ;)
Ja, maar daardoor kan z'n mening nog enige vorm van waarheid bevatten hoor ;)...en als het zo fantastisch en goed zou zijn, zou zo'n groter concern dat ook wel gaan doen :)

Maar ze voegen dus alcohol+ een bepaalde etheen verbinding toe...geen v/d oliemaatschappijen fabriceert dat etheen zelf, dus wordt het ingekocht voor een prijs waar al een winststap tussenzit. Gevolg is dat het dus misschien wel onder bepaalde omstandigheden met bepaalde motoren tot beter prestaties zal leiden, maar het toch ietsjes duurder is(simpel gezegd). Tis eigenlijk gewoon een extra toegevoegde schone loodvervanger.

Maajah, zal me hier verder niet te veel in verwikkelen omdat ik er zelf nie zoveel vanaf weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
cooolkast schreef op 25 april 2004 @ 12:53:Ja, maar daardoor kan z'n mening nog enige vorm van waarheid bevatten hoor ;)...en als het zo fantastisch en goed zou zijn, zou zo'n groter concern dat ook wel gaan doen :)...
Dat ligt aan de onderneming. BP heeft bijvoorbeeld redelijk schone brandstoffen, zeker de Diesel. Esso staat echter niet bekend om zijn milieuvriendelijkheid. (http://www2.exxonmobil.co...orate/Energy_Brochure.pdf). Dat Esso geen zwavelarme benzine op de markt brengt, zegt me dan ook niet zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39493

soepkip schreef op 25 april 2004 @ 12:45:
[...]

Stel je auto eens fatsoenlijk af
Wat een suf antwoord zeg.
Zo kan ik er ook nog wel een paar.

Mijn (stationeer)toeren lopen ook iets omhoog als ik V power hebt getankt.
En is mijn auto niet goed afgesteld?
JA hij is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 39493 schreef op 26 april 2004 @ 08:44:
:D :D :D

Soepkip heeft gelijk, Micheal schumacher is niets vergeleken met itsalex dat ik ook dat als eerste zou hebben gezegd :Y)
JA hij is het wel.
NEE, is hij niet! Jouw redenatie is fout. Als ik een benzine motor afstel en hij werkt goed dan zal hij niet op methanol kunnen rijden desondanks dat ik hem goed heb afgesteld :Y)
cooolkast schreef op 25 april 2004 @ 12:53:
Maar ze voegen dus alcohol+ een bepaalde etheen verbinding toe...
alcohol zorgt ervoor dat de benzine vluchtiger wordt waardoor de verneveling beter is en de mengeling meer homogeen.

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 26-04-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

[...]

JA hij is het wel.
Dus als ik constant met mijn choke uit rij is mijn auto goed afgesteld vindt je ??
Stationair toerental ligt dan ook hoger en als het koud is start ie beter ?? :X

[ Voor 57% gewijzigd door soepkip op 26-04-2004 14:09 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een auto die nog geen jaar oud is en die is niet helemaal perfect in orde is geweest/was/misschien qua benzine. Dan kan je roepen stel dat ding af, nou ik klooi niet aan auto's. Ik merk gewoon bij V-Power dat die auto beter start. Als ik bij een koude start de sleutel een seconde in hou voor starten start die meteen en nu niet meer. Meestal moet ik de sleutel ongeveer 2-3 seconden vasthouden en dan slaat de moter aan. Als ik dat niet doe dan slaat de moter gewoon uit.

Met V-Power start mijn moter met koude start qua toerental rond de 900 en nu rond de 1700 met begin.

Ik heb af en toe sinds dat ik gewoon weer op Euro 95 rij dat ik weg rij en dan slaat die moter af(terwijl je de koppeling ingetrapt hebt doet die het ook) en af toe af en dan moet je gewoon een aantal keren het gaspedaal hard in trappen en dan gaat het goed. In ieder geval dit gezeur had ik gelukkig niet.

Voor een auto met benzineproblemen zoals ik het merk is dit gewoon beter. Ik ruik ook af en toe benzine in de auto en ik vond V-Power veel beter ruiken. Ik haalde met V-Power met gemak 160 km en nu met Euro 95 ongeveer 155 km en dan gaat die moter stinken.

Dit zijn mijn bevindingen en ook mijn mening erover is gewoon dat het wel beter voor mijn auto is maar iedere auto is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

itsalex schreef op 26 april 2004 @ 16:06:
Ik heb een auto die nog geen jaar oud is en die is niet helemaal perfect in orde is geweest/was/misschien qua benzine. Dan kan je roepen stel dat ding af, nou ik klooi niet aan auto's. Ik merk gewoon bij V-Power dat die auto beter start. Als ik bij een koude start de sleutel een seconde in hou voor starten start die meteen en nu niet meer. Meestal moet ik de sleutel ongeveer 2-3 seconden vasthouden en dan slaat de moter aan. Als ik dat niet doe dan slaat de moter gewoon uit.

Met V-Power start mijn moter met koude start qua toerental rond de 900 en nu rond de 1700 met begin.

Ik heb af en toe sinds dat ik gewoon weer op Euro 95 rij dat ik weg rij en dan slaat die moter af(terwijl je de koppeling ingetrapt hebt doet die het ook) en af toe af en dan moet je gewoon een aantal keren het gaspedaal hard in trappen en dan gaat het goed. In ieder geval dit gezeur had ik gelukkig niet.

Voor een auto met benzineproblemen zoals ik het merk is dit gewoon beter. Ik ruik ook af en toe benzine in de auto en ik vond V-Power veel beter ruiken. Ik haalde met V-Power met gemak 160 km en nu met Euro 95 ongeveer 155 km en dan gaat die moter stinken.

Dit zijn mijn bevindingen en ook mijn mening erover is gewoon dat het wel beter voor mijn auto is maar iedere auto is anders.
toon volledige bericht
Je verteld het zelf al in je verhaal, de benzine is niet per se beter/slechter voor je auto, je auto is verkeerd afgesteld,
natuurlijk 'lijkt' je auto beter te lopen stationair..nogal wiedes als ie 1700 rpm draait.. Als ik mijn mengsel aanpas dat ie 1700 gaat lopen terwijl het onstekingstijdstip bv niet juist is lijkt dat ook wel zo.

Een auto zoals die van jouw zou waarschijnlijk ook 900 rpm moetten lopen stationair (mischien iets lager, of iets hoger, maar toch geen 1700)

Begin dan eerst eens met wanneer je V-kracht hebt getankt om je auto zo af te stellen dat ie op V-kracht ook op 900 (of wat het stationair toerental ook moet zijn) loopt door b.v. even je bougies te controleren, je onstekingstijdstip en mengsel te controleren

[ Voor 5% gewijzigd door soepkip op 26-04-2004 16:43 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:12

4POX

Everybody is wired

Klein verzoekje.

Kunnen de mensen die problemen hebben met hun auto's even vermelden wat voor auto ze hebben. Ik merk dat injecties motoren met een beetje goede Boordcomputer meteen goeddraaien. Maar dat carbarateur motoren vaak problemen hebben om meteen goed te starten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

4POX schreef op 26 april 2004 @ 17:54:
Klein verzoekje.

Kunnen de mensen die problemen hebben met hun auto's even vermelden wat voor auto ze hebben. Ik merk dat injecties motoren met een beetje goede Boordcomputer meteen goeddraaien. Maar dat carbarateur motoren vaak problemen hebben om meteen goed te starten.
Waarschijnlijk omdat de boordcomputer timing en mengsel automatisch aanpast, en bij carb je dit handmatig moet regelen

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 12:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik las in AutoVisie een min of meer interessant stukje over V-power. Een van de voornaamste eigenschappen van V-power is het feit dat het zwavelvrij is, iets wat vanaf 2009 verplicht is. Verwacht de komende tijd dus eenzelfde soort brandstof bij andere-dan-Schelpstations. Tevens blijkt het zo te zijn dat het vooral voordelen biedt op gebied van verbruik bij direct ingespoten benzine-motoren. Denk aan de CGI-motoren van Mercedes, en de FSI-motoren van VW. Mercedes levert de CGI-motoren hier nog niet maar gaat dat na de introductie van V-power misschien wel doen. Die moeten namelijk op zwavelvrije benzine rijden.

Dit alles even in een notedop natuurlijk, maar wilde het jullie niet onthouden ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Iemand ( een tweaker wellicht? ;) ) heeft Dan ook eens de vraag voorgelegd:
Fancy fuel
I live in the Netherlands, and fuel is ridiculously expensive here. One litre of 95 octane costs €1.255 at the moment. In the last couple of weeks, Shell have started a big campaign on TV and radio about their so called "V-Power" fuel. According to their commercials, their new fuel improves the power and response of your engine. This fuel is also excitingly expensive, at €1.30 per litre!

Normally I'm very skeptical about these things, but I fell for their marketing hype and filled up the tank of my Kawasaki ZX6R with V-Power fuel. I have not driven enough kilometres with it yet to give a verdict, but Shell claims that this fuel was developed together with Ferrari and Ducati to give motorists a cleaner engine and more power and responsiveness when they need it, for the ultimate driving pleasure. According to their TV commercial, it compares to "Adrenaline for your car".

According to their site, it works as follows:

"Shell V-Power improves power and acceleration of your vehicle through performance enhancing components in the fuel. Shell V-Power has excellent cleaning properties that keep your engine in top condition. This way more energy is extracted from every drop of fuel. It is the first sulphur free fuel on the Dutch market."

As far as I can see their advertising campaign has all the properties of advertising for "wonder products". Big claims with no scientific backing.

So here's my question: Can Shell's claims be trusted or not?

Coen

Answer:
On the endlessly-interesting subject of fuel prices - here in Australia, we enjoy very cheap petrol, by the standards of every "Western" nation but the USA. It's around 90 to 100 Australian cents per litre at the moment, depending on moon phase and the type of petrol it is. 95 Aussie cents is about 70 US cents at the moment, or about 58 Euro cents. Then again, Australia does have 190 times the land area of the Netherlands; we sometimes have further to drive!

Head for the pumps in New York State today, of course, and you'll pay something in the vicinity of 50 US cents per litre. And probably get to hear people complaining about that.

Judging by the results of Web and Usenet searches for V-Power fuel, Shell haven't yet started promoting this product in any English-speaking countries. But according to this test, V-Power does a whole bunch of nothing when you just squirt it into a stock automobile.

(I'm relying on the hilariously translated version, by the way, but the numbers are still clear.)

Because it's 100 octane, V-Power would allow you to goose up the engine compression a bit more, which could give results less underwhelming than those found above. The difference is still likely to be very small, though; there just ain't that much difference between even 95 and 100 octane, much less 98 and 100.

(Here in Australia, by the way, the highest octane fuel you can buy without having to use your own additives is "premium unleaded", which was originally only 95 RON, but is now 98 RON. Our "regular unleaded" is 91 RON; as a result, some hot Japanese and European cars are detuned for Australian sale.)

Perhaps the secret engine cleaning and friction reducing herbs and spices in V-Power are worth something, but since Shell's claim of more power without any compression tweaks would appear to be, unsurprisingly, rubbish, I see no reason to suppose that there's anything to the other claims either.

The notion of fancy fuels giving better performance is certainly not nonsense; many car and motorcycle club members who run what they rode to the track are used to being howled past in the straight by something with Elf Racing Fuels stickers on it. If you know you're going to be running from high octane fuel (the current F1 regulations allow for fuel from 95 to 102 RON, but I doubt they fill up with 95 all that often...), you can lock the compression at a high setting and go for it.

Road-going automobiles that can't run from anything below 100 octane without pinging are, however, not very practical. I don't think anybody with an engine set up for lower octane fuel can expect V-Power to have anything more than a placebo effect.
toon volledige bericht
Hij gaat hier zelfs nog uit van de Duitse 100 octaan versie en niet de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan nog even de link van waaruit Dan zijn gegevens heef: http://www.adac.de/Auto_M..._V_Power/default.asp?TL=2

Korte samenvatting: de beste procentuele verbetering was 1,7% (1 pk) bij een Golf, de slechtste was een afname van 0,4 % (0,3 pk) bij een BMW. Alles binnen de grenzen van meettoleranties.
Elasticiteit is nog erger: van de vier getestte auto's hadden twee een snellere en twee een langzamere acceleratie en elasticiteit van 60-100 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Soepkip, even op jouw verhaal terug te komen. Ik vind heel eerlijk, dat mijn Peugeot 106 1.4xs, niet echt hard meer optrekt. Zoals ik je al zeg als ik met een koude moter start begint die te pruttelen en dan komt die op 1700 RPM zie ik bij mijn toerental en dan na een tijdje als de moter warm begint te worden komt die op 900 RPM. Ik reed gisteren naar Utrecht en de auto wilde ik even een beetje kijken hoe hard die optrekt nu dat ik al die V-Power bezine eruit heb gereden. Nou sorry V-Power werkt voor deze auto zeer goed omdat mijn auto zuinig staat afgesteld trekt die met gewone "euro95" benzine beduidend minder. Ik trap nu het gaspedaal helemaal tot de bodem in voor een beetje acceleratie en optrekken is gewoon stukken minder. Als ik dus met V-Power trek dan is die auto niet te houden qua power ondanks dat die zuinig staat afgesteld bij wijze van spreken. Ik heb benzineproblemen met deze auto en dat heb ik eerder gezegd maar ik merk gewoon bij deze auto dat V-Power beter is en daar blijf ik bij. Ik ga niet vanalles bijstellen en dat doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

itsalex schreef op 01 mei 2004 @ 13:44:
Soepkip, even op jouw verhaal terug te komen. Ik vind heel eerlijk, dat mijn Peugeot 106 1.4xs, niet echt hard meer optrekt. Zoals ik je al zeg als ik met een koude moter start begint die te pruttelen en dan komt die op 1700 RPM zie ik bij mijn toerental en dan na een tijdje als de moter warm begint te worden komt die op 900 RPM. Ik reed gisteren naar Utrecht en de auto wilde ik even een beetje kijken hoe hard die optrekt nu dat ik al die V-Power bezine eruit heb gereden. Nou sorry V-Power werkt voor deze auto zeer goed omdat mijn auto zuinig staat afgesteld trekt die met gewone "euro95" benzine beduidend minder. Ik trap nu het gaspedaal helemaal tot de bodem in voor een beetje acceleratie en optrekken is gewoon stukken minder. Als ik dus met V-Power trek dan is die auto niet te houden qua power ondanks dat die zuinig staat afgesteld bij wijze van spreken. Ik heb benzineproblemen met deze auto en dat heb ik eerder gezegd maar ik merk gewoon bij deze auto dat V-Power beter is en daar blijf ik bij. Ik ga niet vanalles bijstellen en dat doe ik niet.
Ik ben wel een beetje geschokt over je verhaal. Die motor van je klopt van geen kant. Ik weet niet waar hij afgesteld is en of hij expres "schraler" is afgesteld dan voorgeschreven, maar hier klopt geen ruk van.

Ik rij Citroen Saxo 1.4SX uit 2000. Daar zit een zelfde blok in als jou 106. De lekker lopende 75pk vierpitter. In mijn karretje maakt het reed moer uit wat erin gaat. Zelfs Duitse Benzin (wat RON91 zou moeten zijn) zorgde gewoon voor een top van 190 (op de teller...dus geijkt rond de 175). Het is een soepele 8 klepper die goed uit het lage toerengebied trekt en lekker zuinig rijdt. Geen vreemde luchtjes binnen in de auto niets.

Voldoet je motor niet aan de bovenstaande omschrijving, dan is er iets serieus mis!!!

Door V power te tanken bestrijd je alleen maar de symptomen van je zieke paardenstal. Hij loopt slecht...er zijn vast onderdelen stuk of hij is afgesteld door prutsers. Je moet ook zelf niets aan die auto doen, maar door de merkdealer. Er zou toch ook nog garantie op moeten zitten? (hij is toch 1 jaar oud??) Anders is het maar een kleine investering om alles goed te laten lopen....straks zit je met een niet werkend blok.

Na (altijd goed startenstarten loopt blok rond 1000 rpm en warm zou dat max 750-800 moeten zijn.

(oeps....zag iets te laat dat dit een wel erg oud topic was......)

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Cheese_man schreef op 20 juli 2004 @ 11:25:
Ik ben wel een beetje geschokt over je verhaal.
blablabla
nog meer blablabla
nog veel meer blablabla
itsalex heeft gewoon zijn wagen naar de klote geholpen door hem ruk in te rijden. Niets meer en niets minder. Zoek maar eens in de SG met itsalex als topicstarter
(oeps....zag iets te laat dat dit een wel erg oud topic was......)
oud? dit topic is antiek :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 20-07-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 22:30

nrg

Nu ie toch weer omhoog staat.. Ik heb V-Power in m'n 4takt 'brommer' gegooid, en hij loopt wat soepeler en wat constanter stationair heb ik 't idee.
't Valt me dus niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Voor wie deze zomer nog in Italië komt... daar hebben ze V-Power diesel.

Kost kapitalen (normale diesel daar ongeveer 90 cent, V-Power is 1,07 euro) en ik heb er werkelijk niets van gemerkt.

Nederlandse V-Power heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt omdat mijn auto niet zo van benzine houdt ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Heeft al iemand de VPOWER diesel geprobeerd ???

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
ZeRoC00L schreef op 19 oktober 2004 @ 09:45:
Nee. maar ik zat er wel aan te denken om voor de gein eens een tankje er doorheen te jassen. wel heel wat duurder dan de diesel die ik normaal bij de 'witte pomp' tank. maar vooruit.

aangezien ik in een auto rij die al wat kilometers gemaakt heeft wil ik wel eens zien of V-power mijn motor inderdaad 'schoner' maakt en of ik daar iets van ga merken zonder de motor uit elkaar te trekken en de roetafzetting op de kleppen te meten.

als ik binnenkort stil sta langs de weg omdat mijn auto die V-power diesel niet lekker vind dan post ik het resultaat wel ;)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ZeRoC00L schreef op 19 oktober 2004 @ 09:45:
Ja, en het werkt ook nog. Niet dat je harder gaat hoor, althans, niet in mijn beleving. Maar je rijd wel zuiniger, en hij roet minder. Het prijsverschil aan de pomp was gister 7,2 cent. Die haal ik eruit door het lagere verbruik.

Mijn auto:

PWM in "Heb je iets nieuws en je MOET het gewoon..."

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 19-10-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik tank ook V-Power diesel. Kosten maken me geen reet uit vanwege de tankpas maar ik merk echt wel het verschil. Ik denk dat ik nu ongeveer 10% (!) zuiniger rij. Eerst haalde ik een ruime 700 Km met een tank en nu ga zit ik gemiddeld rond de 800 aan het einde van de tank. Ik ben er erg tevreden mee.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik ben benieuwd naar de overeenkomsten tussen VPower en VPower Diesel. Bij mijn benzinemotor merk ik enkel zuinigere eigenschappen bij de lange afstanden; het snelwegenwerk. In de stad ben je net zo zuinig (of niet) als gewone benzine. Jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mijn laatste bericht van 20 juli ging dus over die Italiaanse VPower Diesel. Daar heb ik niks van gemerkt. Ik zal binnenkort eens een tank volgooien met de nederlandse versie.
Zuiniger rijden is leuk, maar als het spul zelf veel duurder is heb ik er niet zoveel aan.

Minder roeten maakt me niet zo uit, dat doet mijn auto toch nauwelijjks (het is geen mishandelde jonge leasediesel met zwarte walm erachter...).

@Dekkiekoel: dat klinkt nogal als een placebo-effect... heb je ook wat concretere verbruikscijfers? 10% hakt er namelijk nogal in! Dan ben ik ook nog wel geïnteresseerd.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ze zijn nu bij de Shell begonnen met een wat agressievere aanpak om mensen V-Power te laten tanken volgens mij

Sta ik gisteren bij de Shell te tanken, doppie eraf, wil slang van de houder pakken, komt er een vent totaal in V-Power kleding gehuld naar me toe

'meneer? U weet dat u hier ook V-Power kunt tanken??

- ja dat weet ik.. vind het alleen te duur en nutteloos '

'jaa maar je rijdt met v-power veeeeeel zuiniger en je auto is veel en veel sneller blabla'

- geloofd u het zelf? :P (sta ondertussen lekker euro95 te tanken)

' het is gewoon zo meneer! hier heeft u een folder waarin u alles nog eens kunt nalezen blabla

- nee bedankt, hou het wel bij euro95 ;) goeie dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ok

Maximale afstand op een tank (elke snelweggen met file) was 750 km (helemaal leeg) met V-Power begint mijn oto te piepe (is op 7/8 tank) bij 730 km. Ik heb al door kunnen rijden tot aan ruim 800 km (tank volgens meter leeg).
Het verschil is iig erg duidelijk voor mij (zit nu aan mijn 4e tank of zo). Ik rij een nieuwe VW Polo SDI 1.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

misschien ben je nu bewuster aan het rijden? dat maakt bij mij 10-20% uit in verbruik (110pK TDi) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het kan verbeelding zijn hoor maar met V-Power (benzine) lijkt het er wel op dat alles net even wat soepeler gaat. maar dat kan ook tussen de oren zitten... Persoonlijk geloof ik best wel dat het wat beter zal zijn, maar ik zou er zo ie zo geen wonderen van verwachten, want benzine blijft benzine, je hebt het nodig om vooruit te komen... Wil je echt sneller gaan dan ga je dat niet in je benzine zoeken maar doe je dat in tuning ofzo.

[EDIT]

Zelfde is met n2o het heeft effect, maar op een fiat panda met en cilinder inhoud van ik noem maar wat 1.1 merk je het minder veel als op een supra blok, 3.0i V6 ofzo... (of in de nieuwe supra inline 6) Mischien wat een vreemde vergelijking maar wat ik bedoel is dat het per blok ook verschillen zal wat je er van merkt ja of nee... op een FSI auto, van een collega van mijn pa, Golf 4, merk je het echt wel...

Ook in VVTi blokken lijkt het fijner te zijn...

[ Voor 36% gewijzigd door DAMAGE op 31-10-2004 15:10 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18749

Ik rij een opel corsa 1.4 Si uit 95 en merk er helemaal niets van. Hij pakt niet beter op, hij bokt echt niet minder (doet ie toch al niet), stationair is ook nog steeds hetzelfde, verbruik blijft op 1 op 11 zitten. Woon werk verkeer 100km heen, 100km terug. Dus met 2 tanken in de week. Het geluid is ook nog steeds hetzelfde. Ik ga na een maand testen weer vrolijk terug op de tinq peut. :)

Een blok waarbij de 2e nokas pas na +- 4000tpm (als voorbeeld, minder kan ook)in werking komt kan zeker wel verandering verwachten. Omdat je dus totaan de eerste 4000 toeren in princiepe (met een 4 cilinder 16klepperblok) dus gewoon op 8 kleppen zit te rijden, die waarschijnlijk ( als je hem nooit op zijn flikker geeft ) ook wel behoorlijke aanslag zullen vertonen. Dus auto's met variabele kleppen techniek als Honda's VTi en Toyota's VVTI. Dan merk je het wel "onderin" wanneer je opeens met schone klepjes rijd.

Ik merk met mijn vehikel weinig van wat aanslag op de kleppen.
Noot: Hij is wel ontdaan van alle ecologische verbeteraars.
Dat ecotec shit zorgt er alleen maar voor dat je uitlaatgassen nog een keer over de kleppen strijken en daardoor komt me er een glaslaag op, niet leuk. Maar dat is dus verwijderd bij me. :) Mede door al die dingen loopt ie wel wat onzuiniger, maar hij gaat als de brandweer. :9

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 31-10-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik mijd de Shell tegenwoordig :)
Gun ze het niet meer

Alleen 98 voor mijn auto! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 3747 schreef op 31 oktober 2004 @ 12:29:
misschien ben je nu bewuster aan het rijden? dat maakt bij mij 10-20% uit in verbruik (110pK TDi) ;)
V-Power diesel maakt in mijn Golfje ook wel wat uit - ik haal meer kilometers uit m'n tank V-power diesel (eerst compleet leeggereden tot op de reserve tank en dan volggegooid met V-Power diesel) en de auto lijkt inderdaad net iets soepeler te reageren.

Het gaat hier om een Golf IV 130pk TDI (gechipped naar 150+ pk).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Even een schopje :).

Vanwege mijn werk (ik zal objectief reageren) heb ik veel ervaringen met Shell V-Power Benzine / Diesel. Ik heb mijzelf ook afgevraagd of het werkt of niet, en hoe kun je dit beter testen dan het gewoon te vragen aan de consumenten die er ervaring mee hebben. Daaruit bleek dat ruim 75% van de mensen die al geruime tijd op Shell V-power rijden er positieve ervaringen mee hadden, de andere 25% merkte niets/weinig en tankte het omdat het op koste was van de Leasemaatschappij en/of voor de extra zegels/actie.

Zoals gezegd, redelijk wat positieve ervaringen, met als uitschieters mensen die zeiden er 40 tot 100 km meer op een volle tank mee te kunnen rijden.

Het effect van V-Power is eigenlijk vrij simpel: Er zitten componenten in de brandstof die ervoor zorgen dat de kleppen van de motor gereinigd worden, waardoor de prestaties toe zullen nemen. Dit verschilt enorm per auto en heeft ook met veel externe factoren te maken (bandenspanning, ramen die open staan, etc). Vandaar dat de ene consument er meer van merkt dan de andere die er misschien helemaal niets/weinig van merkt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb nooit echt een prestatie verbetering gemerkt, alleen dat het blok rustiger liep. Het vermogen nam niet echt toe, maar gewoon, de motor gedroeg zich rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 23:08
ff een tipje voor diegene die komend vakantie seizoen nog via Duitsland rijden.

Kijk goed uit bij welk pomp eiland je gaat staan, ik heb het langs de Duitse Autobaan nu 2 x meegemaakt dat je er alleen V-power kunt tanken i.p.v. de normale peut. Eén lokatie is Geiselwind langs de A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:00:
Vanwege mijn werk (ik zal objectief reageren) heb ik veel ervaringen met Shell V-Power Benzine / Diesel.
Wat voor werk doe je dan? Omdat ik nogal wat problemen heb met onderstaande bewering
Het effect van V-Power is eigenlijk vrij simpel: Er zitten componenten in de brandstof die ervoor zorgen dat de kleppen van de motor gereinigd worden, waardoor de prestaties toe zullen nemen. Dit verschilt enorm per auto en heeft ook met veel externe factoren te maken (bandenspanning, ramen die open staan, etc). Vandaar dat de ene consument er meer van merkt dan de andere die er misschien helemaal niets/weinig van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

3 jaar geleden, toen ik nog in D woonde en werkte, hadden de oosterburen ook een speciale 'ferrari' V-power met een octaan van 100, hier merkte ik op de motor toch een duidelijk vermogens toename en rustiger loop (Duc Monster 900).

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik gebruik V-Power Diesel sinds het hier beschikbaar is en ben er erg tevreden over. Maar het hangt wel van de auto af. Ik reed hiervoor een VW Polo SDI (uit 2004) en daar merkte ik duidelijk verschil (+100 km per tank). Nu rij ik in een Alfa Romeo en daar merk ik helemaal niets.
Ik denk dat als ik mijn Audi A3 krijg ik weer voordeel ga pakken van V-Power. Heb het idee dat VW motoren V-Power liever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
sjolmers schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:55:
3 jaar geleden, toen ik nog in D woonde en werkte, hadden de oosterburen ook een speciale 'ferrari' V-power met een octaan van 100, hier merkte ik op de motor toch een duidelijk vermogens toename en rustiger loop (Duc Monster 900).
In DE zit er ander additief, dat komt niet door de verhoogde klopvastheid. Jouw duc heeft normaal geen klopsensor en kan dus de ontsteking niet enkele graden vervroegen. Je kan er zelfs op achteruit zijn gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Ratio per liter en de prijs , leggen het gewoon af tegen je eigen "pomp" en hun benzine ratio.

Voor die 7 euro meer per tank , kun je heel wat busjes injector reiniger halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Die busjes maakt je benzine natuurlijk niet zwavelvrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 18:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik ga zodra mijn tank van mijn scooter leeg is een keer v-power of ultimate proberen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik lees ook regelmatig op internet de truc van 1 liter aceton per 400 liter euro95 ook een zuinige uitwerking geeft. Hebben meer mensen dit gelezen en wat vinden jullie ervan ?

Ik ga het binnenkort even uitproberen. Maar je moet het wel van te voren mengen. Aceton schijnt de leidingen ernstig aan te tasten als je het puur in het brandstof systeem giet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 18:24
Ik verkoop het spul (ik zit bij de Shell achter de kassa), sommige klanten vinden het grote onzin, andere doen het voor het gratis petje/polo, weer andere omdat het ze niks kan schelen, weer andere omdat ze er beter op rijden. Ikzelf heb geen auto dus geen ervaring, wel een hoop van die foldertjes in mn winkeltje staan :P

offtopic:
osxy: heb je nou bewust die spelfout in je signature?

[ Voor 10% gewijzigd door RedPixel op 19-06-2006 21:30 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

V-Power is in de eerste plaats natuurlijk een ontzettende marketing truc.
Ik denk niet dat je als gewone consument makkelijk het verschil kunt meten, je rijdt tenslotte nooit echt dezelfde rit (vaker optrekken, constanter tijden, tegenwind, etc). Alleen met 2 identieke auto's met een goed brandstofmeetsysteem zou je verschil kunnen meten. Maar het is m.i. puur placebo als je denkt dat je auto er beter door rijdt, dat ie zuiniger is zal misschien nog wel waar zijn, maar zoveel zuiniger dat het goedkoper is dan standaardbenzine van de lokale prijsstunter, denk het niet.
(maar zo denk ik er over.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 07:28
ik tank niet expliciet V-power, maar wel altijd Euro 98, daar loopt de auto een stuk rustiger op. Zuiniger weet ik niet, let ik nooit op :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 01:19
Mijn reden is nogsteeds minder roeten van de auto en de extra airmiles en nu de gratis polo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 18:29

Osxy

Holy crap on a cracker

wwwhizz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:29:

offtopic:
osxy: heb je nou bewust die spelfout in je signature?
offtopic:
ja :P

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reley

Simply Clever

hmm.. het enige wat ik ervan merkte, is dat mijn blok er slechter op ging lopen. toen ik weer omschakelde naar de Tinq (geen flauw idee welk merk dat is) begon hij weer ouderwetsch goed te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 06:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Reley schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:31:
hmm.. het enige wat ik ervan merkte, is dat mijn blok er slechter op ging lopen. toen ik weer omschakelde naar de Tinq (geen flauw idee welk merk dat is) begon hij weer ouderwetsch goed te lopen
Tinq is ook gewoon Shell :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sabbi schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:03:
[...]
Tinq is ook gewoon Shell :P
Fout !

Tinq is een volle dochter van Gulf Oil wat weer een volle dochter is van SOCAL, Standard Oil of California.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn ervaring:
Renaultje Clio uit '94; motor hikte soms als ie koud was. Als er V-power inzit heeft ie nergens last van. Daarna weer EURO 95 erin en weer zelfde probleem. Er zit dus ergens wel een kern van waarheid in dus (ervaringtechnisch gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

r0el schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:14:
Mijn ervaring:
Renaultje Clio uit '94; motor hikte soms als ie koud was. Als er V-power inzit heeft ie nergens last van. Daarna weer EURO 95 erin en weer zelfde probleem. Er zit dus ergens wel een kern van waarheid in dus (ervaringtechnisch gezien :)
En als je V-power vergelijkt met gewone 98?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

een oom van mij heeft eens V-power in zijn solex ( :+ ) gegooid, dat ding begon enorm te hikken en te doen. Dus het is niet altijd even goed :X

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Ik tank t 1x in t jaar (wel in Duitsland, ivm echte octaan 100 gehalte), om het blok een goede schoonmaak beurt te geven (vroeger altijd met 98 gedaan). Samen met een flesje kleppenreiniger. En dan 400km Duitse Autobaan naar familie toe, daarna rijdt die weer als nieuw. Voor de rest gewoon 95, jammer dat we niet als in Duitsland het goedkope 92 hebben. Scheelt tenminste weer een cent of 2 per liter.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 20-06-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Wat heeft de klopvastheid met het schoonmaken van je motor te maken?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:47

Sick Nick

Drop the top!

Denk dat ie zn tank vol gooit met RON100 en die reiniger en dan 400km plankgas over de autobaan? Dat het met gewone RON95 en die reiniger precies hetzelfde resultaat heeft. In 400km rij je echt niet genoeg om met vpower de boel schoon te krijgen (voor zover dat al werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Laatst online: 04-06 20:09

Behind_You

Kijk altijd achter je

Sick Nick schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:16:
Denk dat ie zn tank vol gooit met RON100 en die reiniger en dan 400km plankgas over de autobaan? Dat het met gewone RON95 en die reiniger precies hetzelfde resultaat heeft. In 400km rij je echt niet genoeg om met vpower de boel schoon te krijgen (voor zover dat al werkt).
Na een tank of 4 gevuld met V-power zijn je kleppen of injectoren weer schoon.

ja ik was zo'n iemand die je vpower probeerde aan te smeren de afgelopen twee weken :P

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 05:35

KroeT

[...]

Guardian Angel schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:40:
[...]

Fout !

Tinq is een volle dochter van Gulf Oil wat weer een volle dochter is van SOCAL, Standard Oil of California.
TinQ is in dat geval overgekocht van Shell. Shell heeft de goed lopende TinQ-stations gehouden en er Shell Express-stations van gemaakt. De rest is van de hand gedaan.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

KroeT schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:59:
[...]
TinQ is in dat geval overgekocht van Shell. Shell heeft de goed lopende TinQ-stations gehouden en er Shell Express-stations van gemaakt. De rest is van de hand gedaan.
Klopt, sinds November 2004 heeft Gulf het meerendeel van de Tinq-stations gekocht van Shell. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 21-06-2006 09:19 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dus als ik het goed begrijp. Dan moet ik een paar keer vpower tanken om een 22 jaar oud motorblok even een goed reiniging te geven.

Kan vpower altijd een keertje proberen.. Even zien of het helpt .. Ik moet namelijk nog handmatig choken bij het starten van de motor. En met de choke open is het alles behalve comfortable rijden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Werking V-Power is naar mijn ervaring wel motor afhankelijk. Ik denk persoonlijk dat je een redelijk nieuwe VW motor moet hebben om er merkbaar lol van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:44

MeNTaL_TO

The future is not set

Behind_You schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:24:
[...]

ja ik was zo'n iemand die je vpower probeerde aan te smeren de afgelopen twee weken :P
Ach met 4 tankbeurten ben ik bijna een jaar verder.
Ze probeerden het mij aan te smeren terwijl ik LPG stond te tanken :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Behind_You schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:24:
[...]

Ook in regio Groningen? Ik heb er ook gestaan namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-06 10:05
Ag,,, M'n vader tankt het :) Hij zegt dat de auto zuiniger is en dat hij daardoor de 7 cent extra zo weer terug verdiend. En hij roet minder en de motor is wat feller.

Ik vind het allemaal best, dankzij die v-power diesel heb ik zo'n mooi shirtje :Y) :D
En binnenkort natuurlijk een petje erbij O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Flasherrr op 21-06-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Laatst online: 04-06 20:09

Behind_You

Kijk altijd achter je

[quote]Sport_Life schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:58:
[...]

Ook in regio Groningen? Ik heb er ook gestaan namelijk :P.[/quote]

Nee, heb bij Shell Spijkenisse (=vlakbij Rotterdam) gestaan.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Argh, tweakers die je dure benzine aan willen smeren :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

geforce guy schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:24:
Argh, tweakers die je dure benzine aan willen smeren :+
:D zorg jij er nou eerst maar eens voor dat je brommer mag rijden, laat staan auto B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
  • Laatst online: 26-11-2021
4POX schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:21:
Ik lees ook regelmatig op internet de truc van 1 liter aceton per 400 liter euro95 ook een zuinige uitwerking geeft. Hebben meer mensen dit gelezen en wat vinden jullie ervan ?

Ik ga het binnenkort even uitproberen. Maar je moet het wel van te voren mengen. Aceton schijnt de leidingen ernstig aan te tasten als je het puur in het brandstof systeem giet.
Da's onzin (volgens de Discovery Channel mythbusters die het uitgeprobeerd hebben). En ja, aceton, op langere termijn in ieder geval is niet goed voor rubber en plastic slangen (verharden en verweren sneller--> sneller lekkage)

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 31-05 14:18
Hoe kan het dat we in Nederland die V-Power niet met een Octaan100-gehalte hebben?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:42

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Omdat de Nederlandse V-Power de vervanging voor Euro95 moest worden (ookal is het octaangehalte eigenlijk hoger). Dus om ongeruste huisvrouwen bij de pomp tegen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Yohan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:54:
Hoe kan het dat we in Nederland die V-Power niet met een Octaan100-gehalte hebben
De eisen die er aan benzine gesteld worden verschillen per land. Dat heeft te maken met het wagenpark, type wegen, landschap, etc.
Pagina: 1 2 3 Laatste