[Ervaringen] Dell Inspiron 510M

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

bij mij gaat dan het scherm uit maar draait de pc verder gewoon door. je kan bij energiebeheer instellen wat er moet gebeuren als je het scherm dichtklapt.

even een vraagje met een goede accu moet je toch wel 2 uur divx kunnen kijken op de 500m/510m (ontlopen elkaar niet zo erg veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
wrcveen schreef op 01 juni 2004 @ 19:18:
Onder de rand van het scherm zit een pinnetje, ter hoogte van de F4 toets. Waar is dat voor? Ik dacht voor het uitschakelen van het scherm als hij dicht is, maar dat gebeurd dus niet. Het scherm blijft aan! Is het pinnetje kapot?
Nou dat pinnetje zat dus verkeerd gemonteerd! Ik heb die rand eraf gehaald en het weer goed gemonteerd, gelukkig dat ik handig ben. Je zou als gewone consument je laptop weer weken kwijt zijn geweest om hem te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb, aangespoord door de 10% kortings actie en de verhalen op dit topic, een 510m besteld (met 512RAM, 1.4M centrino, 15"SXGA en 6 cell batterij). Hij is nog niet binnen maar ik heb al wel een vraag:
Ik lees namelijk dat het verstandig is om vanwege de prestaties niet met de standaard Dell installatie te werken.
Is het dan nodig om de computer te formateren en er bijv. XP professional op te zetten of volsta ik met het verwijderen van een aantal programma's die er door Dell op zijn gezet?
Kan het een nadeel zijn om er een illegale windows versie op draaien? Bijv. bij evt. reparaties?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Het is niet verplicht, mij de meeste tweakers willen het liefst alles zelf in de hand hebben, en zeker weten dat er niet iets ver weg is waar we geen invloed op hebben. Het is niet verplicht, werk er er een paar dagen mee en beslis zelf, als jij een gewone consument bent heb je er geen last.

Ikzelf heb het wel gedaan, maar dat komt ook omdat ik er linux op wil zetten, dan moet je wel ivm partitioneren. Gelijk gebruik gemaakt van mijn (overigens legale) winXp Pro, pro is handig ivm remote desktop/terminal server.

Alle benodigde drivers staan op de cd, maar ik verkoos er voor om alle drivers netjes te downloaden, intel accelerator drivers, intel proset voor wifi + lan. Nieuwe VGA drivers en gebruik maken van mijn Nero 5.5.nogwat. Vervolgens optimaliseren, alle snufjes, grapics etc uit. Waardoor je een snel systeem heb. Defragmenteren, goede virusscanner erop en gaan :).

In princiepe is het een kwestie van de cd erin na een schone install, hij zegt zelf welke hardware je in je bak heb zitten, jij vink aan wat je wilt installeren (waarschijnlijk enkel de drivers, en de dell quickset gevallen voor batterij, knopje voor cdrom speler, en die popup om je wifi uit te zetten. Zonder die softeware werkt je knopje voor wifi aan/uit ook gewoon, maar zie je het visueel niet, tenzij je net zoals mij de intel proset in je taakbalk heb staan, dan zie je het prima :).

Enkel het knopje van cdromlade open, en batterij status geval werken zonder die dell quickegeval niet.

Divx kijken moet overigens ook wel 3 uur, wellicht zelf 3,5 uur lukken. Als je WIFI uitzet komt er opeens een hoop minuten bij, dan hou je het wel langer vol. Zet ook je scherm een tandje lager, scheelt enorm :).

*** Note: Dat van divx is een schatting, kan het niet uit ervaring zeggen, want ik kijk weinig divx, wellicht dat iemand het kan bevestigen!

Msconfig, 5 entrys hiero na een cleane instal, 2 dagen nadat ik hem had :)

mcafee, nero check, intel proset, modemdriver, en ms active sync :)

[ Voor 4% gewijzigd door Icey op 01-06-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Als je bij msconfig eens ziet wat er standaard allemaal opgestart wordt... Ik denk dat ik zelf alles ook nog een keer ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb dus de 500m 2de hands gekocht (gelukkig wilde ie in 2 termijnen betalen zodat ik nu ook nog wat houvast heb)

ik vind het een perfect apparaatje alleen de accuduur valt me dus zwaar tegen.
alle settings enzo, brightness, alles zo gunstig mogelijk ingesteld en als ik dan niks doe in windows staat de accuduur rechtsonderin nog maar op 2:10.

divx kijken stopt ie na 1:20 al mee.. dit is toch duidelijk een teken van een lamme accu lijkt me?

tis een ouder model maar ze ontlopen elkaar niet veel dus zou wel in de buurt moeten komen van jou tijden icey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Wellicht heb je een 4 cell accu ipv een 6 cell.

[rml]1sectionone1 in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 510M"[/rml]

"accutijd voor een 4 cell accu is bij mij ongeveer 2 uur, (bluetooth/wireless lan uit) alleen internet radio aan en word"

4 cell accu is 3x niks... dat verklaard jou korte accu tijd, vond het al gek, centrinos staan juist bekend om lange accutijd van +4 /5 uur. Een normale laptop (mobile) doet er 3 uur mee..

Die 4 cell accu maakt je notebook ultra licht (ideaal..) maar onbruikbaar ivm niet zo lange accutijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

dat zou wel is kunnen. zal is informeren, maar blijft een gegeven dat hij me een accutijd garandeerde van min. 3 uur tot 5 uur dus ik ben dan niet tevreden :p

14.8v 2200mah / cap 32wh / type 6y270

dit staat erop dat is het 4 cellige model denk ik eh?

[ Voor 24% gewijzigd door PnD op 01-06-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
PnD schreef op 01 juni 2004 @ 22:48:
dat zou wel is kunnen. zal is informeren, maar blijft een gegeven dat hij me een accutijd garandeerde van min. 3 uur tot 5 uur dus ik ben dan niet tevreden :p
Dan heb je hem dus gekocht van iemand die niet achter de laptop heeft gezeten, maar uit is gegaan van de standaart centrino technolgie aannamen.

Zeker weten dat hij niet gestolen is? Bonnetje etc :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Icey schreef op 01 juni 2004 @ 22:41:
Wellicht heb je een 4 cell accu ipv een 6 cell.

[rml]1sectionone1 in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 510M"[/rml]

"accutijd voor een 4 cell accu is bij mij ongeveer 2 uur, (bluetooth/wireless lan uit) alleen internet radio aan en word"

4 cell accu is 3x niks... dat verklaard jou korte accu tijd, vond het al gek, centrinos staan juist bekend om lange accutijd van +4 /5 uur. Een normale laptop (mobile) doet er 3 uur mee..

Die 4 cell accu maakt je notebook ultra licht (ideaal..) maar onbruikbaar ivm niet zo lange accutijd ;)
Wat voor een specificaties staat er op die 6 cell batterij? Bij mij 4700mAh en 53 WH met typenummer C1295. Ik kan op de Dell site niet zien of dit idd de 6 cell is ofdat mij een 4 cell is geleverd.

[ Voor 2% gewijzigd door wrcveen op 01-06-2004 22:59 . Reden: 35=53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Type: C1296
Capacity: 53WH
4700 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

zo een 6 cell past wel gewoon in mijn laptop lijkt me.
heb op dell.nl gekeken, maar zo een ding kost al snel 160 euro :|

scheelt dat echt zoveel in gewicht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
0.30 kg voor de 6cell, en 0,23 kg voor de 4 cell.

Overigens, dell.nl: Additional 48Whr 8 Cell LI-ION Battery (Kit) -> 105.91 EUR

Ik zat er aan te denken om nog een frontje te kopen voor de achterkant van mijn lcd, gewoon voor een persoonlijke tint. Dus als je nog wat gaat kopen, geef ff een gil ;)

Btw, je kan ook een accu kopen voor een modulair bay, ben je alleen wel de dvdspeler/brander etc kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ja inderdaad die optie zat ik ook al af te wegen. kan die prijs die jij vindt niet vinden op de dell site en ook niet de kosten van zo een mediabay ding.

kijk gewoon bij consumenten en dan notebook accesoires maar vindt het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ah okay, ik heb een service contract en me eigen dell manager enzo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

hehe wat kost zo een mediabay accu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook tevreden gebruiker van de dell 510m. Zoals de meesten hier. Alleen support is :r Ik ga hier verder niet op in, maar dit zegt uiteraard niks over deze fantastische laptop zelf.

Configuratie Dell 510m 1,5ghz, 60gb, 512mb, 15" 1400x1050
Zo maar wat fototjes...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jzah/delllogo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jzah/dellzijkantrechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jzah/closeupbutton.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jzah/achterkant.jpg

De foto's zijn ook beschikbaar op 3072 x 2048 lijkt ie nog mooier ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Goh, die laptop lijkt veel op die van mij :+

Btw, enige mispunt die ik heb kunnen ontdekken na een maandje of 2 is: het ontbreken van extra usb poortjes. Ik red het gewoon niet met 2.

Ik heb er nu aanhangen een wacom, en een usblichtje. Verder heb ik een 80gb externe hdd... en een mx500. Nou gebruik ik ze niet allemaal tegelijkertijd, maar ik kan me voorstellen dat 2 usb poortjes voor sommige te weinig is.

[ Voor 81% gewijzigd door Icey op 03-06-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Icey schreef op 03 juni 2004 @ 23:23:
Goh, die laptop lijkt veel op die van mij :+

Btw, enige mispunt die ik heb kunnen ontdekken na een maandje of 2 is: het ontbreken van extra usb poortjes. Ik red het gewoon niet met 2.

Ik heb er nu aanhangen een wacom, en een usblichtje. Verder heb ik een 80gb externe hdd... en een mx500. Nou gebruik ik ze niet allemaal tegelijkertijd, maar ik kan me voorstellen dat 2 usb poortjes voor sommige te weinig is.
Ja idd, Icey. Die twee usb poorten zijn zeker aan de krappe kant. Heb er meestal een logitech mx 300 aan hangen, en gebruik vaak usb-sticks. Printer hangt gelukkig op mijn server, maar toch, niet heel veel flexibiliteit.

Verder wil ik iedereen nogmaals de 4 cell accu afraden, ik ben zo dom geweest om hem te nemen. Het kost erg veel geld om een andere aan te schaffen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op 02 juni 2004 @ 12:09:
hehe wat kost zo een mediabay accu dan?
Zou je hier nog even op kunnen antwoorden icey? of iemand anders..

Kan de mening delen dat 2 usb poorten maar weinig is.
Zit vrijwel altijd een muis in en mijn usb stick is de ibead100, moet ik mijn muis er eerst uithalen anders is het te krap :(
Ook nog een externe lacie 20gb hangt er regelmatig aan en een webcam

gisteren "dell" 266mhz 256mb tweedehands (30 euro :)) erbij geprikt.

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 04-06-2004 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
PnD schreef op 04 juni 2004 @ 08:25:
[...]

Zou je hier nog even op kunnen antwoorden icey? of iemand anders..
Die media bay accu had ik rechtstreeks gekopierd vanuit de shop @ dell. Dus ik dacht, ik ga wel weer ff de shop in om te kijken hoe duur hij is. Maar ik kan hem dus serieus nergens meer vinden 8)7. Bell dell eventjes op, hun weten het vast wel. Mits een leuke prijs wil ik hem misschien ook wel. 10u accu is wel prettig in vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Heb je voor een 6 cell's accu een andere adapter nodig als een 4 cells?
Welke onderdeeltje moet ik installeren om bepaalde snelkoppen werkend te krijgen?
Zoals: fn + f2 voor radio aan/uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
fn + f2 werkt altijd wel, dat is namelijk in de bios geregeld.

Die andere knopjes gaan werken als je de dell quickset geval installeerd :)

6 en 4cell gebruiken dezelfde aansluiting /adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

hmm error na installeren quickset:
klik

Voor de rest lijkt het opzich wel te werken, maar toch niet een al te gezonde error lijkt het me. heb dell ook al gemailed.
Heb de error trouwens ook zonder de extra 256MB die ik gisteren gehaald heb.

[ Voor 48% gewijzigd door PnD op 04-06-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Gebruik je de drivers @ cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Nee, want daarop kon ik ze niet vinden.
Ik heb Dell QuickSet Version 1.7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Iemand een idee over die foutmelding?
Dell is niet echt snel in de service.

Icey weet je al wat die mediabay accu kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd. Kan bijna niks voor 510m vinden. 4 cell is niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/large/312-0085.jpg

Capacity: 48 WHr
Features: Charge Indicator, Health Gage
Battery: 6-Cell Lithium-Ion
Product Type: Battery
Technology: Lithium-Ion
Type: Notebook Battery

$119.95 (dollar dus)

Je cdrom speler is hotswamp, dus als je die nodig heb trek je de batterij eruit, plug je de cdrom speler erin en gaan met die banaan.

Note: Additional 48Whr 8 Cell LI-ION Battery (Kit) -> 105.91 EURO

Probeer DEZE quickset software eens, die staat ook op je cd... Rev A08.

Specs link is dood omdat hij zo verouderd was, bedoel... er stond nog een p2 366laptopje, mijn oude dual 400mhz celly als server die nu een p3 866 met rambus is geworden, mijn testbak die van een brakke bak een 400mhz dual celly geworden is etc etc 8)7. Ik heb nu weer lekker de tijd, mijn examens zijn voorbij, dus kan ik weer lekker kutten. Heb net slackware gebrand, omdat mijn server nu win2k draaid, ik zat midden in mijn examen toen ik besloot intern wat te wisselen, en geen tijd had om slackware te installeren :P

[ Voor 30% gewijzigd door Icey op 07-06-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Thanks voor de quickset ik probeer hem vanavond.
Mocht je gaan bestellen bij Dell laat het even horen dan kunnen we misschien zendkosten delen.

Heb net is http://WWW.DSPS.NL gebeld of ze daar die mediabay accu verkopen en wat een gewone accu bij ze kost voor de 500m.
Wordt erover teruggebeld en ben benieuwd.

Heeft iemand ervaring met deze winkel?

offtopic:
je specs link is dood in je sig icey

[ Voor 53% gewijzigd door PnD op 07-06-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
http://www.laptoponderdelen.nl/

Laptop Accu Dell Latitude D-Serie (Modular)

Deze Accu is te gebruiken in uw Modular Bay. Een aanrader als u lang op Accuspanning moet werken met uw laptop.

Spanning: 11,1V
Capaciteit: 4320 mAh
Vermogen: 48WH

Kleur: Grijs / Zilver
Conditie: Nieuw (Origineel)

€134,95 (Incl.BTW)

De normale accu, ik weet alleen niet hoeveel cells (mail ze maar) kost €109,96 (Incl.BTW)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

hmmm wat ze daar verkopen wijkt net af van de originele dell batterij.
Heb ze gemailed hoe dat nou precies zit en of ze net zo lang kunnen als een dell accu.

Raar trouwens dat ze op de dell.nl site die modular accu niet weergeven zoals op de dell.com site :/

Bij dsps hebben ze een splinternieuwe 6 cell's accu voor 130 euro. Dit is echter een C1295 i.p.v. de "normale" C1296, maar volgens hem zou ie moeten passen in de 500/510m.

Dit is toch niet echt een "koopje"?

[ Voor 29% gewijzigd door PnD op 07-06-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Om me kick niet helemaal nutteloos te laten zijn een klein vraagje..

Over de tv-out. Hier staat in het hele topic niks over in dus je zou zeggen dat het een eitje is.

Ik probeerde het echter gisteren op me tv (waar normaal me pc op aangesloten is), maar veel leven kreeg ik er niet in.

Graphic options -> output to -> monitor e.d.
werkt niet, maar dat lijkt me ook voor de vga output?

HMmMmMmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Laatst online: 16-09 07:42
Hoe warm wordt jullie 510M eigenlijk na een paar uurtjes gebruik?

Bij mij wordt vooral het deel rondom het geheugen (klepje met de 'M' erbij) behoorlijk warm. In ieder geval niet prettig om een paar uur op schoot te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Uitput to Intel dual display clone -> notebook+television

En plop, beeld :)

monitor = vga uitgang, en dus niet de bedoeling PnD.

Senser, de laptop word warm, maar niet heet. Alleen het klepje bij het geheugen word ietsjes warmer idd. Imho niet warmer dan andere laptops, ik vind het zelfs cooler dan de meeste p4 laptops waar ik achter gezeten heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Is inderdaad niet prettig om met dit weer op schoot te hebben, maar van in de winter is het duidelijk genieten :)

Rond het geheugen klepje wordt erg heet na een paar uurtjes, maar zoals icey zegt gemiddeld minder warm dan veel andere laptops.

Dual display clone staat nu monitor + notebook, maar dat zal dan wel goedkomen als ik hem correct aansluit thuis :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Ik heb zo geen concrete ervaring met andere laptops op het gebied van wamte-ontwikkeling, maar de warmte onder mijn 510M laat zich redelijk vergelijken met die van een kopje koffie dat ongeveer 5 minuten op tafel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Het wordt inderdaad goed warm, maar dat is nou eenmaal zo met laptops. Ze zijn er voor gebouwd en overleven het wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mn 510m inmiddels naast me op de grond liggen. Nog geen tijd gehad om er echt mee aan de slag te gaan, maar wel ff getest.
Alles lijkt geleverd te zijn, toetsenbord zit vast, en het geluid is echt geweldig, zeker vergeleken met het geluid dat uit de Dell Inspiron (iets van 8600?) van mn vader komt.
Wel doet ie raar bij het afspelen van DVD's. Denk dat het aan het 1400*1050 scherm ligt en een of andere instelling. Symptomen:
Bij 4:3 fullscreen beweegt het beeld een paar milimeter heen en weer met een interval van een halve sec. en er onstaat een soort vage balken linksboven en rechtsonder in het scherm. Het effect is een beetje alsof je een oude film aan het projecteren bent. Vooral bij stilstaand beeld en menu's is het erg storend.
Op die andere Inspiron met gewoon 15inch tft doet ie het wel goed, dus ligt niet aan de dvd.
Wie weet waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Krijg mijn tv out niet aan de praat :(
Heb hem hetzelfde aangesloten als op mijn PC, maar bij output to -> dual display krijg ik alleen monitor + notebook te zien :(

Iemand enig idee? Ik heb gewoon de standard graphic drivers van de cd geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Die 1400*1050 resolutie, vinden jullie dat relaxed om gewoon te surfen? Of is het toch net wat te klein & kan je beter voor 1024*768 kiezen?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik vind 1400*1050 echt duidelijk de bom :D
Het blijft toch echt heel persoonlijk, dus ik zou het is ergens gaan bekijken.

Als je de letters te klein vindt kan je altijd nog de fonts veranderen (in windows of met quickset), maar ik vind het perfect zo.

Heb nu trouwens een andere accu:
4320mAh
11,1V
Type: 3R305
48WH

Gaat max. 4 uur mee :)
Zit er nog over te denken om modular bay accu te halen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Heb ook een 1400x1050 scherm, bevalt prima. Lekker veel ruimte. :)

Heb wel de grootte van de fonts op 100 dpi gezet, ietsje groter dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Krijg mijn tv-out toch echt niet aan de praat :(
Weet 100% zeker dat ie goed is aangesloten, maar krijg gewoon niet de optie om notebook + tv (oid) aan te vinken.

Iemand enig idee?

opgelost!
Beetje raar, maar hij doet het nu met een svhs kabel, maar met tulp wil die het niet doen terwijl hij het zo wel doet met me r9800pro :/

maarja dan maar zo, het beeld is erg mooi dus het zal ook wel :)
het beeld is zelfs mooier dan mijn r9800 pro! :D
jammer dat er geen optische geluidsuitgang op zit anders was dit me nieuwe divx bakkie

[ Voor 50% gewijzigd door PnD op 10-06-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ik ben dus ook van plan om de 510m te kopen, mede omdat ie lekker mobiel is. Maar ik vroeg me nu af: op de site van Dell staan nog maar weinig configuraties, en ook dat 14.1 Inch scherm kan ik niet meer kiezen. In de VS is op dit moment de 610M in de verkoop. Komt deze binnenkort in Nederland ook in de verkoop? Hier heb je dus nog wel die 14.1 Inch mogelijkheid die ik momenteel niet bij de 510 kan vinden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU ik zit met hetzelfde probleem, ik wil ook liever een 14.1inch laptop (kleiner volume en lager gewicht), maar tegenwoordig is (bijna) alles 15inch. Op de Duitse website van Dell kon je de 510m wel bestellen met 14inch scherm. En inderdaad de Amerikaanse website van Dell heeft veel laptop modellen die cooler zijn dan de onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
De 600m lijkt ook erg op de 510m, alleen heeft dus gelukkig een 14.1 inch als mogelijkheid. Op deze rondleiding kun je dat ook goed zien. Ik hoop dus dat er nog snel een echte mobiele centrino Inspiron laptop met 14.1 Inch bijkomt, want de 510 spreekt me verder enorm aan. Even wachten tot het eind van de maand, misschien komt er nog wel iets. In de VS staat de Insiron 1000 nu ook op de website, naast alle andere modellen. Daar heb je tenminste keuze zat :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU : jij en ik inkoopactie op touw zetten van Amerikaanse Inspiron modellen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 10:05:
CamU : jij en ik inkoopactie op touw zetten van Amerikaanse Inspiron modellen? :9~
Deal, wie doet er nog meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

inkoopactie van accu's lijkt me ook wel strak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Accu, en de covers zouden mij wellicht ook wel blij kunnen maken... covers zijn die frontjes die je op de bovenkant kan klikken, zoiets maakt je laptop wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 22:34
De gewone batterij (6 cel) is goed te vinden op ebay vanaf een dollar of 50-55.

de modular bay batterij is lastiger te vinden. Hier een firma die hem voor meerdere prijzen aanbiedt met als goedkoopste 49 pond (74 euro). Powerbuy zou interessant kunnen zijn, scheelt vermoedelijk verzendkosten en kan misschien nog wat van de prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
heb net een accu gekocht (gewone 6 cel). 57 euro incl. verzenden. Nu maar hopen dat de douane meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Nog een weekje en dan ga ik em bestellen. Even wachten tot die actie van een gratis printer is omgewisseld naar een actie waar ik wel wat aan heb (gratis geheugen upgrade, HD, oid) I'll keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ik bestel hem maandag. Harde schijf is nu met gratis upgrade naar 60GB. Wel nog met die stomme printer, maar ja.. :) Die kan ik 2dehands wel mooi verkopen voor een prijsje.

Zijn er dingen waar ik nog speciaal moet op letten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

maxtrash waar heb je bestel dan? ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dextro schreef op 16 juni 2004 @ 10:21:
Ik bestel hem maandag. Harde schijf is nu met gratis upgrade naar 60GB. Wel nog met die stomme printer, maar ja.. :) Die kan ik 2dehands wel mooi verkopen voor een prijsje.
Gewoon effe bellen en zeggen dat je er wat anders voor wil hebben, heb ik destijds ook gedaan. Ik kreeg toen i.p.v. die printer de geheugenuitbreiding. Ik heb -voordat ik bestelde- een tijdje bijgehouden wat de uiteindelijk prijs inclusief bezorging zou worden van het model van mijn kieuze en bij elke actie kwam hij toch aardig op hetzelfde uit. Wat dat betreft zijn die acties eigenlijk een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 12:31:
[...]

Gewoon effe bellen en zeggen dat je er wat anders voor wil hebben, heb ik destijds ook gedaan. Ik kreeg toen i.p.v. die printer de geheugenuitbreiding. Ik heb -voordat ik bestelde- een tijdje bijgehouden wat de uiteindelijk prijs inclusief bezorging zou worden van het model van mijn kieuze en bij elke actie kwam hij toch aardig op hetzelfde uit. Wat dat betreft zijn die acties eigenlijk een wassen neus.
Thx, ik heb even een mail verzonden eerst, ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
PnD schreef op 16 juni 2004 @ 11:56:
maxtrash waar heb je bestel dan? ebay?
ja, zoek op dell 500m of dell d500 of zo. Ik heb hem van prime8financial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat vinden jullie van deze nieuwe aanbieding?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34945/full.png

Op zich vind ik het zelf wel een goede actie, ware het niet dat ik totaal niet geinteresseerd ben in die gratis alles-in-één-printer...

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 20gb extra en die dvd schrijver boeien me eigenlijk ongeveer evenveel als een printer hoor, helemaal niks dus :) Harde schijf ruimte heb ik al genoeg op m'n desktop, en een dvd schrijver heb ik ook al (Pioneer DVR-107D). Ik zou liever willen : gratis verdubbeling van RAM, gratis levering, en 10% korting erbovenop. Zo was de situatie een paar weken geleden, als je dan op een speciale banner klikte van op www.kieskeurig.nl dan had je in een Inspiron 510m met 512mb ram, 1.4ghz Centrino, 40gb hdd voor 1000 euro, inclusief BTW en inclusief verzendkosten! Dat was echt een buitenkans.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13
Zo was de situatie een paar weken geleden, als je dan op een speciale banner klikte van op www.kieskeurig.nl dan had je in een Inspiron 510m met 512mb ram, 1.4ghz Centrino, 40gb hdd voor 1000 euro, inclusief BTW en inclusief verzendkosten! Dat was echt een buitenkans.
Zo weinig ??? Da's wel heel erg goedkoop!

Ik wil graag een Dell Latitude D600 met 14" SXGA+ en CD brander. Verder 512 of meer geheugen (koop ik wel in de t.net shop, is goedkoper). Alleen kost die pc € 1.569,00
en dan nog verzendkosten van E 89. Wat moet ik daar uit kunnen slepen?

(De D600 is nagenoeg gelijk aan de M510. Voordeel D600: Radeon 9000M, Altijd 3 jaar garantie,14", gbit lan. of kan ik toch beter een 510M kopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat moet je zelf beslissen natuurlijk. De Latitude reeks is over het algemeen ook wat steviger van behuizing.
Maar een nadeel is natuurlijk de prijs hé.
Bij de Inspiron reeks heb je ook vaak speciale korting acties, zoals 5% korting of gratis levering, en zoiets is dan niet geldig voor de latitude reeks.
Als je het geld hebt: ga dan voor de latitude. Als je het niet hebt: Inspiron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 10:46:...

Als je het geld hebt: ga dan voor de latitude. Als je het niet hebt: Inspiron :)
Dat wordt dus Inspiron >:) . Ik denk er dus iig aan om een 6 cell batterij te nemen, naar aanleiding van jullie ervaringen. Verder een 15" SXGA scherm als die 14.1 Inch niet meer beschikbaar is. Nog overige tip's en/of do's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 cell batterij is zeker aan te raden. Tip: wacht tot er weer leuke kortingen zijn. Zoals ik al zei, als je het juiste tijdstip afwacht, heb je gratis harde schijf upgrade, gratis dubbel geheugen, gratis levering EN 10% korting er boven op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:00:
6 cell batterij is zeker aan te raden. Tip: wacht tot er weer leuke kortingen zijn. Zoals ik al zei, als je het juiste tijdstip afwacht, heb je gratis harde schijf upgrade, gratis dubbel geheugen, gratis levering EN 10% korting er boven op :)
Ik wil gerust wachten, maar ik moet die laptop wel op tijd hebben voor ik i.v.m. mijn studie naar de VS vertrek. Dus al te lang wachten zit er niet in. Maar een weekje of anderhalf/twee kan nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat heel binnenkort die actie ivm de gratis printer wel wordt vervangen door iets meer interessants (gratis levering of dubbel geheugen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:56:
Ik denk dat heel binnenkort die actie ivm de gratis printer wel wordt vervangen door iets meer interessants (gratis levering of dubbel geheugen ofzo).
Die printeractie duurt tot 21 juni, waarom denk je dat ik nog een paar dagen wacht ;). Verder ziet die configuratie die hier eerder stond er wel goed uit, maar ik moet toch enigszins de prijs zien te drukken, in verband met overige studiekosten. Ben benieuwd wat er maandag of dinsdag als nieuwe actie op de website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Dextro schreef op 16 juni 2004 @ 13:59:
[...]
Thx, ik heb even een mail verzonden eerst, ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.
Nog geen mail terug, das natuurlijk nie echt bevordelijk voor het vertrouwen. Morgen eens bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb ook geen reactie gehad wat ik 2 weken gelede naar support van dell heb gestuurd (weet et adres niet meer)
toen heb ik dus maar gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Mijn 5000ste bericht op dit forum moet een speciaal plekje hebben, alhoewel mijn geile dell 510m al van mij was, staat hij nu echt op mijn naam. Mijn ouders hielden hem 'vast' als een soort van 'middel' voor het geval ik niet zou slagen. En ik ben geslaagd, 5 havo zonder onvoldoendes, 3 zessen, 3 zevens en de rest hoger.

Dus nu ben ik Officieel 'Dell 510m' gebruiker, and I'm proud of it.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/dell510mgebruiker.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

gratis levering + HDD upgrade is het deze week, is al beter dan een printer :)

edit: gratis levering is niet voor de 510m :(

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 22-06-2004 10:03 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niets uit. Mijn ervaring is dat als je belt je een andere korting kan regelen. Daarbij geldt wel de regel: hoe meer extra pleur je op je laptop hebt, hoe meer marge de verkoper heeft, hoe meer kans op extra korting.
Zelf heb ik een 510m gekocht (nog niet ontvangen) toen er die printer bij zat die niemand wil. Hier heb ik geld voor gekregen plus nog wat extra korting. Dus dit is wel redelijk van die mensen bij dell.
Waar ik alleen enorm van baal is dat ik de fout op mijn order niet gezien heb. Mijn huisnummer ontbrak bij het afleveradres. Vrij essentieel toch. Jammer dat ik er wel zelf moet achter komen omdat ik de tracking in de gaten hield. Ik bellen (eerst 30min in de hold natuurlijk).. "we gaan het zo snel mogelijk regelen".. staat net de ups bus voor de tweede keer voor mun deur en rijdt vervolgens weer weg.. GVD dus niet geregeld. Weer een half uur in de hold met uiteindelijk de mededeling: nee ik kan niet zeggen of ups het goede adres nu wel heeft ontvangen, dat gaat via afdeling transport. GRRR
Ik denk dat ik ehm maar ga ophalen in best als de laptop er morgen niet is.
Dell maakt prima laptops en zijn goed betaalbaar, maar customer care, daar hebben ze niet van gehoord. (sorry voor de kleine offtopic, maar ik moest het kwijt)

gr ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Waarschijnlijk bestel ik vandaag de 510m top mobility, met een Centrino 725 (1.6 Ghz), 512 MB Ram, 60 GB HD, 15" SXGA (1400*1050) scherm en een 6 cell primary Battery. Ik hak iig vanavond de knoop door, deze actie ziet er op zich best goed uit, ik ben er iig wel redelijk in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Icey schreef op 21 juni 2004 @ 11:20:
Mijn 5000ste bericht op dit forum moet een speciaal plekje hebben, alhoewel mijn geile dell 510m al van mij was, staat hij nu echt op mijn naam. Mijn ouders hielden hem 'vast' als een soort van 'middel' voor het geval ik niet zou slagen. En ik ben geslaagd, 5 havo zonder onvoldoendes, 3 zessen, 3 zevens en de rest hoger.

Dus nu ben ik Officieel 'Dell 510m' gebruiker, and I'm proud of it.
Hartelijk gefeliciteerd Icey! Ik moet helaas nog wat centjes overmaken naar primeline wil ik mij de echte eigenaar kunnen noemen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Aan de 5000 posts ben ik nog lang niet toe ;), maar mijn 300ste zal ik dan maar hier posten om te melden dat ik em gister besteld heb:

Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)
15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
512MB 333 MHz DDR SDRAM
60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 4x DVD+ RW Drive
6 Cell Primary Battery for maximum battery life

Nu maar hopen dat ie heelhuids en zonder dode pixels oid aankomt. Is er trouwens veel sprake van dode pixels bij laptop schermen of geldt dat meer voor losse desktop TFT's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Over dode pixels, ik ga al vrij lang mee in de laptop wereld, en heb er nog nooit wat over gehoord...

In tegenstelling tot de normale tft markt, waar iedereen schreeuwt hoe weinig dode pixels hij wel niet heeft zodra het scherm binnen gekomen is (check maar eens wat tft topics). Of het een hype of realiteit is kan ik niet zeggen, mijn tft had we 0, maar er zullen vast wel foute schermen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Icey schreef op 23 juni 2004 @ 23:27:
Over dode pixels, ik ga al vrij lang mee in de laptop wereld, en heb er nog nooit wat over gehoord...

In tegenstelling tot de normale tft markt, waar iedereen schreeuwt hoe weinig dode pixels hij wel niet heeft zodra het scherm binnen gekomen is (check maar eens wat tft topics). Of het een hype of realiteit is kan ik niet zeggen, mijn tft had we 0, maar er zullen vast wel foute schermen gemaakt worden.
Idd, ik zal het wel even afwachten. De laptops die mijn vader wel eens meenam van zijn werk waren altijd 100% in orde, alsook de Compaq Armade die wij hier zes jaar geleden als thuis laptop hadden. En als er iets mis mee is zal ik wel contact opnemen met Dell. Ik wacht iig met spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:00:
Enig idee wanneer dit zal zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk als sinds het begin van mij Dell 510m bezitterschap is mijn WLAN traag. Ik stoor me er bij internetten niet aan maar nu ik wat vaker download is 150 Kb me toch wat te traag.

Ik heb een 510M 1.4 Ghz met de intel pro wireless 2100 wlan kaart. Alleen B, geen G dus. Ik heb een Linksysy BEFW11S4 router en een internet verbinding die me met een normale UTP kabel 600 Kb/s levert. Mijn WLAN kaart is 11 Mbps en dus zou ik in principe ook wireless wel op 5-600 Kb/s kunnen zitten.

Nu is het geval dat ik volgens het statusscherm wel met 11 Mbps verbonden ben maar toch maar max 150 Kb/s download. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Een buurman met een Dell 8600 met B/G WLAN die op mijn 11 Mbps routertje Wlanned haalt wel gewoon 450 Kb/s. Aan de router ligt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 16:22:
Eigenlijk als sinds het begin van mij Dell 510m bezitterschap is mijn WLAN traag. Ik stoor me er bij internetten niet aan maar nu ik wat vaker download is 150 Kb me toch wat te traag.

Ik heb een 510M 1.4 Ghz met de intel pro wireless 2100 wlan kaart. Alleen B, geen G dus. Ik heb een Linksysy BEFW11S4 router en een internet verbinding die me met een normale UTP kabel 600 Kb/s levert. Mijn WLAN kaart is 11 Mbps en dus zou ik in principe ook wireless wel op 5-600 Kb/s kunnen zitten.

Nu is het geval dat ik volgens het statusscherm wel met 11 Mbps verbonden ben maar toch maar max 150 Kb/s download. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Een buurman met een Dell 8600 met B/G WLAN die op mijn 11 Mbps routertje Wlanned haalt wel gewoon 450 Kb/s. Aan de router ligt het dus niet.
Ik heb precies hetzelfde configuratie als jij en werk via @home, waar ik zo'n 300-450 kb/s uithaal. Ik kan me slecht 2 dingen bedenken waar jouw probleem aan zou kunnen lggen.

1. Jij hebt je versleuteling te ingewikkeld gemaakt (128 bits encryptie)
2. Je router is te ver weg van je laptop of er zittten aantal betonnen muren tussen

Probeer ook een nieuwe bios voor je router te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik dacht, omdat ik exact dezelfde appartuur heb, ik zal je matsen.

Ikzelf gebruik geen wep, maar heb het aangezet voor je (64 bit). Er zit 1 muur tussen, en ik schat 6 meter.

Zonder wep,

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/http.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/ftp.gif

Met wep

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/httpwep.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/ftpwep.gif

Van 62 kb/sec naar 600 :).

Web zuigt, ik alles gewoon goed beveiligd door macadres, en ssid broadcasting uit. Alles is te cracken, nu wellicht iets sneller maar ze kunnen daarna toch niks doen :P.

Voorheen had ik hier geen last van, en had ik hoge snelheiden met wep aan. Kwam pas na een nieuwe driver

[ Voor 9% gewijzigd door Icey op 26-06-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadere info: als ik naast de router zit of aan tafel 2 muren en 6 meter, de ontvangst is hetzelfde en de verbinding is dan 11 Mbps.

Ik gebruik 64 bit encryptie.

Ik heb de encryptie uit gezet en dan gaat het idd wat sneller merk ik... 400 ipv 150... maar nog steeds geen 600 helaas. Maar goed,..dat zou ik voor lief kunnen nemen.

Maar hoe zou het dan kunnen dat een andere pc wel met 400 kan downloaden, ook als WEP aan staat?

Veiligheidsinfo: wat betekend het als ik WEP uitzet? Dan kan iedereen die ontvangst heeft gebruik maken van mijn internetverbinding right? Maar als ik geen files geshared heb niet zomaar op mijn PC rommelen right? Ik ben het met de vorige poster eens, als een hacker wil komt hij wel in mijn pc maar ik wil de deur natuurlijk niet open zetten.

Kortom: is er iemand die weet hoe ik, net als mijn buurman, op mijn eigen router, met WEP ook 400 Kb/s kan halen of is er iemand die nog tips heeft om het, zonder WEP, toch enigzins veilig te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 19:48:
Veiligheidsinfo: wat betekend het als ik WEP uitzet? Dan kan iedereen die ontvangst heeft gebruik maken van mijn internetverbinding right? Maar als ik geen files geshared heb niet zomaar op mijn PC rommelen right? Ik ben het met de vorige poster eens, als een hacker wil komt hij wel in mijn pc maar ik wil de deur natuurlijk niet open zetten.
Zonder WEP kan iemand die ontvangst heeft gewoon bij je netwerk. Je kunt op je router instellen dat alleen het mac-adres van jouw laptop mag contacten met het netwerk, dat houdt pottenkijkers buiten. Granted, het is niet heel moeilijk te omzeilen, maar het voorkomt in ieder geval dat iemand per ongeluk op je netwerk komt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
ssid broadcasting uitzetten, dat betekend dat jou netwerk naam niet rondverzonden word. Dan ziet iemand wel dat er wifi in de buurt is, maar geen ssid zodat ze niet kunnen connecten :).

Ikzelf ga er maandag ff voor zitten, ik geloof niet dat de cpu van de wifirouter te langzaam is, ik ga de drivers ff uit elkaar trekken, voor de update van vorige week had ik ook gewoon 400kb/sec, nu 64 tegenover 600 zonder wep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn oog opzich ook op deze laptop, en de huidige aanbieding van de 60 gig hd tegenover de 40 gig is erg aantrekkelijk, maar voor hetzelfde geld komt hierna een betere.. moeilijk moeilijk.. vooral omdat de actie nog maar tot maandag duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@Icey,

Het aan of uitzetten van ssid broadcasting maakt vanuit oogpunt van security helemaal niets uit. Met tools als netstumbler is het SSID zo op te vragen.

Filteren op basis van MAC-adressen helpt inderdaad wel iets, maar ook dat is eigenlijk niet voldoende. Je kunt als extra maatregel ook overwegen om geen DHCP te gebruiken en een niet standaard subnet gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik hele topic door gelezen.
Maar nu heb ik nog een twijfel punt, wat voorn harde schijf moet ik nemen.
Hij moet namelijk wel snel en stil zijn, ik zat zelf te denken aan 60 gb.
Maar moet ik dan de 5200 ghz.
Ik geeft liever nu wat meer geld uit dan dat die goed werk, dan dat ik over 3mnd b.v. problemen mee heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je 5200RPM bedoelt.
En ja ik zou voor de 5200rpm gaan. Dit levert namelijk een hele snelheidswinst op (sneller starten van het besturingssysteem en programma's) maar is toch nog heel stil & koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

En een 7200 rpm schijf wordt die te warm? Ik heb liever stilte dan een extra prestatiewinst die meer fangeluid oplevert...

Vraag 1: Ik vraag me af in hoeverre die Dothan extra procent winst geeft tegenover die 1.5 (is het waard om er eigenlijk 50 euro's tegenaan te gooien)?

Of kan ik voor dat geld vb. beter gewoon een 6 cell batterij kopen ipv die dothan?

Vraag 2: Is de cd-drive hotswappable met een 2de batterij, en mag dit dan gecombineerd worden (4cell met 6 cell ofzo) ?

[ Voor 58% gewijzigd door The.Force op 30-06-2004 21:08 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Senser schreef op 27 juni 2004 @ 14:29:
@Icey,

Het aan of uitzetten van ssid broadcasting maakt vanuit oogpunt van security helemaal niets uit. Met tools als netstumbler is het SSID zo op te vragen.

Filteren op basis van MAC-adressen helpt inderdaad wel iets, maar ook dat is eigenlijk niet voldoende. Je kunt als extra maatregel ook overwegen om geen DHCP te gebruiken en een niet standaard subnet gebruiken. :)
Knap van je als jou netstumbler wel een ssid opvangt, heb jij een speciale 1337e versie ofzo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je nic maakt vast contact met die ap, dus dan gaat er ergens wel een keer een ssid door de lucht. Dus, dat zit in je pakketjes...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Icey schreef op 30 juni 2004 @ 16:21:
[...]

Knap van je als jou netstumbler wel een ssid opvangt, heb jij een speciale 1337e versie ofzo :>
Nee, gewoon de standaard Netstumbler. Ik zou zeggen, probeer het eens.. ;)

Andere vraag: op m'n 510M heb ik regelmatig last van het probleem dat m'n resolutie bij het opstarten op 800x600 blijft hangen (ipv. 1400x1050). Opzich niet zo'n heel groot probleem, even terugzetten en klaar. Maar al m'n icoontjes zijn dan door elkaar gegooid, heel irritant. Zijn er meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Senser schreef op 01 juli 2004 @ 08:33:
[...]

Nee, gewoon de standaard Netstumbler. Ik zou zeggen, probeer het eens.. ;)

Andere vraag: op m'n 510M heb ik regelmatig last van het probleem dat m'n resolutie bij het opstarten op 800x600 blijft hangen (ipv. 1400x1050). Opzich niet zo'n heel groot probleem, even terugzetten en klaar. Maar al m'n icoontjes zijn dan door elkaar gegooid, heel irritant. Zijn er meer die dit hebben?
Bullshit...

Als jij verbonden bent met de ssid met broadcsting uit dan zie je de ssid, maar als je voorbij mijn netwerkt loopt met jou netstumbler zie je echt niet mijn ssid... anders hadden ze die hele optie toch niet uitgevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Icey schreef op 01 juli 2004 @ 10:50:
[...]

Bullshit...

Als jij verbonden bent met de ssid met broadcsting uit dan zie je de ssid, maar als je voorbij mijn netwerkt loopt met jou netstumbler zie je echt niet mijn ssid... anders hadden ze die hele optie toch niet uitgevonden :P
Je hebt inderdaad gelijk, je ziet de SSID inderdaad met Netstumbler alleen met het AP verbonden bent.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13
Icey schreef op 01 juli 2004 @ 10:50:
[...]

Bullshit...

Volgens mij zie je het dus wel met netstumbler, k'heb het zaterdag bij mijn netwerk geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Duh, jij ziet dat wel omdat je al een profiel heb met dat ssid... maar als jij iemand van buitenaf die nog nooit op jou netwerk geweest is vraagt om met stumbler rond je huis te lopen ziet hij niet je ssid, wel dat er een netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik deze laptop volgende week bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Zie de CSL policy; reacties als 'ik heb hem ook' of 'ik heb 'm ook besteld' voegen niks aan 't topic toe.

(Aikeleer heeft deze reactie eerder al eens gegeven.)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ik heb de mijnen ook binnen. :)

Eerste indruk is heel positief. Wel enorm veel rommel geinstalleerd door Dell. Direct format gedaan dus.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.