Het is niet verplicht, mij de meeste tweakers willen het liefst alles zelf in de hand hebben, en zeker weten dat er niet iets ver weg is waar we geen invloed op hebben. Het is niet verplicht, werk er er een paar dagen mee en beslis zelf, als jij een gewone consument bent heb je er geen last.
Ikzelf heb het wel gedaan, maar dat komt ook omdat ik er linux op wil zetten, dan moet je wel ivm partitioneren. Gelijk gebruik gemaakt van mijn (overigens legale) winXp Pro, pro is handig ivm remote desktop/terminal server.
Alle benodigde drivers staan op de cd, maar ik verkoos er voor om alle drivers netjes te downloaden, intel accelerator drivers, intel proset voor wifi + lan. Nieuwe VGA drivers en gebruik maken van mijn Nero 5.5.nogwat. Vervolgens optimaliseren, alle snufjes, grapics etc uit. Waardoor je een snel systeem heb. Defragmenteren, goede virusscanner erop en gaan

.
In princiepe is het een kwestie van de cd erin na een schone install, hij zegt zelf welke hardware je in je bak heb zitten, jij vink aan wat je wilt installeren (waarschijnlijk enkel de drivers, en de dell quickset gevallen voor batterij, knopje voor cdrom speler, en die popup om je wifi uit te zetten. Zonder die softeware werkt je knopje voor wifi aan/uit ook gewoon, maar zie je het visueel niet, tenzij je net zoals mij de intel proset in je taakbalk heb staan, dan zie je het prima

.
Enkel het knopje van cdromlade open, en batterij status geval werken zonder die dell quickegeval niet.
Divx kijken moet overigens ook wel 3 uur, wellicht zelf 3,5 uur lukken. Als je WIFI uitzet komt er opeens een hoop minuten bij, dan hou je het wel langer vol. Zet ook je scherm een tandje lager, scheelt enorm

.
*** Note: Dat van divx is een schatting, kan het niet uit ervaring zeggen, want ik kijk weinig divx, wellicht dat iemand het kan bevestigen!
Msconfig, 5 entrys hiero na een cleane instal, 2 dagen nadat ik hem had
mcafee, nero check, intel proset, modemdriver, en ms active sync
[
Voor 4% gewijzigd door
Icey op 01-06-2004 22:30
]