[Ervaringen] Dell Inspiron 510M

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.386 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Mijn dag kan niet beter, ik kwam er zojuist achter dat Battlefield1942 met een gemiddelde fps van 30 zonder problemen werkt. 32 bots, en gewoon geen enkel schokje :P.

Nu kan ik voortaan mijn pc thuislaten :P

1024*786, zichtsafstand op zijn allerhoogst, de rest alles op zijn laagst met 64 bots ging zonder problemen. Nu laat ik mijn server de bots uitrekenen, en ga ik de grapics wat opschroeven! Ik ben helemaal blij, totaal niet verwacht dat erop te game valt, maar het gaat best goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
ja, gamen gaat best op de 510m :) ... prachtige machine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik heb gisteren ook mijn 510m besteld :*)
Fantastisch dat er ook nog een beetje op te gamen valt, is ie niet voor bedoeld in mijn geval, maar is een mooie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is mijn 510m geleverd. Ben er erg blij mee!

Een probleem: ik krijg geen verbinding met het internet. Ik heb aan onze wired modem/router een linksys WAP54G gehangen. De laptop vindt deze accespoint wel en heeft ook verbinding met de AP, maar het internet werkt niet?

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:36:
Gister is mijn 510m geleverd. Ben er erg blij mee!

Een probleem: ik krijg geen verbinding met het internet. Ik heb aan onze wired modem/router een linksys WAP54G gehangen. De laptop vindt deze accespoint wel en heeft ook verbinding met de AP, maar het internet werkt niet?

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Post eens een ipconfig /all

OF doe eens

start - uitvoeren - cmd - ping 194.109.6.92

Mocht hij daar op reageren dan is je dns server niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff editen:

In de taakbalk zijn sommige icoontjes (IE, WMP, MSN) erg onscherp. Ook wordt de tekst in vensters niet altijd helemaal weergegeven, het lijkt dan net alsof de tekst buiten de kaders valt, maar daar wel gewoon doorloopt. En plaatjes op webpagina's worden heel onscherp weergegeven. Ik heb het SXGA scherm (misschien dat het daaraan ligt)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Vandaag had ik weer tijd om te kloten, ik vind het geweldig om te zien hoeveel ik toch nog uit een brak Intel Extreem kaartje krijg :P

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/bf1942.jpg

Gegevens:

Bots 0, 32 bots erin maakt niks uit omdat ik dat mijn server laat uitrekenen.
1024*786
Texture quality op zijn hoogst
Viewing distance op zijn hoogst
Rest van de grafische effecten uit
Sound alles op zijn hoogst ;)

Gemiddeld rond de 25~30 fps, zonder framedrops, want dat is het ergst. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Icey op 16-04-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem,
Ik heb een map met muziek en film fragmenten. Als ik de map open en naar beneden 'scroll' met behulp van het pijltje naar beneden, en ik hou dat pijltje ingedrukt krijg ik de volgende foutmelding:

Error signature:
AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2800.1221 ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 02fad224

Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de harde schijf die de snelheid van mijn scrollen niet kan bij houden ofzo. Maarja dat is puur gevoelsmatig, ik heb er verder geen verstand van.. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
christiaann1985 schreef op 16 april 2004 @ 17:24:
Ik heb een probleem,
Ik heb een map met muziek en film fragmenten. Als ik de map open en naar beneden 'scroll' met behulp van het pijltje naar beneden, en ik hou dat pijltje ingedrukt krijg ik de volgende foutmelding:

Error signature:
AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2800.1221 ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 02fad224

Ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de harde schijf die de snelheid van mijn scrollen niet kan bij houden ofzo. Maarja dat is puur gevoelsmatig, ik heb er verder geen verstand van.. Wie kan mij helpen?
Het heeft vast te maken met de file-associatie die windows maakt. Hierdoor gaat je explorer als een gek previews bouwen van ieder filmpje wat hij in de huidige map aantreft. Dit kun je uitzetten op de manier zoals hier uitgelegd :

Windows Operated Systems - FAQ

(De gehele FAQ is overigens wel handig om eens door te lezen :) )

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Hmm Ik kan het niet vinden. Het enige dat ik kan vinden is hoe je de indexing service uitzet. Maar dit helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Met dank aan SaMuRaIX-SwA

[ Voor 61% gewijzigd door 0rbit op 16-04-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Nu looptie nog eerder vast :| heb de code dus weer teruggezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
christiaann1985 schreef op 16 april 2004 @ 22:41:
Nu looptie nog eerder vast :| heb de code dus weer teruggezet...
Hm, wat voor codecs gebruik je? Probeer eens alle rommel-codecs en codec-packs te uninstallen en installeer de alpha versie van ffdshow die te vinden is op de tweakers software-tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
WOW! Zupah! Het werkt! Dank dank,
wat is hiervoor de verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
christiaann1985 schreef op 17 april 2004 @ 00:20:
WOW! Zupah! Het werkt! Dank dank,
wat is hiervoor de verklaring?
Ik heb geen precies idee; maar ik had vroeger ook altijd vage problemen met computers die Nimo of andere codec-packs gebruikten. Simpelweg de nieuwste versie van ffdshow (uit 2003 al weer) gebruiken leverde ineens geen problemen meer op :)

Overigens is het misschien handig om alsnog die fileassociation uit te zetten mocht je nog last hebben van een explorer.exe die ineens een kwartier lang 100% slurpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Topic raakt een beetje in slaap :P Heb vandaag van zo'n 8:15 tot 12:15 zitten prutsen met photoshop (met winamp aan) en toen was de batterij leeg :) dus dat is lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voelt de 510m eigenlijk wat solide aan? Geen plastiekerige feel ofzo? Stevige scharnieren? Hoe zit het met de helderheid van het scherm, heeft een goede kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 14:49:
Voelt de 510m eigenlijk wat solide aan? Geen plastiekerige feel ofzo? Stevige scharnieren? Hoe zit het met de helderheid van het scherm, heeft een goede kijkhoek?
Solide; Ja, maar het is nu eenmaal geen metaal. Scharnieren zijn stevig. De helderheid van het scherm is beter dan menig ander scherm wat ik op een laptop heb gezien. Ook de kijkhoek is voor zover ik kan zien beter dan die van bijvoorbeeld een Lifebook van Fujitsu-Siemens dat ook een SXGA resolutie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
True, scherm is goed. en stevig ook wel .. maar je kan er niet met je auto overheen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Als ik met Clonecd een cd brand dan is de maximale snelheid ca 15x. Ik dacht dat de cd brander 24x kon. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis zit er een 16x brander in.

Maar op dit moment werkt mijn tv-out eindelijk. Alleen geeft hij beeld in zwart/wit.
De tv-out is ingesteld op pal-b.
Ik maak gebruik van een s-video kabel met een scart, aangezien mijn tv geen s-video ingang heeft.
Ook al de drivers opnieuw geinstalleerd maar alsmaar zwart/wit.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wat voor tv heb je? op mijn tv (sony) zit een heeeel klein knopje, net naast de tv-in, (:)) en als je dat indrukt ... dan is het zwart wit ;-)

check dat dus even..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onder anderen een sony.... Maar daar zit geen knopje naast de tv-in (scart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
vaak zit er een knopje op je AB, daar druk je op voor scart1, daarna scart2 en daarna zou svhs moeten komen (scart svhs dus).

Overigens moet je tv wel svhs ondersteunen, van vhs naar scart betekend niet dat je opeens geen svhs ondersteuning nodig heb.

Hiero werkt het meer dan goed, gewoon als 2e monitor, fullscreen op me tv zonder zwarte raden, heerlijk :)

De brander is overigens 24x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzzz of de tv's svideo ondersteunen weet ik nog niet...
Toch nog effe uitzoeken...

Btw DVD/CD combo is inderdaad 24x
De DVD Rewriter is 16x voor CD-R... En die heb ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen!

Ik ben nog steeds erg blij met mijn 510m, prima dingetje.

Heb alleen het idee dat mijn 6 cell batterij niet zolang meegaat als bij als ik had gehoopt. Zal het binnenkort eens proberen te klokken.

Verder heb ik 1 dode pixel, maar die zit links onderin het scherm, net naast de startbutton van XP, dus totaal niet hinderlijk!

Heb trouwens een enorm mooie tas voor mn 510m: Crumpler formal lounge (www.crumpler.com.au). Is een grote rugtas, met (verwijderbaar) fotocompartement. Heb m gekocht bij www.kamera-express.nl, daar zijn crumplers stukken goedkoper dan in de gewone winkel. Neem voor je 510m geen kleinere tas dan the formal lounge, want dan is het laptopvak te klein. Deze tassen zijn er in allerlei kleuren en ze zijn goed stevig enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik ben nu in het buitenland waar ik sowieso geen WLAN beschikbaar heb. Ik doe nu met een volle 6-cell-accu onder normaal bedrijf geen 4 uur maar 6 a 7 uur als ik 'Enable radio' uitzet. Ook het uitzetten van het geluid (power-save optie) heeft een merkbaar effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik heb ook een andere tas gekocht, die dell tas is niet handig.

Trunk&co (Samsonite) Notebook tas, waar netjes mijn dell510m inkan.

Afbeeldingslocatie: http://www.trunk-co.com/_images/products/tplus_hisize.jpg

Waarom? De dure notebook tas van dell is onpractisch, wel mooi, maar niet handig, paar weekjes geleden naar een lan geweest, en ik kon dit alles gewoon in die dell tas stoppen.

Tobo, muis, externe hdd, alle adapters, 16p switchs, kabels, accespiont.

Dat was handig voor de lan, maar niet als je zoals mij de laptop vaak meeneemt naar werk en volgende jaar school. Deze nieuwe tas is overigens minder snel te herkennen als een object waar een laptop inzit, wat wel handig is. Tevens ook gewoon te gebruiken voor school zonder laptop. Alles is goed doordacht, niet te groot en mooi afgewerkt. Ik ben er blij mee :)

ps. Nu mijn notebook erin zit is de tas dus gewoon even dik als de notebook, centimetertje of anderhalf inplaats van twintig voor die dell 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er gister ook eentje besteld. Hij moet, volgens de site van Dell, nog wachten op onderdelen. Hoe lang heeft iedereen moeten wachten op z'n nieuwe speeltje. Dell zegt zelf 8 à 10 werkdagen?? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook en hij werkt echt perfect.

Geen last van een ratelend toetsenbord en de truemobile werkt ook op een keurige snelheid.

Het enige jammere eraan vind ik dat er XP opzit met een heleboel rotzooi erbij. Ik denk er hard aan om hem te formatten en dan windows 2000 pro erop te gooien.

Kan ik gewoon w2k erop gooien zonder dat er problemen zijn met bijv. de truemobile en andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:28:
Ik heb hem nu ook en hij werkt echt perfect.

Geen last van een ratelend toetsenbord en de truemobile werkt ook op een keurige snelheid.

Het enige jammere eraan vind ik dat er XP opzit met een heleboel rotzooi erbij. Ik denk er hard aan om hem te formatten en dan windows 2000 pro erop te gooien.

Kan ik gewoon w2k erop gooien zonder dat er problemen zijn met bijv. de truemobile en andere dingen?
Waarom moeilijk doen? Je kunt die installatie uitkleden zonder opnieuw te installeren. Die kleine Dell-apps om je laptop snel in te kunnen stellen voor bepaalde situaties vind ik handig. De trial-crap is binnen een kwartier van je laptop af. Ik denk overigens dat W2k Prof er niet sneller op wordt... Ook mag je problemen met drivers verwachten aangezien W2k vaak niet echt meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad met w2k ten opzichte van XP en dan vooral wat betreft stabiliteit en snelheid.

XP geeft mij altijd nogal het gevoel voor huis-, tuin- en keukengebruik terwijl ik het ook voor meer professionele en zakelijke doeleinden wil gebruiken.

Zou XP pro een betere optie zijn? Of moet ik gewoon maar eens kijken hoe het gaat tussen w2k en bijvoorbeeld wireless internet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 22:32:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad met w2k ten opzichte van XP en dan vooral wat betreft stabiliteit en snelheid.

XP geeft mij altijd nogal het gevoel voor huis-, tuin- en keukengebruik terwijl ik het ook voor meer professionele en zakelijke doeleinden wil gebruiken.

Zou XP pro een betere optie zijn? Of moet ik gewoon maar eens kijken hoe het gaat tussen w2k en bijvoorbeeld wireless internet......
Win Xp erop zetten, driver cd erin, hij zegt dan zelf welke hardware hij gevonden heeft, installeer dan de drivers bij de hw die hij gevonden heeft (intel video/netwerk, sound etc drivers. Vervolgens zet je Xp op de normale look (eg, grijs ipv groen/blauw, bij prestaties zet je alles uit waardoor je dus geen winXp crap heb, startmenu naar klasiek en gaan.

Installeer alle updates win winupdate, mcafee/kaspercky erop (geen norton please), update je virusscanner. Mozilla erop zodat je een fatsoenlijke browser en emailclient heb en gaan :)

Je heb dan exact het win2k uiterlijk met de functialitiet van XP (eg, beter omgaan met fotos, resize met powertools, etc etc... geen extern prog meer nodig). Het is snel, zonder crap en gaan.

WinXp start namelijk sneller op dan win2k, dat is wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op 26 april 2004 @ 12:20:
Ik ben nu in het buitenland waar ik sowieso geen WLAN beschikbaar heb. Ik doe nu met een volle 6-cell-accu onder normaal bedrijf geen 4 uur maar 6 a 7 uur als ik 'Enable radio' uitzet. Ook het uitzetten van het geluid (power-save optie) heeft een merkbaar effect.
Waar is dat 'radio' goed voor dan? Ben het wel tegengekomen en had geen idee waar het goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Zo, hij is binnen!
Toetsenbord is in orde, geen gerammel.
Hij is alleen wel iets zwaarder en lomper dan dat ik gedacht had, maar evengoed nog een geweldige machine.
Voelt degelijk aan, nog geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:17:
[...]

Waar is dat 'radio' goed voor dan? Ben het wel tegengekomen en had geen idee waar het goed voor is.
Radio is waarschijnlijk je wifi verbinding...

fn + f2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Icey schreef op 28 april 2004 @ 02:25:
[...]

Radio is waarschijnlijk je wifi verbinding...

fn + f2
Dat is inderdaad de wifi verbinding. :)

Ik ben echt tevreden met het apparaat. Ik kan er zo lang op werken tot ik het werken beu ben en dan leg ik hem aan de lader en een uurtje later kan ik weer 4 uurtjes werken. Ik was eerst van plan een extra batterij voor de mediabay te kopen, maar zoals het op deze manier gaat is het niet echt nodig. Met een tweede accu kun je echter wel een gehele werkdag van 8 uur toe... Dat is ook wel gaaf op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waar ik een extra netsnoer zou kunnen krijgen (behalve Dell) voor de adapter.
Dus dat is het stukkie snoer met de randardestekken en dat haakse blokstekkertje wat maar op 1 manier in de adapter past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ik heb ook zo'n tas zoals icey hem omschreef :) veel beter dan zo'n band op je schouder :) nu kan je hem op je rug dragen, en het valt niet zo op dat je een laptop vervoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen. Gelijk even zitten rondneuzen. Bij system in het configuratiescherm staat " intel pentium mobile 1.4" en dat klopt. ik zie allen daaronder kloksnelheid 587 staan??? Weet iemand of dit klopt? wat staat er bij de overige gebruikers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 18:24:
Hij is binnen. Gelijk even zitten rondneuzen. Bij system in het configuratiescherm staat " intel pentium mobile 1.4" en dat klopt. ik zie allen daaronder kloksnelheid 587 staan??? Weet iemand of dit klopt? wat staat er bij de overige gebruikers???
Welkom in de wondere wereld wat men noemt de mobile cpus.

Die klokken zich terug naarmate ze ongebruikt zijn.

Download http://www.i-cey.net/got/ClockFreq.exe om realtime je cpu snelheid te zien, en zet dan eens je energie schema op thuis/kantoor ipv minimale energie gebruik. Indien je de quickeset tools gebruikt kan je ook makkelijk kiezen met rechtermuisknop daarop.

Als je dat tooltje hierboven heb draaien, en je start een game op, of gaat wat cpu intensiefs doen dan zie je hem realtime verspringen. Hij gaat sneller lopen als je hem meer gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Icey, dank voor je tooltje. Werkt ook goed op de 500m. Wat is eigenlijk het verschil tussen de 500m en de 510m ? Ik heb al meer dan een half jaar de 500m en ben er best tevreden mee. Ik sleep hem werkelijk overal mee naartoe en hij doet het nog prima. Met wintersport zelfs mee op de piste gestaan en een glas water overheen gegooid :D

Opmerkingen;

• ik heb krassen op m'n scherm omdat als het scherm dicht zit de rand tussen touchpad en toetsenbord tegen het scherm aankomt.
• cpu-fan roostertje achterop is kapot gedrukt :(
• ik erger me dood aan pieptonen uit harddisk en adapter

Twee vragen waar ik mee zit:

Kan ik nog bluetooth inbouwen ? (grote misser van me om daarop te bezuinigen)

En hebben jullie oplossingen voor die pieptoontjes ? De keuze van energiebeheer schema heeft hier invloed op lijkt het.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Om eerlijk te zijn kan je volgens mij beter een bluetooth usb dongle kopen (eehm, 19 euro ofzo?) ipv een kaartje erin zetten, die bluetooth kaartjes zijn best prijzig.

Dat tooltje werkt op iedere pc die windows draaid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de 510m ook last van de krassen op het scherm zoals bij Aike en zijn 500m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Rond het scherm zitten rubberen randjes, het scherm is iets verdiept. En het tobo ligt volgens mij ook lager. Dus geen probleem hiero.

In tegenstelling tot een asus die ik een paar dagen geleden had, daar zag je echt de lijnen van het tobo in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Moet ik er wel bij zeggen, dat ie soms flink klem zit in m'n tas. Maar ik vind niet dat het moet kunnen. Die toetsenbord rand had best iets lager gekund.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Ik wil graag iedereeen die de Inspiron 510m koopt aanraden de 6 cell accu te kopen. Ik dacht dat de 4 cell niet zo heel veel scheelde en om binnen mijn budget te blijven heb ik deze genomen.
Echt jammer!
Neem de 6 cell, om een accu later erbij te kopen ben je ongeveer 200 euro kwijt.
Verder werk ik nu twee weken met deze laptop, en hij is geweldig. Betrouwbaar, snel en ergonomisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Vraagje,

Ik ben in het bezit van 510m. Nu heb ik, meteen nadat ik me laptop kreeg, windows xp pro erop gezet en dell partitie verwijderd. Nu heb ik alle drivers kunnen installeren (inc. nieuwe bios), alleen blijven er 2 apparaten over: Base system-apparaat.

1. Wie weet wat dat zijn en waar ik de drivers kan vinden? Ik heb wel alle cd's erbij maar heb nog niet naar gekeken, meestal zijn het utilities die ik meteen verwijder, ik wil zo snel mogelijk werken.

2. Heeft iemand Linux Suse goed aan de praat met deze laptop? En zo ja heeft er iemand ook kernel 2.6 goed aan praat gekregen? En als dat het geval is, heeft er iemand .config bestandje voor mij met instellingen over de nieuwe kernel?

3. Ik heb norton antivirus 2004 erop gezet, maar het liep niet. Ik wil hem opniew wel installeren, maar denk dat Norton het systeem te traag maakt. Wat gebruiken jullie als anti-virus pakket en wat voor ervaringen hebben jullie er mee op 510m.

4. Deze laptop komt ook tussen mijn draaitafels te staan, zodat ik de set kan opleuken en eventueel muziek kan draaien wat ik niet op de platen heb (oldschool enz). Dus heb ik een extern geluidskaart opgehaald: Creative NX. Wel leuk kaartje, alleen zodra ik mijn laptop aan de stroom hang, krijg ik een irritante gezoem te horen. Mijn stekkerdoos is geaard, dus ik snap niet hoe dat kan. Het geluidskaartje gebruik ik i.c.m. Virtual Dj en mijn mengpaneel. Ook gaat er een kabel naar mijn andere pc voor het opnemen van mijn setjes. Wie weet wat ik tegen deze ruis kan doen?

Met vriendelijke groet,

Dennis

[ Voor 23% gewijzigd door Kernflyer op 10-05-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ik heb geen antwoord op je vraag. Heb zelf wel een vraag:

Ik heb het plastic strooktje waar de aanknop ook op zit tijdelijk weggehaald om mijn toetsenbord vast te zetten.

Daarna heb ik het netjes teruggeplaatst. Nu doet dat plastic staafje (waarmee het beeldscherm aan en uitgaat) moeilijk. Het blijft steeds een beetje haken. Zijn er meer mensen die dit hadden? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,
wellicht kunnen jullie mij verder helpen bij het kiezen voor het type dell laptop. Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de 510m en de 8600. Ik heb de twee menig maal naast elkaar gezet en kom er maar niet uit. Is de videokaart nou zo belangrijk met wat ik er mee wil... Over het algemeen zal ik er muziek programma's op draaien (ableton en buzz met vst plugins) daarnaast af en toe een divxje kijken. (let wel het is voor mij geen desktop replacement, maar een beetje photoshoppen, autocatten voor de hobby zou fijn zijn.) Ik speel zowiezo geen games. Voor mij is dan wellicht de 510m een goede optie, alleen nu komt het: Ik moet mun collega's advies geven. Dus, wat is precies het nadeel van die 64mb kaart in de 510m en wat is precies het voordeel van de 128mb kaart? WUXGA scherm of toch een SXGA+?
gr ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Laatst online: 16-09 07:42
@rvaggelen,

Ik denk dat je bij de keuze tussen de 510M en de 8600 voornamelijk moet kiezen tussen:

juist wel of geen breedbeeld (en inderdaad de videokaart).

Als je geen games speelt op een laptop, dan is de videokaart m.i. geen issue. Blijft dus alleen de keuze tussen wel of geen breedbeeld over.

Ik heb zelf een 510M met een SXGA scherm (1400x1050). Bij deze resolutie vind ik de lettertjes al aan de kleine kant, als je voor WUXGA gaat, wordt dit nog een stukje erger. Je kunt de fonts natuurlijk weer vergroten, maar ideaal vind ik het nog niet.

Heb nog wel een vraag over mijn 510M, ik heb er een DVD+RW inzitten en heb grote problemen met het inlezen van CD's of DVD's (zowel geperst als gebrande media). Als ik Windows onder veilige modus draai, werkt het inlezen van CD's op de DVD+RW zonder problemen, maar onder de gewone modus van XP dus niet. Zijn er meer mensen met een 510M met dit probleem?? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:25:
beste mensen,
wellicht kunnen jullie mij verder helpen bij het kiezen voor het type dell laptop. Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen de 510m en de 8600. Ik heb de twee menig maal naast elkaar gezet en kom er maar niet uit. Is de videokaart nou zo belangrijk met wat ik er mee wil... Over het algemeen zal ik er muziek programma's op draaien (ableton en buzz met vst plugins) daarnaast af en toe een divxje kijken. (let wel het is voor mij geen desktop replacement, maar een beetje photoshoppen, autocatten voor de hobby zou fijn zijn.) Ik speel zowiezo geen games. Voor mij is dan wellicht de 510m een goede optie, alleen nu komt het: Ik moet mun collega's advies geven. Dus, wat is precies het nadeel van die 64mb kaart in de 510m en wat is precies het voordeel van de 128mb kaart? WUXGA scherm of toch een SXGA+?
gr ronald
Het nadeel van die breedbeeld optie in die Dell is wel dat je problemen kan krijgen zodra je jouw laptop op een beamer aan wil sluiten. Dit is voor mij een van de grooste overweging geweest te gaan voor de 510M en niet voor de 8600. Maar waarschijlijk staan er elders op dit forum wel oplossing voor dit probleem. En natuurlijk de accu prestaties van de 6 cell.
Post je vraag ook eens op
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2[/rml]
Het 8600 ervaringen forum deel2
groeten aan zita ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heheh he appeltje! problemen omdat de beamer de resolutie niet snapt ofzo? Is daar verder niets aan te doen? Ben alleen erg benieuwd hoe de videokaart is. Het neemt toch een deel van je geheugen in beslag. Als je ehm hebt kom ik wel ff checken...
gr ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag echt bligt wel of de 510m geschikt is om eventueel me te renderen en te 3d autocatten??

gr ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 09:56:
vraag echt bligt wel of de 510m geschikt is om eventueel me te renderen en te 3d autocatten??

gr ronald
Ik heb laatst zonder noemenswaardige renderervaring een crash-course Blender3D gedaan. Ik moet zeggen dat ik het best fijn vond werken op de 510M. Maar dit soort dingen zul je echt bij iemand die er al een heeft moeten uitproberen. Ik weet niet welke eisen jij precies stelt. Ik weet dat de grafische kaart volledig hardwarematig OpenGL ondersteunt en dat het voor een geintegreerde chip best een rap beestje is. Hoe dit echter in vergelijking staat met datgene wat jij dagelijks gebruikt of zou willen gebruiken; Dat kunnen wij niet ruiken! :P (Sorry, ben al 37 uur op :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Mr_Atheist schreef op 13 mei 2004 @ 20:15:
Maar dit soort dingen zul je echt bij iemand die er al een heeft moeten uitproberen.
Tijd voor een meeting, ergens in een cafetje ergens wat eten/drinken, elkaar laten zien wat we er in het dagelijks leven op doen, en de kans aan andere geven om te voelen hoe hij in elkaar zit en hoe hij werkt..

Leuk idee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Laatst online: 16-09 07:42
Zijn er meer 510M gebruikers die problemen hebben met de DVD+RW drive?? Ik kan nog steeds onder XP geen enkele CD-ROM of DVD inlezen. In de veilige modus werkt het overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 09:51:
heheh he appeltje! problemen omdat de beamer de resolutie niet snapt ofzo? Is daar verder niets aan te doen? Ben alleen erg benieuwd hoe de videokaart is. Het neemt toch een deel van je geheugen in beslag. Als je ehm hebt kom ik wel ff checken...
gr ronald
Ja hoe zit dan nu met die breedbeeld resolutie op een beamer? Is voor mij ook de afweging tussen de 510 of 8600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Als ik mijn D800 aan een beamer of aan een externe monitor hang, heb ik eigenlijk twee opties:
- ik verlaag m'n resolutie van 1920x1200 naar 1024x768 ofzo en gebruik de clone mode (in dit geval kan je nog kiezen of je het beeld oprekt tot full-screen of dat je een gedeelte van je TFT niet gebruikt)
- ik zet de resolutie van de externe monitor op 1024x768 en blijf op m'n TFT 1920x1200 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Als ik dit topic zo door lees, merk ik als enig nadeel dat er van alles piept al de 510 aan de lader hangt. Is dit echt heel irritant? Het grootste deel van de tijd zal gewoon aan de netspanning zijn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:25:
beste mensen,
gr ronald
als ik je post zo lees doe jij wat 90% van de mensen met een laptop doen, ik zou voor de goedkoopste optie gaan (waarschijnlijk SXGA, géén XGA nemen)

En voor Dennis en Ronald: lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren even door ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 16 mei 2004 @ 10:34:
Als ik dit topic zo door lees, merk ik als enig nadeel dat er van alles piept al de 510 aan de lader hangt. Is dit echt heel irritant? Het grootste deel van de tijd zal gewoon aan de netspanning zijn bij mij.
Heb een 510m sinds 2 maart.
Enige wat piepte was de voeding....leek wel een krekel af en toe...maar na een klacht hierover die ik per email bij Dell heb neergelegd werd er keurig door Dell mee omgegaan en had ik via UPS binnen een week een nieuwe voeding...en die is dus wel lekker stil...niks piepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
In de startpost zag ik staan dat hij ook leverbaar zou moeten zijn met een 14,1" TFT en dat zag ik he-le-maal zitten, dat is namelijk wat kleiner en lichter, en daarmee erg geschikt voor mij (liefste zou ik 13 hebben, maar dat is niet leverbaar :(). Maar nou is het probleem dat ik deze helemaal niet kan vinden op de Dell site? Is dat een foutje van de TS, doe ik iets verkeerd of is ie misschien zelfs uit de handel genomen :'(

Help een tweaker op zoek naar een goed draagbare notebook! :)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Hij piept niet, schijnt een foutje te zijn in sommige adapters. Het kan zijn dat je als je je oor erop legt dat je een piepje hoord, maar dat hebben alle adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Die van mij piept ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
cryforhelp schreef op 16 mei 2004 @ 18:00:
In de startpost zag ik staan dat hij ook leverbaar zou moeten zijn met een 14,1" TFT en dat zag ik he-le-maal zitten, dat is namelijk wat kleiner en lichter, en daarmee erg geschikt voor mij (liefste zou ik 13 hebben, maar dat is niet leverbaar :(). Maar nou is het probleem dat ik deze helemaal niet kan vinden op de Dell site? Is dat een foutje van de TS, doe ik iets verkeerd of is ie misschien zelfs uit de handel genomen :'(

Help een tweaker op zoek naar een goed draagbare notebook! :)
De Inspiron 5100 & Inspiron 1150 zijn met 14" schermen leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
wrcveen schreef op 16 mei 2004 @ 20:46:
[...]

De Inspiron 5100 & Inspiron 1150 zijn met 14" schermen leverbaar.
Bedankt :) , maar helaas zijn beiden Desknotes, niet nuttig voor mijn doel dus, ik heb namelijk wel een gewone desktop, maar die neem ik niet zo makkelijk mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ik heb eigelijk nog geen problemen gehad met mijn 510m :)
Zit nu lekker te photoshoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Beeldschermen :
Keuze uit 14,1-inch XGA, 15,0 inch XGA en 15,0-inch SXGA+ TFT-schermresoluties: 1024x768 en 1400x1050

Staat Hier. En ook in hun details, met andere woorden, stuur ze eens een mailtje. Vandaag is trouwens de laatste dag met dubbelgeheugen en hdd upgrade. Ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Hoe zit het trouwens met het geluidsniveau van de notebook zelf?
Springt de fan vaak aan? Hoeveel lawaai geeft het als ie aanspringt?
(tijdens gamen en tijdens normaal tekstverwerken/videoskijken)

Ik zag dat dell deze notebook namelijk in de aanbieding had rond de 1200 dus het leek mij wel interressant vooral omdat ik graag een centrino wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Icey schreef op 17 mei 2004 @ 10:35:
Beeldschermen :
Keuze uit 14,1-inch XGA, 15,0 inch XGA en 15,0-inch SXGA+ TFT-schermresoluties: 1024x768 en 1400x1050

Staat Hier. En ook in hun details, met andere woorden, stuur ze eens een mailtje. Vandaag is trouwens de laatste dag met dubbelgeheugen en hdd upgrade. Ideaal. :)
Bedankt, ik heb ze gisteren al gemaild, maar er lijkt niet veel respons te komen, zal wel een tijdje gaan duren ben ik bang :/
Maargoed, redelijke kans dat ik toch voor een 12" ga, dus zoveel maakt het me niet meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

falcon4ever schreef op 19 mei 2004 @ 00:15:
Hoe zit het trouwens met het geluidsnivea van de notebook zelf?
Springt de fan vaak aan? Hoeveel lawaai geeft het als ie aanspringt?
(tijdens gamen en tijdens normaal tekstverwerken/videoskijken).
Amper hoorbaar. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, maar hij is naar mijn mening erg stil.
Tijdens tekstverwerken gaat de fan zo en zo niet aan, bij het kijken van video duurt het ook een aardige poos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
*wis*

[ Voor 100% gewijzigd door falcon4ever op 19-05-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Notebook is stil, fan draaid namelijk eigenlijk enkel tijdens game, en tijdens dvdtje kijken op een laag toerental. Er zit verder afgezien van de HDD geen andere bewegende onderdelen is. Ja je leest het goed, de fan staat UIT. Ik heb een uurtje of 3 lopen internetten/mailen, en dan heb je dus 3 uur lang een fan die geen rondjes draaid.

Enige wat geluid maakt is de hdd, en als je de specs daarvan opzoekt zie je het volgende:

http://www.fujitsu.com/se...mhdd/mht2xxx-catalog.html

Stilste type hdd :). Welliswaar lever je wel wat snelheid in, een 5400 of 7200 hdd is wel sneller, maarja... wat vind je belangrijk?

mijn vraag trouwens, voordat ik mij delletje openschroef. Zou het mogelijkzijn om de bluetooth led (naast de batterijoplaad geval) te gebruiken voor bijv. 'new email' ofzo?

Is die led hardware matig, of door software aangestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Icey schreef op 19 mei 2004 @ 22:04:
Notebook is stil, fan draaid namelijk eigenlijk enkel tijdens game, en tijdens dvdtje kijken op een laag toerental.
....
Enige wat geluid maakt is de hdd, en als je de specs daarvan opzoekt zie je het volgende:
http://www.fujitsu.com/se...mhdd/mht2xxx-catalog.html
Stilste type hdd :). Welliswaar lever je wel wat snelheid in, een 5400 of 7200 hdd is wel sneller, maarja... wat vind je belangrijk?
....
mooi om te horen dat het een still notebook is, ervaring met een celeron1200 van paradigit was dat de fan nogal luid was (ging om de 10 min ofzo) wat na een tijdje ging irriteren.

En ik was toch van plan dat ding meer voor kantoortoepassingen te gebruiken. en ach 5400... liever stil dan snel. Gamen doe ik sowieso toch op mijn desktop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Heeft dit SXGA+ scherm geen last van ghosting zoals wel het geval van de 8600 is? Van dat scherm, ok het is dan een breedbeeld, staan forums vol met mensen die het me aanraden om niet zo'n scherm te kopen. Geen bekende problemen met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
falcon4ever schreef op 19 mei 2004 @ 23:21:
[...]

mooi om te horen dat het een still notebook is, ervaring met een celeron1200 van paradigit was dat de fan nogal luid was (ging om de 10 min ofzo) wat na een tijdje ging irriteren.

En ik was toch van plan dat ding meer voor kantoortoepassingen te gebruiken. en ach 5400... liever stil dan snel. Gamen doe ik sowieso toch op mijn desktop. :)
*kuch* 4200 rpm zelfs, dat is serieus het enige nadeel in mijn ogen. Alhoewel snel zat voor wat ik ermee doe :). Zelfs 3d studio max draaide goed, alleen hou ik mij voornamelijk bezig met kleine projecten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Icey schreef op 20 mei 2004 @ 22:40:
[...]

*kuch* 4200 rpm zelfs, dat is serieus het enige nadeel in mijn ogen. Alhoewel snel zat voor wat ik ermee doe :). Zelfs 3d studio max draaide goed, alleen hou ik mij voornamelijk bezig met kleine projecten B)
Idd, de schijf is niet snel, maar dat boeit mij ook niet heel veel. Hij is niet te horen!
Met 512 meg kun je veel apps zonder swapping draaien.
Het is gewoon bizar hoe weinig geluid deze laptop maakt.
Heb net 3 weken management game gehad voor mijn studie en ik kan zeggen dat deze laptop zich in zakelijk opzicht ook goed houd.
SPSS, Illustrator, photoshop, word, excel, en powerpoint draaien moeiteloos naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
:) Net ook een besteld.

[knip]

Zie de CSL policy; reacties als 'ik heb hem ook' of 'ik heb 'm ook besteld' voegen niks aan 't toipc toe.

[ Voor 100% gewijzigd door Laurent op 21-05-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
wrcveen maak je post even een beetje netter, dat er btw wordt geheven begrijpen we wel, of je een printer of niet hebt besteld maakt me niet uit, etc. :)

Ik heb trouwens nog geen antwoord van Dell gehad, wel van een ander type, maar daar was de 14" variant niet leverbaar in Europa, en ik heb zo het vermoeden dat dat voor de 510M ook geldt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie interesse heeft in de 510m met het 14.1" tft scherm kijk dan even op de Duitse Dell website, want daar kan je hem wel bestellen.
Maar dan zit je met een Qwerty keyboard natuurlijk...
Maar als je de 14inch in Duitsland kan bestellen moet het in België/Nederland vast ook mogelijk zijn denkik.
Ik zou persoonlijk ook liever een 14inch hebben ipv 15inch, aangezien de resolutie toch hetzelfde is.
Over schermen gesproken, hoe valt de kwaliteit van het 15inch 1024*768 scherm van de 510m mee eigenlijk ? Want op dat vlak doet de 8600c het wel veel beter, als je kijkt naar de eigenschappen van de schermen (de 8600c heeft namelijk een UltraSharp scherm, met veel grotere kijkhoek en hoger contrast en helderheid).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 22:34
Heb er gisteren een besteld. Nu is dat voor jullie niet zo'n interessante mededeling natuurlijk, maar wil wel even iedereen die nog moet bestellen attenderen op het feit dat het wel link-miechels zijn daar bij Dell.
Had na www.dell.nl ingetypt te hebben als URL een top mobility samengesteld, maar bedacht dat ik toch eventueel wel de harddisk wilde upgraden van 4200RPM naar 5400RPM. Dell gebeld en dit was mogelijk voor een meerprijs van 30 euro.
Zo afgesproken en kreeg een offerte gemaild.
Even later zag ik bij kieskeurig.nl en ook hier bij tweakers een banner staan met 10% online korting (bovenop het gratis verzenden). Na op die banner geklikt te hebben (moest wel eerst anti-spyware software uitschakelen...) kwam ik op een andere hoofdpagina uit waar ineens de optie 10% korting bij stond. Beetje klikken en ik kwam bij mijn winkelmandje uit waar de inspiron die ik ging bestellen inzat en die was ineens 10% goedkoper geworden.
Dell maar eens gebeld en toen kreeg ik de aan mij geoffreerde laptop ook 10% goedkoper (dus met de snellere harde schijf).

Eind goed al goed. Heb nu voor €1450 een 1,7Ghz pentium M 735 (2MB cache), 512MB, 60GB 5400RPM, 1400x1050 15" scherm, dvd+rw brander, Wifi 802.11G, bluetooth, gratis verzenden. Hier kan geen enkel andere merk (ook geen budget merk) aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
maxtrash schreef op 22 mei 2004 @ 12:39:...maar bedacht dat ik toch eventueel wel de harddisk wilde upgraden van 4200RPM naar 5400RPM. Dell gebeld en dit was mogelijk voor een meerprijs van 30 euro.
... Even later zag ik bij kieskeurig.nl en ook hier bij tweakers een banner staan met 10% online korting (bovenop het gratis verzenden)...
Was die 30 euro van een 40GB 4200RPM naar een 60GB 5400RPM schijf? Of van 60GB 4200RPM naar 60GB 5400RPM? Ik heb ook gehoord dat ze 7200RPM 60GB schijven hebben, waarom heb je daar niet voor gekozen?

Die link heb ik gisteren ook bij het bestellen gebruikt, scheelt een hoop geld die 10%! Voor de gene die er ook interesse in hebben de actie duurt nog t/m 24 mei.

De link: http://www1.euro.dell.com...0percents?c=nl&l=nl&s=dhs

[ Voor 11% gewijzigd door wrcveen op 22-05-2004 17:48 . Reden: 5200=5400 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij bedoelt van 60gb 4200rpm naar 60gb 5400rpm. En wat betreft die 7200rpm, ik denk dat 5400 een beter oplossing is. Het is namelijk al een stuk sneller dan 4200rpm, maar het is toch nog niet zo snel en luidruchtig als 7200rpm. Want hoe hoger de rpm hoe luider, en hoe meer batterij het verbruikt, en meer hitte ontwikkeling. Dus te veel rpm is ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
inderdaad van 60GB 4200 naar 60GB 5400. Zag wel dat in het Dell 8600 topic dat Dell daar 50 euro meerprijs vroeg (aan Woppy). Onnavolgbaar die jongens.

Ik heb eerlijk gezegd niet gevraagd naar andere mogelijkheden, zoals 7200RPM of 80GB 7200RPM of zo. Ik zat al wat te tweifelen of ik überhaupt naar 5400 moest gaan. Hangt een beetje van het merk/type af of de 5400RPM veel lawaaiger is dan de 4200. 7200RPM lijkt me inderdaad een stapje te ver kwa risico op geluid, bovendien zijn die ook weer een stuk duurder.

ps. de meerprijs was dus 27 euro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n 15" TFT SXGA+ 1400*1050 Scherm, maar mijn monitor instellingen staan op Standaard Plug&Play....volgens mij krijg ik nu niet het optimale uit mijn scherm, maar wel de goede resolutie, welke driver staat bij jullie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ik zag deze review nog niet in dit topic: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Kan iemand mij es melden wat de leveringstijden zijn voor deze laptop? En eventueel specifiek voor België?
Kzit nu al 2 maand rond te kijken en ik vind hem gewoon top. Alleen beetje jammer van shared videogeheugen, maar ik ben toch geen gamer dus dit is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik heb zondag de 23e betaald en de 27e is tie verstuurd. Levering volgens planning een dag of 4 later (ff afwachten). Behoorlijk snel dus
België of Nederland lijkt me weinig uitmaken want ze worden toch in Ierland gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Dextro schreef op 27 mei 2004 @ 00:03:
Kan iemand mij es melden wat de leveringstijden zijn voor deze laptop? En eventueel specifiek voor België?
Kzit nu al 2 maand rond te kijken en ik vind hem gewoon top. Alleen beetje jammer van shared videogeheugen, maar ik ben toch geen gamer dus dit is geen probleem.
Ik heb gewoon manhunt goed kunnen spelen @ laptop, en het zag er nog verdomd goed uit :P. Verder draaid Unreal Tournament met alles op zijn hoogst meer dan prima. Dus game gaat wel, maar het is nu dat turbo high grapics gamen zoals je gewend bent op een desktop met 9800XT.

Verder is het gewoon een geweldige laptop, en nogsteeds geen problemen.

Ik heb een mooie desktop, p4 2,8HT 800fsb, 512mbram ddr400 corsair, 80gb hdd, Sapphire 9600Xt. Sinds ik mijn laptop gekocht heb enkele maanden geleden heeft deze desktop 1x aangestaan 8)7 , dat zegt genoeg over hoe prettig ik de 510m vind draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
maxtrash schreef op 27 mei 2004 @ 20:19:
ik heb zondag de 23e betaald en de 27e is tie verstuurd. Levering volgens planning een dag of 4 later (ff afwachten). Behoorlijk snel dus
België of Nederland lijkt me weinig uitmaken want ze worden toch in Ierland gemaakt.
Idem, vrijdagavond besteld en betaald. Dinsdag bevestiging binnengekregen dat de betaling binnen is en dat hij besteld is en woensdag stond er al op de site dat hij onderweg is. Denk alleen dat het dinsdag gaat worden voordat UPS langs komt, ivm met het pinksterweekeinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

even offtopic vraagje: hoe is het wireless kaartje van de dell 500m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Van de 500 kan ik het je niet zeggen, van de 510 wel. In 1 woord geweldig doordat de antenne door het hele scherm zit.

Normaal had ik beneden (ap staat op zolder) met mijn pcmcia prisma kaart een slecht / niet / onstabiel bereik.

Nu heb ik gewoon beneden, door de hele woonkamer en tuin een stabiele verbinding, niet op de 500kb/sec, wel maar meer dan acceptabel voor i-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Is dit de standaard Wifi kaart waar je het over hebt Icey? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele forum doorgelezen.
Maar zijn er ook mensen die al er mee hebben geautocad (of Allplan 3D).
Vind het mooie laptop maar is autocad en 3D hier goed mee uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Dextro schreef op 28 mei 2004 @ 18:30:
Is dit de standaard Wifi kaart waar je het over hebt Icey? :)
Intel Pro/Wireless 2100, standaart dus :), antenne door het hele scherm, ideaal.

Autocad kan ik weinig over zeggen, heb er wel op ge3dmaxed, maar ikzelf ben geen pro op dat gebied, het was dus meer wat simpele teturials, niet te vergelijken met wat een pro erop doet. Mijn werk deed hij in ieder geval zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

morgen de 500m, jammer dat er weinig over te vinden is op got

edit: heb hem binnen. wat een prachtdingetje

[ Voor 29% gewijzigd door PnD op 30-05-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 22:52
Deze week ook mijn 510m binnen gehad en het is inderdaad zo dat de linker kant van het toetsenbord ietwat irritante bijgeluiden maakt en wat trilt, iemand daar al een oplossing voor?
Voor de rest een ideaal ding, lekker stil en niet te zwaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik ben dus druk bezig met het installeren van mijn 500m.
ben bezig alle drivers aan het verzamelen. wil niet die dell troep op me laptop.

enige programmaatje wat ik niet kan vinden is dat programma om de batterijduur te verlengen, hem op lower cpu te draaien ofzo.
iemand een idee waar ik die kan vinden?

en hoe krijg ik al die sneltoetsen werkend? fn+f3 voor battery status bijv.

[ Voor 45% gewijzigd door PnD op 31-05-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Onder de rand van het scherm zit een pinnetje, ter hoogte van de F4 toets. Waar is dat voor? Ik dacht voor het uitschakelen van het scherm als hij dicht is, maar dat gebeurd dus niet. Het scherm blijft aan! Is het pinnetje kapot?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.