performance dual monitor

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb sinds kort een nieuwe vga kaart (Asus)ati radeon 9800XT, ik had voorheen ook al tijd al dual monitor.

maar nu vraag ik me eigenlijk af in hoevere gaat je performance omlaag als je dual monitor aan hebt staan?

Op de hoofdmonitor game ik altijd en op de 2de monitor heb ik dan meestal speedfan msn draaien.

ik heb gesearched maar volgens mij staat er nog niks.

iRacing Profiel

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb een 9800pro, en draai in games bijna altijd dual monitor, zolang een game dat toe staat natuurlijk (OpenGL spellen zoals Quake 3 kunnen er erg slecht tegen). Ik heb geen verlaging van de performance gezien in UT2K4 of andere shooters, maar ik moet zeggen dat ik er nooit echt op gelet heb. :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Ik heb wel laatst gelezen dat de werknemers die met 2 schermen werken 10 tot 20% productiever werken dan werknemens met 1 scherm.. ;) (Weet niet meer waar ik het las, maar was echt een onderzoek naar gedaan)

Maar goed.. Dat gaat over de human-performance.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
jozy2002 schreef op 27 maart 2004 @ 14:02:
Ik heb wel laatst gelezen dat de werknemers die met 2 schermen werken 10 tot 20% productiever werken dan werknemens met 1 scherm.. ;) (Weet niet meer waar ik het las, maar was echt een onderzoek naar gedaan)

Maar goed.. Dat gaat over de human-performance.
hahah lol,
ik denk wel als je eenmaal dual gewend bent dat je nooit meer zonder wilt, het is gewoon super handig.

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed punt jozy2002, performance moet je definieren voordat je hier een duidelijk antwoord op kunt geven. Er is een wereld van verschil tussen dual monitor waarvan maar een gebruikt wordt voor je spel, en echte dual gebruik. Dat laatste gaat absoluut performance (uitgedrukt in FPS in een game) aantasten, maar daar krijg je dan wel iets :9~ voor terug.

Oslik blyat! Oslik!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat het niet zo heel veel scheelt als je op de tweede monitor slechts MSN e.d. hebt draaien. Je zou het zelf eens uit kunnen testen door 3DMark te draaien zonder en met je tweede monitor aan. Dan zie je het verschil.

Overigens nog een erg interessant artikel over dual display gaming op THG: http://www20.tomshardware.com/graphic/20040216/index.html. Hier zijn ook benchmarks te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Genghis Khan op 27-03-2004 14:13 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
dion_b schreef op 27 maart 2004 @ 14:10:
Goed punt jozy2002, performance moet je definieren voordat je hier een duidelijk antwoord op kunt geven. Er is een wereld van verschil tussen dual monitor waarvan maar een gebruikt wordt voor je spel, en echte dual gebruik. Dat laatste gaat absoluut performance (uitgedrukt in FPS in een game) aantasten, maar daar krijg je dan wel iets :9~ voor terug.
ja daar had ik nog helemaal niet aangedacht, ben nu schoon aan het installen zal straks eens kijken of het veel scheelt of niet

wow is trouwens wel gaaf dat je bijv een kaart aan de zijkant kan hebben, zit dat in veel games eigenlijk dat je 2 monitoren kan aanzetten ben het namelijk nog nooit tegen gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Valkyre op 27-03-2004 14:21 ]

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gohan-san schreef op 27 maart 2004 @ 14:20:
[...]

ja daar had ik nog helemaal niet aangedacht, ben nu schoon aan het installen zal straks eens kijken of het veel scheelt of niet

wow is trouwens wel gaaf dat je bijv een kaart aan de zijkant kan hebben, zit dat in veel games eigenlijk dat je 2 monitoren kan aanzetten ben het namelijk nog nooit tegen gekomen.
Deprimerend weinig. Zeker bij strategy games wil ik m'n ICQ enzo gewoon nog beschikbaar houden en daarnaast de maps of de statusschermpjes op de 2e monitor. Ik heb tot nu toe 1 spel gevonden die alles doet zoals ik zou willen:

Civilisation II (ja, die dinosaurus uit het Windows 3.11 tijdperk :P )

Blijft een van de twee beste spellen aller tijden IMHO (de beste was natuurlijk Civ I :P )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

heb je nou extra software nodig om het te kunnen...of doet windows xp sp2 het automatisch???

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Pas wel op dat je kaart stukken heter wordt ;) Had ik ook last van, overclockte R9800, en jahoor, dual monitor en mijn plexi ruitje was bijna weggesmolten. Geen grap...
Pagina: 1