Toon posts:

Koeler ATI RADEON 9800 PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
En het is weer zover..
De koeler van mijn kaart doet het niet meer. Hij wordt te warm en na 5 minuten krijg ik allemaal strepen op het scherm te zien.

Ik heb em vandaag teruggebracht en ze zullen nu (voor de 2e keer) een nieuwe radeon 9800 pro erin zetten. De verkoper en ik snappen er de ballen van.
Zo'n splinternieuwe kaart moet het toch gewoon doen? Zijn die koelers nou zo slecht? Wie heeft soortgelijke ervaringen hiermee, want volgens de verkoper staat de koeler van de 9800 pro niet bekend als bar slecht ofzo...

Nouja, nu heb ik tijdelijk een FX erin zitten. (Woensdag komt de nieuwe kaart binnen)

Maar mijn vraag, wie weet waar dit aan ligt, en voor de tweede keer in korte tijd is natuurlijk vreemd.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welk merk heb je?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm.... let's see.... ATI RADEON 9800 PRO

Welk merk :?

Ik heb die fraaie kaart niet.

Maar ook ik heb een probleemcooler op m'n videokaart zitten. Alleen betreft het bij mij een Hercules Geforce2 GTS (oud beestje dus).

Misschien heb je gewoon pech....

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 26-03-2004 15:03 ]

Verwijderd

laat er een andere koeler op zetten, een zalman hp ofzo en kijk als die dan ook vaag gaat doen na 5 minuten.....

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welk merk, als in, ASUS, Club3D, Sapphire, of build by ATI?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• van Zil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Club3b staat erom bekend dat ze slechte koelers erop zetten, laat er idd een andere koeler opzetten

die gf2 GTS zal wel gewoon op zijn?

mail je probleem eens aan Hercules kijken wat zij zeggen

http://specs.tweak.to/8899

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:59
De 9800pro van Club3d staat wel bekend om een koeler die het redelijk snel voor gezien houdt; gemiddeld komen er 3 van de 10 kaarten binnen een half jaar bij ons terug. Dat de kaart na 5 minuten gaar gaat doen is puur een hitteprobleem. Laat er anders een 8 cm koeler tegenaan blazen (vastbinden met tiewraps aan zo'n slotplaatje, dan komt ie precies ter hoogte van het koellichaam te zitten; minder geluid, en nooit meer last van een brakke koeler).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:20

Wizardtm

>>> H20 <<<

Heb nog wel een 9800pro cooler liggen van een ATI kaart ;) nu er een WC blokje op zit !

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb een sapphire gehad, en daar was de koeler afgevallen, je hebt geen sapphire??

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Waar het aan ligt? Sommige batches van 9800 (Pro) videokaarten hebben helaas brakke koelers, evenals andere modellen/merken. Is al vaak genoeg in V&B langsgekomen, dus ik zou zeggen, succes met lezen:

[rml][ ALG] Hoe snel gaat een VGA-cooler kapot?[/rml]
andere cooler voor Radeon 9800
Radeon 9800 Pro Fan stopt soms
9800 pro >>> Club3d kaarten echt zo brak?
Koeler op radeon 9700 pro gestopt

Enzovoort. Aangezien dit al vaak genoeg langs is gekomen in V&B, gaat deze dus dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.